reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 29.10.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Projev prezidenta republiky k 28. říjnu 2010 o smyslu našeho státu



Vážení vysocí ústavní činitelé, dámy a pánové, posluchači rozhlasových a televizních stanic,

vítám Vás na dnešním slavnostním večeru, jímž si připomínáme, že se – přesně před devadesáti dvěma lety – zrodil moderní český stát.

Témat z naší současnosti, hodných dnešního večera, není málo. Musíme se vypořádávat s jen pomalu odeznívající ekonomickou krizí a s jejími důsledky, nepříjemně zasahujícími do života mnohých našich spoluobčanů i do hospodaření celého našeho státu. Řadu let narůstal a  i dnes narůstá náš státní dluh a my nesmíme dopustit, aby dosáhl řeckých rozměrů. Dlouho jsme také odkládali reformy zatím ještě přiměřeně fungujícího zdravotního a penzijního systému, ale stále je odkládat nelze.

Mnohé z těchto problémů na řešení teprve čekají, dosud provedená opatření jsou zatím jen jejich náznakem, bylo by proto předčasné mluvit o výrazné změně, ale jisté změny se již rýsují. Loni jsem zde v tento den hovořil o přetrvávajícím ekonomickém propadu a o prozatímní vládě, které chyběl mandát – a jak dnes, s odstupem času, vidíme, i odvaha – udělat některá potřebná opatření. Mluvil jsem o svévolně oddálených volbách, ale i o „narůstajícím neklidu“, který se v té době u nás projevoval.

Nechci to zakřiknout, ale takové pocity dnes nemám. Jako výsledek letošních květnových voleb máme značně obměněnou vládu i Poslaneckou sněmovnu a díky nedávným senátním volbám změněné poměry i v Senátu. I komunální volby vynesly v řadě měst a obcí do významných veřejných funkcí nové osobnosti. Důvod k jistému, byť velmi opatrnému optimismu existuje.

I když ani v nejmenším nepodceňuji obavy části naší veřejnosti z nezbytného „utahování opasků“, souvisejícího s úsilím o ozdravění státních financí, loňský neklid byl něco jiného. Věřím proto, že politické síly, které by mohly profitovat z případného sociálního neklidu, budou velmi pečlivě vážit mezi svým krátkodobým prospěchem a dlouhodobými důsledky ztráty elementární občanské soudržnosti naší země. Přál bych si, aby se to projevilo i v atmosféře v parlamentu i ve vztazích mezi politickými stranami. To všechno jsou věci vážné, ale přesto o nich právě dnes mluvit nehodlám.

 Začal jsem tím, že je to 92 let od okamžiku, kdy se  zrodil moderní český stát, od okamžiku, kdy jsme přestali být královstvím a stali se republikou. Dodal bych, teprve 92 let. Méně než stoletá existence republikánského zřízení je sotva desetinou tisíciletého období, v němž – v podstatě na stejném území – existuje český stát. Nezačínejme proto až rokem 1918. Když se na mnoha místech naší země rozhlédneme, vidíme, že nás obklopuje naše vlastní historie nepoměrně delší. Tento sál, zvaný Vladislavský, se začal stavět dva roky před objevením Ameriky. Už tehdy existoval náš stát celé půltisíciletí.

Otázku, proč jsme se tu vlastně dnes – takto slavnostně a v takové reprezentativní sestavě – sešli, si většina z nás před dnešním večerem pravděpodobně nepoložila, ale klást bychom si ji měli. Sešli jsme se jenom proto, abychom učinili zadost konvenci, která po nás žádá shromáždit se jednou za rok v tomto překrásném sále Pražského hradu? Jsou historické zástavy v rukou vojáků Hradní stráže, gotické klenby tohoto sálu, slavnostní oblečení a uniformy pouze blyštivými kulisami představení, které mechanicky a z povinnosti každoročně instalujeme před televizními kamerami a fotoaparáty médií, nebo má mít tento večer ještě jiný, daleko hlubší smysl?

