reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno

Autor: Petr Mach | Publikováno: 31.10.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Když Francie a Německo letos na jaře prosadily zřízení jakési celoevropské plánovací komise, která by měla být odpovědná za celoevropské centrální řízení ekonomiky, nazvali to ve francouzštině gouvernance economique (ekonomické vládnutí)a v němčiněWirtschaftspolitische Steuerung (řízení hospodářské politiky).

Angličanům se nelíbilo, že by místo britské vlády rozhodovala o jejich hospodářství nějaká evropská vláda, proto se v anglických verzích všech bruselských dokumentů na toto téma začalo objevovat místo economic government (hospodářská vláda) economic governance (hospodářské vládnutí). České verze to celé nazývají poněkud krkolomně „Evropská správa ekonomických záležitostí“. Ať už si to nazývá kdo chce jak chce, principem této novinky EU je, že by EU měla „ovládat ekonomiku“. Ovládat znamená ovládat na úkor rozhodování jednotlivců nebo na úkor hospodářské politiky jednotlivých států.

Závěry Rady

Čtenářům, které by zajímalo, co to vlastně ta evropská hospodářská vláda je, nyní zacituji ze Závěrů Evropské Rady 28.10.2010. (Tedy z toho, co pan Nečas podpořil.)

Upozorňuji ale, že někomu, kdo si ještě pamatuje jazyk závěrů sjezdů komunistické strany a Rady vzájemné hospodářské pomoci, by se při čtení mohlo udělat nevolno:

Evropská správa ekonomických záležitostí vyžaduje zásadní změnu, jež umožní čelit výzvám, které přinesla nedávná finanční krize. Za tímto účelem Evropská rada potvrdila zprávu pracovní skupiny pro správu ekonomických záležitostí. Její provedení bude významným krokem vpřed při posilování ekonomického pilíře HMU: zvýší fiskální kázeň, rozšíří hospodářský dohled a prohloubí koordinaci. Zpráva rovněž stanoví obecné zásady pro robustní rámec pro řízení krizí a silnější instituce.

Přeloženo do srozumitelného jazyka: (překlad z Ptydepe pm)

Abychom mohli realizovat náš plán centrálního řízení hospodářství na evropské úrovni, musíme předat Evropské unii některé další pravomoci. Jako záminka nám k tomu poslouží nedávná finanční krize. My všichni premiéři souhlasíme s předloženým Plánem pracovní skupiny pro přípravu systému evropského centrálního plánování ekonomiky…

Na tomto místě je potřeba říct, s jakým plánem to vlastně premiéři souhlasili. Jde o plán, který se oficiálně nazývá „Posílení hospodářské vlády v EU“, vrátím se k němu později.

Základ plánu: desetiletka do roku 2020

Čerstvý plán EU „Posílení hospodářské vlády v EU“ není zdaleka jen o trestání rozpočtových hříšníků, jak se nám někdo snaží namluvit. Navazuje na předchozí rozhodnutí Rady ze  17.6.2010, které záhy zacituji. Opět žádám čtenáře, kterým slovník vládnoucích soudruhů může přivodit nevolnost, aby následující citát přeskočili:

 „EU reagovala na celosvětovou finanční krizi se svorným odhodláním…Pracujeme na vytvoření základů pro výrazně posílenou správu ekonomických záležitostí. Jsme i nadále odhodláni přijmout veškerá opatření, která jsou nezbytná k tomu, aby se naše ekonomiky opět vydaly na cestu udržitelného růstu, jenž vytváří pracovní příležitosti. Za tímto účelem dnes přijímáme strategii „Evropa 2020, naši novou strategii pro zaměstnanost a inteligentní a udržitelný růst podporující začlenění. Představuje soudržný rámec, který umožní Unii mobilizovat veškeré své nástroje a politiky a členským státům přijímat posílená koordinovaná opatření.“

Jinými slovy, premiéři se v červnu shodli, že je potřeba jednou provždy skoncovat s hospodářstvím založeným na dobrovolném konání milionů lidí. Je konečně potřeba mít „strategii pro zaměstnanost a inteligentní a udržitelný růst podporující začlenění“. Bez jejich strategie by zřejmě neexistovala zaměstnanost a hospodářský růst (pokud by nějaký bez jejich strategie byl), by byl každopádně neinteligentní, neudržitelný a už vůbec by nepodporoval jakési začleňování něčeho do čehosi.

