reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 14.10.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

4.10.2010 9:59 - VÍME PRVNÍ Jak již ParlamentníListy.cz před časem informovaly, podle návrhu Evropské komise mají z obalů cigaret zmizet veškeré obrázky, znaky, loga a barvy a na černobílé krabičce má převládat varování před kouřením. Zbude pouze nevýrazný nápis s názvem značky. A to je pouze mírnější podoba návrhu. Redakce má k dispozici od dobře informovaného zdroje z Bruselu i fotografie jiných návrhů obalů.

Mírnější verze obalů je černobílá, je na ní malým písmem název značky a velkým písmem varování proti kouření o tom, že způsobuje poškození zdraví. Drsnější verze zobrazuje sliznice v těle poškozené kouřením nebo injekční stříkačku, která má symbolizovat, že cigarety jsou droga.

Fotogalerie návrhů ZDE 

Jaká bude pozice ČR?

O návrhu by mělo hlasovat příslušné kolegium ministrů Rady EU. O návrhu budou tedy patrně hlasovat ministři zdravotnictví členských zemí, kteří bývají často napojeni na protitabákovou lobby. Návrh má tak velkou šanci na to, aby prošel. Pokud by Česká republika chtěla návrh zablokovat, tak nemá šanci, protože již nemá právo veta.

Českou republiku bude zastupovat ministr zdravotnictví Leoš Heger z TOP 09. ParlamentníListy.cz budou dále zjišťovat, zdali bude Heger hlasovat pouze dle svého uvážení, nebo zdali česká vláda návrh směrnice projedná a uloží mu, aby hájil vládní pozici. Po hlasování v Radě EU by měl jít návrh do Evropského parlamentu v němž by také neměl narazit.

Klaus odmítá poručníkování Bruselu

Nad bruselskými protikuřáckými návrhy se nedávno pozastavil i český prezident Václav Klaus. Podle něho Brusel vede boj s kouřením směšným způsobem. Zákazy se podle něho nedá nic nikdy vyřešit, namítá Klaus s tím, že takové jednání vždy vedlo k pašování a výrobě podomácku. Klaus je nekuřák, ale podobně jako jeho tajemník Ladislav Jakl tvrdí, že boj proti kouření je pouze záminkou k omezování osobní i tržní svobody.

„To už je opravdu vrchol toho, kam ta Evropa spěje. To je opravdu úchvatné, jak to bude vypadat. EU má plnou hubu autorských práv, jenomže autoři grafických podob krabiček tím budou postiženi. Ty přiblblé nápisy o škodlivosti kouření by podle mě měly být umístěny vevnitř, aby nehyzdily krabičku," řekl ParlamentnímListům.cz před časem senátor Jaroslav Kubera.

Horší než v RVHP

To ale podle Kubery není konec. „Brusel nám bude zakazovat vypít víc než dvě piva. Víc už je přece moc a přece nejde, aby někdo takhle chlastal. Zakážou tučná jídla. Budou zakazovat kde co. Ani v RVHP by na takovou blbost nepřišli a to tam přišli na spoustu blbostí. To ale není vtip. Na tohle by opravdu nikdy nepřišli. To by je nikdy nenapadlo," dodal Kubera.

Europoslanec Ivo Strejček, který redakci před časem na opatření upozornil, se domnívá, že opatření je byrokratickým zásahem do svobody podnikání a do hospodářské soutěže. „Byrokraté nemají právo omezovat svobodu podnikání a svobodu spotřebitelů rozhodovat, kterou značku si koupí a která krabička se jim třeba líbí. Je to typický příklad bruselského socialismu a snahy centrálně řídit životy občanů a rozhodovat za ně, co je pro ně dobré," řekl redakci Strejček.

Čtěte také:
Blbost jak v RVHP? Jednotná krabička cigaret
Cigarety bez loga, nápisů, plánuje Brusel. Tabáková lobby se děsí
Milovník tabáku Kubera: Šťastného zákazy kouření? Populismus
Kubera kuřákobijcům: Jsme menšina, ať nás Unie chrání

Autor: Lukáš Petřík

reklama
1508 čtenářů | 17 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(len, 14.10.2010 2:29:04)
Odpovědět
Vážená euroskeptici jakož i všichni svéprávní uživatelé vlastního rozumu,domnívám se,že nastal čas občanské neposlušnosti a naprosté ignorance vůči stádu bruselských b-l-b-ů.V praxi to znamená,že nebudeme brát jejich výmysly vůbec na vědomí.Nyní se však také ukáže,jak vláda ČR hájí zájmy občanů a zda jsme ještě vůbec suverénním státem nebo zda jsme pouhým protektorátem EU. Osobně se domnívám,že se naplňuje ta druhá verze, takže je čas proti tomu udělat cokoliv. Čím dříve tím lépe.[Nejsem kuřákem ale ani jejich militantním odpůrcem, vadí mně však ze zásady,aby za mne někdo rozhodoval a nařizoval,co smím a nesmím dělat.]
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Dan, 14.10.2010 8:24:42)
Odpovědět
Tak se odstěhuj a najdi si svobodnější zemi :-)

Lukooilovič o jedné svobodné velké zemi na východě ví, vyvede váas odtud jako jeho prapředek židy z Egypta a bude klid, Petřík bude moci zrušit tady tu zed nářků a bude muset jít konečně do práce :-)
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(david, 14.10.2010 9:07:38)
Odpovědět
Předpokládám, že Lukoilovičem míníte "zeleného oporturtunistu" Bursíka, který vedl politickou stranu co prosazovala naši větší závislost na ruském plynu. A pokud se nemýlím tak tuto stranu podporoval Havel a ne Klaus.
Dále si pak dovolím připomenout bývalého německého kancléře, který za zásluhy o omeyování jaderné energetiky a zvyšování závislosti Německa na ruském plynu dostal (zcela nezjištně) místo v Gazpromu.
Uznávám, že Gazprom není Lukoil, díky způsobu vedení ruských energetických gigantů to je stejně jedno.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Dan, 14.10.2010 9:11:33)
Odpovědět
Ne, je to muž v jehož knihách je sponzor Luokil přímo uveden, muž jehož všechny knihy, antiwarmingové konference a dokoce i knihu jeho ženy sponzuroval Lukoil, muž jež prosazoval stop Ingolstdtadu a za jehož zásluhy ho přímo pan Putin odměnil metálem, za propagaci ruskosti.

