reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci

Autor: Anděla Dvořáková | Publikováno: 5.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

„Vážený pane předsedo senátu, vážená paní předsedkyně sněmovny, vážený pane místopředsedo vlády, vážení páni ministři, vzácní hosté, dámy a pánové, sestry a bratři.

Dnes vzpomínáme již devadesáté druhé výročí samostatné Československé republiky. Já chápu, že nadšení z jejího vzniku vyvěralo a život píše zcela jiný scénář. To však neznamená, že by měl mít někdo právo znevažovat její existenci. Když pominu fakt, že za její samostatnost a demokracii, která byla Československé republice dána do vínku, položilo život na 360 tisíc občanů této země, a to bez rozdílu politické příslušnosti, vyznání a vzdělání, nikdo nedostal takový mandát, aby na této skutečnosti něco měnil. Konečně i rozdělení původní republiky bylo právně pochybené. Občanů obou jejich částí se totiž na názor nikdo neptal. A pominu i ty, kteří se o to nejvíce zasloužili. Faktem je, že dnes je již situace přeci jen jiná. Od rozdělení uplynul čas a všichni jsme si na novou skutečnost zvykli. Ale to neznamená, že je to ku prospěchu obou národů. Ono totiž stále platí, že v jednotě je síla a mnoho problémů by se nevyskytlo, kdybychom byli jedním státem. To však není důvodem mého projevu.

Přichází čas, kdy je potřeba se postavit skutečnosti čelem a zaujmout rozhodné stanovisko. Dnes již nám nepomohou nostalgické návraty do minulosti, stejně jako zahleděnost za obzory obyčejného všedního dne, které tvoří většinu našich životů. Svaz (pozn.: bojovníků za svobodu) ušel za poslední roky velký kus cesty. Všichni víme, že ta naše cesta je větším dílem bohužel za námi. Ale stále jsme ještě tady. Máme a musíme oč usilovat, za co bojovat, ochraňovat historickou pravdu. Musíme pokračovat v práci, kterou nám zde zanechali naši rodiče, naši příbuzní, naši bratři a setry, naši kamarádi. Proto se pozastavujeme se vší rozhodností nad skutečností, že se v dnešní době zachází jak se zachází s existencí tohoto státu. Česká televize, placená z poplatků občanů, došla dokonce tak daleko, že uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci. Jak jinak si totiž vysvětlit pořady typu Československo, jako jedna ze zemí Spolkové republiky Německo. To prosím není vtip. To je skutečnost. Moje zkušenost, se kterou jsem měla možnost se seznámit. Takových pořadů bychom našli více. Tento byl pouze nejjasněji formulován. Ve veřejnoprávní televizi se neměl nikdy objevit. Její úloha přece musí být docela jiná. Má vést k prohlubování české státnosti a odkazu prvního a druhého odboje. Ani v této úloze však česká televize neobstála. Načasovaný pořad Zabíjení po česku, je toho důkazem. Ještě horší je fakt, že televizní umělci se těší z ceny, kterou jim za tento pořad udělila německá nadace Centrum proti vyhánění. Ne odsun, ale vyhánění.

Za vážné však v této souvislosti pokládám fakt, že naše politická sféra zůstala k těmto excesům zcela klidná. Nevidí, či nechce vidět nebezpečí z toho plynoucí. 28. říjen je svátkem české státnosti. Na všech úrovních se setkávají politici s občany a vzpomínají na hrdiny, kteří nám samostatnost vybojovali. Nebylo by však dobré zůstat jen u slov. I naše politická sféra by měla konečně promluvit nahlas a statečně se postavit proti útokům na samostatnost České republiky, ať z domova, či z ciziny. To totiž nemá nic společného s omezením demokracie. To musí mít vždy své mantinely. To by si měli uvědomit právě politici a nesvádět své mlčení právě na tento fenomén.

28. října s hlubokou úctou vzpomínáme otce zakladatele, ale především čestného a dobrého člověka, prvního prezidenta Československé republiky Tomáše Garriqua Masaryka. Právě v jeho rodině zazněly věty, které stále připomínáme, a které bychom si všichni měli vepsat do svých srdcí. Bez národní hrdosti ztrácí každý národ svojí identitu. Lhostejnost k vlastním dějinám by se mohla proměnit v lhostejnost k vlastní národní existenci.

