reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 26.9.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Projev prezidenta republiky na 65. zasedání Valného shromáždění OSN

Pane předsedo,

dovolte mi, abych Vám hned na počátku pogratuloval ke zvolení do velmi významné pozice nejvyššího funkcionáře 65. zasedání Valného shromáždění OSN.

Vážení delegáti, dámy a pánové,

mám tu čest zde dnes reprezentovat Českou republiku, zemi v centru Evropy, zemi, která se od počátku intenzivně účastní aktivit OSN a která v tom bude jistě pokračovat i v budoucnu. Je v našem zájmu, aby tato organizace zůstala vysoce respektovaným fórem přispívajícím prosperitě, stabilitě a mírovému řešení konfliktů dnešního světa. Aktivně se účastníme práce v celé řadě organizací OSN a čeští vojáci a experti se již celá desetiletí zúčastňují mírových misí OSN.

Jak zde bylo během uplynulých dnů mnohokrát zopakováno, dnešní svět se velmi liší od světa roku 1945, kdy bylo OSN založeno 51 státy, mezi nimiž byla i naše republika. Dnes je jich 192. To není pouze kvantitativní změna, je to mnohem více. Jsme přesvědčeni o tom, že se odpovídajícím způsobem musí změnit i struktura této organizace. Zejména se musí reformovat Rada bezpečnosti, aby věrněji odrážela geopolitickou, ekonomickou a demografickou realitu počátku 21. století. Je frustrující, že diskuse o těchto změnách probíhají už 16 let bez výsledku. Je na čase, aby přinesly konkrétní výsledky a Česká republika je připravena je podpořit.

Změny tohoto typu nutné jsou, ale – na druhé straně – něco musí pokračovat beze změn. Nemyslím si, že OSN musí hledat nějakou svou novou misi. Cíle OSN by měly zůstat takové, jaké byly definovány původní Chartou OSN:

- udržovat mezinárodní mír a bezpečnost
- rozvíjet přátelské vztahy mezi zeměmi
- zabezpečovat mezinárodní spolupráci při řešení mezinárodních konfliktů.

Spojené národy by se od těchto principů neměly odchýlit. Neměly by hledat alternativní či náhradní projekty k těm, které jsou zaměřeny na zvyšování míru, svobody a demokracie. Měly by zůstat mezivládní platformou, založenou na pluralitě názorů svých členských států a na vzájemném respektu k jejich občas se lišícím pozicím.

Dovolte mi dotknout se stručně dvou témat představujících část dnešní agendy OSN.

Prvním z nich je světová ekonomická krize a metody, jak ji překonat. Obávám se, že se pohybujeme špatným směrem. Protikrizová opatření, která byla navrhována a částečně již implementována, vycházela z předpokladu, že krize byla selháním trhů a že správnou cestou, jak z krize vyjít, je větší regulace trhů. To je předpoklad chybný. Není možné předejít jakékoli další krizi tím, že budeme zavádět trhy ničící makroekonomické zásahy a nové typy regulací, jak se to děje právě teď. Pouze je možné trhy zničit a spolu s nimi i možnosti pokračování ekonomického růstu a zajišťování prosperity vyspělých i rozvojových zemí.

Řešením této či jakékoli další krize není ani zvyšující se protekcionismus a je dobře, že se v tomto smyslu většina států zatím chovala velmi racionálně. Řešením není ani zavádění více byrokracie, ani vytváření nových státních nebo supranacionálních institucí, ale ani pokusy zavádět „global governance“. Naopak. Mezinárodní organizace, včetně Spojených národů, by měly snižovat své výdaje, zmenšovat počet svých úředníků a ponechat řešení na vládách členských států, které jsou občanům těchto zemí přímo zodpovědné.

