reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana

Autor: odjinud | Publikováno: 2.3.2011 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

„Židé neměli většího přítele ve 20. století,“ říká historik. Podle rabína Dalina „Pius XII. zachránil během druhé světové války více židovských životů, než kdokoli jiný, včetně Raoula Wallenberga a Oskara Schindlera.“

Označil jste historiky, kteří kritizovali papeže Pia XII., jako revizionisty. Proč?

Rabín Dalin: Dnes existuje nová generace novinářů a expertů rozhodnutých diskreditovat zdokumentované úsilí Pia XII. zachránit Židy během holocaustu. Tato generace je inspirovaná hrou Rolfa Hochhuta „Náměstek,“ která nemá žádnou historickou hodnotu, ale bere si na mušku kontroverzní žaloby proti tomuto papeži. Kritici Eugenia Pacelliho ignorují nebo nedbají na poučnou studii Pinchase Lapideho. Lapide byl generální konzul Izraele v Miláně a setkal se s mnoha italskými Židy, kteří přežili holocaust.Ve své práci Lapide dokumentuje, jak Pius XII. pracoval pro záchranu přinejmenším 700 000 Židů z rukou nacistů. I když podle dalšího odhadu toto číslo stoupá k 860 000.

 

Proč potom nastala tato změna hodnocení?

Rabín Dalin: Já jsem dnešní kritiky nazval revizionisty, protože převracejí soud o historii, totiž uznání dané Piu XII. jeho současníky, mezi nimiž je nositel Nobelovy ceny Albert Einstein, hlavní rabín Izraele Izák Herzog, ministerští předsedové Golda Meir a Moshe Sharett, a v Itálii lidé jako Raffaele Cantoni, který byl tenkrát prezidentem Italské unie židovských společenství. Ale mnoho článků vydanýchv různých dobách v Bostons Jewish Advocate, Times of London a New York Times může být rovněž prostudováno.

 

Co papež Pacelli dělal pro Židy?

Rabín Dalin: Máme hodně dokladů, které ukazují, že vůbec nemlčel. Co více, otevřeně mluvil proti Hitlerovi a téměř každý ho viděl jako odpůrce nacistického režimu. Během německé okupace Říma dal Pius XII. tajně pokyny katolickému duchovenstvu, aby použili všechny prostředky, které by zachránili tolik životů, jak jen to bude možné. Takto zachránil tisíce italských Židů před deportací. Zatímco 80 procent evropských Židů v těch letech zemřelo, 80 procent italských Židů bylo zachráněno.V samotném Říme 155 konventůa klášterů poskytlo útočiště téměř 5 000 Židů.Přinejmenším 3 000 bylo zachráněno v papežskémsídle Castel Gandolfo, takže byli vysvobozeniod deportace do německých koncentračníchtáborů.

 

Ale papež nikdy veřejně neodsoudil antisemitská práva a pronásledování Židů.

Rabín Dalin: Jeho mlčení bylo účinnou strategií nasměrovanou k ochraně co možná největšího množství Židů před deportací.Jednoznačné a prudké veřejné odsouzení nacistů papežem by bylo výzvou k represáliím a zhoršily by postoje vůči Židům po celé Evropě. Ovšem někdo se může ptát: Co by mohlo být horší, než vyhlazení šesti miliónů Židů? Odpověď je jednoduchá a velmi poctivá: další zabíjení stovek tisíc Židů.

Revizionistické kritiky Pia XII. vědí, že jak židovští vedoucí, tak i katoličtí biskupové, kteří přišli z okupovaných zemí, poradili Pacellimu, aby se veřejně neohrazoval proti zvěrstvům páchaným nacisty. Máme důkaz, že když se biskup Munsteru přál sám vyslovit proti pronásledování Židů v Německu, vedoucí židovských společenství jeho diecéze ho velmi prosili, aby tak nedělal, protože by to způsobilo kruté represe namířené proti nim.

 

Nemyslíte, že exkomunikace nacistů by pomohla?