Jsem přesvědčen, že ho mít má. Jsem přesvědčen, že má být vážně míněným připomenutím a vzkazem nás samých pro nás samé, že nejsme pouze statistickým součtem oddělených a osamělých bytostí, ale  společenstvím více než deseti miliónů občanů, příslušníků jedné, široce rozvětvené rodiny, která si rozumí nejen společným jazykem, ale také tradicemi, historickými zkušenostmi, specifickou kulturou a v nejvyšší možné úrovni obecnosti i společnými zájmy.

Vysoká vyznamenání, která za několik okamžiků z mých rukou přijmou vynikající ženy a muži, které vidíte kolem mne, nejsou jen slavnostní formalitou. Jde o výraz uznání toho, že mravní kvality, odvážné činy, umění či práce těchto našich spoluobčanů překročily rámec osobního a staly se součástí společného odkazu, který jako spojnice mezi minulostí a současností míří k budoucnosti, k těm, kdo osudy naší vlasti vezmou do rukou po nás.

Zopakuji svou otázku ještě z jiné perspektivy: Má stát, který jsme převzali od našich předků jako specifické a neopakovatelné dědictví, v současném světě ještě vůbec nějaký smysl? Cítíme ho jako něco hluboce uloženého v našich myslích a srdcích? Nepřijímáme ho pouze jako jakýsi neutrální prostor, zaměnitelný za jakýkoli jiný? Nestává se pro mnohé z nás jen „správní jednotkou“, ke které ztrácíme jakýkoli hlubší osobní vztah?

Pokud ano, pak by byla dnešní oslava našeho státního svátku jen prázdným gestem a mystifikací veřejnosti. Potom bychom si měli nahlas přiznat, že jsme generací, která se českého státu vědomě vzdává. Že je naše tisíciletá státní historie u konce. Že jsou naše zděděné tradice, zvyky, kultura, způsob myšlení a z nich vycházející specifické zájmy již jen skanzenem folklórních zajímavostí, protože život, řečeno s naším významným skeptickým spisovatelem, je už jinde.

Pokud tomu tak ale pro většinu z nás není, pokud i nadále autenticky vnímáme naši společnou národní existenci jako cosi odlišného od národní existence Němců, Francouzů, Britů, Rusů, Američanů a dalších svébytných národů, potom z toho něco plyne. Potom svoji kotvu, svůj stát, životně potřebujeme. Potom se k odkazu, tradicím a těžce nabytým zkušenostem našich předků obracíme právem. Potom si – se všemi z toho plynoucími důsledky – musíme uvědomit, že historie ještě neskončila, ač se nás o tom po pádu bipolárního světového uspořádání někteří falešní proroci snažili přesvědčovat.

V současném postmoderním a postdemokratickém světě, charakterizovaném zmatením hodnot a umělou relativizací mnoha, donedávna nepochybných základů našich životů, včetně naší státnosti, odpovědi na tyto otázky pro mnohé z nás nejsou jednoznačné. Troufám si říci, že před dvaadevadesáti lety, na prahu nové historické etapy našeho státu, odpovědi na tyto otázky pro většinu lidí jednoznačné byly. Na potřebě státu, respektive na potřebě obnovy plné státní suverenity, se tehdy společnost shodovala. Proto se z českého království, podřízeného člena mnohonárodního soustátí s centrem ve Vídni, stala díky využití příznivých mezinárodních okolností suverénní Československá republika.

Připomínka této události, jako stále aktuálního zdroje inspirace, je skutečným a vážným důvodem, proč jsme se  tady dnes, ve slavnostní atmosféře, uprostřed symbolů naší státnosti, sešli. Věřím, že to tak nevnímám pouze já.

Leckdo pravděpodobně očekává, že nyní – hovořím-li takto o české státnosti – pronesu svou standardní filipiku proti Bruselu. Taková očekávání zklamu. Ne proto, že by nebylo o čem kriticky promluvit, ale jsou přinejmenším dva důvody, proč se tématem Evropské unie dnes hlouběji nezabývat.

