reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 30.11.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Nebýt abstrakce a generalizace, nemohli bychom mluvit ani o Romech, jak si s oblibou říká většina Cikánů. Zákaz jakékoliv generalizace by znamenal zákonitě i zákaz jakéhokoliv etnika (a nejen etnika).

 

Abstrakce je logickou schopností našeho mozku odhlížet od konkrétních znaků, abychom pochopili společné vlastnosti a zákonitosti. Generalizace pak znamená zobecňování, tedy aplikaci společných a znaků a vlastností na sourodé objekty. Obojí je metodou, která odliší podstatné a podružné záležitosti.

Lidský mozek bez schopnosti abstrahovat a generalizovat by ztratil svou výjimečnost. Zakazovat tyto mentální schopnosti může jenom někdo, komu vadí nezávislý rozum. Ruku v ruce s těmito zákazy jde falešný imperativ, že věci se nesmí nazývat pravými jmény.

My, co si pamatujeme totalitní praktiky, bychom těch příkladů onoho kamuflačního ohlupování našli dost. Rádi těmito praktikami vládnou propagandisté a jak vidno, nemusí se jednat jen o propagandu komunistickou. Ničím si s ní nezadá propaganda „politické korektnosti“; dávám do uvozovek, protože kamufláž je už v názvu, když korektního na ní není nic.

Na jedné straně kvůli Cikánům vláda zřídila celé ministerstvo, i když je kamufluje jako lidská práva menšin, na druhé straně není možné v žádné konkrétní souvislosti spojené s negativními jevy toto etnikum jmenovat. Není možné napsat, že Cikáni mají ty a ty problémy se vzdělaností, pracovní morálkou nebo kriminalitou. Dokonce jsou zakázány statistiky! Jak potom může stát jakékoliv problémy řešit, když kamufluje jejich existenci?

Každý rozumný analytik potřebuje znát, jak je konkrétní jev rozložen mezi skupinami. Nebudeme si nalhávat, že vzdělání, nezaměstnanost i kriminalita je větší u cikánské populace než u té majoritní. Všimněte si, že stejné ohledy se neberou, když nějaký problém je vlastní vietnamské komunitě. Klidně se napíše, jak Vietnamci prodávají falešné značky nebo pěstují konopí. Tady se dá dokonce hovořit až o šikaně. Klidně je žádoucí napsat, že nějaký zločin spáchal „občan bývalé Jugoslávie“, i když jde o Kosovce nebo Albánce.

To farizejství bychom si neměli nechat líbit. Jestliže kradou Cikáni, nelze před tím zavírat oči a chránit je více než třeba Ukrajince (kteří na rozdíl od nich v drtivé většině zde vykonávají otrockou praci a jsou za nečinného přihlížení českého státu a policie terčem mafie). Otevřenost by byla prvním krokem k nápravě. Pštrosí politika vede k pravému opaku.

Od slova Cikán se spontánně vyvinuly pejorativní jazykové zkratky, viz třeba cikánit. Jestliže to Cikánům vadí, není řešení v tom, že si budou nelogicky říkat Romové, jako by pocházeli z Říma, ale v tom, že uvnitř své komunity budou chtít udělat pořádek. Až bude většina slušných, nebudou se muset za své etnikum stydět.

Není přece myslitelné, abychom se o řešení bavili v jinotajích. Zamlčovat pohlaví, věk, národnost nebo etnikum nejenže k ničemu nevede, ale je jen projevem pštrosí politiky a práce se zbytečnou (a povinnou) ztrátou informace.

Proto plně rozumím a jsem na straně starosty Pavla Loudy z Nového Bydžova, který se nebál nazvat pravým jménem problémy, které cikánská komunita městu přináší. Co je na tom proboha rasistického?! Řekl jen to, co každý vidí a co se zamlčováním nevyřeší. On neřekl, že každý Cikán je lump a nemůže tomu být jinak. On jen pojmenoval realitu, aby ji bylo možno začít řešit. Bez přesného pojmosloví to nelze.

Kvílení všech těch pseudohumanistů je hloupé. Kdybychom si zakázali abstrakci a generalizaci, vlastně by neexistovali ani Cikáni, o Romech nemluvě. Nebo toto etnikum nemá žádné obecné znaky? Pak tedy neexistují. A amorfní a „politicky korektní“ lidstvo by přehlížením obecných odlišujících kritérií ztratilo zdravý rozum.