Rabín Dalin: Naopak. Historie učí, že formální exkomunikace by mohla dosáhnout opačného výsledku. Otec Luigi Sturzo a bývalý hlavní rabín Dánska měl například právě z tohoto strach. Vánoční projevy Pia XII. z r. 1942 si nacisti tlumočili jako jasné zavržení jejich režimu a žádost ve prospěch evropských Židů. Hněv mezi nacisty mohl vyvolat katastrofální reakce pro bezpečí a osud papežství samého v letech následujících po válce. Papežské zavržení nacistů tenkrát samozřejmě předpokládalo opodstatněné a rozšířené podezření, že by Hitler usiloval o pomstu na osobu papeže samotného zaútočením na Vatikán. Rudolph Rahn, nacistický velvyslanec v Římě, potvrdil existenci těchto plánů, které on sám pomáhal předem překazit.

 

Ve vašich spisech navrhujete novou historiografii napsanou Židy na téma „Případ Pius XII.“ Co tím myslíte?

Rabín Dalin: Myslím si, že přišel čas, aby židovská strana začala pracovat na nové rekonstrukci vztahu mezi Piem XII. a holocaustem. Tato rekonstrukce by blíže k faktům, totiž toho, co Pius XII. opravdu pro Židy udělal, dospěla k zcela opačným závěrům, než kniha Johna Cornwella „Hitlerův papež.“ Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale největší obhájce, kterého jsme my, Židé, kdy měli, a právě v době, když jsme to potřebovali. Tato nová práce historiografie by měla být založena na úsudku, který jeho současníci vytvořili z úsilí, úspěchů a nezdarů Pia XII., stejně jako ze způsobu, kterým Židé, kteří přežili holocaust, ohodnotili jeho život a vliv v následujících dekádách. Papež Pacelli byl spravedlivý mezi národy, jež musí být uznávaný pro ochranu a záchranu stovek tisíců Židů. Je těžké si představit, že tolik světových židovských vůdců v různých světadílech by se mohlo mýlit, když chválili papežovo vedení během války. Jejich vděčnost Piu XII. trvala dlouho a byla opravdová a hluboká.

 

překlad ze Zenit E.L.

 

Immaculata 6 /2001

 

K tématu ještě: 

http://www.euportal.cz/Articles/5640-katolicka-cirkev-spojencem-nacismu-.aspx

http://www.narmyslenka.cz/image/200912220801_piusXII.jpg

 