Přijali tedy soudruzi Strategii Evropa 2020. Jde o desetiletý plán. Cituji z něj: „Evropa je schopna dosáhnout inteligentního a udržitelného růstu podporujícího začlenění a nalézt způsob, jak vytvořit nová pracovní místa a našim společnostem ukázat směr, kterým se mají ubírat“ (Všimněme si, že z pohledu EU nejsou společnosti svých majitelů, ale jsou JEJICH. Oni jako jacísi jejich otcové jim musí ukázat cestu.) Cituji dále: „V analýze ponaučení z krizové doby se hlavní evropští představitelé shodují… Máme talentovanou pracovní sílu a silnou technologickou a průmyslovou základnu. Máme vnitřní trh a jednotnou měnu, jež nám pomohly překonat ty nejtěžší krizové situace. Máme sociálně tržní hospodářství, které se osvědčilo. Musíme věřit v to, že jsme schopni stanovit si ambiciózní cíle a poté nasměrovat své úsilí k jejich dosažení.“ Základním východiskem plánu tedy je, že zdroje jsou a stačí je vhodně nasměrovat.

Kdo chce vědět, co vše nás v EU do roku 2020 čeká, pokud jde o směrování hospodářství, ať si přečte celý schválený třicetistránkový dokument Evropa 2020, ale varuji, není to hezké čtení a normální člověk může mít po jeho přečtení tendenci začít balit kufry do Švýcarska nebo na ostrov Jersey.  

Tak jen pár střípků z plánu: „Na vnitrostátní úrovni budou členské státy muset rozšiřovat tržně orientované nástroje, jako jsou daňové pobídky a veřejné zakázky, aby došlo k přizpůsobení výrobních postupů a spotřebních vzorců…Evropská komise vypracuje horizontální přístup k průmyslové politice spojující různé nástroje politik (např. inteligentní regulaci, modernizované zadávání zakázek a pravidla hospodářské soutěže a určování norem, podpoří internacionalizaci malých a středních podniků…Na vnitrostátní úrovni budou členské státy muset zlepšit podnikatelské prostředí, zejména pro malé a střední podniky, mimo jiné prostřednictvím zadávání veřejných zakázek na podporu inovačních pobídek… úzce spolupracovat se zúčastněnými stranami v různých odvětvích (podniky, odbory, vědci, nevládní organizace, organizace spotřebitelů) tak, aby mohly být odhaleny překážky a vypracována společná analýza toho, jakým způsobem zachovat silnou průmyslovou a vědomostní základnu a učinit z EU vůdčí sílu celosvětového udržitelného rozvoje…

Zpět k právě skončenému summitu…

Premiér Nečas nás informuje o jakýchsi sedmi vítězstvích. Faktem ale je, že nic z toho, co pan Nečas zmiňuje, v Závěrech Radynení. Není tam nic o tom, že by se neměl navyšovat rozpočet EU. Není tam nic o tom, že si bude česká vláda moci o tržby z privatizace snížit schodek, abychom nedostali pokutu… Možná mu to jen tak přislíbili o přestávce na kávu.

Za to Rada přijala za svou Zprávu pracovní skupiny pro správu ekonomických záležitostí, která se nazývá „Posílení ekonomického vládnutí v EU“. Návrh státního rozpočtu bude muset vláda posílat nejprve do Bruselu, až po té do parlamentu. Brusel nebude kontrolovat zdaleka jen výši deficitu, ale i strukturu výdajů – jestli odpovídá desetiletému plánu Evropa 2020.

Kupředu, levá!

