reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků

Autor: Ladislav Jakl | Publikováno: 13.12.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Napsal mi kamarád Vláďa Košárek z Kutné Hory tuhle SMS, zrovna ve chvíli, kdy dav útočil na pražskou radnici: „Horší scénář si Havel nemohl ani představit, zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků demonstruje na magistrátu proti naprosto regulérnímu zasedání na základě výsledku standardního demokratického vyjednávání politických stran. To jsi vymyslel Ty, ho vlákat do pasti?“

 

Odpověděl jsem mu, že nevymyslel, že na to si pan Václav Havel stačil sám. Ale ten scénář byl opravdu pro mocenské a zájmové uskupení havlovců (omlouvám se za tento zjednodušený pojem) velmi tragický. Že koalice ODS a ČSSD na pražské radnici leckomu zkřížila plány, je evidentní. Že leckdo si přál jiné politické řešení a toto se mu nelíbí, je zcela normální a legitimní, stejně jako projevovat takový názor i formou protestu. Jenže protest se svou argumentací a pak i průběhem demonstrace vymkl z rukou a obrátil se proti iniciátorům v pozadí. Jednak to útočníci na schůzi pražského zastupitelstva přestřelili, svou agresivitu přehnali a tím ztratili podporu značné části veřejnosti, která si také přála jiné uspořádání radnice. A jednak tím, že havlisté tento protest tak okatě adoptovali (jak příslušnou petici tak násilné vniknutí do zasedací síně), přišel o podporu další značné části veřejnosti, která pro nesouhlas měla jiné motivy než pomáhat pravdě a lásce.

Nejvíce na této protestní akci prodělala TOP 09. Nejenže nebyla schopna vyjednat pro sebe výhodnější uspořádání (protože své partnery pouze tlačila ke zdi, jista si tím, že oni nebudou schopni postavit se tlaku médií), ale ještě se reakcí na vznik koalice vyprofilovala jako jeden z dalších havlistických projektů. Jsem si jist, že mnoho členů, aktivistů, kandidátů i podporovatelů TOP 09 se angažovalo v prospěch této strany, protože uvěřilo, že tentokrát jde o tu pravou pravici, důslednou a ne oportunistickou jako ODS, nezapletenou do přízemních zájmů. A najedou zjistili, že z lodi, na kterou nastoupili a která vyplula na politické moře, opadává  čerstvý nápis TOP 09 a pod ním vystupují špatně zamalovaná dřívější písmena Děkujeme odejděte, Impuls 99, Dřevíčská výzva, Lípa, Unie svobody, Čtyřkoalice, Česká televize – věc veřejná, Sarajevský atentát… Musím říci, že tohle procitnutí mnohým z pasažérů nepřeji. Možná si dnes myslí cosi o užitečných idiotech.

Nevolil jsem ve volbách do pražského zastupitelstva žádnou ze zúčastněných stran. Nejsem tedy žádným fandou ani jednoho z možných uspořádání. Faktem ale je, že výsledek voleb umožňoval čtyři zcela legitimní varianty uspořádání. Legitimní v tom, že všechny vycházejí z volebního výsledku, nemohou být jeho popřením a hrají pouze s tím, co komu dali voliči k dispozici. TOP 09 získala 26 mandátů, ODS 20, ČSSD 14 a KSČ 3. Komunisty klidně můžeme vynechat. Ne proto, že to jsou komunisti, ale prostě proto, že jejich tři hlasy nemohou znamenat žádnou změnu povolební matematiky, nikdo je nepotřebuje.

V úvahu připadají při zmíněných počtech tyto varianty:

1.                   Široká koalice TOP 09, ODS a ČSSD (celkem 60 mandátů).

2.                   Koalice TOP 09 a ODS (46).

3.                   Koalice TOP 09 a ČSSD (40).

4.                   Koalice ODS a ČSSD (34).

Hlavní mediální proud, havlovští intelektuálové a pouliční kraválisté křičí, že jedna z nich je zakázána. Ta čtvrtá. A proč? Zde jsou jejich argumenty.

a)                Voliči chtěli změnu. Ano, a také jí dosáhly, poměry v zastupitelstvu jsou zcela jiné než před čtyřmi lety. ODS již nemá většinu a nemůže vládnout sama. V zastupitelstvu určitě bude (kromě varianty 1) silná opozice, což dosud nebylo. Voliči poskytli daleko lepší pozici ČSSD, bez které se nemohou uskutečnit tři ze čtyř variant, z nichž jedna nakonec uskutečněna byla a narozdíl od minulého období dostala ČSSD do rady. A nakonec poprvé výsledky umožňovaly i variantu rady bez ODS. Umožňovaly, ne nařizovaly.

