reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 14.10.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Od počátku jsem se na projekt TOP 09 díval s nedůvěrou. Nesdílím módní trend sebeidentifikace s bodrým šlechticem, protože jde o pouhý marketingový produkt ne nepodobný obamománii v USA. O stranu bez špetky idejí. O další partaj, kde pragmatismus vítězí nad ortodoxií a honba za mocí nad ideovou pevností.

Ale budiž. Když už tady TOP 09 jednou je a má-li ambice, které má, pak by si i ti, kteří straně nefandí, měli přát, aby byla alespoň taková, jaká je a ne taková, jaká by být mohla. Mohla by být totiž ještě horší.

Vznikla-li strana na pragmatickém spojenectví dvou politiků, kteří sice léta žili téměř jako sousedé na jihu Čech, ale nikdy dříve spolu nemluvili, byl to dobrý předvolební tah hodný politické vyzrálosti toho bechyňského, ale ostatně i dobrá příležitost pro toho orlického, který – ač vždy zapřísáhlý představitel nepolitické politiky – najednou získal politickou stranu poté, co zkompromitovaná Strana zelených už přestala být pro jeho plány použitelná. Stejně jako KDU-ČSL pro toho prvního.

Náhle objevené spojenectví těchto dvou téměř zcela odlišných mužů, ale i jejich mecenášů (hávů na jedné a bakalů na druhé straně) a na ně napojených zájmů vyvolávalo už před volbami otázky, jaká nová strana bude. Jedni říkali, že má vyplnit údajně středový prostor, tehdy zrovna prázdný. Kalousek si zase dával záležet na tom, aby vyvolal dojem, že nový subjekt bude napravo od ODS. Že jde o poměrně protichůdné snahy, tak protichůdné, jak jen mohou být protichůdní kalouskovští lidovci a havlističtí neokonzervativci, bylo jasné od samého počátku.

Kalouskovi a Schwarzenbergovi se ale nakonec vše podařilo uhrát a ve volbách zabodovali. A třebaže se nyní blíží další volby a dvojice se opět tváří jako nerozluční přátelé, je jasné, že spor o to, kdo stranu ovládne a jaká TOP 09 bude, pokračuje i nadále.

Zda zůstane Kalouskovi, který si ji podle svých slov vysnil, vypiplal a hrdě prohlašuje, že je jeho dítětem, nebo zda ji ovládnou politicko-finanční kruhy, jejichž exponentem je Karel Schwarzenberg. Zda bude v tom dobrém slova smyslu lidovecká (tj. ovládající mistrnné umění politického kompromisu), nebo se z ní stane pravdolásková partaj, která bude sloužit jen vyšším zájmům lidí kolem exprezidenta a jeho zahraničním našeptávačům.

O tom, že spor mezi lidovci a pravdoláskou ve straně tiše zuří už řadu měsíců, vím od řadových členů strany. Zvěsti o bratrovražedném sporu prosakují navíc pomalu i do sdělovacích prostředků, byť zatím pouze v náznacích. Oficiálně se žádné z křídel do toho druhého nepustilo. Oficiálně.

Neoficiálně ale boj o budoucí podobu TOP 09 probíhá. Nevšimnout si toho nelze například při čtení dříve Schwarzenbergova a nyní Bakalova plátku Respekt. Ten sice ve mne budí všelijaké jiné emoce, než v názvu obsaženou úctu, ale občas není od věci si jím prolistovat, aby člověk zjistil, co se v hlavách českých neokonů, chartistů, antiklausovců, eurohujerů a jejich námezdných žurnalistů honí.

Když jsem tak učinil u dvou nedávných čísel, překvapilo mne, jak Respekt – možná spíše podprahově, protože Kalouskovo jméno nikde zmíněno nebylo – útočí na místopředsedu strany.

Tu fotoreportáž z jakési oslavy padesátin známého lobbisty, kde je v křepčení zachycen Pavel Severa a Jaroslav Kopřiva a další lidovecké tváře a která tak rozvíjí v médiích nedávno vyhřezlou kauzu korupce na ministerstvu obrany. Exklusivní materiál, exklusivní fotografie. Jen mi není jasné, proč zrovna knížecí časopis takový materiál uveřejní, když si kauzu každý zvídavější člověk spojí s Miroslavem Kalouskem.

V jiném čísle časopisu zase redakce „investigativně“ rozebírá nákup letadel CASA, ze které měl mít pohádkovou provizi zbrojař Richard Háva. Opět vlastní autorský text, vlastní pátrání, vlastní zjištění. Takový text bych ale čekal všude jinde, jen ne v Respektu.

Co mi na tom vadí? Jako novinář, který vždy Miroslava Kalouska kritizoval, bych přece mohl být rád. Ale nejsem.

