reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 15.11.2010 | Rubrika: Svět
Ilustrace

9.11.2010 13:21 - Ve Spojených státech v současnosti vychází paměti bývalého republikánského prezidenta George Bushe ml. s názvem Rozhodující okamžiky (Decision Points), v nichž se zaobírá i americkou invazí v Iráku. ParlamentníListy.cz se zajímaly o to, zda se čeští politici chystají knihu přečíst a jak zpětně hodnotí vojenskou operaci v Iráku.

Členku sněmovního zahraničního výboru z KSČM Kateřinu Konečnou jsme dotazem, zdali se chystá knihu si pořídit a přečíst, rozesmáli.

Za takovéto knihy se neutrácí

„Já jsem o té knize zatím slyšela a co jsem se dozvěděla, mě nepřesvědčilo, že bych si měla knihu koupit. Neočekávám, že tam bude něco nového. Nepovažuji za věrohodné paměti, protože to bude jenom jeho obhajoba kroků a chyb, kterých se dopustil v Iráku a Afghánistánu. Za takovéto knihy já neutrácím," sdělila ParlamentnímListům.cz Konečná. Komunistická strana patřila k největším kritikům invaze v Iráku a Afghánistánu.

To místopředseda zahraničního výboru z ČSSD Jan Hamáček je o něco smířlivější a o Bushovy paměti se aktivně zabývá. „Určitě si je objednám a přečtu. Čekám jen, až budou v Evropě k objednání na Amazonu, zatím nejsou. Určitě pro mě bude zajímavé vidět pohled jednoho z hlavních aktérů americké politiky a porovnat je i s pohledem Tonyho Blaira, který byl významným Bushovým spojencem a jehož paměti právě dočítám," řekl redakci poslanec.

Porovnání Blaira s Bushem

Hamáček kromě toho, že v Iráku nebyly nalezeny zbraně hromadného ničení, za problematický považuje fakt, že akce proběhla bez mandátu OSN, a znamenala tak porušení mezinárodního práva. Pro Hamáčka prý bude velmi zajímavé vzájemně porovnat, jak se s problémem nenalezení těchto zbraní vyrovnávají Bush a Blair.

Místopředseda sněmovního Výboru pro obranu a bezpečnost Jan Vidím z ODS se také chystá, že si Bushovu knihu přečte. „Určitě si knihu koupím. Jsem zvědav, jak bude popisovat události, které se staly po jedenáctém září. Četl jsem o tom i několik článků od bývalé poradkyně pro národní bezpečnost a exministryně zahraničí Condoleezy Riceové," uvedl Vidím.

Satanáš Bush a vystřízlivění Ameriky z Obamy

Podle něho je skutečnost, že se nakonec nenašly zbraně hromadného ničení, nepříjemná věc, ale invaze neproběhla jen kvůli nim. Podle něho v době, kdy se operaci rozhodovalo, byl celý svět přesvědčen, že je Saddám Hussajn vlastní a na základě toho se rozhodoval i tehdejší americký prezident.

„Každopádně se domnívám, že se pohled na George Bushe, kdy byl považován téměř za satanáše, mění, o čemž nasvědčují i výsledky amerických voleb. Amerika začíná otevírat oči a probírá se z politiky slibů Baracka Obamy. Je jen otázkou času, kdy fanatičtí obhájci Obamy začnou s nostalgií vzpomínat na George Bushe," míní Vidím.

Kontroverzní, ale neodsuzuji ho

„Nechystám se je číst, i když by mohly být zajímavé. Jednoduše proto, že nemám čas," řekl redakci senátor z TOP 09 Jaromír Štětina. Dále uvedl, že je příznivcem všech vojenských zásahů, které provedly Spojené státy v poslední době, ať už se jedná o Balkán, Afghánistán a Irák. „Pokud jde o Irák, tak se George Bush dopustil velké chyby tím, že vysvětloval invazi na základě nepravdivých údajů," dodal znovuzvolený senátor.

