reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 11.10.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

5.10.2010 13:22 - Od ledna příštího roku hrozí českým firmám i domácnostem největší zdražení elektřiny za posledních deset let. Hlavním důvodem je vysoký příspěvek na podporu obnovitelných zdrojů energie, především slunečních elektráren. Přesto Nečasova vláda nedávno přijala závazek ještě o půl procenta vyšší, než po nás požaduje Brusel.

Jak uvedly Hospodářské noviny, aktuální výhled Energetického regulačního úřadu předpokládá, že ceny elektřiny pro domácnosti stoupnou v lednu zhruba o 12, pro podniky o 17 procent. Podobně vidí budoucnost i firma ČEZ, jejíž předpovědi byly ještě před dvěma týdny mnohem pesimističtější, počítaly s růstem až třicetiprocentním.

Akční plán České republiky pro energii z obnovitelných zdrojů

Jako by to nestačilo, vláda premiéra Petra Nečase schválila na návrh ministra průmyslu Martina Kocourka „Akční plán České republiky pro energii z obnovitelných zdrojů", podle kterého chce docílit v roce 2020 podílu dokonce 13,5 procenta a překročit o půl procentního bodu plán stanovený České republice Evropskou unií.

Eurorealisté z ODS tak chtějí plnit plány Bruselu ne na sto, ale dokonce na 103,85 procenta. Návrh Národního akčního plánu České republiky pro energii z obnovitelných zdrojů energie (č.j. 789/10 - bod 16 schůze vlády z 11.srpna 2010) byl schválen na zasedání vlády 25. srpna.

ParlamentníListy.cz se dotázaly premiéra Petra Nečase z ODS a ministra průmyslu a obchodu Martina Kocourka z téže strany, proč vláda zvyšuje závazky, když již nyní existuje velký problém s nárůstem cen energií.

Nechceme problém fotovoltaika II., brání se Nečas

„Česká republika si vyjednala v rámci EU minimální podíl energie z obnovitelných zdrojů ve výši 13 procent. Na základě dosavadního plnění tohoto parametru navrhlo ministerstvo průmyslu a obchodu v koncepčním materiálu do roku 2020 podíl o půl procentního bodu vyšší. Vycházelo z reálných předpokladů. Rozhodně si tím nechceme vytvořit problém fotovoltaika II.," sdělil Petr Nečas ParlamentnímListům.cz.

„Je to náš vnitřní cíl a tímto způsobem si vytváříme určitou rezervu, abychom stoprocentně naplnili těch 13 procent. My to dimenzujeme na 13,5 procenta, tedy pro jistotu o trochu více, abychom s jistotou splnili těch 13 procent," znělo Kocourkovo vysvětlení pro ParlamentníListy.cz.

Kocourek dodal, že plnění se bude vyhodnocovat každé dva roky a dá se případně korigovat v rámci zákona o podpoře obnovitelných zdrojů. Závazek na 13,5 procenta se podle ministra průmyslu zakomponuje do novely zákona o podpoře obnovitelných zdrojů (Zákon č. 180/2005), která půjde ke schválení do Poslanecké sněmovny.

Potlesk kolegů z ODS nezazněl

Překračování bruselských plánů se však nelíbí členům ODS. Senátor ODS Jaroslav Kubera byl nejprve překvapen, že to prosadil Martin Kocourek z ODS. Ale dodal: „Doufám, že do roku 2020 se již Evropská unie rozpadne a že my ten plán nesplníme."

Nadšený není ani europoslanec Hynek Fajmon. „Je to zbytečné stanovit vyšší závazek. Nevidím důvod, proč bychom měli takto překračovat plány. Zvláště když na to doplatí firmy a domácnosti. Nelíbí se mi to a nesouhlasím s tím," řekl redakci Fajmon.

