reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 10.1.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Už mám toho dost. Direktivistická chapadla EU i naší papeženské byrokracie se nehodlají zastavit ani před branami mého domu. Nenechme si líbit, že přestává platit „můj dům – můj hrad“. A braňme i osobní integritu.

Co je komu do toho, že chci svítit „tepelnými koulemi“. Elektřinu za mě EU platit nebude, naopak. Já budu připlácet na všechny výplody chorobných mozků, jako je fotovoltaika a větrníky. Já budu jedním z mnoha, co bude z vyvolených solárních spekulantů dělat miliardáře. A já chci přírodu ušetřit zamoření rtutí, kadmiem a podobnými látkami z „úsporných“ zářivek.

Nikomu nic není do mého komínu, pokud z něj nezamořuji okolí. To, že lidé nemají na kvalitní topivo, je větší problém než nějaké povinné lejstro, které čištění komínu prodraží o 300 až 1500 korun a vlastně vynucenou poptávkou zvýší i ostatní služby kominíků.

Nikdo přece nechce vyhořet. Zodpovědnost za svůj majetek musí cítit každý vlastník a zvážit svá rizika. Jsem proti tomu, aby stát a EU vychovávali ovce, které budou čekat na direktivy shora. Každý si musí také uvědomit, že pojišťovny využují jakékoliv záminky, aby v případě vzniku škody nemusely plnit (alespoň v plné výši). A stát jim k tomu dává další a další nástroje.

To by nám stát se stejným zdůvodněním mohl nařizovat pravidelné elektrorevize, včetně všech spotřebičů, dekretovat hasící přístroje, požární hlásiče, hydranty, únikové východy apod., což se nakonec v některých případech už uplatňuje. Ze stejných důvodů by musel zakázat i kouření v bytech, zejména večer a v posteli.

A našli bychom spoustu jiných „nebezpečných“ rizikových činností, jimiž je normální život obecně. Jinak bychom se museli nechat očipovat a naložit do lihu. Vlastně ne, ten hoří, tak do formaldehydu. Ano, dovádím to ad absurdum, ale kde je ta hranice?

A co je komu - zcela hypoteticky - do toho, jestli chci kouřit třeba marihuanu nebo si podomácku vyrábět konopnou mast? Co je komu do toho, když někdo na své zahrádce pěstuje konopí? Jestli jsou takové šikanózní předpisy ohledně distribuce psychotropních látek, ať si dá policie tu práci a stíhá až nelegální prodej. Ale raději by se měla věnovat závažnější trestné činnosti. Ta drogová prohibice stejně má jen ten efekt, že nabaluje zločinnost, která se navíc stává organizovanou. A vedle toho dochází na základě sousedských udání ke kriminalizaci neškodných důchodců. Kdyby to nebylo smutné, byla by to fraška.

Když už jsme u frašky, vracím se k tomu Švejkovi. A napadá mě, že je pro Čechy ostuda, že nápad na „tepelné koule“, které neodporují předpisům EU, místo žárovek dostal Němec Siegfried Rotthäuser a jeho bratr.

A jak se zachovala EU a její pohůnci?  Celníci v Německu zabavili 40 tisíc žárovek dovezených z Číny jako malá topná tělesa. Začali je „zkoumat“ prý kvůli podezření na porušení bezpečnosti výrobků a výbušnin. Úřady nyní budou posutovat, zda žárovky označené jako zdroj tepla neobsahují výbušniny. Je to nechutný formální trik, jak zastavit zboží, o něž byl natruc nesmyslným zákazům mimořádný zájem.

Jak se bránit? Chce to větší míru občanské neposlušnosti. Vzít na sebe riziko a nesmyslná nařízení ignorovat. Moc státu není nekonečná. Při jakékoliv šikaně je třeba využít všech nástrojů, které nám ještě zbytky demokracie dávají. A inspirace Švejkem má také něco do sebe. On přece nedělal hlupáka ze sebe, ale ze systému, proti němuž se dalo bojovat jeho vlastními zbraněmi – hloupostí.

Vzpomeňme si na to třeba, až nás stát bude zase šikanovat nějakými výměnami osobních dokladů. Co by stát dělal, kdybychom jej všichni ignorovali? Co by dělal, kdybychom se tam všichni nahrnuli naráz? A možná nějaký nositel Švejkova odkazu vymyslí něco lepšího...

