reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši

Autor: František Matějka | Publikováno: 11.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Existují lidé, kteří se pohoršují nad odsunem Němců a chtějí přiznání k odpovědnosti. Prý jsme páchali zvěrstva. Jenže kdo seje vítr, sklízí bouři. Pojďme dnes na další kontroverzní téma. Jednou z největších chyb člověka podle mě je, když nedotahuje věci do konce. V takových případech se pak v době budoucí mnohdy nestíhá divit.

Když se podíváme na historii Německa, která v osídlení původními kmeny sahá již k počátkům našeho letopočtu, objevíme snadno viditelné základní prvky jeho existence. Rozpínavost a agresi. Lidé mají tendenci toto negovat a svádět vinu za to, co se dělo v minulém století, nikoli na agresory, ale pomalu na ty, co se jim bránili. Řada lidí má opět v této oblasti potřebu hledat „širší souvislosti“. Oprostěme se od matoucího hledání jiných viníků. Nebýt Německa, nebyla by první a zejména druhá světová válka. Německo je tím, kdo udělal první kroky a já zastávám přesvědčení, že agresor musí bez výjimky převzít úplnou odpovědnost za vše, co se stane po započetí jeho útoku.

Po tom všem, co Německo ve své krutosti předvedlo, mám zpětně i pochopení pro útok atomovými zbraněmi USA ve druhé světové válce. Tehdy totiž dotáhla Amerika obranu těch, kteří nestáli na straně agresorů, do konce. Ano, bylo to jistě stejně kruté, jako válka sama. Přesto tento krok pomohl válku ukončit. Domnívám se, že my jsme pak tady v Evropě nedotáhli do konce vítězství nad agresorem. Za všechno, co Německo provedlo v Evropě, nemělo mít podle mě po druhé světové válce sebemenší nárok na další existenci. Mělo být tehdy rozděleno mezi ty, kteří se jeho agresi museli opakovaně bránit.

Byl to Adolf Hitler, kdo tvrdil, že budoucnost mají jen větší celky než národy a národní státy, tedy „Nová Evropa“. Málokdo již dnes ví, že unijní „Den Evropy“ („Schumannův den“) se 9. května slaví na počest Roberta Schumanna, jenž je považován za jednoho ze zakladatelů Evropské unie. A ještě méně lidí ví, že před tím jako poslanec francouzského parlamentu hlasoval pro Mnichovskou dohodu… Hitler pak na adresu Československa prohlásil: „Je to fantastický úspěch. Je tak obrovský, že jej přítomnost ani nemůže zhodnotit. Velikost a dosah tohoto úspěchu jsem si uvědomil, když jsem stál uprostřed českého opevňovacího systému betonových bunkrů. Teprve tam jsem poznal, co to znamená dobýt téměř 2000 km opevnění bez jediného výstřelu. Propagandou postavenou do služeb naší myšlenky jsme tentokrát dobyli deset milionů lidí a území přes 100 000 km2. Je to ohromné.“ Důsledkem nedotažení druhé světové války do výše popsaného konce je opětovná roztahovačnost Německa a nová forma obsazování území. Dnes již ovšem nikoli cestou agrese vojenské, ale cestou rozpínavé nadstátní politiky a podpisů na listech papíru. Obě světové války vznikly jako důsledek zápasu o sféry vlivu, zdroje surovin, odbytiště a trhy. To, co Německo nedokázalo cestou válek na území starého kontinentu, tedy vojenským ovládnutím jiných států a jejich národů, dotahuje dnes cestou novodobého sjednocování pod rouškou Evropské unie, kde mu opět primárně nejde o nic jiného, než o sféry vlivu, možnost ovlivňovat zdroje surovin, odbytiště a trhy.

Německo je dnes ve své podstatě opět dominantním státem Evropy. Postupnými kroky ovládlo, společně se svým hlavním partnerem v Mnichovské dohodě, Francií, sedmadvacet evropských států. Nikoli cestou válečné agrese, ale tou, kterou jsme mu sami svou nedůsledností po druhé světové válce umožnili. Cestou papíru a smluv. Takzvaným sjednocováním a harmonizací si jako hospodářsky nejsilnější mocnost v Evropě otevřelo cestu k investicím, k zakázkám pro své firmy, k levné pracovní síle z jiných zemí a k penězům jejich daňových poplatníků. To je lepší výsledek, než kterého by kdy dosáhlo válkou. Pro srovnání Vám nabízím dvě mapy Evropy. Jedna z nich je mapou obsazených států Třetí říší, druhá pak mapou Evropské unie. Která je která nechám na Vás. Jestliže dojde k dalšímu posilování Bruselu pod taktovkou Německa, a pokud dojde k naplnění tzv. „Barcelonského procesu“, bude Německé dílo dokonáno. Pak bude mít bez války největší vliv v historii a to i nad takovými státy, které byly kdysi součástí aliance, jež ho ve druhé světové válce porazila.

 


Čtvrtá říše                                                        Třetí říše

mapa_EU_versus_Treti_rise.PNG


Chce-li snad dnes kdokoli z tepla svého domova, s plným žaludkem a živými členy rodiny kolem, psát něco o nemožnosti aplikovat kolektivní vinu, pak ani náznakem netuší, co je to válka. Jestliže dnes někdo říká, že jsme se po druhé světové válce dopouštěli zločinů proti Němcům, pak já říkám, že kdo sázel vítr, musel s bouří počítat. Německo po tom všem, co provedlo v Evropě, by mělo být hodně potichu a těšit se z toho, že ta následná bouře po válce byla tehdy tak malá. Bohužel jsme mu umožnili přesný opak.

 

http://brianakira.files.wordpress.com/2009/03/eu-nazi-flag1.gif

http://4.bp.blogspot.com/_i8FwMhaHO7M/StE95NikeYI/AAAAAAAABgA/JC8m-WAS3i0/s400/eu+nazi+flag.gif

http://info-wars.org/wp-content/uploads/2010/04/nazi-roots_int_250px.jpg

reklama
4839 čtenářů | 140 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Pavel, 11.11.2010 5:03:19)
Odpovědět
Vážený pisateli, podle vaší logiky, by neměla právo na existenci také Francie, byl zde Napoleon, a rovněž další státy co se v minulosti dopouštěly agrese a byly shodou okolností poraženy, vítěze nepočítám, ti mají vždy pravdu. O rozpínavosti lze mluvit v souvislosti s jinými etniky, potkávám jich denně víc než čechů.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Stilet, 11.11.2010 20:20:42)
Odpovědět
Především by nemělo mět právo an exitenci Rusko. K atentátu v Sarajevu došlo jen po ujištění Ruského vyslance, že Srbové s jistotou můžou spoléhat na pomoc Ruska kdyby došlo k válce. A také v momentě kdy Rakousko dalo Srbsku ultimatum, okamžitě Rusko vyhlásilo mobilizaci. Císař Wilhem poslal notu ve které žádal aby Rusko ukončilo mobilizaci a demobilizovalo. Rusko pokračovalo v mobilizaci a teprve nato mobilizovalo Němcko a válka byla odstartovaná. I na odstartování II. svět. války mělo převelikou zásluhu SSSR. Nejprvé došlo k podepsání smlovy o spoluprácí s tajným dodatkem o Polsku a tou smlouvou odstarotovcalo SSSR válku. Více zemi napadlo a obsadilo SSSR než bylo napadeno i ono a to podle tvrzení Německé generality na Norimberském soudu pouhých jedenáct dní před útokem Sovět. Svazu na Europu. Ještě větší část Rudé Armády bylo v ešalonech. Rusko válčí už dlouhá staletí a obsazuje jednu zemi za druhou, jen že to je Rusko tak i Českým slovanistum to vůbec nevadí.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Stlet, 12.11.2010 22:10:32)
Odpovědět
Ani šéovinističtí vepři jakým je Matějka nebo Vlk nemají právo na existenci. Vždy jsem si mylel, že Matějka je na rozdíl od Vlka slušný člověk. To jsem se ale pořáně mýlil.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Josef Novák, 14.11.2010 0:37:39)
Odpovědět
smrt rusku.
Danova utopie o eu
(richard, 13.11.2010 12:31:33)
Odpovědět
Analytici lámou nad Irskem hůl

Již ve čtvrtek většina analytiků oslovených agenturou Reuters vyslovila domněnku, že osud Irska je zpečetěn, země nevydrží současný tlak na státní finance a čeká ji nejpozději do konce roku 2011 totéž co Řecko, tedy že požádá o zahraniční pomoc.

"Není to jen problém Irska, je to problémy celé Evropy," sdělil hlavní ekonom společnosti Bloxham Stockbrokers Alan McQuaid.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 6:23:04)
Odpovědět
Nějak nereálný článek - v globalizační vlně se něco jako EU muselo vytvořit (ne byrokraticky direktivní ale spíše kooperující), nejvíce do pokladny EU přispívá Německo (mám dojem že více než další Francie a V. B. dohromady) - tudíž v ní má největší vliv. Asi 1/3 našeho hospodářství je také majetek Němců - dobrovolně jsme jim ho "prodali" v relaci za co by Němec doma koupil vrátnici, u nás dostal fabriku. Na jejich místě by se tak choval každý.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 6:38:12)
Odpovědět
Německo bylo potrestaný, a to docela razantně. Přišlo po prohrané válce o třetinu svýho území, dále o Sudety, které už mu byly Mnichovem přiřknuty a příp. o možné další území s německými menšinami v Polsku a Francii. Proto odtamtud a i z většiny Evropy byli němci odsunuti, i od nás. Hitler byl zločinec, co neodhadl svoje síly a prošustroval němcům jejich "příležitost" být velkým státem a velkou velmocí. Teď je to jen ekonomická velmoc o velikosti Polska, nebo jen o trochu větší.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 8:43:07)
Odpovědět
To asi srovnávate počet obyvatel?
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 8:53:17)
Odpovědět
Ne,srovnávám rozlohu, německo je trochu větší než polsko, z hlediska světa to jsou malé země.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 8:47:15)
Odpovědět
Na samitu G20 jsou podle tisku jenom 3 opravdové velmoci které mají moc ve světě

1. USA /319 mil ob./
2. čína /1,34 miliardy/
3. německo /82 mil/

zbytek je např. podle financial times kompars

Angel Merkel bylo označen několikrát za nejmocnější ženu světa..


