reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 9.12.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

 

Krize se do Evropy rozšířila prostřednicrvím eura. Jsou to náklady na jeho udržení, které krizi udržují na kontinentu při životě.

 

Je to jasné. Společná měna se hodí na strukturu, která má nejen stejnou hospodářskou a fiskální politiku, ale i srovnatelné ekonomické podmínky. A to v EU dodrženo není. Jestli si nějaké choré mozky myslí, že to nadekretují, je to nejen další blud, ale i cesta k zaostávání. Navíc je to výrazem licoměrnosti jdoucí výrazně i nad fatální důsledky Lisabonské smlouvy. Tato plíživá nadstátní centralizace dopadne stejně jako Chruščovovo heslo „dohnat a předehnat Západ“.

Euro se svým dílem podepsalo i na neblahé situaci Řecka, Irska, Portugalska, Španělska i dalších zemí. A kdo je věřitelem těchto státních molochů s apetitem Bumbrlíčka? Jsou to především německé a zčásti francouzské banky. To ony chtějí za krize zvýšenými úvěrovými úroky ještě vydělat. Místo, aby se bankovní sektor jako prvotní příčina krize kál a krotil, ještě natahuje ruce po mezistátních garancích.To banky nezodpovědně investovaly nejen do retailu, ale také umožňovaly rozhazovačnou politiku celých států. I v rozkrádání státních rozpočtů a v úplatcích socialistů svým voličům se skrývá bublina, která bude muset prasknout.

Finanční oligarchie samozřejmě chce, aby se jí to nedoklo. Byrokraté v EU samozřejmě chtějí zachovat a ještě posílit svůj direktivismus. A teď to máme my zaplatit? Stejně jsou to vyhozené peníze, dokud se celá Evropa nevrátí ke zodpovědnému hospodaření. Škrty bez odstranění příčin opravdu povedou jen k dalšímu podvázání ekonomik. Přitom Česko, bojující s rozpočtovým schodkem, už v tichosti převzalo záruky za irské dluhy ve výši skoro sedm miliard korun.

Komu to ručíme, pane Nečasi, Kalousku a Schwarzenbergu? Jen německé banky mají v Irsku pohledávky přes 300 miliard eur. My zaručujeme, oni zvyšují úroky a chystají se na lup v dalších zemích. Merkelové se není možno divit, že prostřednictvím EU organizuje záchranu. Ta je ze strany Brusele doprovázena dalšími bláznivými pokusy posílit právě to, co ke krizi a k zadlužování vedlo.

Takže až odboráři budou stávkovat, měli by si nejprve vylít zlost na Falbrovi a dalších darmožroutech v EU. Hned potom by měli vynést ze svých křesel všechny, kdož nejenže dali svůj hlas Lisabonské smlouvě, ale nyní jsou nadále euroservilní. První by měl být vymeten Schwarzenberg, protože ten to myslí upřímně, i se svým kumpánem – ekvilibristou podezřelých finančních operací Kalouskem.

Příští premiér by měl pochopit aspoň tu elementární skutečnost, že košile je vždy bližší než kabát. A že evoluce nachází svůj zdroj v konkurenci, diverzitě, nikoliv ve falešném internacionalismu, jenž používají vždy ti velcí jako klacek na malé Vašky, co s nimi vstoupili na led. Kdo si zláme nohu, věděl už Karel Havlíček Borovský. Pochopí to odboráři?

Pak by měla stávka smysl. Byla by jak proti socialistickému plýtvání, tak proti zaostáváníplodnému internacionalismu. Možná by ji podporoval i prezident republiky.