Petr Mach je ekonom a předseda Strany svobodných občanů

reklama
2407 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Ben, 31.10.2010 7:26:39)
Odpovědět
Zatrnulo mi při citátu „V analýze ponaučení z krizové..." a ze zasutého podvědomí se vyhořilo "...ho vývoje v naší společnosti" a potom jakési výroky o tom, že si své výdobytky rozvracet nedáme.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(frantisek zajicek, 31.10.2010 8:06:15)
Odpovědět
Pseudoekonome Machu,predsedo mikroskopickeho ancablu zvaneho Strana Socialistickych Oslu.Co je na tom divneho,ze predstavitele EU(i ti nasi,neviditelni)se snazi najit mechanismy,ktere by pripadnou krizi zmirnily,nebo bychom se ji dokazali primo vyhnout?Jak je mozne,ze v USA padne trh s hypotekami a me v Cesku v dusledku jejich spatne financni politiky nekdo vyhodi z prace?S tim se melo neco delat uz davno.A ze si urcite narodni vlady neumi samy udelat poradek ve svych financich(Madarsko,Recko)to po nejakem tom dozoru vola primo samo.Vis,Machu,ty dokazes jenom kritizovat EU,ale pri tvych ekonomickych dedukcich,jak jsi tady asi pred rokem srovnaval ekonomiky ostrova Mauricius s Nemeckem a k vypoctu jsi pouzil fakta z doby Tutanchamona,nezbyva,nez se jenom soucitne pousmat,FZ
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(frantisek zajicek, 31.10.2010 8:11:44)
Odpovědět
Dodatek:To Svycarsko ti preju,ale tam se musi delat,pokud to dokazes.V politice se osvedci ruzny blbec,staci,kdyz je loyalni,v tvem pripade k VK.A jako ekonom bys tam mel asi pramalou sanci.Urovne p.Oty Sika pri nejvetsi snaze prece jenom nedosahujes,FZ
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 14:17:53)
Odpovědět
Ikdyž jsem Machův neúspěch předpokládal, projeho necharizmatičnost, názorovou a myšlenkovou slabost, stejně jsem překvapen, tak rychlí konec SSO a katastrofální výsledky ve volbách vč. komunálních jsem nečekal.

Lidé mu dali padáka a jeho myšlenkám též.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Brabec, 31.10.2010 16:34:00)
Odpovědět
SSO je spolek neschopných politiků, ale velice inteligentních lidí. Manažéři to nejsou, ale mají co říci. Určitě jejich myšlenky jsou podnětné.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 16:42:59)
Odpovědět
Tak to si nemyslím, nikdy jsem od Macha po kritice unijních řešení neslyšel reálné, tedy průchodné jin. řešení, ani jednou, to zněj udělalo mezi lidmi nevolitelného populisty a recesisty, čili kašpárka hradního pána.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(dub, 1.11.2010 7:36:07)
Odpovědět
Dane,ty ekonomický génie,nauč se pravopis,místo honění pinďourů s kolegou buzíkem zajíčkem si zopákni mluvnici pro žáky obecné školy..blbe.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 1.11.2010 13:59:33)
Odpovědět
Zmýlil ses, já ani Zajíček nemáme přezdívku Kikina pro svoji zvrácenou zálibu v prd.elích.

VK čili velká Kikina a její teplé bratrstvo už mají i weby, kde se o buzerantismu Klausových hochů hodně píše...

