reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila

Autor: Petr Mach | Publikováno: 29.11.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Dle nejmenovaného ministra jednala naše vláda o požadavku EU, aby ČR něco přisypala do Evropského fondu na zachraňování krachujících států eurozóny. Tlak na českou vládu bude asi silný. Argument, abychom od této pomoci dali ruce pryč, je ale také silný.

 

Fond je prázdný

Evropský fond na zachraňování krachujících států eurozóny byl zřízen v květnu rozhodnutím EU, je nicméně PRÁZDNÝ. Jinými slovy, Evropská unie nemá ve svém záchranném fondu ani eurocent. Státy eurozóny se pouze ZAVÁZALY do něj přispět, a to ohromující částkou 440 miliard eur. Nepřispěl ale zatím nikdo.

Aby se mohlo z fondu dát sto miliard eur Irsku, musely by státy eurozóny do fondu peníze teprve nasypat. I kdyby k tomu měly politickou vůli, žádné volné peníze nemají. Musely by vydat další obligace a je pravděpodobné, že se jim v takovém případě vůbec nepodaří najít ochotné věřitele.

440-miliard-eur

Tab.: Závazky zemí eurozóny na pomoc krachujícím státům

Např. Slováci mají přispět částkou 4,5 mld eur. Pro představu, kdyby Česká republika byla členem eurozóny (což díky Bohu není), museli bychom přispět 10 miliard eur, neboli 250 miliard korun. Snadno si tedy čtenář, který nemusí být nijak zvlášť zběhlý v ekonomických záležitostech, představí, že je vyloučené, aby se členské státy na Irsko a další krachující země složily. Je prostě nemožné, aby např. Belgie vydala dluhopisy na 15 miliard eur, Itálie na 81 miliard eur nebo Španělsko na 54 miliard eur. (Zdroj: vlastní výpočty na základě podílů zemí na upsaném kapitálu Evropské centrální banky)

Ano, problém je tak vážný. Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila. Takže se nezachrání a je potřeba počítat s jiným scénářem.

Nepomáhejme Irsku

Naše vláda by se neměla „dobrovolně“ na pomoci Irsku podílet. Stačí, že se podílíme skrze Mezinárodní měnový fond, jak jsem psal dříve. Místo dalšího zadlužování ve prospěch Irska by měla urychleně přehodnotit rozpočet na rok 2011 a předložit jej Sněmovně znovu a lépe - jako vyrovnaný. Riziko, že už si nebude jak půjčit, je totiž vysoké.

Nesouhlasím s prezidentem Václavem Klausem, který opakuje tezi, že se eurozóna nerozpadne, že politici budou dál shánět peníze a sypat je do černých děr. Budou to chtít dělat. Narazí však na tvrdou ekonomickou realitu – ty peníze prostě mít nebudou.

Irové nejspíš brzy poznají, že jim vláda lhala, když jim řekla, že garantuje jejich vklady v bankách. Lidé se brzy poperou o zbytky hotovosti, až se pokusí vybrat z bank své úspory, které v nich dávno nejsou.

Problém se brzy přesune do Španělska, Portugalska a Belgie. Vlámové nejspíš dají ruce pryč od belgických dluhů, stejně jako Katalánci od španělských a využijí příležitosti zmatku k osamostatnění.

Nejspíš se pak zhroutí trh se státními dluhopisy, což dopadne i na české banky a penzijní fondy. Lidé v ČR se bát nemusí. Mají své vklady v bankách pojištěné, a i kdyby Fond pojištění vkladů nestačil, máme svoji národní měnu a národní banku s právem emise peněz, která slouží v podobných případech jako věřitel poslední instance a může fond doplnit tiskem peněz.

Jenže pokud se zhroutí trh se státními dluhopisy, nebude česká vláda příští rok schopna vydat obligace na pokrytí plánovaného deficitu ve výši 135 miliard. Je mi líto, že česká vláda nedokázala vyrovnat státní rozpočet a zbytečně tak vystavuje zemi problémům, které nastanou, až se trh se státními dluhopisy zhroutí.

Nejlépe z potíží, které Evropu čekají, vyjdou státy jako Švýcarsko, které se nezadlužují, a státy, které mají vlastní nezávislou měnu. Udrží tedy v chodu stát a nebudou čelit vážným protestům lidí závislých na platbách od státu, kteří se budou domáhat svých výplat a důchodů.