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
1497 čtenářů | 42 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Kalous, 9.12.2010 5:01:59)
Odpovědět
To asi není úplně pravda - za světovou hospodářskou krizi, jejíž součástí je i evropská ekonomika může dolar (nekryté hypotéky velkých amerických finančních ústavů, finanční pyramidy, velké zadlužení USA) - euro to v Evropě jen zhoršuje.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Fiter, 9.12.2010 6:22:22)
Odpovědět
Kdyby nebylo eura tak by řekové museli devalvovat svoje drachmy.Oni by si koupili za stejný peníz o polovinu méně zboží a my bychom jezdili na lacinou dovolenou.Takže můžeme poděkovat euru a těm vyžírkům z Bruselu.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Kalous, 9.12.2010 8:41:14)
Odpovědět
Řecko nezpůsobilo hospodářskou krizi ve světě ani u nás. A problémy eura naši ekonomiku zatěžují méně než problémy eura. Německo jako hlavní tahoun eura nás spíše podepírá, německé firmy u nás spíše prosperují a americké tunelují nebo krachují.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Kalous, 9.12.2010 8:43:01)
Odpovědět
Oprava: ... méně než problémy eura. Správně méně než problémy dolaru.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Niky, 10.12.2010 9:33:24)
Odpovědět
Vladimír Putin při návštěvě Německa veřejně řekl:euro je velmi dobrá měna a Rusko ji možná v budoucnu přijme! Rusko nikdy nedovolí aby její spojenec Německo euro opustil! Brusel je evidentně krycí název pro Moskvu a Berlín! Jenom političtí a ekonomičtí diletanti to nevidí!
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Alberto Kvěcha, 9.12.2010 9:05:59)
Odpovědět
Pane Streite.Mluvte prosím jen do věcí, kterým rozumíte.Važe neznalosti v posuzování EURA a EU jako celku jsou obrovské.Vy rozhodně nejste ekonom a nepřesvědčujte nás denně ,že politik jste ještě horší.Nerozumíte politice,financím a jako nadějného ekonoma Vás nevidím.Mezi všemi hroznými články se najde i jeden přijatelný ,ale dnes jste opět ulítl o 360.Pokuste se ucházet o místo v Blesku tam nic nepokazíte i když nevím.Přeji hezký den pane Streite a o Blesku vážně uvažujte.Tady se jako euroskeptik nechytáte.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dušan Streit, 9.12.2010 10:18:55)
Odpovědět
Jen uvádím, že jsem promoval na VŠE v Praze.
Jinak je jasné, že krize vznikla v USA. Kdo ale lehkomyslně nakupoval deriváty jejich dluhopisů? Kdo retailovou bublinu nafukuje do rozměrů celých států (Řecko, Irsko atd.)? Navíc je to euro, které ohroženým státům nedává možnost použít vlastních měnových nástrojů na odvrácení nejhoršího.
Jsem si jist, že o ekonomii toho vím nesrovnatelně více než vy.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Alberto Kvěcha, 9.12.2010 14:49:47)
Odpovědět
Jste učebnicový příklad toho ,že škola dala vzdělání,ale.....
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(frantisek zajicek, 9.12.2010 18:31:06)
Odpovědět
Alberto,Dusan vi,kde je problem veci,tak blby zase neni.Jenom musi psat tak,jak pise...Uprimne ho lituji,celkem slusny clovek,FZ
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dzšan Streit, 10.12.2010 9:19:52)
Odpovědět
Nikdy bych z huby (pera, klávesnice) nevypustil, co si opravdu nemyslím.
Máte stihomam. Nikdo mi neplatí, jsem dobře zajištěný. Nikdo mi nehrozí (teda kromě anonymů v diskusích), takže jsem free :)
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 10.12.2010 9:59:04)
Odpovědět
ty seš tak zajištěný jako naše měna proti výkyvům, Pružinský něco posílá z peněz heren a čezu, nebo kdo tě zajistil, seš tak blbej že v normální firmě bys nevidělal na chleba..
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dušan Streit, 10.12.2010 10:16:45)
Odpovědět
Ty neumíš svoje žvásty zkonfrontovat ani s obchodním rejstříkem, ubožáku.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(frantisek zajicek, 10.12.2010 17:44:53)
Odpovědět
Pane Streit,copak je dano vsechno,co je psano?Sem tam si rypnu,don't take offence at my innuendo(mimochodem ma 2.nejoblibenejsi od Queen,samozrejme po nedostizne Bohemian Rhapsody).Stihomamem mozna trpim,nevim,zajdu k psychiatrovi,treba mi daji duchod na palici...To,ze do Vas rypaji anonymni nickove,jsem si vsiml,ovsem to neni muj styl.Pouzivam prave jmeno,pod vyplody sveho choreho mozku mam tu odvahu se podepsat,ale kolik nas tady je...Jinak s usmevem jde vsechno lip,FZ
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dušan Streit, 12.12.2010 21:48:18)
Odpovědět
Toho anonyma jsem nemyslel na vás :)
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 12:32:52)
Odpovědět
Ta krize má 2 rozměry, první je její globální start v USA, kde se už léta žije nadluh a nadpoměry a to všichni nejenom černoši co nesplácely hypotéky, ale také stát, který likviditu řeší neustálým tištění dolaru :-)