A ty pořád tvrdíš že německo mohla být pořádná velmoc kdyby nepřišlo o část území.. už toho nech je to k smíchu..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 9:02:32)
Odpovědět
První dvě země souhlasím, třetí německo zatím jako hospodářská velmoc je třetí, ale tato pozice je pro němce neudržitelná, je to malá země, hrozí jí razantní úbytek a porodnost obyvatelstva a roste konkurence jak rozvojová časem Indie, tak i vlastně rusko, ale i rozvinutá. Nepřipadá mi, že by anglie a francie, ale i italie byly na tom tak špatně proti německu. A co japonsko a další východní probouzející se "tygři".?? Ty všechny si ukousnou z toho velkýho světovýho ekonomickýho koláče.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 9:06:10)
Odpovědět
Angela Markelová je sympatická němka a rozumná "baba", ale že by byla nejmocnější ženou světa?? Trochu úsměvné, ale dejme tomu, přeji jí to, ač je to opravdu velká nadsázka. A co manželka Obamy?
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 9:12:38)
Odpovědět
Tys pořád nic nepochopil :-)

největší supervelmoc už dávno není USA ale EU, je to většina členů NATA atd.

a tomuto bloku vládne tandem Německo-Francie, kde Německo má prim a německu šéfuje Angela, už to chápeš ??

Ona prezidentova žena má nějakou výkonou moc ??
Ty seš fakt komik, někdy se zamysly nad tím co ti tu píšu..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 19:19:57)
Odpovědět
Nebuď Dane takovej suchar, samozřejmě manž. Obamy jako nejmocnější žena je nadsázka, ale Angela také. Dneska nám trochu šéfuje Brusel, nikoliv Angela.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Šoumen, 11.11.2010 21:35:31)
Odpovědět
Pane Dane, co je to NATA? Nevím já znám jenom NATO, což je Nord-Atlantic-treaty-organization.
Asi vás ve škole neučili, že se zkratky neskloňují.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(jaroslav, 12.11.2010 11:57:07)
Odpovědět
A vás zase anglicky. North-Atlantic Treaty Organisation
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 9:26:50)
Odpovědět
Máš pravdu v tom, že Němci jsou malí proti ostatním gigantům, jenomže jsou rozlezlí po celém světě, jejich firmy a tak dneska např.

BASF - největší světová chemička
DHL - největší logistická firma světa /patří Deutsche Post/
Siemens - největší elektrostrojírenský konglomerát světa
T-Mobile - 2. největší světový operátor
SAP - nejrozšířenější firemní systém světa
VW - 2. největší automobilka světa
Mercedes - největší výrobce nákladních aut nasvětě

mají klíčové podíly v Airbusu a EADS


počtem patentů překonali už Japonce, jsou 2. největší světový exportér po číně a také 2. největší průmyslový výrobce nasvětě po číně, před USA a Japonskem.

Němec má 10x vyšší produktivitu práce nežli číňan, má větší než američan a tak Německo dnes vyprodkkuje HDP srovnatelné s Indií, ale pozor !!
Pokud započteš i německé firmy v zahraničí v ten moment jsou 2. nasvětě za USA v total GNP !!
Před čínou !
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Stallker, 11.11.2010 10:40:47)
Odpovědět
Proč my vlastně tolik desítek let bojujeme proti tomu, být součástí Německa, že?
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 10:50:07)
Odpovědět
Stejně se někdy ptají třeba Němci ze severu - co se vzpíráte být v Německu, vždyť jste vlastně původem také germáni, už jste na to zapomněli.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 10:57:24)
Odpovědět
určitě máme k němcům blíž než ke slovanstkým státům typu rusko, srbska či polska..

jsme někde mezi tím..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 10:59:38)
Odpovědět
Třeba z hlediska kultury se s tím dá souhlasit.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 15:12:13)
Odpovědět
3 miliony němců odsud odstěhovali, ale když se mrkneš kolem sebe kolik je tu lidí s německými příjmeními, je celkem jasné, že ta germánská genetická přítomnost tu je, navíc je to náš odvěký soused a obchodní partner, jsme na podobné vlně.. i strukturou HDP.. např.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 19:15:41)
Odpovědět
Geneticky jsme asi z 12% němci a slované asi zpoloviny, také krev židovská, kavkazká, keltská, románská, maďarská, jsme taková genetická směska.
Uvedeno v MF Dnes někdy před lety. Ještě k oblibě němců u čechů v minulosti. Uvádím od F.L.Čelakovského jedno nekorektní přísloví z r. 1850, určitě jej znáte, jen nyní v jiném národnostním pořadí:
"Do chléva Němkyně, Češka do kuchyně, Francouzka do lože /nejlépe hodí se/vysvětlivka.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(orel, 11.11.2010 22:24:59)
Odpovědět
Vykládáte si to správně? Je opravdu pro Češky lichotivé, že mají vařit, zatímco muž spí s Francouzkou?
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 5:33:41)
Odpovědět
Orle, já si to nevykládám, jen cituji z Čelakovského "Mudrosloví" z roku 1850, tak se to tehdy mezi lidem říkalo.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(František Aum, 21.11.2010 1:20:04)
Odpovědět
Německo má přebytek v platební bilanci - zahr. obchod, je "mistrem světa" v exportu 120 miliard EURO, Francie deficir 53 miliard.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Stlet, 11.11.2010 21:02:10)
Odpovědět
Dane ještě jste zapoměl Rusko. I to má dnes po rozpadu SSSR pořád nějméně třikráte více obyvatelstva, ale mnohokráte větší kus země, pusté země. A jak je možné že Rusko, poměrně početně malý národ obsadil takový flák země. Šestinu světa? A to Rusko má pořád málo země. Nevadí že většinou pustou,jen když může růst o další a další země a podřizovat si další a další národy.Když jsem chodil do školy, tak jsme se učili, že SSSR je Svazem o stošedeátí národech. V drtivé většině neslovanských a jak ty se dostaly do područí Ruska, Vlastní vůli zaručeně né. Kavkaz Rusko obsadilo a přivlastnilo si až v polovině devatenáctého století a Ruské lidí tam vůbec nemilovali a nemilují.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 7:19:10)
Odpovědět
A nedělal to každý větší silný národ stejně? Vznikající USA nazabíralo Mexiku jeho území - celý jih (Kalifornie, Texas, Arizona)? Neazbrala V. Británie Irsko a kolonie? Nemá Francie dosud zámořská území jako své departmány? Dobře že Rusové obsadili Kavkaz a drželi zkrátka muslimy i Turecko - přes tisíc let bylo Rusko pro Evropu nechtěně velmi výhodné jako hráz proti útokům Asijců a mohamedánů. Jak z hlediska mohamedánů tak z hlediska Hitlera udělali Rusové pro Evropu mnoho -proto podporujeme Čečence apod.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(richard, 13.11.2010 12:28:55)
Odpovědět
Analytici lámou nad Irskem hůl

Již ve čtvrtek většina analytiků oslovených agenturou Reuters vyslovila domněnku, že osud Irska je zpečetěn, země nevydrží současný tlak na státní finance a čeká ji nejpozději do konce roku 2011 totéž co Řecko, tedy že požádá o zahraniční pomoc.

