reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování

Autor: Ondřej Šlechta | Publikováno: 1.11.2010 | Rubrika: Svět
Ilustrace

Téměř dva roky po vítězství Baracka Obamy v prezidentských volbách přichází významná zkouška jeho pozice v době, kdy je nálada na hony vzdálená bouřlivým oslavám listopadu 2008. Spojené státy se potýkají s ekonomickými problémy a politika současného prezidenta podle opozice neplní očekávání

Demokraté prozatím ovládají jak Bílý dům, tak Sněmovnu reprezentantů i Senát. Obama však už podle svých slov připustil, že v listopadových volbách zvítězí republikáni. Demokraté by tak mohli v Kongresu ztratit většinu a republikánům by se otevřela možnost blokovat nejen Obamovu ekonomickou politiku, ale třeba smést ze stolu smlouvu o redukci jaderné výzbroje, kterou za velkého ohlasu podepsali zástupci Ruska a Spojených států v dubnu letošního roku v Praze.

Červenání politické mapy

2. listopadu budou Američané vybírat 33 nových senátorů a všechny poslance Sněmovny reprezentantů. S tím budou spojeny i volby guvernérů jednotlivých států. Ve všech třech případech dosavadní prognózy hovoří jednotným hlasem: demokraty čeká porážka.

Samotné volební klání vůbec neslibuje nudu, protože na republikánské straně se profilují zástupci vyhraněného hnutí Tea Party, jejichž nominační postup byl pro umírněné republikány šokem. Jde například o Christiane O'Donnell, kandidující na senátorku za stát Delaware, nebo Sharon Angle v Nevadě. Na kritiku, že radikalismus Tea Party učiní republikány pro mnoho lidí nepřijatelnými a jejich volební šance pohřbí, reagují představitelé zpravidla slovy, že jejich iniciativa je přímou reakcí na otrávenost Američanů současnou politikou a raketově rostoucími státními výdaji.

Marihuana a klima

Jako by se inspirovali konkrétními výtečníky z liberecké ČSSD, kteří za vstup do strany nabízeli potenciálním zájemcům jointy, rozhodli se demokraté v posledních týdnech vsadit na mladé voliče a volby v některých státech propojit s referendem o legalizaci marihuany. K souběžnému propojení lakonicky řečeno příjemného s užitečným by mohlo dojít v Kalifornii, Arizoně, Jižní Dakotě a Oregonu. Marihuanová zbraň se ale snadno může proti demokratům obrátit. Nemají jistotu, že nepřilákají především většinu libertariánů, kteří odmítají jakékoli státní zásahy do ekonomiky, tedy i regulaci měkkých drog, ale přitom mají tradičně blízko k republikánské pravici.

Zajímavá je také analýza časopisu National Journal, podle které devatenáct z jedenadvaceti republikánských kandidátů do Senátu věří, že závěry mnoha současných „klimatických vědců" o globálním oteplování jsou buď nepřesvědčivé, nebo totální nesmysly. Republikáni, kteří většinově nesdílejí zelené nadšení, například upozorňují, že třeba zavedením daní na dopravu a energie přijde jen ve státě Ohio o práci 100 000 lidí. „Protiklimatický" Kongres by mohl tyto daně nejenom zrušit, ale také vyvinout nátlak na přední světové klimatology, aby znovu přehodnotili některé své závěry o globálním oteplování.

Změny v Americe

Vítězství republikánů v Kongresu a úspěch jejich kandidátů na guvernérských postech může podstatně zamíchat kartami. Klíčovým bude výsledek republikánských kandidátů, propojených s protestním hnutím Tea Party. Pokud uspějí, tlak na Obamu zesílí a ocitne se v pozici, kdy bude muset názory vyhraněně konzervativní opozice vzít v potaz. Pokud ne a potvrdí se opatrné hlasy umírněných republikánů, že radikalismus Tea Party bude celé straně spíše škodit, hnutí čajového dýchánku by se mohlo cítit zklamané z nedostatečné podpory republikánského centra a začít vážně uvažovat o proměně v regulérní politickou stranu.

Výrazným problémem by vítězství republikánů mohlo být pro Obamovu zahraniční politiku. Demokratům se nepodařilo prosadit, aby Kongres hlasoval o ratifikaci rusko-americké smlouvy Nový start ještě před listopadovými volbami. K jejímu přijetí potřebují v Senátu 67 hlasů. Zatím mají 59 a hrozí, že v případě dalších ztrát v důsledku republikánského úspěchu se tato vlajková loď politické image současného prezidenta a jeho strany potopí. Řada vlivných republikánských osobností se netají negativním postojem k odzbrojovací smlouvě, kterou považují za riziko pro bezpečnost a zájmy Spojených států.

