reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 7.10.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

28.9.2010 7:31 - Jak informovaly ParlamentníListy.cz, zákon na ochranu zvířat před týráním stanovuje přísná pravidla pro porážení zvířat, aby nebyla usmrcována za plného vědomí a netrpěla. Ze zákona však existuje výjimka, která povoluje brutální usmrcování zvířat například muslimům, kteří je mohou porážet za plného vědomí. Redakce se zajímala o to, zdali politici s takovýmto zákonem souhlasí.

Například místopředsedkyně Poslanecké sněmovny a Věcí veřejných Kateřina Klasnová vyráží do boje proti týrání zvířat a do začátku příštího roku chce prosadit přísnější zákony na ochranu především psů a koček, které konzumují někteří u nás žijící Asiaté. Klasnovou, která chce do zákona ukotvit vyšší sankce za týrání zvířat, však podřezávání zvířat ze strany muslimů patrně příliš netrápí.

Zelený Liška proti podřezávání za plného vědomí

S odkazem na špatný signál nevzala redakci mobil a odkázala na dotaz formou SMS. ParlamentníListy.cz se tedy novopečené ochránkyně zvířat dotázaly, zdali v zákoně navrhne zrušit výjimku na usmrcování zvířat za plného vědomí. Na to však neodpověděla.

Jednou z vlajkových lodí programu Strany zelených byla práva zvířat. Podle vyjádření svého předsedy Ondřeje Lišky se současnou praxí nesouhlasí. „Neschvalujeme takovou výjimku. Náboženské zvyky kterékoli duchovní tradice nemohou být v moderní společnosti ospravedlněním pro zbytečné utrpení zvířat," reagoval Liška.

Ministři respektují náboženské zvyklosti

„Jako člověku se mi to vůbec nelíbí. Zákonodárci ale tuto výjimku do zákona dali patrně jako výraz respektu k náboženským zvyklostem, a tak mi jako ministrovi nezbývá, než to respektovat," sdělil serveru ParlamentníListy.cz ministr zemědělství Ivan Fuksa z ODS.

„Jedna věc je ten lidský rozměr, který říká, že to asi není dobrá praxe, na druhou stranu já naprosto ctím a vnímám náboženské rozdíly a tradice. Nechci tedy dávat žádná prudká vyjádření, aniž bych si celou problematiku důkladněji prostudoval," řekl ministr životního prostředí Pavel Drobil z ODS.

Schwarzenberg, Joch ani Benda neprotestují

Předseda TOP 09 a ministr zahraničí Karel Schwarzenberg nemá se současnou výjimkou problém. Pro ParlamentníListy.cz uvedl, že se musí ctít svoboda náboženství. Stejný dotaz jsme položili i předsedům ostatních politických stran zastoupených ve sněmovně, tedy šéfovi ODS Petru Nečasovi, Věcí veřejných Radku Johnovi, Bohuslavu Sobotkovi z ČSSD a Vojtěchu Filipovi z KSČM. Nikdo z nich však nereagoval.

Premiérův poradce pro lidská práva Roman Joch sice míní, že se v případě výjimky jedná o porušení rovnosti před zákonem, na druhou stranu si ale myslí, že náboženská svoboda zde má přednost. Rovněž uvedl, že v USA mají výjimku například různé indiánské kmeny, které při obřadech užívají drogy, které jsou běžně nelegální nebo i to, že v době prohibice v USA měly křesťanské církve povoleno užívat víno při obřadech. Místopředseda Ústavněprávního výboru Marek Benda s výjimkou rovněž nemá problém, neboť podle něho znamená respekt k náboženství a starým tradicím.

Kováčik proti výjimce

Dále redakce oslovila předsedu sněmovního Výboru pro životní prostředí Milana Šťovíčka z Věcí veřejných, místopředsedu Zemědělského výboru Pavla Kováčika z KSČM či místopředsedu Zemědělského výboru Ladislava Skopala z ČSSD. Zareagoval pouze Kováčik. „I když jde o ústupek tradicím jiné kultury, nemyslím si, že je ta výjimka správně. Ostatně nejde jen o muslimy. Podobný způsob zabíjení zvířat vykrvením přikazují i jiná náboženství," míní Kováčik.

