reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 4.10.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

ČT nám ilustruje, jak vypadá kočkopes veřejných peněz a soukromých zájmů a tzv. nepolitická politika, kterou uplatňují samozvaní elitáři ve svůj prospěch.

To i „vládní vlnka“ by byla poctivější. Člověk by věděl, že nesleduje objektivní médium, vydávající se zákeřně za nepolitické, ale že vysílání je podřízeno oficiální politice státu. A hlavně by nemusel hradit nemravné koncesionářské poplatky jen za vlastnictví televizoru (i když ČT nebo vůbec ani teresteriální programy nesleduje).

Privatizaci en bloc bych také nedoporučoval. Tuto instituci a propletená chapadla různých parazitů je třeba zcela rozvrátit. Proto je třeba privatizovat jen majetek, programové fondy a práva a vysílací frekvence. Všechno ostatní by mělo zmizet z povrchu zemského. Janeček, bývalý redaktor komunistického časopisu Palcát, především.

Stát by na prodeji licence mohl vydělat miliardy. A odstranil by zároveň deformaci televizního a reklamního trhu nerovnými podmínkami. Argumentace jakousi ochranou kulturních a menšinových žánrů (=zájmů) neobstojí. Zaprvé se jedná vždy o subjektivní pojetí, které stejně sklouzne k tomu, že za nás bude někdo vybírat, co je pro nás dobré, a navíc si bude ohřívat svou zájmovou kaši. Zadruhé, tohle všechno se dá závazně formulovat do licenčních podmínek.

Jako každá veřejná instituce je ČT obklopena sítí soukromých osob – právnických i fyzických. Jde o různé autorské, producentské, ekonomické, finanční, lobbistické i politické kliky. Zvláštním chráněncem je exprezident Havel (viz zde) a celá plejáda jeho pseudointelektuálních příznivců a kumpánů.

Je tam příliš mnoho peněz v řádech miliard, takže jde o jednu z největších firem v zemi, kterou však řídí naprostý amatér – bývalý hlasatel, který svou profesní kariérou dokumentuje, že prospěchářství má jako genetickou výbavu.

Drzost tohoto molocha však nyní dostoupila vrcholu. Hodlají vytunelovat z tohoto veřejného do soukromého sektoru jednu miliardu a šedesát miliónů korun (!!!) pod záminkou správy koncesionářských poplatků. Je to absolutně neobhajitelné. Navíc je to pokus přes uzavřený závazek k soukromé firmě fixovat, že se šest a půl roku nezmění způsob financování ČT skrytým zdaněním občanů.

ČT už v minulosti na své náklady provedla několik kampaní na zpoplatnění utajených koncesionářů. Prostor pro další zvýšení výnosů je proto minimální. Databáze koncesionářů je věcí jen příslušné výpočetní techniky, která v ČT již existuje. Většinou se jedná stejně o automatické inkaso prostřednictvím SIPO. Vyvedení této databáze do soukromé firmy by byl navíc „zločin“ proti ochraně osobních údajů. Cena jen této databáze je astronomická, měla by podléhat zvláštnímu režimu a v žádném případě by neměla infiltrovat do soukromého sektoru.

Protože ekonomický smysl externí vedení agendy koncesionářů absolutně nemá, je zjevně v pozadí nějaká nečistá hra. Však ty stamilióny stojí za to. Určitě onen správce by na své „dobrodince“ uvnitř ČT nezapomněl.

Chtěl bych ještě připomenout, že samotné vymáhání nezaplacených koncesionářských poplatků je něco jiného. A za tuto agendu, pokud by byla svěřena nějaké externí vymahačské nebo advokátní firmě, by v žádném případě nebylo třeba platit. Advokáti by se poprali, aby mohli „zdarma“ převzít tuto agendu, když prostřednictvím elekronických platebních rozkazů by de facto mohla na základě seznamu neplatičů tuto agendu obhospodařovat prostřednicrvím PC jejich sekretářka. A všechny náklady a lukrativní palmáre by uhradil dlužník. Byla by to agenda, před níž by bledly závistí i ty protekční kanceláře, které „přes kopírák“ uhánějí neplatící černé pasažéry pro dopravní podniky.

