reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 19.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Euroskeptik je politik, který přijímá pro svou zemi všechna nařízení evropských institucí se skeptickým postesknutím, že nic nenadělá, a souhlasí zvyšovat jejich výdaje o polovinu míň než chtějí euronadšenci. Tuto definici vymyslel David Cameron, když během dvou podzimních týdnů „s rozhořčením“ přijal do britského práva podle příkazu Evropského soudu volební právo vězněných zločinců a schválil zvýšení rozpočtu EU o 2,9 procenta.

Ztráta volebního práva zločinců spolu se ztrátou svobody byla odedávna samozřejmou a logickou součástí trestu za spáchaný zločin. Chránilo to veřejnost před politickým vlivem zločinců. Či přinejmenším ji to chlácholilo k domněnce, že ji to chrání. Chlácholení je důležitější součást politiky než chránění. Kdo umí dobře chlácholit, nepotřebuje vlastně v politice dělat nic jiného. Evropským institucím bychom všichni fandili víc, kdyby nás uměly všechny líp chlácholit. 

A bylo by zajímavé hádat, proč jim tolik záleží na tom, aby zločinci směli volit. Dávají tím najevo, že je už jedno, kdo volí či nevolí, protože občanova volba či nevolba na evropské politice tak jako tak nic nezmění? Nebo nám tím bezděky sdělují, že je-li už politika plná zločinců netrestaných, je nefair vylučovat z ní zločince, kteří měli tu smůlu nechat se potrestat? Nebo je to jen další nevinný a pochopitelný projev potřeby europolitiků, eurobyrokratů a europrávníků neustále vykazovat novou činnost, aby je někdo nepodezíral, že nemají nic na práci a nechtěl je propustit? A že tedy ta nová činnost taky něco stojí? Proto si taky na ni musíme zvyšovat rozpočet?

Připomeňme si, jak se to zvýšení rozpočtu vyvíjelo. EU si nejprve navrhla zvýšení o 2,9 procent. „Jsem euroskeptik,“ odpověděl na to Cameron a pohrozil, že žádné zvýšení neschválí a bude naopak žádat jeho snížení. Mezitím už však (s euroskeptickým povzdechem) schválil zvýšení britského příspěvku o 430 milionů liber ročně, který zaplatí propuštěním několika set tisíc státních zaměstnanců, omezením obranného rozpočtu, odebráním příspěvků na děti střední třídy a zrušením příplatků na bydlení nejnižší třídy. Takže EU už věděla, z čeho si ten rozpočet zvýšit. Nemohla ty nové miliony přece nechat ležet ladem.

EU na to odpověděla tím, že navrhované zvýšení rozpočtu zvedla na 6 procent. Cameronovi tím dala příležitost zahrát si hrdinu a přesvědčit dalších dvanáct zemí, aby přijaly to původní zvýšení 2,9 procent, s nímž všechny už počítaly. Prohlásil to za „spektakulární úspěch“. Tím jako věrohodný euroskeptik odzbrojil všechny případné další euroskeptiky, kteří by se ještě pořád bláhově domnívali, že by se EU měla uskrovnit stejně jako evropští občané. Ti teď budou zřejmě z politického spektra přesunuti na extrémistický okraj společnosti.

  Chytrá, tahle EU. (A kdo to vlastně je?) Až si bude příště chtít zvýšit rozpočet o 5%, ví, že jí je vrchní euroskeptik schválí, jestliže sama navrhne 10. A tak už to půjde dál, dokud bude z čeho brát občanům, kteří na to nebudou moci nic změnit.

Když jsem se tuhle vizi pokoušel nastínit před deseti lety, označil mě jeden známý redaktor za „paranoika, který si je svého zdravotního problému zřejmě vědom“. Nebudu ho raději jmenovat, aby dnes nemusel chodit kanály.  