Podle zákona může být porážení hospodářských zvířat vykrvením prováděno pouze po jejich omráčení zaručujícím ztrátu citlivosti a vnímání po celou dobu vykrvování. Omráčení se většinou provádí elektrickým proudem. Muslimská obec v Praze má dle zákona a rozhodnutí ministerstva zemědělství výjimku umožňující porážet zvířata za plného vědomí.

Halál

Znamená to tedy, že zvíře trpí za plného vědomí. Způsob zabití podle způsobu halál, spočívá v tom, že je jedním tahem nože podříznuto hrdlo, čímž zvíře zemře na následky vykrvácení. Zvíře je zavěšeno za zadní nohu v plném vědomí, což trvá až pět minut, často zde dohází díky obrovské hmotnosti zvířete, k vykloubení či zlomení končetiny.

Po podříznutí, které musí být dle náboženské tradice jedním tahem, trvá ztráta vědomí zvířete až jednu minutu. Součásti tohoto předpisu je i to, že zvíře musí být při vědomí. V mnoha zemích, například ve Švédsku a Švýcarsku, je tato porážka nezákonná. Známou odpůrkyní této barbarské porážky je slavná herečka a ochránkyně zvířat Brigitte Bardot.

Více k tématu:

 

reklama
1421 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kalous, 7.10.2010 6:00:54)
Odpovědět
Ať si Klasnová vezme příklad z Brigite Bardott! Ta kritizovala surové rituální zabíjení zvířat mohamedány ve Francii a dostala půl roku vězení podmíněně za úrážku islámu. Klasnová jako poslankyně má imunitu, tak se nemusí bát promluvit, do basy jak ve Francii by nešla.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Libor 2, 7.10.2010 8:21:55)
Odpovědět
Petříku a co židáci ti nepodřezávají.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Dan, 7.10.2010 11:25:54)
Odpovědět
Zažíváme zde jednu z nejdemagogičtějších a nejpokrytečtějších Petříkových kauz, kdy správně rozjíždí kampaň proti islamizaci, ale judaizace mu nevadí, naopak cpe sem Kurasovi články, dole vysí vlajka národa který podřezává zvířata též.

Kritizuje se Korán - v pořádku, nakopčím sem Tlmud - to samé v bleděmodrým a jsou antisemita :-)

To je taková parta kašparů ten euportal, že těžko člověk najde podobnou.

Ty soláry na střeše Hájkovi chalupy vystihují vše.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(SAm Opal, 7.10.2010 12:23:56)
Odpovědět
Obávám se Dane ,že se mýlíš a pleteš. I já sám jsem to popletl a byl pomýlen.
Ještě včera jsem zde postoval tato videa z košer jatek :

http://www.newsgarden.org/chatters/homepages/alllie/kosher.shtml

Dnes se mi však otevřely oči.
Ano , halál je brutální ,nelidské a barbarské zabíjení zvířat .O tom není pochyb . Ovšem u košerování,i když nám hloupým se jeví naprosto stejné, je to uplně NAOPAK!!!
Jak je to možné?
Zde máme,my věční rejpalové a pochybovači vysvětlení :

...O košer porážkách jsem mluvil s rabínem Samuelem Abramsonem....:"...Talmud říká, že zvíře musí být poraženo s co nejmenším utrpením. Židé tyto principy dodržují a kritika rituálních porážek vychází především z neznalosti...."
A je to!!!!!

Tady je celá reportáž:

http://www.ochranazvirat.cz/222/czech/clanek/martin-komarek---jsou-koser-porazky-koser-/

Takže co já hloupý viděl na vlastní oči na výše postovaném videu, jsem si jen hloupě vysvětlil a vlastně jsem neviděl vůbec nic....
(ač jsem 30let abstinent,tak toto je na panáka)
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Dan, 7.10.2010 12:37:12)
Odpovědět
http://www.kosher-market.cz/index.htm

Zdarma tě vemou i k porážce coby žida abys vykrvácení viděl na vlastní oči, pěkně si ho užil a pak můžeš v klidu odebírat :-)
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Dan, 7.10.2010 12:41:46)
Odpovědět
Celý tento web není nic jin. než židovská propaganda plná lží postavená proti největším nepřátelům a jejich bratrům v Abrahámovi muslimům, je tak neuvěřitelně zaujatý na stranu jednu a bezemzně demagogicky tolerantní na stranou druhou, že jedině hodně velký ideologický zaslepenec to ještě nepochopil.

