reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?

Autor: František Matějka | Publikováno: 13.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Za domov obecně považujeme takové místo, odkud nejenže neutíkáme, ale naopak se tam vracíme. Prostor, který nám nabízí klid a pohodu. Místo, kde je naše rodina. Když výše uvedenou definici rozšíříme (a jistě by každý z Vás našel více jemu blízkých definicí), pak za domov můžeme označit i územní prostor, který jsme převzali od svých předků a sdílíme jej. Dnes takový prostor nazýváme státem. Kdyby někdo pochyboval, nechť si pustí naší hymnu a připomene si.

Zůstaneme-li však u toho nejužšího vnímání jistě většiny z nás, pak za svůj domov považujeme zpravidla byt či dům, který sdílíme s těmi nejbližšími. Investujeme do něj, opatrujeme ho a opravujeme, neboť chceme, aby nám co nejdéle sloužil. Jedná se zpravidla o prostor, ke kterému cítíme jistou úctu a pokoru. Poskytuje nám totiž bezpečný přístav. Máme kde přespat, kde se umýt, najíst, obléknout, připravovat se do práce, děti kde dělat úkoly do školy, ale také kde se prostě mít rádi a milovat a to zdaleka nejen ve smyslu fyzickém. To vše platí ovšem za předpokladu, že platíme nájem a služby s užíváním bytu spojené. Pak si zpravidla nestěžujeme, že nám neteče voda a odvezli nám elektroměr a nechceme po ostatních, aby nám to zajistili, protože na to máme přece „základní lidské právo“. Platí to také za předpokladu, že máme kde pracovat. Tedy zejména chceme-li pracovat a nechceme-li po ostatních, aby nás živili, neboť na jídlo a ošacení máme přece také to „základní lidské právo“. A také v případě, že děti opravdu chodí do školy a my na jejich docházku nekašleme.

Médii proběhl příběh člověka (a kolik takových je), který v roce 2009 přistál na letišti v Kanadě. Nezaměstnaný padesátiletý Rom Ladislav Bledý, který byl prý v České republice dvakrát napaden skinheady, tam s rodinou požádal o azyl. Svůj návrat do České republiky komentoval slovy: „Přijel jsem do Kanady s ženou a třemi dětmi za lepším životem. Čekali jsme tu 15 měsíců, ale nic se nestalo.“ Rádoby experti na lidská práva nyní v souvislosti s návratem údajně frustrovaných Romů zpět do České republiky postupně vznášejí obvinění, že se Kanada začíná chovat stejně xenofobně, jako například Francie. O frustraci příslušníků většinové společnosti z tohoto návratu však lidskoprávní experti důsledně mlčí.

Otázce vnímání práv a povinností všemi stejně jsem se ve svých článcích věnoval již mnohokrát. Čest všem výjimkám, ale drtivá většina Romů zná velmi dobře všechna jejich „práva“, ale význam pojmu „povinnosti“ jim zůstává zapeklitě utajen. Jednou za čas mi z Kanady přijde email od Roma (ten o sobě ovšem říká, že je cikán a slovo Rom mi přátelsky zakázal v případě jeho rodiny používat), který tam před několika lety vyrazil také. Dnes žije v pronajatém bytě s celou rodinou, manželka prodává v obchodě, on pracuje v opravně aut a děti chodí do školy. Smekám, ale zároveň vím, proč to tak v tomto případě dopadlo. Nikdy v životě by totiž nevypustil větu v podobném znění, jako výše uvedený pan Ladislav Bledý. Považuje nyní Kanadu za svůj domov. Moc dobře totiž ví, že ono to NIC přichází zpravidla v případě, když na tom, aby se stalo NĚCO, prostě sami nemakáte. To platí jak ve vlastní zemi, tak zejména právě v zemi cizí, kde musíte dělat NĚCO ještě intenzivněji, než ti, ke kterým se chcete přistěhovat a žít s nimi.