Děkuji Vám za pochopení a za účast.“

 

Pantheón Národního muzea u příležitosti 92. výročí české státnosti

reklama
4019 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Plašmuška, 5.11.2010 7:52:56)
Odpovědět
Je ještě Česká televize, ČESKOU televizi, nebo jí zůstal jen název? Kdo platí pořady, které pomlouvají a znevážuji naši suverenitu. Moc děkuji za článek A. Dvořákové už jsem myslel že nikdo nebude reagovat-_ Na Euportálu jsem v diskuzi psal o tom jaký prostor ČT věnovala vykonstruavané kauze Zabíjení po česku. |Nakonec se zjistilo, že vrahy nebyli Češi ale rakouští Němci, kteří si vyřizovali nějaké účty... a najedenou klid po pěšině. Polplivaná ČR, nařčena z vražd a klid po pěšině.Tato hysterie okolo vykopaných hrobů zavražděných, (prý bestiální vraždy, popravy, které vykonali na nevinných Němci Češi)byly opakovně prezentované na hlavních zprávách a v následných publiscitických diskuzích a kulatých stolů. Kdo dostal zapalceno za to, že taty lží, pomluvy naše televize vysílala, kdo tyto lidí bude volat k zodpovědnosti, zvláště když se zjistilo jak to bylo__ Jak je to s těmi, kteří spolupracuji z cizí mocnosti proti vlastnímu státu? Kde jsou ti praví strážci demokracie , kde jsou novináři, politici, proč nebubnuji na poplach? Proč si to necháme líbit_ Proč ČT financuje Havlovi film? Kdo si ho objednal? Kdo ho chce vidět? ČT je už dávno ukradená soukromá Fa, placená ze státní kasy. Proč ČT nahrává TOPce,kupuje si Kalouska, aby jim nezaškrtil penězokanál? Co dál občane?
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(vizír, 5.11.2010 17:49:30)
Odpovědět
Česká televize by měla být přejmenována na Žido-cikánsko-sudetoněmeckou televizi aby název vystihoval obsah.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Brabec, 5.11.2010 18:51:41)
Odpovědět
Tohle složení přesně odpovídá !
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Otto, 5.11.2010 9:27:48)
Odpovědět
Česká televize by měla především uvádět pravdu, a to i když je nám nepříjemná. Pisatel článku upřednostnuje, aby televize kupila na staré lži, lži nové.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Stilet, 5.11.2010 15:41:29)
Odpovědět
Kdo si dovoli vzpomenout nějakou českou špatnost, tak se tím dopustí nejtěžšího možného zločinu VLASTIVRAŽDY. Čeští vlastenčíci a vlastenci ale umí pořádně tu chudinku pravdu kopat do zadnice a ještě ji fackovat a řvou, jak že pravda vítězí. Tak jak kopou pravdu do zadnice čeští vlastenci, to dokázali vždy i Rusové a především komunisté a nejen Sovětští. Pochopte už konečně, že se to neustálé falšování a zamlčování skutku nevyplácí.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Jeeves, 5.11.2010 9:29:03)
Odpovědět
Copak byste chtěl od komunisty Janečka? Moje očekávání docela naplňuje...
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Kalous, 5.11.2010 10:03:17)
Odpovědět
Jak je možné že komunista Janeček ČT kormidluje místo přísně nestranicky a objektivně výrazně do prava a antikomunisticky? To je jako s tím poturčencem horším turka?
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(C.Q.Lafayette, 5.11.2010 12:11:44)
Odpovědět
Co to????
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Kalous, 5.11.2010 13:04:04)
Odpovědět
Nadsázka - ale že ČT je neobjektivní a pravicová nadsázka není.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Josef Novák, 5.11.2010 13:53:09)
Odpovědět
ČT je hlavně křečovitě multikulturní, ale že by byla pravicová o tom bych pochyboval.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(cook, 5.11.2010 14:12:17)
Odpovědět