b)                Vítězná strana má nárok na primátora a zásadní pozice v radě. Pak ale měli titíž demonstranti protestovat proti jarnímu vyšachování vítěze sněmovních voleb Jiřího Paroubka z koalice. To jim ale nevadilo, naopak vláda poražených se jim zdá správná. Stejní lidé protestovali v roce 1998 proto tomu, aby vládl vítěz voleb – ČSSD – a požadovali vládu poražených – ODS, KDU-ČSL a US.

c)                 Varianta 4 má korupční potenciál. Kouzelná slova. A která varianta ho nemá?

d)                Tato koalice spojuje největší ideové oponenty a rivaly z kampaně. Je zajímavé, že s touto myšlenkou přicházejí ti, co nám léta tvrdí, že pravolevý politický koncept je přežilý a že na komunální úrovni se nedělá politika ale přece to konkrétní dobro pro lidi a stranické dresy jsou tam tedy zcela nedůležité. Ano, varianta 4 znamená složitý kompromis málo kompatibilních programů, ale to ostatní varianty možná ještě silněji: TOP 09 se v pražské kampani vymezovala nejvíc proti ODS a ve vládě zase proti ČSSD. Její spojení s některým „nepřítelem“ by nevadilo?

Varianta 4 je prostě stejně legitimní jako ostatní tři. Pokud tedy nebudeme rozlišovat jejich legitimitu, můžeme je rozlišovat podle výhodnosti či nevýhodnosti pro jednotlivé aktéry.

1.                           Varianta 1 sice dává dohromady největší sílu, nevýhodná je ale pro všechny aktéry, protože o místa v radě se musejí podělit tři a ne dvě strany. Podíl každé z nich bude tedy menší než při dvojkoalici.

2.                           Varianta 2 je výhodná pro TOP 09 a dosti nevýhodná pro ODS, která by dostala jen menší počet míst v radě a zcela jistě ne primátora. TOP 09 s vlivovými skupinami za zády a s ohromnou mediální podporou by z ODS udělala statisty, pracující leda na svém zániku.

3.                           Varianta 3 je nejvýhodnější pro TOP 09, mizí její hlavní terč v kampani a s početně slabší sociální demokracií získá ještě více prostoru než u varianty 2.

4.                           Varianta 4 je nejvýhodnější jak pro ODS, tak pro ČSSD. ODS může sáhnout po postu primátora a větším zastoupením v radě,  ČSSD se slabším z možných partnerů získává lepší pozici. Nevýhodou tohoto uspořádání je jen slabá většina, což může působit komplikace.

Z toho plyne, že pouze varianta 4 je výhodná pro dva politické subjekty, varianta 1 pro nikoho a varianty 2 a 3 jsou výhodné pouze a jen pro TOP 09. Vyřešení povolebního rébusu na radnici je tedy docela logické.

Nevím, jestli bude Bohuslav Svoboda dobrým primátorem. A už vůbec nevím, jestli koalice ODS a ČSSD na pražské radnici je řešením ideálním. Je to ale řešení zcela legitimní a dokonce vlastně nejlogičtější. Je to jedno z možných uspořádání, jedna z možných kombinací, které volební výsledek v Praze dal. Není to „podvod na voličích“, není to „popření výsledku voleb“.

Nervozita kritiků ukazuje spíše na něco jiného. Byl projekt TOP 09 v Praze jednoúčelovým projektem na získání zcela konkrétního postu pro zcela konkrétního člověka a na získání pozic pro konkrétní zájmové cíle? To nám napoví příští měsíce. Dívejme se na Zdeňka Tůmu, jak důsledně bude plnit v zastupitelstvu roli lídra opozice. Šlo mu přece o zájmy Prahy a Pražanů, ne? Nebo mu už od rezignace v ČNB šlo jen o jeden post a bez jeho získání ho nějaká pražská politika vůbec nezajímá?

Uvidíme.

