reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády

Autor: Redakce | Publikováno: 29.9.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor prezidenta republiky pro Lidové noviny o české výjimce z Lisabonské smlouvy

LN: Svůj podpis pod Lisabonskou smlouvu jste podmínil tím, že Česko dostane výjimku z listiny základních práv Evropské unie. Účastníci summitu Evropské unie loni v říjnu se sice dohodli, že výjimka bude součástí přístupových smluv Chorvatska do EU, nyní se ale zdá, že diplomaté v Bruselu změnili názor. Máte o této zákulisní změně postoje nějaké informace a co jí říkáte?

VK: Žádné informace o této věci – kromě novinových spekulací – nemám a nebyli jsme schopni je získat. Trochu nesouhlasím s dnes módní tendencí, která je vidět ve Vaší otázce. Říkáte, že „diplomaté v Bruselu změnili názor“. To se mi zdá absurdní. Diplomaté v Bruselu nemají co měnit názor, ti mají pouze vyjadřovat postoje vlád, které je do Bruselu vyslali. 

LN: Fakt, že se v Bruselu "vedou debaty o rozdílných právních základech přístupové smlouvy s Chorvatskem a české výjimky z Listiny,“ LN potvrdil i komisař pro rozšíření Štefan Füle. Pakliže by přístupové smlouvy s Chorvatskem a česká výjimka byly skutečně rozděleny, pokládal byste to ze strany EU za porušení slova, podvod na sobě samém i České republice?

VK: Porušením slova ze strany EU by to určitě bylo. Došlo k určité dohodě a já nevidím sebemenší důvod, abych ji teď měnil, když já jsem svou polovinu této dohody splnil. Já jsem Lisabonskou smlouvu podepsal. Opakuji znovu, že bez toho bych to neučinil. 

LN: Je zjevné, že kdyby byly obě smlouvy rozděleny, česká výjimka by byla přinejmenším v Rakousku, Maďarsku, ale kvůli odporu levice zřejmě i v České republice smetena ze stolu. Co proti rozdělení smluv může česká diplomacie včetně Vás dělat? Máme vůbec nějaké možnosti?

VK: Nevím, je-li to až tak „odporem levice“. Já ani na pravici u nás nevidím žádný zřetelný postoj v tomto směru, o pravici v EU – má-li vůbec v dnešní EU o pravici smysl mluvit, já mám strach, že tam žádná neexistuje – nemám sebemenší iluze. Je-li pravicí např. německá CDU a CSU nebo rakouská ÖVP, pak bych spíše mluvil o „odporu pravice“. I k této otázce bych řekl, že nejde o to, co udělá česká diplomacie, ale co udělá česká vláda. 

LN: Důvěřujete české diplomaciii v čele s Karlem Schwarzenbergem, že by se za výjimku skutečně "do krve" bila? Už proto, že ministr zahraničí, ale ani další představitelé stran tehdejší koalice, na ní nikterak netrvali a tehdejší premiér Mirek Topolánek o žádné výjimce nevyjednával? Výjimka pak byla brána jako ústupek Vám, abyste podepsal Lisabonskou smlouvu...

VK: Našemu panu ministru v této věci moc nedůvěřuji, on je svým dosavadním životem a desetiletí trvajícím se pohybováním po Evropě trochu na jiné straně barikády. Mluvíte o tom, že byla výjimka brána tehdejší českou vládou jako ústupek a k tomu mohu dodat jedině to, že ten ústupek byl nutný, abych Lisabonskou smlouvu podepsal. Tak už to na světě bývá, vždy je něco za něco. A je nepřijatelné, aby na to jedno „něco“ někdo dnes chtěl zapomínat. 

LN: Co by podle Vás takový postup vypovídal o celé Evropské unii?

VK: Já žádné velké iluze o Evropské unii nemám, ale hlavně je třeba si uvědomit, že Evropská unie žádné „postupy“, názory, myšlenky, ideje nemá. To je mystifikace, že by je mohla mít. Mají je určití lidé, kteří dnes EU – charakterizovanou mimořádně velkým demokratickým deficitem – reprezentují. Takže je to spíše výpovědí o nich, než o Evropské unii.