Členka zahraničního výboru sněmovny Lenka Andrýsová z Věcí veřejných se svěřila, že má memoárovou literaturu ráda, naposledy četla například vzpomínky exministryně zahraničí z Clintonovy administrativy Madelaine Albrightové. „George Bush je kontroverzní postava a jeho vlastní pohled na věc mě určitě zajímá. Já ho ale neodsuzuji," řekla Andrýsová.

Čas ukáže

Co se týče samotné invaze, tak Bushovou obhajobu uvedla, že se rozhodoval na základě informací, které v dané době měl a že byl ovlivněn i traumatem z 11. září. Na druhou stranu míní, že měl pro akci zajistit větší mezinárodní konsensus a její výsledky a průběh jsou proto ponaučením.

„Když jsem byla v USA těsně před volbami, než byl zvolen Barack Obama, Američané téměř vše negativní připisovali Bushovi. Interpretace jeho osoby se však v čase může měnit a jen čas ukáže, jak si ho budou Američané pamatovat," dodala poslankyně.

Mandela, Albrightová, Bush

Místopředsedkyně sněmovny a bývalá ministryně obrany z doby, kdy se v Česku jednalo o umístění amerického radaru, Vlasta Parkanová přiznala, že času na čtení pamětí je málo. Nyní zrovna čte Nelsona Mandelu a Madelaine Albrightovou. „Bushe bych ráda, ale těžko říct, kdy na to dojde. Letos určitě ne," dodala poslankyně z TOP 09.

„Jsou události, které mě zajímají, jak je v knize bývalý prezident vylíčí," uvedl stručně místopředseda sněmovny z ČSSD Lubomír Zaorálek. „Pokud budu mít čas, tak si je přečtu," odpověděl stejně lakonicky předseda zahraničního výboru David Vodrážka z ODS.

reklama
2119 čtenářů | 46 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Hardy, 15.11.2010 5:25:59)
Odpovědět
Saddám byl kanál, který přepadl Kuvaj kvůli ropě a pak tam stihnul zapálit přes 500 vrtů, pověsili ho naprosto oprávněně.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Ondra, 15.11.2010 14:24:35)
Odpovědět
Až na to, že v tom trapném rozsudku nepadlo o zapálení vrtů ani slovo, zato tam padla jakási vražda 200 Šíitů. Ale vůbec se neřešilo zplynování 5000 Kurdů biologickými a chemickými zbraněmi, které Husajnovi dodaly Spojené státy. Proč taky, byla by to blamáž. Potřeboval se uchovat falešný dojem spravedlivého procesu pro takové joudy, jako jste vy.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Stilet, 15.11.2010 14:33:14)
Odpovědět
Nemuselo o těch zapálených vrtech padnout ani slovo Ondříšku. Za to co napáchal by mohlo padnout několik trestu smrti. Hodně vás to Ondro bolí, že ten chlap byl oběšen? Na protest by jste se měl oběsit také. Nebo upálit, to se v ČR cení zvláště vysoko.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Ondra, 15.11.2010 14:59:20)
Odpovědět
Byl to lotr, ale tím, co napáchal se vůbec nelišil od jiných šmejdů, kteří ovšem byli s Washginghtonem kamarádi.

Ale především měl zůstat u moci. Nedošlo by k destabilizaci celého předního východu, zbytečným vojenským ztrátám, statisícům mrtvých a komplikacím v Afghánistánu, kterým koalice čelí dnes.