Česká televize je jen jakýmsi zvráceným a zvlášť odpudivým obrazem, kterak se vždy a zákonitě hospodaří s veřejnými penězi (viz také zde). A je lhostejné, jestli jde o neziskové organizace, státní rozpočet nebo třeba rozpočty EU. Optimistické prognózy odhadují přímé zneužití zdrojů na dvacet procent.

Jedinou cestou je tento veřejný kanál co nejvíce minimalizovat, jinak se s klientelismem a korupcí nedá vyhrát. To neznamená nějakou asociální politiku. Ale správci veřejných peněz by měli mít minimální prostor pro uplatnění své moci. Veřejné peníze by měly být co nejvíce vyňaty z libovůle přerozdělovačů a co nejvíce vázány zákonem přímo ve prospěch adresátů.

 

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
3304 čtenářů | 35 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(ru, 4.10.2010 5:53:39)
Odpovědět
Souhlas. Zrušte ČT a Ro.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Jeeves, 4.10.2010 8:20:24)
Odpovědět
Janečka je třeba oběsit! Na Letenské pláni. Kvůli sledovanosti...
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Niky, 4.10.2010 9:39:49)
Odpovědět
Janečka instalovali do čela údajné České televize televizní pravdoláskoví vzbouřenci v čele s V Havlem!
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(hela, 5.10.2010 8:14:37)
Odpovědět
Te´d na oplatku budou zadara točit Havlovi film. Hnus velebnosti a ještě si to musíme zaplatit.Když slyšim opakovaně v televize...naše země neskvétá,... plivu po sobě, že i já volala Havel na hrad. Havel je morální sv... si doplňte sami.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Ćlověk ČR, 4.10.2010 8:29:14)
Odpovědět
Zrušte ČT a ČRo! Ještě před tím však nahraďte p. Janečka.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(JosefB, 4.10.2010 9:42:19)
Odpovědět
Havel dostal od kamarádíčků v ČT 40 milionů na svoji sebepropagaci v braku Odcházení. Aby mu zůstalo doma co nejvíc sám sobě dělá režiséra a kumpáni (Holubová, Abrhám atd.) mu servilně říkají "pane prezidente" a Venca chrochtá blahem. Janešek dostává na platu několik milionů (260.000 x 12 + 700.000,- odměna). Výroba Krauzova nesmyslu stála snad 350 000. Kolik si dávají platy ti panáci? ---- ZRUŠTE čt A VYHOĎTE JANEČKA !!!!!!!!!!!!
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Jeeves, 4.10.2010 10:31:55)
Odpovědět
No oni tam hrozně úzkostlivě šetří! Před pár lety hrála Sparta nějaký pohár ve Španělsku, národ byl zvědavej, ale O. Černý prohlásil, že to ČT nemůže vysílat pro "přemrštěné finanční požadavky" druhé strany. Pak vyšlo najevo, že ten "šílený" požadavek byl 5000,- USD... Což je tak přibližně částka, kterou si Janeček vyplácí jako příspěvek na holiče.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(AA00, 4.10.2010 10:33:45)
Odpovědět
Odcházení je asi takový "autobiografický" film...
Snad jednou už odejde. Nafurt.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Stilet, 4.10.2010 14:59:54)
Odpovědět
Divím se nestydatosti Havla, že takovou hovadinu hodil na film. Ten fílm by měl být bojkotován. Tan chlap by měl zalézt na svůj Hrádeček a tam se uchlastat k smrti, aby byl od něj konečně pokoj. Divím se i těm, kdo pořád tomu Havlovi leze mezi hýždě a poníženě jej oslovují "pane presidente" Dávno presidentem k dobru ČR i Europy není. Nechť skápne !
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(JHela, 5.10.2010 8:18:31)
Odpovědět
hnus velebnosti, alkoholička Holubová nám káže co je dobře,a hnusná ku se naváží do prezidenta, neděkujme, vyhoďme!
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(vašek, 4.10.2010 10:29:34)