Že je neobjektivní souhlasím,ale pravicová není.Především je pravdoláskovská,havlismus z ní jen čiší.Podporuje multikultismus a je to spolek pro kamarádíčky.Objektivní zpravodajství v ní pomalu ubývá.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Kalous, 7.11.2010 6:28:19)
Odpovědět
Asi máte dost pravdy - když probírá ČT "naše hříchy vůči Dudetským Němcům" mohla by udělat třeba i pořad o tom, jak hned po sametu bylo prakticky zastaveno z české strany další stíhání nacistických zločinců a byl zřejmě úplně zlikvidován archív, z něhož by se daly daší nacistické zločiny identifikovat - komise která se tím zabývala byla zrušena.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Josef Novák, 5.11.2010 11:43:43)
Odpovědět
K České televizi lze mít spoustu výhrad, ale přisuzovat ji nabádání k likvidaci české státnosti na základě jednoho pořadu je myslím přehnané. Z paní Anděly Dvořákové jsem vždycky měl rozpačité pocity. Čiší z ní takové starodávné, zapšklé antigermánství a prvorepubliková zakonzervovanost. Vytváření virtuální historie a lpění na ní, státu ani národu nepomůže. Já si naopak myslím, že právě národ, který se nebojí podívat na své dějiny otevřeně, neideologicky je silný a zdravý.
A Zahradil tam tomu v tom Pantéonu nasadil korunu.
Co se týká vyhánění nebo odsunu, tak to existuje co svět světem stojí. To naše není nic nového pod sluncem. Teď tu prostě Němci nejsou a tečka. Až třeba jednou budou Němci vyhánět (nebo odsunovat) svoje muslimy, třeba ta slova dostanou úplně jiný rozměr.
Se závěrečnou větou se ztotožňuji, protože lhostejnost k národní existenci už může člověk vidět kolem sebe, ale jak se dívat na vlastní dějiny, na to budou asi rozdílné názory.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Jiří Kudrna, 5.11.2010 11:52:20)
Odpovědět
Názory na ČT jsou průzeřové.Těžko mohou být monolitní,když máme "hm,hen tu"demokracii.Ale v poslední době skutečně dochází k něčemu absurdnímu!Nechce se věřit sluchu a zraku,co se všechno obyčejný člověk dozví.Dávat prostor,a ne malý,lidem-,kteří vyhledávají a někdy i vymýšlejí kdejaké hříchy našich lidí bezprostředně po 2. světové válce?Už jsem si onehdy připadal jako velký hříšník,že jsme to byli my,kdo rozpoutal 2. světovou válku.Leik se diví,cizinec se směje.Jsme to my,kteří neustále sypeme popel na hlavu!
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Plašmuška, 6.11.2010 8:44:29)
Odpovědět
Mojí milí,byla už nějaká válka bez obětí! Každá válka je zlo, kdo seje zlo, seje bezpráví!Nejvíce obětí jsou nevinní lidé, jsou VŽDY na obou stranách. Kdo si z válkou začal, kdo vyháněl naše lidí z našich domovů, kdo vyvraždil kus Evropy a to si ještě někdo chce stěžovat,...?!Jestli tu někdo chce převrácet dějiny, vytahuje JEN NÉKTERÉ KOSTLIVCE, je to ZÁMĚR, nebezpečný záměr, jen zapaluje ohýnky nenávisti, které lehce přerostou! Jsou taDY LIDÉ, KTERÝM BY SE TAKOVÉ OHÝNKY HODILY.Evropa je v krizi, dějiny se opakuji, a takoví, kteří trenuji česat si patku z leva do prava číhají na přiležitost, potřebuji rozpoutat nenávist, potřebuji, zpochybnit ospravedlnit holokausty, potřebuji udělat viníky z těch, kteří byli napadení. Vždyď způsobem, jakým byla tato kauza v ČT medializováná,hysterie a snaha o manipulaci lidí, s cílem (nakonec ti co vraždili nebyli Češi, ale rakouští Němci, kteři si vyřizovali nějaké účty) rozněcovat nenávist, ZPOCHYBNIT poválečné dohody mocností,příspět k pokřivení reality, .. a ti mladí, co tu dobu nezažili nakonec řeknou,že vlastně Ti Němci nebyli tak zlí a holokausty si někdo vymyslel a že Češi byli bestie!Dnes už jsou bojovníci za svobodu staří, kdo na jejích místo občane?