Vidím za tím jednoznačnou snahu bakalovského křídla odstavit Kalouska-zakladatele a TOP 09 ovládnout. K jakým účelům? To by bylo na další článek. K Bohulibým ale nikoli.

A protože mi ještě více než Kalouskova sporná minulost vadí právě rozpínavost a zvrácená neomarxistická ideologie Havlova bratrstva, které chce zprznit zase další politickou stranu, škodolibě se nad bratrovražednými spory a nad na veřejnost vytaženým špinavým Kalouskovým prádlem radovat nechci.

Veřejnost totiž (a zvláště její konzervativní část) by měla vědět, že stejné síly (s vlastním prádlem mnohem špinavějším), které (možná nenávratně) poškodily onehdá pravicovou ODS, chtějí nyní stejně tak ovládnout i TOP 09. A z toho radost mít nemohu.

Stejně jako nemám radost z toho, že kdosi neznámý zneužil mé články v předvolební politické tiskovině zvané Pražské listy, která byla před pár týdny v metropoli údajně distribuována. Za mými články, v ní bez mého vědomí otištěnými, si sice stojím, ale nesouhlasím s tím, že byly využity v předvolební kampani, navíc stranou, která se k tomu nehlásí.

Tiskovina totiž útočí na TOP 09 a jejím tvůrcům se hodilo vybrat si mé několik měsíců staré texty kritické k Miroslavu Kalouskovi.

Mohl bych se tím cítit poctěn. V předvolebním šílenství (nejprve loňském podzimním a poté letošním jarním) totiž všichni mí kolegové novináři psali na adresu TOP 09 vesměs oslavné články. Má kritika Kalouska byla tehdy téměř osamocená. Nyní ji někdo přetiskl a to by mne mohlo těšit. Ale netěší. Situace je dnes jiná. Když nyní všichni naopak do Kalouska módně (na bakalovské? instrukce) kopou, účastnit se toho nehodlám, stejně jako jsem se neúčastnil glorifikace „topky“, když vznikala.

Naopak mám chuť Kalouskovi naschvál (a všem novinářům navzdory) v tomto sporu držet palce. Je mi totiž jasné, kdo na něj to špinavé prádlo vytahuje. Konkurenční strany to nejsou.

Pořád mi totiž bude milejší Kalouskova TOP 09, než TOP 09 Václava Havla.

A že se havlistická klika pokusí TOP 09 ovládnout, na to vemte jed. Stane se tak zřejmě brzy. Dříve, než si myslíte.

www.prvnizpravy.cz

reklama
2610 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Daniel Makay, 14.10.2010 7:57:01)
Odpovědět
Nechápu kde autor na to chodí. Prý neokonzervativci. Žádného jsem v této zemi nepotkal.Žádná politická strana od vzniku demokracie neměla nikdy s konzervativizmem v této zemi nic společného a ni ti co ji mají ve svém názvu.
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Niky, 14.10.2010 13:14:25)
Odpovědět
Zelení přebíhají v Letnanech na kandidátku nové zelené strany TOP09.Zelený Schwarzenberg se nezapře!
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Dan, 14.10.2010 14:27:13)
Odpovědět
to se běžně děje i od ODS, každý se snaží dostat do úspěšné nové konzervativní strany, jenomže ne každý je přijat.

Další euroskeptická porážka přijde o víkendu, zítra si koupím burčák a budu ji slavit ! :-)
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Daniel Makay, 14.10.2010 7:57:13)
Odpovědět
Nechápu kde autor na to chodí. Prý neokonzervativci. Žádného jsem v této zemi nepotkal.Žádná politická strana od vzniku demokracie neměla nikdy s konzervativizmem v této zemi nic společného a ni ti co ji mají ve svém názvu.
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Dan, 14.10.2010 8:20:38)
Odpovědět
Spleť kolem bezvěrce a homosexuála Klause, poskládaná z židů, různých sort křesťanů a nevěřících, od pravicovích ideologů až po levičácké svazáky jako je Bobošíková, rusofily, amerikanofily, podvodníky a propagátory sodomie jako Dr. Stein Železného popř. konvertovaného žida Kurase, který změnil zemi, jméno i příjmení, víru uplně kompletní identitu a ted chce kandidovat do EU za čr :-D