Nevím nic podobného o Bursíkovi.
Dane co takhle argumenty by nebyly ? No nebyly !! Protože ač jsem nekuřák, svoboda je víc než čisté plíce. Tvoje nenávist ke Klausovi neustále se opakující invektivy jsou fakt nudné. Kdyby Klaus řekl že slunce je hvězda tak ty kvůli tomu, že to řekl Klaus budeš tvrdit, že je to planeta. Dane co je eurokomisařům do kouření lidí, co jim je do toho ?!? Jak můžeš být tak zabedněnej. Brusel zavádí centrálně řízenou příkazovou ekonomiku "ala" RVHP a ty se ještě raduješ. Jediným měřítkem pro tvoje odpovědi je jestli to řekl Klaus či někdo z druhého břehu. Samostatné myšlení "nula" schopnost vnímat historické paralely "nula" nebýt stádním typem ani náhodou. Apropos co tě to tak štve je svoboda slova ne ? Alespoň zatím. Proč jsem furt chodíš diskutovat ? Jediný argumet Dana je že Klaus je ruský žid / i kdyby byl tak no a co ?/ Mě by zajímalo kdyby některé názory, které zastává Klaus měl třeba Barroso /bývalý maoista ovšem to Danovi nevadí/ jak by to Dan rozkličoval. Někteří lidé by nepoznali antikrista ani kdyby s jim představil. Přeji hezký den.
Když nebude kuřák nikde a nijak ubírat ze svobody nekuřákovi, může si klidně kouřit.

V opačném případě nastuje jednoduchá rovnice 1/ nekuřáků je víc, čili je to demokratická většina
2/ kuřáci prokazatelně škodí pasivním kouřenímnekuřákům na zdraví, takže bych navrhoval žaloby... s peněžním odškodněním..

To je přeci demokratické ne, když mě někdo škodí můžu ho žalovat.
A k Lukoilovičovi, je třeba stále a pořád opakovat fakta o tomto individuu, to není žádná nenávist, to je informování občanů.

Nakonec i samotný Klaus se k tomuto sponzoringu kremelským Lukoilem veřejně přiznal :-)
Hodný kluk či rek z komunistické rodiny ! :-)
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Blabla, 14.10.2010 9:48:21)
Odpovědět
No a co kdyby se odstěhovali všichni šílení pitomci co chtějí pořád něco lidem přikazovat a regulovat i počet pšouků, třeba do Bruselu. Babička (84) před několika lety v reakci na nějakou bruselskou hloupost cestou do trafiky řekla: "chlapče nechoď tak rychle, dají ti krokoměr a budeš platit daň i z počtu kroků". Bože vždyť se to tam řítí do řiti. Nejhorší na těch blbostech je, že se jednou probudíme po svobodných volbách a rudá bude in.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Lukáš Petřík, 14.10.2010 10:25:19)
Odpovědět
Předpokládám, že Dan dostává bruselské dotace nebo podniká ve fotovoltaice. Proto leze unii do Brusele.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Dan, 14.10.2010 10:25:35)
Odpovědět
Já jsem ochoten zaplatit autobus bude na něm nápis dost, jedeme do země zaslíbené, naložit tam Lukoilovioče s machem, Petříkem, Hájkem, Steinem, Bobošíkovou, jeden bus by na ně stačil, odvést do Moskvy, v kremlu by všichni dostali tu cenu za lezení do řiti Rusku co ji Klaus už má, důchod od Lukoilu a byl by klid.

A my můžeme vklidu makat, investovat, podnikat a beze smradu z Luokoilovičových prdů tady.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Wolfowitz, 14.10.2010 12:53:17)
Odpovědět
Dane, máte vůbec dodělanou aspoň střední školu???
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Dan, 14.10.2010 15:45:59)
Odpovědět
Ne, jsem truhlář, chceš rakev ? :-)
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Šoumen, 14.10.2010 18:22:02)
Odpovědět
Zdar Lukoilovič. Rakve budeme brzy potřebovat, protože chcípneme hlady.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Karkulka, 14.10.2010 20:59:40)
Odpovědět
Rakev se může šiknout, ale musí být dle EU norem a ekologicky šetrná, takže žádná chemie, plasty, kovy - bo to se nerozkládá a při spalování uvolňuje nežádoucí zplodiny.
navrhuji založit Stranu pro volnou středu, která se bude řídit selským rozumem a ne tím, kdo co vybl.je v bruselu na papír nebo do PC.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Sam Opal, 14.10.2010 16:19:27)
Odpovědět
Trochu to s tou Bruselí odlehčíme. Ne?

http://www.bomba.cz/video/zdenek-izer-komisar-evropske-unie/
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Šoumen, 14.10.2010 18:19:27)
Odpovědět
Jak budou vypadat obaly cigaret se zvracením? Přijďte mě nafotit, když bliju.
Re: Povinné obaly eurocigaret vyvolávající zvracení. Víme, jak budou vypadat
(Lucka, 17.10.2010 15:39:24)
Odpovědět
Kdy a kde je výběr na kompars, hlásím se též, zase by to vyžrali jenom pražáci..