Zdá se, že listopadové volby do Kongresu budou důležitým předělem. Pokud nakonec uspějí demokraté, výhledově posílí i prezident Obama, protože pak bude mít dost času na vlastní prezidentství v době, kdy republikáni budou zaměstnáni hádkami, kdo za prohru může. Očekávaný úspěch republikánů však znamená další ránu Obamově prezidentství. Aby za takové situace mohl pomýšlet na obhájení svého úřadu, bude potřebovat buď výraznou kauzu, na které se pozitivně vyprofiluje, nebo zázrak.

 

Revue Politika 10/2010

reklama
1616 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Jahoda, 1.11.2010 7:34:21)
Odpovědět
zaujala mě zpráva,že britské konzervativní hnutí ,které je naprosto stejného politického směru jako je tea párty v USA navázalo kontakty se svým americkým protějškem.
Nějak se ale nemohou zkontaktovat s nějakým čelním představitelem Tea party a to jim nesedí.
A v tomto se liší americká mentalita a ta evropská,kdy američané jsou prostě vždy a za každých okolností svoji a evropané také.
Jak správně poznamenal Josef,říká se tomu tsunami to,co se nyní odehrává v Americe .
Je něco podobného možné i v Evropě?
Asi ztěží.V Evropě prostě musí být ten představitel,který povede veřejnost za ruku a ta za ním půjde jak stádo ovcí.
Důkazem jsou toho němci,kteří opět začínají volat po vůdci tvrdé ruky .
Něco takového by američan nikdy neudělal,proto byla nereálná i moje poznámka ohledně toho,že Amerika potřebuje silného konzervativního vůdce ,za kterým lidé půjdou.
Myslel jsem po evropsku a američané právě že toto nikdy neudělají,američané jsou svoji a tací také zůstanou.
Jinak co se týče té marihuany a pokusů o její legalizaci,tak toto je jasný důkaz toho,jací jsou demokrati svině a že na veřejnosti jim vůbec nezáleží,pouze na svém politickém prospěchu .Mariuana je droga.Tečka a už se o otm nediskutuje.
Demokrati jsou političtí prospěcháři,kteří těží z momentální situace ,kdy je Amerika díky republikánům v bezpečí a je vojenskou supervelmocí a proto je v Americe bezpečno a poměrný blahobyt.
Toho demokrati zneužívají a díky jejich destruktivní socialistické politice v kapitalistickém státu Amerika ztrácí jak bezpečí,tak status vojenské supervelmoci a životní ůroveń v Americe jde díky nim také dolů.
Politickou korektnotí záměrně ničí svobodu a demokracii a nahrávají tak islámským teroristům,kteří Ameriku nanávidí a přejí ji smrt.
Amerika byla ,je a bude vždy svoje a pokud nebude,přijde trest v podobě dalšího 11 září a může se jednat o jaderný ůtok.
Pak by ovšem následovala ta pravá americká tsumami ,která by smetla z povrchu zemského politickou korektnost,demokraty a jejich kolaboranty a byl by jasně označen nepřítel a vyhlášena totální válka!
Stejně jako v případě Pearl H.
Americký obr by se probudil a světovou válku by vyhrál .
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Stilet, 1.11.2010 13:33:47)
Odpovědět
A to bych si Jahodo přál, abychom už pořádně zametli s liberálý, což jsou socialité-levičáci. Ti US socialisté-rovnostáří, jsou bez vyjímky multimilionáří a ve skutečnosti vůbec nemyslí na blaho chudiny. Nadbíhají nelegálním imigrantum což je lůza s celého světa i US lůze která nikdy nechtěla pracovat. Proto ty státy kde je nejštědřejší Welfare jsou vždy a zásadně "demokratické". Zvláště lůza z Latinské Ameriky což by jím zajistilo vládu na věčné časy. Víte co je zajimavé na USA? Že levičáci. žvaniví intelektuálové už devadesát roku se snaží dotlačit Američany k socialsimu, k tomu marasmu Europy a pořád se jím to nedaří, ač ovládají nejen Univerzity a také téměř všechny masmedia.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Hardy, 2.11.2010 17:24:18)
Odpovědět
Protože amerika má naštěstí dlouhou pravicovou tradici a úspěšnou, britanie podobně.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(cook, 1.11.2010 15:25:23)
Odpovědět
No p.Jahodo v tomto mají američani podobné tradice(vycházejí ze stejného základu) jako briti.Proto si myslím že to v británii lze uskutečnit,ale jen v británii.Němci mají jinou mentalitu,ale jim ten jejich styl sedí a to volání po silné ruce.Neříkalo se vždy německy dryl a preciznost?Němci a Britové se nepotřebují hledat,což se ale o většině zbytku evropy říci nedá.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Jahoda, 2.11.2010 9:04:13)
Odpovědět
Němci ,stejně jako celá germánská Evropa jako ovce na porážku nepůjdou.
Tam se islamizace zarazí a to tak,že se vší důsledností.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Kalous, 1.11.2010 10:31:59)
Odpovědět