"Není to jen problém Irska, je to problémy celé Evropy," sdělil hlavní ekonom společnosti Bloxham Stockbrokers Alan McQuaid.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Stilet, 11.11.2010 20:48:46)
Odpovědět
Hitler by člověk devatenáctého stoleti a nechápal že k životu státu není třeba obrovského území. Životního prostoru. Potom státy dohody po vítězství nikoliv na válečném poli přííž Německo ponížili a usilovali co nejvíce zničit. To přivedlo Hitlera k moci. I R-U rozbily protože chtěli oslabit Něěcko, tím že zničí i jeho spojence. Už Napoleon dal příklad k požadavkum nestdatých reparaci kterými vysával obsazené země. A jak je možné, že malé Čechy mohli tisíc let žít v sousedství takového příšerného agresora, Matějko?
Matějko, po vzniku ČSR poslal Klofáč na Slovensko dobrovolníky. Byly složené z Pražské galereky, desperátu a tím ukázal na co jsou Slováci dobří. Chovali se na Slovensku ještě hůře jak armáda Malinovského za osvobozování ČSR. Tak nejdříve ruku na srdce vlastenčíku Matějko. Němci nebyli takovými agresory, jak do nedávné minulosti Rusko, GB, Francie.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(grek, 11.11.2010 23:31:47)
Odpovědět
A ta galerka tam založila v roce 1919 universitu Komenského,protože měli jen madarské v Prešově.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 7:24:59)
Odpovědět
Pane Maťejka v mnoha článcích s váma souhlasím ale nyní nemohu.Po I.svět válce francie a usa požadovali rozdělení německa na stará knížectví.
Toho nedosáhli jelikož británie nechtěla připustit hegomonii francii na starém kontinentě.Což po válkách 1870 kdy chtěl Napoleon III. obnovit velikost francie bylo logické.Uas aspoň prosadili vyhnání císaře a nastolení republiky,což se ukázalo jako chyba.V konstituční monarchii by nebyl nástup Hitlera možny(Hitler se vťeloval jako záchrance německa seslaný prozřetelností).Po II.světové válce došlo ke sjednocení západního německa pod vlivem sílícího komunismu.Spojenci potřebovali silné prosperující německo jako hráz jak komunistické ideologii tak i jako pomocnou sílu.Jelikož po 2 skušenostwch s francii se báli že se rusové při útoku zastaví až u kanálu La Manche.Tomu sjednocení 3 zápodních zón pomohlo zabránit.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 7:48:44)
Odpovědět
Původcem IIWW jsou ponížující mírové návrhy z Versaiilské konference.Obvykle se háže do ringu ručník, když je někdo K.O, neudělala tak Francie.Jestli má někdo podíl na zrození Hitlera, tak jsou to francouzi a nezapomeňte, že " vyvolení bankéři", tedy ti, kteří dens likvidují dolar tiskme dalších a dalších peněz, roztočili také rotačky bankovek v Německu po 1WW.Situace tam byla naprosto katastrofální.Titíž francouzi způsobili problémy také nám.Dle Pittsburské deklarace uzavřené mezi slovenským exilem a českým měli mít slováci vlastní stát,francouzům se ale nehodila a na mírové konferenci ve Versaiiles se vynalezl " československý národ", který nikdo do té doby neznal.To byl především podraz na slováky.Pitsb.deklarace se zamkla a od té doby se o ní nemluvilo.Tatáž konference ve Versaiilles díky vynálezu československého národa potlačila původně zamýšlený občanský princip a tím vznikly problémy v čechách se sudetskými němci.Kdyby francouzi nenedakretovali tuto pitomost, tak by prostě v sudetech bylo česko-německá správa a na slovensku by byla správa slovenská.víme.Proto největší pohromou pro evropu jsou francouzi se svými megalomanskými nápady.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 8:02:47)
Odpovědět
ještě něco.jestli má někdo na to zarazit islamizaci Evropy, tak jsou to právě němci.Pořád radši budu v německé sféře vlivu, byť jako hrdý český vlastenec, než pod vládou sovětů či kosmopolitních sionistů z USA.Němci mají k našim kulturním kořenům mnohem blíže než dnešní američané namixování z celého světa.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 8:26:07)
Odpovědět
Zajímavé, souhlasím se všemi předpisateli..

A t obě matějko, ty seš horší než ten Hitler, už delaší dobu pozoruji tvoje nenávistné štváčské články v tisku a tedka bys chtěl rozpouštět státy ty socialistický dobytku !
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 11:09:41)
Odpovědět
Němci brání šíleně Evropu před islamizací - díky své lenosti do Německa natahali již 3 miliony Turků a staví jim tam mešity. Další přibývají.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 11:49:56)
Odpovědět
Kalous.Němci se probrali jako první.Neznám premiéra, který by řekl, že Ustava stojí nad šarija.To je téměř kontrarevoluuce multikulti trendu.Prozatím se říkalo musíme ustupovat a respektovat odlišnosti, jinak by to byl rasismus.Tato pochopitelná věc se učila a učí na právech jako tzv. přednost teritoriality práva, ale nesmí se nyní díky zm.dům jako Kocáb a Havel říkat nahlas.Sarrazin rozpoutal celoněmeckou diskuzi a premier Bavorska je pro úplný zákaz neevropské imigrace.Takovéto kroky a prohlášení neudělala dosud žádná vláda.Ono když muslimáci zavraždili berlínskou soudkyni, která chtěla aplikovat celostátní právo na jejich kalifát a napsala o tom otřesnou knihu jak je ustavní system diky muslimům v rozkladu, tak jednou dojde trpělivost.Muslimy jim tam natahali multikultirní židi z USA prostřednictvím vzdělávacích nadací.Navíc k největšímu nárustů muslimů došlo v posledních 20ti letech kdy se k moci dostala generace levičáků z pařížských barikád z roku 68 a rozhodla se evropu kulturně zničit.Gesteitbeter je hostující zaměstnanec bez nároku na občanství.Všude to začíná stejně nejprve přijede pár tzv. odborníků a pak se otevřou stavidla nekontrolovatelné imigraci.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 14:21:08)
Odpovědět
No má to několik chyb. "Gasteibarter je hostující zaměstnanec bez nároku na občanství" ale když se mu narodí zde (nebo v Německu) stává se občanem státu, ve kterém se narodí a tudíž jeho rodiče lze odsud asi těžko vyhnat. Německá politika k islámu je spíše pokrytectví kvůli voličům - ve skutečnosti se nic neděje, dokonce se připravuje i program že by v místech s větším počtem Turků byly turecké školy. Turky netahali do Německa levičáci ale firmy a zaměstnavatelé, aby měli levnou pracovní sílu a dělali práce které Němcům nevoní (pomocné práce v zemědělství, lesnictví, stavebnictví, úklid měst ..)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 14:48:16)
Odpovědět
už dlouho tu v tomhle žvaníš, nepřesvědčitelně..

neprošel zákaz křížů ve školách, neprošly modlitebny turkům v Berlíně

byl vyznamenán autor mohamedových komiksů-přímo angelou

Německo pohrozilo Iránu vojensky pokud napadn Izrael

Německo je 2. největším přizpivatelem do Izraele i vyzbrojovačem !

Německo zavede novou sadu zákonů od příštího roku pro přistěhovalce, mimo nových testů je tam i možnost vyhoštění.

Němcko dlouhodobě odmítá přijetí Turecka.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 14:57:22)
Odpovědět
To se za rok uvidí, kdo žvanil!
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 15:09:47)
Odpovědět
to už se vidí !
ty zákony jsou přijaty, platnost je od příštího rouku..

Ty chceš mermomocí vidět něco negativního, tak se mrkni občas do zrcadla... a budeš ukojen :-)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 15:26:16)
Odpovědět
Běž si popovídat s vládou vyhozeným Sarrazinem za jeho "protiislámské a protiturecké" úvahy ve vydané knize - machře!
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 16:24:11)
Odpovědět
Už jsem ti jednou psal, že on bojoval i proti židům, to si myslím, že je namíchlo víc, ale hl. důvodem jeho vyhození určitě není ta kniha, ale mnohem spíš profesní problémy..

Kdyby ho za ty výroky stíhali, to by mě teda namíchlo, ale on dostal výpověď v hokně za bordel co tam měl.. to je celé..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 16:56:08)
Odpovědět
Dane Thilo Sarrazin dokázal v roce 2007 v německé metropoli jako vůbec první správce financí po osmapadesáti letech dosáhnout přebytku městského rozpočtu.Za to asi vyhazov nedostal.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 23:28:49)
Odpovědět
1/ neodstavili ho kvůli muslimům, ale židům, do muslimů šije ten člověk už minimálně 7 roků !

"Aby toho nebylo málo, v rozhovoru pro Welt am Sonntag Thilo Sarrazin prohlásil, že "všichni Židé sdílejí určitý gen, stejně jako Baskové mají určité geny, které je odlišují od ostatních." Než tento poslední výrok coby "blackout" a "hloupost" sám odvolal, shledal deník Frankfurter Allgemeine Zeitung Sarrazinovy myšlenkové pochody "biologickým panoptikem" a od generálního tajemníka Ústřední rady Židů v Německu Stephana Kramera to člen vedení Bundesbanky rovnou schytal coby "šiřitel rasových bludů." Od té chvíle musí Thilo Sarrazin čelit mediálně-společenskému honu nebývalých rozměrů.

"

2/To s tím vyrovnaným rozpočtem v roce 2007 je samozřejmě nesmysl, od roku 2001 kdy ovládl Berlínskou radnici teplý sociálně demokratický starosta se ročně dluh berlína, coby nejzadluženější metropole EU zvyšuje o 30-40% a konkrétně v tom roce 2007 to je jenom účetní trik, ten rozpočet vyarovnaný nebyl, to byla jenom lež socialistů.
Asi jste si všiml, možná ne :-) že on nebyl odvolán z funkce ministra financí spolkové země Berlín, nýbrž ze spolkové banky, do níž nastoupil až v roce 2009 a sám odstoupil na nátlak vlastního šéfa za rok nato, tedy až letos !
Mimochodem byl několikrát kritizován Angeloou Merkel a spolkovým ministrem financí co neoochotu šetřit už v roce 2009, jeho ostré s pory s Angelou gradovali při přijetí rozpočtu, kdy mu jeho návrhy byly všehny vráceny k přepracování, on nato reagoval slovy pro tisk, že správný Němec nemůže volit takový povl jako je Frau Merkel :-)

Tak tolik asi pro upřesnění :-)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 19:26:52)
Odpovědět
Kalousi, máte přesnější informace než Dan. Dan je v tomhle poměrně naivní. Už vidí stěhující se turky domů. Oni se vracejí, pravda, ale zlomek proti těm co přijíždějí.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 19:33:10)
Odpovědět
No mě by zas zajímalo čím jim vojensky německo pohrozilo.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 23:36:09)
Odpovědět
22.6. 2009 Angela Merkelová po návštěvě izraelského ministra zahraničí v Berlíne na tiskové konferenci pohrozila veřejně Izraeli vojenskou podporou Izraeli v případě jeho napadení Iránem.


