reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství

Autor: František Matějka | Publikováno: 10.12.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Lidé touží po ideálu. Ideální svět by byl světem bez válek, zbytečných obětí na životech, bez páchání trestné činnosti, bez náboženské nevraživosti, kde si všichni navzájem pomáhají a životy jedinců by byly naplněny téměř bezbřehou empatií a pochopením vůči všem okolo. Jenže takový svět nikdy nebyl, není a podle mého nejhlubšího přesvědčení ani nikdy nebude. Vraťme se dnes nohama na zem.

Vrcholem multikulturní ideologie je ve své podstatě naprostá harmonie, která nehledí na hranice kontinentů, států, krajů (nebo ekvivalentů podle státního územního zřízení), měst, obcí, vesnic, ulic, domů i bytů. Ale nehledí také na pohlaví, věk, etnickou příslušnost, druh náboženské víry, nebo společenské postavení. Každý jedinec bez rozdílu by žil bez jakýchkoli předsudků k jakémukoli jinému jedinci. V případě. že by se ukázaly předsudky nakonec jako oprávněné (kvůli činům konkrétního jedince), bychom místo příkladného odstrašujícího trestu, souvisejícího s odpovědností za konání, měli v rámci naší empatie snahu o případné vysvětlování v dobré víře v nápravu a návratu k harmonii, že takto se chovat nemá.

Někteří lidé se snaží tento ideál prosadit z titulu své moci v praxi, ačkoli bychom na jejich vlastním chování za zavřenými dveřmi bez televizních kamer a zájmu médií mnohdy shledali jejich životy a jednání v přímém rozporu s tímto ideálem. Jejich snahy jsou uměle realizovány zcela opačným směrem a proto nemohou být nikdy naplněny. Onen směr kontinent, stát, kraj, město, obec, vesnice, ulice, dům i byt, je totiž k jakémukoli zlepšení mezilidského soužití nezbytně nutné vzít ze zcela opačného konce. Lidé by rádi vycházeli se svými sousedy, ale mají mnohdy problém vyjít s lidmi ve své rodině ve svém bytě. Sousedé by rádi vycházeli se všemi ve svém domě, ale mají mnohdy problém vyjít jen s těmi, co mají na jednom patře. Lidé z jednoho domu by určitě chtěli svůj klid a pohodu v ulici, ve které bydlí, ale zároveň se neshodnou v mnoha případech ani s lidmi, kteří žijí v jejich domě. Lidé, žijící v jedné ulici na vesnicích či městech, by rádi vycházeli s lidmi v celé vesnici či městě. Přesto jsou části, kterým se prostě po zkušenostech vyhýbají. To je reálný svět. Takto to funguje (a čest výjimkám) i na úrovni lidí, pocházejících z jednoho místa, jedné kultury, s jednou náboženskou vírou, shodným věkem, pohlavím, natož v případě, kdy se na jednom místě nacházejí lidé, kteří mají toto všechno rozdílné.

Ideál multikulturního světa je prosazován na nadstátní úrovni, přestože pořádek nemají ve svých věcech ani lidé jednoho národa, natož národů několika v jednom státě. Buďme neskonale vděční osudu a sobě navzájem, když se nám povede mít v jednom bytě rodinu, jejíž členové spolu vyjdou. Stává se to výjimečným. Buďme šťastní, když vzájemně vyjdeme se sousedy na patře, nebo v jednom domě. Buďme rádi, když v ulici nemusíme prožívat důsledky mnohdy multikulturního pekla, a že některé (kolik jich je?) naše vesnice a města jsou ušetřeny vynuceného soužití „všech se všemi“. Přiznejme si však, že lidé nejsou schopni táhnout za jeden provaz mnohdy ani v jednom domě, v jedné ulici, v jednom městě, a bohužel už vůbec ne v jednom jediném státě. Představa, že budou táhnout za jeden provaz ve struktuře nadstátní, protože to někdo shora nařídil legislativou, je zkrátka utopií, která neodpovídá reálnému světu, ani dosavadnímu vývoji lidského druhu. Je zcela legitimní bojovat za ideály. Je však trestuhodné přitom zcela přehlížet historii, dosavadní vývoj i skutečné a opravdové potřeby lidí a jejich každodenního života. Nejhorší pak je, když ve jménu idálu k tomu jeho protagonisté používají peníze všech. A to se dnes děje v míře vrchovaté přesto, že na daleko důležitější věci a potřeby peníze nejsou.