Spousta nesmyslů. Američané nepotřebují vůdce "tvrdé ruky" protože je to vždy loutka těch kteří mu dají desítky miliard dolarů na jeho volební kampaň a to se jim musí nějak zúročit. Demokrati nejsou v nějaké dobré situaci, kterou jim vytvořili republikáni - právě naopak, Obama dostal do rukou zemi ve finanční krizi, kde stoupla nezaměstnanost 3x, vede zbytečné války kde prohrává (jak Irák tak Afganistán směřují k "čestnému Vietnamu"), vyhazují se obrovské částky na zbrojení (bohatne zbrojařská lobby) - přitom se země stále hlouběji zadlužuje. Některé státy USA jako Kalifornie jsou na pokraji státního finančního bankrotu. Miliony Američanů nemají nárok na základní zdravotní ošetření, neboť nejsou zdravotně pojištěni. Ve zdravotnictví jsou USA odstrašující případ (i ve školství) - pro naši pravici však vzor. Islámský terorismus je jakoby záměrně podněcován - místo rozumného tlaku a vyjednávání se přichází s jednou ptákovinou za druhou - např. bezpilotním letadlům s raketami řízenými nějakým počítačovým maniakem třeba v Texasu likvidující jak skutečné tak domnělé cíle v Afganistánu či Pákistánu logicky lze odpovědět jen atentáty a partyzánskou činností. Za 10 let se nedosáhlo nic.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Jahoda, 1.11.2010 11:35:02)
Odpovědět
nedosáhlo se ničeho za 10 lezt a nedosáhne ani v celém tomto 21 století,které vztoupí do dějin lidstva jako mezník,kdy začala civilizačně kulturní válka a tato jako taková není otázkou několika málo bitev v Afganistanu,Iráku či kdekoli jinde.
Proti islámskému terorizmu USA a její spojenci v Afganistanu musí bojovat,jinak se taliban zmocní pakistanských jaderných zbraní a zaůtočí s nima na Ameriku a západní Evropu.
Proti islámskému terorizmu bojuje i Rusko a jeho armáda,kdy třeba Grozné bylo ruským letectvem vyloženě srovnáno se zemí a čečenští reroristé jsou v Rusku škodná na odsřel a to doslova.
Ruská armáda,policie a to i ta tajná se s islamisty prostě nemaže a Čína také ne.
Co se týče té Kalifirnie,tak tam je to vina domokratů v čele s tím jejich Arnoldem Schw.,kdy tento stát žil po řeckém způsobu vyloženě sociálně-demokraticky na dluh a také na to tvrdě doplácí.
Zato republikánsky konzervativně tradicionální státy jako je Texas a jiné, jsou na ekonomickém vzestupu...čím to asi bude?
Na světovou krizi zadělala Clintonova demokratická vláda,která prosadila debilní hypotékový zákon,který položil americké hospodářství na lopatky a na to doplácí i současný nynější svět.
Za všecno můžou v Americe demokrati.
Za to republikáni pozvednou americkou ekonomuiku ze dna a na to mají již vypracované plány...je to jednoduché.
V kapitalistické zemi zruší socialistické novodobé trendy,nastolí se zdravý kapitalizmus ,kde se prosadí pouze ten schopnější a proto budou poté rozhodovat pouze ti schopní a zdatní.Bude nastoleno zdravé kapitalistické soutěžení,kde se prosadí pouze ti,kteří na to mají a ti neschopní půjdou od válu.
Obama dělá opak toho co jsem popsal.
Za každou cenu drží nad vodou ty neschopné a nesoběztačné vyžírky(Kalifornie a jiné obamodekraticky sociálně žijící státy) a ty schopné,kde se ještě dodržují stará a dobře osvědčená pravidla konzervatizmu nutí přispívat na ty neschopné.
Aby se Amerika dostala z ekonomické krize,musí být celá jako je Texas a o to se Republikánská strana už postará.
Američané to vědí,nejsou to tupé ovce jako evropané a Obama to již zítra pozná na výsledcích voleb.
Amerika se musí zbavit polické korektnosti,kdy bude opět povoleno říci svůj názor a to i na islámský terorizmus.
Potom bude paranoidní americká veřejnost hlídat každou ůchylku od normálu a tím se zabrání mnoha teroristivkým islámským ůtokům a zbytečným tragediím.
O jednou tomto islámském teroristickém ůtoku ,kterému se mohlo předejít a za který může vyloženě politická korektnost je nedávný ůtok islámského radikála,který na americké základně postřílel své spolu vojáky a pokřiku alaakbarr .
Že bylo jeho vojenskému přostředí již dávno podezřelé,že navštěvuje mešitu,je muslim a arab a má radikální názory?
Ale to přece každý věděl,akorád měl strach na to upozornit!
A toto je asi tak v kostce důsledek politické korektnsti,kdy to jsou právě demokraté,kteří ji prosazují a tak oslabují celou Ameriku.
Ono se samozřejmně nejedná pouze o tento jeden případ...těchto případů je celá Amerika.
Ještě před 30 lety by si tento islámský radikál ani neškrtnul,to korektnost nebyla,,,zato by dostal rychle před tu svou arabskou islamistickou tlamu a neumírali by skuteční američtí vlastenci pod jeho střelama.
Demokrati jsou prostě pohroma .
Jinak s tím americkým školstvím ,tak to naprostý souhlas s tebou Kalousi,máš pravdu.