:-)


A jenom tak mimochodem, já se Sarazinem souhlasím vč, jeho antižidovských prohlášení a jsem naštvaný na německo, že je vůči židovským pijavicím stále tak politicky korektní.
Němci mají židovský mindrák .
Politicky a ekonomicky je to však sociálně demokratický, marxistický odpad, ještě jsem neviděl sociálně demokratického ekonoma hospodařit s přebytky :))
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 5:39:13)
Odpovědět
Nemyslím, že němci mají židovský mindrák, ten máš spíš ty.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 12.11.2010 14:46:30)
Odpovědět
Němcimají dokonce veliký židovský mindrák, jenom v samotném Berlíně funguje 5 muzejí holokaustu, jedno v samotném centru zaujímá celé náměstí, celkově bylo vytvořeno v zemi na 23 muzejí holokaustu a přez 100 památníků židům.

Sarazinovi výroky o židech ho také zničili..

za ty muslimské ho nikdo nevyhodil :-)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(dub, 12.11.2010 22:33:20)
Odpovědět
Ku.rva Dane,už sis opakoval mluvnici?Odborník jsi na úplně všechno,ale česky neumíš,blbe..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 17:18:23)
Odpovědět
Tureské školy povolila Merkelová proto, aby zachovala kvalitní školy pro němce, jelikož turci strhávali úroveň dolů a Merkelová to řekla jasně, že je třeba zastavit propad úrovně školství.To je opak toho co chce u nás klika okolo neziskovky " Společně do školy" prosadit - inkluzi vzdělávání pro cikány.Jestli to projde to bude naprostá pohroma zejména v místech kde je jich větší hustota.3 cikáni nebo 3 turci ve třídě znamenají naprostý konec.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(vizír, 11.11.2010 23:28:32)
Odpovědět
je to tak: 1 agresivní uřvaný cigoš s mentalitou doby kamenné do třídy = kolaps schopnosti cokoliv vyložit, snížení kvality výuky na úroveň zvláštní školy
.... ale možná se to někomu hodí aby česká populace byla nevzdělaná a tak mnohem lehčeji manipulovatelná a vymývatelná různými židovskými ismy(multikulti, homo, gender, náboženství svatého oteplování či svatého holokaustu atd)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 12.11.2010 0:12:57)
Odpovědět
Ano a na Tureckých školách bude o dpříštího roku mimo jin.

výuka dějin Německa, vč. dějin křestanských
výuka německého vlastenectví

testy z obou předmětů nutné pro další postup
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 8:50:41)
Odpovědět
To jsou pi.tomosti. Existence československého národa bylo velmi při vzniku nového státu bylo velmi pragmatické jak pro Čechy a Moravany, tak pro Slováky. Čechů bylo proti 3 milionům Němců málo - v Sudetech by žádná česko německá správa nebyla - Sudety by se připojily k říši - a my bychom nakonec museli také - co s takovým zbylým mrzákem. Slováci byly pod silným tlakem Maďar, Maďarské a Slovenské republiky rad. Bez českých legionářů a zahraniční vojenské pomoci Francouzů a Italů mohli jít Slováci hned do kytek jak Horní Uhry. Boje proti Maďarům vyhrálo československé legionářské vojsko pod vedením francouzského generála.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 9:09:57)
Odpovědět
Němci a madaři "projeli" 1.ww a proto byli oškubaní. 1.republika prosperovala a to velmi.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 10:46:35)
Odpovědět
To je sice celé pravda - ale Němci i Maďaři se bránili. Do bouřících sudetských Němců musely legie střílet a na jihovýchodním Slovensku probíhala s Maďary malá válka s celými bitvami. Dokonce první poločas čsl. vojsko prohrávalo a italský slabý generál byl vyměněn za francouzského - schopnějšího a Maďaři byli poraženi. O prosperitě 1. republiky bych moc nemluvil - skoro polovinu její existence ji provázely poválečné problémy a velká hospodářská krize po r. 1929. To byla prosperita - když se někde měsíce stávkovalo že mzdy nestačili na jídlo (Rosicko Oslavanskoú nebo se do stávkujících dělníků střílelo (S. čechy, Mostecko)..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 14:23:10)
Odpovědět
K reakci nade mnou. Kalousi, máte to historicky přesně řečeno.!
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 9:52:42)
Odpovědět
No když už jsem u toho české země měl vždy šanci na uznání samostného čekého státu než Slovensko.Český stát existoval nepřtržitě, je to tzv. historická země.Se Slovenskem je to horší.Českoslovnský národ byla spíše výpomoc Slovensku.
Druhá věc je, že Masaryk byl ve vleku sionistů, je pozoruhodné jak si to mašíroval rovnou za poradcem Balfoura jakjýmsi židem, který se později stal presidentem Izraele a ještě než vzniklo Československo naše reprezentace uznala Balfourovu deklaraci - tedy vznik budoucího židovského státu, pak si to Masaryk mašíroval za Dr.Brandejsem swoudcem Nejvyššího soudu, šéfem US sionistického hnutí a tam dostal plnou podporu.Proto také Masaryk nenasadil legie proti židobolševikům v rusku a poslal je domů přes vladivostok ( menší záběžka)- 50000 mužů legionářů by rozmetalo komunisty raz dva, ale Masaryk měl od židů pokyny, celý komunismus byl do ruska zavlečen mezinárodním sionismem a to je odpověď proč Masaryk lhal, že komunismus je specifický ruský jev a že se stím nedá nic dělat.Etničtí rusové trpěli pod hrůzovládou kosmopolitních židů.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 10:58:07)
Odpovědět
Bože Sullo, Vy jste v.ůl. Nasadit legie proti bolševikům. Legie měly pomoci vytvořit nový stát a být jádrem nové čsl. armády a ne chcípnout někde v nekonečných prostorách Sibiře. Projet přes sibiřskou magistrálu se jim podařilo jen díky maximální koncentraci kolem železnice, kde jejich vlaky projížděly. Gajda s některými dobrovolníky to zkusil pomoci Kolčakovi ale rychle vycouval, ten bělogvardějský opilec by mu všechny vojáky nechal zlikvidovat.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 11:32:09)
Odpovědět
Kalous.jakej vůl.Koukněte se pane na mapu, kde byla Halič a ruská fronta, do Moskvy a Petrohradu to nebylo daleko, rozhodně blíž, než přes Vladivostok domů.Ale poslat je domů přes Vladivostok více než 8000km, vám to přijde normální? Legionáři by komunisty a bolševiky rozmetali, bojová nálada byla.Jelikož kosmopolitní židi dopravili Lenina a další bandity do Ruska, nebyl politický zájem, aby tam byla silná armáda, proto Masaryk souhlasil s odjezdem domů menší oklikou a ta cesta trvala skoro rok.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 14:06:21)
Odpovědět
Sulo, nevíte co se odehrávalo. Cesta z Haliče a Ukrajiny do našich zemí byla neprůchodná, znamenala střet s německou armádou a zajetí s trestem smrti. Volná byla jen cesta přes Vladivostok - a měla jkedinou velkou komplikaci, při podpisu mírové smlouvy s Němci Rusové slíbili, že legie odzbrojí a vydají Němcům a Rakušákům - to se rovnalo zase trestu smrti. To způsobilo šarvátky s bolševiky, kteří se to snažili uskutečnit a legionáři na to nepřistoupili. Říci že naši legionáři by bolševiky rozmetali může říci jen id.iot. Neměli žádné zázemí ani podporu ani by se do toho nikdo nepustil. Už tak k bolševikům řada legionářů přeběhla (viz autor Švejka Hašek). Rusi vyhnali Wrangela, Denikina, porazili bílého Kolčaka a vyhnali i v r. 1919 Poláky až od Kyjeva k Varšavě. Republika legionáře nutně potřebovala co nejdříve doma k obraně republiky jak proti tlaku sudetských Němců, tak zejména k odražení válečných akcí Maďarů. Nevím kde se takové blbiny o tažení legionářů na Moskvu berou - nevíte co se tam stalo Napoleonovi a Hitlerovi? A kdyby naši legionáři Moskvu obsadili, to by ji připojili k Praze? Není to naprosto stupidní?
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 14:18:31)
Odpovědět
Kalousi, máte pravdu. Legionáři zachraňovali vlastní životy, proč by se do toho v Rusku pletli, kdyby nemuseli, to je jasné.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 16:18:55)
Odpovědět
Pane Kalous zas tak moc legionářů nezběhlo jenom několik výjimek.Bolševici porazili Kolčaka,Wrengele a děnikina jenom proto že ti spolu nespolupracovali ale dokonce i spolu válčili.Proto prohráli a zápodní pomoc taky proto zhnuseně odešla jelikož tam nebylo s kým spolupracovat jinak máte ale pravdu.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 16:45:23)
Odpovědět
V březnu 1918 došlo v ukrajinském železničním uzlu Bachmač k tvrdému boji mezi Čechoslováky a Němci,kteří chtěli zabránit legionářům v ústupu na východ a tím i dalšímu boji na straně Dohody.Vše vzniklo kdyžse v závěru roku 1917 ukázalo,že bolševici kolem Lenina usilují ukončení bojů dohodla se Česká rada ve francii o přesunu československých legii nszápadní frontu.Velitelem legii se stal Maurice Janin a přepravu přislibili Benešovi briti. československý armádní v Rusku sbor tvořili v té době dvě divize o více jak 40 000 mužích.Němci jim v tom chtěli zabránit a tak se 8.3.1918 obě vojska střetli.Boje trvali až do14.3.1918 kdy prošlo cele naše vojsko a němcům bylo znemožněno jejich pronásledování.Mimochodem naši legionáři bojovali v rusku až do roku 1920 a poslední z nich se vrátili 1921.V rusku v té době probíhala regulérní občanská válka ,kde každý valčil s každým.A tak je logické že se našim nechtělo umírat pro nic za nic.Ale chtěli domů.někteří válčili od roku 1914 až do roku 1920 a tak toho měli plné zuby.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 17:46:36)
Odpovědět
cooku, máte přehled. Některá uskupení bolševiků i bílých byli spíše než regulerní bojovníci bandy lupičů, zlodějů a vrahů. Do takové války ještě k tomu na velkých prostorách by se kromě obranných bojů na ústupu zapojil jen blázen.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 18:01:03)
Odpovědět
Pane kalous dokonce z rodiné historie.Můj stařeček byl zrovna českoslevenský legionář v rusku.A i když si ho pomatuju jen matně ,umřel 92 letech tak spoustu příběhu mě vypravoval děda(jeho syn).Dědův bratr zas za II.svět odešel do francie a pak do británie a sloužil jako mechanik 310 perutě a později jako střelec 311.Naštěstí už u protiponorkové služby.Tam se pak oženil a zůstal.Tak znám po roce 1990 vyprávěni i oII.svět válce.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 18:19:26)
Odpovědět
To je velmi sympatické. Také jsem desítky hodin poslouchal vyprávění prastrýce - legionáře o různých sporech a střetech s bolševiky, bílými - dokonce někde u Amuru i s Číňany a cestě z Vladivostoku kolem Číny a Indie na amerických lodích do italského Terstu. Někde možná u vzdálených příbuzných bude i jeho plukovní kronika, kterou v Rusku vedl. Je zajímavé proč je tato zajímavá etapa našich novodobých dějin mnohdy tak naprosto špatně a účelově vykládána jak za komunistů, tak nyní.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 18:31:38)
Odpovědět
Taky by mě to zajímalo.Asi se už vlastenectví a čest nenosí.K tomu rusku,jediná pravá autorita byl asi jen car asi taková ikona.Jinak tam propukla naprostá anarchie?Lenin a spol.to pak drželi jen díky teroru.kdový jak by se svět vyvíjel nebýt I.svět války.Ale to se nikdy nedovíme.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 18:56:56)
Odpovědět
To je pravda, aby Rusko fungovalo, potřebuje cara (nebo diktátora). Zajímavé bylo to, že u městských obyvatel či "střední třídy" si legionáři s místním obyvatelstvem většinou dobře rozumněli a měli sympatie, prastrýcovi nabízeli k sňatku i kupecké dcery. Je fakt, že naše vztahy s Rusy byli potom v historii dál komplikované - ale dnes záměrně oficielně pěstovaný antirusismus se mi nelíbí.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(orel, 12.11.2010 22:03:55)
Odpovědět
Sudety by se připojily k Říši? Po prohrané první světové válce? Pardon, Dohoda by nikdy neuzavřela takový mír, ve kterém by bylo Německo jakkoli zvětšeno. Viz zákaz připojení Rakouska.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 16:08:51)
Odpovědět
Pane Sullo,Pitsburská deklarace značila vznik československa a československého lidu s autonomií každého národa v československu.Problémem slovenska 1918 bylo že tehdy žádné slovenské národouvědomění neexistovalo.Stejně jako dnes jsou to záhoráci,východnňári,maďari a slovensko jako takové je jen okolo bratislavy.Co se týče zemí koruny české a markrabětství moravské tak ze statistik vypracovanévídeňskými úředníky vyplívá že v roce 1846 se v
čechách:
60% se hlásí k národnosti čeké a jeho podíl se zvětšuje
38%se hlásí k národnosti německé,a to včetně židů jelikož ti mluví převážně německy.
na moravě:
72% národnosti moravské
26% národnosti německé
Od roku 1880 se národnost česká a moravská zvyšovala a podíl německé národnosti snižoval.
A jestli chcete celé rokousko uhersko tak:
Němčina...................23,3%
Maďarština................19,6%
Čeština...................12,6%
Srbština a chorvatština...10,5%
Polština...................9,7%
Ukrajinština a rusínština..7,9%
Rumunština.................6,2%
Slovenština................4,2%
Slovinština................2,9%
Italština..................1,6%
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 18:03:01)
Odpovědět
Cooku, výborný přehled. Ukazuje dvě zajímavé a dnes popírané věci - židé zejména bohatší inklinovali k Němcům (ve starých kronikách židovskoněmecký živel) více než k Čechům a Moravákům, mluvili převážně německy a ve volbách hlasovali jak Němci - původně předpokládali že vyjdou dobře i s Hitlerem a silně se přepočítali. Dále že národnosti česká a moravská byly rovnocené a regulerně sčítané v rámci samosprávné Moravy. Preference Maďarů u císaře při skoro stejném zastoupení našich obyvatel a Maďarů asi naše předky pěkně štvala.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 19:40:05)
Odpovědět
Toto je pravda, ale není to přesné. Židé za rakouskauherska tzv, němčili,nebo germanizovali a na slovensku maďarizovali, neboli hlásili se k němcům a maďarům. Po vzniku republiky již ne, postupně většina českých židů přešla na českou národnost a v obchodech používali češtinu i němčinu, i v sudetech.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 7:35:27)
Odpovědět
Ano, ale i za té první republiky považovali ž. ve významné části češtinu za jazyk podřadný a své děti učili německy. Moje prateta se tím živila - dělala vychovatelku a učitelku němčiny dětem v bohatších židovských rodinách. Nic špatného tím nemyslím - jen je to historický paradox - židé se snažili k Němcům (Maďarům na Slovensku) inklinovat a maximálně s nimi spolupracovat - a ti s nimi škaredě zatočili.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 18:35:36)
Odpovědět
cook.perfektní
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(František Aum, 21.11.2010 1:38:58)
Odpovědět
SKVĚLÝ KOMETÁŘ !!!
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(František Aum, 21.11.2010 1:46:20)
Odpovědět
SKVĚLÝ KOMENTÁŘ, DĚKUJI.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(romanH, 11.11.2010 8:54:59)
Odpovědět
Sice nemam zadny duvod se sudetaku zastavat, ale prece jen na jejich omluvu neco napisu:
Kdyz v roce 1918 vzniklo Ceskoslovensko, tak se jich na to nikdo neptal. Presto ze, jich v Ceskoslovensku zilo vic nez Slovaku, tak zde byli prohlaseni za narodnostni mensinu.
Kdyz se v roce 1920 tvorila Ustava, opet jsme je ignorovali a neprizvali k jeji tvorbe.
Takze to, ze davali prednost pripojeni k Risi, kde nebudou obcany druhe kategorie mi prijde jen jako logicky dusledek.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 9:08:14)
Odpovědět
toto je naprostá pravda..