Petr Kolář, Lidové noviny, 29. září 2010

reklama
1962 čtenářů | 54 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(PetrW, 29.9.2010 13:31:19)
Odpovědět
Kdo by také chtěl stát na "stejné straně barikády" s Lukoilovičem Klausem, ruským agentem a chronickým kverulantem???
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Ka, 29.9.2010 16:32:12)
Odpovědět
Že ten ruský agent V.K. ale pořád jezdí do USA a přednáší tam mnohem více než v Moskvě? Že mu závidíte. Ale lepší jezdit domlouvat lepší spolupráci do Moskvy než tajně jezdit jako státní úředník na podrazy do Bilderbergů nebo gratulovat Kosovským mafiánům a řezníkům k vytvoření samostatného státu na srbském území.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 29.9.2010 18:40:31)
Odpovědět
Rozlišujte mezi přednáškami na univerzitách a mítingy papalášů a pozvánkami do Bílého Domu a Kremlu, ten poměr je tam děsivý ve prospěch Ruska, tuším 4:1.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 29.9.2010 19:07:48)
Odpovědět
Bodejť by ho zvali (Klause) tak často do Bílého domu jak humanitárního bombarďáka, který USA ve všem podpořil a Klaus si dovolí občas drze kritizovat (přepadení J. Osetie americkou figurkou Saakašvillim za pomoci USA, kritika bombardování Jugoslavie, nyní podiv nad ztrátami USA v Iráku - přes 4 tisíce mrtvých vojáků USA za fantasmagorii která nic nepřinesla..)
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 29.9.2010 19:50:55)
Odpovědět
Máte pravdu, Klaus vždy ve všech těchto konfliktech stál na straně Ruska, to je pravda Kalousi a já vám za tuto výpověď děkuji :-)
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(p, 29.9.2010 20:35:39)
Odpovědět
Koukám, že silná dvojka to vyřešila.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 29.9.2010 21:19:07)
Odpovědět
Především ale stál tentokrát vyjímečně na straně pravdy (porušení dohod a rezolucí OSN ze strany USA, v případě J. Osetie komise OBSE při OSN určila jednoznačně jako agresora Gruzii, dokonce to prohlásil i americký velvyslanec v Rusku než dostal sprďáka))
Re: kouzlo nechtěného???
(PetrW, 29.9.2010 21:41:30)
Odpovědět
"on je svým dosavadním životem a desetiletí trvajícím se pohybováním po Evropě trochu na jiné straně barikády"

Ano, v porovnání s ouředníčkem komunistické státní banky s hodně zvláštním "kádrovým profilem", který naznačuje leccos je přeci jenom Schwarzenberg trošku jiný formát, kterému Kikina nesahá ani po kotníky.
Že mu Klaus "nedůvěřuje" pokládám spíš za kompliment, ten ve své ješitné senilitě věří nejspíš už jen svým dvorním šaškům - Hájkovi s Jaklem.
Re: kouzlo nechtěného???
(Kalous, 30.9.2010 9:07:04)
Odpovědět
Jistě Petře, Schwarzenberg se svými dvěma pro lenost nedokončenými vysokými školami nesahá panu universitnímu profesorovi přednášejícímu v angličtině a ruštině na amerických a ruských universitách - ani po kotníky. Kníže by na různých přednáškách dokázal tak akorát spát.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Stilet, 29.9.2010 14:46:15)
Odpovědět
Je pro ČR jen dobře, že Schwarzenberg je Ministrem Zahraničí a je moc dobře, že to je člověk s mezinárodním rozhledem a zaprděné české vlstenčení je mu cizí. Mělo by být ve vládě více takových státníku a pokud možno žádných klausoidu ani havloidu.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(REL, 29.9.2010 14:53:32)
Odpovědět
až na to, že Schwarzenberg je právě typický havloid ...
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Ka, 29.9.2010 16:34:42)
Odpovědět
Správně - kdo by mu také pomohl s privatizačním trikem u Becherovky a získat rodový majetek na který asi neměl nárok (zřekl se vlastního otce a nechal se v Rakousku adoptovat strýcem)
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Niky, 29.9.2010 16:31:11)
Odpovědět
Stilet je klasický blb!
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Halina, 30.9.2010 7:28:46)
Odpovědět
A ejhle, vrojilil se známi podporovatelé |Bildebergů a píšou až se jim kouří z PC. Že by byli placení od od příspěvku? pRO PLIVÁNÍ na Klause, prý MAJÍ BONUS.Tak plivejte, dokut Vám slinya stačí!
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 29.9.2010 17:44:25)
Odpovědět
Správně Stilete !!