File:Opusjustitiaepax1.jpg

reklama
1744 čtenářů | 36 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 2:58:56)
Odpovědět
Von ten Pius XII. byl liška podšitá - snažil se zachránit židy, ale jeho podřízení je posílali do plynu a ještě za to Němcům platili (katolický kněz Tiso na Slovensku, katoličtí Chorvaté). Nějak je špatně vycvičil(omlouvám se vyjímkám - kněžím popravených a vězněných v nacistických věznicích). A po válce jeho kláštery zejména v Itálii vyráběli falešné identity pro stovky vrahů z SS a pomáhali je loďmi transportovat do Jižní Ameriky. Já bych ho už dávno svatořečil - jsou to zázraky jak ve Fatimě. Nebylo by lepší na tema 2. svět. válka a Vatikán raději mlčet?
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Hardy, 2.3.2011 8:06:33)
Odpovědět
Kalous, Pius XII nebyl liška podšitá, ten jen dělal co mohl a on toho moc dělat nemoh. Hitler měl představu, že ho bude poslouchat jak hodinky, čemuž se Pius bránil.
Podřízený Tiso během války dávno nebyl podřízený a za jeho aktivní lezení do hitlerovy zadnice jej po válce pověsili na klandr.
Zkus nemotat páté přes deváté a mrtvým se moc neposmívej, nerouhej se, to má Sam pravdu.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 9:25:10)
Odpovědět
On ten Kalous ,pokud chce tak dokáže psát velice rozumně a k věci.Když,ale nechce,tak dokáže být demagog.Ale být demagog není zase nic tak světoborného.
Myslím,že i mě by to docela šlo.
Pro začátek můžu začít vyjmenovávat a klidně i konkrétně,co špatného ve světě napáchali ne-katolíci a ateisté,coby jednotlivci.
Jako onen Tiso.
A nakonec z pohledu některých Slováků i ten Tiso nebyl tak černobílý.
A co i ti Chorvaté,kteří pouze reagovali na srbský imperiální "velkosrbismus",jehož byli historicky obětí.
Nebo co Irové,stranící Němcům.
Nebo Bůrové.
Nebo někteří muslimové.
Jo,asi takhle.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Hardy, 2.3.2011 9:33:50)
Odpovědět
Ano Same, máš pravdu. Kalous je sečtělý a vzdělaný, to je zjevné. Škoda jen, že někdy k té demagogii inklinuje, škoda hlavně pro něj.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 9:38:05)
Odpovědět
Nic nemotám Hardy - je to jasné. Pius XII. nebyl žádný světec ani hrdina, ani zločinec. Skoro normální člověk. Vysvětlete mi ještě tu pomoc SSmanům po válce v italských a jiných klášterech při útěku před trestem - to papež vůbec o ničem nevěděl nebo to bylo děláno pro křesťanskou lásku k bližnímu, chudákům, kteří se již ze svých zločinů vyspovídali a šli se kát do J. Ameriky?
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(pravá Jahoda, 2.3.2011 14:29:25)
Odpovědět
tam se jednalo o tajnou diplomacii prosazenou Himlerem,kdy nejvyšší diplomacie nacistické říše jednala s Vatikánem a otevírala si tak zadní vrátka pro případnou prohru nacistů ve válce.
Vatikán byl proto tolerován jako suverenní stát a jeho činovníci pak zaštítěni diplomatickou imunitou.
To byla ale pouze pojistka pro případ války,pro případ míru a vítěztví říše by byl Vatikán zlikvidován a obsazen a nastolen nový,loutkový "papež" ,který by by šel na ruku nacistům.
Ředitel Gestapa Kapler měl proto svázané ruce,když Vatikán přímo před jeho očima zachraňoval židy,vojenské zajatce a přímo spolupracoval s odbojem a patrizány.
Nemohl zasáhnout i když věděl přímo,kdo to vše z Vatikánu vede a řídí.
Na konci války bylo po tajných bytech přes 6 000 schovaných,které Vatikán kryl a pomáhal jim utéci před nacisty.K tomu je třeba také připočíst logistiku,kdy tito lidé musí také jíst,být ošaceni a potřebují lékařskou péči a to vše Vatikán také obstaral.
Na tak malý stát to byl docela slušný výkon a hlava této odbojové činnosti O Flerty byl nakonec vyznamenán od vlád po celém světě ,včetně Britské a Americké.
Vatikán se založenýma rukama v klíně neseděl a pomáhal jak se dalo a to přímo před očima nacistů,kteří měli svázané ruce díky tajné diplomacii.
Že tam byla umožněna krysí ztezka po válce?
Stejně byla pak většina válečných zločinců pochytána Mosadem,nebo v tichosti uklizena kudlou do zad.Co se týče toho slovenského Tisa,co mohl asi tak dělat?
Tam žádná tajná diplomacie nebyla,on byl loutka dosazená a podle toho se musel také chovat,což jej ale nikterak neomlouvá.