Šílený zákon na podporu obnovitelných zdrojů

Redakce ParlamentníchListů.cz požádala o vyjádření děkana Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické Miroslava Ševčíka. „Vláda zvýšila náš závazek oproti tomu zcela nesmyslně přijatému zákonu z roku 2005, který podpořili socialisté a komunisté, ale třeba i Kalousek a Parkanová a další. Proti tehdy hlasovala jen ODS. V Senátu proti tomu tehdy velmi silně vystupoval zdravým rozumem obdarovaný senátor Jaroslav Kubera, na jehož slova došlo," řekl Ševčík.

Miroslav Kalousek ale před časem redakci řekl, že sice podpořil vládní návrh, ale nepodpořil konečný pozměňovací a schválený návrh poslankyně ČSSD Hany Šedivé, který „vylepšoval" bruselskou směrnici.

„Celá ta směrnice z EU přijatá v roce 2001 je zcela chybná. To, že je chybná, dokládá i to, že v současné době ze sedmadvaceti zemí EU směrnici naplňují pouze dvě země. Jedna omylem, to je Velká Británie. A druhá, Dánsko, díky tomu, že příznivé podmínky pro větrné elektrárny. Jinak nikdo průběžné podmínky neplní," dodal Ševčík.

Byznys pro vyvolené, na který doplatí všichni

„Druhá věc je, kolik to všechno stojí. Je to naprosto neefektivní a bohužel na to doplácí všichni, nejenom firmy, ale hlavně domácnosti. Zdražování elektřiny, které nás v příštích letech nepochybně čeká, je hlavně z toho důvodu, že se vymýšlí nesmyslné programy, na kterých se napakují lidé, kteří mají informace a zdroje k dispozici a ti postaví tu větrné, tu sluneční elektrárny či jiné s odpuštěním pitomosti. Jakoby v zájmu boje proti exhalícím a boje proti CO2 tady vydělávají pouze vybraní investoři a prodělají na tom všichni ostatní spotřebitelé," míní Ševčík.

Pro zákon z roku 2005 hlasovali podle ekonoma Petra Macha v Senátu například také Bedřich Moldan, Tomáš Julínek, Petr Pithart a Karel Schwarzenberg. „Vláda Mirka Topolánka spáchala podporou směrnice zločin a nyní na tuho hloupost naprosto irácionálně eurohujersky a nepochopitelně navazuje Nečasova vláda, když ještě nad rámec přijímá závazek o půl procenta vyšší. Jako bychom snad neměli dost problémů se současným stavem a dotováním fotovoltaické energie," řekl ParlamentnímListům.cz ekonom Petr Mach.

Náklady v miliardách každoročně rostou

V roce 2009 se podle zprávy Energetického regulačního úřadu v České republice vyrobilo z takzvaných obnovitelných zdrojů 4,7 milionu MWh, což představovalo 6,8 procenta z celkové hrubé spotřeby elektřiny ve výši 68,6 milionu MWh. Velkou část z toho tvoří dlouhodobě nedotované a konkurenceschopné velké vodní elektrárny na Vltavě a Labi. Dotované větrné a solární elektrárny se na celkové výrobě podílely jen 0,377 milionu MWh, tvořily tedy jen 0,5 procenta hrubé spotřeby, přesto zatěžují cenu elektřiny pro spotřebitele nejvíce.

Letos poplatek na obnovitelné zdroje stanovený Energetickým regulačním úřadem činí 166,34 koruny za MWh a zdaleka nepostačuje krýt náklady na rostoucí produkci elektřiny z fotovoltaických zdrojů. Distributoři elektřiny, kteří povinně vykupují každou kilowatthodinu ze solárních panelů, očekávají od státu kompenzaci ve výši kolem 10 miliard korun a celkový letošní účet za fotovoltaiku činí kolem 20 miliard korun.