Rozvojovým zemím by nemělo být bráněno usilovat o ekonomický růst. Potřebují přístup k zahraničním trhům a potřebují svobodný obchod. Přesně před rokem jsem na tomto jednání zdůrazňoval, že musíme brát ohled na náklady a výnosy našich rozhodnutí. Rozvojové země nesmí být nuceny souhlasit se stále více ambicióznějšími cíli v boji s klimatickými změnami, navíc v situaci, kdy samy vyspělé země tyto cíle neplní.

OSN nemá mít všezahrnující agendu. Nemá se přesouvat od politických témat k „vědeckým“. OSN zde není od toho, aby určovala, co je a co není věda, ale je tu od toho, aby vedla členské státy k racionální, argumenty podložené debatě o politických tématech. Nejškodlivější politickou debatou, které jsme v posledních několika letech svědky, je debata o klimatu a o globálním oteplování.

Neměli bychom rezignovat na elementární hodnoty a principy, které většina z nás zastává a to mne vede k druhému tématu, které chci dnes zmínit – k tématu nešíření nukleárních zbraní. V dubnu tohoto roku Česká republika hostila důležitou událost, při které prezidenti Ruské federace a Spojených států amerických podepsali „Smlouvu mezi Spojenými státy americkými a Ruskou federací o podmínkách dalšího snížení a omezení strategických útočných zbraní“ neboli „New START Treaty“. Tuto smlouvu považujeme za důležitý krok vpřed a za jasný signál učinit náš komplikovaný svět bezpečnější. Doufejme, že brzy dojde k dalším krokům v tomto směru.

Nepolemizujeme s právem jakékoli země užívat jadernou energii pro mírové účely, ale musí to být činěno zodpovědným způsobem. Není možné, aby některé země ignorovaly domluvené a respektované mezinárodní standardy, aby ohrožovaly stabilitu svých regionů a aby zvyšovaly riziko šíření nukleárních zbraní.

Spojené národy jsou unikátním fórem, v němž jsou zastoupeny jak malé, tak velké země. Jsou to země s různými politickými, ekonomickými a sociálními systémy, s různými sousedy, s různou historickou zkušeností a geopolitickou pozicí a – co je možná nejdůležitější – s různou úrovní HDP, bohatství a ekonomického rozvoje. Přesně to dělá OSN unikátní a nenahraditelnou institucí.

Místo, aby se OSN stále více stávalo zdrojem finančních prostředků pro různé, často velmi sporné nevládní organizace, které se – bez jakékoliv povinnosti skládat účty a bez jakékoliv kontroly – snaží profitovat z aktivit OSN, mělo by OSN usilovat o to, aby bylo účinnou organizací reprezentující státy a jejich občany. Úlohou OSN není usilovat o globální vládnutí a tím méně o to, aby v něm hrálo centrální roli. OSN existuje primárně proto, aby posilovala přátelské vztahy mezi svými členy a aby hledala řešení problémů, které se nedají uzavřít do národních hranic.

Přeji Vám, pane předsedo, úspěch ve Vašem fungování a chtěl bych Vás ubezpečit, že Česká republika bude i nadále aktivním členem OSN.

 

