reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie

Autor: František Matějka | Publikováno: 8.10.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Integrace kulturně zcela odlišného etnika a jeho systémové plošné rozmělnění mezi většinovou společnost je chybou s fatálními důsledky pro obě skupiny obyvatel. Jsem přesvědčen, že jakékoli peníze do všech státních i nestátních organizací a vynaložený čas tisíců uměle zaměstnaných lidí kvůli této „problematice“ se nám zpět, a to oběma stranám, vrací z minimální části. Jsem přesvědčen, že ti Romové, kteří se integrovali úspěšně, integrovali by se i tak a sami, neboť v sobě prostě měli jiný základ vnímání hodnot, než ostatní.

Rozdílnost kulturních a sociálních základů, přetrvávající stovky let, které bez jakýchkoli pochyb přetrvají další stovky, je nutné vzít jako fakt a nebojovat s větrnými mlýny. Nehodnotím tyto základy. V řadě případů nejsme my, příslušníci většinové společnosti, jiní – například ve zneužívání sociálních dávek a podpor. S čistým svědomím mohu ale u romského entika říct, že nadání pro hudbu, tanec, sounáležitost rodin i komunit jako celku, považuji za ojedinělé. Jenže to pro soužití opravdu nestačí. Smysl má pouze a jedině definitivní akceptace rozdílů, ukončení plošné integrace jako politického multikulturalistického cíle, přijetí jejich kultury i vnímání sociálních vztahů a ukončení umělého zasahování do jejich životů. Ne Romové, ale politici jsou pravými viníky dnešního stavu. K Romům by stačilo jen přistupovat stejně, jako k nám. Bez falešného poukazování na nějaká znevýhodnění.

gypsy_spirit.PNG

Jednou z akcí, která jde dle mého přesvědčení proti smyslu skutečných potřeb, je Gypsy Spirit. Vyhlašovatelem projektu v České republice je bývalý ministr pro lidská práva vlády České republiky Michael Kocáb (za státní peníze), mediálními partnery projektu jsou Česká televize, Český rozhlas a Romea.cz (vše ze státních peněz) a na náklady dala peníze Dekáda romské inkluze, o níž jsem psal zde (opět ze státních peněz). Stát nám chce prostřednictvím veřejnoprávních médií v přímém přenosu ukázat na několika málo jedincích, že se ty miliardy na „řešení romské problematiky“ vyplatí. Ano, vyplatí. Jenže nikoli etnické menšině, nebo většinovému obyvatelstvu, ale několika málo lidem, kteří si na tom dělají politický kapitál a přerozdělují si mezi sebe naše peníze. Projekt (slovo projekt kvůli politikům už pomalu dostává pejorativní nádech) Gypsy Spirit je prý zaměřen na „podporu aktivního úsilí všech, kteří se podílí na zlepšení situace Romů ve své zemi“. Ceny Gypsy Spirit jsou prý zaměřeny na „podporu a zveřejnění těch projektů a aktivit, které přinášejí (prý) skutečné a měřitelné výsledky, jež (prý) představují pro romské obyvatele reálnou pomoc". Velmi by mě zajímalo, kdo pomůže většinové společnosti při státem absurdně vynuceném soužití, o které, kromě několika na státních penězích zainteresovaných jedinců na obou stranách, nikdo ve skutečnosti nestojí. Kdo přijde s nějakým záměrem na „podporu aktivního úsilí všech, kteří se podílí na zlepšení situace Čechů ve své zemi“. Vždyť my už abychom se pomalu báli mluvit normálně tak, jak věci cítíme, abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie. Věřím ovšem, že lidé by místo „projektu“ a cen ocenili spíše klid a pohodu.