A proto také Schw. dělá diplomacii a kremelský Hurvínek zase ostudu, je to rozdělené, jeden vyvolává konflikty a druhý to žehlí :-)

Je to diplomat a hajzlík který už neví co říct a za jakého daebáka /vondráčková/ se postavit, aby si ho všimnul tisk vůbec :-))
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Plašemuška, 1.10.2010 10:00:52)
Odpovědět
... je dobře že aristokrat je ministrem zahraničí,..??. ale, ale, co nám tu chtějí někteří v nutit, že je to o přehledu, to není o přehledu, to je zájem cizích mocnosti, a prosazování jejich záměru, o zájmy ČR nejde ani náhodou, viz zpochybňování dodatku k Lisabonské smlouvě. jak někdo takový má chránit české zajmy a může být ministrem zahraničí? Klaus věděl proč v minulé vládě, měl výhrady k jmenování aristokrata s dvojím občaství ministrem zahraničí. To bylo křiku, a pravdoláskové hysterie a jejich nohsledu! Pomalu se i plebejec dovídá pravdu jak to bylo a jak to je!
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Josef, 29.9.2010 16:39:50)
Odpovědět
On ten prezident vse vidi dopredu a dobre!
Sarkozy buden souzen za vyhnani cikanu z Francie!
The European Commission is to launch legal proceedings against France over its expulsion of Romanian and Bulgarian Roma (Gypsy) migrants.

Kdo predpovidal ztratu suverenity statu unie?
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Nermuť Jan, 29.9.2010 16:56:09)
Odpovědět
Šarkán nebude nikdy pronásledovat Muslimy. Proč?

Je to jednoduché, takové věci, jako rasismus, sadismus pocházejí od Ďábla.
Proto bude pronásledován ten, koho nenávidí Ďábel.
To jest Židy, Cigány a Slovany.

Druhá věc je obrana národa, která skončí vyhnáním Satanistů- Muslimů. To se však děje jen v zemích, kde se věří- Rusko, Čína a Izrael.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Frank, 29.9.2010 16:56:17)
Odpovědět
Francie by měla z EU vystoupit a následně by se celé EU mělo zrušit bez náhrady
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 29.9.2010 19:19:13)
Odpovědět
Na to se vcelku těším.Vyhnání cigánů a postupné omezování muslimů má ve francii velkou podporu a nahrává Sarkozimu politické body.A jelikož chce být zvolen tak vtom bude pokračovat a unii pěkně setře.Již v 80.letech když Kohl kritizoval francii že si v tehdy EHS usurpují více moci než německo které to platí,odpověděl Miterand,,My máme atomovku,vy ne''.Jsem zvědav co jim na to odpoví Sarkozy.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 29.9.2010 19:49:53)
Odpovědět
Nevím jestli tenhle nesmysl řekl tehdejší francouzský prezident, dost otom pochybuji, ale faktem je že počet jaderných raket na německých a amerických základnách v Německu klesl ze 400 na současných asi 120 a je stále 3. největší po Francii a Británii, následován Holandskem i tam jsou jaderné hlavice.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 29.9.2010 19:55:38)
Odpovědět
Dane tenhle výrok je fakt.Ale pointa mého článku je v tom že si francie do vlastních záležitostí nenechá kecet.A jestli se o to Baroso pokusí ,tak mu bude rychle ukázáno kde je jeho místo.Francie,Německo a Británie si do vlastních záležitostí nikým kecat nenechají.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 29.9.2010 20:24:23)
Odpovědět
Ale to nejsou jejich záležitosti, oni podepsali volný pohyb osob dobrovolně :-)

Tak neměli Rumuny brát do Unie, pokud Klaus chce Turecko v EU tak já říkám, že chci více Turků-muslimů v Praze i s mešitami :-)

A jenom tak mimochodem, v Evropě je jenom jeden vládce a Francie to není hi hi hi :))
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 29.9.2010 20:35:14)
Odpovědět
A ton vládce je kdo?Já turky v evropě nechci a tím méně minarety v Praze, nebo kdekoliv jinde u nás.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 29.9.2010 20:40:48)
Odpovědět
Pan Klaus říká že Turecko je třeba okamžitě vzít do EU,protože změnilo ústavu jak slíbilo a on má vždy pravdu :D

A já říkám, když je tram vemou nesmí s nimi zamtetat, takže 100 000 jich do Prahy ke Klausíkovi :))