Václav Klaus, hlavní sídlo Organizace spojených národů, New York, 25. září 2010

reklama
1263 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Niky, 26.9.2010 12:07:37)
Odpovědět
Václav Klaus nemá ve světě politiky a ekonomiky absolutně žádnou konkurenci!
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(kingsfield, 26.9.2010 13:44:25)
Odpovědět
Indeed!!! He is unmatched regarded foolishness and stupidity.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Alberto Kvěcha, 26.9.2010 20:11:07)
Odpovědět
A PODLE ČEHO SE DÁ POZNAT ,ŽE JE DOBRÝM EKONOMEM.JÁ SLYŠEL ,ŽE JE SKVĚLÝM EKOLOGEM.TAKÉ JSEM SLYŠEL, ŽE JE STMELOVACÍM PRVKEM NÁRODA.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Dan, 27.9.2010 9:51:12)
Odpovědět
Tak s tímhle absolutně souhlasím, 2. takový ve světě neexistuje :-))
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(pavjan, 26.9.2010 12:42:52)
Odpovědět
S tímto projevem mohu jen souhlasit. Byl věcný, výstižný a nejvýš potřebný. (Musel jsem si pospíšit, než sem vtrhne smečka antiklausovců a rozškube ho na kousky.)
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Alberto Kvěcha, 26.9.2010 13:51:08)
Odpovědět
Vážený pane.O projev Klause téměř nikdo neprojevil zájem.Sál byl prázdný,projev vyslechlo pouze cca 21 % účastníků.Klaus dovede radit všem, jen nedovedl poradit vlastní zemi v době jeho působnosti.Nedivte se ,že se občan hrozí,když má Klaus někam vyjet s očekáváním co nevhodného bude opět poutětdo světa.Klaus nereprezentuje stát pouze vlastní osobu se svými nezajímavými názory.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Niky, 26.9.2010 14:23:22)
Odpovědět
Trapný Kvěch! Je zbytečné cokoliv dodávat!
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Alberto Kvěch, 26.9.2010 20:01:49)
Odpovědět
Znám i trapnější a to jsou ti, kteří mu fandí a neví proč.To je opravdu ubohost velkého kalibru,ubohost, které se nedá aní smát.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Dat, 26.9.2010 20:59:40)
Odpovědět
Ty jsi ale Kvěchu bezkonkurenčně nejtrapnější z trapných. Všech trapáků král!!!!!
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Alberto Kvěch, 27.9.2010 11:39:35)
Odpovědět
Já mám na trapnost nárok,nechci být prezidentem.Zatím jsem díky bohu nezblbnul, abych fandil Klausovi.Tedy, vše OK.Hezký den pane.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(p, 27.9.2010 11:56:24)
Odpovědět
Zblbnutí se může projevit i jinak, než fanděním Klausovi.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(richard, 26.9.2010 14:26:05)
Odpovědět
Němcům, kteří varovali před Hitlerem také většina nenaslouchala. Pravda nikdy nemá masové posluchače Kvěchu !!
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Dan, 27.9.2010 9:37:27)
Odpovědět
Nevím koho dnes přirovnáváte k masovému vrahovi Hitlerovi ?? To jste si zase trochu ujel na euroskeptické demagogii, ale každopádně Hitler byl demokraticky zvolen tuším 27% vyhrál volby.
Což logicky znamená, že 73% němců ho tam nechtělo.