Ze všeho výše uvedeného mi vyplývá jediné. Palcové titulky „Romové se vrací z Kanady domů“ jsou jen pokračováním snah různých lidskoprávních organizací, institucí a novinářů, kteří v tomto gardu píší, zlehčovat samotnou podstatu problému a připravit půdu u většinové společnosti pro opětovné přijetí těch, kteří Českou republiku opustili. Skutečným problémem těch co se vrací totiž je, že o významu pojmu „domov“ nevědí vůbec nic.

reklama
4830 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Jahoda, 13.11.2010 1:38:31)
Odpovědět
Przním malé ministrantíky.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Milan Gatyas, 14.11.2010 7:54:12)
Odpovědět
dobrý den jsem taky cikán a proto reaguji ,hnal bych je zpatky do Kanady protože když se nenaučili makat v Kanadě nebudou makat ani tady ,a zase na ně budeme dělat my,určitě bych jim nedal podporu ani nahradní bydlení odcházejí jen proto aby zbohatli ,ale když se nic takového nestane vracejí.Ale čest vyjimkam nejsme všichni stejní ,a to by si měli uvědomovat i češi ,a neházet nás všechny do jednoho pytle
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Sunny, 15.11.2010 10:51:07)
Odpovědět
Je vás sice málo, ale díky Bohu i za to. Ano, občas máme tendenci "házet do jednoho pytle" a je to špatně. Ale pochopte, že většina z nás už má své zkušenosti, na základě kterých takto jedná. Mně je jedno, jestli je člověk bílý, cikán nebo třeba černoch. Zajímá mě, jak se chová. Myslím, že kdybychom v naší zemi pouze důsledně trvali na dodržování pravidel a zákonů všemi bez rozdílů, problémů tohoto druhu by bylo podstatně méně.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(ann48, 13.11.2010 2:28:36)
Odpovědět
pane Matějko, máte naprostou pravdu. Tím, že se jistí lidé živí jejich obhajobou a ohánějí jejich právy, ale nic po nich nepožadují, žádné plnění povinností, tak je ještě více demoralizují. Potom se nedivme náladám ve společnosti. Protože se na ničem nepodíleli vlastní prací, proto si ničeho neváží.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Alberto Kvěch, 13.11.2010 12:09:44)
Odpovědět
Pane Matějko.Nesouhlasím s 99 procenty Vašich článků, ale dnes je Vás třeba podpořit.Otázka cikánů není složita, jen naše(zatím) většinové společenství se chová špatně ke škodě věci.Cikán byl,je a bude jiný.Cikáni nemají domov,prostředí je pro ně nahodilé.Jsou ochotni se kdykoliv kamkoliv přestěhovat a s prostředím se s lehkým srdcem rozloučit.Proč se tedy v některých obcích zdržují déle než jinde.Jsou tam, kde nabydou dojem snadnějšího žití, tam kde jím to vyhovuje,kde je nikdo ve svých nám odlišných zvycích neomezuje a případně jím něco bezpracně dá, v našem případě přímo vnutí.Tam kde si mohou klidně žít.Sami se chováme jako pitomá trdla,trpíme, necháme se od nich napadat,omezovat,bojíme se jich, ustupujeme jím a vymýšlímé zvěrstva v podobě různých nekonečných pomocí.Cikánům se nedá pomoci.Jedinou pomocí je zásadně účelově nepomáhat.Není divné ,že má někdo hlad, když nepracuje.Chce hladovět ať nepracuje, nebo ať zvedne prokouřený zadek a jde pracovat - to musí platit obecně i pro necikánské občany.Cikán si odjede s celou rodinou do zahraničí ne proto, že je v Česku rasismus, ale z důvodu dojmů, že tam dostane jakési úřední milodary,že tam bude o něj pečováno.Jen proto, aby jím někdo poskytl výhody, nás v zahraničí špiní,pomlouvají,dělají z nás rasisty,pak se klidně vrátí a my jím opět pomáháme.Tak vážení. Kdo jednou odešel, náš stát a naše občany pošpinil,má smůlu a zpět cesta nevede.Nepomáhejme cikánům, nebo si je budeme muset stále více šlechtit jako kytičky, které stejně nikdy nevykvetou.Jestli se my necikání nezměníme, budeme se muset stěhovat, budeme se s domovem loučit,oni obsadí naše ulice,města a jestli nevěříte, už se tak děje.Sami jsme hlupáci,ne cikáni.Sám osobně znám cikána, který se sám neuživí, ale má 13 dětí,je běžné, že rodiče žijí desetiletí ze státních podpor, praci neuživí ani jedno dítě, ale mají pátou ratolest.Vážení,žádné dětské příspěvky atd.Kdo uživí dvacet dětí nech je má,(proč ne) kdo uživí jen jedno, není důvod proč by měl mýti dětí více.To není pánové rasismus to je smutná realita a ubohost našich politiků ,kteří postupně vychovali téměř mil. občanů bez pracovních návyků, cikánů i gadžů - přiznejme si to a ty staré neschopné papaláše už nevolme.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Stilet, 13.11.2010 15:34:26)
Odpovědět
Podívejte se na i Dnes a hodně rychle nežli to smažou. Je tam článek o tom, jak cikání"romové" řádí ve Vysockém Veselí na Jičínsku. Všechny jiné tiskoviny to ignorují. Svolč novinářská ! To jsou tá Sedmá velmoc, hlídací psi demokracie ?
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Alberto Kvěcha, 13.11.2010 16:36:49)
Odpovědět
Přečetl, ale překvapený nejsem.Vím o čem píší-stav je mnohem horší, vážnější.Naše policie je k ničemu - stát přestal díky politickým poslancům fungovat.Můj syn ve třetí třídě ZŠ se vrátil ze školy a měl 2x větší hlavu,samá modřina,podlitina,samá krev.Podtrhuji,žák třetí třídy, mordován sedmákem, stářím z deváté.Okamžitě jsem opět vycestoval ze státu.Kocáb žije mimo realitu.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Martin B., 13.11.2010 18:55:46)
Odpovědět
Nechci tedy kecat, ale článek jsem tam už nenašel....
Nic nového pod zdejším fašistickým sluncem.
clanek s idnes.cz [diskuze[cca1400 prispevkov] je uz fuc]
(kranex, 13.11.2010 21:46:06)
Odpovědět
Napětí mezi starousedlíky a Romy, kteří tam přicházejí z větších měst, je každodenní. Romská komunita v současnosti tvoří téměř 20 % obyvatel městečka. Pro místní se stali postrachem.