Závěrem odcituji mou oblíbenou pasáž Karla Čapka z díla Válka s mloky:

„...Otázka zní: Je a byl kdy člověk vůbec schopen štěstí? Člověk jistě, jako každý živoucí tvor, ale lidstvo nikoliv. Celé neštěstí člověka je v tom, že byl nucen se stát lidstvem, nebo že se jím stal příliš pozdě, kdy byl už nenapravitelně diferencován v národy, rasy, víry stavy a třídy, v bohaté a chudé, ve vzdělané a nevzdělané, v panující a porobené. Nažeňte do jednoho stáda koně, vlky, ovce a kočky, lišky a srnce, medvědy a kozy, zamkněte je do jedné ohrady a přinuťte je žít v tom nesmyslném houfu, jejž nazvete Společenský řád, a dodržovat společná pravidla, bude to nešťastné, nespokojené, fatálně rozklížené stádo, ve kterém se ani jeden boží tvor nebude cítit jako doma…“

reklama
1566 čtenářů | 49 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Kurt, 10.12.2010 9:39:11)
Odpovědět
Pane Matějko, klobouk dolu před Vámi. Naprosto souhlasím.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(optimista, 10.12.2010 20:30:54)
Odpovědět
Skvělé, ale bohužel zcela marné snažení. Je to jen další přesvědčování přesvědčených. Nenastane-li totiž v euroamerickém regionu nějaký zázrak, multikulty už nikdo nezastaví. Mají moc, mají všechno. Zničí nás!
počátek konce ODS už začal
(pražané nechtějí současnou koalici ani svobodu, 12.12.2010 12:36:10)
Odpovědět
http://www.novinky.cz/domaci/219408-lide-nejsou-spokojeni-s-prazskou-koalici-ani-primatorem-tvrdi-pruzkum.html
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(děd, 10.12.2010 13:24:27)
Odpovědět
1*
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(cook, 10.12.2010 15:28:32)
Odpovědět
Vynikající článek pane Matějko.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 10.12.2010 15:41:48)
Odpovědět
tentokrát také souhlasím a jako zářný příklad páně Matějkova popisu vidím českou republiku, kde národ čechů válcuje národy moravanů a slezanů a kde cikáni a židé, stejně jako vietnamci nikdy nezapadly mezi původní kulturu.

Jedině rozbitím česka na Moravu a česko, a vrácením slezka polákům dojde k narovnání, tím je třeba začít.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Praotec Čech, 10.12.2010 15:49:24)
Odpovědět
A proč se stále necháte "válcovat"? Proč se ta vaše Západní Ukrajina (jak vy říkáte "Morava"), neoddělí od civilizované Evropy? Jistě jen proto, že nevíte, kdo by vás,opilce a lenochy, potom živil.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(cook, 10.12.2010 16:04:04)
Odpovědět
Praotec Čech ta Morava je starším státním útvarem než Čechy.Tak nedělejte svému jménu ostudu a nědělejte ze sebe zbytečně hlupáka.To se chcete v rámci té naší už tak malé republiky dělit ješ na menší části?Co tak zavést znovu tzv.městské státy a nebo když už jsme v tom tak rodiné klany?Pak už budem za pitomce všichni.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Praotec Čech, 10.12.2010 16:28:39)
Odpovědět
Ale pozor, po rozdělení volá Dan.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Stilet, 10.12.2010 17:33:14)
Odpovědět
Dan po ničem takovém nevolá. Dan ale ví, že až do vzniku ČSR měla Morava v monarchií své místo a nebyla podřízená Hradčanu. Rakousko má rovněž Spolkové státy a není větší. Nevím proč by Morava nemohla mit svou samospravu a nemusela by se podřízovat každému befelu z Prahy. V dnešní době by se nemusela jmenovat Markrabí Moravské, ale spolkovým státem, jedním ze státu ČR. Ona podřízenost Čechám a Čechum se nelíbila pouze Sudetským Němcum. Bota Českých vlastečncu nepasovala a nepasuje ani jiným.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 11.12.2010 8:43:09)
Odpovědět
přesně tak, já nejsem nácek jako Petřík, ale když on začne náckovat, ukážu mu prstem že můžu jeho hru na vlastenectví přijmout a a čechy můžou taky zůstat ještě menší a bezvýznamnější než jsou..