A to je důsledek zaze jiného škodlivého precedensu ,který prosazjí demokraté a ten se jmenuje-Pozitivní dikriminace.
Díky pozitivní diskriminaci jsou upřednostńovájí neschopní a protekčně vytežení nad těma schopnýma a lepšíma.
Třeba jsou tak záměrně opomíjeny výsledky přiímacích testů na školy a jsou přjímáni na základě pozitivní diskriminace právě ti neschopní a horší.
Pokud se tak děje lokálně,ještě se dohromady nic neděje..pokud ale celoamericky globálně,celé školství,ůroveň výuky a tím i kvalita vzdělané veřejnosti jde prostě do háje a to tak,že kompletně.
A to se také musí časově projevit .
A také se tak i děje,navíc není žádné tajemství,že černošské děti nestačí ve výuce těm bělošským a proto byla snížena ůroveń obtížnosti na základních amerických školách tak,aby jí stačilo černé osazenstvo.
Jinak řečeno,celá Amerika hloupne a blbne a to doslova.
Pokud se nenastolí ta vysoká ůroveň 50-60 let 20 století a nebude se na ní trvat,Amerika klekne ekonomickyna hubu a už se nezvedne.
To je jedoduchá matematika.
U nás v Česku je naštěstí stále vysoká laťka ve školství a to hlavně v tom vysokém a proto máme odborníky a skutečné profesionály.
Tak třeba státní maturity jsou v tomto ohledu vynikajícím krokem...zkrátka nemáme ve vládě blbce a jdou na to dobře.
Kéž by byla i Amerika taková,,,
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Sulla, 1.11.2010 12:14:20)
Odpovědět
obávám se, že ta obnova ameriky nepůjde tak rychle.Zcela správně píšeš, že je školství v USA špatné - ano - otřesné základní školy strhávají dolů vysoké školy o středních ani nemluvím.Díky profesionálním černochům se ve státních školách tak snižovala laťka až se dostaly tyto školy na úroveň pomocných škol, to ovšem stahuje dolů i bílé američany, kteří prostě nemají to štěstí, že by mohli chodit do dobré soukromé školy.Právě ve školství se mrhá tvůrčím elánem národa.A ono se to po těch 60ti letech už zkrátka musí projevit, protože průmysl kromě top manažerů potřebuje množinu přirozeně inteligentních lidí a bohužel začínají scházet.A to je největší sociální kapitál bílé rasy - přirozená inteligence a vzdělatelnost.Takže návrat průmyslu do USA - to je jediná možnost, ale je to projekt a program na 2 generace, který spolu s tím bude tlačit na zlepšení kvality základních škol.Ovšem je otázka jestli chce toto FED.Celá US ekonomika dnes stojí na prohazování papírů mezi goldmann Sachs a Morhan Stanley a tím se tvoří HDP a iluze růstu ekonomiky.Pokud jsou v Americe zdravé kořeny a věřím, že jsou, tak je to dlouhodobý projekt a potom prostě musí dojít k segregaci tak jako u nás, že ti co nestačí se prostě přeloží do soeciální školy pro černochy.Bez toho nepůjde.Němci už taky povolili školy pro turky, protože by jinak zhloupli.Všude kde je 30% turků ve třídě jde úroveň rapidně dolů, na úroveń pomocné školy.Kdyby u nás nějaký šílenec dotáhl do konce inkluzi romského vzdělávání a zrušil zvláštní školy, tak to je konec.Pokud Amerika nastartuje trend návratu k průmyslu, tak musí nutně omezit svobodný obchod po celém světě.Co je to ta kravinu dovážet základní potraviny, které jinak umíme vyprodukovat ( brambory, maso atd.).V podstatě i ekonomická globalizace narazila na svoje limity a ted už o ní mluví užiteční idioti.Amerika bude bránit svůj vnitřní trh, protože bez toho nepůjde a skončí doba, kdy se tzv. nevyplatilo vyrobit, vypěstovat ale raději dovézt.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Kalous, 1.11.2010 13:14:28)
Odpovědět
Docela dobrý příspěvek Sullo, i když politicky nekorektní.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Jahoda, 1.11.2010 23:11:46)
Odpovědět
za mých mladých časů musel učivo vzládnout každý a kdo na něj neměl-bez milosti letěl ze školy!
Tam se nasadila přísná a náročná lat´ka určená státem již na základce a to asi od 5- 7 třídy,kdy se začalo sledovat vysvědčení a prospěch žáka a když se pak v osmičce,devítce dávala přihláška na učiliště ,gymnázium ,každá škola si pak vybírala právě podle vysvědčení za poslední 2 roky.
Pokud vím a na to si dobře pamatuji,tak čtyřkaře nikdo nechtěl,akorád tak zedníci,pokrývači a čtyřkař třeba už neměl moc šancí se dostat na kuchaře a o prioritním oboru,jako byl třeba obráběč kovů si mohl nechat jenom zdát.
Na gymnázium žák musel dělat testy a tam bylo síto také přísné a to nemluvím o vysokých školách.
Na těchto je vysoká náročnost i do dneška,kdy třeba na srojařinu přijmou každého,ale dokončí ji pouze 50-60 % studentů,,ten zbytek je bez milosti vyhozen a to i po několika letech studia.
Tak taková byla ,je a doufám i do budoucna bude realita na čaských školách.