"Je jich tu opravdu hodně. Mnozí sem přišli v době, kdy podnikatelé skupovali domy v historickém středu Mladé Boleslavi. Najali romského podnikatele, který vystěhovaným Romům koupil domy v malých městech a obcích. Schytali jsme to my, schytala to i Sobotka. Jsou to opravdu krajně nepřizpůsobiví lidé toho nejhrubšího zrna. Neštítí se ničeho," říká starosta Vysokého Veselí Luboš Holman, který je ve funkci už 16 let.

Vysoké Veselí má 920 obyvatel. Přihlášených příslušníků romské komunity tady žije 170. Část z nich přišla v polovině 60. let, s tou problémy nejsou. Druhá velká vlna přistěhovalců přišla po roce 2001 a stále pokračuje.

Místostarosta skončil s přeraženým nosem
Starosta stejně jako řada lidí ve městě už zakusil, jak bolí pěsti místních Romů. "Je to tak dva roky, co nás zbili. Místostarostovi přerazili nos. Dělali na náměstí binec, měli otevřené auto, reproduktory naplno. Šli jsme zrovna z rady, a tak jim říkám, hoši je po desáté večer, tak to ztlumte," vzpomíná starosta, který tehdy skončil se šrámy z následné potyčky v nemocnici.

S rozbitou hlavou skončil před dvěma lety po pokusech sblížit se s Romy i tehdy nový místní farář. "Když se přišel představit, ptal se, na co by si měl dát ve městě pozor. Říkal jsem mu jako všem, že na Romy. Netvářil se na mě hezky. Ale za čtrnáct dní přišel s ovázanou hlavou, že ho Romové zbili," říká starosta
Terčem útoků Romů se stali i další obyvatelé. Romové napadli třeba matku a převrhli kočárek s dítětem. Když jí šel na pomoc jeden z místních, skončil v nemocnici.

Nedávno Romové zmlátili starého muže o holi. "Šel z náměstí, oni ho v partě obklopili, a když se obával a chtěl se bránit holí, tak ho zkopali a ztřískali. Dvacet let jsem tu nežila a teď lituju, že jsem se sem s rodinou vrátila. Však nám také otevřeně říkají, že to jednou bude jejich město. Že my bílí to tady nevydržíme a odejdeme odsud," líčí jedna z obyvatelek města.