Pro rok 2011 Energetický regulační úřad ke krytí nákladů zvýhodňování větrných a solárních elektráren zatíží spotřebitele poplatkem ve výši 597,55 Kč za MWh, což představuje při spotřebě 68,6 milionu MWh celkově 41 miliard korun. Tato závratná částka má tendenci dále růst.

Na fotovoltaice se podepsala Topolánkova vláda

„I kdyby se dnes žádné další elektrárny nepřipojovaly, čeká nás po dobu patnácti let náklad ve výši 41 miliard korun ročně, což celkově během následujících 15 let představuje 615 miliard korun v cenách roku 2010. Je skandální, že vláda o problému sice debatuje, ale zákon platí dál a Energetický regulační úřad tedy uděluje povolení dalším a dalším solárním elektrárnám a další výrobci získávají od státu patnáctiletou garanci výkupních cen," zlobí se Petr Mach.

Vláda Mirka Topolánka souhlasila v rámci unie se zpřísněním stávajících podmínek, a směrnici EU 77/2001 (doplněnou pro Českou republiku Smlouvou o přistoupení k EU), která České republice stanovila cíl podílu výroby elektřiny z tzv. obnovitelných zdrojů na celkové spotřebě na osm procent pro rok 2010, nahradila směrnicí EU 28/2009, která České republice stanovila cíl podílu výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů na celkové spotřebě na 13 procent pro rok 2020. Tuto směrnici za ČR podepsal tehdejší ministr Petr Nečas, který se ale brání tím, že to je nejnižší závazek ze států EU.

Čtěte také:

Autor: Lukáš Petřík

 