ten člověk si musí uvědomit že národnostní otázka je velmi nebezpečná věc, jestli ji nastoluje hraje si i s možností že morava frnkne, jsou tu takové tendence, ale nemají podporu většiny lidí, což se dá změnit...
trpělivost není bezedná
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hugo, 10.12.2010 16:31:27)
Odpovědět
Jen bych chtěl podotknout, že Velká Morava nemá s tou vaší Moravou pranic společného. Pouze nepatrnou část společného území.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(cook, 10.12.2010 16:44:20)
Odpovědět
Ale jistě Hugo stejně tak jako Čechy s českými zeměmi v koruně české.Ale obě země jsou nástupnické.Já se považuju za moravana.Ale to neznaméná že toužím po rozdělení republiky.Já vnímám řevnivost mezi čechy a moravany jako typickou rodinou řevnivost.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 10.12.2010 19:12:22)
Odpovědět
Historicky jsou Moraváci starší z obou českých kmenů, jejich první stát pravděpodobně zorganizoval francký kupec Sámo, který byl zřejmě židovského původu, a který sjednotil slovanské kmeny v moravské oblasti k velké bitvě s Avary, cca r. 620, a byl zvolen za krále. Několik let nato sámovi moraváci porazili i samotné Franky, kteří je chtěli přivtělit do své veliké říše. Čiperný Sámo po sobě zanechal 32 synů a 25 dcer a je pravděpodobné, že násleední moravští vládci měli "sámovy" kořeny. Následovaly různé moravské i menší království a knížectví až do založení Moravské říše cca 830 rok. Od 831 byli křtěni, naučili se číst,psát a o generaci později je svým způsobem spojili s Východní Římskou říší dva řečtí věrozvěsti Cyril a Metoděj. Na vrcholu slávy a úspěchu této maravské říše za knížete Svatopluka cca 880 r. si Moravská říše přičlenila celé Čechy i Moravu, jak známe dnes, většinu Slovenska, části Rakouska, části Maďarska, i jižní části Polska až snad ke Krakovu, celé Slezko, i část východního Německa okolo Míšně, Budyšína, Drážďan.
Moravská říše však nevydržela ani 100 let, než si ji rozporcovali útočící Maďaři a bránící se Češi. Ti sice polovinu Moravy zachránili před Maďary, ale pak si ji připojili do svého vlastního království a Moravě ponechávali většinou jakýsi poloautonomní statut a politickou moc přesunuli do Prahy.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 10.12.2010 22:21:06)
Odpovědět
Moraváci nejsou žádný český kmen, to je pěkná pitomost, je to jin. národ léta žijící v sousedství čechů a proto se v mnohém přiblížili nikoliv však splynuli.

A myslím že spolková země Morava je namístě, do budoucna to čechy nemine a název čr který je tak falečný jako samo češství by měl určitě být česko - moravská spolková republika.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 7:09:32)
Odpovědět
Používám současné "názvosloví",kdy jsou často moraváci uváděni jako češi, jinak jim moravanství samozřejmě neodnímám.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 7:11:58)
Odpovědět
Nebo přesněji řečeno, my Češi jsme byli původně Moraváci, nebo moravský kmen. Ale to byli asi i Slováci, i Slezané, i ti polští.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 11.12.2010 8:39:37)
Odpovědět
co já jsem se dočetl tak to bylo jinak, češi vznikali z jin. kmenů z 8 cca z nichž největší byli tzv. Plzeňáci, Moravané také z jin. kmenů..
Možná z moravanů povstali čeští vládci, údajně, ale to jsou vážně jenom dohady
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 10:17:01)
Odpovědět
To se pořádně neví, žádné písemnosti z těch dob nejsou. Ale společný jazykový základ těchto různých moravských kmenů, které zasahovaly do slezka, na slovensko a do čech, je zjevný, nebo velmi pravděpodobný.
Přeci, když dorazily tyto kmeny do evropského prostoru odněkud z Rusi, tak dorazily v menších počtech a pak až na místě vznikaly přírůstkem obyvatelstva různé nářečí a jazykové odlišnosti.
Vlastně jsme původně jacísi "rusáci", pak moravané a my cazli od práglu, dnes už zase hrdí Češi. Tedy aspoň já jsem rád Čechem, ale Moraváky mám také rád, protože mám z Moravy ženu a na Moravě kamarády, fakt dobré..
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 11.12.2010 12:01:20)
Odpovědět
Slovanská část našich předků přišla z oblasti kolem kaspického moře.