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Plašmuška, 6.11.2010 8:46:53)
Odpovědět
oprava, česat si patku z PRAVA DO LEVA, (my leváci s tím máme problém)
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(kapej, 6.11.2010 14:35:31)
Odpovědět
Každé Vaše slovo je pravdivé.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(pipina, 5.11.2010 14:57:52)
Odpovědět
Ovolat toho holohlavce a jeho konkubínu/Touš.../ z ČT.Holohlavec rejžuje a konkubína zase připravuje demonstraci na václaváku až jich budeme chtít odvolat.
Dost hňupů ve vedeni ČT.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(ferda, 5.11.2010 15:02:54)
Odpovědět
Jsou to KUJVY.ČSSD by se mněla k tomu vyjádřit ve sněmovně.Rath a Sobotka by měli požádat předsedu vlády ať jich odvolá.
Smrt hyenámkteré hovadí český národ.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Kubát, 5.11.2010 18:27:35)
Odpovědět
Pisatelka správně připoměla výročí i to,že se až nyní, po dvaceti létech,hledá,exhumuje,dělají pořady o masakrech německých,tehdy spoluobčanů.Nechci omlouvat zločiny ať německé,nebo odvetné české,ale zdá se mi to velmi účelové.20.let klid,pak se stane ministrem zahraniči rodilý čech jak poleno, Schwarzenberg,ten se scházi s mluvčím sudeťáků Poseltem a ČT začne vysílat pořady tohoto typu a ještě sponzorovat vrtochy Havla,multimilionáře,z rostoucích koncesionářských poplatků.Není to předehra,abychom se styděli za své spoluobčany,kteří německé osadníky nejen vyháněli,ale ještě masakrovali a proto by mělo dojít k odškodnění jejich potomků,po čem volají sudeťáci.A servilní havlovec již neměl být znovu ředitelem ČT,manažeři se mají střídat,japonci prováděli změny u vedoucích pracovníků po 2 a nejpozději 4 letech,pak klesá výkonnost a začínají známosti a kšefty.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(TRetro, 6.11.2010 8:57:08)
Odpovědět
Takové kauzy, vytahování kostlivců proti, podněcování k vnímání,vyvolávání pocitů viny, že Češi byli bestie je jakoby ČT nafackovala bojovníkům za svobodu a všem umučeným, vyhlazeným v koncentráčních táborech, neviných žen dětí, výsměch těm na hromadách na kost vyhublých mrtvých, které nestačily pece spalovat! Válka vyvolává extremní situace i extrémní chování, které není v souladu s běžnými pravidla etika v života v míru.
ČT privatizovat
(Brabec, 5.11.2010 18:53:38)
Odpovědět
Žádné poplatky, privatizovat ! Stejně na to ikdo moc nekouká
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(frantisek zajicek, 5.11.2010 19:22:16)
Odpovědět
Ten clanek je nejaky popleteny.360 000 lidi polozilo zivoty za samostatnost Ceskoslovenska...z toho 270 000 Zidu a nejvetsi vojenske ztraty byly,kdyz se ucitel z Vysociny u Dukly hral na vojaka...Benes hral v Anglii golf a Klema cekal za bukem v Moskve na svou sanci.Opravdu jsme udatne a zurive bojovali...A ted poplivejme opet Sudetaky,nedostanou zpatky ani hov...vyhodme Janecka a muzeme CT predat do rukou povolanych,vzorne svazacky Bobo,ktera se uz nemuze dockat,FZ
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Stilet, 5.11.2010 21:38:20)
Odpovědět