Jóóó...to tak dostat se na vysokou školu v USA,tak český student ji udělá bez problémů,,vysoká škola v Americe je na ůrovni akorád tak mírně náročnějšího kurzu,který musí prostě udělat každý trouba.
A podle toho to také v USA s tou ekonomikou také vypadá.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Stilet, 1.11.2010 13:44:35)
Odpovědět
Kalous, v tomto případě se rozepisujete o věci, o které vůbec nic nevíte. Dívate se na USA očíma člověka vyrostlého v komunistické propagandě. Můžu vás ujistit, že v USA chudí lidé mají všechno, lékařskou péčí úplně zdarma ač nic neplati. Je to otřesné, ale i narkomaní berou invalidní důchod už od mládí, neboť nejsou schopni si vydělávat práci. Měl by jste vidět potravinové obchody první týden v měsíci, kdy ti "chudácí" žijíci v bídě nakupují dva i tři plné nákupní vozíky navršené potravinami. Prožerou všechnno hned prvních čtrnáct dní a potom možná trošku hladu, nebo odřikání musí snést. Jistě že by tak chtěli hodovat po celý měsíc a né jen prvních čtrnáct dní. Téměř všichni breptají španělský a také Američtí černoši, ketří za život nezavadí o práci. Nechtějí zavadit. Nepochybují, že by jste i vy v ČR chtěli žít v takové bídě, v jaké žijí ti Američtí chudácí.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Kalous, 1.11.2010 18:55:50)
Odpovědět
Jistě Stilete. Chudí lidé mají péči zdarma na mizerné úrovni od lékařů druhé kategorie - placeno ne zdravotními pojišťovnami ale z charitativních fondů. Nechtěl bych být americkým chudákem - ani latinoamerickým ani černošským (být třeba ve 4. nebo 5. generaci trvale nezaměstnaným třeba v Bronxu). Na USA nevidím nic příkladného, spíše odstrašujícího.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Skep, 1.11.2010 20:48:00)
Odpovědět
Je ovšem otázkou, proč miliony chudáků z celého světa utíkají do USA a následně tam zůstávají. Zřejmě jim se ten sociální systém zdá následováníhodný.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Stilet, 2.11.2010 11:23:52)
Odpovědět
Kalousi, žvaníte. Zase žvaníte o něčem o čem nemáte potuchy. To bylo řevu, kdyby některý lékař nebo nemocnice ilegálního imigranta který daně neplatí a žádné pojištění nemá, nebo chuďasa který v životě nikdy nedělal, kdyby jeho péčí zanedbala. Jistě bohatší člověk si může za příplatek lebedit v samostatném pokojí, ale žádný Sanops nikde v USA neuexistuje. Ošetření má stejné jak chuďas tak boháč. Jistě ti opravdu boháči jdou se léčít do luxusnějšího zařízení, ale že by měli nějakou zvlštní péči je nesmysl. Plati víc za to, že nemusí být mezi třebas ilegálními povaleči.Nebo si myslíte, že komunističtí funkcionáří se v nemocnicích válelí mezi dělnickou lůzou? Mohl bych vám vyprávět, jak se v ČSSR nemocnicích jednalo s komunistickými funkcionáři a jejích rodinami. Těm jsme mi saniťácí dělali taxikáře a měli přednost před nemocným dělnickým plebsem. Pravděúpdobně to smaé existuje v ČR dodne. Jenže nesmíte měřít USA podle svých zkušenosti a poznatku z ČSSR ani z ČR. V posledních létech jsme byl několikráte v nemocnici a na několika operacích tak na rozdíl od vás Kalousí můžu srovnávat socialistickou péčí v socialistických nenmocnicích a v USA. Kalousi, nepochybují že by by jste veklice rád žil v takové chudobě v jaké žijí ti chudí Američané.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Josef, 2.11.2010 17:55:04)
Odpovědět
Mr. Kalous!
Co se tyce chudych, o ne take nemusite mit obavy! Puvodne dostavali kupony na jidlo, coz levice prohlasila ze je to pro ne ponizujici a obdarovala je politicky korektne debitnima kartama,coz pracuje jako kredit karta, ale penize na konto dava stat! Samozrejme ze to zacali zneuzivat a stat Kalifornie s hruzou zjistil, ze 69 milionu bylo utraceno mimo stat na mistech jako Las Vegas 11,8 milionu, stovky tisice dolaru utracenych na Hawajskych ostrovech a tisice na luxusnich zajezdovych lodi vyplovajicich z Miami - Florida! Takze diky tem konstantnim negativnim zpravam o USA jste staty usetrili od naporu cikanu, kteri se dovtipili, jak by se v Americe meli spatne. Nastesti neumi anglicky aby se docetli, ze hranice chudoby je v USA prijem pod 22 000 $$ rocne!
--------------------------------------------
October 04, 2010|By Jack Dolan, Los Angeles Times
Reporting from Sacramento — More than $69 million in California welfare money, meant to help the needy pay their rent and clothe their children, has been spent or withdrawn outside the state in recent years, including millions in Las Vegas, hundreds of thousands in Hawaii and thousands on cruise ships sailing from Miami.