Toto je skutečná babilonie názorů, víry, ideologijí společné je pouze jméno kremlem placené loutky jejich vůdce a stmelitele, muže z komunistické rodiny od židů odpadlé, přivandrovalců z matičky Rusi a krále všech vlastenců.
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(sedlák, 14.10.2010 20:18:36)
Odpovědět
Zřejmě se rád posloucháte :)
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(ramach, 14.10.2010 12:51:06)
Odpovědět
Každému myslicímu občanu po zjištění kdo stál u zrodu TOP 09,Havel,Bakala,Schwarzenberg,Kalousek a Lukša,místopředseda KDU-ČSL i další přeběhlíci,včetně některých ambiciozních starostů,kteří se samostatně jako sdružení nemohli prosadit v parlamentních volbách,že jde o účelové seskupení.Podpora Bakaly a Schwarz. jen podrhla a zdůraznila,že ve hře nejsou občané a státní dluh ,ale vyšší podnikatelské a politické cíle.Lidumil Bakala,viz aféra bytů v Ostravě,nebude dotovat stranu bez návratnosti vložené investice.Něco již naznačil přeběhlík,nový místopředseda nové strany a starosta Čeladné Pavol Lukša,který v předvolebním vystoupení otočil a jako jediný starosta z regionu podpořil těžbu uhlí ve Frenštátu p.R.,v rekreační,beskydské oblasti.Je zvláštní,že nikdo dosud nezačal prošetřovat povolování různých staveb nepotřebných pro obec,realizaci nepotřebných a značně předražených kumulovaných stavebních a investičních akcí v r.2009 a 2010 a majetkové poměry jeho a členů rodiny.Co na to protikorupční John,Amnesty,novináři,reportéři z ČT1?Jde o odhalování korupce padni komu padni,nebo o udržení koalice za každou cenu pro vyšší cíle jako v případu Čunek?
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Dan, 14.10.2010 17:25:40)
Odpovědět
Nelži !!

Havel nestál u vzniku TOP09, nejenomže se přihlásil už před volbami k Zeleným, který pak i volil, ale na otázku novinářů zda je mu TOP09 sympatická tehdy odpověděl že je mu bližší nežli ODS ale není to strana jeho idejí.

TOP09 založil Kalousek, to všichni vědí, použil popularity a peněz knížete, dále ji založili někteří lidovci i lidé z ODS - z komunální politiky.

Je to strana, která rozdrtí a vytlačí postupně ODS a euroskeptické pidistraničky rozmáčkne jako červy.

Doufám že si všichni pamatují jak tam letěl mach škemrat o koalici, Kalousek ho poslal s euroskeptismem do pr.dele !
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(sedlák, 14.10.2010 20:23:00)
Odpovědět
Nelži !!!
Havel byl ten, kdo přivedl přivedl svého kamaráda Schwarzenbergera do české politiky... Mám pokračovat, co bylo dál ?
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Magdalena, 15.10.2010 16:32:03)
Odpovědět
To si pokračuj jak chceš, je uplně jedno kdo přivedl knížete do politiky, TOP09 založil Kalousek a podstrčil tam knížete coby ikonu, Havel ji nezakládal.

Pravda Dane, je to lhář a ještě se ubožák snaží vykroutit..
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(romanH, 14.10.2010 18:23:40)
Odpovědět
Skoda, ze tak odvazna myslenkova konstrukce je podporena tak malo fakty.
Na jednu stranu zacinate vety slovy "Nelze si nevsimnout...." a vzapeti tvrdite, ze jsou to jen podprahove naznaky. Takze jsem se po precteni Vaseho clanku citil trochu podveden, protoze jsem se vlastne nic nedozvedel.
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(Samuel Vitovsky, 14.10.2010 23:53:25)
Odpovědět
Při čtení jsem měl pocity podobné. Adam Bartoš je příliš osobní. Osobní v tom smyslu, že jsme se dozvěděli, jaký on má postoj, ale žádné informace, které by pro nás byly důležitá.
A tenhle novinář se diví, že ho vylili z iDnes pro zaujatost...
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(antonín, 15.10.2010 22:24:50)
Odpovědět
Souhlasím s panem Bartošem, protože se mi také zdá, že se do TOP09 cpou lidé z okruhu Havla a také to cítím jako jisté nebezpečí, že se budou snažit Kalouska znemožnt, aby jim strana padla do klína a mohli prosazovat své zájmy. Vůbec by pro mě nebylo překvapením, kdyby se na jeho místě objevil Švejnar, protože ten mezi tuhle skupinu také patří.
Re: Vytuneluje Bakala TOP 09? Dřív než si myslíte aneb proč podpořit Kalouska
(AA00, 16.10.2010 7:27:28)
Odpovědět
Proč by se tam Havloidi cpali, když mají 50%akcií díky chrápajícímu knížeti a jeho lokajích jistých ? Odjakživa jen TopZelení. Už přiběhli Kocábka s Buzíkem s přihláškou ? Pravice...? Samotným důkazem je jejich protěžování od dob narození strany v "jejich" ČT a Čro. Koho jiného tam budou omílat spacákoví mafiáni než Havloidy ?