Pak zde byli ti co tu už žili.. keltové

A pak ti co přišli ze západu - germáni

kolik by tu asi bylo procent slovanů, kdyby beneš neodsunul 3 miliony němců :-)

I tak se to tu německými příjmeními jenom hemží..
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Stilet, 10.12.2010 17:25:21)
Odpovědět
Praotče vy nejste už ani senilhní. Vy máte myslivnu dočista shnilou. Praotče, vraťte se do vykopávek. Vlastně do vlasteneckých románu. a zkazek.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Jan Novák, 10.12.2010 18:02:16)
Odpovědět
Praotče Čechu. Mluví z Tebe zamindrákovaný primitivní cajzl. Který navíc ví o historii asi tolik, co já o řízení raketoplánu.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(cook, 10.12.2010 15:58:15)
Odpovědět
Dane slezsko polákům nikdy nepatřilo.Slezsko patřilo vždy k zemím jež vždy držel panovník české koruny.A naše země o slezsko přišly až v prusko rakouzkých válkách.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Stilet, 10.12.2010 17:38:17)
Odpovědět
Jenže ve Slezku bydlí především Poláci. Ono za Lucemburkas Karla IV. také pod Českou korunu patřily i jiné části Europy. Nechtěl by jste je také přifařit k ČR? Vlastenci po vytvoření ČSR po I. svět.válce to také chtěli. Dokonce chtěli koridor k k Adriatickému moři i Baltu.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(cook, 10.12.2010 17:52:30)
Odpovědět
Nechtěl Stilete já reagoval na tu citaci navráceni slezka polsku.Polské slezko vzniklo až po roku 1918 .Osobně jsem za neměnost nynějších hranic.Takže mě nic více nepodsouvejte.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 10.12.2010 22:24:25)
Odpovědět
Jestli morava je jin. od čech, pak slezko je ještě podstatně odlišnější a mám v mnohém rozhodně blíže k polákům, pokud by slezané chtěli zůstat s moravany proč ne, nejsem proti, ale nadvláda Pray už vážně stačila, ona k tomu dozraje doba čím dál více lidí si to uvědomuje a na př. slovesnka vidí, jak se jim bez Prahy ulevilo.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 8:06:54)
Odpovědět
Ulevilo se i Čechům, ekonomický až fenomenální rozvoj Slovenska byl financován částečně Čechy i Moraváky, Slovensko při vzniku republiky 1918 nemělo kromě brynzy a halušek /nadsázka/ žádný průmysl a žádnou inteligenci. To jsme všechno "zatáhli" za prosperující 1. republiky, plus velký rozvoj infrastruktury tam i na Zakarpandě. Opravdu se velmi ekonomicky i vzdělanostně těmto oblastem pomohlo, rozhodně se nemáme za co stydět.
To že Slováci si konečně chtěli zkusit vlaswtní stát, který nikdy kromě účasti ve Velké Moravě, nikdy neměli, je pochopitelné, a rád jim držím palce v jejich poměrně úspěšné samostatnosti.
Jen bacha na různí Sloty a podobně, ať se jim nenaštvou dole na jihu maďaři, nebo se Slovensko výrazně zmenší.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 11.12.2010 11:57:32)
Odpovědět
to jsem si taky na startu myslel, dnes tam mám 2 svoje firmy, jsou tam nižší daně, jednidužší legislativa, je tam euro a mě se tam podstatně líp podniká nežli v česku, o tom, že slovensko už několik roků roste téměř 2x rychleji nežli my myslím nemá cenu diskutovat.

Ukazuje se že slovesnko jsme brzdili my a ne oni nás, my jsme za nimi pozadu politicky nemáme ani jednu jejich reformu přijatou a nyní používáme jejich poradce.