State-issued aid cards have been used at hotels, shops, restaurants, ATMs and other places in 49 other states, the U.S. Virgin Islands and Guam, according to data obtained by The Times from the California Department of Social Services. Las Vegas drew $11.8 million of the cash benefits, far more than any other destination. The money was accessed from January 2007 through May 2010.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Josef, 2.11.2010 18:02:19)
Odpovědět
Zapomel jsem uvest ze hranice chudoby 22000$ rocne je prijem pro ctyrclenou rodinu! Kdo ma pod tuto hranici dostane debit kartu na podporu.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Felix, 1.11.2010 11:41:52)
Odpovědět
Při veškeré úctě k autorovi je třeba říct, že demokracie opět v Americe zvítězí. Demokracie je vůle lidu. Víme, kam vůle lidu směřuje. Fluktuacemi do pr...e.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Stilet, 1.11.2010 13:49:17)
Odpovědět
Těším se že zitra Amíci vytahají toho černého ušatce v Bílem Domě za slechy. Samozřejmě i s US socialisty a komunisty v Demokratické straně. Ti by v samostatné straně zanikly, ale jako demokraté se dokáží dobře kamuflovat.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Sulla, 1.11.2010 14:29:57)
Odpovědět
budu držet palce, aby to zdravé národní síly v USA vymetly a negroidnímu muslimovi utly tipec.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(cook, 1.11.2010 15:27:08)
Odpovědět
Držím palec, ať ty demokraty porazíte.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Hardy, 2.11.2010 22:46:31)
Odpovědět
I já se přidávám, poražte demokraty, chce to změnu..
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Josef, 1.11.2010 15:56:48)
Odpovědět
Ondrej velmi dobre popsal skutecny rozbor politicke situace v USA, to se clovek nedozvi ze zadne US - TV stanice, nebo novin, mimo FOX-News TV! Po vyhre levice v 2008 se predpokladalo, ze s konzervatizmem a republikanama je konec na generaci. Bohuzel prezident a kongres zneuzili sve vitezsvi ve snaze kompletne zmenit Ameriku na orweluv skanzen plny ruznych skupin ovladanych z Washingtonu. To dalo zrodu odporu formou Tea Party hnuti, ktere nema vudce a organizace se mezi sebou informuji ciste na pocitacich. Sice levice je oznacuje za extremisty, ale cim vice jsou osocovani tim hnutui sili! Jejich odpor je hlavne zastavit zadluzovani, vratit federalni rozpocet na uroven 2008 (pro zacatek) zrusit zakon "Obamacare" = znarodneni lekarske pece a farmacuetickeho prumyslu a zruseni carbon dane a dalsi.
Republikanska strana byla skutecne mrtva tim, ze se stahla do leva, prave pro Tea Party hnuti doslo k obrode, kdy levicovi republikani byli vypuzeni ze strany jiz v primarnich volbach! Tea party hnuti nechce svoji stranu, jejich cilem je ovladnout rep. stranu i vedeni republikanske strany a stahnout vse zpet do reaganovych koleji!
Po shlednuti tohoto komercialu hodne Amiku ztuhlo! Stale existuje vetsina, ktere neni jedno co se deje s jejich budoucnosti! Cinsky profesor vysvetluje studentum jak v r. 2030 vsichni Americane budou pracovat na Cinu!