Island a Irsko bylo společně s Británií a Belgijí zataženo do krize američany, ti přestali splácet jejich peníze.

Maďarsko, řecko, portugalsko a další země pak životem na dluh zničili sami sebe.


Euro s tím nemá nic společného, max. to že zabrábilo předluženým zemím strhat svoje dluhy devalvací a tímk se vyhnout jejich splácení.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Kalous, 9.12.2010 13:17:44)
Odpovědět
Docela logické, souhlas s Danem.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 14:00:44)
Odpovědět
mimochodem čínská centrální banka ve svém prohlášení uvádí stav americké ekonomiky za katastrofální a nevyřešený, mnohem horší než je krize v EU, kde podle číňanů jde hl. o útky trhů na euro, po sklidnění čína očekává úpadek dolaru a proto se masivně zbavuje amerických bondů, nakupuje japonské a evropské kterým věří mnohem více, vč. řeckých.
ano presny a trefny clanek
(Petr Skokan, 9.12.2010 10:36:15)
Odpovědět
Ale ve skutecnosti to je vina EUR jen neprimo - primo jsou spis vinne vlady nejen Irska, Portugalska a Recka ale hlavne Francie (zcasti i Nemecka), ktere nedodrzely dohody a porusovaly systematicky dohodnuta Maastrichtska kriteria. To je ten zakladni problem podle mne - ta nezodpovednost a pristup k levnym urokum prestoze na to nemam. To je zaklad problemu dneska. Je potreba nechat ty staty zbankrotovat rizene, to je jedina moznost. Nemecko na tom ztrati kazdopadne (resp. Nemecke banky)
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(cook, 9.12.2010 14:05:10)
Odpovědět
Euro není příčinou evropské krize ,ale je jejím akcelerátorem.Stejně tak banky nejsou hlavním viníkem,ale jsou to politici a to jak ty bruselští tak i z jednotivých států.Banka se chová jak každý na zisk orientovaný podnik.A pokud stát žádá po bance úvěry(státní dluhopise jsou banky povinny kupovat přednostně)tak musí stát své dluhy bankam garantovat.Proto taky mají státní dluhopisi nižší úročení.A že pak stát nebo unie ty finance prožere,tak to už přece není chyba těch bank.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Josef, 9.12.2010 15:35:31)
Odpovědět
Jenom bych vas chtel upozornit, ze evropske banky byly rezpujcene take (leveraging -pujcily vice, nez mely k dispozici) a nakonec to zaplati americti danovi poplatnici.


It turns out that is only half the story: we now know the Fed also acted in a secondary bail out capacity, providing over $350 billion in short term funding exclusively to 35 foreign banks, of which the biggest beneficiaries were Deutche bank, UBS, Dexia and BNP.