Osobně vidím největší problém pro česko v Praze, superbyrokratickém molochu a centru evropské korupce, kde se spotřebovává polovina všech peněz vyprodukovaných v celé republice, slováci jedou tak rychle protože nemají Prahu.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 13:08:16)
Odpovědět
Za 1. republiky jsme Slovensko neměli brzdit kam, bylo na tom dost špatně, chudá agrární země, prakticky bez vzdělaných elit, proto připojit se k Česku byla tehdy pro Slováky takřka existenční nutnost. Tak to hlásal konečně i Štefánik.
Jinak rozvoj Slovenska je nyní celkem impozantní, přejme jim ho, ale postupují z nižšího základu, proto ty přírustky, takhle třeba roste i Polsko, také impozantně,kolem 4-5% DPH, jako Německo.
Česko jede docela dobře, v tom s tebou nesouhlasím, problémy s Prahou jsou řešitelné, v tom s tebou také nesouhlasím..
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 13:23:24)
Odpovědět
Ostatně větší moloch než Praha se ukazuje Brusel, proto to tak, mimo jiné, krize atd. v EU poslední dobou skřípe.
V průšvihu není jen Řecko, Irsko, ale hrozí i dalším: Portugalsku, Španělsku i Italii, možná lehce Britanii.

Jak hláška z toho filmu: "kdepak udělali soudruzi z NDR chybu" ??

A proto nám sem najednou dost vehementně Angela cpe euro. Protože naše ekonomika je jakž takž zdravá, a pokud bysme přijali euro v této době, pomohli bysme ozdravit důvěru v něj. Důvěra v Euro je momentálně docela chabá. Euro i dolar jsou na tom bídně, i díky čínské konkurenci, díky krizi, díky rozhazovačnému hospadaření mnoha evropanů,i američanů, díky předražené ropě, díky málo funkčnímu molochu Bruselu atd..
Teď moraváky naštvu, ale také díky větší levicovosti Moravy, tím většího úspěchu socanů, a tím většího zadlužování státu.
I když to socani umějí náramně dobře naházet na pravici, která přes své chyby přecijen spíše prac. příležitosti vytváří, než že by až tak zadlužovali..
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 11.12.2010 13:24:43)
Odpovědět
česko nejede vůbec dobře, tyhle 3 čísla by ti měly otevřít oči...

úspory domácností:

2008 37 miliard korun
2009 7 miliard korun
2010 172 milionu korun

15% nesplácených hypotečních úvěrů
40% pravidelůně po splatnosti
35% nesplácených mimobankovních úvěrů
61% po splatnosti

lidé jsou na lopatkách

pokles hypoték oproti roku 2008 je 50%
počet bytů neprodáných více nežli rok 5574

Podle mého názoru se česko blíží k Irskému problému, banky budou brzy švorc, mám mnoho známých v bankách a vím že se lže a situace začíná být katasrtrofální, podobně jako v Irsku a dalších zemích se to zamlčuje aby se nevyvolala panika...

tento špatný stav je před reformamy, kdy se budou snižovat mzdy státním zam. a propouštět je, čili příští rok se situace ještě vyostří a pokud se česko nepřiblíží irskému bankrotnímu stavu, bude to v roce 2012 jenom o chlup !!