a mnozí zde žili 20 od 14. století..

např. některé německé obce na již. moravě byly založeny němci již kolem roku 1320..

600 let tu žily a pak...

jejich právo na domov zde bylo větší a starší, tradičnější než benešovi zákony, ty byli jistě zločinem ale ne prvním proti nim, zacházeli jsme s nimi jako s cizími a vymstilo se nám to..

Ti co tu zůstali, přežili dekrety většinou antifašisté, byli stále občany 2. kategorie, přesídleni, menší důchody než češi a moravané, zákaz studia dětem, mnozí pak ještě sami dobrovolně emigrovali..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 19:47:43)
Odpovědět
RomanH, to by až tak nevadilo, že pochopitelně upřednostňovali německou národnost před českou, ale že tak masově podpořili Hitlera a Henlaina a jejich represivní protičeský režim, bylo špatné. Proto byli odsunutí, a byli odsunuti i ze zbytku evropy s několika vyjimkami.
Navíc byli to hosté, pozvaní Přemyslem II, jako kolonisté a oni nájm vlastně za odměnu nabídli takové německé KOSOVO, a proto šli..
Navíc my jsme němcům prakticky nikdy tady neškodili, neměli jsme je v dobách Čelakovského rádi, ale neškodili jsme jim.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(orel, 11.11.2010 22:22:45)
Odpovědět
Byli pozváni českým králem, tak měli zachovávat věrnost českému království. České království ale bylo zrušeno a nahrazeno československou republikou. To je jiný stát. Ostatně podle téhle logiky měli karpatští Němci na Slovensku zachovávat nehynoucí věrnost uherské koruně, protože je tam pozval uherský král.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 5:51:24)
Odpovědět
Jenže ono to s jejich věrností byla docela bída. Němci se nemísili téměř s Čechy a žili v uzavřených pospolitostech. Už Hus před nimi varoval, že jsou cizorodým a ne přátelským hostem. Po 30leté válce od Ferdinada II využili němci a rakušáci příležitost a začli nám v čechách a na moravě vládnout, zabrali až 2/3 českého majetku a povzbuzovali německé přistěhovalce. Z čechů se stali nevolníci nebo vazalové němců a rakušáků. Proto pak později nebyl jeden důvod oplakávat rakouskouhersko a taky to ani jedna země z tohoto rozpuštěného molochu nedělala.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 7:46:06)
Odpovědět
Souhlas Hardy. Němci nebyli jen kolonizátoři pohraničí, ale stali se velmi silnými konkurenty nově vznikající bohatší české buržoasie a střední třídy. Třeba Brno před 100 lety bylo z poloviny německé a židovské, Moraváci tam představovali spíše chudinu, dělnictvo a pomocné síly. Vyvraždění židů i vyhnání Němců úplně změnilo naši zemi, nejen pohraničí.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(orel, 12.11.2010 20:05:17)
Odpovědět
Hus chtěl lidi ovlivnit, nikoli informovat. Taky napsal, že dobrý Němec je mu lepší než špatný Čech. Napsal též, že si Češi berou Němky a děti pak mluví německy, pročež kdokoli si vezme Němku, ať učí děti česky. Krom toho brojil proti užívání slov jako knedlík" místo "šiška" - jak by se ta slova už tou dobou dostala do českého jazyka, kdyby se Němci drželi stranou?
I kdyby to s tou izolací byla pravda pro první období německého osídlení u nás, jak by tolik Čechů mohlo mít německé jméno, tolik sudetských Němců české? Kam zmizeli němečtí kolonisté v českých městech, kam české obyvatelstvo v těch částech pohraničí, které byly osídleny již ze starších dob, ale kam se přistěhovali Němci?
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 21:04:05)
Odpovědět
Byla to pravda hlavně v prvním období, možná několika generací něm. přistěhovalců, po sto až stopadesáti letech byli češi většinově již poněmčeni a pak již to bylo jedno. Přesto byly zajímavé enklávy rakušáků okolo Vimperka, ale i jinde třeba Kašperské Hory, kde se i udržely archaické formy němčiny. Zase pražská němčina byla považována za jazykově brilantní, tou psal ostatně i Kavka.
Ještě k příjmení, ty se ke konečným podobám dostávaly za Marie Terezie a jejího syna, kdy příjmení často zapisovali němečtí matrikáři poněmčeným čechům, příjmení se poněmčovala zejména v 18 stol. Šubrt, Šmíd,Mareš, Jireš,Švarc, Švorc,Štech atd.atd.,ale přesto většina příjmení zůstala česká,Novák,Novotný,Svoboda,Dvořák,Černý,Veselý,Procházka atd.atd.
Koncem 18 století jsme byli poněmčeni, čeština se považovala již za mrtvý jazyk a první obrozenci špatně mluvící česky a dobře německy se pracně češtinu snažilidoučit.
Třeba úsměvná Magdalena Dobromila Retigová uměla poměrně bídně česky a proto její recepty typu: "vraž do toho pět vajec" atd..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(orel, 13.11.2010 13:07:43)
Odpovědět
Za těchto okolností ovšem ten druh nacionalismu, stavějící na jazyku jako na středobodu národa, nedává smysl. Mně bylo vždycky sympatičtější zemské vlastenectví. Ostatně české země ve své ideální podobě zahrnují Slezsko, Kladsko a Lužici, v takovém případě by se česká pospolitost musela definovat jinak.