Vládcem Evropy je Německo a to uvidíš až Sarkáč udělá něco co nebude vonět Angele jak rychle si udělá pořádek.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 29.9.2010 20:59:21)
Odpovědět
Jenom aby Británie neudělala pořádek i stím tvím německem.Zatím to tak bylo pokaždé.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 29.9.2010 21:24:35)
Odpovědět
cooku, nějak to obracíte. V. Británie bez pomoci jiných by s Německem v minulém století všechno prohrála. Kdyby Hitler nezaútočil příliš brzy na SSSR a zaměřil se na V. B. - tak neměla šanci - viz debakl britského expedičního sboru ve Francii u Dunkerque. Letecká válka o V.B. byl jen krátký pokus, celé nasazení by V.B. prohrála. Asi to Hitler ani nechtěl, spíše ji chtěl za slabšího spojence.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(PetrW, 29.9.2010 21:35:05)
Odpovědět
Přitom skutečnost je taková, že pokud byl někdo Hitlerův spojenec, tak to byli Kalousovi sovětští soudruzi.
Dokonce i komouši (alespoň ti na západní frontě, ti co skončili v ruských gulazích po společné rusko-němckém útoku a následné okupaci Polska si asi mysleli čert ví co) byli značně zmatení a nevěděli co si správně myslet, když na jednu sranu prošli Španělskem a Francii a zároveň Kominterna psala o "dělnících v uniformách wehrmachtu", viz. ostudná komunistická vzpouta (soudruh Clementis se obzvláště vyznamenal) mezi evakuovaným čs. vojskem v Cholmondeley.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 30.9.2010 9:34:49)
Odpovědět
Spojence bych je nanzval spíš 2 spolupracující tábory, z nichž oba věděli že nasebe jednou v boji o moc narazí, němci potřebovali prolomit embargo na zbraně a zmrd rus jim je poskytl zpočátku tím že zato požadoval technologickou pomoc jíž není schopen, ale němec rusa podrazil dřív než to stačil udělat rus s němcem.

Nácek nebo komouš je to samé.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 29.9.2010 21:44:50)
Odpovědět
kalousi chyba Dankir byla příprava žadný větší akce .Byla to jenom diverze.V době bitvy o británii mělo německé letectvo 3200 letadel a o 2098 přišlo.Při britských státech 860 letadel.ale nejdůležitější bylo že téměř 60 procent pilotů bylo zachráněno ale němečtí piloti i pokud přežili tak byli zajati.Jestli jste četl životopis nejlepšího stihacího pilota II.svět války Hartman (přes 350 sestřelů později po válce německý goneral v nato)nebylo možno raf porazit.Vezměto si bylo nutné 1944 schromáždit aby bylo možné uspět v normandii,na to německo nikdy nemělo potenciál.Navíc čas pracoval proti německu.Německo přešlo na válečnou výrobu 1935 a británii až po mnichovu 1938.Navíc samotna británie není jenom británie,ale i kanada ,austrálie,navý zeland a pod.A tehdy i indie Jižní afrika a rodésii a amerika propujčila 1940 svůj válečný průmysl ve prospěch británie.Roselvelt připravoval ameriku na válku.Před vstupem ameriky do války bojovalo na britské straně 300000 dobrovolníků.Ty se pak stali páteří americké evropské armády.Poté co Hitler nedokázal srazit británii a donutit ji k míru přikázal přípravu k obsazení ruska stím že po poražení ruska bude británie muset uzavřít mír-Pamětí Albert Spér a protokole v norimberku.Před útokem na sssr varoval churcil stalina díky své spravodajské službě o přesnám datu místech kde a kdy hitler zaůtočí.ale stalin to odmítl jako válečné štvaní churchila.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 29.9.2010 22:05:51)
Odpovědět
Dále pane Kalous vrámci pomoci spojenců sssr da ruska vyplulo 811 dopravních lodí( 80 procent tobyly britské lodě) ve 40 konvojích které vezly 20000 letounů,12000 tanků,375000nákladních automobilů,8000 protiletadlových 5000 protitankových děl,2000 lokomotiv a 11000 vagónů,1800 radarových souprav,473 miliónů nábojů 2500000 tun nafty,15000000 párů obuvi,za více jak miliardu dolarů potraavin a mnohé další..Němci potopili 99 lodí ale přibližně sedm osmin nakladu prošlo.Tyto dodávky dodané v prvních dvou letech války v rusku tvořilo 8 procent celkové vízbraje použité ruskem za II.svět války.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 30.9.2010 8:59:40)
Odpovědět
komický ideolog cook, nakonec ona ta přezdívka už tě prozradila :-)

Británie byla talčena od belgických pevnostních komplexů až do moře ve Francii a pak utekla, prohrála dále s německem v řecku a na kypru a stáhla se z Evropy, bez mohutné pomoci USA by neobstala ani proti Německu které mezi téím bojovalo s největší amrádou světa na východě, porovnávat Británii s německem je komické.