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
2281 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(ann48, 10.1.2011 0:34:06)
Odpovědět
Plně s Vámi souhlasím, jen nevím, na koho tlačit, aby EU s těmi nesmysly přestala a nedělala z nás občanů, nesvéprávné lidi. Kde je naše svoboda rozhodování o vlastním způsobu života.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(plátce, 10.1.2011 13:37:06)
Odpovědět
Platíme si tam sakra dobře své zástupce, ne? Tak jak nás zastupují?
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Stilet, 10.1.2011 14:49:08)
Odpovědět
Ti vaší zástupci tam jsou pro ty velké peníze a né aby tam mlátili hubou za vás.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(KOLO-toč, 13.1.2011 11:51:53)
Odpovědět
Eu nepřestane, osvobodíme se, až z ní vystoupíme! Onehdny někdo v televizi řekl, že stačí, aby jedna, třeba malá země vystoupila a Eu se rozsy\pe jak domek z karet. Lavinu spustí i malý kamínek, teď jde o to, kdo první!
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Brabec, 10.1.2011 0:58:57)
Odpovědět
Co vláda, proč se nebrání ona. Když ji platíme
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(kliklak, 13.1.2011 12:12:40)
Odpovědět
Vláda nás neochrání,sama třese strachy přede tím molochem. Snad někdy štěkne Slovensko, ale jim už hůře nebude, jsou v eurozoně,je to štěkání bezuubého psa.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Huckleberry, 10.1.2011 6:02:19)
Odpovědět
Tohle je důsledkem toho, že EU ovládli maoisté,socialisté a jim podobní, kteří podle velkých "myslitelů" Marxe, Ĺenina a dalších potřebují ovládat, tedy neponechat člověku moc věcí pro jeho rozhodování. Starší 40 let určitě vědí o čem je řeč. Potom je tady pravidlo, že ouřada aby dokázal svou potřebnost, plodí lejstra. A čím větší pitomec, tím větší hovadiny z něj lezou. A neplatí to jen u nás ,jak máme všichni zkušenost, ale je to celosvětové. Proč musí být označkován dobytek nesmyslnými visačkami,nepřipomíná to soupis domácího zvířectva za německé okupace či hlášení počtu slepic za bolševika, aby se někdo náhodou neobohatil svou prací na úkor jiných? Vidím jedinou cestu. PRYČ Z UNIE, jinak všechno u nás jde do brusele.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Fiter, 10.1.2011 8:31:10)
Odpovědět
S tou pravidelnou roční revizí komínů je taky pěkný podraz.Kdopak se na této zlodějské komedii asi napakoval?Samozřejmě,že prohlídka komínů bude s 20%DPH a ty jdou státu.Ani se nedivím,že je státní kasa prázdná když vyplouvá na povrch jedna zlodějská aféra za druhou.A co jich je o kterých nevíme a nikdy se nedovíme.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(děd, 10.1.2011 9:59:42)
Odpovědět
Fitere, máte pravdu. Lidem by měla být dána možnost dobrovolně vyhořet a vzít sebou i sousední domy.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(komínek, 10.1.2011 13:38:03)
Odpovědět
ale dyť nemusíš, tak o co ti jde?
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Uhel, 10.1.2011 19:16:15)
Odpovědět
Vy tady argumentujete jako kdyby byly všechny komíny na h...o a hořelo od nich každý den. Kolik požárů od komínů znáte? A co nově zkolaudované domy, a dovedete si přestavit, když dům má třeba 5 komínů. Toto je plácnutí do vody, tahač peněz z kapes hlavně starším lidem a na vesnicích. Vymyšlená práce pro hasiče, kominíky, správní orgány a etc..Přeci nejsme malé děti. To tady nebylo ani za Masaryka, ani za války, ani za komoušů co chce v poslední době "česká demokracie" po svých občanech.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(děd, 10.1.2011 10:02:22)
Odpovědět
Můj příspěvěk není obrana EU, ale rozumu.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Stilet, 10.1.2011 14:52:24)
Odpovědět
Za mého dětství kominík nám chodil vymetat komín dokonce dvakráte do roka. V zimě chodili jen v pantoflích a na boso. Vždy jsem na to čučel s vyvalenými bulvami.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(krocan, 13.1.2011 12:02:52)
