reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem

Autor: František Matějka | Publikováno: 24.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

[Van+Rompuy+Gollum+2.jpg]

„Hranice států tvoří lidé a lidé je taky mění. Svědčí to pouze o síle dobyvatelů a slabosti poražených, a jedině v této síle je právo,“ řekl Adolf Hitler. Několik let před ním zazněla slova, jejichž autorem byl jeden ze zakladatelů Sovětského svazu, Lev Davidovič Trockij. „Úkolem evropského proletariátu není zachovat na věky hranice, nýbrž je naopak revolučním způsobem zrušit. Žádný status quo, nýbrž Spojené socialistické státy evropské.“ Z historie si nelze nepovšimnout, že měli oba ve své podstatě stejný cíl. Byl jím zisk územní moci.

Připomeňme si i další citáty. Tak například větu „V době, kdy je osud světa určován velkými státy, státy o rozloze 11 až 17 milionů kilometrů čtverečních, kdy o osudu světa rozhodují státy se stamiliony obyvatel, nemůže již být řeči o suverenitě malých národních států,“ pronesl Adolf Hitler.  Jistě si každý z nás vzpomene i na jiný citát. „Vstupovat do unie vyžaduje jistý respekt vůči ostatním, minimální slaďování názorů. Když při prvním obtížném tématu začnou vyjadřovat své názory bez sebemenší porady s celkem, do kterého chtějí vstoupit, tak to není zrovna odpovědné chování. V každém případě to není moc vychované. Myslím, že kandidáti propásli dobrou příležitost mlčet,“ řekl v Bruselu svého času prezident Francie Jacques Chirac na adresu států, po kterých chce nyní Unie stále více peněz na dluhy starých členů.

herman_van_r.PNGDnes máme rok 2010 a padají slova nová. Tentokrát je jejich autorem Herman Van Rompuy. „Euroskepticismus je největší hrozbu pro mír. Čas homogenních národních států je pryč. Národní státy jsou mrtvé a víra, že země mohou obstát samy o sobě je nejen iluze, ale lež. Nebezpečí euroskepticismu se rozšířilo za hranice země jako je například Velká Británie a stalo se nápadnou silou napříč celým kontinentem. Musíme společně bojovat proti nebezpečí nového euroskepticismu.“ 
Nejvyšší představitel EU Herman Van Rompuy tedy veřejně vyhlásil boj občanům členských států Unie, kteří nesouhlasí se současným směřováním evropské integrace. „Víra v národní stát vede k válce“, řekl dokonce ve svém projevu v Berlíně u příležitosti 21. výročí pádu Berlínské zdi na adresu těch, kteří nesdílejí onu jedině správnou integrační myšlenku.

Mezitím se dozvídáme, že Evropská unie nakonec poskytne Irsku desítky miliard euro s tím, že se na této operaci budou podílet, a teď pozor, členské státy Unie. Nikoli členské státy eurozóny. Do problémů se začala dostávat i portugalská ekonomika (podle mě je v nich už dávno, jen s tím vyrukovali až nyní, stejně jako to udělali Řekové), což prezidenta Evropské rady Hermana Van Rompuye vedlo k varování. „Unie zažívá existenční krizi a pád eura může znamenat konec celého integračního procesu.“

Když vidím ta nenávistná slova Hermana Van Rompuye ke svobodě projevu těch, kteří s nákladnou a na všech frontách selhávající integrací nesouhlasí stejně, jako s posilováním moci Bruselu na úkor členských států, a ještě mají tu neskutečnou drzost (já říkám, že odvahu) s tím něco dělat a nejen kecat po hospodách, jak „to stojí za pytel“, je mi zle. Ano, Unie zažívá existenční krizi. Ostatně jako každý jiný „svaz“ v historii, který musel vždy zákonitě doplatit na svůj umělý politický vznik, nezaložený na skutečné vůli zdola. V tom jediném má Van Rompuy pravdu. Paradoxně tak lze jako nadčasový a velmi prozíravý uvést citát Josepha Goebbelse, když prohlásil „Jsem přesvědčen, že během padesáti let se nebude myslet pouze v pojmech zemí - mnoho dnešních problémů pak úplně vybledne a mnoho z nich toho nezbude; bude se pak myslet v pojmech kontinentů a evropské myšlení budou naplňovat a budou jím hýbat možná mnohem větší problémy.“