Je to jednak proto, že se problémy, rizika a nebezpečí umělé a překotné evropské integrace, před nimiž dlouhá léta varuji a které světová finanční a hospodářská krize tak obnažila a vyostřila, staly v mnohém – více méně téměř každému – dobře viditelnou realitou. Mluvit o nich dnes již žádnou odvážnou originálností není. Výrazně se ukázalo i to, že jsou oficiálně proklamovaná soudržnost, solidarita a altruismus evropského projektu spíše přáním než realitou. Že každý stát – velký či malý – má své vlastní zájmy, na které se v okamžiku jakéhokoli problému okamžitě rozvzpomene a upřednostní je před zájmy širšího mezinárodního seskupení.

To si v letošním roce v Evropě uvědomilo více lidí. Proto se i mé, dlouhodobě zastávané názory, za něž jsem byl po léta doma i v Evropě kárán, stávají součástí hlavního proudu dnešní evropské diskuse a necítím proto potřebu je právě dnes opakovat.

Avšak druhý – ještě závažnější – důvod, proč v souvislosti s úvahou o další existenci a mezinárodním postavení českého státu dnes nehovořit o Evropské unii, je jiný. Chci upozornit na problém, kterého si naše politika, média, ale ani občané zatím příliš nevšímají, ač má – pro naši národní a státní budoucnost a pro svobodu a demokracii v celém západním civilizačním prostoru – význam zásadní.

Není možné si nevšimnout, že se „integrační“ snahy politických elit největších zemí světa stále více a rychleji přesouvají ze sociálně inženýrského projektování v rámci států a kontinentů na rozměr interkontinentální, vlastně celosvětový. I v tomto ohledu jsou současné, na mnoha místech světa se vyskytující ekonomické problémy katalyzátorem a urychlovačem vývoje velmi problematického.

Jsme svědky toho, že seskupení ekonomicky nejsilnějších a politicky nejvýznamnějších států světa usiluje o to, stát se neformálním předstupněm globální světové vlády. Vlády zcela odtržené od demokratické legitimace občanů. Vlády, která – ať již bude mít formální rámec jakýkoli – bude fakticky rozhodovat o našich životech bez naší účasti a možnosti ovlivnění.

V takovém uspořádání bude pojem občanství rychle zanikat. Demokracie bez občana je však protimluv a lehkomyslně navrhované světoobčanství je pouhou mystifikací, matením pojmů a manipulací. Příkladů, že národ může být bez svého státu, zná historie nepočítaně. Nemůže však být stát bez národa. Nemůže být stát bez občanů. Nemůže být stát bez politického lidu, který demokratickým procesem – prostřednictvím svých volených zástupců – mění či koriguje svou současnost a budoucnost.

Právě tam, do světa bez občany stále znovu obnovované demokratické politické legitimace vlád, směřuje ambice rozhodujících politických, hospodářských a mediálních elit dnešního světa. Právě tam se již velmi konkrétně a prakticky rýsuje nové, značně pozměněné uspořádání budoucího světa.

Pokud si těchto tendencí včas nevšimneme, pokud nevstoupíme do diskuse o jejich nebezpečích, rizicích a nákladech, budeme brzy postaveni před hotovou věc. Pak už bude jakákoli úvaha o české státnosti jen historickou reminiscencí.

Začít tuto vážnou debatu je naší historickou odpovědností vůči tisíciletým dějinám naší země, vůči předcházejícím generacím, které jí přinesly často ty nejvyšší oběti a které nám jako dědictví zanechaly výsledky svého umu, nadání, práce svých rukou a bohatství svých myšlenek. Je to naší povinností vůči generacím současným, ale i budoucím, které štafetu české státnosti postupně převezmou od nás.

Věřím, že navzdory nejednoduchému světu, v němž žijeme, český stát a jeho občané budoucnost mají. Budoucnost v demokratické zemi, která, vědoma si své ne příliš rozsáhlé velikosti a svého jen velmi omezeného vlivu na evropské a světové procesy, nepřeceňuje své síly, ale má svou hrdost a sebevědomí. Která má ve svých demokraticky zvolených zástupcích, ve svých politických, kulturních, hospodářských a společenských elitách dost sil a odhodlání hájit prostor a odkaz, který pro nás naši předkové vybudovali.