To SamOpal:díky za podporu.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 15:22:31)
Odpovědět
To bylo dobré.
Hlavně argument s logistikou se mi líbil!
K Tisovi.
Už kdysi na vojně,jsme toto téma probírávali s kamarádem Slovákem.Tvrdíval něco podobného.Také prý,ale to nemám ověřené,na Tisa Hitler tlačil a vyhrožoval ,že přenechá Slovensko Maďarům.
Vraj bez Tisa,nebolo by Slovakov.
Je-li tomu tak ,ledasco by se potom dalo pochopit.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 17:36:53)
Odpovědět
Ano SamOpale - pochopit by se u Tisa dalo ledacos - hlavně velká nenávist k Čechům (a částečně Moravákům), hned jak mohl tak je ze Slovenska vyhnal. A Slovenské národní povstání prohlásil za českobolševickou vzpouru a hned volal na pomoc jednotky Wehrmachtu a SS. Byl tak uvědomnělý, že po smrti Hitlera zasla ještě 5.5.1945 blahopřejný telegram jeho nástupci admirálu D"onitzovi k jeho 3 dennímu vládnutí do kapitulace. Věrný sluha fašistů, nyní hrdina mnohých Slováků a kandidát na prohlášení za svatého.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 20:30:00)
Odpovědět
No vidíš to Kalousi.
Zato u komunistů se o nějaké věrnosti opravdu mluvit nedalo. Když v ilegálním(!!!) Rudém Právu jásali nad tím že německý dělník a sovětský komunista si podali ruce a rukou společnou a nerozdílnou pak rozdrtili Polsko!
A ještě k tomu Vatikánu ,nacistům a pod.
Hlavně že komunisté nacisty koncem války a po válce nešanovali .
Že.
Stačí si projít případ Tutter a mnoho podobných!
A to nemluvím o agentu gestapa a komunistickému prezidentovi A.Novotnému.
Téměř se stávalo pravidlem - co agent gestapa,to pozdější komunista!
No,to už asi není pravda.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 20:45:13)
Odpovědět
No SamOpale - obě strany využili zločinců pro své vyzvědačské cíle - německý Gehlen měl celou novou německou špionážní službu ze zločinců. I jeden příbuzný našeho významného expolitika dostal výměnou za trest smrti za kolaboraci podpis ke spolupráci s STB v zahraničí. USA nned po květnu 45 si přivezly asi 600 SSmanů aby je v USA ochránili a vojensky vytěžili. Ti komunisti i kapitalisti si v té době neměli moc co vyčítat.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 21:05:38)
Odpovědět
I když bych měl povícero výhrad,beru to ,jako jakousi svéráznou nabídku k (dočasnému) příměří.
Takže dobrou noc a zase někdy na "viděnou" .
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 21:27:05)
Odpovědět
Dobrou noc SamOpale, nedáš se.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 17:03:43)
Odpovědět
Dík, pravá Jahodo. Vypadá to logicky ale málo vyrovnaně. Ona ta poválečná aktivita nebyla tak bezvýznamná.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 17:46:29)
Odpovědět
Moc jich Mossad nepochytal, ODDESA a Vatikán se starala dobře a v J. Americe byly celé osady nacistů, respektované okolím a mající zvláštní režim. Mnoho nacistů jako Mengele se zde dočkalo v klidu smrti (ten se ve stáří utopil - jihoamerické vlády o jeho pobytu věděly), i Eichman by se dožil v klidu stáří, kdyby ho Wiesental nevyčichal a Mossad násilím tajně neodvlekl.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Jahoda, 2.3.2011 18:25:40)
Odpovědět
nacistické válečné zločince ale nechránila pouze jižní Amerika,bylo to i USA,které je zaměstnalo v rozvědce .
Amerika totiž věděla,že tito nacisté nikdy nebudou koketovat a nenechají se získat ke spolupráci s komunizmem,tak proto.
Co se týče toho Vatikánu a ztezky,tak tam se jak jsem se již zhora zmínil jednalo o diplomatickou dohodu a ta byla také dodržena,nic více,nic méně.
Přesto však nikdo z nich spravedlnosti neunikl,jednak a to týče hlavně Mengeleho,každý z nich žil do konce života jako psanec a musel utíkat a po smrti si je zase našla Boží spravedlnost .
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Hardy, 2.3.2011 18:32:00)
Odpovědět
Jahodo, pravda. Ale USA braly hlavně odborníky, won Braun a pod.,to samí Rusové. Němečtí odborníci se u nich většinou měli dobře, pokud je Rusové potřebovali. Carl Zais Jena a pod.,optika..
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 20:50:43)
Odpovědět