Jsem přesvědčen, že dobré věci se chválí samy. Na chválu těch ostatních slouží politikům, bohužel opět za naše peníze, veřejnoprávní média. Bydlím v Severočeském kraji a mám to tu jak na talíři. Ty skutečné problémy lidí velmi dobře shrnuli obyčejnou řečí (divím se, že to ještě někdo nezatrhl) v dialozích tvůrci filmu Horem pádem. Tvrdě politicky nekorektní pasáž, představující navýsost pravdivé vidění skutečného světa mimo politických multikulturalistických summitů, plného důsledků státem vyžadovaného a prosazovaného soužití, Vám nabízím. Tohle totiž pálí, milí politici, lidi v České republice. S těmito problémy se musí vypořádávat každý den, jakkoli jsou pod rozlišovací schopností Kocábů a jemu podobných. Problémy běžného života, které žádný Gypsy Spirit, zaměřený opět jen jedním směrem, nikdy neřešil, neřeší a podle mého nejhlubšího přesvědčení také nikdy nevyřeší (omluvte, prosím, drobný nesoulad ve zvukové stopě):

 

reklama
3730 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(whaler, 8.10.2010 7:23:26)
Odpovědět
Začali to všechno už bolševici, když cikánům zakázali kočovat a snažili se je integrovat do naší společnosti. Bezvýsledně, až na pár výjimek. Garnitura politiků po ¨r. 1989 to domrvila ještě víc. Různí Havlové, vUhlové, Kocábové si přihřívali politickou polívčičku, ale nastěhovat se mezi ně, aspoň na pár dní, to nikoliv. Když šlo v Janové do tuhýho, poslal Kocáb na řešení konfliktu svojí černou konkubínu, aby snad vyjádřil barevnou solidaritu. Média a politická scéna se donekonečna diví nárůstu obliby a podpory extrémistických stran. Ale to všechno je jen důsledek neřešení problémů. Snad ještě není pozdě, ale jednou to tady skončí rasovými nepokoji. Kéž bych se mýlil.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 8.10.2010 8:09:21)
Odpovědět
Whalere, dovedete si představit jak by kočovalo půl milionu slovenských Romů (nyní jich je skoro polovina u nás - zase polovina díky komunistům - zde alespoň mírně smysluplně, osídlení pohraničí po vyhnaných Němcích, stavební a zemědělské práce - nepracovat trestný čin -- druhá polovina po sametu sem přišla již úplně nesmysluplně - pro vyšší sociální dávky a vlídnější zacházení). Zapamatoval jsem si několik čísel z letošního tisku - dle pracovníků EU kteří zde sudovali romskou problematiku - náš stát má s nepřízpusobivostí Romů 4 miliardy přímých nákladů a 5 miliard nepřímých (hlavně vysoká asi 80% nezaměstnanost, v dětských domovech tvoří asi polovinu odložených dětí Romové - jen zde náklad 1 miliarda).
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Plašmuška, 8.10.2010 9:01:27)
Odpovědět
Obrácí de mi žaludek když slyším PROJEKT! Projekt je něco nového, co je smysluplné. Ale v dnešní době je to kouzelné slovíčko, které je klíčem o otevírání kas z penězmi a ještě pěkně draze si ty klíče k tomu, abychom něco mohli udělat zaplatíme Dneska už i na zatlučení hřebíku potřebujete projekt, protože člověka degradovali na blbce odborníka, který by to bez projektu nezvládl a kdyby náhodou ano, tak bez projektu nesmí! Čekám kdy se bez PROJEKTU ani ne vy se rem. Syna jsem poslala z odpadky, odpověděl mi,že až bude mít projekt. Pokud máte cestu jak prodat projekt (státní správa, samospráva) je to super byznys.Nakonec se zjistí, že nejsou peníze, projekt se nerealizuje, ale hlavně, že Vám ho zaplatili. Také standardy jsou kouzelné slovo,běda kdyby někdo ukročil mimo mantinel standardů, který vymyslel úředník, který nikddy nebyl v provozu. Když dojde na problém, každý se vymluví, že to je mimo standard. Nevím proč lékař studuje,je zmatený z toho co se naučil a co je standartní, jen ten nemocný jako individum se ne a ne vejít do těch. Lékař odborník přece musí vědět jak postupovat, aby pacinta nepoškodil, na to nepotřebuje provaděcí předpis, který je často nesmyslný. (nakonec je třeba si zaplatit ještě supervizory, aby než přijdou všenocnní auditoři, neobrátili palec dolů, protože je třeba najít chybu za každou cenu. Někteří ředitele ví jaké zvolit motivace pro auditory. Jsem zděšen při pomyšleni,jak to ti lidé před námi bez projektů standardů toho tolik dokázali. Lidé, loutky, ubohá pimprlata, bez vůle i volby, někdo z hora tahá za neviditelné drátky,eurotajtrlíci, už dávno nejsme svobodní, _
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 8.10.2010 9:38:01)
Odpovědět
Dobré postřehy Plašmuško. Nejlepší když se vypracuje jeden drahý projekt (+ patřičné provize) a ten se každý rok mění a vydává se skoro jako zase nový (jen se v počítači něco upraví). Nakonec se ani ten projekt ani nerealizuje. Ale pořád se projektuje. Zlatý důl pro projektanta a starosty nebo jejich okolí.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(JosefB, 8.10.2010 9:18:38)
Odpovědět
Jakých Romů, když to jsou a budou cikáni??? Je to stejné jako v USA se má říkat černochům Afroameričané, jsou to černoši jako bota a navzájem se oslovují "negře".