Málo se mluví o faktu, že s Británii bojovali i země C, tedy Kanada, Austrálie a Nový Zéland pak také Indové Pákistánci a nějteří Afričané.

Brit či angličan, jakkoliv si jich vážím, je podle němce vojenským trpaslíkem a výdycky byl, nabýt američana dávno se na ostrovech mluvilo německy :-D

Kalous má pravdu.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 30.9.2010 9:10:59)
Odpovědět
Británie ustála s téměř kolapsem leteckou válku to je pravda, dále pak bez mohutné přímé vojenské pomoci USA nedokázala už vůbec nic.

Jenom to shrnu - severní afrika
Dunkerk
řecko
kréta a takový bonbonek bylo rozdrcení top jednotek británie waffen ss při operaci Market Garden
Kdyby Hitler namísto SSSR napadal celou silou Británii nevsadil bych na ni pětikorunu.

Ze všeho je tahali američané, nemluvě o gigantickém zásobování, britové spláceli obří dodávky američanům donedávna, nakoenc jim zato přenechali i vliv ve svých koloniích a některé zámořské departmenty jim přepsali celé.

S úsměvem sleduji tu ideologickou debatu, proč angláni tolik prosili američany opomoc, když by adolfa zvládli hladce sami : -D

Co jim bránilo udělat sami a dříve invazi ?

Byli podělaní a invazi dělali až se němec vysílil v Rusku a to ještě s vydatnou zámořskou pomocí, sami by nedokázali vůbec nic.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 30.9.2010 9:18:12)
Odpovědět
Dane, souhlas. I té Británii museli nakonec tuším od roku 1865 vládnout Němci - potomci německého rodu Sachsen Coburg und Gotha. Jinak by tam už měli nějakého Zimbabwského náčelníka nebo arabského šejka.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 30.9.2010 9:22:12)
Odpovědět
Já nejsem za dominující německo v EU, ale rovnováhu velmocí, ale podívej se dnes čí výrobky dobívají světa čí už neexistují nebo je koupili cizinci, británie je na lopatkách, ekonomicky, už i vojensky a politicky ztratila svůj význam ve světě a dokonce už i Evropě.