reklama
1102 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Alberto Kvěch, 11.10.2010 10:11:06)
Odpovědět
Dělal jsem vše, aby socani s Paroubkem a euroskeptici neuspěli a volby dopadly tak, jak jsem si představoval.Vznikla očekávaná středopravicová koalice s většinou hlasů s očekáváním změn k lepšímu.Jsem ale stále více na rozpacích, zda Nečas s ODS je opravdu schopen rychle řešit věci a hlavně, zda je schopen si stanovit priority, pořadí přijímaných opatření.Jsem naštvaný.Věci neřeší, pomalu nebo od zadu.Názorným příkladem je přešlapování a politikaření kolem státní zástupkyně.Často tvrdím,věci jsou jednoduché.Jestli se Vesecká provinila, pak měla být zbavena funkce okamžitě,mělo být podáno na paní zástupkyni okamžitě trestní oznámení zdůvodu porušování zákona, způsobené škodě státu a občanům.Po prokázání podezření z porušení zákona musí být potrestaná a doživotně zbavena možnosti působit ve státní správě a v jakémkoliv státním podniku.Pokud ale nic neporušila a plnila povinnosti zastávané funkce, pak není důvod, aby odcházela, ale nezaniká právo na její odvolání.Nemá žádnou smlouvu na doživotní obsazení funkce.To co předvádí ODS a Pospíšil je kocourkov a ne snaha o reformu.Pane Pospíšile, jste vzdělaný,ale v této věci pracujete špatně.Nejste řídící osobnost.Vaše řeči, že ostatním bouřícím státním zástupcům nasloucháte jsou trapné a více se hodí pro chlapce v hospůdce u pivečka.Vy musíte řešit,činit.Neřešíte,nečiníte.Odstupte nebo čiňte,jste ministr to není málo, občan čeká,občan si Vás také náležitě za práci platí.Mnohé dovedete vykomunikovat, ale stav s Veseckou prokazuje Vaši nevyzrálost,opatrnost možná i strach.Nejste osobnost.Nečasi,to platí i pro Vás,jinak jsou vše jen řeči o reformách.Nedržte se projevu Klause, že reforma není revoluce,nebo vše prohrajete a veřejnost Vás osobně i jako stranu zavrhne.Přeji hezký den a děkuji za pochopení diskutujících.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(mm, 11.10.2010 10:43:13)
Odpovědět
Jste naivní, jestli jste očekával okamžité zlepšení. Věci se napravují těžce a dluhy jsou železná koule na noze. To jenom Paroubek dělá dluhy s přesvědčením, že dluhy se neplatí. Kam Paroubek šlápl, tráva přestala růst.Od 1.městské banky až po Lihový dům a a.s. Cíl. Najděte si na internetu článek s názvem: Umím se o sebe postarat sám a hned vám bude jasno, jak se oranžové prase dokáže rochnit a jak starost o obyčejného člověka vypadá v podánání Jiřího Paroubka.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Dan, 11.10.2010 10:55:44)
Odpovědět
Hl. je třeba si uvědomit, že Když současná koalice nezopakuje úspěchy ve volbách nenastoupí žádné Bobo ani SSoooo ale socani a podle toho volit.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Kalous, 11.10.2010 11:34:57)
Odpovědět
Jistě Dane, každý bude volit podle toho jak ho kdo chce očesat - lidé už budou chytřejší než při posledních volbách.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Niky, 11.10.2010 12:29:21)
Odpovědět
Nedělejte si iluze kalousi,snad kdyby nebyla tak neuvěřitelná cenzura a lidé věděli,kdo pro tento zločinný zákon hlasoval,tak potom snad.Přeci nevěříte,že všichni lidé čtou tento server!
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Alberto Kvěch, 11.10.2010 13:27:42)
Odpovědět
Ano Dane.Bobo i Mach jsou propadáci,nemají minimální šanci.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Alberto Kvěch, 11.10.2010 13:24:29)
Odpovědět