Nechci diktát Bruselu pro Českou republiku, ani žádný jiný stát v Evropě. Nechci nadřazenost práva cizí moci nad naším. Nechci nové diktátory, kteří budou bojovat proti svobodě přesvědčení. Národní státy nejsou mrtvé. V každé oblasti života člověka i společnosti je zdravá konkurence obrovským přínosem a existence skutečně suverénních národních států je přesně tím, co Evropa potřebuje. Nejčerstvější projev Hermana Van Rompuye pak není ničím jiným, než dalším důkazem postupného růstu nového diktátu v Evropě. Ta přitom naléhavě potřebuje volnou soutěž myšlenek a jejich možných realizací, nikoli jednu jedinou bruselskou „pravdu“.

Herman Van Rompuy vyhlásil boj těm, kteří nesdílí unijní myšlenky. Jsou to doposud nejsilnější slova z Evropské unie a navíc z oficiálně nejsilnější politické pozice na adresu těch, kteří si dovolili nesouhlasit a systematicky poukazovat na mnohdy fatální chyby současného pojetí evropské integrace. Věřím, že si na ta slova ještě sám vzpomene. Až si bude balit kufry a vrátí se jako politik zpět do Belgie (jen vymění budovy), která se začala po letošních červnových volbách, jaký to paradox jeho unijních snah, pomalu rozpadat. 


PS: Reakce českých politiků naleznete zde.

 

 

Cover of the book "The Nazi Roots of the 'Brussels EU'"

reklama
3464 čtenářů | 49 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(antonín, 24.11.2010 1:44:08)
Odpovědět
Chce se mi z Rompuye a ze všech eurohujerů zvracet. A hlavně by se měli zodpovídat před občany ti, kteří protlačili silou zrádcovskou Lisabon.smlouvu a tím dobrovolně odevzdali naši suverenitu do Bruselu.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Fiter, 24.11.2010 7:20:47)
Odpovědět
Stejně nebezpeční jako tento kočkodan jsou Aštonka a motýl E-Manuel.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(frantisek zajicek, 24.11.2010 19:23:25)
Odpovědět
To myslite Klauna,ktery LS ratifikoval.Taky se mi ze stareho Alzheimera Pruzinskeho zveda kufr,FZ
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(bublifuk, 24.11.2010 7:28:08)
Odpovědět
Divím se, že topol nedostal od EU nějaké koryto za podpis lisabon. smlouvy.
Glum
(Samuel Vitovsky, 24.11.2010 8:15:16)
Odpovědět
Pan Matějka věcně a přesně popisuje velmi závažnou věc, které by se měla věnovat velká pozornost. Ví ale autor, že na EUportálu jeho text znehodnocuje naprosto nevhodná fotografie, kterou tam redakce vložila? Ta dvojfotografie je sama o sobě dejme tomu docela vtipná, ale k takhle závažnému obsahu ji dávat nelze.
Jen bych se chtěl zeptaj jestli taky nepotkáváte ve svém okolí lidi,kteří jakoby přišli odjinud? A ta fotka to jen umocňuje
To je sice fakt, ale ta fotka s Glumem - je to takové...dětinské.
Že? Roompuy to tím šklebem Glumovi totálně kazí :-).
No, nechtěla jsem to říkat, ale když už jste si začal... Z těch dvou je Glum ten větší fešák:-)
Re: Glum
(Facír v.v., 24.11.2010 20:55:33)
Odpovědět
tO JE FAKT, JE TAKOVEJ VÍC UČESANEJ
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Chytrakzhospody, 24.11.2010 8:56:18)
Odpovědět
Romchuj je sice jenom loutkou, ale jeho výroky, ať už jsou z jeho hlavy nebo mu někým vnucené, jsou horší jak výroky Hitlera nebo Stalina. Obávám se, že ne nacismus nebo stalinistický komunismus, či snad dokonce islám, ale EuroHujerismus je to nejhorší co Evropě hrozí
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 24.11.2010 14:55:36)
Odpovědět
Všechny velké civilizace a říše zanikly vlastním blahobytem, zhovadilostí mocných (když má někdo všechno, začne trpět depresemi, nebo vymýšlet kraviny) a nakonec je převálcoval (dobyl, vyvraždil, asimiloval, jak chcete) někdo jiný. Přestože jsem v jádru optimista, když se to tak vezme, naše vyhlídky nejsou nic moc. Co se týče blahobytu (přežranosti), máme se neporovnatelně líp, než všechny generace před námi, to povětšinou na dluh a pořád je nám to málo. Zhovadilost mocných, výše uvedený článek snad mluví za vše. A současná imigrační politika EU včetně jejich důsledků, to by mohl být ten třetí bod…