Odborníky především, i stovky "odborníků na vraždy" z SS. Nedávno bylo zveřejněno, že hned po válce USA odvezli z Německa 600 SSmanů a udělili jim americké občanství. Ani se nelze divit, že tažení Reagana proti SSSR bylo v Evropě zahájeno jeho návštěvou hřbitova SS v Německu a požením věnců vzájmu usmíření.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 21:24:45)
Odpovědět
Doplněk: V anglické části Googlu se mi podařila dohledat návštěva R. Reagana v doprovodu kancléře H. Kohla na hřbitově padlých příslušníků divize SS Totenkopf v Bitsburgu 5.5.1985 - R. Reagan zde položil věnec padlým SS manům. Čest jejich památce.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 21:00:56)
Odpovědět
No někde si zase Jahodo žili ti nacisté poměrně v poklidu. Např. chilská kolonie Němců Dignidad žila svým životem, měla tajné velké zásoby zbraní a při začátku Pinochetova puče ho plně vojensky podpořila. Jinak to byla dále i po válce parta zločinců.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Hardy, 2.3.2011 18:28:03)
Odpovědět
Ne tak úplně, Mengeleho málem cvakli, ale jiné komando než Wiesenthal. Ale protože Mengele byl značně nedůvěřivý, tak na podezřelý šramot utekl přes dvorek k sousedům a údajně se schoval přes noc do kurníku a komando mezitím zmizelo. Mengele pak okamžitě z daného místa zmizel.
Jeho syn Raul, který se s otcem stýkal, tajně a finnčně jej podporoval, Mengelovi mají dodnes významnou firmu na zemědělské stroje myslím v Bavorsku. Syn Raul nedávno přiznal, že se asi 15 let před smrtí Mengeleho otce s ním přestal stýkat, protože starý Mengele trpěl silnou paranoiou a syna neustále podezíral, že jeho adresu bydliště předal Mossadu, Izraelcům. A většinou se po každé kvapné synově návštěvě okamžitě přestěhoval, ač trpěl značnou finnční nouzí. Užil si asi nervů než zemřel.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Jahoda, 2.3.2011 19:42:10)
Odpovědět
Mengele a Eichman byli sousedi ,akorád že Mengele používal jiné jméno jak svoje.
Agenti Mosadu to jméno četli na dveřích ,akorád se nevědlo o koho se jedná,tam byl hon hlavně na Eichmana.
Škoda že se to Izrael dozvěděl až po té,kdo že to byl ten soused...co se týče toho paranoidního chování Mengeleho,tak pro to měl Mengele svůj dobrý důvod.
Eichman byl totiž právě že takto prozrazen,měl syna a ten se netajil s antisemitizmem svému okolí ,potažmo jedné dívce a tam se jednalo o židovskou rodinu v diaspoře.
Co se týče těch nacistů v USA,tak tam byla ze strany Ameriky spolupráce a dle mého názoru se nejednalo pouze o vědce,tajná služba o ně měla také zájem,jak jsem posal jednalo se o antikomunisty a v tomto případě ,kdy začínala studená válka účel světil prostředy.
Já to mám vyčtené...dle mého názoru se jednalo ale hlavně o nacistické špiony ,ex agenty nacistických tajných služeb..
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Hardy, 3.3.2011 10:54:50)
Odpovědět
Možná chvílí byli sousedé, ale Mengele byl velmi nedůvěřivý a velmi často měnil místa pobytu, kór když unesli Eichmana.
Mám dojem, že tuším v Argentině, nějaký čas Mengele pracoval i jako lékař, ale nejsem si jistý. Ale moc peněz neměl a ODESA ho až tak nepodporovala, proto mu peníze občas vozil jeho syn Raul nebo Ralph, nevím přesně. Tento syn i vzpomínal v nějaké televizním pořadu, že jej otec podezíral, utajoval mu místo bydliště a scházel se s ním v nějakých restauracích. Bál se, že by padnul Mossadu do rukou.
Ale Izraelci, ti už dávno esesmany v latinské americe nepronásledovali. Ono to totiž poškozovalo obchod, navíc Německo různě a často Izrael odškodňovalo, takže se tiše dohodli. Pak tu byla soukromá komanda Wiesenthal, Freeman a další a ti občas nějakého starého nacistu dostali před soud, ale už je to opravdu dávno.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Jahoda, 4.3.2011 19:33:49)
Odpovědět
na jedné straně jsem škodolibě rád,že si užil ten válečný zločinec do konce života strach a na té druhé mě zase vadí,že se nedostal před řádný soud a nebyl veřejně souzen za své zločiny proti lidskosti.
V konečném důsledku mu ale nic dorého nepřeji,ten chlap byla bestie,jako zvíře žil a jako štvané zvíře nakonec pošel.
Já v jeho existenci spatřuji zlo.