Čtěte pozorněji.Neočekával jsem zlepšení okamžité, ale žádám okamžitý jiný přístup k řešení a řešení.Jinak nevím nic o tom, že bych chválil Paroubka.S Vašim názorem na socana Paroubka bez výhrad souhlasím.Je třeba lépe číst.Nevím zda jste byl,la někdy v řídíci funkci, ale věci se vyřeší jen když se řeší.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Dan, 11.10.2010 18:00:21)
Odpovědět
Já osobně doporučuji TOP 09 proti ODS, doufám že většina Pražáků to uvidí stejně a uvítal bych i větší podporu VV, ODS nejlépe 2. po TOP09.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Kalous, 11.10.2010 18:24:56)
Odpovědět
Jistě Dane - STOP TOP, ODS a VV. Také si myslím že to tak dopadne.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Dan, 11.10.2010 18:27:55)
Odpovědět
bohužel tam bude ještě čSSd
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Daniel Makay, 11.10.2010 23:49:04)
Odpovědět
Moje firma se taká zabývá obnovitelnými zdroji včetně fotovoltaiky.
Všechny ty obecně šířené nepravdy včetně bohužel Lukáši tohoto článku, nejsou nic jiného než trapná hysterie lidí, kteří si jako hloupé ovce nechají nabulíkovat kde co a spapají, kde komu kdejakou blbost. Já nepatřím mezi tyhle lidi.
Než začnete něco psát o OZ tak se nejdříve poraďte s odborníky v této oblasti. Rozhodně se neptejte ČEZu, ERU, ČEPSU a tak zvaných oborníků ve vládě. To si buďte jistí, že tito vám pravdu opravdu neřeknou. Ti si budou vždy chránit vlastní lobystické zájmy. A za tímto účelem budou lhát a krást jen jak to půjde. Ke zdražení El. energie k vůli fotovoltaice není žádný reálný důvod. Ve skutečnosti fašistická organizace ČEZ si jen přihřívá polívčičku, aby mohla z lidí tak jak je to v ČEZku zvykem vydojit co se dá. Podíl OZ na zdražení je tůším 1%, ostataní je prostě zdražování protože, tyto fašistické organizace s posvěcením státu to prostě chtějí a všichni oslové a užiteční idioti jim to prostě papají a ještě jim pomáhají tuto hysterii šířit.
Z fotovoltaiky mají husí kůži tito kašpaři z úplně jiných důvodů. Pokroky v této oblasti jdou mílovými kroky. A ve chvíli, kdy budou účinnější a levnější články, tak se prostě domácnostem včetně obytných činžovních domů prostě od těch fašistů vyplatí navždy odpojit a splácet raději úvěr a po zaplacení mít energii zdarma. Tyto ostrovní systémy se vyplatí ve chvíli kdy poklesne cena technologií a to se blíží, protože se testují v současné době levné technologie a výroba fotovoltaických panelů například pomocí nanotechnologií bude znamenat převrat jak v účinnosti tak hlavně v cenách. Lidi nenechte se prosím vás oblbovat kdejakým ulhaným fašounem. Ono většinou jak se jedná o nějakou propagandu ze strany státních intitucí, tak je to vždy jinak. Já nejsem pro dotovanou energii, ale ty věci jsou opravdu úplně jinak. V případě ostrovních systémů už nikdo nikoho nebude moci ždímat zdražováním a navíc český fašistický stát nebude mít příjmy z daní a to je hlavní stěžejní problém. Fotovoltaika vede k energetické nezávislosti a to je problém. Nehledě na to, že fotovoltaika ohrožuje různé centrální výtopny a jiné protože dnes jsou již vyvinuté, kotle, které vyrábí teplo jako vedlejší produkt elektrolýzy a vyrábí teplo zdarma a jiné a jiné a jiné perličky, které vedou k obrovským úsporám a nezávislosti.Takže z hrušky dolů.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Samuel Vitovsky, 12.10.2010 0:13:10)
Odpovědět
"Pokroky v této oblasti jdou mílovými kroky. A ve chvíli, kdy budou účinnější a levnější články, tak se prostě domácnostem včetně obytných činžovních domů prostě od těch fašistů vyplatí ..."
Fajn. Taky se těším na dobu, až se to vyplatí. Ale dokud se to nevyplatí, ať do toho stát nestrká nos. Ani dotacemi ani přikazovaným odkupem. Jestliže tak činí, zvyšuje ceny. Což je jasné, jako že jedna a jednou jsou dvě.