Česká vláda má ještě šanci zachránit zemi od nejhoršího: Nepůjčovat eurozóně a dodatečně vyrovnat státní rozpočet na rok 2011. Na rok, který se nejspíš zapíše do evropské historie.

Převzato z autorova blogu

Autor je předsedou Strany svobodných občanů

reklama
1910 čtenářů | 39 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Brabec, 29.11.2010 0:33:05)
Odpovědět
Jo Nečas to je dílo !
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Petr Mach, 29.11.2010 1:10:52)
Odpovědět
Má p.rdel je řééšeto, miluju Vaška Kakabuznu a ikdyž jsme s antikristem milenci, přeto říkám anální lásce ANO ! A to i v době adventu ..



Soudruzi, bojujme za svého boha Klause a jeho židovský, mesiášský cíl putinovské velkorusko !!!!

Kondom a Mošééé nám buď nápomocen, židokřesťnaká evropo bom šeere kon avšůůůr !!!
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Brabec, 29.11.2010 3:04:21)
Odpovědět
Chudáku !!
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Wolfowitz, 29.11.2010 10:04:53)
Odpovědět
...vytekl...
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Ka, 29.11.2010 6:23:29)
Odpovědět
Víc takových mag.orů jak "Mach" a diskuse bude zavřena. Po drogách nechoď na internet.
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Sunny, 29.11.2010 9:57:50)
Odpovědět
Podle stylu a vytříbeného jemnocitu je to dílo ferdy, sexuálně frustrovaného sociologa s mozečkem o velikosti scvrklého hrášku. Tak mu dopřejte trochu té radosti v tomto adventním čase, musí to pro něj být náročné období:-)
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(dub, 29.11.2010 11:40:21)
Odpovědět
Tipnul bych,že je to Dan..místní všeználek,eurofil a mistr světa v ekonomii,který nemá základní povědomí o gramatice..
Re: Pane Machu, už jsme jim půjčili
(Uve, 29.11.2010 19:18:33)
Odpovědět
Nevim, jestli je to Ferda, ale Fr. Zajiček zaručeně. Dosahuje zenitu...
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(cook, 29.11.2010 7:20:39)
Odpovědět
Dobrý článek,ale autor zapoměl ještě na jednu zemi.A to na Itálii a tam je nebezpečí největší.Itálie je silně zadlužená a navíc je země rozdělená více jak holandsko.V Itálii bohatý sever dotuje chudý jih a už se jim to silně zajídá.Zatím to tam drží díky Berluskonimu jenž má jako koaličního partnera zástupce Ligy severu.A pokud by toto uskupení nebylo ve vládě,tak separistické vlivy na samostatnost severní Italie silně narostou.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Kalous, 29.11.2010 8:14:24)
Odpovědět
A autor také nenapsal, že přestože nejsme jako nečlen eurozony nuceni platit na Řecko a nyní Irsko - děláme to jinde dobrovolně jak pi.tom.ci. Slíbili jsme mám dojem že v přepočtu 4 mld Kč Lotyšsku - zatím jsme to neposlali, neboť Lotyši dosud nesplnili podmínku, že část půjčky bude vázaná na nákup čs. zboží. Na naše zboží kašlou a peníze chtějí (určitě by je nikdy nesplatili) - dát jim kulové h....!
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 29.11.2010 8:59:30)
Odpovědět
Lotyši musí z naší půjčky financovat bailout židovským bankám, skutečně není způsob jak do toho zamontovat naše zboží
... proto je dobře že tam ta podmínka je , financovat miliardami další zisky a sanaci toxických dluhopisů židovkých bank , na to nebudeme dost bohatí nikdy
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(C.Q.Lafayette, 29.11.2010 10:06:17)
Odpovědět
..."židovské banky"...
Ubožáku.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Kalous, 29.11.2010 13:40:11)
Odpovědět
Asi to znamená lichvářské.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 30.11.2010 17:36:13)
Odpovědět
jsou to židovské banky , nikoliv německé ,britské nebo fracouzské(jak se nám lauderovic, warburg-pinkus a další media snaží nakukat) , protože "národnost" banky se řídí podle vlastníků a ne zaměstnaců, to byste měl vědět , takže to jsou židovské banky v německu,británii a francii .. a to je rozdíl
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Stilet, 29.11.2010 14:36:05)
Odpovědět
Sakra sakra vizíre, ty vidíš za svými zády Žida i když sedíš na reterátě. Ty chlape nejsi sto pochopit, že i mezi českými lidmi je dosti daleko žravějších neřádu jak jsou ti Židé a ti vůbec nepotřebují aby je ti Židé tahali za špagátky..
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Kalous, 29.11.2010 16:00:32)
Odpovědět
To je pravda Stilete. Ale procenticky vzhledem k počtu obyvatel je to u toho jednoho etnika dost výrazné - Kožený, Železný kontra Lauderer, Alan Baron kontra Salzman ... v Rusku Abramovič, Berezovskij, Chodorkovskij ...v USA Rotschild, Soros, provozovatele největší finanční pyramidy jsem zapomněl .... Asi to souvisí s jejich velmi vysokou inteligencí a mafiámskou soudržností
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Dan, 29.11.2010 19:48:06)
Odpovědět
naprosto souhlasím s Kalousem