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(whaler, 8.10.2010 9:33:10)
Odpovědět
Upřímně se přiznám, že si to kočování teď představit dost dobře nedovedu. Spíš jsem chtěl jen dokladovat, že na ten problém se zadělalo už koncem čtyřicátých let. A stále to graduje. Bydlím na severu Čech, jsem s nimi, bohužel, v denním kontaktu.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 8.10.2010 9:46:16)
Odpovědět
Ano, protože Romů a jejich ochránců přibývá. Lituji Vás, já jsem mnohem spokojenější - kolem domu mi chodí jen skupiny Mongolů a nějaký Vietnamec. Nikdo nekrade, nevyřvává, nikdo nebyl přepaden (1 bezvýznamná epizodka opilého Mongola), všichni platí co mají, slušní, čistí - nedávno mne i pěkný vietnamský chlapeček slušně pozdravil. Vietnamské děti studují často na jedničky, u doktora jsem viděl Mongolku jak si jde pro zdravotní potvrzení, aby mohla studovat nějakou střední školu ...
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Josef Novák, 8.10.2010 11:19:26)
Odpovědět
To s tou Mongolkou u lékaře jsem už na tomto webu jednou četl, nevím jestli jste to psal vy nebo někdo jiný, ale jak je vidět na nedostatek advokátů si asiati stěžovat nemůžou. „Vietnamské děti studující na jedničky“ je už docela otřepaná fráze. Z naší země se stává jihovýchodní Asie nejenom díky asiofilům, ale i díky minimálnímu vlastenectví a národní hrdosti Čechů.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 8.10.2010 12:26:08)
Odpovědět
S tou asiofilií jste to nepochopil. Je to nadsázka. Jde o to "když si mohu vybrat" tak budu mít radši v ulici Mongoly než Romy (čest malým vyjímkám). U těch Asiatů (také z nich nejsem nadšený) je ale vidět obrovská vůle pracovat a prosadit se, která Romům z 90% úplně chybí (prosazují se v simulaci ap.)
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Josef Novák, 8.10.2010 12:46:22)
Odpovědět
Ty chvalozpěvy na asiaty, které člověk čte v diskuzích (zejména v souvislosti s Rómy)jsou tak časté a tak podobné, že začínám věřit, že to je záměrná propaganda za účelem ………, jakým vlastně? Třeba vnést napětí a nenávist mezi tyto dvě etnika až do té míry, že se navzájem vybijí a byl by klid od obou.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Sam Opal, 8.10.2010 15:11:28)
Odpovědět
Nemyslím,že by kolega chtěl cokoli zde rozsévat .Tím míň nenávist mezi cikány a asiaty.
Ať mi to nemá za zlé,ale já to vidím takto.
Tato doba,kterou momentálně žijeme ,je dobou čím dál více ,nenapadá mě momentálně slušný výraz - zku.....u. A to až tak ,že se pomalu a bohužel jistě blížíme do dob ne nepodobných dobám před více jak dvaceti lety.Dá se to vypozorovat například i tím,co zde nejen pan Kalous předvedl.
Všiměte si. Kritizoval (oprávněně) jisté etnikum. A podvědomě se obávaje nálepky "rasista" cítil potřebu uvést v této souvislosti toho důkaz tím ,že opět oprávněně vyzdvihl chování rasy jiné! I když o ní nebyla vůbec řeč.
Tato jeho reakce je klasická ukázka předstupně vzorce chování ,kterým se ony doby minulé tolik vyznačovaly - AUTOCENZURY!