Odpovědět
Proč platit ČT peníze,jestli mám doma televizi a na ČT nekoukám? Čt1 i ČT2 zrušit,Havel necht'peníze vrátí a Janečka?Pohoupat.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Líza, 4.10.2010 10:39:44)
Odpovědět
Nechápu proč je zařazeno na všechny programy ČT tolik reklamy a dokonce na ČT 24.Vadí mi to a určitě nejsem sama.Změna vedení ČT je žádoucí a včera již bylo pozdě.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Nespokojený divák, 4.10.2010 11:01:50)
Odpovědět
Pane Streite, pěkně jste to popsal, ale jak z toho ven? Myslím, že privatizace České televize není na místě, poněvadž má existovat Česká televize, která uchovává národní paměť Čechů, která má za úkol podporovat vlastenecké cítění, která má poskytovat nestranné zpravodajství, má lidi vychovávat. Myslím, že nejdůležitějším krokem by v současné době bylo - neprodleně vyměnit vedení ČT.
Programy, které ČT v současnosti vysílá nekorespondují s jejím posláním.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Plašmušk, 5.10.2010 8:42:52)
Odpovědět
Vážený pane, myslíte si, že ČT dělá něco pro uchování národní povědomosti? Jakým způsobem to udělala 28 září, byl státní svátek , nabidla nám šoty jarmarku a pouti, nadal prostor státníkům, prezidentovi, aby tento významný den více nž tisícilété státnosti připomenul. Na ČT 2 byl archaický černobíly film o sv Václavovi,
špatné kvality, kdo myslíte, že se na něj dívál? Pro staré poloslépé byl skoro ne viditelný a mládí jsou zvyklí na jinou kavlitu. ČT den státnosti degradoval na svátek lidových jarmarků a pouti, hodně mi to připomíná televizní komunistické pojetí vánoc ,velikonoc. Kníže Václav ,jako symbol českého sebevědomí, vadil komunistům, dnes vadí europenistům, pravdoláskovým vlezdo bruselistům. Proboha, CO KDYBY SI TEN ČESKÝ OBČAN UVĚDOMIL a probudil?
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Plašmušk, 5.10.2010 8:42:56)
Odpovědět
Vážený pane, myslíte si, že ČT dělá něco pro uchování národní povědomosti? Jakým způsobem to udělala 28 září, byl státní svátek , nabidla nám šoty jarmarku a pouti, nadal prostor státníkům, prezidentovi, aby tento významný den více nž tisícilété státnosti připomenul. Na ČT 2 byl archaický černobíly film o sv Václavovi,
špatné kvality, kdo myslíte, že se na něj dívál? Pro staré poloslépé byl skoro ne viditelný a mládí jsou zvyklí na jinou kavlitu. ČT den státnosti degradoval na svátek lidových jarmarků a pouti, hodně mi to připomíná televizní komunistické pojetí vánoc ,velikonoc. Kníže Václav ,jako symbol českého sebevědomí, vadil komunistům, dnes vadí europenistům, pravdoláskovým vlezdo bruselistům. Proboha, CO KDYBY SI TEN ČESKÝ OBČAN UVĚDOMIL a probudil?
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Marie Vychodilová, 4.10.2010 13:14:04)
Odpovědět
Kamarádíčci z ČT si rozebírají rozpočet a mlaskají při tom. Teď rozehráli hru, nazvanou Malá domů (v přeložení Miliarda domů). Jejich "štáb" vypracoval plán na Dojnou krávu, kdy předmětem má být jako by výběr poplatků. Pokud to projde, Janeček se klidně nechá odvolat a penězovod poteče dál i k němu. Vždyť podpis pod to by dal on. --- Bože, jak ten člověk má rád blahobyt a dává to najevo.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Nespokojený divák, 4.10.2010 13:18:21)
Odpovědět
Proč by nebral, když mu český lid zastoupený neúplatnými politiky dovoluje?
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Holydaia, 5.10.2010 8:21:48)
Odpovědět
Mlaskající prasata, Havel je drbe za oušky.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(BB, 4.10.2010 17:49:41)
