reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem

Autor: František Matějka | Publikováno: 4.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Také jste si všimli takového jevu, že když vydáme peníze na nějakou pomoc do rozvojových zemí, vyvolá to jen potřebu tam příští rok poslat ještě víc? Dost mi to připomíná naše „řešení“ romské problematiky.

Podle údajů Světové banky je dluh evropských států přibližně 27,5 bilionu USD. V přepočtu na české koruny to činí cca 825.000,- Kč na jednoho obyvatele Evropy, včetně kojenců i důchodců. Celá Evropa má jeden velký problém, který se jmenuje „přezaměstnanost ve veřejném sektoru“. Státy nejsou schopny bez dalšího zadlužování, při nejen přetrvávající, ale naopak zvyšující se byrokracii, utáhnout svůj vlastní chod. Stávky zaměstnanců veřejného sektoru se v současné době přelévají ze státu do státu. Naprosté minimum států Evropy (pokud vůbec nějaký) je v situaci, kdyby mohlo říct, že jejich důchodový systém je připraven na prodlužování průměrného věku dožití a rozevírající se nůžky mezi ekonomicky aktivními a neaktivními. Daně se zvyšují, vymýšlí se nové, případně se schovávají za zvyšování poplatků za úkony státu směrem k občanům a firmám. Oproti tomu agenda nemizí. Naopak. Pod kuratelou Evropské unie nám jí každý rok přibývá a to jak ve státním sektoru, tak zprostředkovaně ve firmách. Model sociálního státu přebírá odpovědnost za životy některých občanů, přičemž ji ve skutečnosti přenáší na občany zbývající a je pouhým (ale zatraceně drahým) zprostředkovatelem novodobé pseudosolidarity. Té, která ve je ve finále příčinou stavu, kdy jedinec ztrácí schopnost umění postarat se o sebe a svou rodinu a zároveň ztrácí motivaci s tím něco dělat, neboť rozdíl mezi pracujícími a nepracujícími mnohdy není tak veliký, aby to za to stálo.

K tomu všemu se nám OSN a unijní politici stále intenzivněji snaží poslední dobou vnutit, že je jakousi povinností západní civilizace a Evropy postarat se o rozvojový svět. Že je naší povinností živit a zajistit zdravotní péči a rozvoj námi vnímaných sociálních standardů, které zahalili do stále se rozšiřujícího hávu „lidských práv“, u lidí, jejichž jediným smyslem života, pod pláštíkem duchovních hodnot a tradic, je mít co nejvíce dětí, aniž by tušili, jak je uživí.

Celý život jsem zastáncem řešení „hodit do vody a nechat plavat“. Všechny své problémy, a nebyly malé, jsem si musel vyžrat až do dna a dostat se z nich. Paradoxně nejvíce mi pomohli lidé, kteří mi pomoct mohli, ale nepomohli. Dnes jsem jim za to vděčný a teprve po letech jsem prohlédl, jakkoli jsem to dříve nechápal, že pro mě vlastně udělali to nejlepší, co mohli.

V České republice investujeme každý rok stále více peněz do řešení takzvané „romské otázky“. Jediným hmatatelným výsledkem je fakt, že jakákoli finanční podpora na tento problém vyvolala v dalších letech jen potřebu více peněz, aniž bychom nějaký skutečný velký výsledek někdy viděli. Obrovské množství z těchto peněz pak bohužel živí velké množství různých organizací, projektů, výzev a hodně lidí, u nichž je otázkou, zda by vůbec byli schopni se uživit jinak. Jako přes kopírák pak vidím podobnou pomoc do rozvojového světa. Každý rok to stojí víc a víc, ale skutečné výsledky, kromě různých summitů a konferencí, prakticky žádné. Miliardy EUR a USD skončí za nehty lidí, kteří pak takovou „pomoc“ organizují. Bohužel nejsou žádnou výjimkou ani takové případy, kdy za naše peníze nakonec v místě jejich určení kupují zbraně.