Dlužno poznamenat ,že i já (A NEJEN JÁ) a to i zde jsem se mnohokráte k tomuto vzorci bezděky uchýlil.Samozřejmě nejen v souvislosti se zmíněnými etniky.
A proto jej teď podpořím jiným příkladem :
Pojedete sám v noční tramvaji .Na zastávce nastoupí tři,čtyři romové(cikáni) . Jedním z prvních reflexů ne nepodobným reflexům pavlovových psů a to vám zaručuji, bude ,že položíte ruku na kapsu,kde nosíte peněženku.
Co však nastoupíli , tři ,čtyři "větve" ?
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 9.10.2010 3:32:49)
Odpovědět
Ano, nechci šířit rasismus - ale přiznám se že jsem nad určitý limit xenofob a nestydím se za to.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Sisi, 9.10.2010 8:39:39)
Odpovědět
Jsem honofob i já. Zkušenosti jsou nad všechny rady,i já sahám po kabelce, kdykoliv se ke mě někdo z toho etrnika přiblíží. |Již 3x mě přepadli, jedenkrát se jim podařilo mě oloupit!povalili mě, vytrhli mi kabelku. Po druhé šel jeden po moji kapse, mám jí pevnou, peněženka v ní drží,(pevná kapsa, nebo naprsní je nejjistější, nejméně jistá je kabelka, nebo taška, vytrhnout ji z ruky je snadné),věděl že ji tam mám (večer když je tma hlídají před Albertem u okna,oni na Vás vidí, vy je nevidíte, jste tam jak ve výkladní skříni a sleduji, kde si u pultíku u okna ukádáte nákup a peněženku, pak jdou najisto, někdy si mobilem předávají zprávu, kde , kdo v jakém obleční, kde peněženka)měl SMŮLU, JAK MI SÁHNUL PO KAPSE, RUBLA JSEM HO DRUHOU RUKOU,na které jsem měla sádru až mi sádra praskla, lidé okolo se zpozorněli sběhli se i policajti, a diskriminovaná svině kvičela jak prase před opařením a rychle se vypařila.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(mag, 10.10.2010 9:19:09)
Odpovědět
Pozor na parkovištích u supermarketů na pravé zadní dveře u auta - v momentu, kdy odemknete auto a ještě nestačíte - u modernějších typů - auto nějak seřídit (zabezpečit), zaútočí , otevřou zadní dveře, popadnou, co uvidí na zadním sedadle a prchají, takže je nestačíte chytit, ani vlastně nevíte, jak vypadali. Příště o dalších fintách.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Ro, 9.10.2010 15:57:13)
Odpovědět
Slovo „Xenofobie“ se často zneužívá a mnohdy se za ni označuje obyčejná opatrnost. Opatrnost je normální běžná vlastnost. Přehnaná otevřenost se může totiž rychle nevyplatit!
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Plašmuška, 10.10.2010 9:40:48)
Odpovědět
Fobie, ne-boli strach je základním vybavením každého živého tvora, také člověka. Patří k pudu existenčnímu a sebezáchovy, bez něj by lidstvo nepřežilo. Fobie, strach, opatrnost, je zodpovědnost za sebe , rodinu, společnost, která mi zaručuje pospolitost a určitou jistotu a nikdo ho niky nevymýtil ani nevymýtí, je to lidská přirozenost, Strach, fobie je nástrojem člověka pro boj a ochranu, vyplavuje kortizol, katecholaminy,endorfiny a mobilizuje člověka pro přežití ne jen sebe, ale i lidstva jako druhu. Lidské vztahy nelze ohraničit žádným PROJEKTEM, ty si žijí svou vlastní existenci. Všechny snahy, uvěznit lidské vztahy do jakýkoliv projektů, skončily VŽDY větším KONFLIKTEM, než kdyby se vyvíjely samy, evolučně. Pudy existuji nezávisle na vědomí lze je jen velmi málo ovlivnit. Mobilizace strachu je přímo úměrná, prostředí ve kterém se pohybujem.Strach obavy z neznámého není nic nenormálního, jinak se cítíme doma, jinak když v noci zabloudíme v lese. Snaha Kocábů přeměnit člověka, PŘEVÝCHOVAT, nepřipomíná Vám to něco. Pomalu okolo nás spřadájí síť ideii do keré nás lapají.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Brabec, 8.10.2010 15:51:48)
Odpovědět
A to tady zadarmo studují desítky tisíc Slováků - za naše daně !