Úsměv přátelé, třeba bude ta naše muslimská Evropa lepší :-))))….
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Sunny, 24.11.2010 15:01:48)
Odpovědět
Přiznám se, že běžně mívám tendenci i ze zdánlivě bezvýchodné a zoufalé situace vytěžit něco pozitivního. Vy jste to dnes svou poslední větou dovedl k dokonalosti:-))) (Ačkoliv je fakt, že tam ten sarkasmus vnímám.)
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 24.11.2010 15:15:22)
Odpovědět
Samozřejmě, že člověk musí mít i přes nehezké vyhlídky pozitivní přístup (nebo alespoň humor). Jinak bychom snad ani nemohli mít děti. Než přivádět potomstvo do světa s takovou vyhlídkou, to raději vymřít. Tím samozřejmě neodsuzuji všechny ostatní aktivity, s výrobou dětí přímo související :-))))...
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 15:51:04)
Odpovědět
Je zajímavé že Europarlamentu je blbost a neschopnost měřítkem postupu ve funkci.A že těch ,,neschopných"tam je.Náš Špidla byl zářným případem.Slovy Švejka pro neschopnost byl degradován až na eurokomisaře a takových je tam ve vedoucích funkcích plno viz sám europrezident Herman Van Rompuy.A jak pak má potom to slavné EU fungovat.Pro tyto lidi se stala jejich funkce jediným uplatněním kdy můžou ukázat,,hele kdo JÁ jsem a jakou mám moc.Takto se s původně dobré myšlenky stal totální nesmysl.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 24.11.2010 16:22:01)
Odpovědět
Až nato že žid špidla nebyl členem europarlamentu a funkce s názvem evropský prezident neexistuje, výborný komentář :-)
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 16:28:29)
Odpovědět
Proto Dane píšu eurokomisař Špidla a speciálně pro tebe
Předseda Evropské rady(evropský preziden,jehož číslo má Obama aby mohl volat na jedno číslo de evropy)Herman Van Rompuy.Doufam že už si v obraze.Ostatní to snad pochopili a není jim potřeba vysvětlivek.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 24.11.2010 16:30:27)
Odpovědět
děkuju ti, že přestals apoň na chvíli lhát a ted ještě lidem řekni co je to ta evropská rada.

ík
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 16:35:45)
Odpovědět
Dane stačí si to nají na netu a to už snad zvládneš sám.a to i v tvé virtuálním světě,kde máš jen ty jediný pravdu.Kdes všude byl vše znáš a od všeho máš klíče.My pouzí smrtelníci se ti hluboce klaníme.Spokojen?
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 24.11.2010 16:38:31)
Odpovědět
od člověka co zařadil špidlu do europarlamentu a plete si předsedu evropské rady s prezidentem, tedy pojmy s průjmy rady nepotřebuju, ptám se tě znovu jestli vůbešc víš co to je evropská rada, jaké má pravomoce, kdo ji tvoří a jaké pravomoce má její předseda ??