Jakkoli se ve městech mluvilo německy, na venkově ne, takže poněmčení nebylo zas tak žhavé. Nejstarší katedra českého jazyka není v Praze, ale na Tereziánské vojenské akademii.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 13.11.2010 15:25:28)
Odpovědět
To je pravda, ač koncem 18 stol. byla považována čeština za mrtvý jazyk, nebylo tak tomu na leckde na venkově.
Ale ta varianta jako v Irsku, že irští keltové se poangličtili, pak se od britanie odtrhli, ale angličtinu si ponechali a oživili keltskou irštinu/tou mluví dennodeně 4% Irů,20% občas, zbytek semtam něco použije/, ta varianta u nás nenastala, ohledně němčiny. Že bychom mluvili německy a semtam trochu česky.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(alfa27, 17.11.2010 8:46:51)
Odpovědět
To je obvyklá zkreslenost, hojně propagandou podporovaná.Ne že by tu od 14.století již Němci nebyli.Byla to ale řemeslnická a městská vrstva, relativně bohatá, která se stěhovala především do měst ve vnitrozemí.Z těchto měst po 1.světové válce zůstala převážně německá jen Jihlava.Zbytek splynul s českým živlem a hlásil se k Čechům.Sudetští Němci byli převážně chudší a venkovské obyvatelstvo, které zčásti přišlo s novou šlechtou po 30 leté válce. Osídlilo území do té doby spíše neobydlené,popř.území,které obyvatelstvo opustilo během této války.V rámci toho došlo i k poněmčení zbytků českých obyvatel,i z nich vznikli pozdější "sudeťáci"Po 300 letech se však již přirozeně považovali z Němce.Pokles obyvatelstva v Českých zemích mezi roky 1618-1650 je odhadován na 50%!
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 9:38:41)
Odpovědět
proto na mírové konferenci Beneše postrkovaný francouzi řekl, že v československém národě jsou sudetší němci národnostní menšinou.Američani právě měli problém s tím jaký by měl být koncepot státu, navrhovali konfederaci ( ČSR), ale konceptem čekoslovenského národa vznikl stát československého národa s národsnotní menšinou, která ale v hístorických zemích království českého byla tak 50:50%.Navíc dnes to vidí každý, kdo přišel do sudet, genetický odpad a socky a jak to tam vypadá.
američani měli velký problém s uznáním českolsovenska právě kvůli národnostním menšinám.Československým národem se to vytvořilo ale nestáli o něj ani slováci, což češi stále nemohou pochopit, že slováci chtěli svůj stát a československý národ byl umělý konstrukt.Kdyby bylo na mě.RAkousko.uhersko mělo zůstat.Habsburkové měli rozum a hranice mocnářství končila na doteku s islámským světem,v rámci RU existoval volný pohyb a služeb, mohlo se po celé monarchii akorát si francouzi chtěli udělat ze Střední Evropy četníka proti Německu, což nemá hjistorickou oporu.Střední Evropa vždy byla valem proti východu a islámu, akorát se na to zapomnělo.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 11:07:14)
Odpovědět
Takto lze teoretizovat. Ale kdyby Vaše úvahy slyšela většina obyvatel v Čechách a na Moravě koncem r. 1918, asi by jste jich pár schytal. Už měli Rak. plné zuby a chtěli svůj stát.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 12:08:25)
Odpovědět
Sullo, všichni odešli z rakoskouherska docela rádi, tenhle mnohonárodní moloch byl neudržitelný. A navíc rakušáci projeli válku, zajímavé, že se žádná ze zemí k rakousku zase nevrátila. Už nebyl zájem.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Sulla, 11.11.2010 12:23:02)
Odpovědět
nepopírám, že se RUh nevyčerpalo, ale v jisté době mělo svůj význam a Habsburkové dali prostor aby se zformoval moderní český národ, který zažil všechny RUh všechny moderní reformy.Po válce už o bohužel bylo někde jinde.Národy, které byli v RUh prošli všemi potřebnými reformami, dnes bereme za samozřejmost povinnos školní docházku - to dalo základ vzdělanosti pozdějšímu rozmachu průmyslu.Země kde se povinná školní docházka nezavedla, také zůstaly zaostalé a nešel tam rozvíjet průmysl.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 14:43:44)
Odpovědět
a nahradil ho další mnoho národnostní moloch, tentokrát čechy, morava, slezko, slovesnko, zakraptská rus a v něm zůstalo 3,5 milionu němců-rozbuška, 750 000 madarů a 140 000 chorvatů..
a jak dlouho nám vydržel tento moloch ??
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 19:59:31)
Odpovědět
Myslíš MOLOCH Československo, ale ten moloch fungoval dobře. Čechoslovakizmus byla masarykova idea jednoho československého národa s dvěma jazykovými mutacemi, češtzina a slovenština. To bylo proto, že jsme vzali trochu "u držky" němce a maďary. A z čechoslováků to udělalo většinový národ, protože jen slováků byly tehdy 2 mil. a němců 3 mil. jen díky tomu se mohli stát němci menšinou.
Fungující československo nám rozbil Hitler, až pak odpadlo Slovensko, zakarpandu po válce zabral rus, ale to je všeobecně známé.
Československo před 2.ww bylo 10-12. nejprůmyslovější stát světa a prosperoval i přes krize, z prosperujícího státu se neodchází. Za 2.ww nemůžeme, to byla smůla.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 23:06:38)
Odpovědět
ale prdlačka, slováci utekli dobrovolně a ihned založili Slovesnký štát, na samotné Moravě bylo přez sto tisíc konfidentů, protože měla čech a Prahy plné zuby, 3,5 milionu němců byla tehdy víc než třetina státu, když k nim započtu ty chorvaty, rumuny bylo to kolem 4,3 milionu cizionců v protektorátu B und M a to nepočítám moravany a slezany + židy !!

A já se ptám kde byli ti češi a kolik jich vlastně bylo ??????

A jsme u podstaty falše tohoto státu, poskladance mnoha národů který nikdy nemohl fungovat, protože je Praha všechny valchovala a tak to i dopadlo !

Napodruhé konečně slováci utekli pořádně a na Moravě, když řekneš pražák, většin alidí si odplivne..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 6:08:09)
Odpovědět
ale prdlačka: Československo fungovalo dobře ekonomicky i společensky, Slováci se trhli, protže jim dal Hitler na vybranou, buď samostatnost a spojenectví s říší nebo pravděpodobný protektorát českomoravskýho typu. Němci se s Čechy postupně sžívali ekonomicky i společensky, např. masově byly rozšířeny tzv. handly, to je česká mládež na prázdniny do něm. rodiny a obráceně /jakási výpomoc,opér atd/ s vidinou vylepšení jazykových znalostí. To všechno zkur-il Hitler, tady klidně mohlo bejt český švýcarsko, ekonomicky jsme na to měli našlápnuto.
Jinak ty Dane moravskej národ nerezeprentuješ, kór když se pyšníš, že děti tvých dětí už budou mluvit jen německy.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 7:54:52)
Odpovědět
Souhlas Hardy. O těch handlech mi třeba vyprávěl otec - každý rok o prázdninách jel jako gymnazista do německé rodiny v Sudetech cvičit němčinu. Ale byli i vůči Sudeťákům tvrdé zásahy - po r. 1918 byly většinou v Sudetech funkce státních zaměstnanců dávány jen Čechům (pošťák, policjat, hajný, učitel ...) a byla tam v době krize mnohem vyšší nzaměstnanost než ve vnitrozemí. To nahrávalo Hitlerovi a Henleinovi.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 9:31:37)
Odpovědět
Taky pravda, Sudety dost za krize "ostrouhaly" byla tam veliká nezaměstnanost. Holt jsme měli s tím začínqajícím československým švýcarskem smůlu, ale mohlo tu málem být, o tom jsem přesvědčen.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 12.11.2010 14:39:25)
Odpovědět
no jistě a kterej Hitler jim dal navybranou ted podruhý, kdy zase utekly a zase založili samostatný stát ??