Na jedné straně je mou povinností jako křestana vidět lidi pouze z té pozitivní stránky,ale na té druhé zase...když si uvědomím ten fakt,že to obrovské množství lidí které on poslal na smrt posílal dobrovolně a v rámci svého "zaměstnání",potom lítost prostě není na místě.
Mimo jiné on byl asi jeden z prvních,kteří prováděli pokusy s lidskou genetikou a to na příkaz samotného Hitlera,který mu dal úkol za každou cenu zjistit,jak dosáhnout toho,aby se rodila dvojčata.
To za účelem rychlejího množení arijské rasy.
Nepočítaje jeho pokusy na lidech o kterých si vedl záznamy.
Za zajímavost ještě stojí fakt,že o tyto záznamy byl po válce velký zájem a to dokonce i ze strany američanů....přece jenom tam bylo zjištěno to,co si svobodný svět nesměl dovolit v podobě experimentů a vědeckých pokusů a proto mengeleho záznamy a nejen jeho byl cenný zdroj informací.
Celkově zhrnuto ale,jednalo se o válečné zločince a to nejryzejší zlo kterého je člověk vůbec schopen,pravý to obraz nacistické ideologie.
Kriminální katolicisté
(Jahoda, 2.3.2011 8:36:00)
Odpovědět
Máte pravdu pane Kalousku, ti pekelní protibožští katolicisté se opravdu neštítí ničeho!
Re: Kriminální katolicisté
(Kalous, 2.3.2011 17:39:29)
Odpovědět
Díky nepravá Jahodo. To se nějak roztrh pytel s Jahodami.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 6:35:23)
Odpovědět
Kalousi,pokud se bude neustále manipulovat s podobnými polopravdami,desinformacemi a lži,jak jsi zde přímo vzorově předvedl ,potom samozřejmě takovéto články tyto lži korigující budou zcela na místě.
Osobně bych však také byl pro to, nechat mrtvé už konečně na pokoji.
Všechny.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 9:53:08)
Odpovědět
S žádnými fakty nemanipuluji, ani polopravdami. Přečti si někde v literatuře faktů a historické literatuře o tom, co to byla po válce "krysí cesta" pro útěk fašistických zločinců obsluhovaná Vatikánem (vydávány Vatikínské pasy) a Červeným křížem. Krysí cestou zmizel z Německa i Eichman a Mengele. Přečti si o biskupovi Hudalovi, páteru Draganovičovi ap. Ale sohlasím s tebou, že to jsou už spíše věci pro hloubkové věci historiků než pro tuto diskusi. Ale vůbec by neměly vycházet takové naivní články pro veřejnost jak tento, to je demagogie.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 10:45:44)
Odpovědět
Jen obecná poznámka - když někde moc chválí rabíni či ajatholáhové papeže, je to podezřelé a pro církvi to nic dobrého nepřináší. Viz např. nedávno - muslimští nejvyšší duchovní současného papeže chválili (když odsuzoval zákaz další stavby minaretů švýcarským lidovým referendem), nyní s ním přerušili přátelské kontakty - kvůli tomu že papež konečně zkritizoval vyhánění, pronásledování a zabíjení křesťanů a důchovních z náboženských důvodů v muslimském světě (kydž ne každý den tak každý týden něco nového, nyní vražda jediného pákistánského křesťanského ministra pro menšiny za to, že navrhoval zmírnit trest smrti za nánoženské rouhání nebo přestup na jinou víru).
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 12:52:42)
Odpovědět
Kalousi,k vraždám křesťanů pro jejich víru dochází každým rokem ve více než sto tisíci případech.Z toho zcela prokazatelně muhamedáni jako pachatelé figurují v menšině těchto případů.
Navzdory tomuto faktu jsem neslyšel,že by někdo se postavil na obranu vražděných křesťanů v komunistické Číně,animalistické Africe a pod.
Zřejmě se někomu hodí poukazovat POUZE na muslimy.
Zřejmě se někomu hodí rozeštvávat křesťany s muslimy.
A toho si je i papež vědom.Proto se snaží chovat rozumě jak je to jen možné a snesitelné.
"Vypěnit" je vždycky jednodušší.
Potom, ale až by se konflikt přehnal ,by se našly tisíce "Kalousů" ,kteří by vinu nakydali právě na onoho papeže.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 13:31:54)
Odpovědět