Ladislav Jakl

Psáno pro NL CEP

reklama
5698 čtenářů | 63 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(romanH, 13.12.2010 0:47:52)
Odpovědět
Autor dosel k zaveru, ze varianta 4 jako jedinna je vyhodna pro 2 politicke strany a proto je logickym resenim. Moc potom nerozumim argumentu ze zacatku clanku "..TOP 09... nebyla schopna vyjednat pro sebe výhodnější uspořádání (protože své partnery pouze tlačila ke zdi).."
Protoze je zrejme, pokud ma autor pravdu s variantou 4, ze konecny vysledek nijak nemohlo ovlivnit chovani TOP09.
Osobne jsem presvedcen na magistratu skutecne vznikla koalice , ktera je vyhodna pro 2 politicke strany, a to pro CSSD a TOP.
1/ volici CSSD necekali , ze by se mohli podilet na vitezne koalici a urcite se jim libi, ze se jim podarilo vrazit poradny klin mezi ODS a TOP
2/ pravicovi volici jsou v Praze a nejen tam hodne nastvani na ODS , coz dokazuji vsechny pruzkumy verejneho mineni co jsem videl a nemyslim, ze hned tak rychle zapomenou.
3/ TOP sice neziskala zadnou faktickou moc, ale ziskala sympatie prazanu. A stava se cim dal tim vic alternativou pro pravicove volice. A nestalo je to prakticky zadnou namahu.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Alberto Kvěch, 13.12.2010 9:03:29)
Odpovědět
To, co si dovoluje Jakl vůči Havlovi je drzost.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(snufina, 13.12.2010 15:55:45)
Odpovědět
Žádná drzost, pana Jakla nemusím, ale v tomto mu dávám za pravdu. Dost bylo HAVLA a jeho noshledů a vlezdoprdelků. Za všechno můžeme děkovat prolhanému pravdoláskaři. On se napakoval a my nemáme ani na ty podřadné banány, co se sem dovážejí. Důchodci a děti s rodinama jsou v pr.eli!!!!
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Aleš, 13.12.2010 16:28:45)
Odpovědět
Kde se ve Vás ta zloba pořád bere? Jistě, nikdo z nás není dokonalý, mně se na Václavu Havlovi nelíbí např. to, že se nestaral o majetek, který získal, ale tak už to chodí, každý má své slabiny a nikdo se nezavděčí všem. Na rozdíl od Havla byl Václav Klaus dlouhou dobu jako ministr financí a předseda vlády ve skutečně výkonných funkcích, udělal řadu špatných rozhodnutí, za jeho vlády bylo přijato ohromné množství špatných zákonů a některé jeho tehdejší projevy a názory dnes znějí až směšně. Přitom neprojevil ani špetku sebereflexe a mířil stále výš a výš.
Nepřipadáte si trochu hloupě, když na jednom z nich nenecháte nitku suchou a selhání druhého přecházíte nanejvýš mlčením?
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Jožinka, 13.12.2010 19:23:16)
Odpovědět
Dovolím si opravit autora tohoto tvrzení , že pan Havel se nestaral o majetek . On se hodně staral. Majetek rodiny Havlových byl pro kolaboraci konfirkován. V rozporu s československými zákony byl panu Havlovi protiprávně restituován .Zkrátka , je-li někdo prezident nebo disident tak pro něj zákony neplatí ? To znamená ,že panu Havlovi křivdíte , protože on se tak o majetek staral , že ho získal i protiprávně .Že pak přenechal péči o něj manželce Dáše , je druhá věc.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Ka, 14.12.2010 8:12:38)
Odpovědět
To je toho, jeho pravá ruka pan Kocáb přes bílé koně také vytuneloval privatizační fond Trend a jeho levá ruka pan kníže dostal v restituci majetek po svém otci, kterého se zřekla nechal se adoptovat svým rakouským strýcem - tudíž dle našich zákonů asi neměl dostat nic. A navíc Becherovku.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(ferda, 13.12.2010 21:58:33)
Odpovědět
Havel?

To byl ten nepolitický politik, amorální moralista, nerestituovaný restituent, neekologický ekolog, který si celý život vozil p@del v mercedesu, a humanitární bombardér?
To byl ten, který ze své portugalské dači vzkázal do Česka při povodních 1997, že kvůli tomu dovolenou nepřeruší, ale naproti tomu po humanitárním bombardování Jugo si dal záležet na tom, aby byl první v Kosovu, notabene na palubě vrtulníku bundeswehru?
To bylo od něj velmi hezké!