Koho trápí, že byl diktátor? Jen zoufalce z bratstva pravdy a lásky a ty, kteří při jiné příležitosti nebudou mít problém jiného diktátora instalovat.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Hardy, 15.11.2010 5:27:17)
Odpovědět
oprava: přepadl KUVAJT
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 8:52:21)
Odpovědět
Kdyby lhář Křoví II (žádné atomové zbraně ani Al Kajdá tam nebyly) nevtrhl do Iráku a nechal Saddáma na pokoji, bylo by ještě na živu asi 4 tisíce spojeneckých vojáků a asi 100 tisíc Iráčanů. Saddám byl nejdříve velký přítel USA, pak největší nepřítel (bez důvodu - i s Kuvajtem ho nějak USA podtrhlo, kdyby USA daly jasně předem najevo, že tam nesmí a že zasáhnou - tak tam nešel). Pro naší zemi byl už od dob socialismu Saddámův Irák jeden z nejlepších obchodních partnerů - vše perfektně zaplatil. Nyní tam jen sypeme peníze na ho.vno. V Iráku byl jakž takž pořádek, nyní z něho utíkají statisíce imigrantů do celého světa a z Iráku (z Kurdistánu) jsou vyhnáni i křesťané, kteří tam žili několik století a i Saddám je chránil - nyní jich naši přátelé Kurdové za "naše peníze" vyhnali. Skoro stejný nesmysl Afganistán - 10 tisíc mrtvých vojáků USA a Nato a výsledek žádný - 3/4 území pod kontrolou Talibánu. Ten b.lb má být souzen jak válečný zločinec.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(děd, 15.11.2010 10:40:10)
Odpovědět
Jo, vážený pane. Svoboda a demokracie po americku (ať ji chtějí, nebo ne) něco stojí.
A jsou tam i nemalá překvapení jako nerostné bohatství a ropa
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 11:44:21)
Odpovědět
To jo, ale Saddám by ji s radostí prodával za dobré ceny i Američanům a byl by klid. Jenže na něj bylo uvaleno embargo, zbrojařské firmy se vyřádili a američtí naftaři si mysleli, že ropa bude úplně jejihc - ale ono to nějak nefunguje, ropovody lítají do vzduchu. A v Afganistánu skutečně objevili velké zásoby cenných rud - ale opium zatím vynáší více, 80% produkce na svět je pořád z Afganistánu. Vojáci NATO na ně nesmí ani šáhnout, jinak chytí šutrák od afgánského rolníka.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 11:47:02)
Odpovědět
doplněk: vojáci nesmí šáhnout na maková pole k produkci opia
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(BB, 15.11.2010 11:47:57)
Odpovědět
Kalousi svěř se, kolikrát ses u psaní toho příspěvku udělal... Vsadím se, že máš doma nad poatelí plakát se Švorcovou.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 13:56:31)
Odpovědět
Ne mám nad sebou plakát V. Havla , Saši Vondry a našeho moudrého knížte. A vůbec nemám radost z toho co jsem psal. I zlí rudí bolševici ze SSSR nás do Afganistánu v rámci spoupráce ve Varšavské smlouvě a internacionalismu netahali a ten problém si vylízli sami. Kromě nás a asi Slovák z Afganistánu všechny státy vojska stahují - my je zvyšujeme jak největší de.bilové.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(brko, 15.11.2010 13:58:08)
Odpovědět
Zkus napsat názor na téma a zavzpomínat na Bushe. Možná se konečně postaví Tobě.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(xx, 15.11.2010 16:50:17)
Odpovědět
Odhadnul jste to presne. Kalous prece sam priznal, ze prednasel komunisticke blaboly. Ma zrejme komunisticke spceialni vzdelani, proto jeho prispevky maji hlavu a patu, jen s tou moralkou je to jaksi horsi.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 17:15:38)
Odpovědět
Ano, k heslu PRAVDA A LASKA zvítězí jsem ještě nedospěl kádrováku.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 17:20:30)
Odpovědět
Před r. 1989 měli u nás komunistické vzdělání zdarma všichni, kdo udělal přijímací řízení dál, měl i specielní vzdělání. Ne jak na dnešních Plzeňských a Trnavských fakultách.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Stilet, 15.11.2010 14:48:26)
Odpovědět
Kalous jste fanatický antiami a antibushista a tak pochopitelně kydáte na Bushe neřástvo. Jenže první chybu udělal Bush senior a další Clinton. Jenže ani oni toho moc nepokazili. Vy totíž víte o mezinárodní politice houbeles a tak se vám to žvaní a píše. Saddam musel být odstaven třebas ho v určité fází USA podporovalo. Muselo totíž. Svět a nejen USA nemohli dopustit aby zvítězil Irán. Proč neználci z ČR se pletou do mezinárodní politiky když nerozumí ani nechápou politiku vlastních činitelu? Také zřejmě nevíte, že USA má dosti svých zdroju ropy, jenže jsou to levičácí kteří všemožně brání aby se ty domácí zdroje využili. Češi vždy byli moc a moc rádí, když se USA zasazovalo o jejích prospěch, ale nesmírně je pohoršuje, když se stejně zasazují o prospěch jiných. Kalous a vy ostatní,zřejmě nevíte že Češi v minulích stoletích byli považocvaní za zvláště věrolomné a jak vidět ve věrolomnosti pokračují.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Ondra, 15.11.2010 15:06:06)
Odpovědět
Mě jen překvapuje, že někdo tady jinému vyčítá že ví "houbeles" o mezinárodní politice, hájí válku v Iráku a pak blábolí cosi o blokování Íránu.