SamOpale, jsi trochu mimo. Samozřejmě je ve světě povražděno za rok statisíce křesťanů, statisíce mohamedánů a jiných. Ale něco jiného jsou náboženské vraždy. Tam dominují mohamedáni vůči křesťanům, je to i v jejich základech náboženství - viz tresty smrti v Pákistánu za kritiku Mohameda nebo za přejití na křesťanství. Vraždí i křesťané mohamedány (tažení v Iráku a Afganistánu, i při občanských válkách v Africe) - ale to není v podstatě z náboženských ale jiných důvodů (terorismus, ekonomické důvody). Rozeštvávat křesťany s muslimy nebo se s nimi přátelit - to je nesmysl. Jsou to vždy tvrdá konkurence a ptenciální nepřítel - kterého je třeba respektovat, chovat se k němu slušně, nepronásledovat ho - ale také mu neustoupit ani o centimetr. A každý úder mu vrátit - ne zrovna vraždu za vraždu, ale společným rozhodným odsouzením. Nebo vy nám podpalujete kostely - tak u nás žádné minarety a muslimské modlitebny nebudou. Což se neděje. Protest proti vraždění křesťanů (znovu zdůrazňuji z náboženských důvodů) ve světě nedávno v Praze museli iniciovat židé, Duka a Bělobrádek se jen svezli - akci zahájilo troubení židovských trub. Docela typické.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 13:42:26)
Odpovědět
K Číně - žádní křesťané v Číně nejsou vražděni (z náboženských důvodů), nevymýšlej si. Jsou pouze pronásledováni za protistátní aktivity a jejich duchovní za to třeba zavření, to dělá mnoho států (USA také zavře muslimského kazatele který vyzývá své věřící k neposlušnosti a k podvratným akcím). A nikdo jim v Číně nepálí kostely jak mohamedáni. A také je tam členění - 8 milionů katolíků (dvojnásobek než u nás) hlásící se k Vatikánu - a 5 milionů katolíků loajálních včetně duchovních s čínským státem - ti mají dokonce určitou podporu. Tvůj příměr je naprosto mimo.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 15:08:16)
Odpovědět
Kalousi,bohužel,vymýšlíš si ty.
A překrucuješ moje slova.
Nicméně.
Samozřejmě,že v Číně po dlouhá desetiletí dochází k pronásledování a zabíjení některých nepohodlných křesťanů.
To že se o tom nepíše ,je pouze potvrzením toho ,co jsem uvedl výše.
Tažení v Iráku a Afghanistánu není v žádném případě tažením křesťanským .
I když je pravdou,že jisté – nejmenované kruhy toto takto muslimům prezentují!
Pročpak však má někdo zájem na tom ,aby uvedené vypadalo ,jako křížové tažení křesťanů proti islámu,což samozřejmě není ani náhodou ? A proč má někdo s tímto samým rukopisem na druhou stranu zájem na tom , iniciovat „protesty“ na kterých se Duka a Bělobrádek pouze „vezou“?!
Přičemž obdobné vybíjení křesťanů PRO JEJICH VÍRU ateisty, i příslušníky jiných – nemuslimských, afrických,indických i asijských náboženství, iniciátory těchto protestů ponechává naprosto klidnými?
A ještě něco.
Že nikdo nerozeštvává úmyslně křesťany a muslimy ,to nemyslíš snad ani žertem.
Vždyť stačí se podívat na záhlaví této stránky a pozorně si pročíst tam inzerované blogy!
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 15:37:13)
Odpovědět
No ty si také trochu vymýšlíš a překrucuješ má slova. I když je tažení do Iráku a Afganistánu bráno jako válka proti terorismu a diktaturám, samozřejmě ho velká část mohamedánů bere jako křižáckou válku proti nim. Nejsem vůbec pro rozmýcháváním nepřátelství k mohamedánům (samozřejmě se to určitému náboženství velmi hodí) ani pro zbytečné válečné akce proti nim - jen jsem proto jim v žádném případě neustupovat a nebýt k nim více vstřícní, než oni jsou ke křesťanům. V Číně, která má 3x tolik lidí než EU a desítky národností a jazyků se samozřejmě může odehrát v jednotlivostech ledacos - ale k žádnému pronásledování křesťanů (katolíků) pro víru obecně tam nedochází - v řadě oblastí Číny žijí křesťané (katolíci) normálním životem jak kdekoliv jinde. Ovšem některé křesťanské sekty na tom mohou být hůře (což se děje s extremisty i na Západě).
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(SamOpal, 2.3.2011 20:32:18)
Odpovědět
Ano,máš pravdu.
V řadě oblastí žijí jako..,ale v řadě oblastí nežijí jako...
Ale o tom se nemluví.
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Hardy, 2.3.2011 13:15:22)
Odpovědět
Je to dost složité. Pius 12 byl také považován za hitlerova papeže a i židy mnohdy kritizován zas příliš shovívavý postoj k Hitlerovi. Ale jiní rabíni, hlavně italští poukazovali na Piusovu pomoc židům konkrétními fakty.
On to měl ten Pius opravdu těžké, Hitlerovi se přímo postavit nemohl, ten by ho snad nechal šoupnout do koncentráku. Vždyť nacisti povraždili tisíce knězů v Polsku a na východních územích. a to samozřejmě Pius věděl, ale co mohl dělat??
Re: Rabín New Yorku David Dalin: Pius XII. nebyl Hitlerův papež, ale naše záchrana
(Kalous, 2.3.2011 13:33:34)
Odpovědět
Souhlas.