Odpovědět
ČESKÁ TELEVIZE, DRÁHY - jakmile je v názvu česko, tak tam vládnou odbory a je to černá díra na prachy... ČT i ČRo nechat 1 program, zbytek privatizovat.
ZRUŠTE poplatky ČT A VYHOĎTE JANEČKA
(ZRUŠTE poplatky ČT A VYHOĎTE JANEČKA, 4.10.2010 18:02:37)
Odpovědět
ZRUŠTE poplatky ČT A VYHOĎTE JANEČKA
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Sam Opal, 4.10.2010 18:07:31)
Odpovědět
Ne nesouhlasím s privatizací !
Vyměnit vedení,vyšetřit kam přišly všechny peníze a viníky případných nesrovnalosti,včetně vedení Čt potrestat.
Totiž,budeme-li privatizovat, vzniknou nám pouze tři,nebo čtyři nové debilní Novy ,které si stejně v reklamách zaplatíme .
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(jan kolář, 4.10.2010 20:25:10)
Odpovědět
Same VOdpal, jsi senilní katolický kejval, který nemá názor a jen papouškuje pana faráře. Zrušte ČT a ŘKC, vyhoďte Janečka a Duku.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Maftík, 4.10.2010 22:13:10)
Odpovědět
Oprava: Vyhoďte Janečka, Duku a Koláře a obnovte ŘKC.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(SAm Opal, 5.10.2010 5:51:33)
Odpovědět
Ano,všimnul jsem si ,že pro některé je TV Nova vrcholem jejich intelektuálního i jiného vyžití.Žáno,Koláři.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(jan kolář, 5.10.2010 8:28:21)
Odpovědět
Pro některé je zase vrcholem intelektu a rozhledu louskání katolických novin a při čtení pastýřského listu dostávají ejakulaci, žeáno vOdpale.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Blondýna, 5.10.2010 21:18:39)
Odpovědět
Pro některé je vrcholem stupidní přisprostlé šou Krause, když pozval katku biomasu, tak to bylo fakt na orgasmus.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Hali beli, 5.10.2010 21:14:31)
Odpovědět
NOVU neplatím je mi šum co tam dávají i když někdy\ jsou programy na NOVÉ lepší než na ČT. NOVA si musí na sebe vydělat reklamanmi, poplatník ČT, musí stupidní reklanmy na ČT zaplatit sledovat, a zaplatit ještě Janečekovi a spol vysoké platy, a o prebendech ani nemluvím !!O tom to je !
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(helou Doly, 5.10.2010 8:27:43)
Odpovědět
Audit! Prošetřit POTRESTAT! Zabavit majetek. Nenažranost Krause roztahuje se po televizích, ještě uráží všechny hosty, chová se jak diktator, ponižuje , se divím těm co tam za úplatu jdou a prostituí takové charakterové filcce svou osbnost!
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Radek, 4.10.2010 20:51:15)
Odpovědět
Souhlasím s názory autora.Je neuvěřitelná drzost,že si dovolí amaterský ředitel brát takový plat a odměny a rada asi za lukrativní odměny přihlíží tomuto hospodaření.Jak si mohl Janeček dovolit navíc sponzorovat soukromý film multimilionáři Havlovi,je to prakticky rozkrádání veřejných prostředků.Nevěřil bych jak silné vedlejší účinky má viagra na Havla.Původně jej chtěli postavit jen na nohy a on se rovnou postavil za kameru teď ještě vyrábí předvolební bilbordy,jen doufám,že již nestihne rovnou kandidovat na primátora Prahy.Asi čeká a znovu naskočí po Klausovi.Od roku 90 pořád odchází a odchází...Kdy už konečně a definitivně zmizne a nebude nás tunelovat přes své stařecké vrtochy a koníčky.Kdyby neměl nesoudné pochlebníky,nemusel obohacovat naši kinematografii o další propadák a za 40 mil.mohl být jeden nedostatkový seniorský penzion.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Marie123, 4.10.2010 21:09:25)
Odpovědět
Vencek Chrchla - Odcházení za naše peníze. Nesoudná sebepropagace. autor: Matějka