Když jim dáš důkaz že není rozdíl mezi kultuou žida a muslima v barbarskosti a neevropčnosti, mlčí, nikdo nereagoval na výroky z Talmudu mnou zde publikované, jedině že jsem antisemita :-D
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Sam Opal, 7.10.2010 13:14:46)
Odpovědět
Nevím,jak ty,ale já pamatuju doby ,kdy označení antikomunista bylo to nejhorší,co mohlo člověka potkat.Ještě dnes by z tohoto slova naskočily pupínky. Naskočily,nebýt toho že nálepka antikomunista byla nahrazena nálepkou antisemitista.
A místo relevantních protiargumentů - "jahodová proklamace " !
A nálepka.
Je roztomilé ,jak se nám to všechno točí dokola. )))lol))
A tento webb ? Rád si zde přečtu některé články okolo křesťanství ,ale opravdu jak říkáš, poslední dobou mi připomínají spíše vějičku .
A v ní skrytý háček nenávisti!
Jen pitomce zaseknout!
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kalous, 7.10.2010 12:46:47)
Odpovědět
Jo SamOpale, přečet jsem si reportáž Martina Komárka. To jsou fakt teda superbl.biny - dle židů přetnutí hlavních tepen se zvířeti vyřadí centrum bolesti. To tedy skutečně Židé zůstali v biologických naukách v době před 3-4 tisíci lety. Ty jejich nápady jsou dnešním lidem k smíchu. Vždyť je úplně jedno, jestli krev teče z živého zvířete (trápí se) nebo z mrtvého (už nic necítí a nevnímá). Jsou to primitivní o.va.da.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Dan, 7.10.2010 12:51:57)
Odpovědět
Oto tu Kalousi přeci jde, Petříci se jedněch hovad primitivních zastávají a druhé za uplně stejné chování napadají, pokrytci.

Žid prostě je barbar z východu, v Evropě je na návětěvě stejně jako muslim a podobné věci nesmíme tolerovat, to je návrat do jejich starověku.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(SAm Opal, 7.10.2010 13:58:14)
Odpovědět
Podle mne tato věc má dva rozměry.
Tím prvním je způsob samotné porážky .Jedněm se toleruje a druzí jsou za něj nevybíravým způsobem odsuzváni.
Druhý rozměr je stejně nechutný.
A to tím,jakým způsobem (viz reportáž M.Komárka)z nás,"gojů" dělají blbce ,pitomce a nesvéprávné debily,když bez sebemenšího uzardění a mrknutí oka nám bezostyšně LŽOU!
A potom roní krokodýlí slzy ,že je "goj" nemá rád.

Tím více si ale vážím ž/Židů ,kteří hrají rovinu.Třeba Karla Poláčka a mnoho jiných.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kalous, 7.10.2010 16:07:01)
Odpovědět
Dokonce s Vámi SamOpale plně souhlasím
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Frigo, 7.10.2010 12:47:28)
Odpovědět
Jednou jsem viděl pořad z Izraele o jejich svátcích, tuším to byl Pesach, děti stály kolem jehněte které otec podřezával, to ječelo a stříkala z něj krev, malá holčička utekl a skřikem, matka potom šla beránka dále spracovávat do kuchyně a otec s jeho krví ještě teplou potíral práh, vstup do domu, mé ženě se z toho udělalo zle musela utéci od tv, inu neunesla zvyky naší židokřesťanské civilizace, nátura slabá ..
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(cook, 7.10.2010 16:58:50)
Odpovědět
Mělo by se to zakázat .Jednou je tu nějaký zákon a ten by se měl dodržovat.Bez ohledu na nějaké zvyky,náboženství ať je jakékoliv.To pomazání prahu krví je snod vzpomínka na dobu kdy mojžiš vyvedl izraelity z otroctví v egyptě.Ke (Jehova)ušetřil jen domy takto označené,jinak v ostatních usmrtil prvorozené?ale opravdu nevým,to by vysvětlil někdo kdo se v náboženství vyzná a to já nejsem.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Dan, 8.10.2010 17:01:47)
Odpovědět
http://www.omkosher.com/cz/koser-pravidla/