Tolik můj názor, rád bych se mýlil
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 15:20:26)
Odpovědět
Asi máš i pravdu, v ekonomice nejsem zběhlý. Akorát mi připadá, že do toho dáváš příliš svoje emoce. Proč ??
Z východního bloku nás považují, tedy Česko a Slovinsko, že jsme na tom nejlíp. Uvidíme, ale fakt, že si budeme muset utáhnout opasky, nebo značná část našeho obyvatelstva, je zřejmé.
Čína s Indii a další porostou a seberou dost práce, od textilu, skla. drobného strojírenství, bežné elektroniky a spoustu dalšího, a tím pro mnoho našich nebude dost práce a zchudnou, což se již děje, bohužel., ale je to zřejmě nezvratné.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 10.12.2010 20:01:55)
Odpovědět
Slezko prvotně patřilo Velké Moravě, i jazykově. Všechny místní kmeny této oblasti mluvili velmi podobně k moravštině, nebo respektive k češtině, jen na Slovensku nastal vlivem tisíciletého odlišnéno vývoje pod Maďary, jazykový posun a když vznikala spisovná slovenština, bylo vybíráno ze tří dosti odlišných nářečí.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(orel, 10.12.2010 22:16:05)
Odpovědět
Ve dřívějším Slezsku žili slovanští Slezané. To nejsou typičtí Poláci. Krom toho tam žili Němci, ať už přistěhovalci, nebo poněmčení Slované. Všechno to byli čeští poddaní. Po druhé světové válce byli Němci vyhnáni a nastěhovali se tam Poláci z kresů zabraných Stalinem. Když tam jsou, tak tam jsou. Já současný stav respektuji, leda by někdo provedl nějakou pitomost.
Co se někdejšího Rakouského Slezska týče, spousty Poláků z Haliče tam přišly během XIX. století na práci v dolech a hutích.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 7:53:26)
Odpovědět
Orle, v polském Slezku žijí nyní takzvaní "šlonzáci", ale ti měli i lidový název vasrpoláci /wasserpolaken/ a bylo to takové promíchané společenství v oblasti polského Slezka mezi řekami Odrou, Vislou a snad i Solou. Cituji Matici slezkou v Opavě v r. 1921 bylo na Těšínsku Šlonzáků-Čechoslováků 24299 os., Šlonzáků-Poláků 1408osob, a Šlonzáků-Němců 21607osob.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(orel, 11.12.2010 14:54:00)
Odpovědět
Zkrátka identita slovanských Slezanů bývala taková klouzavá, a to i v pruském záboru Slezska. Takže mluvit o tom, že by se náš zbytek Slezska měl "vracet Polákům", je blbost.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Hardy, 11.12.2010 15:23:06)
Odpovědět
Samozřejmě, nevracet, myslím, že slezané jsou na moravě spokojeni.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Naplavenina, 10.12.2010 20:49:59)
Odpovědět
Ono nám teče do podpalubí, ale někteří Moraváci, hlavně z Brna a okolí, co mají k Pražákům vypěstovanou až chorobnou nenávist, si holt musí přihodit svou zakódovanou ukřivděnost a dát najevou svou nevraživost vůči Pražákům. A to přesto, že značná část Moraváků je již Pražáky. Opravdových Pražáků je už zatraceně málo. Jen já sú z Karlína. Tož Dane, nebuď srab, vezmi gule do ruky a netrp ztrátou soudnosti.
Slezsko je naše, Kladsko je naše, Lužice je naše!
(orel, 10.12.2010 22:06:46)
Odpovědět
Já Vám dám vrácení Slezska Polákům! Původně patřilo k Velké Moravě, na jejíž tradici nenavazuje Polsko, ale náš společný český stát. Potom patřilo k otrokářské říši prvních Přemyslovců. Až koncem X. století je dobyla otrokářská říše Boleslava tzv. "Chrabrého", který následně dobyl Moravu i Čechy. S německou pomocí Přemyslovci vyhnali Poláky z Prahy, roku 1020 Břetislav osvobodil od Poláků Moravu, roku 1039 dobyl Hnězdno a vzal si zpátky naše území Slezsko. Zásahem císaře je musel přenechat Polákům výměnou za placení vysokého každoročního poplatku, který Poláci přestali platit. Od té doby bylo Slezsko piastovské až do doby posledních Přemyslovců. Za Lucemburků se celé vrátilo nám. Potom přišel agresor Fridrich II. a ukradl nám naše území Slezsko. Po druhé světové válce Slezsko připadlo ne nám, ale Polákům. A to přesto, že se ho roku 1335 zřekli v náš prospěch výměnou za to, že se Jan Lucemburský zřekl nároků na polskou korunu. Ať počítám jak počítám, Slezsku se vládlo z Prahy déle než z Krakova a Varšavy nebo z Berlína.
A to nemluvím o Kladsku a Lužici.
Zapamatujte si jednou provždy: největší nárok na Slezsko, Kladsko a Lužici máme jedině MY!
Re: Slezsko je naše, Kladsko je naše, Lužice je naše!
(Hardy, 11.12.2010 7:29:45)
Odpovědět
Slezsko, tu polskou část bohatou mimo jiné na uhlí, nám prošustrovala Marie Terezie v neúspěšné válce s Bedřichem velikých/Fridrichem/, tedy nebo vlastně moravákům prošustrovala. Ale to je už vzdálená historie a nevratná..
Re: Slezsko je naše, Kladsko je naše, Lužice je naše!
(orel, 11.12.2010 14:51:31)
Odpovědět
Marie Terezie se snažila. Zachránila drtivou většinu svého dědictví a udržela pohromadě vlastní jádro českých zemí proti Bavorákům, Sasům a spol. Když už o tom mluvíme, je ironií, že čeští národovci kdysi lezli Francii kamsi, té samé Francii, která právě pomohla Fridrichovi Slezsko ukrást a tím umožnila vzestup Pruska mezi velmoci. Potom na to Francie sama doplatila, přišla o Alsasko-Lotrinsko, které zabrala relativně nedlouho předtím, a Češi ji litovali, místo aby řekli, to máte za to, že jste pomáhali Fridrichovi.