Mám pocit že vůbec nevíš která bije, seš blb.ej jako necky a děláš tu před ženskýma zesebe humoristickýho euroskeptickýho spejbla.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Kalous, 24.11.2010 17:42:36)
Odpovědět
Dane, dej si uklidňující prášek. Cook je seriozní diskutér.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(frantisek zajicek, 24.11.2010 19:35:48)
Odpovědět
Kalous,nejde o to,jestli je Kapitan Cook,seriozni diskutujici,pravdu ma totiz Dan.Taky se divim proc vsichni spilaji pres.EU.Dan spravne poukazuje na neschopnost nasich 22 placenych turistu v EU.Kdo je tam dosadil,tento politicky odpad?Ale dle Matejky se vinici hledaji uplne nekde jinde.Se divim,i Cookovi,ze tohoto Moskevskeho zanikatele(pardon-podnikatele)jeste vubec nekdo komentuje,FZ
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(frantisek zajicek, 24.11.2010 19:39:11)
Odpovědět
Oprava,Mosteckeho-su sedreny jak smirgl a ruky vytahane jak orangutan,musim v praci zvolnit tempo,FZ
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 20:02:38)
Odpovědět
Ale Franto ono je jasné že si ty jak píšeš turisty volíme my.A že Špidlu navrhly neše politické elity.Ale EU parlament ho musel schvalovat.A vezmi v potaz že několik kandidátů(a převážně euroskeptických)odmítl.Při Špidlových kvalitách ,ani neznal tehdy řeči,jaká byla kvalifikace jeho přijetí.A co se týče Dana ,dodneška jsem si ho i přes opačný názor vážil.Ale to jeho neustálé urážení kohokoli s jiným názorem není přeci normální.Když s někým nesouhlasim jde to i slušnou cestou.Diskuze je tu od výměny názorua ne o urážkách.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 24.11.2010 16:32:49)
Odpovědět
Je zajímavé že Europarlamentu je blbost a neschopnost měřítkem postupu ve funkci.A že těch ,,neschopných"tam je.Náš Špidla byl zářným případem.

ten kontext tu je aje silně demagogický, protože do europarlamentu lidi volíme my, a můžeme si sami zato kdo tam je.

Naproti tomu volbu eurokomisaře jako např. žida špidlu ovlivnit volič přímo nemůže.


Aspoň v těchto elementárních věcech se pokus nemlžit a nedělat tém zesebe demagoga a hlupáka.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 24.11.2010 16:38:04)
Odpovědět
Mohl byste nás nevědoucí Dane prosím poučit, kolik europoslanců si volíme my a kolik třeba Francouzi? Abychom si mohli udělat představu, jak moc jsou naši volení zástupci schopni ovlivnit vývoj naší zářné budoucnosti?
Děkuji.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 24.11.2010 16:42:14)
Odpovědět
Další český hurvínek, chápu že bys asi chtěl, aby země ekonomického výkonu Brlína, počtem obyvatel Paříže s předměstími měla v EU stejnou váhu jako třeba ta Francie, aby třeba 3 milionové estonsko mělo stejně europoslanců jako 82 milionové Německo, aby ti co platí měli stejné slovo jako ti co dostávají, ale takto to bohužel nikdy nebude a ten rozdíl ve vlivu je ve všech organizacích a také v politickoekonomické síle v celém světě, nejenom v EU např.