Je to naší povinností vůči sobě samým i vůči těm, kteří přijdou po nás. Právě vědomí této povinnosti by mělo být smyslem státního svátku České republiky. Kdy jindy se nad těmito vážnými otázkami zamýšlet, než právě v tento slavnostní den.

Václav Klaus, Vladislavský sál, Pražský hrad, 28. října 2010

reklama
1330 čtenářů | 52 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Kalous, 29.10.2010 5:41:54)
Odpovědět
Hezký projev. Ale globalizace je bohužel objektivní společenský proces (i F. Castro prohlásil, že globalizace je dnes zákonitá jak gravitační zákon). Lze se vůbec proti němu bránit a ubránit tak vlastní státnost a národní celistvost? Bylo by to dobré - ale jsem trochu skeptik.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Dan, 29.10.2010 9:34:51)
Odpovědět
Přesně řečeno, globalizace je fakt, se kterýmu nemusíme souhlasit a být z něj nadšeni, ale nesmíme ho ignorovat jinak nás naprosto zničí !

Tento fakt Klaus ignoruje a velmi pro náš stát nebezpečně razí jakési staré cesty, které by se líbily kde komu, ale jsou naprosto nereálné, neuskutečnitelné, mimózní.

Klaus se opravdu zasekl v jin. době a nedokáže dnešek pochopit, tento politik nám nemůže už nic poziotivního dát, je to mentální důchodce, který dávno měl klepat papučema a ne kázat národu.

Hodnocení jeho negativního vlivu na náš stát tentokrát vynechám, je to všeobecně známý fakt.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Niky, 29.10.2010 11:11:23)
Odpovědět
Brilantní a pravdivý projev! Díky pane presidente!
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Alberto Kvěch, 29.10.2010 13:49:28)
Odpovědět
To už není ani k smíchu.Podej si ruce s Brabcem a požádejte hrad o místo třetího pomocníka zahradníka ať jste se svým bohem Klausem ve styku.Jak málo vám stačí k radosti.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Kiril, 29.10.2010 19:17:11)
Odpovědět
Koho zajímají Klausovi názory ?

Z normálních lidí nikoho a ta pidiparta tady na tomhle směšném webu ať si tleská, stejně je jí to prd platné.

:-)
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Nermuť Jan, 29.10.2010 20:04:58)
Odpovědět
Církevní otce.
protože zemi ovládá Ďábel.