Někteří lidé už se například bojí pouštět své děti ven. "Moje dcera ven vůbec nechodí. Samotnou bych ji ven ani nepustila. A vím proč. Měla zlomenou klíční kost, protože spadla z koně. Když už to měla srostlé a vytáhli jí ten drát, tak po čtyřech dnech přišla ze školy, že bránila před romským děvčetem kamarádku a ta Romka jí tu klíční kost zlomila znovu," tvrdí žena.

Starosta je rasista, stěžují si Romové
Romové jí prý také opakovaně kradou ze schránky poštu, házejí na okna dělobuchy a kradou benzin z auta. "Když na ně zařvete, ať okamžitě vypadnou, jsou schopni po vás hodit nožem."

Jiné ženě z města kradla Romka v domě v pravé poledne: "Odnesla dva a půl tisíce a dva snubní prstýnky. Nakonec jsme z ní ty peníze dostali, ale o snubních prstýncích řekla, že je hodila do výkopu, když se tady dělala plynofikace."

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zbili-starostu-i-farare-mesto-bude-nase-hrozi-romsti-pristehovalci-mistnim-17f-/domaci.asp?c=A101113_1482692_hradec-zpravy_sot
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Josef Novák, 14.11.2010 0:55:42)
Odpovědět
Vy takový antirusista a používáte ruský slovník?
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Stilet, 14.11.2010 21:08:24)
Odpovědět
Josefe Nováku, nejsem antirusista. Otec se svou matkou a sourozenci přišly do Čech po revoluci a mě mrzí, mám jím to za zlé, že nešly ještě dál.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(f-riti, 13.11.2010 18:03:24)
Odpovědět
Jo A.K.smutná to realita!A vím o čm mluvím.Chtělo by jim to přistřihnout křidýlka.Ale v tomto státě nikdo takový není,a dlouho nebude někdo takový jako je v Nizozemí Wilders.Bohužel.Kocáb!Totální sra.čka.Nedávno šel o něm dokument na CT jak "odsunuje" sověty z naší republiky!Chtěl jsem rozbít TV.Kdyby to nebyl on,tak by to byl někdo jiný,kdo je vyprovodil!Stejně by museli odejít okupanti!!!
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Stilet, 13.11.2010 18:55:36)
Odpovědět
Zato že vypadli nemá zásluhu kravská držka Kocáb ale jen a jen samotní Sověti. Kdyby sami nechtěli, tak nebylo nikoho kdo by je vyhnal. Zrovna tak není zásluha Kocába, že odešli i z Východního Německa, Polska a Maďarská. Nebo to byla také zasluha té jeho kravské tlamy? Kdyby odešli jen z Čsl, tak by se mohlo mluvit o zásluze té velké tlamy, takto ale už vůbec né. Což je to nějaká zasluha, že chlastal se Sovětskými generály? Odejít museli i bez Kocába.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Alberto Kvěch, 14.11.2010 22:35:16)
Odpovědět
Jistě,jejich odchod byl dohodnut úplně někde jinde a s jiným ,vše ostatní byla jen hra malých na blázny.Sověti naplánovali odchod bez nás a nechali všechny členy Varšavské smlouvy si hrát na jakousi revoluci.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(verbez, 13.11.2010 4:11:11)
Odpovědět
to byla je a bude . Svet se zblaznil v americe kdo neni buzerant a pedofil (coz kazdy buzna je ) se za nej vydava . Cigani splynuli se spolecnosti neb tolik verbeze na jednom miste si nedovede nikdo predstavit. Zidi to je absolutni tabu i kdyz kradli mrtvoly a prodavali v NY za drahe penize o zlodejne financni se ani neda mluvit neb to je na celou knihovnuu . Kam tato spolecnost vcetne ceska jde ?? Ja vim kam do prd.le s prominutim neb VSE se vraci
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(paul, 13.11.2010 9:07:08)
Odpovědět
Že by v Kanadě byli taky rasisti ??? Kdo by měl zájem o nefachčenka a zloděje ?? To jenom u nás mají taková provilegija jako nikde. U nás, když tě cikán okrade, tak ještě obviní tebe, že si dovoluješ stěžovat,a rázem je s tebe rasista !!!