Since the funding provided was in the form of ultra-short maturity commercial paper it was essentially equivalent to cash funding. In other words, between October 27, 2008 and August 6, 2009, the Fed spent $350 billion in taxpayer funds to save 35 foreign banks. And here people are wondering if the Fed will ever allow stocks to drop: it is now more than obvious that with all banks leveraging the equity exposure to the point where a market decline would likely start a Lehman-type domino,
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(hanca, 9.12.2010 15:47:36)
Odpovědět
cooku, souhlasim s vami. euro neni puvodcem krize, ale bohuzel ji znacne napomaha...
vzhledem k tomu, ze jde o projekt politicky, nikoli ekonomicky, budou se ho politici snazit udrzet pri zivote za kazdou cenu. jen budoucnost ukaze, jak ta cena bude vysoka.

doporucuju pekny clanek na toto tema: http://www.eportal.cz/Articles/3074-konci-euro-.aspx
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 16:41:52)
Odpovědět
Zajímavé, jak může být euro akcelerátorem krize, když např. Finsko či Německo a Holandsko jsou z krize venku mnohem dříve a lépe nežli Británie např. když chudší země jako Slovesnko či slovinsko taktéž nejsou na lopatkách, ale naopak na příkladu slovesnka je zářně vidět fakt, že se z krize dostalo rychleji a jeho růst je oproti našemu o 40% vyšší.

Nesnažte se to hodit na euro, paradoxně jsme svědky mnoha národních krizí dluhoby, kterou si zapříčinili národní politici sami tím, že neposlouchaly Brusel-mastrichská kriteria atd.


Argument klause je naprosto lichý, devalacemi tu situaci řešit nelze, skuste říct němcům, že jim zapltíte půlku a že zdevalvujete svoji měnu :-)
Uvidíte sos vámi udělají, Madarsko a jeho forint ha ha ha nebo Island se svojí korunou jíž se chce rychle zbavit ha ha ha
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Pavel Laskavec, 9.12.2010 17:12:44)
Odpovědět
Největší možný omyl. Nikdo není z krize venku, tím méně, platí-li eurem. Doporučoval bych s troškou pokory si uvědomit, kdo zničil řeckou ekonomiku. Až sekundárně je to snaha ekonomiky "se srovnat", což se dělat musí, pokud dvě země používají jedno platidlo. To vedlo k úpadku toho, co bylo na řecku nejefektivnější - produkce potravin. Uživila řecko a slušně pomohla exportu (asi nikoli marginálně, že). Vtrhnuvší euro je primární problém. Je to to, co přinutí zemědělce přestat zemědělat, a začít dělat vše proto, aby nechcípl hlady. Zkuste si výše jmenované aplikovat na ekonomiku s výrazně rozvinutou potravinářskou produkcí a je zle.
Nás ostatně čeká něco podobného, pokud vlezeme do toho pekla. Jak v zemědělství, tak v průmyslové produkci.
Věřit euru může opravdu už jen slepý, hluchý a Rompoy. Což se vzájemně nevylučuje.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 17:25:35)
Odpovědět
Tak těžko tvrdit že v Německu je nějaká krize, ekonomický růst nejvyšší a posledních 25 roků, nezaměstnanost 8,4%, stále klesá, a export historicky nejvyšší v dějinách země, úspory německých domácností stoupají a jejich firmy jsou v rekordně dobré kondici !

Naproti tomu pár údajů z korunového česka :-)

úspory domácností 2008 37 miliard kč
2009 7 miliard kč
2010 170 milionů

česká republika je nalopatkách, její firmy se potýkají až s 50% odlivem zakázek, je zde přez 5000 bytů neprodaných déle nežli rok a to máme před reformamy !!

Slovesnko po reformách rostě mnohem rychleji nežli my podobně jako třeba německo.

tady v česku to začně příští rok a já tipuju, že růst hdp se spomalí na polovinu německého a slovesnkého.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 17:37:37)
Odpovědět
Edgeray OECD:

Německo se z krize dostalo prakticky za jediný rok, ztráty z loňska dohnalo, podstatně pomaleji se bude zotavovat Velká Británie a USA...