Zajíčku, už někdy před téměř před čtyřiceti roky jsem napsal do jednoho Krajanského plátku, že počet českých oběti za Protektorátu se tokem času zvyšuje. Že se jednou dojde k milionu českých ověti. A vy mé tvrzení potvrzujete. Historici prokázali že v celém Československu bylo 122 000 oběti a že Beneš a jeho klika počet vysoce nadsadili aby Západní velmoce ochotnějí souhlasili s vyhnáním těch SN. Po válce se začalo tvrdit, že oběti bylo 250 00, po čase to vlastenci zvedli na třista tisíc, potom na třistapadesát a vy to už zvedáte na třistašedesát. To jste mohl už zvednout na půl milionu. Určitě příjde někdo, kdo to natáhne na ten milion a možná dokonce desítky milionu. Nejvíce oběti stálo Český národ to přeslavné květnové povstnání. Oni ti všiváčtí Němečtí vojáci nechtěli českým hrdlořezum odevzdat zbraně aby je mohli čeští hrdinové těmi zbraněmi postřílet. Mstít se mohli jen ti postižení, ti pozustalí ale ne tlupy českých ganunerských mordýřu. Češi se mohli bezterstně vyřádít na Německých kmetech, babkách i dětech. Divím se že se nechcete vůbec mstít na českých komunistech, kteří tu republiku zničili nohokráte více a ze státu uděli na rozdíl od Německého Protektorátu Sovětskou kolonií a to s nadšením. A Mašínum sapíláte jen za to, že poslali do Pekla jen tři české bolševiky.Nikoliv desetitisíce.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Kalous, 5.11.2010 22:31:18)
Odpovědět
Stilete, částečně plandáte, někde máte pravdu. Pravdu máte, že konce války využilo spousta gaunerů aby se stali vlastenci na poslední chvíli (na rodíl třeba od 17 tisíc popravených komunistů a vyvraždění jejich 3 ÚV). Květnové povstání (stejně jak atentát na Heydrich ) nemělo výraznější vojenský význam, ale bylo politická symbolika, že jsme byli násilím proti naší vůli okupováni (a ne spojenec Německa) - naše zahraniční vláda to potřebovala pro podporu své autority a vliv na poválečná jednání. S Mašíny jste úplně vedle - oni náhodou zavraždili při své lupičské akci kohokoliv - určitě nezjišťovali zda podřezaný strážník je v KSČ nebo ne, stejně tak se neptali hasiče u stohu který podpálili zde je aktivní komunista - ale rovnou mu prostřelili hlavu.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(frantisek zajicek, 6.11.2010 17:11:43)
Odpovědět
Stilete,360 000 je figura,kterou nas ucili ve skole...Tech Tvych 122 000,co uvadis asi nebude moc realne cislo.Cetl jsem pameti napsane Rudolfem Hoessem,jednim z velitelu Osvietimi,popravenem v Polsku r.1946 a ten uvadi pouze pocet Zidu ze Slovenska pres 100 000.Potom uz by to nesmel byt nikdo jiny at z protektoratu,nebo zbytku Ceskoslovenska.A to jeste pomijim transporty do jinych koncentracnich lagru(viz nedavno na CT 2 Zapomenute transporty)Takze ta pravda by mohla byt tak nekde uprostred.Skopcaky moc neobhajuj,kazda valka prinasi nasili na obou stranach,jenomze Cesi to nebyli,kdo tu valku zacal...Samozrejme,ze vyhnani Sudetaku je nesmysl a kolektivni vina jakbysmet.Hrdinne Masiny si nechejte v Americe,pro me to jsou sprosti vrazi a nikdo mi to neveme.Paumer se rychle vracel do naseho komunistickeho zapadakova,kdyz zjistil,ze se mu doma nic nestane,nebo ze by veril pohadkam o tom,jak jsou komuniste zatlaceni do kouta?V USA mu tu pohadku o hrdinnem odboji nikdo nezral,takovych antikomunistu je jenom v Miamskem okrese Dade 1,5 mil,FZ
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(jujuka, 6.11.2010 12:01:53)
Odpovědět
Holohlavce vyhodit z ČT.
Jako vedoucího tohoto bordelu jměnovat dr.Ratha nebo ukecaného Sobotku pokud nevyhraje volby na předsedu ČSSD.
Bordel bude stejný ale bude větší sranda.
Re: Česká televize uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci
(Jarpslav Valecka, 7.11.2010 19:43:13)
Odpovědět
Ono je to bohužel i proto, že český film či kniha týkající se "vyhnání" bude mít v Německu poublicitu, kápne za to cena i peníze. A za to je hodně Čechů ochotno svůj stát a národ shazovat. Navíc je dneska "in" stále prezentovat "vyhnání" jako základní, novodobé české trauma. Bohužel to vše zahájil stále hájený expresident Havel, jehož lidé mají v některých médiích (mj. ČT) klíčový vliv.