A nikdy to nebude jinak.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 25.11.2010 16:34:49)
Odpovědět
Jistě ó velký vezíre...
Nikdy jsem netvrdil, že by Lucembursko mělo mít v europarlamentu stejné zastoupení, jako Německo. Dovolil bych si ale zmínit jeden model, který by celou situaci řešil mnohem lépe, než současný. Dokonce jsme jej měli i my u nás a říkalo se mu Federální shromáždění, Dvoukomorový parlament, jedna část - každý stát stejný počet členů, druhá část - počet členů podle velikosti/počtu obyvatel států. Tento návrh byl dokonce jedním z navrhovaných modelů před vznikem europarlamentu. Neprošel, jelikož by Německo a Francie nemohly "vrtěti psem". Misto toho vymysleli paskvil, kde menší státy mají poměrově vyšší zastoupení, ale ve finále to na ty velké (pokud se dohodnou), stejně nestačí. Toť názor Hurvínkův...
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 16:42:45)
Odpovědět
Milý Dane toho Špidlu musel někdo navrhnout,někdo schválit a někdo jmenovat.Evropské volby se vyznačejí volební účastí kolem 30% a kandidáty navrhují v členských zemích kdopak?No přece strany a většinou ty lidi kterých se chtějí zbavit(viz bývalý odborový předák,nebo bourající komunistický poslanec).A z takových lidí je složen slavný europarlament.Ale to sned ty víš nebo né?
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 24.11.2010 16:59:22)
Odpovědět
Fakt to motáš dohromady.


1/ evropské volby se netýkají vůbec špidly, ten jako eurokomisař byl navržen a schválen politiky, nikoliv voliči.

2/ ikdyby měli 30% účast, je to relevantní demokratický akt a problém lidí, že k nim nechodí, nutit je nelze, žijeme v demokratickém světě.

3/ můj dotaz, jemuž ses obratně vyhnul, zněl co víš o evropské radě a jejím předsedovi, kterého tu tento článek přirovnává k Hitlerovi, což si myslím, že na žalobu je v pohodě a myslím, že takovéto články by měly být soudně postižitelné, urážet takto brutálně lidi demagogickými přirovnánímik masovým vrahům je fest síla, pozitivní na tom hnusu je fakt, že z euroskeptických demagogů dělá nevolitelné hlupáky, můžou si zato svojí demagogijí sami.





"Britského europoslance Godfreye Blooma z britské strany nezávislých (UKIP) vykázali ze zasedání. Tento euroskeptik okomentoval projev šéfa socialistů, Němce Martina Schulze, známým nacistických sloganem ein Volk, ein Reich, ein Führer, tedy jeden národ, jedna říše, jeden vůdce. Okamžitě musel opustit sál.
"

Jenom čekám, kdy tam pánové z UKIPU začnou hajlovat.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Kalous, 24.11.2010 17:49:55)
Odpovědět
Dane, nejsi schizofrenik? Chceš trestně postihovat za urážku "evropského presidenta", ale našeho presidenta urážíš permanentně, což je asi ještě horší - pokud se ještě cítíš občanem této země a ne jenom eurohujer.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(M. Konvička, 24.11.2010 23:05:20)
Odpovědět
Výborná odpověď tomu ... eurohujerovi.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 25.11.2010 0:25:37)
Odpovědět
nevím co to je evropský prezident, ale jistotně vím, že přirovnávat někoho k 2. největšímu masovému vrahu dějin Hitlerovi je na žalobu.


Co se týká Klause, ať klidně dokáže u soudu že není teplouš, ať dokáže že jeho praděd nebyl rusínským židem, ať se obhájí, já dotoho klidně půjdu :-)

Nic z toho není urážkou, nikdo ho nepřirovnáhá k hilerovi jedné z největších lidských zrůd, jenom se diskutují fakta prosáklá na povrch.

Klaus je Rusofil, je židem, je kurevníkem a podle mnoha lidí je buzna.