:-D

z tebe už je stejnej demagog jako z Petřika a spol. tady,
já na slovesnku podnikám a nejenomže oni čechy nesnáší, ale všude kam se tam hnu slyším, odtrhněte se od čehunů taky.. sú to pijavice.

Slováci jsou velmi spokojení že jsou pryč a je i celá řada lidí na Moravě, kteří touží po odtržení od Prahy, československo byl vždycky blud a čr jím je také, ikdyž už v podstatně menší míře..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 12.11.2010 14:41:59)
Odpovědět
A mimochodem, slováci velmi pečlivě rozlišují čechy od moravanů, dokonce při sčítání lidu mají samostatně národnost moravskou a českou v rámci menšin žijících na slovensku !

Podle mého názoru Moravané mají mnohem blíže ke slovákům nežli k čechům, takové slovácko např. je jakýci slobvesnko-moravský mix.

Stejně jako slezané mají blíže k polákům nežli čechům.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 16:09:36)
Odpovědět
Podívej Dane, asi oba pobýváme občas mezi jinými moraváky. Já mám ženu z moravy a tam spoustu přátel, i obchodních, běžně tam nakupujeme víno. Ale, řeknu ti, tyto dva národy mluví stejnou řečí a je úplně jedno, podle mě, jestli máme jedno nebo dvě centra, nebo dokonce jestli jsme samostatní, ale technicky je hloupost mezi námi celnice, nebo jiná měna. Jinak je to úplně jedno, myslím, že vztahy mezi čechy a moraváky jsou dobré.
To samé slovensko, že se trhli, měli na to právo a chtěli si vyzkoušet konečně vlastní stát, a to je v pořádku. Možná pár let po rozpadu byly vztahy trochu napjaté, dnes jsou výtečné mezi čechy a slováky, v tom s tebou nemohu souhlasit, asi oba známe každý jiné slováky.
Nehoruji pro první republiku, je to pryč, ale nemáme zač se stydět. Pomohlo se i infrastrukturou atd. zakarpandě i slovensku, a to je také v pořádku.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 16:21:39)
Odpovědět
Ještě k tomu odtržení moravy, vždyť ti nikdo nebrání. Přidej se k Sváťovi, myslím, že sehnal asi 2% hlasů a zkuste to příště zase, třeba se procento zvýší, místo keců zkus něco dělat..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 12.11.2010 17:03:22)
Odpovědět
Tak to je naprostý nesmysl, žvaníš tedka bez kontaktu z realitou neskutečně ! :-)

Ve středu jsme mluvil s mými zaměstnanci a ti byli zatraceně proti soše masaryka, ptali se mě co si otmo myslím, řekl jsem jim svůj názor a po tom mi řekl Miro-šéf jedné směny ve výrobě u nás pán Dan pre čehuna bych neprcoval ani minutu, československo bolo hnus !
a odplivl si na dvoře na zem .. :-)

Slováci nslaví ten den co my Den státnosti, víš to ? :-)

Víš mezi námi je ten rozdíl, že já narozdíl od tebe na Moravě žiju a Kunda z práglu je třeb atedka jedna z nejrozšířenějších samolepek, lepí se na auta v Brně a okolí co mají pražskou sms, ta řeč samozřejmě není čeština co se tu mluví

Já jsem z Prahy
Su z brna
vidíš tu podobu ??

To kolik dostali moravské národní strany neznamená vůbec ni, ta nenávist tu k praze a čechům prostě je a stím nic nenaděláš..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 12.11.2010 18:00:42)
Odpovědět
No oni taky moraváci docela nadávají na brňáky, že sou to děsní machři.
Na hlavní město se nadává všude ve světě. a australii mám sestřenici a velmi barvitě mi líčila vztahy a řevnívost mezi Melbernem, Sidny a Canberou/snad jsem to napsal dobře/, to všechno kdysi byla hl.města a je mezi nimi docela neskutečná rivalita.
No a co? Asi to k životu patří, tak si zanadávej a třeba ti bude líp, já to nepotřebuji naštěstí a tam kam jezdím nejvíc, k Novému Jičínu a k Olomouci, tam jezdím rád mezi prima lidi. Na brno kašlu..
Re: ...šéf jedné směny ve výrobě u nás...
(*), 12.11.2010 18:07:58)
Odpovědět
vy u vás v bance máte výrobnu?

nebo jsi jiný moravský Dan?

a proč za každé urážky dávaš smajlíky?

proč jsou moravské včely tak pracovité, že ani nebodají?

a co na to Jan Tleskač?
Re: ...šéf jedné směny ve výrobě u nás...
(Dan, 12.11.2010 19:48:11)
Odpovědět
u koho v bance, co to žvaníš Hvězdičko ??
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(orel, 12.11.2010 22:07:25)
Odpovědět
Češi měli v českých zemích převahu asi 3:1. V ČSR byla asi polovina obyvatelstva české národnosti. Se Slováky asi dvě třetiny. To není posílení, ale oslabení podílu českého živlu.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(grek, 11.11.2010 21:21:38)
Odpovědět
Sullo,Československo vytvořili zahraniční "slováci".Slovensko v rámci Uherska vůbec neexistovalo a nebylo schopno samostatné existence -na rozdíl od českych zemí.V roce 1910 se hlasilo k slovenské narodnost 10% obyvatel Horních Uher.To věděli v USA a masaryk vytvořil variantu "čechoslováci".
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 11.11.2010 22:00:05)
Odpovědět
Pravda, slováci neměli téměř žádnou inteligenci, učitele, lékaře, právníky, profesory, češi museli vypomoci. i když se na slovensko a na zakarpandu posílalo i za trest.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 7:58:39)
Odpovědět
Greku, velmi přesné.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Jura Lamač, 11.11.2010 10:04:12)
Odpovědět
Tato "esej",p.Matějko,se vám moc nepodařila.Máte pravdu v tom,že lidé po čase bagatelisují a už tolik nesoudí minulost,především válečnou.Najde se dost takových,kteří vůbec tuto nepoznanou epizodu nezažili a přesto v roli historikůzapomínají na agresora.Ale přesto si myslím,že ekonomický význam současného Německa v rámci EU ,může právě z tohoto hlediska vracet finanční prostředky zničené v min. válkách.I když to zní egoisticky,ať více platí,to je dobře.Atím,že je ve společenstvíEU (Německo),je kontrolováno a tak nemůže dojít k nějakým excesům.Měl bych strach,naopak,ze samostatného něm. státu,bez kontroly a spolupráce.to už jsme zažili.Doba už je tak daleko,že agresívní a šovinistické choutky ,kdysi agresívního souseda,jsou vyloučeny.K tomu,dle mého názoru,právě a nejvíce přispívá sjednocování Evropy ,včetně Německa.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Dan, 11.11.2010 10:11:13)
Odpovědět
Toto je naprostá pravda, Německo je Golem v peci Evropa - EU, samostatné by mohlo být časem nebezpečné..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(pavjan, 11.11.2010 10:16:30)
Odpovědět
Matějko, zdá se, že si tady neškrtnete. Sešla se tu hrstka chytrejch a spravedlivejch, kteří, řek bych docela reprezentují názory národa.Možná jim to jednou dojde, ale oni vytáhnou nová moudra, protože hrdost jim nedovolí aby uznali, že byli tak trochu vedle. Prostě faktem je , že se dnes vedou války jiným (a dlužno přiznat efektivnějším) způsobem než flintama. Taky je fakt, že si žereme a mlaskáme a říkáme si jak jsme udělali dobře, ale obojek se pomalu ale jistě utahuje.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kiril, 11.11.2010 10:34:47)
Odpovědět
vy jste všichni blázni, jenom jájsem letadlo..

aneb všichni tvrdí že h.ovno smrdí, jenom V.Klausovi voní, takže h.ovno není h.ovnem ale je to parfém.. takový dojem mám z vaší reakce..


Jinak se připojuji ke kritice toho článku, příjde mi mimózní a tak trochu úchylný..
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Štastný Jim, 11.11.2010 11:15:09)
Odpovědět
Pane Matějko,
mám rád Vaše ekonomické články a úvahy.Tentokrát jste šlápl do pověstného lejna a to jak známo se maže,čím víc se ho snažíte zbavit.Váš nenávistný článek bych přirovnal k výtvorům pověstného Rudého Práva.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Nermuť Jan, 11.11.2010 12:56:22)
Odpovědět
Ovšem EU má i své nevýhody:
Je to projekt závislý na dodávkách z Ruska a Arábie.

Ano Německo dokázalo vytvořit pro sebe koloniální panství. Jenže toto panství má tu nevýhodu, že je samo kolonií Ruska a LAS (Liga Arabských států).

Prostě a jednoduše si Rusko a LAS rozdělili EU a EU musí držet hubu a krok.

Vemte si třeba neúspěšnou revoluci ve Francii. Byli tak blízko převzetí vládu. Sarkozy už jim kapituloval, ale oni museli vrátit moc místnímu úředníkovi LAS kolonie.

Proč?
Protože Evropa spotřebovává příliš veliké množství ropy a nerostných surovin.

Jelcin věděl moc dobře, proč poslal ekonomiku Ruska na 1/4 svého výkonu.
Protože je tak soběstačné.

Největší těžbu na světě má dnes USA, přesto není soběstačné. Protože spotřebuje suroviny cizích zemí.