Pane Makayi, chtěl bych Vám doporučit, abyste omezil používání slova fašoun, dokud se nenaučíte, co to znamená.

* http://cs.wikipedia.org/wiki/Fa%C5%A1ismus
* http://odpor.wz.cz/CLANKY/fascism1.htm
* http://www.jan-amos.cz/amos/view.php?cisloclanku=2007032307
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Daniel Makay, 12.10.2010 7:46:41)
Odpovědět
Já vím co to znamená. Momochodem je na to pěkný článek od Lukáš Kovandy. Měl by jste si jej přečíst. Fašizmus znamená propojení mafiánských korporací a státu. A to se právě děje na kdysi svobodném západě. Takže žijeme v období ekonomického a justičního fašizmu. Měli bychom začít nazývat věci pravými jmény. K politickému fašizmu to má všechno již jen krok.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Samuel Vitovsky, 12.10.2010 8:05:38)
Odpovědět
Jaké nepravdy obsahuje text Lukáše Petříka?
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Daniel Makay, 12.10.2010 9:32:56)
Odpovědět
Nepravdy jsou především v údajích od ERU, ČEZu, ČEPSu. Všechny tyhle statistiky jsou brutálně zmanipulované, kdo se v tom nevyzná ani nemůže pochopit tu absurdnost a nesmyslnost a lživost jak tihle pohunkové pracují s čísly. Ty všechny štavavé kampaně proti fotovoltaice, které trvají již rok, jsou postaveny na vykonstruovaných lžích. Každý o mě ví, že jsem ortodoxní konzervativec a nemůže mi vyčítat, že jsem environmetalista. Ale fašistické způsoby jakými se tenle pohanský establizhment vypořádává s problémem fotovoltaiky je amorální. Tomu se říká revoluce. Jako za bolševika či fašistů, pomocí vylhaných argumentů nejdříve na svoji stranu naklonit veřejné mínění a potom legálně pomlouvat, ničit a házet klacky pod nohy. Stavitelé a vlastníci FVE za nic nemohou, oni jen využili možností jež jim trh nabídnul. Měli jasně nastavené podmnínky a tak po zvážení začali v této oblasti podnikat. Investovali do svého podnikání jako každý jiný. Nyní chce tenhle fašistický stát měnit pravidla uprostřed fotbalového zápasu. Kdo s takovým postupem souhlasí není nikdo jiný než fašista. Je opravdu fašistické například i to, že Nečasové a jim podobní na jednu stranu přijímají bolševické plány na destiletky a na druhou stranu hledájí způsoby jak poctivě podnikající lidi v oblasti OZ okrást. Kdo to všechno vymyslel? Ti co v oblasti OZ podnikají nebo páni zákonodárci. Lov na stavitele a vlastníky FVE má dvě roviny jednak je to závist, jednak je prostředek jak je okrást v rozporu z ústavou, která je stejně dnes v této fašistické zemi již jen cárem papíru, ale přesto tohole je její další pokročilá devastace. Přečtěte si zákon 180 z roku 2005.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Samuel Vitovsky, 12.10.2010 10:52:08)
Odpovědět
Já bych Vám věřil, kdyby...
Kdybyste nebyl tak agresivní... Přece když chcete někomu něco objasnit, tak musíte provést nejdřív analýzu, nějaké vysvětlení, a pak teprve hodnocení. Vy jste se s vysvětlením neobtěžoval a rovnou hodnotíte, a to velmi expresivně, nadáváte do fašistů.

Jak to tedy je??? Zvýší se cena kvůli povinným odkupům FVE? O kolik, když ne o 10 procent? Alespoň odhad naznačte.

Já problematice nerozumím. V tomto oboru jsem naprostý laik. Jsem tedy ovlivnitelný. Třeba Vámi. Na druhou stranu. Tak jako ČEZ, ČEPS, ERÚ má MOTIV manipulovat statistikami, tak i Vy máte motiv ty statistiky zpochybňovat. Neboť: "DM: Moje firma se taká zabývá obnovitelnými zdroji včetně fotovoltaiky."