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Strmiska Josef, 13.11.2010 9:26:44)
Odpovědět
Toto je slšný a velmi výstižný článek, který by l jako první přečíst pan Kocáb a další naši politici. Velmi přesně vysihuje stav, který dobře vystihuje názor bezpochyby všech Čechů /a jistě i Slováků/.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Stilet, 13.11.2010 15:41:09)
Odpovědět
Pravdoláskář Kocáb má charakter potkana a páteř hnojného červa. Víc jak o cikány mu jde o bohaté tučné koryto. Ten by se dal klidně i k lidožroutum, kdyby mu to vynášelo víc, jak boj za cikáská napráva. Takový tchoř i s Uhlem a dalšími! Kocáb určitě čeká, že ten nový vládní zmocněnenec pro cikánská nadpráva ho zaměstná alespoň jako poradce na plný úvazek, když už má takové zásluhy.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Petr 2, 13.11.2010 10:17:21)
Odpovědět
Nejsem rasista a podotýkám,že bych někdy radši mlátil ty spratky rychlozbohatlíků,kteří absolutně neznají hodnotu peněz(táta dá další),ale ty se vyhubí sami,protože rozhodně nebudou mít pěti členou rodinu a nezačnou se množit už v patnácti letech,ale aby "rom opustil svou vlast z důvodu rasizmu a pak se vracel,tak to je jejich totální degradace.Copak nejsou další státy ,kde by je přijmuli-třeba Rumunsko nebo Indie i v Pakistánu by se nějaké místo našlo,ale tam všude platí buďto děláš a máš jídlo,nebo chcípni hladem.Jenom Česko se o ně stará tak,že memusí dělat nic.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(cook, 13.11.2010 11:07:17)
Odpovědět
Pane Petr ,úplně by stačilo kdyby náš stát prohlásil že když někdo opustí náš stat a požádá o azil v jiném státě tak automaticky pozbude naše občanství.Dále stači zavést důslednou ochranu soukromého vlastnictví.S tím že útočník nebo zloděj automaticky přebýrá důsledky svého jednání,kdy se může přepadený,nebo okradený beztrestně bránit a to jak sebe tak majetek,se zbrání v ruce.A problém by byl vyřešen.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Petr 2, 13.11.2010 11:24:16)
Odpovědět
Takhle jednoduše to nejde,to by zachvíly parlament a Kocábové neměli co dělat!!
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(cook, 13.11.2010 11:37:13)
Odpovědět
A bylo by na tom něco špatného?Jo proč to dělat jednoduše když to jde dělat složitě.A hlavně se na tom přiživit.To by ubylo spolků,výborů a institucí.Vždyť by ti lidé co je to živí dokonce museli něco skutečně dělat.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Petr 2, 13.11.2010 12:04:18)
Odpovědět
A nebo by si stouplido fronty na podporu místo těch romů
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(f-riti, 14.11.2010 16:45:31)
Odpovědět
Ne špatně!To by za chvíli nebylo co střílet...,aspon v něčem je Amerika progresivní,je vidět,že ten post-komunizmus je zde pevně zakořeněný!Mám takový pocit,že spravedlnost je jen pro malé "ryby"/nebo kapry?/
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Stilet, 13.11.2010 15:52:18)
Odpovědět
Naprostý souhlas cook. Kdo žádál kdykoliv a kdekoliv o asyl a o občanství, měl by navždy ztratit občanství země svého původu. To by českých vešek ztratilo občanství ČR. Co českých lvu žádalo o asyl a když Houser vyhlásíl amnestií že tomu kdo si upraví vztah bude moci jezdit sdo ČSSR a kolik českých lidí platilo snažné sumy aby mohli jezdit se chlubit před svými známími. Těm mělo být okamžitě odebráno občanství kde byli naturalizovaní. Kolik asi bylo českých lidí, kteří tuto obrovskou velkorysou nabícku nepřijali? Určitě maličko. A kolik českých lidí požádalo o vrácení občanství? Asi většina. I někdejší okresní sudí Ulč, který se dokonce napšprtal, dokud soudil aby i ze spaní vedl pokrokové socialistické řeči.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Sunny, 15.11.2010 10:40:26)