zadejte si do vyhledávače Velká Kikina, tam bude diskuze i pro Vás ! :-)
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(MrDalík, 1.11.2010 22:25:07)
Odpovědět
Dube, že jsi jim ale strhl masky..
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 2.11.2010 15:59:27)
Odpovědět
O homosexualitě pana prezidenta toho bylo napsáno již opravdu hodně, osobně bych uvítal kdyby se Petr Mach vyjádřil k podezřením, že byl celá léta Klausovým milencem.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Hardy, 4.11.2010 6:39:05)
Odpovědět
To je ale kravina.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(obcan123, 31.10.2010 8:33:32)
Odpovědět
Cim vic regulace, tim hur. Sam to roztomile dokladate poukazem na Recko, jehoz fatalni problemy zavinily prave desetileti 'socialistickych vlad'. Podobne i v USA, ve statech s vyssi regulaci byla krize velmi podstatne horsi, nez v tech ostatnich s nizsi regulaci atd.. Ergo kladivko, eurosocialisticke regulace jsou cesta do pekel a nezbyva, nez doufat, ze obcane levicove regulatory, kteri jim jen kradou penize z kapes, poslou na politicke smetiste...
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 15:22:22)
Odpovědět
Správně s tím souhlasím a začal bych s těmi, co založily tento superbyrokratický stát, kde průměrné úřednické lhůty představují 4 násobek německých a počet ouřadů je téměř stejný jako v 66 milionové Francii, takže s židobolševikem Klausem a jeho klikou.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Hans, 31.10.2010 11:02:17)
Odpovědět
Zajíčku Františku vzhledem k tomu co to píšeš za bláboly,je vidět,že nevíš o čem je řeč a proto by bylo lepší, když budeš mlčet. PS Nikdo tě nemá rád...
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(winston wolfe, 31.10.2010 21:10:34)
Odpovědět
Pokud máte pocit, že Mach nebo jeho strana mají něco společného se socialismem, měl byste si nejdříve koupit výkladový slovník a najít si v něm významy slov, před tím, než je začnete používat ve svých příspěvcích.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 22:12:20)
Odpovědět
Myslím, že nová politická kultura je v jednání politiků hodně vidět a podíl na ní ze strany TOP09 a VV je dosti zásadní, musím pochválit i premiera Nečase a polozreformovanou a polomafiánskou ODS, kde přeci jenom také došlo k jistým změnám, uvidíme zda se podaří Svobodovi a Tůmovi zbavit kmotrů v hl. městě českých mafiánů a darebáků v Praze, kde se rozkrádají miliardy z daní nás všech již léta.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Plašmuška, 31.10.2010 8:53:19)
Odpovědět
Bratříčku zavírej vrátka..
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(cook, 31.10.2010 10:08:02)
Odpovědět
No ono se může Europolitbyro usnášet na čemkoliv,ale bez souhlasu silných zemi eurospolku nemůže nic realizovat.Příkladem je horentní navýšení rozpočtu kdy se proti tomu postavilo Německo a Británie a bylo vymalováno.Toto je jenom snaha eurobyrokratu o co nejvišší navýšení svého žlebu.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 11:34:01)
Odpovědět
Ano, toto je pravda, existují velmi silné kontrolní mechanismy, pokud to europolitik nezvládne, Angela a spol. mu dají po koulích, ted jsme demokraticnost EU krásně zažili při navyšování rozpočtu, ukázalo se že si nemůžou dělat co chtějí, je to jenom nástroj v rukou mocných šéfů členských zemí a i ti se musejí na všem podstatném dohodnout.

Pan Mach se snaží vzbudit dojem jakési apokalipsi či blížícího se návratu k RVH čímž samozřejmě srovnává naprosto nesrovnatelné spolky a čínmí to z něj demagoga, vč. jejich ideologických a pokřivevých, účelových překladů.