Dovolte mi závěrem citaci jedné pasáže z filmu Nájemní vrazi (omluva adminům, ale je to skutečně citace): „Letěl jednou v zimě vrabčáček, který zmrznul a spadl na zem. K té vší smůle se na něj vysrala kráva, ale její hovno bylo tak teplé, že ho rozmrazilo, a tak začal zpívat. Uslyšela ho kočka, tak ho vyhrabala z hoven a sežrala! Z toho plyne ponaučení: že né každý, kdo se na tebe vysere, je tvůj nepřítel, a né každej, kdo tě vyhrabe ze sraček, je tvůj přítel, a když ti je dobře a teplo tak radši drž hubu…“

Volně přeložený závěr v kontextu dnešního tématu zní: „Né každý, kdo rozvojovým státům nepomůže, je jejich nepřítel, ne každý, kdo jim pomůže, je jejich přítel, a když je ti, unijní politiku, dobře a teplo, nepokoušej chřestýše bosou nohou…“ Lidé v rozvojových státech potřebují jediné. Naučit se mít odpovědnost, protože na žádnou pomoc žádný automatický nárok není, natož aby to bylo povinností západní civilizace. Své hříchy z doby koloniální jsme podle mého názoru už dávno splatili.

reklama
3534 čtenářů | 36 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Kalous, 4.11.2010 6:49:12)
Odpovědět
Ano, rozvojovým zemím pomáhat jen v případě živelných katastrof a vrozvoji školství a moderních technologií. A ne stálou dodávkou potravin, aby se množili ještě více - tudíž budou mít stále větší hlad nebo se nastěhují do Evropy. U nás vláda škudlí na čem se dá - ale EU platí Kosovskou státní správu a přispívá na kosovskou armádu, platí palestinské státní úředníky, spolu s USA platí státní správu a armádu v Afganistánu. (Zde snižují platy státním úředníkům o 10%, unijním úředníkům se mají platy o 6% zvýšit.) Ať s tím jdou do ři.tti - nemá to smysl. Ani to nepřináší žádný vděk - jen většinou pohrdání hlupáky ze Západu (ve jmenovaných zemích pronásledování křesťanů ap.) A ti bl.b.ci v Brusele to rozvíjí dál.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Hardy, 4.11.2010 7:10:17)
Odpovědět
Kalousi, musím s tebou souhlasit, jsme opravdu velcí volové, my evropané, američané jsou obezřetnější. Někdy mi to připadá, že ztrátou motivace se blížíme ke starýmu Římu, který se také vlastně rozpadl a to se spoustou osvbobozených otroků a přistěhovalců,kteří k tomu vydatně přispěli.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Kalous, 4.11.2010 9:47:37)
Odpovědět
Ano Hardy, tradiční Evropa (i USA) se nyní podobají starému Římu před zánikem. A islám, Čína, Indie, Brazilie ... začínají zkoušet příležitost
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 13:34:02)
Odpovědět
USA či EU se nepodobají římu před zánikem, měl bys vědět jak řím zanikl, počet homoesuálů dosahoval té době dle dobových zápisků kolem 30%, lid už zajímaly jenom hry byl líný a nechtělo se mu bojovat, tak platil žoldáky zejména germány a protože časem nebylo čím platit, platil částmi říma.

V naší civilizaci se počet deviatnů motá kolem 4,5%, jsme přelidnění jako nikdy v historii /500 milionu lidí jenom v EU/ a máme nejmocnější armády světa které bojují i za hranicemi, technologicky, vojensky i finančně dominujeme, to že se chudý svět s čínou včele přibližuje je logické a správné...
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(C.Q.Lafayette, 4.11.2010 14:40:19)
Odpovědět
Dane, ach jo... :-((
Nenecháte si poradit a nenecháte...
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 8:46:49)
Odpovědět
Ano, atké souhlasím, pomoc Africe, Palestině či Izraeli bych okamžitě zatrhl, Izreali bych půjčoval na vysoký úrok, zadarmo nic, chudším zemím pak maximálně nabídl práci.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(vizír, 4.11.2010 9:11:37)
Odpovědět
Mimochodem USA jsou u státu Izrael zadlužené miliardami dolarů, takže vláda USA si musí u státu Izrael půjčit miliardy dolarů .. aby je mohla státu Izrael následně darovat ... přičemž musí nadále státu Izrael platit úroky z této půjčky a nakonec jí i vrátit.
Vůbec bych se nedivil kdyby v USA někdo brzy zatopil pod kotlem.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 9:34:05)
Odpovědět
Stát Izrael je nesmírně chudý, USA mu posílají roční dotaci na provou ve výši 12 miliard dolarů, vše co stát Izrael vyprodukuje za rok total GDP odpovídá asi 50% toho co vyprodukuje např. město Chicago.