když vznikal organizovaný zločin v USA stáli u jeho zrodu i židé, coby investoři...

Lucky Luciano požádal Meyera lanskiho aby od židovských lichvářů získal investice a postupně rozjeli největší organizovaný gang v dějinách ameriky..
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Medea, 29.11.2010 20:37:10)
Odpovědět
Meyera Lanskyho.....
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 29.11.2010 9:09:27)
Odpovědět
Celá tato záležitost není nic jiného než bailout židovských bank financovaný z daní normálních obyvatel evropy = daňových poplatníků,

Rothschildy ovládaná ECB se v případě že demokratické vlády rozhodnou nedarovat židovským bankám stamiliardy EURO skrze tento bailout(protože tomu že tyto fakticky zbankrotované státy PIIGS nám tyto dluhy vrátí nevěří ani největší fantasta), tak ECB může rozhodnout tento bailout fincovat skrze "kvantitativní uvolňování" neboli prostě si ty stamiliardy EURO v ECB vytisknou a budou celý ten bailout fakticky financovat skrze inflaci EURA ... a jsme u skutečného důvodu proč bylo EURO jakožto "společná měna" zavedeno mezinárodními bankéři .. jakožto jejich bezedná kasička .. evropský FED
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Sunny, 29.11.2010 10:00:09)
Odpovědět
...o důvod víc ten experiment se společnou měnou zrušit...
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Šebestová, 29.11.2010 16:34:06)
Odpovědět
Zase ten mesiáš Péťa Mach,co vidí i za roh.Především,Machu,nevěř tomu,že EU nemá peníze.Kdes na to přišel?Ta má ještě 1000 možností,než se rozpadne.Zatím je EU na č.1 .Z toho se vzpamatuje.A až ta naše republika půjde do kytek,tak Machu zavolej Kreml,tam určitě uspěješ.Něco za něco.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Davvta, 29.11.2010 18:12:22)
Odpovědět
Eurozona peníze nemá. Sestavte si takovou tabulku pro Italii, Španělsko, lotišsko a další. Vyjde Vám obludně nepochopitelná cifra, kterou mají zaplatit státy eurozony (každý svůj podíl, ale u několika to převýšší i jejich rozpočet).
Tahle demagogie mi připomíná lidovou hru LETADLO, na kterou se ještě snad i dnes někdo nachytá. Pro poslední v řadě je nachystáno dost represivních opatření, aby nemohli brečet moc nahlas.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Dan, 29.11.2010 19:39:54)
Odpovědět
eurozona má něco kolem 750 miliard eur strategických rezerv, má i zlato, diamanty a celou řadu cených papírů v hodnotě přesahující 250 miliard.
člen eurozony, německo je jedna z nejbohatších světových ekonomik.

80 miliard pro řecko jsou drobné, jsou z několika zdrojů ne jenom z erozony, ale i od soukromých půjčoven, MMF a dalších zemí a není to nic jin. nežli zůročená investice, na několik roků.

Není žádný důvod si myslet, že ty tři bezvýznamné pidistátečky můžou položit euro, to je k smíchu a je to projevem hluboké nevědomosti autora článku.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Dan, 29.11.2010 19:44:57)
Odpovědět
V tom článku je ohromné množství nepřesností i úplných lží.

Ty peníze existují, nebude to 100, ale přez 80 miliard eur, jsou schváleny k čerpání a česko nebude Irsku dávat žádné peníze, ale bude jeho ručitelem, garantem splacení.