Nicméně faktem zůstává, že euroskeptická menšinka která fatálně prohrála volby nám tu v jednom kuse lže např. i o nastalém rozpadu EU, která prý už jenom mlčí :-)
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(M, 1.11.2010 22:29:17)
Odpovědět
..apokalypsy ..je příteli Dane jako "žena" ..
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(antistranik, 31.10.2010 10:28:56)
Odpovědět
Měkota Nepohoda ustupuje Kalouskovi,tak se přece nepostaví Bruselu.V ODS také přežil 18 let,tak jako Němcová a další,že šli s hlavním většinovým proudem.Kdo nebyl naivní,tak již slyšel od sjednocení Německa hlasy,že je otázkou času kdy se toto stane hegemonem v Evropě a bez boje.Rozšiřováni EU dává k tomu příležitost a je otázkou času jak dlouho bude Francie a Anglie tyto snahy Německa korigovat a tlumit.My jsme dnes s exportem většinově již stejně na něm závislí.Proto současné vykřikování Klause i jeho obdivovatele Macha je pozdní a farizejské.Pouze se bojí,aby jednou nebyl zbytečný prezident, senát a parlament s ministerstvy,které nic prakticky neřídí,neboť průmysl a prakticky všechno je v rukou cizinců a cizího kapitálu.Jen se zbytečnými náměstky žvaní a přesunují pár vybraných korun na daních z jedné kolonky do druhé a počítají zvýšujíci se dluhy.A přemýšlejí co ještě prodat-zprivatizovat,než ekonomika klekne,aby byli s rodinami zajištění.Kdyby byli převzali po tzv.revoluci funkční model např.z Rakouska a hlídali náš státní majetek a banky s úvěry,tak jsme nemuseli být tam kde jsme,na zledovatělé sjezdovce.Dvacetiletá vláda šibalů,neumětelů a kalousků s neustálými experimenty a reformami nás do současné,prakticky neřešitelné situace přivedla.Nemáme dostatek práce a zdevastované zemědělství nás neuživí,tak co horšího nám ještě může hrozit z Bruselu,nebo jiné centrální vlády.Že by měli ještě větší blbce,hrabivce a zaprodance než jsou naši politici? Rozdíl již nemůže být velký,vždyť zastavit zemědělskou půdu slunečními panely,když máme nadbytek energie,kterou ČEZ prodává za hranice,je zločin,který nelze ani pojmenovat.A zločinci budou místo patnáctiletého vězení a propadnutí majetku,brát patnáct let bezpracně lukrativní příjem.V podobném duchu by se mohla napsat cela kniha o porevolučním vývoji a čelních představitelech státu.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Jura Lamač, 31.10.2010 10:36:48)
Odpovědět
RVHP jsem zažil a pamatuji si.V té době a v jistém uskupení států mělo své opodstatnění,i když samozřejmě ideologické.Proto se nedivím,že v souč.době se EU a její jakési vedení,snaží o ekonomickou harmonisaci všech dobrovolně seskupených států v EU.A srovnávat to s RVHP? Zase bujná fantazie z řad nepřejících euroskeptiků.Přece je jasné,že EU nemůže stát na tak naivních základech-na různosti ekonomických experimentech jednotl.států EU.Sladění v této oblasti je velmi nutné jinak to bude blamáž.Proto kvituji našeho premiéra,že to podporuje.Asi si opravdu vidí i na špičku nosu.A p. Mach?Euroskeptik hrubého zrna.Ale demokraticky se vyjádřil.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(C.Q.Lafayette, 31.10.2010 11:49:58)
Odpovědět
RVHP mělo své opodstatnění - no z vašeho pohledu jistě. Dost to vypovídá o vašem "světonázoru"...
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(PetrW, 4.11.2010 10:34:52)
Odpovědět
Jistě že z úhlu pohledu např. zaostalého agrárního Rusácka a v podmínkách ekonomiky všeobecného nedostatku, kdy konkurence nebyla nutná natož žádoucí, měla RVHP své, byť zvrácené, opodstatnění.
Umožňovala Rusákům efektivněji plundrovat půlku jimi okupované Evropy.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(cook, 31.10.2010 12:00:27)
Odpovědět
Sladění ekonomik pane Lamač?To je pěkný nesmysl.To z Řeka uděláte Němce,z Itala udělate Brita nebo z Francouze uděláte švéda a nebo naopak?Každý národ má svá specifika své komparativní výhody a ty využíva ke svému prospěchu.A to až nynější doby byl motor úspěchu našich civilizací.Naším zájmem by mělo být využívání našich odlišení a né nějaké ,,sladění"do nějakého monolitu.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 12:17:58)
Odpovědět
vy vůbec nechápete o čem píšete, slaďovat se nebudou povahy, menatlita, odlišné schopnosti, podmínky, druhy služeba a výroby atd. to vše zůstane samozřejmě, jen a pouze podmínky, zásady a pokuty, tzn. vnese se do mezinárodního evropského obchodu jasná a pro všechny stejná pravidla, ekonomická a právní.

Je to naprosto v pořádku, je to něco co USA, Kanada či Austrálie již dávno mají.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(cook, 31.10.2010 13:03:23)
Odpovědět
Ale právě ta mentalita vytváří ekonomické a právní systémy.Británie má anglosaský(jak jste správně uvedl Usa,Kanada a Austrálie) a vyhovujeji a těžko se ho vzdá.Německo má zas svůj šity mu na míru která mu vyhovuje kterou s různou drobnou modifikací uplatňuje Holandsko,Rakousko a pod a taky se jen těžko vzdá.A jih jak chcete na mentalitu Řeků,Francouzů a Italu naroubovat anglosaský nebo německý právní a ekonomický systém a donutit je jeho dodržování?Vemte si tradiční francouské nebo italské stávky kvůli jakékoliv věci kdy se po nich požaduje práce nebo uskromění.Ty lidé si zvykli na to že se o ně někdo postará aživí je .Vemte si poměr jejich státních zaměstnanců a soukromý sektor.Jich nikdy nepříjme německy pořádek anebo anglosaskou volnou soutěž to je ta jiná mentalita.Němcum a Britum funguje to co je jim vlastní a vždy když se to poukoušeli změnit tak to zkončilo průserem.No a jih se bude muset naučit žít za svý a najít si nějaký system který nu bude vyhovovat.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 14:00:21)
Odpovědět
Je to cesta k zodpovědnosti, nikdo se o ně prostě starat nebude, budou se osebe muset postarat sami, žít na ukor jin. okolních zemí nesplácením půjček a devalvacemi měny a td. prostě už nepůjde, mentalita nemůže být důvodem k parazitismu a také nebude.