Klaus není zlý, ale je manipulován Luciperem.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(onďa, 30.10.2010 19:44:48)
Odpovědět
teda pane Nermuti... Vy mně někdy dokážete rozesmát.. díky...
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Hardy, 30.10.2010 19:28:45)
Odpovědět
Kirile máš takovej hezkej ruskej nick. Ale tak to nečti, když tě to nezajímá.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(babi, 31.10.2010 8:34:22)
Odpovědět
Koho projev prezidenta nezajímá ať jde jinde, nemusí se vracet
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(frantisek zajicek, 29.10.2010 6:52:48)
Odpovědět
Klasicky populismus v podani myslenkove prazdneho starce.Ano,dluhy narustaji,ale nebyl to nahodou osobne VK,kdo cely tento marast nastartoval?Jenom r.1994 dle klasickych vypoctu dluh 13,4% HDP(kde se hrabe Recko)v podani tohoto pseudoekonoma a Marxistickeho prognostika,ktery tak vrele opevoval RVHP.Co to dale mele o svevolne oddalenych volbach?Volby prece probehly v radnem terminu...A ten zbytek celeho jeho blekotani se nese v duchu nejakeho katastrofickeho scenare pry se uz neco rysuje...Myslim si,ze VK uz neni s to pochopit soucasnou dobu a jako jedinec v duchodovem veku se podvedome brani vsem inovacim.Klasicke blekotacky ze starozitnictvi.Jak tu nekdo presne zhodnotil:Kaze o svobode,kterou neprozil a o demokracii,ktere nerozumi,FZ
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Halina, 29.10.2010 7:10:31)
Odpovědět
Dobré ráno zajíčku, už jste se vyblil. Kolipak je Vám let, kdo je stařec, nebo kdo jste vy, když celé dny sedíte na netu opruzujete, proč nejste v práci, z čeho jste živý? Hulvat a primitiv chodí spolu ruku v ruce.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(frantisek zajicek, 29.10.2010 7:37:20)
Odpovědět
Pani Pawlovska,ac nerad,ale pracuji.Prace mi smrdi vic,nez ponozky,ale na jinou vydelecnou cinnost jsem se svym nizkym IQ zatim neprisel a vypada to tak,ze uz ani neprijdu.Pracuji casto od 6 do 18,nekdy i v sobotu,takze me pseudoprispevky tu muzete v pripade zajmu cist az po teto hodine.Pouzivam svuj PC,ne nejaky kancelarsky erarni,proto Vas nemuzu obstastnovat svymi moudry v dobe pracovni.Dnes marodim,tak se omlouvam,ze jsem pohnul Vasi zluci v tak brzke hodine.Praci cest a rukam klid,FZ
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Kalous, 29.10.2010 9:20:51)
Odpovědět
Zdravím zajíčku, smrt a práce ať nám pr.del políbí, hlavně zdraví.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Niky, 29.10.2010 11:13:56)
Odpovědět
Paní Halino,zajíček bude asi jeden s estébáků,kterým dali soudruzi Langoš a Ruml vysoké odstupné a doživotní rentu!
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Dan, 1.11.2010 8:51:34)
Odpovědět
Mslíte nějaký komouš jako byli staří Klausovi nebo žeby dokonce přímo estébák jako Liviin otec ??

To asi ne, žádný z jeho názorů tomu nenasvědčuje, on nepropaguje ruské firmy a nebere od nich miliony na svoje propagandistické knihy, on to naopak kritizuje, takže další omyl Kikinisto :-)
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Peter, 29.10.2010 7:19:19)
Odpovědět
28. 10. 2010 sa zrodil ČESKÝ štát??????
Nevolala sa táto republika náhodou ČeskoSLOVENSKO?? Ako môže p. Klaus takto zavádzať ľudí, tak to skutočne nepochopím.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Kalous, 29.10.2010 7:32:52)
Odpovědět
Máte pravdu Peter. A Slovenský štát se zrodil v r. 1938-9.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Petr 2, 29.10.2010 9:07:25)
Odpovědět
Omlouvám se bratrům Slovákům,ale po rozdělení na ně už nějak zapomínám,což je velká chyba,i když oni na Čechy zapoměli a kamarádili se s Ádou.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Frank, 29.10.2010 18:04:50)
Odpovědět
měl byste vědět že oni se museli s ádou kamarádit jinak by je naservíroval maďarům a slováci prostě nechtěli být zase horní uhry bůhví na jak dlouho
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Niky, 29.10.2010 11:16:58)
Odpovědět
Peter,Česká republika je nástupnický stát po Československu a to včetně vlajky! Vaše Slovensko bude brzy součástí Madarska!
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Petr 2, 29.10.2010 8:38:51)
Odpovědět
Na otázku Vašíka proč se tam F čera sešli ?odpovídám ,"protože si porád ještě myslí že jsou Češi.Není to tak:při šlechtění se vybírá nejkvalitnější jedinci původního druhu a jen občas(pro oživení krve)se dovoluje křížení s jiným jedincem.V této zemi je původních jedinců do počtu i pro omezené školáky.Přitom vláda benevolentně povoluje mešity ,Roomsé osady a ukrajinské skvotery.No a nám,původním nezbude nic jiného než si hledat volné území a tam založit nové Česko.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Brabec, 29.10.2010 9:18:11)
Odpovědět
Klaus měl výborný projev a jak je jeho zvykem: projev vede k zamyšlení, protože správně analyzuje a nazývá věci pravými jmény. Jak řekl, o EU nebude mluvit, protože , co kdy o ní řekl - to již dneska říkají všichni. Dneska je třeba upozornit na snahu o světovládu...!!!!
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Alberto Kvěch, 29.10.2010 9:26:54)
Odpovědět
Ubohost,ubohost a ubohost.Jsi nepřekonatelný ,to se nedá komentovat.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Dan, 29.10.2010 9:37:54)
Odpovědět
Je v celku jedno očem Klaus mluví, z významných lidí dnešího světa i česka už ho dávno nikdo nebere vážně, ani ten Nečas a protože jemu názorově blízké strany všechny neuspěli, stejně jako jeho názory, je odsouzen do politického důchodu ztroskotanců.