 

Vyšlo v MFDnes

reklama
1299 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(jh, 19.11.2010 2:34:27)
Odpovědět
rád bych zvracel, ale pomalu už není z čeho..., řekl mi můj kamarád, maje na mysli krásy české politiky.
Směrem k ekvilibristice institucí EU by se dalo říci, že i těch zvratků je škoda...
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Kalous, 19.11.2010 5:27:27)
Odpovědět
Ten Cameron je spíše pořádný b.lbec než euroskeptik - je to největší propagátor vstupu Turecka do EU v Evropě. A takového ma.go.ra si dává za vzor ODS.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(cook, 19.11.2010 15:06:34)
Odpovědět
Zatím pan Cameron trochu tápe.Taky jsem čekal trochu větší tah na branku.Ale uvidíme jaké budou výsledky,politika se dělá v zákulisí .Velká gesta jsou tak dobrá pro Sarkoziho.Zatím doma provádí doceladobrou politiku tak uvidíme jak mu to pujde stou zahraniční.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Niky, 19.11.2010 15:55:57)
Odpovědět
Souhlasím Kalousi,ten idiot Cameron je v současné době,snad největší globální oteplovač!
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Václav, 19.11.2010 16:34:01)
Odpovědět
Nevím co si nyní s názory šéfa euroskeptické frakce Camerona počnou naši euroskeptici v EU parlamentu v čele s J. Zahradilem. Zdá se, že naši domácí euroskeptici jsou naprosto desorientovaní, protože ví co nechtějí, ale neví co chtějí. Britové se již správně orientovali v roce 1973, když rozpustili ESVO, které založili roku 1960 a vstoupili do EHS, kde jsou dodnes v nástupnické EU. EU bude v budoucnu tím uskupením, které si přál již v roce l946 konservativec W. Churchill. Proto se zdá absurdní a nesmyslné, že P. Mach, ředitel CEPu, rozpracoval dopodrobna návrh na vystoupení naší země z EU. Nevím kde, co a jak studoval ve Spojeném království, že přebírá tyto názory od našich euroskeptiků,protože si myslím, že se k tomu názoru nebyl schopen sám dopracovat.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(cook, 19.11.2010 16:52:45)
Odpovědět
Pane Václave EU není to co si přál W.Churchill.Ten mluvil o spolupráci evropských národů a ne o vytvoření evropského svaze,to je trochu rozdíl.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Kalous, 19.11.2010 17:45:28)
Odpovědět
Ano pane Cooku, souhlas, EU má být koordinátor a propagátor evropské spolupráce a ne stupidní drahý byrokratický moloch.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Dan, 20.11.2010 12:29:43)
Odpovědět
To není vůbec pravda, Churchil mluvil doslova o spojených státech evropských tedy o Federaci !

Což je ještě o kus dál než jsme nyní, tak tu nelži jo.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(cook, 20.11.2010 13:07:46)
Odpovědět
Broboha Dana alespoň nelži přečti si jeho životopis,rekapitulaci druhá světová válka nebo jeho dějiny anglosaských národů.Tam se o žádné evropské federaci nikdy nepíše.A už vůbec ná o spojitosti s británií.Podle W.Churchilla má británie výmečné postavení a ve spojitosti se zeměmi britské koruny(Velká Británie,Kanada,Austrálie,Nový Zéland a pod)i poslání spolu s Usa dohlížet na mír a prosperitu.Mám o něho všechny jeho knihy a když jsem byl v británii tak jsem mluvil s lidmy starajícíse jeho odkaz(jeho příbuzní)tak prosím nemystifikujte jeho odkaz.I kyž už jsem si několikrát všiml jak si podle sebe upravujete fakta.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Dan, 20.11.2010 16:17:25)
Odpovědět
W. Churchil veřejně několikrát, např. na konferenci v Berlíně 1946 vyzval k vytvoření spojených států evropských !!!!!!!