Tedy opakuji, je to naprosto v pořádku a mělo to být dávno.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Josef, 31.10.2010 15:38:11)
Odpovědět
Zbytecne se hadate. To co popisuje autor bylo skutecne na poradu jednani.

Der Spiegel popisuje, jak Angela politicky prevalcovala evropske politiky!
Nejdrive se sesla se Sarkozym 18. rijna v Deauville, kde ho seznamila se svym navrhem a tim padem maly Napoleon se citil velice dulezitym a tim ho dostala na svou stranu.

Angela prosadila, ze v dobe financni krise kterehokoliv statu nedojde k ohrozeni meny Eura, ale stat vyhlasi bankrupci a o penize prijdou veritele, kteri penize statum pujcili.

Druhy dulezity bod, ktery byl schvalen je, ze rozpocty jednotlivych statu bede schvalovat nejdrive Brusel!

A treti zalezitost byla ze za nedodrzeni rozpoctu ztrati staty hlasovaci pravo v Bruselu, coz zpusobilo nejvetsi bouri odporu ucastniku jednani.
Nakonec to Angela odvolala, ale dostala za to odhlasovane prvni dva body a nakonec se projevilo, ze to navrhla jen tak na oko aby mela duvod (bargaining chip) neco k vymene pri vyjednavani.
----------
And it was apparent to some representatives at the summit that the fuss over voting rights was a German bluff.

"Everyone reckons that (it was) essentially just a bargaining chip on Germany's part to get what they really want," said an unnamed EU source, according to EU Observer.

Angela Merkel's controversial ideas for a new bailout mechanism in the euro zone have been accepted by EU leaders. She may have lost friends, both at home and abroad, but her vision for a long-term plan to manage sovereign debt crises will be adopted in Brussels -- even if it requires "small" changes to the Lisbon Treaty.

Vsimnete si ze ty male "small" zmeny dali do uvozovek, protoze to vyzaduje zmeny v Lisabonske smlouve, a o tom jesli jsou zmeny opravdu male rozhodne EU President Herman Van Rompuy. Dulezite je zajistit, aby nedoslo k novym referendum na Lisabon v nekterych statech unie.

Details of the mechanism are to be settled by the next EU summit in December. EU President Herman Van Rompuy has been asked to determine whether the changes are minor enough to make without sending the Lisbon Treaty back to a referendum in certain EU countries.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(cook, 31.10.2010 15:58:55)
Odpovědět
Jistě pane Josef ale k bodu dva to se týká pouze eurozony a ještě k tomu nezávazně.Státy si budou moci schválit rozpočet bez ohledu na názor bruselu.Ale případná pomoc již bude vázána na bruselských připomínkách.Což stejně budou muset schválit státy jenž jsou čistýma plátci.Jen zas v Bruselu vznikne pár nových úředníckých míst par lejster a spousta nových razítek.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 16:39:42)
Odpovědět
Josef jako vždy plácá nesmysly.

1/ Vyhlášením bankrotu věřitel nepřichází automaticky o peníze, bakrot nezbavuje dan. stát poviností dál splácet, pouze se vytvořila cesta jak k řízenému bankrotu dojít, ta vůbec zatím neexistovala, stát přejde do spec. režimu.

2/ Samozřejmě že se to týká pouze eurozony a rozpočty nebude unie schvalovat ale doporučovat změny.