Když si představím - zákaz vepřového
- zákaz požívání krve
- zákaz požívání tuků


Tak mě napadne hned zabíjačka, vepřík, jelitka a škvarečky a jsme doma v žido-křestanské civilizaci :-))
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(kingsfield, 7.10.2010 11:42:20)
Odpovědět
Vollspasti Petrik hat ein neues Spielzeug gefunden.
Wie dieser ausgewiesene Vollidiot einen PHD erhalten konnte bleibt das Geheimnis seiner Universität.
Was für ein Schwachkopf!!!
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Wolfowitz, 7.10.2010 12:07:27)
Odpovědět
Kašpárek změnil rolničky????
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kili Mandžre, 7.10.2010 12:58:57)
Odpovědět
No myslím že je třeba uznat že Dan má tentokrát pravdu a Petřík je demagog a pokrytec
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(hal4000, 7.10.2010 20:59:40)
Odpovědět
Já jsem tam ovšem neviděl že by tam Petřík psal že muslimské podřezávaní je špatně a židovské dobře.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kili Mandžre, 7.10.2010 22:02:24)
Odpovědět
To sice ne, ale kritizuje tady něco co v republice už dávno je jenom je to Koscher a ne Halal, jinak uplně to samé, objevuje ameriku a taktně zamlčuje, že tento multikulturní problém zde již dávno zavedli židé, jeho kamarádi ve zbrani.

Je to šejdíř s informacemi.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Maftík, 7.10.2010 13:37:56)
Odpovědět
Zatím jsem to ještě neviděl a tudíž ani k (ne)věrohodnosti toho snímku nemůžu nic říci, jen když tu o tom diskutujete:

http://www.spiknuti-proti-cirkvi-a-lidstvu.com/dokumentarni_snimky/Zidovska_ritualni_porazka.rar
http://www.spiknuti-proti-cirkvi-a-lidstvu.com/komentare/Zidovska_ritualni_porazka.htm
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(lyda, 7.10.2010 14:32:24)
Odpovědět
Až u nás budou obřezávat dívenky, nebo mladé ženy před sňatkem, to budou také tolerovat jako jinou kulturu, či nábožernské praktiky?
Pokud je jejich náboženství, či kultura neslučitelná s naší, tak ať jdou jinam. Chybět nám tady rozhodně nebudou.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kili Mandžre, 7.10.2010 22:03:54)
Odpovědět
Myslíte židy či muslimy ?
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Stilet, 7.10.2010 17:15:36)
Odpovědět
No oni se zvířátka pro jídlo zabíjí v celem světě. Dokonce i šelmy neusmrcují své úlovky nijak šetrně. Se divím, že ochráncum zvířátek vůbec nevadí požírání zvířat. Tak to ale v přírodě chodí. Každý tvor slouží jinému tvoru jako potrava. Konečně i rostliny jsou živé a nevíme zda cití bolest či né. Ale proč lidským všivákum vadí jen zabíjení pejsánku-pejsánečku? Tá oslice BB je obrovskou ochránkýni vlku, ale ti vlci už nežerou jiná zvířata? Snad se jednu nedočkáme aby idioti začali hájit právo na život i bacilum a virum i třebas hlávkovému salátu. Umíte si představit kolik zbašíte neviných červíku, když baštíte třešně či jiné ovoce? Jak chudinky trpí když je žvýkáte. Ochránci přírody jásají, že se do českých lesu vrací rys, medvědí, vlk a další. Co oni žerou mech a spadané listi ze stromu? Mohli by jsme tak pokračovat do nekonečna. Řekněte, co s psisky které nikdo nechce? To mají všichni lidé platit daně na ty psí útulky? Nechť na ty útulky platí jen všichni ochránci psích práv a nadpráv ale ať nenutí jiné, aby to platili.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Kalous, 7.10.2010 22:53:58)
Odpovědět
Stilete - Vy jste totální b.bec. Něco jiného je příroda a boj v přírodě o přežití a o potravu. Něco jiného je lidská civilizace a kultura a tam je atribut nezabíjet zbytečně (nebo jen pro potěšení) a když je to nutné (zabít škůdce či si obstarat potravu) tak zabíjené zvíře netrápit a usmrtit je rychle a bez bolesti! Vo tom to je.
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Stilet, 8.10.2010 14:09:06)
Odpovědět
Blbec jste vy. Lidé také jen bojují o přežití. Nežijí jen ze vzduchu a neživí se spadaným listím ze stromu. Proč by lidem mělo být zakázáno co je běžné v přírodě?
Re: Klasnová chrání pejsky. Rituální masakr zvířat ale nekomentuje
(Dan, 8.10.2010 16:45:51)
Odpovědět
protože člověk není zvíře, víme ?