Proto je kolonií Arabů.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 14:14:22)
Odpovědět
Jelcin poslal ekonomiku Ruska na 1/4 protože byl pořád ožralý a naftová pole rozdal oligarchům typu Berezovského, Chodorkovského a Abramoviče. Zbytek chtěl prodat Američanům tak jak kdysi car Aljašku, už to při tom chlastu nestihl.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Nermuť Jan, 11.11.2010 16:46:06)
Odpovědět
Oficiální propaganda.
Ale i kdyby to byla všechno Pravda.

Ten chlap měl srdce na správném místě a svatořečej ho. Možná po Alexejovi Druhém, ale svatořečej.

A momochodem. Za Jelcina si NATO tolik nevyskakovalo.
Říkám, že Jelcina se báli víc než Putina s Medvěděvem dohromady.

A hlavně: Jelcin se cítil být součástí Ruského světa. Oba následovníci se cítí být součástí Západu.
Myslím, že Rusko si zvolí příště Jelcinovatějšího člověka. (Vnuk Stalina, syn Jakova?)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 16:58:19)
Odpovědět
Nermuti a proto bombardovali srpsko i přes ruské protesty.Ne Jelcin byl ňouma.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 16:58:47)
Odpovědět
Oprava Srbsko.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 11.11.2010 18:34:53)
Odpovědět
Ano pravoslavní blázni ho budou svatořečit (Jelcina), ale běžný Rus by ho pověsil kdyby ještě žil a mohl na první břízu. A pomník by mu postavil Abramovič, jeho privatizační kamoš (asi 4. nejbohatší člověk na světě) přímo na stadionu londýnské Chelse, kterou vlastní.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Nermuť Jan, 11.11.2010 19:49:15)
Odpovědět
Rozhovor Uthera Pendragona s Merlinem.
Uther: Byl jsem špatný král, skoro nic jsem nedokázal.
Merlin: Byl jsi dobrý král, nikdo nemůže dokázat udělat to, co mu nepřísluší. Ty jsi položil základy, na kterých bude stavět tvůj syn.

Jelcin dělal to, co bylo správné. A ano udělal mnoho chyb. Ale byl to on, kdo vedl Rusko v těžkých časech.

Mikuláše Romanova doslova popravili a přesto- dnes je považován za dobrou osobu.
Mimochodem to on měl lví podíl na vzniku ČSR. Udělal mnohem víc než Stalin a Lenin dohromady.

Byl to on, kdo postavil základy budoucího vzestupu Ruska. A tak bude chápán.

Podobně admirál Nachimov, potopil Černomořskou flotilu, ale přesto pomohl vzniku dnešní Černomořské flotily.

Jelcin dokázal hodně. Ale hlavně to byl Slovan. A vlastenec.

A to je hodně. Naši perzidenti ČR jsou zaprodanci Západu- jejich škození zemi zjevné.

Českým prezidentem musí být vlastenec.
A v Rusku dokáže Putina porazit jen Stalin. Jinak bude Rusko dál trpět kapitalismem.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Nermuť Jan, 11.11.2010 19:51:32)
Odpovědět
Nevím Kalous jestli chceš, abych řekl následující větu:
Rusové jsou většinou Pravoslavní blázni.

Třeba Stalin nebo Zjuganov...
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 8:12:41)
Odpovědět
To nechci říci, že Rusové jsou většinou pravoslavní blázni. Ale řeknu že je blázen kdo uctívá takové nemorální ho.vado jako byl Jelcin, absolutně bezcharakterní člověk. Ani nesouhlasím s filosofií - úplně rozvrátit hospodářství, vyvolat chaos a velké ztráty - aby to pak bylo budováno k lepšímu. V takovém stavu už to jinak než k lepšímu nejde. Ale jako mouřenín vykonal dost, ale ne pro většinu Rusů.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(frantisek zajicek, 11.11.2010 19:35:52)
Odpovědět
Nedavno tady spousta prispivajicich malem Matejku nosila na rukach,marne jsem namital,ze krom plivani na Romy(10 clanku v rade,stejne vyblitky,jenom jinak zabalene) nedokaze nic poradneho sesmolit.To se potvrdilo dnes v cele nahote.Jsem rad,ze se debata vyvinula tak,jak se vyvinula,aspon si clovek muze porovnat vice nazoru,ale z Matejky si urcite svuj vzor neudelam...FZ
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Stielt, 11.11.2010 20:36:19)
Odpovědět
Matějko, osle a kolik válek v minulosti vedly Čechy? K sjednocení Německa došlo v polovině devatenáctého stoleti a do té doby bylo roztříštěné do mnoha státečku. Tak vůbec nemělo sílu k nějakým válkám. Dokonce i některé Německé státečky občas se pouštěli do sebe. To daleko více válčíla Francie a GB a především Rusko, které z malého knížetství Moskevského se během čtyřech století rozrostlo na obrovsou Říší. A dobrovolně se ty země k Rusku nepřipojovali. Kdea jak přišla GB a Francie k talika kolonií? A Napoleon během několik let způstošil tu Europu daleko více. Za války třicetileté některé Německé státy bojovali za Čechy daleko více jak samotní Čeští pánové. Byl to tuším Arním, kdo po mnoha českých věrolomnostech prohlásil, že pro Čechy už nedá sedlat ani psa. I vůdce Českých stavu hrabě Thurn byl Němec.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 20:44:44)
Odpovědět
Nechci vám do toho kecet pane Stilet ,ale Thurn byl poze vojenský velitel.A to ještě jenom českých stavů.Jak české stavy tak i moravské a slezské stavy měly rady a proto ta nejednotnost při povstání.Které se mimochodem díky chybě českých stavů odehrálo a dva roky dříve než mělo,jelikož 1621 mělo skončit příměří mezi holandskem a španělskem a čekalo se na vypuknutí války.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(cook, 11.11.2010 21:13:41)
Odpovědět
A ještě dovětek k Jindřichu Matyáši Thurnu(16-567-1640) nebyl to němec narodil se a vyrůstal ve slovinském Kraňsku.Do čech přišel 1605.V čechách byl majitelem hraduVeliš.Po povstání uprchl a našel útočiště v zámku Pernava v dnešním Estonsku.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(rob.w, 12.11.2010 0:29:57)
Odpovědět
Matejka,Matejka...ja ti rikal ,ze drogy jsou svinstvo...jednou na to dojedes....
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Čtenář 1, 12.11.2010 11:05:09)
Odpovědět
Sním nebo bdím? To co denně dokáže zplodit grafoman Matějka je neskutečné. Toto je korunou jeho díla..........
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(v.n., 12.11.2010 12:54:37)
Odpovědět
Pane Matějka jeďte se podívat do Německa a dívejte se jak vypadá kultivovaná a tolerantní země. Ani se vám pak nebude chtít zpátky do Klausova smrádku, hlavo nenavštívená.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(v.n., 12.11.2010 13:01:37)
Odpovědět
Pane Matějka, užijte si trochu politické nekorektnosti, vaše čkánky ode dnešního dne budu přeskakovat. Takže sbohem. Jste magor.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Kalous, 12.11.2010 13:48:42)
Odpovědět
To asi panu Matějkovi nijak vadit nebude. Sice asi přehání, ale některé myšlenky mají něco do sebe. Němcům na základě staleté historie nelze věřit - ale kooperovat s nimi musíme. Vždyť i EU je postavena vlastně na "hitlerovských principech" - jednotná svobodná Evropa (ovládaná Němci tehdy vojensky a silou - nyní ekonomicky)
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(v.n., 12.11.2010 21:21:34)
Odpovědět
Porážky sebou nesou takové nenápadné požehnání, že se sebou dotyčný většinou musí něco udělat.
To se Čechům(většině) díky jejich manévrovacím schopnostem podařilo vynechat. Tak se zrodilo české Klausovo prudolastenectví. Němcům za jejich velkou laskavost vůči mě jako někdejšímu emigrantovi hodně dlužím a české malonadřazené kecy českých domavědělů jsou pro mě na úrovni socialistických komentátorských zjevů. Čest.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(v.n., 12.11.2010 21:32:02)
Odpovědět
Ještě by těm Němcům tedy asi někdo měl poradit aby se nedřeli s celým tim hlasováním a prostě si tu Evropu normálně a jednoduše koupili. Jinak jim to jde ale s takovou základní věcí aby jim člověk radil jak malým dětem.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(v.n., 12.11.2010 13:07:03)
Odpovědět
Opravuji slovo čkánky, vlastě nechávám slovo čkánky, připomíná jiné mě napadající slovo.
Děkuji té náhodě.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Antek, 14.11.2010 17:56:19)
Odpovědět
Neposuzuji zda mělo Německo právo na existenci,ale v každem případě souhlasím,že by mělo více mlčet.Mám na mysli neustálé fackování ČR,že jsme jim ublížili-zde opravdu souhlasím kdo seje vítr sklidí bouři.Také popírání zvěrstvech SS prý to byli slušní vojáci atd.Gestapo neexistovalo.Koncentráky nevěděli jsme.Soudci SS a jiní nepotrestáni s pěknými penzemi.Kdyby zůstali doma nenastalo by to co se dělo po válce.Tím ale neschvaluji lumparny "hrdinů revolučních gard" po válce v pohraničí.Jen nechápu jedno po válce se Německo-Plská hranice pěkně posunula obyvatelstvo s tím.Ale neslyším,že by Němci utočili na Polsko jako na nás.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Hardy, 14.11.2010 21:40:26)
Odpovědět
Protože jsme malá ryba, Polsko je skoro stejně velký jako dnešní Německo a má 40 mil obyvatel, polovinu co Němci a tak tam němci drží hubu.
Re: Německo nemělo po dvou světových válkách morální právo na existenci. Nyní buduje v EU Čtvrtou říši
(Antek, 15.11.2010 17:10:43)
Odpovědět
Bohužel je to tak