asi jim tam krizi zaakcelerovalo euro :-D
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(cook, 9.12.2010 19:36:34)
Odpovědět
Proč furt uvádíš německo?To navíc ze společné měny těží .Má diky tomu výhodu při svých exportech,které by mu silná marka zlikvidovala.Ber třeba španělsko a nebo Portugalsko a i Itálii.Tam to euro akceleruje potíže jejich ekonomiky.Takže tyto tři země a výhody eura pro tyto země a můžeš se rozepsát.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(hanca, 9.12.2010 19:45:08)
Odpovědět
citace z jineho clanku:

Irské a řecké hospodářské patálie jsou na první pohled dosti odlišné, cosi je však spojuje - euro. Zatímco Irsko trpí v důsledku splasknutí realitní bubliny a následné bankovní krize, v Řecku je příčinou těžkostí přílišná rozhazovačnost vládních politiků v uplynulých letech, ba desetiletích. Ač se obě země na cestu k průšvihu vydaly ještě před přijetím eura, byla to právě jednotná měna - donedávna chlouba „Bruselských" -, která problémy fatálně vyhrotila.
Kdyby totiž Řecko mělo stále svou drachmu, investoři do dluhu země by zpozorněli mnohem dříve, půjčování řecké vládě by tudíž mnohem dříve zdražilo, a ta by tak byla nucena i mnohem dříve, ale mnohem méně bolestněji - utáhnout svým občanům opasky. A kdyby Irové platili stále svou librou, měla by země i svoji nezávislou měnovou politiku. To značí, že by úrokové sazby nebyly stanovovány ve Frankfurtu, ale v Dublinu, a značí to rovněž, že by tyto sazby nemusely být shodné s těmi, jež má zbytek eurozóny. Irská centrální banka - nemusejíc akurátně ladit své úroky s Francií, Německem a dalšími, dosti odlišnými euroekonomikami - by pak nejspíše už na počátku tisíciletí razantněji zvýšila úrokové sazby, což by ufouklo či možná úplně zneškodnilo zmíněnou úvěrovou a nemovitostní bublinu.


s timto souhlasim.
Euro krizi nezavinilo, ale vyhrotilo.

nemecko neni mozna v krizi, ale pokud se do problemu podobnym irskym ci reckym dostanou dalsi evropske zeme, postihne to euro devalvacne. a nemci si muzou pazoury udrit, proste se jich to dotkne. neumim si predstavit, ze by to tak nebylo.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(hanca, 9.12.2010 20:13:20)
Odpovědět
Dane, vyvoj krize v Evrope me zatim nijak neuklidnuje. mozna Nemci nejsou v ekonomicke krizi, ale v klidu tedy rozhodne nejsou.
nervozita je zrejma i v Bruselu. ptam se, Dane, proc?
proc, kdyz euro funguje skvele, krize je v hlavnich evropskych tahounech zazehnana, proc ta nervozita?

jak dlouho budou jeste chtit ti ekonomicky silni doplacet na ty kulhajici vzadu?

muzou si vubec politici dovolit nechat ty slabsi zeme padnout, aniz by padly i jejich hlavy?
a co nas to v zaveru muze stat?
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 22:00:02)
Odpovědět
euro krizi ani nezavinilo a už vůbec nevyjrotilo, krizi v Evropě by vyhrotili jednotlivé národní měny kdyby proti sobě začali vzájemě devalvovat měnová válka na starém kontynentu by byla pohromou

jako důkaz jsem uvedl několik zemí eurozony kde je siuace výborná až dobrá

Brusel se bojí útoků spekulantů na jednotlivé bankrotáře a následný vliv na euro, ale mezi námi, čím bude euro níž tím pro nás všechny líp :-)
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 22:02:58)
Odpovědět
to není vůbec pravda :-)

v době zavádění eura byl dluh řecka 102% a už tehdy byl stav kritický, jenže řecko to tajilo a lhalo, jak vydno nepřijde nikdo na nic až do doby kdy není čím platit ani úrok..