A celkem by mě zajímalo kdo a jak té americe může zatopit pod kotlem, to mě vysvětli ať se pobavíme :-)
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Hardy, 4.11.2010 16:06:40)
Odpovědět
Člověče, ty používáš starou dobrou bolševickou metodu porovnávat neporovnatelné. Kdo ví, kolik má obrat Exxon nebo rozpočet města Chicago ?? To je jak v tom vtipu z éry bolševika, jak byl v USA závod na sto yardů a závodili kennedy a chruščov. Kennedy pochopitekně vyhrál a druhý den v amerických novinách palcové titulky Kennedy vyhrál, Náš prezident je lepší atd..atd..
V SSSR dumali jak to vyřešit, a druhý den vyšla v Pravdě na předposlední straně ve sport. příloze taková malá zprávička: "je sice pravda, že náš prezident nevyhrál, ale zato amer. prez. Kennedy byl až předposlední.

Tedy čísla HDP na osobu 2007:
Česko 24400 dolarů, Izrael 28800, Italie 31000, Francie 34000, Německo 34500

Ještě k tomu tvýmu blábolu ohledně 12 mld dolarů amer. pomoci izraeli z tý tvý ruský agentury kenedy-chruščov. Scuknul si několik let dohromady a vydáváš to za jeden rok a pak amer. pomoc není jen pomoc jako taková, je to především typ obchodní pobídky na nákup zbraní, přečti si, co ta pomoc obnáší, rozhodně to není, že amerika někomu nasype miliardy jen tak, tak to není.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 16:40:34)
Odpovědět
to se dá všechno snadno dohledat a máš pravdu, porovnávám neporovnatelné, schválně je to iperbola nebo li nadsázka, dělám to schválně aby tu chudobu bylo vidět.

HDP neznačí nic, existují podstatně věrohodnější ukazatele jako HDNI nebo HND a zde při započítání zisků domácích firem v zahraničí se situace poněkud katastrofálně mění ve prospěch Izraele a dramaticky narůstá USA, Německo, Japonsko a další země.

Celé to považuji za velmi důležité si uvědomit tu bezvýznamnost Izraelského lejna v poušti, které ty a další tak rádi nafukujete.

Deutsche Post se svými dcerami a jon vetury zaměstnává 487 000 lidí, Siemens 411 000 lidí, VW 297 000 lidí, Bosch 188 000 lidí, koglomerát Daimler 242 000 lidí atd. atd.

TOP Izraelská firma, ve 32 státech 28 400 lidí a vývojové laboratoře světe div se v Německu a švýcarsku :-(

Proč to semka všechno píši, je to pro většinového čtenáře, který z těch čísel rychle vystřízlivý o Izrelské pozitivní diskriminaci, jsou to pusté lži a nafukování bezvýznamnosti.

Moc rád bych si koupil Izraelský mobil, počítač, automobil či pivo, kdyby to bylo kvalitní a to myslím vážně, jenomže kde nic není.. :-((
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Hardy, 4.11.2010 16:53:14)
Odpovědět
Izraelská společnost Teva, největší světový distributor generických léků, i když se teď spojili s němci, ale obrat je kolem 5 mld dolarů,roční. Těch léků je spousta, možná už některé používáš, nebo používat budeš.
S těma technologiema to je složitý, třeba Intel má v izr. 5 vývojových středisek, jeho vlastně největší střdiska výzkumu jsou tam. Jen letos Intelu vzrostl zisk na mikroprocesorech o 60%. celý svět dnes kooperuje, protože musí a je doslova hon na kvalifikované a tvůrčí výzkumníky a vědce a tím izrael oplývá, včetně kvantem ruských přistěhovalců s technickým odborným zaměřením. Izrael není chudá země, jsi na omylu, ale není mým úmyslem tě přesvědčovat.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 5.11.2010 19:11:24)
Odpovědět
V roce 2009 dosáhl Izraelská státní dluh 78% HDP a deficit státního rozpočtu se navýšil o dalších 255 miliard korun, tedy o 105 miliard více nežli u nás.
Na investice do armády si Izrael půjčil 3 miliardy USD a od západu přijal pomoc ve výši 2,6 miliard USD.