Odpovědět
Naprosto souhlasím. Požádat o azyl v jiné zemi je vrcholem neloajality vůči vlasti a toto by mělo být automaticky "odměněno" pozbytím občanství. Můžeme se svobodně rozhodnout, v jaké zemi chceme žít, ale současně musíme plně přijmout důsledky tohoto rozhodnutí.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(milena, 13.11.2010 12:18:07)
Odpovědět
Jako vždy s vámi souhlasím pište dál.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(frantisek zajicek, 13.11.2010 12:48:19)
Odpovědět
Franto,jako vzdy,vynikajici,neopakovatelne,nenapodobitelne.Ty jediny dokazes trefit hrebicek na hlavicku.Tva odvaha nazvat veci pravymi jmeny se dotyka bane nebeske.Z tvych clanku o multi-kulti mivam pravidelny a zurivy orgasmus,primo cakam do textilu.Sice nas tvoje podnikani stalo vice nez Romska osada dohromady,ale tady jsi silny v kramflikach.Jen tak dal,co se do nich vejde.Znicit,zabit,zlikvidovat a kdyz mas strach,tak nektereho aspon udej.Drzim ti palce,tvuj uctivac vypatlana hola pr.de.l,pardon hola hlava FZ
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(děd, 13.11.2010 13:18:31)
Odpovědět
Výborně. Tentokrát určitě "mluvíte z duše" valné většiny občanů. Ale co s tím, když názory valné většiny občanů, problémy a jejich řešení nezajímaji ty, kteří je mají řešit.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(v.n., 13.11.2010 16:11:23)
Odpovědět
Pro pana Matějku - jak jsem slíbil, vaše články budu přeskakovat, takže hop.
Můžu vám říkat "pan české gestapo"?
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Ka, 13.11.2010 17:45:58)
Odpovědět
Strašná škoda, skočte si také třeba až do té Kanady.Hop.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(v.n., 13.11.2010 21:35:05)
Odpovědět
Ale já tady chci být s panem Matějkou.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Iza, 13.11.2010 20:52:34)
Odpovědět
Pan Matějka je pan správný. Dobře píše a ještě lépe mu to myslí. Je trefný, a to na všech frontach. I obrazem.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(v.n., 13.11.2010 21:38:05)
Odpovědět
Panu Matějkovi to opravdu asi myslí obrazem. Takovým tím jednoduchým na čtyři tahy.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Iza, 13.11.2010 22:02:15)
Odpovědět
Pan Matějka byl obrazně dobrý v těch fotkách, kde mají cigoši vybydleno,není tudíž co dodat!!! Každý, kdo platí nájem a EE,nemohou toto pochopit. Můžeme my občané ČR si toto dovolit, aniž by proběhla exekuce, soud, a rychlé vystěhování? Ano, máme to i ve vlastnické smlouvě, našeho koupeného bytu.
My můžeme nezaplatit jen dvakrát. Zbytek našinců to znají,platí třetinový nájem, alespon něco,, i několik let. To je fakt diskriminace naruby v pravém slova smyslu.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(v.n., 13.11.2010 22:20:07)
Odpovědět
Pan Matějka mě zajímá z jiných důvodů.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Iza, 13.11.2010 22:28:48)
Odpovědět
Mě zaujímá pravda, Vaše pokoutní myšlenky si nechte v.n. JE jen jedna..... Matějka jí má a doložil i tu naruby. ČASEM JI I DOKÁŽEME.......
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(v.n., 14.11.2010 13:06:54)
Odpovědět
Pohov!
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(sestra, 13.11.2010 17:26:49)
Odpovědět
Všichni máte pravdu,ale ve skutečnosti je to mnohem horší!! Žít v Bohumíně je děs,po 40 letech práce ve zdravotnictví mám podle Romů směšný důchod,nakupují nejdražší nesmysly,jezdí pouze taxíkem,jsou drzí,smradlaví,prostě hnus,ale sociálkám to nevadí,mají z nich strach. chtějí stejná práva,vzdělání,ale děti do školy neposílají a ředitelé škol na to nic/mimochodem je z nich polovina důchodců,starých komunistických papalášů,drží se tam zuby nehty!/ Ale je těžké domoci se zlepšení,když i slavná EU má v příštím roce hlavní téma boj proti diskriminaci Romů.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(vuvuzela, 13.11.2010 18:13:39)