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 9.10.2010 3:37:12)
Odpovědět
Čet jsem někde že u nás studuje na vysokých školách asi 5 000 slovenských studentů, recipročně na Slovensku je to prý jen 500 českých studentů. A to se tím naše VŠ ještě chlubí, kolik Slováků přijali. Na druhou stranu je zajímavé jak ty různé Trnavské university u nás otvírají své pobočky pomalu už na vesnicích. Není to styl Plzeňských práv?
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Sam Opal, 9.10.2010 7:43:10)
Odpovědět
Máš pavdu .
Tady je reportáž o "Oxfordu" ve Starém Hrozenkově:
-----------------------------------------------
Vystudoval jsem technickou univerzitu jako "deňák", nyní studuji na UJAK v Starém Hrozenkově při práci. Ten rozdíl je obrovský, nesrovnatelný. Troufám si tvrdit, že 95 % studentů, mých spolužáků z UJAK by letěli už v prváku.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=654605
----------------------------------------------

Nikomu nic špatného nepřeji. Pouze ,až něky tito "vysokoškoláci" onemocní,aby je léči obdobně vystudovaný lékař!
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 9.10.2010 8:53:10)
Odpovědět
Teda Starý Hrozenkov jsem o dovolené prolezl, ale Univerzitu jsem přehlédl. Také ve zdejším městečku je Trnavská universita, kdo nečte pozorně dlouhodobě místní tisk, ani o tom neví. Profesoři ze Slovenska sem jezdí v konspiraci.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Keil Jiří, 8.10.2010 21:13:33)
Odpovědět
Jo, za všechno mohou bolševici, ty hlavo vylízaná. Přečti si zákony , které platily za první republiky a potom piš. Za komunistů, museli makat a šlapat, jak se jim nařídilo.
Všechen marast začal až s pravdou a láskou, protože to bylo důležité pro židy, kapišto?
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 9.10.2010 3:43:58)
Odpovědět
To je fakt zajímavé jak se židé Romů zastávají - ale do Palestiny (Israele) by je určitě nepustili. Jak brání Romy např. že nesmí být segregace ve třídě (hlou.pí a všechny rušící Romy nelze dát do jedné třídy) - ale v Izraeli je běžné, že děti fundamentálních židů se nesmí učit v jedné třídě s Palestinci - musí mít třídy oddělené. Židé jsou vlastně v tomto směru pokrytci.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Stilet, 9.10.2010 14:18:11)
Odpovědět
Za komunistu makat museli, ale opravdu makali? Ono se za komunistu také toho hodně muselo ale nedělalo. Většina cikánu měla po většinu pracovní doby podpřenou bradu a chodili si jen pro výplatu. Ani tehdy si k ním esenbácí nedovolili je napomenout.Ve většině slušných státu nedostanou občanstvý individua, kteří byly někdy trestaní pro kriminální čin, nebo když "zapomene" zaplatit daň. V ČR prosadilo hovado Uhl občanství i pro několikráte trestané cikány.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(whaler, 8.10.2010 9:41:10)
Odpovědět
Ten problém scikány má celá Evropa, naposledy semohli multikulti a eurohujeři zjevit ze Sarkozyho, když je posíla tam, odkud přišli.