A ještě něco. Pan Petřík v žádném případě neútočil na podnikatele a investory v oboru OZ. Jeho kritika je namířená proti vládě, která se tváří, že "vyvíjejí buldočí úsilí", ale ve skutečnosti koná něco jiného.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Daniel Makay, 12.10.2010 14:55:50)
Odpovědět
To je potom těžké psát Vám argumenty, když již předem předjímáte, že jsem vzhledem k profesnímu zaměřený podjatý.
Ale hypoteticky, kdyby všechna ta zmanipulovaná data byla pravdivá. Je u Vás normální, že někdo mění pravidla uprostřed zápasu a vnucuje společnosti, že je to v její prospěch? Co více poškodí společnost, to, že se nechá doběhnout byť i nevýhodný obchod, který tento fašistický otupělý stát uzavřel s poctivými podnikately s tím, že utrpí beztak již dávno vytunelované hospodářství? Nebo to , že stát bude všemi prostředky i protiústavními a amorálními okrádat podnikatele a být vzorem amorálnosti, nespravedlnosti, nejistoty a manipulace. Já osobně podpořím všechny arbitráže vůči této fašistické zemi. My máme právní rozbory, které jasně ukazují, že stát postupuje v rozporu s právem a podlamuje právní jistoty. Tím způsobuje spoustu bankrotů ať firem tak fyzických osob. Vždyť my všichni víme, že to všechno co je dotované je z principu absolutně špatně. Ať se to týká zemědělství, či průmyslu. Kde je ta hranice co je dobré či zlé dotovat? Nikde, prostě nikde ta hranice neexistuje, vše dotované je totálně ujeté v rozporu se zdravou ekonomikou. To, že si fašistická energetická loby vzala na paškál fotovoltaikáře, protože jim ubírá nehorázné zisky a ti kašpárci ve vládě jim u toho asistují iááááá, iááááááá jen dokládá, kdo ve skutečnosti diktuje a vládne. Vždyť sám ČEZ pod hlavičkou různých firem vlastní polovinu fotovoltaik v ČR. Propána krále nebuďte najivky. To všechno divadlo ohledně fotovoltaik je jen zástupný problém, který někdo uměle živí. Podívejte jak se tady hospodaří v zemědělství, zemědělské dotace jsou naprostý tunel a nikdo o tom nehovoří. To, že by nedotované potraviny byly držší než dotované je dávno vyvrácený nesmysl. Například Nový Zéland má nedotované zemědělství a má nižší ceny potravin než všechny dotované země a navíc do těchto zemí i vyvážejí. Celé to zkrachuje. Ať EU nebo USA protože je to všechno brutální úlet a dotované je téměř vše !
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Samuel Vitovsky, 12.10.2010 15:55:39)
Odpovědět
Váš poslední příspěvek obsahuje 2 odstavce, 317 slov a 1678 písmen. Ale vůbec žádnou myšlenku nebo informaci. Nepoznal jsem z toho ani, na čí straně vlastně jste a co hájíte. Teď sice nadáváte na vládu a ČEZ a i na regulace. Přinejmenším s tím posledním samozřejmě souhlasím, ale celý tenhle dialog přece začal tím, že Vy jste napsal, že Petříkův text je založený na lži. Na jaké lži se od Vás už nedozvím. Váš "spravedlivý" zápal a naštvanost a tak spravedlivý, že už ho ani nepokládáte za nutné vysvětlit ("Propána krále nebuďte najivky.").

"To je potom těžké psát Vám argumenty, když již předem předjímáte, že jsem vzhledem k profesnímu zaměřený podjatý."
Já netvrdím, že lžete. Já jsem napsal, že můžete mít "motiv" přehánět. Jenže u Vás je mnohem větší problém Vaše neschopnost uvažovat v klidu a racionálně.
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Daniel Makay, 12.10.2010 20:16:21)
Odpovědět
No já myslím, že jsem dostatečně vysvětlil slovo fašizmus. Na čí straně jsem ? Na straně lidí, kteří v oblasti OZ podnikají a zachází se s nimi jako s podvodníky. Noviny o nich píší jako o zlatokopech, stát a mafiánské korporace jim chtějí brát jejich zisky, které se zavázal jim platit. Vy moc dobře chápete o co mi jde. Ne, že ne. Jde mi o principy o pravidla o právo o pravdu ! A neříkejte, že nemám žádné argumenty. Nemám čas se moc rozepisovat a vysvětlovat v čem všem lžou. Takže jen pár argumentů.
ČEPS strašil kolabsem a trvalým poškozením DS. Je to lež, protože volatilita sitě v ČR je povolena max 2% a před každou další
přiklepnutou rezervací je prováděna tak zvaná studie připojitelnosti. To zanamená, že žádný kolabs nikdy nehrozil ani náhodou, protože se ví předem jak se síť bude chovat při každé další FVE připojené k DS. Navíc dnešní HT technologie umožňují dokonalou regulaci, žádná FVE na kterou byla povolena rezervace nemohla DS ohrozit i kdyby se připojilo ještě stovky MW.To vše byla naprostá fašistická lež.
Co se týče volatility sítě i kdyby bylo povoleno 5% tak nikdy DS neskolabuje, protože v Německu mají volatilitu povolenou 5%. Takže v ČEZku platí jiné fyzikální zákony než v Německu kde nic nekolabuje, to bylo i za fašizmu také platili fyzikální zákony podle firera. Graf z analýzy Czech RE Agency ukazuje, proč zdražoval proud:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=676436.Takže se podívejte na podíl OZ a z toho si ještě udělejte podíl FVE tak na úrovni 70%.
Víc si najděte na internetu
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Samuel Vitovsky, 12.10.2010 20:48:32)
Odpovědět
Děkuji,
ne že bych všemu rozuměl, ale v zásadě to chápu. A to, čemu nerozumím, je už čistě můj problém. Vaše používání slova fašistický mi pořád připadá poněkud "nadměrné", ale i to je můj problém, protože je to věc vkusu.