/Libertas, SSO, Bobnostrana, ODS již dávno není euroskeptická/
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Ala, 30.10.2010 20:23:26)
Odpovědět
Souhlas s Tebou, P. Klaus byl opět v obraze a svůj pro většinu soudných lidí. Velkomoravan Dan, zkrachovalec Zajíček, komouš Kalous ani angličan kingsfield na tom nic nezmění, akorát se ztrapnují.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(ThujaGarden, 31.10.2010 14:24:08)
Odpovědět
Souhlas s Tebou...,Alo...,

Tato čtveřice Brouků Pytlíků...,jak letka vylítaných dakot...,vnikne na každý článek...,a zasviní ho svýma...,kecama..!!
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(kingsfield, 29.10.2010 12:35:41)
Odpovědět
KGB jerk Klaus gives us more of his insights.
This creature, a mere relic of the past has not and never will comprehend the 21st century.
He is simply unable to leave the 70s of the 20th century.
His thoughts and ideas are nothing but retarded bla bla bla!!!
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Krajan, 29.10.2010 13:14:36)
Odpovědět
Stejně je na tobě poznat, že jsi zapšklá trubka z Brna, i kdybys psal čínsky.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(AAA, 29.10.2010 15:15:57)
Odpovědět
Klause nemusím,ale za tento projev mu tleskám.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Nermuť Jan, 29.10.2010 16:01:32)
Odpovědět
Mám otázku.
Proč na té oslavě byli vyznaménávání:
masoví vrazi Slovanů
podlí lháří
a také hlavně zlodějí
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Jura Lamač, 29.10.2010 16:55:12)
Odpovědět
Kdo čte mezi řádky,tak vidí,že Klausův projev k 92.výročí vzniku naší státnosti není až tak slavnostní.Kdo podlehne ilusi,že se blíží pohroma a konec státnosti?Je přeci jasné ,že dialektický vývoj světa nelze zastavit,ale pozdržet.Z tohoto projevu už vidím jak si vlastně s jeho přičiněním stavíme opět na státních hranicích celnice a ostnaté dráty.Spolupráce v Evropě? Jen když je to pouze pro nás užitečné!Toto nám ale nikdo nebude tolerovat.Tak nám nic jiného nezbude,než si ten náš státeček orámovat a uzavřít.Ale tohoto bych se nerad,p. presidente,dožil.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Jura Lamač, 29.10.2010 16:55:17)
Odpovědět
Kdo čte mezi řádky,tak vidí,že Klausův projev k 92.výročí vzniku naší státnosti není až tak slavnostní.Kdo podlehne ilusi,že se blíží pohroma a konec státnosti?Je přeci jasné ,že dialektický vývoj světa nelze zastavit,ale pozdržet.Z tohoto projevu už vidím jak si vlastně s jeho přičiněním stavíme opět na státních hranicích celnice a ostnaté dráty.Spolupráce v Evropě? Jen když je to pouze pro nás užitečné!Toto nám ale nikdo nebude tolerovat.Tak nám nic jiného nezbude,než si ten náš státeček orámovat a uzavřít.Ale tohoto bych se nerad,p. presidente,dožil.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Jura Lamač, 29.10.2010 16:55:17)
Odpovědět
Kdo čte mezi řádky,tak vidí,že Klausův projev k 92.výročí vzniku naší státnosti není až tak slavnostní.Kdo podlehne ilusi,že se blíží pohroma a konec státnosti?Je přeci jasné ,že dialektický vývoj světa nelze zastavit,ale pozdržet.Z tohoto projevu už vidím jak si vlastně s jeho přičiněním stavíme opět na státních hranicích celnice a ostnaté dráty.Spolupráce v Evropě? Jen když je to pouze pro nás užitečné!Toto nám ale nikdo nebude tolerovat.Tak nám nic jiného nezbude,než si ten náš státeček orámovat a uzavřít.Ale tohoto bych se nerad,p. presidente,dožil.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Frank, 29.10.2010 18:08:04)
Odpovědět
ty vaše marxistické obraty mluví za vše
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Chrbán, 29.10.2010 19:06:52)
Odpovědět
Ano pane Lamači, máte pravdu, Klaus chce návrat k bolševickým a sovětským dobám.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Alberto Kvěch, 29.10.2010 21:41:26)
Odpovědět
Je jen jedno řešení.Konečně Klause odvolat.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Mihal, 29.10.2010 22:35:44)
Odpovědět
Jsme přeci politicky korektní západ, mít prezidentem teplého žida přeci není nic špatného, jak řekl Knížák, je to kontraverzní prezident, jedni ho milují projeho superegoičnost, homosexulální libido či silné slovanské a vlastnecké vazby na východ, jin. ho zase nenávidí kvůli antizápadnosti, antigermanismu, žido a ruso servilnosti..
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Hardy, 30.10.2010 6:31:05)
Odpovědět
Podle posledního průzkumu je to 65% našich obyvatel.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Sam Opal, 30.10.2010 7:22:46)
Odpovědět
řek bych,že "starý pán" oproti devadesátým letům,kdy musel šlapat brázdu,má dneska všechno "na háku" ,tak mluví to, co slyšíme.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Ida, 30.10.2010 22:44:24)
Odpovědět
Já i moje širé okolí to slyšíme rádi :)))
A MÁME KLAUSE RÁDI, i kdyby chodil v minulosti v blbé brázdě, už stokrát si to napravil. Na rozdíl od jiných, kteří jsou v hovnech po pás, a vůbec je to neobtěžuje, je jasným vítězem.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Dan, 1.11.2010 8:53:58)
Odpovědět
Jakým je vítězem uvidite po dosloužení na hradě, pes po tom dědkovi neštěkne, to je vidět na podpoře stran s nimiž vyjádřil sympatie, nula.