Ale když všichni tvrdí, jak jsou utiskovaní, co jim zřídit vlastní stát, ať mají vlastní samosprávu vládu, ekonomiku atd. Když se to mohlo po WWII. udělat v Palestině pro Židy,proč ne pro ně? Jsou-li všichni tak schopní a trpí jen tím, že nedostali příležitost, mohou to předvést. Jenomže ono by to pochopitelně dopadlo jinak. Stále natažená ruka a kňučení o humanitární pomoci. Někdy mám pocit, že je to otázka neřešitelná.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 8.10.2010 10:44:47)
Odpovědět
Pro ten ci. kánský stát bych navrhoval zabrat území Kosova, stejně odsud byli ci.káni vyhnáni (a Srbové) jak žídé před 2 tisícilety z Palestiny. Nyní Německo uvažuje do Kosova vrátit asi 5 tisíc Romů kteří odtud byli vyhnáni.Jinak by se asi nikdo svého území ve prospěch kikánů nechtěl vzdát.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(majka, 8.10.2010 11:07:11)
Odpovědět
Líbil se mi článek, ale snad nejvíc filmová ukázka. To bylo tvrdé a pravdivé. Alespoň malý příspěvek od humanitárních organizací na prášky pro spaní nebo cvičeného pitbula pro bílou menšinu ve vyhlášených lokalitách naší krásné matičky české.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Josef Novák, 8.10.2010 14:19:45)
Odpovědět
Já si pořád kladu otázku, proč zrovna národy evropského původu se nesmějí vnímat etnicky. Když bude v Číně žít černoch nebo běloch, třeba i po generace a bude mluvit čínsky, Číňané ho nikdy nebudou brát jako Číňana a nikdo jim to nevyčítá. To samé platí o všech asijských nebo afrických národech. Běloch nikdy nemůže být Zulu nebo Masaj, východní asiat nikdy nemůže být černý a tak podobně, ale u nás profesor Erazim Kohák může v televizi říkat: „ To jsou malí Čechové, v Česku narození, perfektně česky mluvící, akorát mají šikmé oči“. V nedělním dopoledním pořadu pro děti Hřiště 7 sedí ve studiu skupina dětí a vždy tam je aspoň jedno dítě africké nebo asijské jak si současná móda žádá. A pak tam pustí kreslený španělský seriál snad z Barcelony, kde vystupuje skupinka dětí samozřejmě rovněž všemožných ras a etnik. Prostě už od nejútlejšího věku je třeba přijmout skutečnost, že Čechem (Evropanem) může být kdokoliv, jakékoliv rasy nebo náboženství, stačí když mluví česky, pracuje a platí daně. A taky o něm není moc slyšet.
Před časem měla česká televize upoutávky, kde česká rodinka hraje divadlo a vždy se tam mihl šikmooký asiat. Když jsem se ptal proč, bylo mi řečeno, že ČT chce být pro všechny, i menšiny.
Náhodou jsem našel český nadační fond INCA, který pomáhá peruánským Indiánům. V pořádku, ať pomáhá, co mě ale dojalo, bylo v úvodním popisu jeho činnosti, že přispívá k multikulturní výchově dětí v ČR a zároveň podporuje indiánskou identitu do té míry, že „ nechce vyvážet evropský způsob života a myšlení k indiánům“. Indiánskou identitu nikdo nezpochybňuje.
Německo v posledních letech řeší, zda se má definitivně stát multikulturním státem po vzoru anglosasů nebo trvat na tom, že je národním státem. Nebudou to mít lehké. Když člověk jen tak letmo zahlédne německou verzi Talentu, tak v porotě černoch, v hledišti Indka v sárí.Ostatně, o některých vystupujících v našem Talentu si také lze myslet jestli se opravdu jedná o Česko. Cíl je jasný, rozmělnit evropskou identitu evropských národů. Také se argumentuje USA, kde žijí všemožné rasy a všichni jsou (prý) Američany, jakoby historie osídlení USA byla srovnatelná s Evropou.
Výše zmiňovaný fond ještě píše, že : „ Naším záměrem je aby si indiáni sami řídili své záležitosti v souladu se svými kulturními hodnotami“. Kdo bude chránit evropské kulturní hodnoty a jsou vůbec ještě nějaké? Ale hlavně, smějí být evropské národy etnicky identifikovatelné?
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(hanca, 8.10.2010 16:24:05)
Odpovědět
pane Novaku, ten vas posledni prispevek je dobry.
jinak opet souhlas s panem Matejkou.
dokud se k cikanum nezacneme chovat jako ke svepravnym a zodpovednym dospelym lidem, nebudou se tak nikdy chovat. tedy zadne projekty, vyhody, ale stejna prava a pravidla jako pro vsechny.