Technologické parky v Izraeli dotoval letos německo částkou 500 000 eur a stejnou částku dodalo i na školství, v rámci vzdělanostního dotačního fondu poslalo Izraeli 1 miliard eur, tedy něco kolem 25 miliard korun.
atd. atd.

Hl. vývojové laboratoře Intelu jsou samozřejmě v USA, po celém světě jich pak má ještě 13, vč. mexika, Hondurasu, Irska, německa, Taiwanu a Izraele, nově je buduje v číně !
Tak nebo tak, je to americká firma, ne izraelská.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Hardy, 5.11.2010 20:03:56)
Odpovědět
Ano, jen nežij v představě že technologické parky jsou jednosměrka, jsou vždy výhodné pro obě strany, jinak by ztratily ty "dotace" smysl.
Intel je pochopitelně amer. firma a největší vývojové střed. má v izraeli, podívej se na technologii intelu v oblasti semiconductors, to vzniklo tam. Ale třeba i Check Point, spousta softwérových věcí má odtamtud i Microsoft, i Motorola, Samsung, Siemens, H. Packard a spousta dalších. I vojenské systémy IAI systém a Elbit systém jsou velmi dobré prodejní artikly současnosti.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 6.11.2010 10:32:51)
Odpovědět
Už jsem ti několikrát vysvětloval proč tam američané začali stavět vývojové lab. jsou tam mimořádná bezpečnostní opattření, svět. unikátní.

Každopádně záhada Izraelských technologií je objasněna, jejich mohutná dlužba také a můžeme po odhalení dalšího podvodu pokračovat na jin. téma. IZRAELI DRŽÍM PALCE.
STEJNĚ PŘEJI STÁT I pALESTINCŮM.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Hardy, 6.11.2010 12:51:54)
Odpovědět
Já také, jak židům, tak palestincům. A ono k tomu jednou dojde, akorát se neví kdy. Protože v opačném případě se oba tyto národy vzájemně "vygumují", což by přecijen zas byla škoda.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 6.11.2010 15:06:53)
Odpovědět
To se nesmí stát a každý má právo na svůj domov !!!

Podobně jako s židy je třeba vyřešit i problém romů v Evropě, jenom doufám, že k řešení nebude třeba až genocida podobná Holokaustu, ale dojde k ní mnohem dřív, samostatný romský stát musí vzniknout, jako ideální oblast vidím současný Afgánistán.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 9:40:16)
Odpovědět
Jedna jedinná americká firma, typu Exxon např. je bohatší nežli celý Izraelský stát dohromady :-))

E.M. udělá obrat za rok vyšší nežli je trojnásobek rozpočtu Izraele, a investuje každý rok tolik, kolik je roční Izraelský rozpočet, klidně by si mohla dovolit, tato jediná americká firma koupit celý Izrael ze svých rezerv, které činní 227 miliardy dolarů a pojmenovat ho třeba Exxon Izrael :-DD
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Kalous, 4.11.2010 9:53:26)
Odpovědět
Sice zde Dane máte pravdu, ale Izrael nejsou jen židé v Israeli - ale židovstvo celého světa (Rotschildové ve FEDu, Laudererové v mediích, Soroszové v manipulaci s měnami, - Berezovští, Chodorkovští ve hře s ruským přírodním bohatstvím, Kožení? Baroni ..) a ti si pomohou a podpoří. Takže to skutečné bohatství a vliv vypadá trochu jinak
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 13:08:21)
Odpovědět
Stát Izrael je stát Izrael, nikoliv americký občan židovské původu, např. Rotšíld a další.

Každý schopný žid, který umí vidělat miliardy nežije v poušti v Palestině II, ale je v USA, Kanadě či západní Evropě, protože jedině tam se dají produkovat hodnoty.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(C.Q.Lafayette, 4.11.2010 16:16:47)
Odpovědět
"vidělat"... Dane, Dane... :-)))
Vám to fakt nevadí, že ze sebe děláte troubu?
Co jste to za etnocentristu...
(strom, 5.11.2010 5:27:19)
Odpovědět
Dan hovoří a píše moravským jazykem.