Pozice Íránu je po ostranění Husajna a rozvrácení Iráku, který byl tradičním vyvažovatelem Teheránu v oblasti oslabena, že? :-D Asi proto si Íránci v příhraničních oblastech s Irákem dělají co chtějí, fakticky ovládají Basru a jejich zvláštní jednotky zakazují v iráckém Kurdistánu novinářům fotit, "protože Írán zde focení nepovoluje", co?
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 16:37:10)
Odpovědět
Na takové nesmysly amerického vševědoucího supermana je zbytečné odpovídat. Proč bych byl fanatický antiami? Amerika se mi líbí, líbí se mi americká příroda i obyčejní Američané. Nelíbí se mi když se USA do všeho plete, vše chce řídit a ovládat jako 4. říše římská. A nedodržuje mezinárodní zákony a závazky a velmi často lže jak když tiskne. V Iráku po 10 letech v podstatě prohráváte, v Afganistánu po 7 letech také. To je nějaké politické umění? Uzavřte slušný mír. Jo zničte si těžbou ropy chráněné citlivé oblasti Aljašky a vypustťe si další ropu do Mexixckého zálivu. Mimochodem nejsem Čech ale Moravák po několik století.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Josef, 15.11.2010 17:27:40)
Odpovědět
Nemecko Amici okupuji jiz od druhe svetove valky a proto se v Evrope od te doby nevalcilo! Stejne tak se michaji i v ostatnich castech sveta zamezit valkam! Nekoho striskaji, nekomu zaplati, ale doposud to pracovalo. Bohuzel se Amerika na svetovem kolbisti zustala dnes osamocena a je jen otazka casu, kdy si to rozda Pakistan s Indii, Korea s Japonskem Cina s Tajwanem a Perzie s Izraelem. Nepokoje jsou podporovany Cinou a Ruskem i v Jizni Americe a zacina tech svetovych ohnist byt nejak moc! Jestli si nekdo mysli, ze kdyz se Amici stahnou domu, tak si neumi predstavit tu rozzarenou budoucnost! Vetsina akteru ma atomove zbrane!
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 17:50:58)
Odpovědět
Poválečné Německo nemusí válčit, stačí mu ekonomické expanze. Američané mnohem více konfliktů vyvolali, než jich potlačili. Např. provedli invaze do Hondurasu, Panamy, Vietnamu, Iráku, Afganistánu, bombardovali Srbsko, Bosnu, Tunisko, podpořili řadu převratů a zúčastnili se na přípravách stovek atentátů (jen u Castra mají prsty ve většině pokusů o atentát z celkem asi 620)
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Ondra, 15.11.2010 18:02:37)
Odpovědět
Tak to je nesmysl. Predne cilem Ameriky v rade oblasti je PRAVE destabilizovat, v dusledku tedy, aby se tam valcilo. Coz je pripad predniho vychodu a stredni Asie, Spojene staty nemohou tolerovat a nepreji si vznik zadne stabilni a protiamericke sily, protoze to by pro ne znamenalo problem. Proto zasevaji zmatek, ktery za deset dvacet let stabilizuji a daji vzniknout novemu chaosu. Proto je jim napriklad trnem v oku Iran. Ne kvuli antisemitismu (Iran neni antisemitsky, zije tam druha nejvetsi zidovska komunita hned po Izraeli, USA nepocitam), ale jeho vlastnim imperialnim choutkam v oblasti. Jen tezko si predstavit situaci, kdy hrdi Persani budou poklonkovat americkym zajmum v oblasti tak, jako treba vyzrani Saudove.