je to obdobne v Africe, kam se porad vali nejake humanitarni pomoci, stale se pripomina tezka doba kolonialismu a kolik jsou bili otrokari a kolonialiste Africanum dluzni. kecy. uz uplynula dlouha doba na to, aby mohli ridit svoje veci sami a zodpovedne. dejme jim sanci.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Plašmuška, 10.10.2010 9:58:45)
Odpovědět
Cikáni jsou diskriminovanou menšinou hlavně proto, že NEMAJÍ ROVNÉ POSTAVENÍ jako občan. Až budou platit stejná pravidla, zákony ke všem občanůn různých barev, TEPRVE pak NEBUDOU Rómové, c igáni a ostatní DISKRIMINOVÁNÍ! Je to EU, stát kdo nezaručuje menšinám rovné postavení, diskriminuje je! Zahajme v tomto duchu, BOJ proti diskriminaci a bojujme pro rovnoprávnmé postavení všech menšin, které splňuji statut občana ČR! Kocábové korumpuji, upacejí si romy, ohraďme se proti tomu. ODStraňme diskriminaci v ČR!
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Merlin, 8.10.2010 16:59:12)
Odpovědět
Moooc pekne napsane - diky!
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(frantisek zajicek, 8.10.2010 18:18:54)
Odpovědět
Mate nasledovanihodny pohled na vec a hlavne svuj.Sympatizuji,FZ
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Kalous, 9.10.2010 3:53:35)
Odpovědět
Docela dobrý příspěvek, J.N. Nedávno se vrátila dcera neteře ze školního výletu do Londýna. Ubytovaná byla v rodině černošky a ta když viděla naši školní třídu ze samých bílých dětí, byla překvapená, kde nechal učitel děti černochů, že je u nás rasismus, že je také nevzal sebou. To je ten anglosaský postkoloniální styl.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(vizír, 9.10.2010 18:50:50)
Odpovědět
anglická královna dělá děvku rotschildům a ti jsou multikulti sionisté, dnešní evropská "šlechta" jsou většinou prostituující se zrádci
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Josef Novák, 11.10.2010 8:36:24)
Odpovědět
Dcera neteře měla říct: " u nás prosím černoši nežijí".
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(Josef Novák, 9.10.2010 21:36:18)
Odpovědět
To není spor mezi Romy a Čechy. To je spor mezi nomádskou a usedlou mentalitou a není to nic nového v lidské historii. Je to stejné jako spor mezi Římany a barbary, Angličany a Indiány, Angličany a Aboriginci a podobně. Když donutíte kočovníka k usedlému způsobu života je to katastrofa. Stejně je třeba si zkusit představit kdyby někdo nás, nutil žít ze dne na den, neplánovat, nestarat se. Těžko se to vysvětluje a stejně těžko se to chápe, ale tyhle dvě mentality, kočovná a usedlá jsou tak diametrálně odlišné a jsou si tak vzdálené, že se nikdy nemůžou mentálně setkat.Bohužel, tohle nemá řešení, záleží která z těch dvou entit je v tom kterém místě silnější. Všechny projekty na začlenění „znevýhodněných, sociálně slabých“ a podobné eufemizmy, jsou jen házením peněz do studny. Ale usedlá mentalita má aspoň pocit a dojem, že něco dělá.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(hanca, 11.10.2010 22:12:39)
Odpovědět
pane Novaku, opet souhlas.
prave sleduji na danske tv program o cikanech v Italii a Spanelsku. cikani potesinou prisli z Rumunska.
tady to ukazuji jako neresitelny problem: deti nechodi do skol, ale kradou (jen v Madridu tvori cigani 95% mladistvych zlodeju!), nikdo na ne nemuze, nejsou plnoleti. stari je v tom podporuji. ti uplne mali chodi po zebrote. vsichni ziji v bordelu ve slamech a zmena v nedohlednu. ci lepe receno; snaha o zmenu z jejich strany naprosto zadna.

jedine, co me na tom tesi, je fakt,ze i ta zapadni Evropa se zacina probouzet z kecu o rasismu vuci cikanum ci z napadu realneho dobreho multi-kulti souziti. tedy az na mimone z bruselu. ti jsou jako vzdy mimo realitu.
Re: Kocábův „Cikánský duch“. Abychom snad nebyli obviněni z rasismu a xenofobie
(vymylimimozek, 18.10.2010 17:01:17)
Odpovědět
Rozdojený mecenáš -
to je cíl a idol náš.
Zapečeme do projektu
myšku, buřta, láhev sektu.