Josefe přestaň už prosimtě plácat a dodávat si tam svoje věci.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(trader, 31.10.2010 16:50:11)
Odpovědět
v případě státního bankrotu věřitel o peníze přichází, neboť je uzance že se dluh v tomto případě podstaně snižuje a rozkládá do x let a proto byl zájem ze strany sionistů Řecko nepoložit hned, ale protočit peníze ven a břemeno hodit na EU.Ted už může Řecko zkrachovat, protože mu půjčila EU, které půjčili sionisté.Tedy v případě krachu Řecka bude EU platit půjčky sionistům a možná za 100 let dostane z Řecka tak 15% dluhu.Předtím to bylo napřímo a jelikož by sionisté opravdu prodělali, tak se agonie Řecka jenom prodloužilaa upravila ke spokojenosti Wallstreetu.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 17:03:29)
Odpovědět
Ne tak to není, dluhy se rozkládají to je pravda a uroky zvětšují, odepsat se dá maximálně část dluhu a to je zpravidla otázka dohody s věřitelem, což jsou zase státy, banky a organizace bez nichž see stát finančně nerozjede, čili je to vždy něco za něco, zpravidla je takovýto odpis podmíněn kompenzací v podobě investic, akvizicí či dlouhodobých státních kontraktů.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Josef, 31.10.2010 17:25:18)
Odpovědět
Ja jsem jen referoval, co pisi nemecke noviny. A je celkem pro me logicke, o co se Angela snazi, zamezit statum vyvleknout se z dluhu, a zadat ostatni staty dluhy zatahnout, v tomto s Angelou souhlasim. Doposud problemovym statum prispechaly na pomoc staty unie a to zkonci. O kolik prijdou veritele se tam nepise a ani ja jsem se nezminoval, tak Dane nekecej! Jeste jednou upozornuji ze jsem jen referoval!

Muj nazor je, ze problemove staty jako jsou PIGS se dostanou do jeste vetsich problemu z duvodu ziskat pujcku v dobe zpomaleni svetove ekonomie, protoze timto rozhodnutim se stanou jeste vice rizikove!

The EU's 27 leaders endorsed "limited changes" to the Lisbon Treaty to create a permanent emergency mechanism allowing euro zone members to default on sovereign debt without threatening the euro as a whole. The mechanism will replace the €440 billion emergency fund established this year to bail out European nations threatened by the Greek debt crisis. That emergency fund is scheduled to end in 2013.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(cook, 31.10.2010 17:37:41)
Odpovědět
Ano to je vcelku pravděpodobné.Ono se vcelku taky hodně zapomíná na Itálii,která je poměrně hodně zadlužená a navíc je ekonomicky rozdělená na bohatý sever a chudý jih.Kdy ten sever poměrně hodně sponzoruje jih.A tomu severu se to již pěkně zajídá a požaduje spravedlivější hospodářské dělení a čast toho severu dokonce i rozdělení Itálie.A vzhledem k tomu že je sjednocená Itálie poměrně mladý stát který byl dlouhou dobe rozdělen jsou tyto tendence dost silné.Jednou z věcí co drží Berluskoniho ve funkci je jeho podpora ligou severu a strah jihu že když se zbaví tak jen posílí vliv ligy severu.V případěrozdělení by pak jih mohl již jen vyhlásit státní bankrot protože by to sám neutáhl.To je jeden ze strašáků.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(pro Josefa, 31.10.2010 18:07:48)
Odpovědět
copy : Angela prosadila, ze v dobe financni krise kterehokoliv statu nedojde k ohrozeni meny Eura, ale stat vyhlasi bankrupci a o penize prijdou veritele, kteri penize statum pujcili.


žvanile...
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Josef, 31.10.2010 18:54:12)
Odpovědět
Dane!
Nebudu s tebou slovickarit, ale na bankrotu jeste zadny investor nevydelal! Jestli ano, tak ti to davam za pravdu! Pointa je v tom, ze dluhy nezaplati danovy poplatnici zemi unie!
--------------------------------
pro Cook:
O Italii nic nevim, pouze ze je to kouzelna zeme navstivit, byl jsem tam 3x. Me sedumnact let odmitali komunisti dat viza, tak jsem jezdil po Evrope a zkousel dostaqt vizum tam.
Co je zajimave, ze Italu zije v USA podle posledniho scitani 15 942 683, kteri se hlasi k Italum a dokonce maji cleny v italskem parlamentu, jeden sedi v Torontu, jeden v New Yorku a jeden v Buenos Aires a voli v italskych parlamentnich volbach korespondecne. Vypada to, ze koumaci prchnou na zapad a doma zustavaji profesionalni stavkari a rudyma vlajkama. Nejlepsi pivo vari v Janove (Genoa) a to je vse, co vim o Italii.
Pro zajimavost k osobam narozenych v Cesku se v USA hlasi 1 396 279 obcanu. ( podle scitani v r. 2000 (cenzus). 2010 jeste nezpracovali.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(cook, 31.10.2010 19:15:27)
Odpovědět
Díky to jsem nevěděl ,dobrá informace.A souhlasím Itálie je krásná zem,ale zatím jsem tam nikdy nebyl.Benátky,Řím a Pompeje bych však rád viděl.Tak se tám někdy podívám.A o těch koumácích ,stou Itálii to vypadá že máte asi pravdu.Co se týče Usa jsou informace od vás zajímavé.Člověk se dozví aspoň něco nového,tokříkaajíc přímo od zdroje.Tak doufam že 2.11 vám to tam dobře dopadne a porazíte demokraty.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Josef, 31.10.2010 23:40:44)
Odpovědět
Pro Cook!
Ve stredu budes cist v novinach ze americkou levici prevalcovala politicka tsunamy vyvolana Tea Party USA!
Volby jsou referendum na obamovu politiku!