Který se vyznačuje pozoruhodně variabilní gramatikou:-D
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Hardy, 4.11.2010 16:41:10)
Odpovědět
V USA je téměř 6 milionů židů, téměř polovina již nepraktikuje náboženský život a běžně se mísí s dalšími američany a míšenci, ale i židé jsou v americe dobře přijímáni. Např.i mezi republikány jsou politici s žid. kořeny a jspou rozhodnuti izrael dál hlavně vojensky podporovat. Izrael podporuje víc než polovina běžných američanů.
Vazby jsou vzájemné, přes polovinu izr. exportu jsou hi-tech technologie a ty vojenské jsou přednostně nabízeny američanům. Jen nárust obchodu mezi izraelem a amerikou z r. 85 až do letoška byl 500 procentní z 4,5 mld dolarů na 28,3 mld dolarů, s čínou 6 mld dolarů s indií 4. Izrael je od loňského roku v organizaci OECD, která sdružuje cca třicítku průmyslových a technologicky nejvyspělejěších zemí.
Izrael je na tom ekonomicky dobře.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Sunny, 4.11.2010 11:06:55)
Odpovědět
Pane Matějko, opět výborný článek. Domnívám se, že tou rozvojovou pomocí jen degradujeme případný tvůrčí potenciál lidí, jimž je tato pomoc vnucována. Jakobychom nevěřili tomu, že mají na to, aby se o sebe postarali sami. Dělám si srandu. Pochopitelně na to nemají, protože kdyby to bylo jinak, dávno by žili v blahobytu. My vycházíme z mylného předpokladu, že ti ubozí lidé mají něco společného s námi - touhu po lepším životě, snahu pracovat a uživit rodinu, vzdělávat se, hledat... Ale tak to není. Jsou zkrátka naprosto jiní. Oni rozumí zákonům džungle a my bychom měli vyklidit pole a nechat je žít podle nich. Tím, že jim pleteme hlavy pravidly naší civilizace, tím jim nepomáháme. Naopak.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(strejda, 4.11.2010 11:51:46)
Odpovědět
Homo sapiens se do Evropy rozšířil z Afriky. Pane Matějko, nechtěl byste svým prapředkům nějak pomoci?
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Heřman Vidlák, 4.11.2010 13:41:33)
Odpovědět
Co kdybyste s tou pomocí začal Vy sám?
Problém všech "spasitelů" světa je v tom, že nikdy načínají od sebe.
Oprava
(Heřman Vidlák, 4.11.2010 13:43:10)
Odpovědět
...nezačínají od sebe...
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Stilet, 4.11.2010 14:21:43)
Odpovědět
Strejče, jde o to, zda tá teorie o vzniku lidstva v Africe je pravdivá. Možná že je. Ale ti první lidé zaručeně nebyli černoši. Nemohli být. Žiji v zemi kde vegetuje obrovská spousta černochu a udivuje mě, jak veliké množství z ních má spoustu znaku shodných s šimapnzi a gorilami. Tedy se znaky které jiné rasy nemají. Často, moc často vidím v TV uprchlické tábory v Afrických zemích, kde už desetiletí mají hladomor. Vždy jsou vidět jen ženy z hladovými dětmi ale nikdy žádný můž. Kde berou sílu ty ženy na výrobu tolika potomku? A ke jsou ti muži kteří spolupracují s těmi uděsně hladivými ženami na výrobě co největšího množstvý potomku? Pokud se běloši na Africe provinili, tak tím, že jím dali vyspělou Europskou medicínu, zničili šamany a zabráňovali kmneovým válkám. A tím se provinili přelidněním Afriky.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Štastný Jim, 4.11.2010 13:01:43)
Odpovědět
S článkem souhlas,
jen mám jedinou výhradu.Bílý člověk nikdy nemůže ospravedlnit masakry proti indiánům,indům,černochům a dalším původním obyvatelům.Bílý člověk rozvrátil původní systémy ve jménu pokroku a víry.A ted se nám to vrací jako bumerang.Souhlasím s pomocí rozvojovým zemím při živelných katastrofách.Nejnovějším příkladem kolonizace jsou čínané,kteří okupují Afriku.Boj o suroviny a trhy nezná slitování a nemá žádný morální rozměr.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Dan, 4.11.2010 13:11:42)
Odpovědět
To je o nadlvládě vyspělé civilizace, nyní Afriku nově drancuje zase čína... negr je primitiv a jako takový se neuživý a já zato nemůže a nehodlám platit reparace za nějakého anglána co tam těžil někde zlato v minulém století, s tím se jdi vycpat.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Ida, 18.11.2010 16:15:25)
Odpovědět
Dane primitiv je ten, kdo se snaží chytračit nějakými načtenými bláboly, které špatně chápe. Nedělej ze sebe génia, když máš problémy i s pravopisem, zapráskaná, rasistická, duševní chudobo !!!!!!!!!!!!
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(vizír, 4.11.2010 13:14:22)
Odpovědět
lol, "Bílý člověk rozvrátil původní systémy" ... jako kanibalství a lidské oběti , jaká to škoda pro multikulturní deprivanty a smažky
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(kranex, 4.11.2010 22:50:43)
Odpovědět
smy to z huby vytrhol,vizir,...preudohumanisti pomahaju[skodia pomocou pomoci]farebnym bastardom a ked sa im to vymkne z ruk[mnozenie na principe pyramidovej hry]tak nam rasistom a latentnym rasistom splechnu do huby ti isti pseudohumanisti;hanbi sa,za vsetku biedu farebnych moze beloch...
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(kranex, 4.11.2010 22:56:23)
Odpovědět
pomoz teraz jednemu negrovi,a o desat rokov budes musiet pomoct piatim..a o dalsich desat rokov ich bude cakat na pomoc 25...a ked uz nebudes mat financie ci chut,nasadnu do bariek a lodiciek a dojdu si po svoj diel do Europy...
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(hanca, 4.11.2010 13:20:48)
Odpovědět
pravdivy clanek, souhlas se Sunny. mame asi podobne nazaory(>:

Stastny Jime, ja zase nevidim duvod, proc se neustale omlouvat za to, co delali nasi predkove. zili v jine dobe, meli uplne jine mysleni a ti, kteri stali tzv. na 2.strane fronty a byli dnesnimi meritky poskozeni, byli tez lide sve doby. zadni svatouskove. kdyby meli tu moznost, jednali by uplne stejne, ne-li hur, nez ti, kteri si je podrobili.

dnesni optika sebemrskacstvi neni vubec objektivni.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(cook, 5.11.2010 14:36:34)
Odpovědět
Já nevidím žádný důvod se omlouvat.Jak oni píší ,,Bílý muž "je přišel kolonizovat.,,Bílý muž "udělal jen to co dělali oni druhým.Vždyť Afrika byla vždy dějištěm válek a progromů a zotročovaní,kdy ten silnější vraždil a okrádal slabšího.Afrika byla vždy zalévána krví obětí.,,Bílý muž"pouze využil své schopnosti a svou vyspělost a vnutil jim civilizaci a afrika začala skvétat.ano ,,Bílý muž"měl s toho prospěch a černoši také a nemalé,možná i vědší než ,,Bílý muž".Přestaly hladomory,kmeny se přestaly vraždit stoupala délka života a stoupla černošská prosperita.Pak ,,Bílý muž! odešel a začalo to nanovo i když tam měli vybudovanou inrastruktůru viz Zimbabwe.Ne my jím,ale oni nám by měli platit.
Re: Západní civilizace má povinnost živit Afriku? Ani omylem
(Stilet, 4.11.2010 14:31:35)
Odpovědět
Nešťastný Jime neměl by jste mluvit o provazu v domě oběšencově. Tak vznikali všechny státy i Čechy že dobyvatelé vytloukly nebo vyhnali původní obyvatelstvo. Není to tak dávno co Češi nemilosrdně naložili s třemi a půl milionu lidi. Či chcete tvrdit že to bylo něco jiného, jak zlikvidování mnoha Indianských kmenu v celé Americe, né jen v Sevrení ale i jížní? Jenže českým antiami vadí jen likvidace Indiánu v Severní Americe. Jižní je nezajimá a nic o lidkvidaci tamních indiánu nechtějí vědět.