http://www.youtube.com/watch?v=OTSQozWP-rM
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Kalous, 1.11.2010 19:02:44)
Odpovědět
A co je na tom Josefe že Američani budou pracovat za 2O let na Číňany? Mám dojem že už témeř 20% amerického dluhu je kryto čínskými pohledávkami. Denně se USA zadlužuje USA u Číny v přepočtu 1 mld našich korun. Jednou to bude muset splatit! Dnes pracují Číňani na USA, za 20 let to musí být logicky naopak.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Skep, 1.11.2010 20:42:16)
Odpovědět
Proč by to museli zaplatit? :-) Buď se na to vykašlou nebo inflací dluh promění v čísla..
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Josef, 2.11.2010 4:51:08)
Odpovědět
Mr. Kalous!
Co udelate s obcany, kteri nechteji pracovat pro Cinu. V podstate o tom ty volby jsou, aby se reprezentanti, kteri nadbytecne utraci a delaji dluhy vyhazeli z vlady a nahradili schopnejsimi a co se tyce utraceni verejnych penez konzervativnejsi! Vy take nedelate statni dluhy, ktere muzete k zaplaceni predlozit danovym poplatnikum!
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Stilet, 2.11.2010 11:31:34)
Odpovědět
Kalous, neváhejte a přifrčte co nejrychlejí nám poradit jak USA zachránít před Čínou. Kalousi, komunisté pohřbivají USA už devadesát roku a už mnohokráte Ameriku pohřbili. Zajimavé je, že přesto a přes všechna toužebná přání komunistu a Europských levičáku USA pořád existuje. USA vydrželo čtyři roky v Bílém Domě pitomce a mizeru Cartera a vydrží ještě ty dva roky toho černého ušatce v Bílem Donmě.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Felix, 1.11.2010 20:29:33)
Odpovědět
Bojují spolu dvě strany: ničitelé Ameriky x světovládné svině. Komu fandíte?
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Josef, 2.11.2010 13:25:12)
Odpovědět
A pro pana Jahodu