Toto jsou fakta.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 30.9.2010 11:14:22)
Odpovědět
Souhlas.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 30.9.2010 17:39:26)
Odpovědět
Pane Kalous po smrti Viléma III 1702 se stala kálovnou druhá dcera Jakuba II(Stuartovec)Anna1702-1714.Jelikož její všechny děti zemřely mladé (poslední r.1700) a jelikož další mužští následníci trůnu byly katolíci bylo rozhodnuto že následnictví přejde na kurfiřtk Žofii Hannoverskou,vnučku Jakuba I a na její potomky,pokud ovšem budou protestanty.Po smrti Viléma IV 1837 se stává královnou Viktorie 1837-1901, jeho neteř která se provdala za prince Alberta Sasko -Kolbursko-Gothajského.A od roku 1917 kvuli nenávisti k ,,barbarským hunům" se nazívají Windsor.Ale jejich posloupnost se vždy odvozuje od pokrevních svazků anglických králů až z dob normanských az anjou.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 30.9.2010 22:19:10)
Odpovědět
Ale cooku, jo Windsoři jsou pokrevně spjati s Hannovery i Normany, já jsem zase krevně spjat s franským Pipinem Krátkým. A je mi to houby platné - skutečným králem V. Británie nemá být nynější královna Alžběta, ta je potomek levobočka - skutečný král Anglie v pokrevní linii dělá farmáře a pase ovce v Austrálii a je spokojenější než kdyby vládl.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 1.10.2010 6:58:24)
Odpovědět
Na tento nesmysl jste došel jak.Otec královny byl syn krále Jiřího V.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 30.9.2010 14:02:29)
Odpovědět
Takže Dane než někoho nazveš komikem nastudej si pořáně fakta a ne překroucené fantasmy co tu občas produkuješ a odpovídej na celý členek ne jen na části.Takže zaprvé :
Britská RAF nebyla před kolapsem:Právě kolabs byl příčinou porážky luftwaffe.Takže na začátku bitvy o británii měl H.C.T Dowding k dispozici 52 stihacích perutí,z niž bylo vyzbrojeno 22 spitfairi a 26 hurikány.Celkem šlo o 1000 stihacích strojů.Naproti tomu Luftwaffe mohla proti bitánii nasadit 2400 letadel všech kategorií.K tomu všemu byla británie chráněna systémem radarových stanic a jedinečně propracovaným systémem operačního řízení letecké obrany.Britské letectvo bylo neustále zásobováno novými letadly a z výcvikových táboru proudili další vycvičení dobrovolníci,včetně veteránů z bojů v Polskua ve Francii.Zatímco luftwaffe se zadrhla a nebyla sto vyrovnat své ztráty.Po vyhodnocení situace ze strany luftwaffe bylozjištěno že při takových ztrátách a při absenci strategického bombardovacího letectva hrozí totalní zničení německého letectva a následné ohrožení vzdušného prostoru nad francií.Proto v řínu 1940 bylo nařízeno přejít na noční bombardování Británie a soustředit se na ochranu francouzského vzdušného prosturu.zdroje:Stephen Bungay-Nejnebezpečnější nepřítel,Chris Goss-Stihací bombardéry Luftwaffe nad Británií,Weidenh"ofer-Kronika bitvy o Británii.
Za druhé:
Námořní ovládnutí vod kanálu při síle Home Fleet bylo nemožné.Británie vstupovala do války s 26 bitevníma,12 letadlovýma loděmi dále 52 křižníkú množstvím torpédoborců a spousty dalšíma menšíma vojenskýma plavydly.Něměmecko mělo mnohonásobně menší sily,z čehož již přišlo v době bitvy o británii o 1/3 kapesních bitevních lodí a 1/5 křižníků o křižníky hlavně díky Norsku.Německá Kriegsmarine vstoupila do války s nedostatečným počtem hladinových lodí,s nimž se nemohla odvážit velkého námořního střetnutí s několikanásobně silnější Home Fleet.Po nástupu Doenitze se vše vrhlo na stavbu ponorek a zbylé hladinové lodě nepředstavovaly do konce války pro spojence reálné nebezpečí.
zdroje:Válečné lodě,Druhá světová válka autoři Iva Pejčoch,Zdeněk Novák,Tomáš Hájek.
A zatřetí:
A teď k samotné invazi.Spojenci museli získat absolutní vzdušnou převahu a to nejen nad kanálem,ale i ve vnitrozemí.a to v takém rozsahu,aby mohli narušovat zásobování a omezit pohyblivost vojenských jednotek(to němci nikdy nedokázali).Dále absolutní převahu na moři z cílem hermetického uzavření kanálu(na to němci nemohli ani pomyslet).Dále mět k dispozici vyloďovací čluny k převozu vojsk(němci měli jenom zlomek)a další lodě na převoz logistického vybavení.Celkem to dělalo přes 5000 lodí všeho druhu(to němci neměli ani namalované).Dále k úspěchu byly vybudované dve umělé přístavy MULBERY A aB,každý z nich velikostí přibližně odpovídal kapacitě doverského přístavu.Byl tvořen vnějším plovoucím vlnolamem,vnitřním pevným vlnolamem z betonových kessonů a čtyřmi plovoucími příjezdovými cestami sestavených z ocelových pontonů schopných přispůsobovat se přílivu a odlivu.Díly obou umělých přístavů byly vyrobeny v Británii,přetaženy přes Lamanšský průliv a potopeny nebo ukotveny u normanského pobřeží severozápadně od Bayeux.Betonové kessony nebyly stejné velikosti,ale největší z nich mělly délku 66 metrů,výšku 20 metrů a vážily přes 6000 tun.Bylo potřeba 200 vlečných lodí na přepravu.Dále jako bariéra bylo potopeno 60 zastaralích lodí.To mělo zajistit vylodění v prvních dvou dnech pro 176500 mužů,20111 vozidel z toho 3000 samohybných děl,1500 tanků a 5000 dalších obrněných vozidel.Na zásobení jenotek bylo položeno na dno Lamanšského průlivu potrubí a z něho čerpáno palivo. zdroj:Miloš Hubáček-Invaze