Odpovědět
Milá paní,vždycky z nich měli strach.Jestli máte nějakou známou na úřadě tak se jí zeptejte,co dávají cikánům za dávky,i to co jím nepatří.Protože proč?Protože mají strach!Jsem nezaměstnaný,po půl roce po skončení podpory jdu na úřad nahlásit se pro nějakou soc.dávku.Hadejte kdo seděl za přepážkou na socialním!Cikánka.Štos papírů do ruky.Nazdar.Nárok 0 !!!
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(rob.W, 13.11.2010 21:36:45)
Odpovědět
Matejka,nemas ambice jako "KOCAB".Vid, ze ne....??????
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Terminator, 14.11.2010 9:00:43)
Odpovědět
Správně píšete, že ten co vám píše nechce být označován za Roma. Jeden známý Cikán mi to vysvětlil takto: Cikáni jsou ti co pracují a Romové jsou ti co přepadávají a kradou.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(huntsville, 14.11.2010 10:18:52)
Odpovědět
Jsou to prostě kočovníci, s tím nic nenaděláme. Jediné řešení je to americké, jak to udělali s indiány- a to byli vlastně původní vlastníci území, žádní přivandrovalci. Čím víc se s nimi budeme mazat, čím víc si to budeme škrábat, tím hůř pro nás. Pochybuji, že někdo z nich bude ochoten se dobrovolně vystěhovat do země původu (Indie, Slovensko), kde je ta životní úroveň a možnost parazitění přece jenom menší.
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(Evžen, 14.11.2010 18:22:15)
Odpovědět
Souhlasím s autorem,výstižný článek.Zároveň ukázka hlouposti nebo servilnosti novináře,který nadepsal svůj článek:"Romové se vrací z Kanady domů".Měl napsat,vracejí se zpět do země zaslíbené,ne domů.A tito turisté,opět drze a sebevědomě,dejte nám byty i když rok i více neplatili nájem.Zjistili,že jen u vystrašených českých "rasistů" se můžou neomezeně množit, pobírat za to podpory a posléze důchody,neplatit nájmy,inkasa,pokuty,ničit beztrestně byty a celé domy,krást a pak žádat další,nejlépe nové.Je zvláštní,že právě češi mají příslovi,bez práce nejsou koláče,na sebe to uplatňují,ale romům dopřávají nejen koláče,ale i cigarety,chlast a drogy.Jak velké jsou asi jejich podpory na rozdíl od těch,co pobírají naši nezaměstnaní.Slováci jsou operativnější,dávají přídavky jen do třetího dítěte,ale u nás se nesmí o tom mluvit,jasná diskriminace,že?Tady jsou naopak lékaři stíháni,když ze zdravotních důvodů odebrali romkám vaječníky,nebo dělohu.A ihned se najde dost ochotných "bílých" právníků k žalobám,přiživení se na případně vysouzených milionech.Proč je tolik romských dětí v domovech,proč si je nevezmou tyto "postižené", děti milující romky?Proč když dají děti do děcáků jím nejsou odebrány nebo kráceny podpory? Za uplynulých 20 let porevoluční politici ještě vylepšili komunistický rozmazlovací,nesoudný,nevýchovný systém.Pak se diví a Pecina zakazuje DS a potlačuje se každý nesouhlasný názor na romskou antidiskriminaci.Jak to jednou skončí,nechám na fantazii čtenářů...
Re: Prý „Romové se vrací z Kanady domů.“ Vědí vůbec, kde a co to je?
(simek bohumir, 15.11.2010 18:45:43)
Odpovědět
V téhle republice jsou diskriminovane češi a ne romové.Nebot jim tento stát jen dává a na nás ostatní chce jen samé daně pro tu romskou komunitu.Z 50romu jen jeden pracuje poctivě.Když je zaměstnáte a dáte jim potřebné pracovni pomucky tak už je za dva dni nemaji.A řeknou šefe nemužem dělat.Tak je nikdo nechce nebot je nebude ze svého dotovat.