Uvedomujete si, jak bychom to my emigranti meli tezke, kdyby kazdy v USA byl superstudovany genius. Nevim, kde berete zdroje o skolstvi v USA, jsou dobre skoly a spatne skoly zalezi, jestli bydlite nkde s cernochy anebo se odstehujete do saburbs, kde si rodice skol hledi a kontroluji co se tyce osnov. Dite, ktere ma vyjimecny talent dostane stipendium a vystuduje jakykoliv obor prakticky zdarma. Odvetvi, ktere ma nejvice studovanych a nejvyzsi prumerne IQ je armada! Naopak mit kolem hodne chytrych neni vzdy vyhoda. V Kalifornii je nejvice universit a vysokych skol, kde studuji studenti z celych statu, a problem s nimi je, ze volili Obamu, protoze jim nasliboval hory doly a navic si navolili postavit super bulet rychlovlak mezi San Francisko a Los Angeles, kery ma stat minimalne 44 miliard a Kalifornie ma rozpoctovy schodek. Studenti dane neplati a navolili takovou zbytecnost, kdyz tech 500 mil urazite letadlem za hodinu. Rychlovlaky v USA nikdo nestavi a ten blbec Schwartzeneger uz byl v Cine obhlednout vyrobce. Cinani tu technologii ukradli Nemcum.
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Jahoda, 3.11.2010 2:33:21)
Odpovědět
hlídání rodičů a mluvení do toho,jaké budou osnovy je dobrá cesta,jak nedegradovat školu a její výuku.
Tam prostě musí být určitá hranice a latka,za kterou se musí každý žák dostat a pokud na ni nemá,nemá v té škole co pohledávat.
To jsou přírodní zákony...vysvětlím.
Jako myslivec vím,že když přijde zima, zvěř strádá.
Pokud přijde vyloženě krutá zima ,zvěř nejen strádá,ale i hyne...ale ne všechna.
Hyne pouze ta,která není zdravá a schopná a proto se nedožije jara.
.. kdejaký chroumavý a nemocný kus ihned pojde,protože na to,aby tu zimu přežil prostě nemá.
Má to svůj ůčel.
Takto přežije pouze ta zdravá a vitální zvěř,která počne v nové generaci zdravé a vitální potomstvo,potom je celý ten druh zdravý a vitální a ne nemocný a chroumavý a to v případě,že by se jara dožil i ten nemocný a neschopný kus.
Co se týče školní a nejen školní výuky,je to to samé .
Pokud nebude stanovena hranice vzdělání a vyžadováno od žáku,aby se jí dosáhlo,celý národ bude hloupnout a degenerovat.
Naše ministerstvo školství na to jde dobře,pokud se snaží preferovat státní maturity.
Tak se na vysoké školy dostane pouze ta schopná,zdravá a vitální část studentů a ta potom bude mít i na náročné studium na českých vysokých školách.
To,že toto studium je doopravdy náročné a vyžaduje maximální angažovanost mohu dosvědčit,jenom ze svého okolí znám několik případů ,kdy se toto studium muselo přerušit i po několika letech .
.
Co takhle státní maturity na český způsob zavést i do amerických středních škol?
Kolik amerických studentů by je bylo schopno udělat?
A žádná pozitivní diskriminace!
Nemáš na to?
Tak odchod ,aby tvé místo zaujal schopnější a chytřejší.Josefe,to co jsem popsal je právě že ten zdravý kapitalizmus,díky němuž se stala Amerika světovou hospodářskou a vojenskou supervelmocí,tj. zdravé soutěžení a schopnost prosadit se na základě svých kvalit,tak se do čela dostal pouze ten zdravý a vitální a ten neschponý a blbý utřel nos.
Celá Amerika pak byla zdravá a vitální a tím měla nad ostatním rozvojovým světem.
Obama a ti jeho demokraté zavádějí v USA pozitivní diskriminaci a díky tomu celá Amerika vyloženě hloupne.To se musí změnit a já věřím tomu,že republikánská strana na tuto pozitivní změnu má a dokáže v Americe zavézt opět zdravý a soutěživý kapitalizmus,kde se prosadí pouze ti schopnější.
A to je asi tak v kostce můj návod ,jak dostat Ameriku z hospodářské recese,je to logické,bohužel ale časově náročné..
Re: Boj o Kongres USA: Tea Party, volební marihuana i globální oteplování
(Josef, 3.11.2010 14:04:14)
Odpovědět
Zajimava polemika s tim vzdelanim. Obama vystudoval jednu z nejlepsich americkych universit a stejne mu to nestaci, protoze mu mozek zastinil marxizmus. Volby byly referendum na jeho levicovou politiku a projevila se vyhoda americke ustavy. Stacily dva roky a jde se jinym smerem, coz v jinych systemech trva generace.

http://www.cbsnews.com/election2010/housesenate.shtml?type=house