Závěr:
Tohle vše Německo nikdy nemělo.Takže na skutečnou invazi da Británie nemohlo nikdy pomýšlet.To by byl jejich konec.To si vyzkoušeli britové když 1942 provedli zkušební vylodění u Dieppe o síle 6000 mužů.Po ztrátě 3000 mužů se stáhly.Británie a to jsem psal není jenom Británie,ale i Kanada ,Austrálie a Nový Zeland.A ano samotná Británie nemohla Německo porazit,ale ani německo británii.Stejná sitoace jako v 19.století za Napoleóna.Ale zase Británie vytvořila koalici jenž nepřítele porazila.Spoměl jste Krétu-ano ale tam německo ztratilo 60 procent svých elitních sil brandemburg.Ano vyhrálo v řecku,ale za cenu ztáty celého italského sboru v africe.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 30.9.2010 14:52:21)
Odpovědět
Operace Market (výsadkáři)Garden(přesun tankových jednotek)byl ze 2/3 úspěšný.Obsadily mosty v nizozemskem Arnhemu a Nijmegenu(zde byla silná německá posádka a předválečná pevnost považovaná němci za nedobytnou)Kdyby se operace podařila tak by válka zkončila roku 1944 a československo by nebylo komunistické.Bouhžel v Arnhemu byly tehdy zálohy ze západní fronty poslané k ochraně holandska a dvě elitní jednotky ss .Znovu se formující po ztrátách na východní frontě.Takže i když operace nevyšla britští výsadkáři znemožnily německý protiůtok na holandsko.A ač početně slabší a hůře vyzbrojené vázaly na sebe tankové jednotky dost dlouho aby bylo holandsko zabezpečené.A poměrně značnou část mužů se podařilo zachránit a probít se z obklíčení.Britské sily ztratily 7800 mužů z toho bylo 5500 zajato.Při bojích bylo postupně zničeno jak výsadkáři,ale hlavně později motorizovanýma jednotkama a letectvem až 70 procent německých jednotek.Boje na Rýnu se staly poziční a rýn byl tak překročen až v březnu 1945.Toto mě nepřipadá jako totalní rozdrcení jak píšeš.Nejlépe to vystihuje fil Příliš vzdálený most.A v konečném důsledku na to doplatilu samotní němci,protože díky tomuto velkou část německa obsadili rusové a víme co to pro německo znamenalo.Když si u toho pohrdání německa britskou silou tak proč němci británii nazývají nejhorší nepřítel?A proč Bismark prohlásil že německo má pouze dva přirozené spojence a to Rusko a Británii.A že proti Británii by pokud možno německo nemělo válči jelikož,a tedˇ jeho známí citát:Británie prohrává bitvy,ale vyhrává války.Proto odmítal zásah německa do bůrských válek a za to ho Vilem II.během 2 bůrské války vyhodil.Před první svět válkou bylo německo a británie spojenci v protifrancouzské koalici a jen chybama Viléma Ii došlo k rozpadu této koalice 1907-8 a později i I.svět.válce.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 30.9.2010 16:42:45)
Odpovědět
Copak pánové fakta vám nepasují ?To není si vybírat jen to co potřebujete,tady jsou potřebné znalosti!
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 30.9.2010 22:24:46)
Odpovědět
Ale cooku, vždyť se to té V. Británii od začátku války hroutilo na všech stranách - pohroma v JV Asii, v Číně, zničení bitevního asijského loďstva loďstva Japonci u Indie (Japonci již měli letadlové lodě a Britové prt), ztráta Kréty, problémy v S. Africe. Z průšvihů je museli tahat Američané, kterým se zavázali za pomoc předat po válce většinu svých kolonií
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 1.10.2010 7:15:59)
Odpovědět
Pane Kalous Vite ona Británie bojovala na třech frontách a to žádná zem nezvládna.Ale k ůspěchům námořnicta vymazala Italská loďstvo ze středomoří a německé z atlantiku.A navíc německé ponorkové loďstvo 1945 na konci války vykázalo 83 procent zráta.Větš ztráty už měli jenom japonské kamikadze.A když chcete mluvit o asijské frontě ta k proč nespomenete třeba taky barmu březen červe 1944 kdy britové zlikvidovali 3 japonská armady,listopad 1944 kdy samotni britové potopily tři posledni japonské letadlové lodě.Ono vélky mají svá vítězství a prohry a agresor vžsy počáteční výhodu.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 1.10.2010 7:17:44)
Odpovědět
A navíc nahoře máte napsané s jakým počtem letadlových lodí británie vztupovala do války.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Dan, 30.9.2010 22:36:32)
Odpovědět
Promiň, ale nevím proč bych měl číst všem známou historii, Britové prohráli uplně všechny střety s němci tečka, bez američanů by nikdy neuhájili ani svoji zemi a nikdy nedobili evropu - i toto jsou všebecně známá fakta, tady není očem diskutovat tečka.