Ják tomu jenom přidám, že je to také bývalá komunistická nomenklatura, neekonom a pavědec, ale nic z toho není urážka, jenom politicky nekorektní realita.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 19:19:50)
Odpovědět
Milý dane opět a znovu a nyní i dnes naposled (jelikož ne mám na tebe čas)tak speciálně pro tebe jak je to se Špidlou.Toho navrhla česká politická scéna -proto ta hláška degradován za neschopnost(specialně pro Dane -vyexpedován z české republiky kvůli neschopnosti a navrhnut jako eurokomisař).Lidma volený evropský parlamen (zas specialně pro Dana)schvaluje složení evropské komise-(opět pro Dana)-blbost a neschopnost měřítkem karierního postupu (zase pro Dana neschopný politik povýšen do funkce eurokomisaře).
Co se týká Evropské radyA evropský parlament-mimochodem volený minimem lidí-má právo kontrolovat činnost evropské komise.
Evropská rada se skládá s hlav států a předsedů vlád členských států EU a předsedy evropské komise.A mimochedem radě jsme nedávno předsedali s ostudou u nás.
dane je mě jasné že máš pocit neuznanosti tak se na tyto stránky upínáš s pocitem budovatele světlých zítřků.Ale tvé upravování faktu ke tvé potřebě tomu mnoho nepomohou.Stačí si najít oficiální označení pro instituce EU a nebudeš muset kolem sebe tak kopat.Britský euroskeptik byl výkázán a co to znamená?Nic,jen že jim v europarlamentu pod stále většíma problémama začínají téct nervy.Řecko,Irsko nyní čím dál více portugalsko a hrozí i Španělsko.Dále jím nechtějí schválit rozpočet.A nyní ,bože,pardon-eurobyrokrete-chraň je kritizují i poslanci.A to mají naplánované světlé zítřky.Modré šátečky ,vlaječky ,slušivé uniformy.Zpátky ni krok my si tuUnii rozvracet nedáme.Nikdo nechápe že my eurobyrokraté známe vše nejlépe.My byrokrati EU vás povedem i kdyby na chleba nebyle .Byrokrati všech unii spojte se.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Hardy, 24.11.2010 20:10:25)
Odpovědět
Souhlas s Cookem, přesně řečeno. Myslím si to pořád, eurounie je dobrej nápad, ale to zbližování, kdy se řeší tvar banánů, typ žárovek, jestli brynzu nebo utopence a jestli ano nebo ne, to je špatně. Řeší se tam mnohdy naprostý koniny, ale cikány nám sem neposílejte, ale problematický přistěhovalce si vemte, také jedna z těch konin co tam ty uředníky napadá.
Ať se starají o průsery s ekonomikou, nejnověji Irsko, a to úplně stačí.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 25.11.2010 0:34:09)
Odpovědět
Poněkud upachtěné, nevalné úrovně ale v zásadě správně.


Evropská rada je tvořena premiery a vládami jednotlivých členských zemí, ti také navrhli a hlasováním zvolili svého stálého zástupce v EU Van Rompuje.

Vidím že o jeho pravomocech stejně jako o pravomocech ER nevíš nic, po 3. už ti oto říkat nebudu, kde nic není..

Van Rompuy tedy není žádným evropským prezidentem, nýbrž zástupcem ER v EU, voleným členy ER.

Jehopravomoce jsou velmi omezené, zodpovídá se radě a klíčové návrhy nesmí bez souhlasu šéfů vlád členských zemí udělat - můžeš mi říct, kde je teey ta diktatura, jeho pravomoce jsou přesně vymezeny Lisabonskou smlouvou a jsou spíše repre rázu.

Celý ten článek počínaje lživým názvem a končeje jeho urážlivým obahem i fotografijí není nic víc než ubohost a zoufalství bez úrovně, pod něž ty ses svojí reakcí podpesal.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 25.11.2010 0:43:10)
Odpovědět
Jenom ještě dodám, že ten odpad v podobě eurokomisařů, je v drtivé většině tvořen bývalými premiery či ministry - tedy lidmi volenými poslanci z jednotlivých členských zemí a konkrétně co se týká špidle, tak ten pán porazil Klause ve volbách, šéfoval našim socanům a byl naším premierem.