P.S. Cook tykej mi, ja jsem si za prve odvykl vykani a za druhe si pripadam mac vazeny!
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(trader, 31.10.2010 19:30:31)
Odpovědět
V případě bankrotu státu se odepíše tolik kolik se uhádá, vznešeně se to projednává na Pařížském klubu věřitelů, ale je to hokynaření."My vám dáme 20% a začneme nanovo a zdravě".Bankrotový režim státu probíhá jinak než firmy.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 21:29:28)
Odpovědět
Ne tak to není, dluhy se rozkládají to je pravda a uroky zvětšují, odepsat se dá maximálně část dluhu a to je zpravidla otázka dohody s věřitelem, což jsou zase státy, banky a organizace bez nichž see stát finančně nerozjede, čili je to vždy něco za něco, zpravidla je takovýto odpis podmíněn kompenzací v podobě investic, akvizicí či dlouhodobých státních kontraktů.

k tomu není víc co dodat je to prostě takto...
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Blboun?, 31.10.2010 21:06:36)
Odpovědět
Píši to tady dost dlouho a pořád se mi to potvrzuje,RVHP byla proti EU velmi liberální a způsob řízení hospodářství socialistických zemí byl daleko demokratičtější. Utečme z EU do svobodného prostoru vlastního rozhodování dokud je čas, anebo pro začátek nezvětšujme stádo, nebuďme ovce, proto v EU přeci nejsme.
Re: Nečas podpořil tzv. Ekonomickou vládu EU. Kdo si pamatuje RVHP, může se mu udělat nevolno
(Dan, 31.10.2010 21:33:55)
Odpovědět
RVHP bylo obchodní sdružení socialistických zemí, kde fungoval velmi často obchod výměnný, popř. dary bohatších chudším

EU nemá s tímto svazkem vůbec nic společného, ta se naopak vyvinula z kapitalistického konkurenčního spolku EHS, kde vzájemný obchod nebyl podvázán komunismem a socialismem a kde se obchodovalo z účelem zisku za peníze.

Proto tyto přirovnávky jsou nanejvýš demagogické a činní z euroskeptiků nevolitelné politiky..

Kdyby jste argumentovali nedemagogicky, dosali byjste určitě více hlasů, ale vy lžete a nenabízíte lidem nespokojeným s EU žádné uskutečnitelná řešení.
JSEM evropan a ne poddaný.
(děd, 1.11.2010 11:31:32)
Odpovědět
Přes půl života mně bylo zle z Velkého bratra a jím založených rganizací, Varšavské smlouvy, RVHP a.j., které také někomu vyhovovaly jenom ne většině. - Ale dočkal jsem se !
A nyní ke konci života, v ještě větším područí jiných budu muset navíc pít, jíst, svítit, pěstovat.....to, co komise v cizině dovolí.
NECHCI !!! Dočkám se opět ?
Re: JSEM evropan a ne poddaný.
(Dan, 1.11.2010 13:56:58)
Odpovědět
Hmm.. a kdo vás to tak šíleně omezuje, svítit můžete čím chcete, uchlastat se i na veřejnosti to v USA nelze a na poli můžete také pěstovat cokoliv, pro vlastní potřebu, čili osobní svobody jsou zatím v EU top nasvětě.

Co se týká regulace podnikání, ta je pane naprosto všude a jestli si myslíte že Kanada, Japonsko nebo třeba USA nemají cla, dotace, zákazy a příkazy tak to jste vedle..