Spojene staty jsou cynicka a bezohledna velmoc. Stejne jako Cina, jako Rusko, jako Velka Britanie v minulosti, jako kazda velmoc z principu.

Ta debata je o tom, ze si tuto realitu prizname a vyhodnotime, ze je pro nas spojenectvi s Amerikou s vedomim toho co jsem napsal ucelne, strategicke a vyhodne. Nebo ne. To je na nas. Ale nema cenu falesne verit tomu, ze americky cetnik predstavuje Dobro a ze USA haji svobodny svet proti tyranum. To jsou bachorky.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Centrik, 16.11.2010 4:46:28)
Odpovědět
Tak dvě poznámky.

V Íránu žijí sotva desítky tisíc Židů - mnohem méně než třeba v JAR. O jejich židovství se mezi ostatními dosti často pochybuje. Existují i pojmy jako arabští židé, což vůbec není přátelské označení. Američané navíc Írán obviňují z destabilizace oblasti - tedy výhradně z útočení na Izrael. Antisemitismus je možný vnitřní důvod, motiv íránské destabilizace regionu.

Možná, že existují lidé, kteří v USA vidí spasitele demokracie...ale dost pochybuji. Američané jsou spíše pro mnoho lidí nejsympatičtější velmoc, třeba i pro tu demokracii.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(frantisek zajicek, 15.11.2010 18:44:29)
Odpovědět
Stilete,posledni dobou bud mluvis z cesty,nebo zamerne provokujes...USA ani svet nechtely..Bush a jemu podobni jini pacholci jsou pouhopouhe loutky ve vleku americkych sionistu a z toho vychazi jeho deformovane mysleni a ciny.Sioniste ho primo prosili,aby napadl Iran...Obama jim uz to tak nebasti,proto pujde od valu.Dalsi tvuj vyblitek ze Cesi byli vzdy radi,kdyz se za ne USA zasadily...rekni ku.r.va kdy?Ze nas osvobodili Rusaci,je historicky fakt,po valce nas obetovaly Stalinovi,v r.1968 nas mely USA u pr..,po "sametu"nam pomohly ve stylu Zetor Brno,Let Kunovice...tak na takovou "pomoc"ti s prominutim,kazdy Cech prdi,FZ
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 19:05:28)
Odpovědět
Ale zajíčku, musíš uznat že nám Američané pomohou nezištně alespoň s něčím - vymítit korupci na ministerstvu obrany (bývalý velvyslanec Cabannis vynesl po 2 letech na světlo to, že náměstek a potom i min. obrany Barták žádal o mnohamilionové úplatky od americké Tatry).
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Milanga, 15.11.2010 21:14:54)
Odpovědět
můžete mi říct,kdy se spojené státy zasadily v náš prospěch? Jsem na světě teprve 65 let!
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Hardy, 16.11.2010 22:07:21)
Odpovědět
Kdo nechce, nevidí. Kdo nechce, ani neslyší. Američané pomohli nám i Evropě několikrát.
1. první světová válka, ač se jim nechtělo, pak do ní vstoupili a urychlili konec 1.ww
2. pomoc a podpora při založení ČSR, Wilson atd., bylo to důležité a pomohlo nám to.
3. 2.ww, pomohli rusům a pomohli zlomit hitlera.
4. nepopulární studená válka a zadržování bolševika, všude možně v rozvojovém světě především, Vietnam a. pod., ale uznávám, že to bylo značně i pro západ nepopulární.
Jinak byly doby, že záp. evropa byla tak slabá, že by ji Stalin hravě dobyl, ale proti Nato a spojenci USA nemohl, to by nevyhrál.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Milanga, 15.11.2010 21:15:00)