Diskutovat můžeme o sporných věcech ne o rozdrcení celého výsadkového vojska waffen ss v MG.

O faktech je to ztráta času.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 1.10.2010 7:06:13)
Odpovědět
Rozdrcení je zničení nepřítele bez větších ztrát ne že potom budu smeten dalším větším uskupením.Němci vyhráli hodně bitev ,ale většinou dostali na frak.Od Al alemainu již jenom na frak.A dane jak jsem psal samotná Británie by němce neporazila takže je jen německá neschopnost že se nechá zatáhnout do boje proti silnějšší koalici.Ale německá nadutost je známá a vždy po zásluze potrestaná.To je fakkt,můžete protestovat ale to je tak všechno co můžete.Němci vždy ve finále prohrají.A hádejte kdo je nastraně vítěze?
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 1.10.2010 7:20:54)
Odpovědět
A že německo vztupovalo do války bez spojenců ? Z čím zahájilo válku Německo,Itálie,Maďarsko,Rumunsko,Bulharsko,Slovensko později Chorvatsko a pak ještě Japonsko.To je ale poměrně silné seskupení.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(hary, 1.10.2010 10:07:51)
Odpovědět
S podmínkou, že v Eu nebude my, je pro mě členství Turku v Eu přípustané, i kydž, kdo ví!_ Až t bude Evropa Osmanská říše, tak se nás na názor ptát nikdo nebude!
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Blbobijec, 29.9.2010 16:46:18)
Odpovědět
PETICE ZA ZRUŠENÍ POPLATKŮ ČT ZDE:

http://www.reflex.cz/clanek/dokument/38752/petice-za-zruseni-ceske-televize-ma-jiz-pet-set-podpisu.html
ZRUŠTE ČT A VYHOĎTE JANEČKA
(ZRUŠTE ČT A VYHOĎTE JANEČKA, 29.9.2010 22:46:06)
Odpovědět
ZRUŠTE ČT A VYHOĎTE JANEČKA
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(M.Paul, 30.9.2010 21:38:52)
Odpovědět
Číst rozhovory s titulaturní hlavou státu je čím dál tím větší hnus. Kdyby nebylo uvedeno, že se jedná o rozhovor s Klausem, tipoval bych na Haló Noviny a rozhovor s Grebeníčkem.
Jen škoda, že se v dějinách našeho národa alespoň za posledních 92 roky nenašel nějaký ten Pinochet. Kdyby generál Syrový dodržel přísahu, tak by Beneše nechal hned 30.září odstřelit hned na Prvním nádvořín a od parlamentu si dodatečně posvětit preventivní vpád až do Berlína - Hitler by byl dávno mrtvý, neboť německá generalita by ho zlikvidovala velmi brzy. Není totiž vůbec pravda, že ČSR mělo obranný plán. Opak je pravdou - kvůli nedostavěným pevnostem se v roce 1938 počítalo s útočnou válkou, než stačí Německo mobilizovat.
Ale zpět k našim vlastizrádcům. Beneš zasloužil opětovně kulku za paktování se Stalinem v roce 1943, kdy zaprodal Podkarpatskou Rus.
A za třetí zasloužil kulku za své dekrety, vycházející z Národní fronty. On tím zabránil potrestání skutečných zločinců. Pokud by nedošlo k odsunu na základě národnosti, tak dodnes by šlo soudit tehdejší československé občany (německé - slovenské - maďarské národnosti) za vlastizradu, spolčení s cizí mocností a především za genocidu, která je nepromlčitelná.
Komoušské "presidenty" pominu. Držitele červeného diplomatického pasu "disidenta" také pominu. Ksindl jako ksindl.

Karel ze Swarzenbergu zde představuje historickou kontinuetu, což samozřejmě nejvíc žere všechny proruské kruhy v čele s Klausem. A navíc se s ním začali angažovat i další šlechtické rody, což se vůbec nemůže líbit posametové klace. Vytahuje se totiž opětovně čistá česká řeč, bez přiklášení. Swarzenberg klidně označil protitemelínské rakouské aktivisty za magory. A to přímo v Rakousku, přesto byl i Rakušany za tento přístup oceněn.

Můj osobní názor je: vyprovokovat ve všech státech bývalého R-U referendum o obnově Rakouska-Uherska s tím, že toto soustátí (konfederační základ) okamžitě vystoupí z EU.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(Kalous, 30.9.2010 22:27:52)
Odpovědět
Těžko říci, zda je ten komentář M. Paula dílo recesisty nebo blázna.
Re: Klaus: Schwarzenbergovi moc nedůvěřuji. Je trochu na jiné straně barikády
(cook, 1.10.2010 7:21:20)
Odpovědět
Spíše najiva.