nechte toho tlachání, vypadáte jako hloupá slípka, vyjadřujte se jenom k věcem, kterým alespon elemntárně chápete..
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(hanca, 9.12.2010 22:34:31)
Odpovědět
tu slipku si nechte pro vasi zenu,jestli vam zobe z ruky. nejsme na zadnem odbornem plenu. muzu si psat, co chci.
ostatne, ani ve vasi odborne branzi nejste zdaleka vsichni zajedno...
vy se klidne hadejte se sobe ekonomickym vzdelanim rovnymi, ja si muzu souhlsit ci nesouhlasit, s kym uznam za vhodne. vy jste me nepresvedcil.

euro je politicky experiment. nevyzkouseny a nikdo nevi, kolik nas bude stat a jestli to ustoji. i fakt, ze Recko vypadalo v dobe jeho prijeti, jak rikate, ukazuje na podstatu veci: nesledovala se ekonomika, ale politika. za kazdou cenu. kontroly slabe, ci nulove. okecavejte si to jak chcete, je to zkratka prusvih.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 23:42:28)
Odpovědět
euro je normální měna, vyzkoušená je mnoha lety praxe a přežilo velmi silné loňskou krizi, náklady na jeho sanaci loni a před loni byli nižší nežli u dolaru, jenu a rublu např.


takže kvokáte nesmysly dál, jste slípka, moje žena je biochemik a do podobné diskuze by se nedala, protože není slepice :-)
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(hanca, 10.12.2010 13:35:12)
Odpovědět
tak euro je mena vykousena mnoha lety praxe? kolika to prosim?
myslite treba jako socialismus, ktery se jen u nas drzel 40 let? taky docela dlouhodoba praxe pri te bide...

jestli se vase zena pousti pouze do diskuzi o biochemiii, protoze diskutuje pouze o vecech ze sveho oboru, asi si doma moc nepopovidate, vidte. beru jako vysvetleni, proc tu travite tolik casu, navic nesmyslnymi diskuzemi se slepicemi, ktere jsou tezce pod vasi urovni.

cloveku je vas bylo az lito...
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Niky, 10.12.2010 14:58:33)
Odpovědět
Pravdoláskový soudruhu Dane, Vladimír Putin si euro pochvaluje,tak to vypadá,že Dan je Pružinskij!
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dušan Streit, 10.12.2010 9:23:57)
Odpovědět
Hančo, mluvíte velmi rozumně, což se o některých pánech zde nedá říct. Pak jim zbývají jen hloupé narážky.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 10.12.2010 9:57:10)
Odpovědět
štrajte máte tu vy "ekonome na baterky" podporu jedné slepice a polopodporu kuuka s hardym, ale dívám se že mo clidí jste o své vizi nepřesvědčil :))
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Hardy, 10.12.2010 13:47:21)
Odpovědět
DANE, nauč se trochu česky. Jak už tady psal jeden podnikatel, máš češtinu jako nějakej dědek z nádražního WC.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Analytik, 9.12.2010 18:06:43)
Odpovědět
To je nesmysl, za žádnou krizi nemůže měna, ale nesmyslné a nezodpovědné hospodaření, virtuální burzovní obchody a honba za obrovskými zisky,hypoteční politika, umělé kurzy měn, vyvážení technologií do levných zemí apod.
Přece nejde o to čím, ale kolik platím pane ekonome.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dan, 9.12.2010 22:00:59)
Odpovědět
přesně napsané..
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Dušan Streit, 9.12.2010 23:05:21)
Odpovědět
Čím znamená kolik :)
Nebo jste zapomněl na argument špatně nastavených kurzů?
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Hoffer, 9.12.2010 23:44:31)
Odpovědět
Souhlasím s Danem a dalšími zde, článek je nesmysl, přehnaná tendenční lež.
Re: Stávkujte před německými bankami a orgány EU. Za krizi může euro
(Jirsa, 9.12.2010 23:58:11)
Odpovědět
Jsem překvapen mnoha rozumnými názory zde.
Tuto krizi nevyvolalo euro, ale nezodpovědnost politiků a bankéřů, život na dluh, špatné hospodaření zemí a bank.