Odpovědět
můžete mi říct,kdy se spojené státy zasadily v náš prospěch? Jsem na světě teprve 65 let!
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(ME, 15.11.2010 16:41:18)
Odpovědět
Uz dlouho je znamo, kde ZHN v Iraku byly, kam se presne podely, kdy a jakym zpusobem. Jen se o tom z dobrych duvodu nemluvi.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 17:26:43)
Odpovědět
Bodejť, kocour Mikeš a Červená Karkulka mlčí, nejsou práskači.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(cook, 15.11.2010 20:01:07)
Odpovědět
Pane Kalous dnes s vámi nesouhlasím,podle mne američani do iráku museli.Sadam se vymikal kontrole a začel být hrozbou.Chemické zbraně určitě měl (použil je proti Iranu i proti kurdum),ale kdo ví kam se poděli.A osobně si myslím že to byl jen zástupný problém.Tím hlavním byl že pokud by se Irák stal znovu spojencem Usa vznikl by tím tlak na Irák a Sírii a ulevylo se Izraeli.Boužel Busch uměl vyhrát válku,ale ne už mír.Snažil se do Iráku naroubovat naši demokracii,ale to při jejich mentalitě není možné.Díky tomu se oslabyl vliv centrální Iracké vlády z Bagdádu a nastal chaos.No a ve finéle se v regionu posílil vliv Iranu.Který uplatňuje svoji regionální dominanci na úkor Iráku,ale i Egypta .A Sírie a Turecko musí s Iránem držet krok aby nestratili vliv.Jedíná možnost je v Iráku dosadit nějakáho vojenského prezidenta typu Mušerat,nebo Pinochet a až se to stabilizuje tak nějakého šáha který by měl přirozenou autoritu.Ale pořád bude otázka jestli to bude fungovat.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Leopold, 15.11.2010 21:06:32)
Odpovědět
ZHN neměl. Zničil je na začátku 90. let. A kdo mu je dal předtím?

Amerika!!!!!
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 23:39:27)
Odpovědět
Pane cook, chemické zbraně co měl, před tím mu dodali Američané, mnohonásobně publikováno. O dosazení diktátora do čela Iráku je zbytečná diskuse - přesně tento typ byl Saddám, dokonce byl proamerický - dlouho to tak Američané chápali, pak nějak neodhadly síly a vše zprasili. Saddám byl ochoten s nimi spolupracovat (i přes konflikt v Kuvajtu, kde si nějak s američany nerozumněl - možná to byl na něho podraz, myslel si že Američané nezasáhnou).
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Hardy, 17.11.2010 6:21:19)
Odpovědět
No, nevím. Chemické zbraně se nerozdávají, ty jdou poměrně snadno vyrobit a mezinárodní konvence je zakazují. Sadám byl spojenec a pak přestal, to je v arabii běžné, nesnažte se myslet jako evropan, tam je jiná mentalita. To samé Bin Ladin, to byl spojenec a pak úhlavní nepřítel. Doby se někdy mění rychle.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Dan, 15.11.2010 20:39:15)
Odpovědět
http://www.novinky.cz/veda-skoly/216885-obri-ptakojesteri-o-velikosti-zirafy-mohli-letat-oznamili-vedci.html

Kalousi taqdy si přečti tu svoji vědu :))

Mám před sebou otevřenou knihu Michaela Irwinga Johnse starou 3 roku /2007 vydanou/
podle tohoto amerického archeologa ptakoještěři kvůli své veliké hmotnosti jenom poletavli kratší vzdálenosti do 100m nebyli však schopni letu průběžnéhojako ptáci.