čili, jednoduše řečeno, ikdyž se to často v EU může jevit jako odpad a jeví, je to jenom to co bylo kdysi doma v členském státě elita a to ještě lidmi zvolená.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 25.11.2010 7:11:49)
Odpovědět
Dane tvá hysterická reakce je mě odměnou.A tvá odpovědˇ-poněkud upachtěné ,ale zásadně správně a zakončení tvým stejně nic nevíš je naprosto úžasné.Takže ve finále můžu použít jakýkoliv argument,ale když bude odporovat tvému ideologickému zaměření tak je to špatně a člověk je u tebe osel.Ty bys byl vynikající politruk,kdo nejde s tebou je automaticky třídní nepřítel.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Dan, 27.11.2010 11:29:14)
Odpovědět
Víš zcela zásadní rozdíl mezi mnou a většinou euroskeptických demagogů, kam řadím i tebe, ikdyž patříš k té méně demagogické větvi, je ten že já nikdy nebyl v žádné straně, stejně jako můj otec či děd a proto nejsem polatný žádné ideologii, jsem finančně nezávislý člověk, což mě umožňuje být nestranný a nad věcí.

řekni Petříkovi ať sem hodí z archívu moje názory a vize o USA, EU, eurozoně a uvidíš kdo z nás měl pravdu jestli já nebo ideově zdeformovovaní euroksptičtí demagogové, možná se probereš ikdyž pochybuju.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 27.11.2010 12:50:20)
Odpovědět
Tak reaguj věcně bez urážek.Použij logické argumenty a ikdyž se v jejih vyhodnocení neshodnem.Tak dřív nebo později vznikne nějaký výsledek který tu naši rozepři rozsoudí.Já ti osobně nevyčítám jiný názor ani jinou interpretaci faktů,nikdo nejsmo neomylní a třeba jsem to ve finále já kdo se plete,ale vyčítám ti tvou vztekle hysterickou reakci na každý jinší názor než tvůj.Proto píšu o ideologickém zaměření.Používej jen argumenty a třeba několikrát se stalo že jsem něco nevěděl tak jsem se od tebe i něco poučil a o tom by ty diskuze měly být.Já osobně si myslím že myšlenka EU není špatná jenom se to poslední dobou díky byrokratickému nesmyslu vydalo špatnou cestou.Ale podle mne to lze ještě napravit.A pokud se pletu já tak kromě mé urazené ješitnosti se nic tak zvláštního nestane.Ale pokud se pleteš ty (jelokož schvaluješ nynější chování EU,tak i vlasně EU)tak to bude pruser pro všechny.A to je to co ti naznačuji a ty se u toho zbytečně rozčiluješ.Přečteš si to ,nezamyslíš se nad tím co chtěl autor říc a hned vybuchneš.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Sunny, 24.11.2010 16:14:02)
Odpovědět
Humor je jedna z nejmocnějších zbraní:-) Máte nějaký nápad, po kterém by se třeba muslimové umlátili smíchy? To by ledacos vyřešilo...
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 16:20:46)
Odpovědět
Jo Sunny jeden bych měl.Poslat jim ta naše humanisty kázat o toleranci a mítumylovnosti.Oni by se pobavili a nam by se ulevilo.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 24.11.2010 16:40:19)
Odpovědět
No, nemyslím, že by se pobavili. Zcela určitě by nás jich ale zbavili...
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(cook, 24.11.2010 16:45:31)
Odpovědět
No já myslel že by se pobavili ti muslimové.O pobavení humanistů nebyla řeč.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 25.11.2010 16:38:06)
Odpovědět
:-))). Dost dobrý...
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(hanca, 25.11.2010 14:24:02)
Odpovědět
Ja uz mam v tech bruselskych pohlavarech pekny zmatek.