Ano, jejich součástí podle něj neměla být V. Británbie, ale to sem nepleť, my jsme čr,

lžeš tu.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Dan, 20.11.2010 16:30:49)
Odpovědět
19. září 1946 v Zűrichu tehdejší britský ministerský předseda Winston Churchil uvádí :


Vytvoření volného sdružení evropských zemí s těsnější spoluprácí je důležitým základem pro stabilitu celé Evropy a je třeba hledat takových státníků, kteří by mohli stanout včele budoucích spojených států evropských, nebude to jednoduché, ale je to podle mého názoru nutné.
Velká Británnie není zemí vhodnou pro tento kontinentální evropský blok, protože její úloha je jinde.

20. listopadu 1946 Londýn

Winston Churchil uvádí :

Podpoříme určitě snahy o hlubší evropskou spolupráci a integraci, kterou považuji za nezbytnou. Nikterak jsem svoje stanovisko nezměnil, budoucnost Evropy je ve společném svazku, jeho utvoření však bude nsmírně složité neboť hledat průsečíky jednoltivých zemí je věc mimořádně obtížná.



Obecně je W.Ch. považován za jednoho z nejvýznamnějších praotců EU.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Bob, 20.11.2010 16:33:52)
Odpovědět
co se rozčiluješ Dane, to přece ví každý, ale těmhle lidem se to nehodí do krámu, oni potřebují potvrdit svoji teorii že je to levičácká myšlenka, popř. Hilterova myšlenka, tak sem nedávej Churchila, nas.íráš tu konzervativce, :-))
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(Niky, 20.11.2010 17:45:13)
Odpovědět
Ano Dane CHurchil podporoval vznik spojených států evropských,ale jak doslova řekl,bez V Británie!
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(cook, 20.11.2010 17:48:44)
Odpovědět
A nějaký oficiální zdroj k tomuto prosluvu Dane?.V jeho knize dějin národů vyloženě píše o roli států evropy.
Re: Vítězný David Cameron a nová definice euroskeptika
(cook, 20.11.2010 18:26:25)
Odpovědět
Dane nyní jsem znovu projel jeho memoriále a ano mluví se tam oSpojených státech evropských přesná citace z bruselského projevu:
Jež měly sjednotit tento kontinent takovým způsobem,jakým to nezažil od pádu Ŕímské říše a v jehož rámci všechny národy mohou žít společně v blahobytu,ve spravedlnosti a v míru.To byly,tři měsíce po porážce Japonska ašest měsíců po porážce Německa.Ale již za sedm měsíců v Londýně pronesl projev ve kterém řekl:
Zachování míru je možno dosáhnout pouze dosazením rozvoje demokratizace,blahobytu a osobní svobody.Toho lze dosáhnout jen ve stavu silných národních státu mající ve vínku zachovaní lidské individuality a vzájemných spoluprácí mezi jak lidma tak státy.Násilná homogenizace vede jen k vytváření různyých diktatur pod různýma ideologickýma myšlenkama jak jsme byli svědkem v hitlerovském německu a nebo jak jsme svědkem nyní stalinovském rusku .A postupně i v evropských zemí jež se ocitly v područí komunistická internacionální ideologie.
Proto byl Winston Churchil silným zastancem národních států dodržujících svobodu a vyzdvyhující lidskou individualitu.
Churchill v roce 1946 nebyl premiér
(Samuel Vitovsky, 22.11.2010 9:46:36)
Odpovědět
V roce 1946 byl britským premiérem Anthony Eden. Viz např.: http://cs.wikipedia.org/wiki/Winston_Churchill.
"Vytvoření volného sdružení evropských zemí s těsnější spoluprací ..."
Jádrem sporu přece je to, že EU není ono volné sdružení založené na spolupráci. Ale mocenské uskupení (se značnými demokratickými "děrami") svazující náš život. Debata by tudíž měla být o tom, zda tomu tak či ne.

A samozřejmě, co řekl W. Churchil před více než šedesáti lety je dost jedno.