Marii Terezii vnímám spíš pozitivně. Slezsko se snažila udržet zuby nehty. Jestli Habsburkům v téhle souvislosti něco zazlívám, tak postoupení Lužice Sasům.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Blabla, 10.12.2010 15:58:27)
Odpovědět
Panebože, multikulturní svět je tisíce let všude kolem nás, a proto je svět, jiné kraje i mravy zajímavý. Jde jen o smíření se a přijetí faktu odlišností kultur, upustit od snah sladit jinou kulturu s tím naším kulturním prostředím a nesnažit se jinou kulturu zdecimovat, protože je odlišná. Tyto snahy byly v historii velmi časté a prosazované různými i nejtvrdšími prostředky. Apropó, porovnávat multikulturní svět a snášenlivost lidí jednoho kulturního prostředí mezi sebou je myslím mimo mísu.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Plašmuška,, 10.12.2010 17:42:52)
Odpovědět
Multikulti idea, snaha udělat z lidí unisono amorfní hmotu.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(hanca, 10.12.2010 19:16:44)
Odpovědět
Myslim, ze jste blabla, clanek nepochopil, nejde o multikuti svet, nybrz o ideu multikulturni spolecnosti, ktera je dnes shora vnucovana lidem. to neni o svete, kde jsou ruzne staty rozdelene hranicemi s ruznymi pravidly, kulturou a zakony. jde skutecne o myslenku jednoho statu, ve kterem 'svorne a v lasce' ziji ruzne kultury, rasy, nabozenstvi...
ovsem v praxi se to nijak zvlast neosvedcuje.

jedinym prikladem jakehos fungovani multikulti spolecnosti je USA. tam to ovsem bylo mozne proto, ze vsichni v te zemi byli pristehovalci, vytvorili si tvrda a jasna pravidla, kterym se kazdy nove prichozi musel podrobit.

tezko to dnes naroubujete na staty Evropy. zadny Dan ani Portugalec nebude menit svoje zvyky a zakony kvuli nove pristehovalym. budou vzdy ve spol. pusobit jako cizorody prvek...
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Dan, 10.12.2010 22:32:15)
Odpovědět
Nemyslím si že to v americe funguje, ale je tam proto lepší živná půda nežli pro tradicionalistickou Evropu.

Mě vadí každý neevropan, který nám vnucuje svoji kulturu a nerepsktuje tu naši, vč. svého náboženství, zvyků, staveb a dalších věcí s tím spojených vč. dalších dětí abraháma židů.

V Evropě je to především sion, který se nás snaží odjakživa ovládnout, ale to se mu nikdy nepodaří.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(mňau, 10.12.2010 20:56:19)
Odpovědět
Ať vzkvétá multikulturní svět. Paráda! Budou z nás dokonalí kočkopsi. Akorát nevím, kde budeme mít předky a zadky.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(anajka, 10.12.2010 18:41:03)
Odpovědět
ÚŽASNÝ ČLÁNEK!!!!!!!!!!! naprosto souhlasím, nechci se se všemi a všude a za každou cenu kamarádit!!! Nechci,a tím spíš, že mi to nějací politici nařídí. Mám ráda klid, pořádek, řád, pravidla, pracovitost a slušnost. Kdo z cizáků nám tohle nabízí? Nikdo, spíš vyžírství a otravování. A na to není nikdo normální zvědavej. Co si budeme nalhávat, každej je rád, když přijde z práce, že má svůj klid. Má svou rodinu, okruh svých blízkých a to mu k životu úplně stačí. Ať si je každej doma a tam si to zvelebuje a neotravuje druhý. TEČKA.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Pavel Laskavec, 10.12.2010 19:56:19)
Odpovědět
"Buďme neskonale vděční osudu a sobě navzájem, když se nám povede mít v jednom bytě rodinu, jejíž členové spolu vyjdou."
Pozlatit, vydat. Tím dlouhým "íž" jsem si jistý nebyl, ale věta je to nádherná.
Re: Multikulturní svět? Jen další z utopií lidského společenství
(Rudolf, 10.12.2010 20:29:43)
Odpovědět
Zdálo by se ,že Matějka píše někdy rozumně a k věci,ale tím jak by si klidně přál Klause po třetí na Hradě, vymazal všechny své kladné nasbírané body.Klause bylo a je příliš,díky jeho privatizaci je republika totálně vykradená a vyprodána,nevratně.