Bude vyštěkávat jako vzteklý pes z ukradeného bytu o něž se soudí s podvedeným a rus už mu žádné peníze nepošle, vysloužilý agent na penzi, prognostický kádr komunistů a kgb.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Dan, 30.10.2010 8:45:18)
Odpovědět
Zajímavé, já četl min. týden 54% rekordně nejnižší a stále klesá :-)
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Hardy, 30.10.2010 12:20:28)
Odpovědět
Každá agentura přijde s trochu jiným výsledkem.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Rita, 30.10.2010 22:29:45)
Odpovědět
Mihale, to řekl Knížák o Klausovi nebo mu to oduševněle vkládáš do úst?
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Plašmuška, 31.10.2010 8:40:39)
Odpovědět
Bratříčku zavírej vrátka...
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Dan, 1.11.2010 8:48:25)
Odpovědět
Původní interpret této písně se o panu Klausovi vyjadřoval hodně kriticky už před mnoha lety, tehdy jsem ho coby gymnazista a mladík ještě nechápal, dnes musím říct, Karel měls pravdu je to gauner co zdevastoval naši zemi !
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Apollo 21, 29.10.2010 17:54:52)
Odpovědět
Pan Klaus si zřejmě spletl století, měl žít ve století 19tém kdy se rodili národní (ebo spíše nacionální) státy, jako Německo, Itálie apod. Tento stav je již překonán. Jsem příznivcem globalisace, mně jako zákazníkovi je jedno, jestli si koupím jablka z Polska nebo Uruguaye, hlavně když budou kvalitní a za příznivou cenu. Ano jsem kosmopolita, dle známého litevského básníka Adama Mickevičiuse opakuji: Moje vlast je tam kde se mi dobře vede. Proto bych uvítal kdyby bylo jednotné a jediné státní občanství Evropské Unie, kdy by tzv. národní státy vymizely z mapy nejenom Evriopy, ale z celého světa.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Drake, 1.11.2010 10:06:12)
Odpovědět
Jestli jsi viděl: "Obsluhoval jsem anglického krále" tak panu Dítěti bylo taky jedno, kde je jeho vlast a kde žije. Akorát árijci ho mezi sebe moc nepřijali.