Mach se ukázal zase jako totální hlupák, vč. naivních frází o možnosti vyrovnat za 3 měsíce vlády příští rozpočet, je dalším příkladem naprosto demagogické malého politika, kterého volič nikdy ve větší míře nemůže podpořit.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Davvta, 29.11.2010 20:06:48)
Odpovědět
Jo Dane miliardove jmění spousta států určitě existuje, ale .. jestliže mysliš, že jimi chtějí pomáhat slabším, si na tom ještě hůře, než jsem si myslela. Sami mají málo a na taková Rumunska a Česka vůbec nemají "čas". Až nás přivedou Zu grunt (jako,že se jim to už skoro povedlo). Tak nás odseknou, plánují to už ted. Zamysli se raději, proč jsou Šwýcaři, či angláni obezřetní nebo mají krytá záda určitými vyjímkami. Ty my nemáme, naši EUposlanci, přizdisráči nám je nejsou schopní vyjednat.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 30.11.2010 16:54:14)
Odpovědět
ano, a těch 750 miliard euro se přesune z kapes evropanů do kapes mezinárodních bankéřů v londýnské city a americkém wallstreet, a až ta šaráda skončí tak evropanům zbydou jen prázdné ruce a kapsy a různí Danové kteří ani tehdy nebudou chápat co byla EU zač a komu sloužila
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Davvta, 29.11.2010 17:31:07)
Odpovědět
Mě se vůbec nezdá, že by článek p. Macha postrádal pravdu a logiku. Nevím proč by měli češi ( být v eurozoně) doplácet na Irsko, Řecko (asi už tam něco padlo?) a spol.
Životní úroven je zde nižší, než u těchto a s Eurem to jiné nebude. Jisté je, že s EU měnou, bude vše dražší a platy, důchody se jistě o 100% NEZVEDNOU.
Také nechápu, proč u Nás nadále pracuje dost slováků za koruny české? TO se jim tam ta reforma nepovedla bo co?
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Josef, 29.11.2010 18:34:03)
Odpovědět
Neskodilo by, kdyby si nekteri jako Vizir zjistili, jak banky a bankovnictvi vubec precuje. Banky a bankeri nenavidi inflaci, protoze pujcuji soucasne hodnotne penize a zplaceni dluhu dostanou znehodnocenou menu inflaci a pujcuji na 5,10 i 30 let. Stejne tak to odnesou odpovedni stradatele, kteri si setri na penzi!

Cela ta krize i v USA je vyvolana politiky a nikoliv bankerema! Vlady jsou k tomu aby vytvorily zakony, aby byla spravedlnost na trzich a ne aby se politici vrhly na finance a zacly prehazovat formou tem penize vezmu a temto je dam a pritom rozbujela byroktacie stoji nejvice penez, kde je prozerou a rozkradou formou ja na brachu, a bracha na me!
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(cook, 29.11.2010 19:34:19)
Odpovědět
Máš pravdu Josefe ,ale už si viděl někdy někde nějakého politika který by přiznal svou chybu.To si raději najdou obětního beránka a svedou to na bankéřr,ne že by někteří bankéři byli úplně bez viny.Dej politiku možnost uchopit moc a už ji nepustí.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 30.11.2010 16:59:33)
Odpovědět
jistěže bankéři inflaci moc nemusí ... s jednou výjimkou - to když ty inflační čerstvě natištěné miliardy jdou přímo do jejich kapes a všichni ostatní to onou následnou inflací budou financovat - což je princip FEDu a brzy i ECB
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Josef, 30.11.2010 19:13:54)
Odpovědět
Kdyz si das do banky penize na uspory, ocekavas, ze dostanes zaplaceny urok.
Kde si myslis ze banka vezme penize na zaplaceni tveho uroku?
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 30.11.2010 21:27:05)
Odpovědět
v kapitalismu je získá tak že půjčí mé peníze firmám či lidem .. v bankovní mafiokracii si nejdříve banka vyčaruje FIAT peníze z ničeho(takže mě a moje peníze vlastně ani nepotřebuje) a pak je napůjčuje státům v problémech za fajn spekulativní úrok a až tyto státy začnou bankrotovat tak podplatí politiky v jiných bohatších zemích aby těmto bankrotujícím státům poskytli půjčku stamiliard EURO na dluhopisový bailout bank které daňoví poplatníci z oněch bohatších států už nikdy neuvidí
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Josef, 29.11.2010 20:48:36)
Odpovědět
Dane!
Nemusis hned nadavat lidem, kteri s tebou nesouhlasi. On tem Mach neni sam skepticky k Euru, ma za sebou temer 50% Nemcu, kteri si dohromady za 13 miliard nevymenili marky a drzi je poschovavane a tesi se na moment, kdy se Nemecko vreti k marce, protoze ta predstavovala stabilitu a zlate casy Nemecka!
---------------
Der Spiegel:
The deutsche mark is still around. Even almost nine full years after the introduction of euro notes and coins, German households still have an estimated 13 billion deutsche marks -- stashed in hiding places, in collections or under grandma's mattress. And, if opinion polls are to be believed, almost 50 percent of Germans would like to see the currency reintroduced as the country's official means of payment.