Odpovědět
Kominík chodil k těm, kteří si ho pozvali, za 30 kč vymetl komín, někdy vymetl i komín pěkné ženě. Náš tatínek, který byl na maminku žárlivý se nás děti vždycky vyptával na kominíka,jak dlouho u nás byl, jak dlouho vymetal a jak to vymetání probíhalo. Každého zvlášť. Až jsme dospěli, tak jsme to pochopili,když jsme se sešli tak jse se tomu smáli. Správný zodpovědný hospodář zodpovídá za všechny komíny v domě.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(pavjan, 10.1.2011 10:36:34)
Odpovědět
My se neustále rozčilujeme, jakými maličkostmi se EU zabývá a jakými pitomostmi nás oblažuje, zatímco by měla řešit vážné problémy Evropy. Oni to ale nejsou maličkosti - jsou to stavební kameny socialistického superstátu a spolu s dalšími metodami (vymývání mozků a pod.) zajistí kýžený výsledek. Jsou to maličkosti nad kterými někdo mávne rukou, jiný se naštve, ale nikdo nic neudělá - přece neudělám revouci kvůli ohnuté okurce. To je sice pravda, ale jednoho rána se probudíte v totalitním superstátě bez nejmenší možnosti udělat cokoliv podle sebe. Stokrát nic umořilo osla. A když si budou počínat takticky, tak dosáhnou toho, že většina občanů nebude proti. Takhle se dělají revoluce po novu.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Stilet, 10.1.2011 14:56:50)
Odpovědět
Problém je v tom, že těch zástupcu tam je nejméně padesátkráte víc, nežli by bylo žádoucí. R-U monarchií na to stačilo jen ani né desítka ministru. A docela to stačilo a šlo to dobře. Sám císař a král žil velice skromě. Nepředstavitelně skroměnějí, jak dnes všichni ti zástupci.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Kolo děj, 13.1.2011 12:08:04)
Odpovědět
Bruselismus je největší tunel celé EU !
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Karlos, 10.1.2011 18:53:50)
Odpovědět
Upozorňuji, že tepelné koule si můžete koupit už i u nás! Podívejte se zde, jedna česká firma už ty staré dobré Edisonovy žárovky začala nabízet. http://www.klimaskeptik.cz/news/podnikatel-zatcen-za-prodej-zarovek-pokracovani-v-cr-/
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Bobík, 10.1.2011 19:02:52)
Odpovědět
Obávám se že naši úředníci už švejkují a výplody úředníků EU dotahují do české dokonalosti. Všechny tyto vyhlášky a normy jsou výmysly různých lobby, vymýšlení práce a pravomocí pro různé státní i profesní skupiny zaměstnanců, byznysu a ve svém důsledků jdou proti duchu ústavy jde o okleštění svobody a svobodné vůle občana a je úplně jedno jak "rozumné" se zdá být zdůvodňování. Řeknu to prostě, přikapávájí ve své neomylné namyšlenosti do poháru trpělivosti občanů tohoto státu.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(pozorovatel, 11.1.2011 17:10:55)
Odpovědět
Ty čipy na nás už dávno reziví v jejich skladech.Mají prý nachystané nové OP, kde identifikační číslo se automaticky "ofotí" laserem na čelo bez vědomí majitele..zkoušeli to prý už na Ukrajině.Jedinná pravence= nenechat se fotit a čipovat, tím se vyřadit ze společnosti a nejspíš zemřít..tam až je to promyšlené..A ty stupidní buzerace? To je nácvik na rezignaci osobní identiy, k robotizaci..To nevíte,že na čipech je "hypnoza" k tomu určená? Takže pak už si čip nesundáte jako náušnici..jako poslušný robot bez vlastní vůle..všechno je už pradávno nachystané..dá se pochybovat o "včasné" obraně.. Mají všechno v hrsti-mimo zásah shůry.
Re: Švejkujme ty buzerační předpisy Evropské unie
(Samson, 13.1.2011 12:27:08)
Odpovědět
Málo jsme četli Čapka. Když nás někteří, kteří vidí i za roh, ( Klaus) varovali, nevěřili jsme. Stejně jako ti,které nacisté vedli do plynu nevěřili těm, kteří je varovali, ba naopak těšili se, že se jdou vykoupat, sprchovat.A propo,přiznajte se, kolik z vás bylo r.2003 při referndu pro vstup do EU.?? Můj hlas byl NE.