http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/144452/Odchazeni-CT-splnila-VHavlovi-celozivotni-sen-Ale-za-nase-penize.html
Proč ODS a celá "šetřivá" koalice nezruší ČT ?
(Brabec, 4.10.2010 21:36:24)
Odpovědět
Inu, protože je to živí ! Milý autore, proč tento požadavek nepodá nějaký poslanec ?
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Ing Josef Chromík, 4.10.2010 21:36:35)
Odpovědět
Ten má úroveň myšlaní hloupé ženské z domácnosti. Z jeho hlavy ještě nikdy nic nebylo slyšet něco zajímavého. Prostá prdýlka podlézavá každému a všem. Nikdy bych nevěřil tak neschopný debil se může udržet tak dlouho na takovém postu. Ale my diváci s tím nic neuděláme. Prostě oni tam zřejmě takového troubu potřebují. J.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Davidan, 5.10.2010 1:02:27)
Odpovědět
Každá státní organizace, vydělávající peníze, je obklopena podnikatelskými pijavicemi, které je vysávají až do dna. Ať už jde o ČT, ČEZ, LČR, státní rozpočet, VZP. Pokud stát vedou grázlové, kteří jim to dovolují, potud budou trvat tlaky na privatizaci těchto, ovšem ne s přínosem miliard, ale s přínosem, pokud možno nulovým. V tomto bodu se pan Streit, hluboce mýlí. Přece se nebude chtít od pánů podnikatelů nějaký horentní výnos.
Vážení, pokud tady budou vládnout gauneři a my je necháme, tak si s námi prostě budou vytírat zadek, jako to činí. Kecy o privatizaci toho zbytku, jsou nesmyslné. Pes je zakopaný zcela jinde.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(Catholic Observer, 5.10.2010 9:05:19)
Odpovědět
Pane Matějka, máte pravdu, že Janečka a celou jeho komunistickou bandu třeba vyhodit. Obávám se však, že privatizace nic nevyřeší, protože - prostě a sprostě - velmi reálným nebezpečím privatizace je, že takovou televizu mohou koupit kapitalizované mafiánsko komunistické klany či tajné služby, zejména ruská. Naopak: Veřejnoprávní televize je a bude vždy potřebná, ovšem za přísně dodržené podmínky: Že se bude nad ní veřejná kontrola. Že bude konstituována tak, aby zaručovala co nejpevnější nestrannost. Případ, kdy se tak stalo je znám: Polská TV stanice TVN, která se stala nejdříve v zemi oblíbenou zábavnými seriály a kritickými pořady - a posléze hrála roli v mediálním puči, který pomohl k vládě v Občanské Platformy, která sama, jakož i její ideové deriváty, zavedly od roku 2007 Polsko do situace, kdy tech všech mají dost. A jejíž polotici se podíleli na přípravě atentátu na polské prezidentské letadlo u Smolenska 10.04.2010. Mimochodem, ti, kteří na těchto euroskeptických webech píší o tom, že Rusko je nebezpečné, či kritizují polský prý antirusismus, buď o sousedním státě nic nevědí, nebo - zde působí ruští vlivoví agenti. Vraťtme se k tématu: Janečekovize, Nepochybuji o tom, že i ruské tajné služby a jejich pomahači StB, majících vliv dnes na nejvyšší posty státní či soudní nebo legislativní moci, už dobře vědí, že dík Janečkovi se ČT dostatečně zprofanovala - natolik, že je třeba jí nahradit něčím, co bude vypadat nově, nezkaženě, a bude přitom pokračovat v dezinformaci obyvatel jen "sofistikovanějším" způsobem. Potud zkušenost z jiné země, kde probíhá pokus udělat takové medium hlavním mediem země. Samozřejmě jako komerční. Nede Bože, aby taková cesta byla přijata v Česku! Mimochodem: Neviděl jsem, že by někde stála zmínka o nedávných velikých ruských manévrech zvaných "Západ" na území Běloruska, v těsném sousedství Polska, a kterými nacvičovali Rusáci -útok na Polsko! Právě: Mediálním přípravám v jiných státech věnují nyní ruské tajné služby zvláštní pozornost. Tím více, čím slabší je EU...V takovém světě musíme mít veřejnoprávní televizi, jež bude prezentovat nejkvalitnější informační hodnoty. Privatizace jejich zárukou není.
Re: Janečka je třeba vyhodit a Českou televizi zrušit
(V. Novák, 5.10.2010 9:50:41)
Odpovědět
Souhlasím: ČT má mizernou úroveň a stojí spoustu peněz...