In fact, pollsters at the EU's Eurobarometer have determined that: "For many Germans, the deutsche mark was the symbol of economic security, stability and prosperity." Those are attributes that euroskeptics will never be able to associate Europe's single currency with.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Dan, 30.11.2010 19:30:57)
Odpovědět
Josef tradičně z emeriky a uplně mimo :-)

Německo letos zaznamenalo největší ekonomický růst za posledních 25 roků, také největší export za dobu své existence, německý průmysl letos zopakoval rekord v produkci ze zlatých let 1960.
nezaměstnanost je 8.4% a růst HDP 4,1%, mnoho německých firem zaznamenává rekordní tržby i zisky. za dobu svojí existence.
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Josef, 30.11.2010 19:53:48)
Odpovědět
Jenomze ja "vo voze a ty vo koze". Ja pisi o nemeckych euroskepticich a ty o vykonu nemecke ekonomie, jakou momentalne zadny z velkych statu nema, to je kazdemu jasne i jasny! K marce se nikdo vracet nemini, pouze problem je jak skloubit ekonomie severskych statu s PIGS, ktere ztrhavaji nemeckou ekonomii dolu, kdyz se vezme v uvahu calkovy vykon EU. Euro musi byt zachraneno za kazdou cenu, jinak by to melo katastrofalni nasledky na cely svet co se tyce svetovych ekonomik. Take v clanku pisi, kdyby se Nemci vratili k Marce, Marka by se stala instantne rezervni mena, stupla by na cene, vzhledem k sile ekonomie, kterou popisujes a dolar by zatlacila do pozadi. Nemci by jezdili na dovolenou ke Stredozemnimu mori "za par drobnych", ale poskodilo by to export!
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 30.11.2010 21:36:42)
Odpovědět
Jistě že EURO jako měna němcům vyhovuje v tom že je slabší než by byla Marka(protože je průměrem ekonomické síly rozvinutých států a ekonomické slabosti těch méně rozvinutých) tudíž podporuje německý vývoz a tudíž i německou ekonomiku , ovšem zároveň je EURO příliš silné pro ony méně rozvinuté státy eurozony a tím je ekonomicky táhne ke dnu.. a to se němcům vrací v tom že nyní budou muset financovat ekonomické problémy států PIIGS spoluzpůsobené příliš silným EUREM, i samotným faktem že mají EURO a tudíž nemohou devalvovat svou měnu .. to vše ovšem nemění nic na tom že nakonec na tom všem vydělají jen banky
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Dan, 30.11.2010 22:42:01)
Odpovědět
sílu eura jako každé obchodovatelné měny netvoří žádný průměr zemí eurozony, to je klausoplk :-)

Nýbrž poptávka po této měně a důvěra v ni na trzích, taktéž politika ecb /emisní, dluhopisová, úroková atd./

Takže to není pravda.

a za druhé, proč si myslíš že je euro coby jednotná měna špaqtné pro různě výkoné ekonomiky, protože s touto měnou nemůžou mávat jak se jim zachce devalvovat proti sobě kurzy, uměle s i snižovat dluhy, kretivovat měnu dle potřeb a ne skutečné ceny na trhu ????

Dík za odpověd, fakt mě to zajímá.. :-)
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(vizír, 30.11.2010 23:02:31)
Odpovědět
sílu eura jako každé obchodovatelné měny tvoří průměr zemí eurozony - vše ostatní je jen odvozenina , a co se týče ekonomicky vyspělých a výkonných zemí eurozony ,asi jste špatně četl protože jsem jasně psal že jim takové EURO vyhovuje
Re: Má Česko půjčit Irsku? Ne! Eurozóna NEMÁ peníze na to, aby se zachránila
(Mareček, 29.11.2010 23:48:30)
Odpovědět
Machu,ty Klausova letuško,prcko jedna věštecká,máš pravdu,nikomu nepůjčovat,když si sami půjčujeme víc než je zdrávo pro budoucí generace.Machu,věnuj se více Šebestové a nech to sluchátko,je to odposlech do Brusele.