Tak Rompuy je predseda ER s velmi omezenymi pravomocemi.. Tak to je Rompuy vlastne neco jako mluvci ER? nebo neco jako predseda senatu?
V zahranici unii nezastupuje, na to je tu soudruzka Ashton, pravomoce ma silne omezene, sumity ER se konaji jen parkrat do roka, vykonnym organem je E. komise...
Na tak nepodstatnou pozici bere celkem slusne... Navic, jaky predseda, kdyz si predsednictvi jednotlive staty predavaji po pul roce...kdyz on je zase ten staly predseda.
ona je ta ER vlastne stejne k nicemu. Ukolem je pry zajistovat shodu mezi clenskymi staty. nejak nevim ,co si pod tim predstavit. Tim je myslen treba Rompuyuv posledni napad, tj. Narodni staty jsou mrtve?

ER schvaluje EP, ktery ma taky sveho predsedu. Tak to mame dalsiho zastupitele...ovsem EP je jediny skutecne voleny organ.

pak tu mame soudruha Barroso, ktery je predsedou EK. EK (krom vykonnych funkci)zastupuje a haji zajmy EU jako celku. hmm. Barroso neco jako predseda vlady?

A pak nas jeste zastupuje soudruzka Ashton vysoka predstavitelka Unie pro zahranicni veci…neco jako ministrine zahranici?
k cemu tu funkci vymysleli? Kdyz uz Barroso zastupuje a haji zajmy EU jako predseda EK, to uz by je nemohl zastupovat ve svete misto Ashton, ne? A nebo nemohl by tedy EU v zahranici zastupovat Rompuy? Nebo ze by zrusili Rompuyovu funkci?

Jako uplny laik reknu, ze me z tech dulezitych zastupcu v EU s minimalnimi pravomocemi a maximalnim platem jde hlava kolem.
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Stallker, 25.11.2010 16:40:10)
Odpovědět
Zcela správně. :-)))..
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Samuel Vitovsky, 26.11.2010 12:54:20)
Odpovědět
Za komunismu taky nebylo jasné, kdo vládne. Byl to předseda vlády nebo generální tajemník KSČ? Jejich kompetence se taky kryly. Bylo to jedno, protože se stejně nepostupovalo podle psaných pravidel. Nepočítalo se s tím, že by mezi oběma předsedy nemohlo dojít k neshodě. Existoval umělý soulad.

A teď zpátky do EU. Neexistuje žádná opozice. I zde je udržován jakýsi implicitní souhlas.

Mocenské struktury neodpovídají obvyklým a staletími prověřeným standardům. Po listopadu, když se tvořila nová ústava, nám politici často říkali, že se musíme vrátit například k modelu tří pilířů moci. Zákonodárnou, výkonnou a soudní. Týmž lidem je dnes jedno, že na tahle pravidla se zvysoka kašle.

Evropská unie SPĚJE K TOTALITĚ!
Re: Herman Van Rompuy. V Evropě se rodí nový diktátor. Inspirován patrně Trockým i Hitlerem
(Sunny, 26.11.2010 13:33:39)
Odpovědět
Asi je to pohodlné. Zákonodárná moc si plichtí zákony na míru, tak aby vyhovovaly samotným poslancům a různým spřáteleným skupinkám. Ústava už je prakticky jen cár papíru, který - poté, co ji začali ignorovat sami ústavní soudci - už je k smíchu i studentům gymnázií... O moci soudcovské snad nemá smysl se rozepisovat. Uff... A ta EU k totalitě snad už i dospěla- hlas rozumu tam není slyšet a když náhodou je, bývá umlčen (viz. pokuta 2700Eur pro Nigela Farage za jeho projev, v němž padla památná poznámka o mokrém hadru - jinak ten hadr mediálně vede, ačkoliv projev byl mnohem obsáhlejší a velmi rozumný).