Nechci být rejpavý, ale... Snad mi tu poznámku odpustíte. Když píšete: "Na čí straně jsem? Na straně lidí, kteří v oblasti OZ podnikají a zachází se s nimi jako s podvodníky." Tak tím vlastně připouštíte, že malinko podjatý přeci je jste... Podjatý není nadávka. Být podjatý není zločin, neznamená to lhát. Neznamená to, že Vám nemohu nic věřit. Podjatý znamená ovlivněný vlastní pozicí. Tak jsem to myslel.

A ohledně těch "podvodníků". Neřekl bych, že podnikatelé, kteří hyzdí pole těmi deskami jsou podvodníci. Mohu-li zase rozebrat to slovo, podvodník má činnost založenou na lži. Výrobci a obchodníci s OZ nelžou. Na druhou stranu jejich podnikání je do určité míry podporované nesmyslnými a nespravedlivými dotacemi a povinnými odkupy.
Já bych svou obživu na něčem takovém mít založenou nechtěl...
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(Daniel Makay, 13.10.2010 11:22:15)
Odpovědět
Mám spoustu bohatých přátel, kteří podnikají v různých oblastech. Ať je to zemědělství, energetika, strojírenství a jiné. Všichni získávají všelijaké dotace na to, že kosí trávu nebo naoupak nekosí, nato, že chovají krávy nebo nechovají, na postavení kdejaké haly, instalaci nové technologie a jiné. Pane nevím čím se živíte, ale pravděpodobně aniž by jste to věděl tak jste příjemce nějaké dotace.
buldočí Kocourek
(Samuel Vitovsky, 12.10.2010 8:08:08)
Odpovědět
Tohle je zajímavé:
http://martinkocourek.blog.idnes.cz/c/158794/Obnovitelne-zdroje-energie-jako-projev-politickeho-romantismu.html

Zvláště pak:
"... chystám se vyvinout buldočí úsilí, aby zdražení elektrické energie v příštím roce bylo menší než o 10 procent"
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(sc, 13.10.2010 14:28:12)
Odpovědět
Nemýlím-li se, pak Bruselem stanovený (a současnou vládou ještě zvýšený) podíl elektřiny z "obnovitelných" zdrojů je jen jednou částí problému. Gigantický rozsah celého průšvihu u nás ale souvisí i s minulou a předminulou vládou stanovenou výkupní cenou takovéto elektřiny (ta není takto přehnaná v ostatních státech) a investoři (a samozřejmě struktury napojené na ty z našich politiků, kteří dobře věděli, co dělají) se pochopitelně soustředili právě na slunečníky v ČR. Současný průšvih má (kromě anonymního Bruselu s jeho bláznivými projekty) i konkrétní viníky u nás, z nichž někteří jsou i v současné vládě a k ničemu se nehlásí...
Re: Nečasova vláda plní stachanovsky plány Bruselu na 104 procent
(sc, 13.10.2010 15:08:03)
Odpovědět
A nikdo by se neměl nechat uchlácholit, pokud bude bezprostřední zvýšení cen elektřiny třeba jenom 5% - průšvih je pořád stejný, pořád se musí zaplatit pár desítek miliard, jenom se to vezme z jiné (a ne tak viditelné) hromady, tedy z druhé kapsy.