A v článku se dočteš, že létali i tisíc kilometrů od dalších vědců :)))

páni to je věda, každý si může tvrdit to chce, dokaž mu že lže :-DD
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 23:46:54)
Odpovědět
Jednak Dane podle kosterních pozůstatků taková zvířata o dané velikosti existovala. Dále dle stavby kostry lze usuzovat na to, zda tato zvířata měla s velkou pravděpodobností schopnost létat. Matematické modely na výkonných počítačích dokážou ověřit ledacos - i v biologických vědách. To co napsal jeden vědec před 3 roky není ve vědě nic podstatné. Dane je vidět že jsi s vědeckou prací neměl v životě nikdy nic společného.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Dan, 16.11.2010 8:47:45)
Odpovědět
Já se tě ptám kde je ta exaktnost, ty počítačový modele ??


Kde je ta exaktnost která děla vědu vědou, kde jsou důkazy ??

řekni mi definici vědy tím spolu tu debatu o tvé neuvěřitelné naivitě začnem.

P.S. pokud není podstatné co tvrdili vědci před 3 lety proč je podstatné co tvrdí dnes, když za 3 roky to může být zase uplně naopak ??

Děkuji za odpověd.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Josef, 15.11.2010 20:35:14)
Odpovědět
Ceska komunita se rozesmala.........Hodne lidi v Evrope si mysli, ze prezident Bush je negramot, ktery sotva umi mluvit a nyni se pozastavuji nad tim, jak mohl napsat knihu!

Ondra, Kalous, Zajicek a dalsi stale zastavaji ideologicky nazor ktery prevladal na ceste k socializmu! Amerika neni bez chyb to uznavam, ale tradicne kamkoliv se Amici namotali tak co zbourali tak postavili i v zapadni Evrope. Lament kam se vsude navezli .......Např. provedli invaze do Hondurasu, Panamy, Granady ,Vietnamu, Iráku, Afganistánu, bombardovali Srbsko, Bosnu, Tunisko....tak to bylo jednak soucasti studene valky, kde Rusaci se snazili tam nastolit totalitu jako v Cesku, Vietnam prohrali a jaka je tam bida! V Iraku a Afganistanu je vice kontraktoru a stavbaru nez armady, zavest demokracii, kde si obcane voli sve zastupce stoji penize! A take nevite jaky zivot maji obcane v nabozenske totalite v Iranu, meli byste mluvit s uprchliky! Srbsko a Bosnu z hlediska Cechu negativni reakci chapu ale z hlediska Amiku a zapadnich spojencu z NATO to bylo jedinne nejrychlejsi reseni jak skoncit konflikt, ktery se mohl protahnout na leta a i rozsirit k sousedum! Jako Cech vas chapu, V Cesku vzdy nadpolovicni vetsina protestovala proti USA politice co jsem na zivu, na tom se nada nic zmenit a jako American zase souhlasim s postupem USA. Jejich ideologie, ze clovek se narodil byt svobodny o sobe rozhodovat je vrozena vlastnost! Nejlepsi prirovnani americke pojeti prosperity a svobody na svete je nejlepe videt na teto mape nocni sever-jih Korea!