A stejně tak budem pro Němce (nebo i jiné) furt jen ten plebs, který můžou ojebávat.

O blahodárném vlivu Rumunů, či arabů zde snad vyprávět nemusím. At žije multi kulti :-(
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Václav, 29.10.2010 18:32:05)
Odpovědět
Kritika světovlády velmocí a globalizace je jako obvykle brilantní, avšak neposkytuje východiska ze současné situace. Neměla by být samoúčelná, aniž přináší řešení!
Jde tedy o zodpovězení těchto bodů:
1. Jaká je definice globalizace?
2. Jaké jsou alternativy ke globalizaci, když již existují v současné době mocenská a hospodářská centra jako jsou USA, Čína, Rusko, nastupující státy jako jsou Indie, Brazilie a vznikající Evropská unie?
3. Kde je místo ČR v EU a ve světě?
4. Jak by se měly zachovat v této situaci naše politické špičky,tj. president, vláda, parlament a senát?
5. Jak se k této otázce staví naše strany,jako je ODS, TOP O9, Věci veřejné, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM a Zelení?
6. Co by nám jako občanům doporučili naši političtí činitelé?
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(MdL, 29.10.2010 22:41:44)
Odpovědět
Václav to vidí následovně, vystoupit z unie, snažit se jí vydírat v rámci geopolitické polohy naší země, zůstat v NATO a hádat se s našimi germánskými sousedy, podrážet západ kolaborací s Ruskem a Rusko zase se západem, těžit ze všeho a nedávat nikomu nic.
Budovat dále slovanství, češství a naši suverenitu cony 10 mil. země uvnitř střední Evropy.

Je to velmi pošetilé a nereálné, nelze zkonstaovat než že je to snílek a blázen v lepším případě, a ten moskevský agent v horším, já se spíš přikláním k té první variantě, je to egoistický blázen a jeho vliv a moc se přeceňuje nejrůznějšími Dany tady.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Ada, 30.10.2010 21:44:54)
Odpovědět
Já myslím, že jste moc černo - bílý, Rusko je už se západem dávno domluveno, a Václav nad Vámi by chtěl odpovědi, které nezná ani sám Pánbíček. Poloha čech, Moravy i Slovenska je hodně strategická pro všechny velmoce, tak proč toho nevyužít v Náš prospěch. Proč nebýt neutrální se spoustou výsad. Jako švýcaři, suverénní a přesvědčení o našich přednostech. Máme určitě co nabídnout, od vědeckých hlav až po řemeslníky..
Nehrbme se a nežebrejme o dotace EU, ty jsou jen další formou vazalství. Je to jako, když si přeúvěrovanná rodinka vezme další půjčku na vánoce nebo dovolenou. Nikdy toto dobře neskončí a poskytovatelé dotací, jsou si toho dobře vědomi.
Po odkrojení pohraničí, které už mají vesměs zkoupené (i bez vyjímky z LS), si nás nakrájí do eintopfu s německými turky a italsko - francouzkými arabi.
Re: Klaus v projevu k 28. říjnu: Nemůže existovat stát bez národa. Světovláda ničí občanství
(Plašmuška, 31.10.2010 8:43:50)
Odpovědět
Bratříčku zavírej vrátka..