A posuďte sami to farizejství: Jaké opodstatnění by pak měla „pozitivní diskriminace“? Vždyť si to protiřečí s potlačováním práva tuto skupinu zmínit i v negativních souvislostech. Když to skončí, bude to především ku prospěchu Cikánů samotných.

 

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
2216 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Brabec, 30.11.2010 2:52:17)
Odpovědět
Rád bych slyšel takouvouto řeč v parlamentu. A interpelaci na toho tvaroha Nečase, co půjčuje naše peníze do Irska a dále zadlužuje nás svým rozpočtem 2011 !
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(obcan1, 30.11.2010 6:19:31)
Odpovědět
CR zadne penize do Irska nepujcila. Ani to nevite?
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Kalous, 30.11.2010 6:59:33)
Odpovědět
Ale chystá se za půjčku MMF Irsku ručit nějakou miliardou - pokud by Irsko půjčku včas nesplatilo, což asi nesplatí, tak to zaplatíme za ně.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Šoumen, 30.11.2010 17:57:49)
Odpovědět
Pane Kalous, nedávno psali na internetu, že ručit je dost ošidné. Psali, že ani příbuzným se nevyplatí ručit, ne-li dokonce cizím. Tak proč zde píšou takové blbosti, když my se chystáme, i "s dírou do perdele", ručit Irsku za půjčku 7 miliard. No ale nic. Potom když to Irové nezaplatí, tak to stáhneme z dětí, zdravotně postižených, mamin na mateřské a důchodců. Oni jsou právě ti, co se nemohou bránit, odbory nemaje, takže demonstrace a stávky nehrozí.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Šoumen, 30.11.2010 18:03:41)
Odpovědět
Máte pravdu, toho tvaroha bych si na koláč nedal, mohlo by se mi udělat špatně a blil bych.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(vizír, 30.11.2010 4:14:16)
Odpovědět
předsudky jsou politicky korektní název pro zkušenosti
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Huckleberry, 30.11.2010 6:51:49)
Odpovědět
Mám takový dojem, že se plíživě blíží nová superakce "slavné" EU- sčítání všech obyvatel jednotlivých členů . Potom se zjistí kolik u nás máme Čechů, Moravanů, Slezanů a všech ostatních, kteří se na území státu vyskytují. Jsem zvědav, kolik tam bude figurovat cigánů či Romů. Podle toho by se potom měla ubírat politika a směrování "pomoci" tzn. vyhazování peněz oknem a vycpávání kapes různým multikulti spolkům. Aby jsme se potom nedivili,když zjistíme množství penězurčených na tyto účely podělené počtem osob.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Kalous, 30.11.2010 7:04:21)
Odpovědět
To ti sčítací geniové zase vynechají pro jistotu kolonku národnost moravská a slezká a dají tam tři kolonky národnost romská - tam se nikdo nenapíše, Rom je Romem jen tam kde se dávají peníze a může si stěžovat.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Sunny, 30.11.2010 9:10:44)
Odpovědět
Pane Streite, výborně napsáno!
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(felix.julec, 30.11.2010 9:14:53)
Odpovědět
Plně se ztotožňuji s článkem pisatele.S tímto společenstvím lidí mám své letité zkušenosti takže vím o čem to je.Velká většina cikánů je taková jak popisujete.Mám však i jinou zkušenost.Zaměstnával jsem i cikány ze Slovenska a docela bez problémů se s nimi dalo spolupracovat /pomocné práce/. To byla ale vyjímka potvrzující pravidlo.Pokud se ovšem bude s nimi postupovat tak jako dosud ničemu dobrému to neprospěje/dávky v porodnosti,přednostní právo v přidělování bytů atd./.Je třeba jen věci nazývat pravým jménem.Byl by v tom čert aby se nezjednala náprava.Jinak je v tom neschopnost vládní mašinerie a pak by měla odstoupit a jít dělat jen na co stačí.Čas a prostor na to zatím má.Až se toto etnikum přemnoží bude pozdě.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Arkanus, 30.11.2010 12:13:35)
Odpovědět
Pěkný článek o generalizaci. Jednou jsem tohle vysvětloval učitelce psychologii, která říkala, že předsudky jsou špatné.

Nejsou. Predikce je základní vlastností vyspělého mozku. Zvířata ji nemají, proto je člověk pánem tvorstva.
Re: Zakázat generalizaci by znamenalo zakázat Cikány. Oni snad nekradou?
(Šoumen, 30.11.2010 18:01:40)
Odpovědět
Souhlas. A co ta učitelka psychologie. Změnila názor?