http://www.globalsecurity.org/military/world/dprk/dprk-dark.htm
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Ondra, 15.11.2010 20:58:32)
Odpovědět
Demokracie na předním východě zavést nelze a také je její zavádění chyba. Tečka.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Ondra, 15.11.2010 21:04:18)
Odpovědět
A propo, nevím kde jsi přišel na to, že v Íránu je náboženská totalita. Írán je komplikovaný stát, jehož kultuře a reáliím málo lidí rozumí, ale spousta nesmyslných pisálků a žvanilů se o něm vyjadřuje. Jeho minulost (zejména 80. léta) není nic pozitivního, stejně jako řada věcí ze současnosti, ale náboženská totalita to není. To je spíš Saúdská Arábie, americký spojenec. Ta je narozdíl od Íránu, který toleruje Židy i křesťany (ačkoli je ze západního pohledu diskriminuje) například k Židům totálně nesnášenlivá. Tak kde je ta "osa zla"? :)
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 15.11.2010 23:55:40)
Odpovědět
Josefe, Josefe. Jistě že je Bush skoro negramot - nyní čtu že většinu pasáží své knihy doslova opsal z jiných knich, článků, spisovatelů a svých spolupracovníků. Američané se svými intervencemi do cizích států pokračují i po studené válce a po rozpadu SSSR. Zavádění "demokracie" a rekonstrukce Afganistánu je směšná činnost. Tento stát má úplně jinou minulost než zaápadní země, je ještě v době středověku. K čemu rekonstrukce a budování? Ať si to zrekonstrukcují sami. Např. naši bl.bci opravují afgánskou vesnickou školu a afgánská děcka po nich hážou kamení. Staří se pak omluví, že je pokládali za Američany. Raděj spravujme školy doma.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Davidan, 15.11.2010 23:45:43)
Odpovědět
To místopředseda zahraničního výboru z ČSSD Jan Hamáček je o něco smířlivější a o Bushovy paměti se aktivně zabývá.
Dobré Petříku.
A maminka pýt tóprá sókolofna?
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Josef, 16.11.2010 4:00:46)
Odpovědět
Pane Kalous!
Mate pravo na svuj nazor, nikoliv na fakta. Polehcujici okolnost je filtrace zprav ceskych zdelovacich prostredku! Afganistan potrebuje pomoc a ucast v pomoci je dobrovolna. Cesko muze kdykoliv odjet domu, i vystoupit z NATO kdyz se vam nelibi americky postup. V dnesnich novinach je, ze Angela prodluzuje ucast nemeckych ozbrojenych sil na dalsi termin, a to proto, ze je asi o nutnosti lepe informovana nez ceska spolecnost.
Chancellor Angela Merkel wants to renew the parliamentary mandate next year for up to 5,000 troops plus a flexible reserve of 350.
Co si myslite o Bushovi neni dulezite a i Telegraf se pozastavuje nad tim ze Bushovi je to jedno a pomluvy na neho se ani nesnazi vyvratit. Jezdi po knihkupectvich a podepisuje svou knihu a na prvni zastavce podepsal 2400 knih nez jim dosly a na dalsi zajemce se nedostalo! Mozna ze by bylo take zahodnejsi si knihu precist, nez se zacne s kritikou!
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Josef, 16.11.2010 4:02:42)
Odpovědět
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/us-politics/8131268/The-Decider-returns-to-haunt-Mr-Nuance-as-George-W.-Bush-eclipses-Barack-Obama.html
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Kalous, 16.11.2010 6:46:58)
Odpovědět
Asi jste Josefe fakt v Americe, když si myslíte že česká media filtrují zahraniční zprávy v neprospěch USA. Z 90% je to opačně - česká media jsou proamerická. Ale občas se do některých novin či zpráv dostane překlad ze západního tisku, a to je nesrovnatelně objektivnější.
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Josef, 16.11.2010 16:16:39)
Odpovědět
Priznavam se, ze ceska media neznam, tak jsem jen spekuloval z internetu!
Ale kdo poradi co s temito fanatiky?

Smrt Americe!

http://www.youtube.com/watch?v=92myDzAFgU4&feature=related
Re: Paměti satanáše Bushe? Česká komunistka se rozesmála
(Honza, 26.11.2010 12:54:43)
Odpovědět
Souhlasim plne s Josefem a je mi vazne lito ze jsou cesi velmi omezenym narodem. Mysli si ze tu byli staleti, ale pravdou je ze jen od 1918. Jinak nam vladnul vzdy cizi slechtic. Prikladame vahu nasi historii, ale v zahranici o nas nevi nikdo nic.
Mam rad Americkou demokracii a Cesi take, jen o tom jeste vsichni nevi a z hlouposti a chamtivosti tuto demokracii casem znici.