Klaus je darebák.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(gusta, 27.9.2010 11:15:56)
Odpovědět
pan Klaus má aspoň rozum,svůj názorový pohled na svět,a taky v mnohhém pravdu,a odvahu se postavit k "elitám" čelem,na rozdíl od tebe,který jen tluče hubou naprázdno nebo plno hlpých urážek :-)))
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(ThujaGarden, 27.9.2010 20:23:53)
Odpovědět
Jestli je Klaus darebák a má dlouhodobě podporu obyvatelstva kolem 65 - 70%, co jsi pak ty Dane?
Nějaký chudák ze IV. cenový, takhle propíjíš svoji podporu, ty trosko, takovýho v,la jako jsi ty, normální zaměstnavatel nezaměstná.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Dan, 27.9.2010 9:40:31)
Odpovědět
V sobotu jsme byl na pivu, sedělo nás tam u stolu 10 ze 6 stran, levice pravice, a hádali jsme se o reformách, logicky hl. téma dnešní doby, když však přišla řeč na Klause, zavládla neivěřitelná shoda z celého spektra že je to gauner a kremelský člověk, musím se přiznat že jsem byl velmi rád, když jsem to uslyšel i od lidí z ODS a řekl jsem si, že tu je sexerflexe, uklidnilo mě to, ruský žid nemá podporu lidí, prokoukli ho a to je moc dobře pro celý náš stát ! :-)
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Alberto Kvěch, 27.9.2010 11:34:48)
Odpovědět
Dane.Takový Niky,Pavjan,Richard a pár dalších na EUPORTÁLŮ nikdy nepochopí o čem mluvíš a stále budou křičet ať žije Klaus.Nás, kteří jsme nikdy Klause neuznávali může těšit, že těch demagogů je jen zanedbatelná nic neříkající hrstka hrající si na chytráky.Já jsem si od nich vyposlechl tolik různých pojmenování,ale rozumný názor na věci od nich žádný.Když píši,že Klause v OSN vyposlechlo cca 21 % účastníků zasedání, kdyby argumentovali se 40%,ale ani to.Co si o takových lidech myslet.Raději nic a nechat je vyprchat.Včera jsem po dlouhé době viděl v tele propadáka,neporadce Macha, který se jako vždy ukázal.On prostě není ve své politické demagogii schopen řídit jakoukoliv stranu.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(pavjan, 27.9.2010 12:10:18)
Odpovědět
Kvěchu, uklidněte se, nikdy jsem nekřičel,ať žije Klaus. Vždy jsem vyslovil pouze názor na to co říká. Klaus jako persona mě nezajímá. Chápu, že se Vám moje názory nelíbí. Máte holt v životě těžký úděl, žít v jedné zemi s takovým pitomcem jako jsem já.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(ThujaGarden, 27.9.2010 20:12:29)
Odpovědět
Všude na internetu se sejdou nějací pit,mci jako je Dan nebo Kvěch a myslí si, že jen jejich názor je ten pravý a správný, nevím co vy dva vol,vé děláte, ale vy národ nereprezentujete, a to prezidenta jinak moc nemusím. Pardon, vy reprezentujete tu IV. cenovou, tak to mlčím.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(cook, 27.9.2010 13:38:49)
Odpovědět
Pane Kvěch jistě máte právo s panem presidentem nesouhlasit a pokud člověk není fanatik tak s nikým nejde na 100 procent souhlasit.Jenom by mě zajímalo co je špatné na tomto článku.Já více méně s tím co je v tomto článku souhlasím.Mzslím že je důležité se vyjadřovat pouze ke konkrétním věcem jinak je to diskuse o ničem.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(ThujaGarden, 27.9.2010 20:33:47)
Odpovědět
Tihle Danové a Kvěchové jsou nenávistní lidé, ti budou mektat celý život kraviny. Je nezajímá co je v článku, ale kdo ho napsal. Oni se ani k článku nevyjadřují, oni se vyjadřují jen k autorovi.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(Alberto Kvěcha, 27.9.2010 21:51:01)
Odpovědět
Ano Zahrádko.Máš pravdu.Absolutní nezájem o obsah článků toho pána.Postačuje 20 let zkušeností z jeho politickou činností.Stačí podtrhnout a sumarisovat.Ty ovšem důsledky činnosti našich politiků nevidíš.Jedním článkem nápravu nejde zajistit.Ovšem, když se nenecháš jedním článkem nachytat.Myslím ,že píše právě pro takové jako jsi ty.To je ještě jakási úrodná půda.U Kvěcha se jistě nechytá.Kvěch není pitomec a Dan už vůbec ne, jednou si to také uvědomíš a omluvíš se těm rozumějším.
Re: Klaus: Nepotřebujeme světovou vládu
(cook, 27.9.2010 23:15:47)
Odpovědět
Jestli to bylo na mě pane kvěch ,tak nevým proč mě říkáte zahrádko. Jestli jste jenom jedna osoba tak nevým proč mluvíte za dana ten by to měl zvládnout sám.Jestli chcete diskutovat tak konkrétně,jinak to nemá cenu. Klaus ať si o něm myslýte co chcete tak je veřejně činá osoba ,zatím co vy jste anonimně krytý.Proto prosím vystupujte jako my jenom k vytištěným článkům,jelikož aspoň já nevým s kým mluvým. Děkuji!