ps.morální balast je to ten kulisák ožrala,ani psa Gulku po Olze si
nenechal....,ani čas smutku nedodržel a ještě za života olgy šukal s veškrnovou.... to je opravdu vzor světového formtu, hamba plivnout!
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Ka, 14.12.2010 8:17:00)
Odpovědět
Ferdo - a co to velké červené neonové srdce rozsvícené kdysi za Havla nad Hradem, nakonec přece jenom pravda a láska zvítězila !
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(v.n., 13.12.2010 1:41:57)
Odpovědět
Klausova stokrát nastavovaná korupce. Jakl kašle na ňákou Prahu, dobře ví že z dávné minulosti zavanulo Klausovo známé hovínko.
Havlolůza - to je přesný termín.
(Brabec, 13.12.2010 1:46:52)
Odpovědět
Jinak článek je dobrý, ale autor to překombinoval. TOP opravdu neodhadla správně situaci, Diensbier ml. je politický diletant. O tom se autor nezmiňuje, ale ten pohořel taky! TOP měla hrát od začátku s ČSSD, ale velkoryse. Ale ona opravdu jenom diktovala a neměla na to.
Re: Havlolůza - to je přesný termín.
(Koloděj, 13.12.2010 7:28:49)
Odpovědět
Celodenní přenos ČT 24 této šaškárny,mediální humbuk, znevažování výsledku voleb a protest proti poměrnému volebnímu zákonu, který máme díky Havlovi, který byl naplněn lege artis, je znakem nerespektování právního státu. Po každých volbách jsou vždy nespokojeni, to není důvod k tomu, abychom těm tleskali proti oněm protestovali. Volby proběhly lege artis, výsledek voleb je DEFINITIVA. Je na těch zvolených, kteří dostali mandat s kým se domluví! ČT je v rukou Havloidů, loby, které veřejně právní televizi za naše peníze využívají. ČT není veřejně právní medium ČR, je to Pražská televize, jakoby jinde než v Praze se důležité společenské věci neděly. Lidem už je z těch pražáku zle, díky ČT. Republika je v krizi, ve všech obcích se sestavovaly koalice, vždy ke spokenosti jedněch a nespokojenosti druhých, PRAHA NENÍ stát!!Na co nám podsouvají výzkumy veřejného mínění, kolik lidí DŮVĚŘUJE primatorovi Svobodovi?Co je nám ve zbytku republiky po tom,co si v Praze navařili, nás se na to jakou máme důvěru ke svým primatorům, starostům nikdo neptá, proč máme takové výzkumy platit? Pro nás je takový výzkum k ničemu, jen nás oškubávjí o peníze a tam u nich v Praze z toho mají dobrý byznys je jim z toho humbuku všem hej a my ostatní jim to platíme. Proč nespokojenci NEPROTESTOVALI PROTI POMĚRN0MU VOLEBNÍMU ZÁKONU, který umožňje krlomné koalice?? Důvěru dostali politici VE VOLBÁCH! Media, výzkumy veřejného mínění manipuluji s lidmi, znevažuji volby jako ZÁKLADNÍ demokrakratický institut. To co v Praze předvedli demostrující je destrukce demokracie a pokus o násilné převzetí moci, tak se dělají PUČE!
Re: Havlolůza - to je přesný termín.
(barbucha, 13.12.2010 7:38:12)
Odpovědět
Využíti splečenské atmosfery...pravá chvíle, prvé místo pro nátlak, destrukci, ničení Pod praporem NEPOLITICKé POLITIKY, anarchie jako právdolásková ideologie.
Re: Havlolůza - to je přesný termín.
(Bystro- ouška, 13.12.2010 7:40:58)
Odpovědět
Jak je vše stéjné, jen už nemusí stavět barikády, stačí ovládnout media a televizi-
Re: Havlolůza - to je přesný termín.
(expert, 13.12.2010 7:46:43)
Odpovědět
pane Havel, běžte už do p.dele, nebo se nechte od Dáši vykouřit, potřebujete to a národu se uleví.
Re: Havlolůza - to je přesný termín.
(Alberto Kvěch, 13.12.2010 9:16:45)
Odpovědět
Pane drahý.Nebýt davu, nebylo by ani přeměn.Zákonodárce si vždy ohlídá zákony, aby mu vyhovovaly.Čas dozrál,občan se musí bránit,občan musí ochránit stát,to od devastujících politikářů, kterým vyhovuje kocourkov nečekejte.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Jaruš, 13.12.2010 8:01:28)
Odpovědět
Nevadí mi, že Havel vypadá jako zombie. Vadí mi, že Havel je levicový, až agresivní samozvanec, pokrytecky se stylizující do role spravedlivého kazatele. Trpí chorobnou ambicí globálně vládnout Nikdy se skutečně nezastal politických vězňů z padesátých let, opravdových bojovníků proti totalitě nebo těch, kteří byli okradeni o všechno, a dodnes se nedočkali satisfakce. Jen farizejsky kázal vodu a pil víno. Je zodpovědný za veškerý marast, v němž se utopily veškeré naděje vlasteneckých Čechů. Je smutné pozorovat, kolik naivků a destruktérů to všechno Havlovi ještě věří, je skličující, jak mu ČT bezmezně nadržuje.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Alberto Kvěch, 13.12.2010 9:11:22)
Odpovědět
Paní Jaruško.Havel je ještě stále ve světě uznávanou osobností, ale on sám to už tak ani nesleduje, jak si myslíte.On dobře ví, že je na trvalém odpočinku,vědom si svých nemocí a jeho prvořadým zájmem je zdraví.Pokud chcete mluvit o devastátořích společnosti,pak se ohlédněte a uvědomte si, kdo tady v průběhu dvaceti let vládnul,ovlivňoval politiku,hrál si na všeználé a skutečně zdevastoval všechny slušné hodnoty.Havel nemůže za to, že na jeho váženost někdo zneuznaný stále žárlí.On stát a Vás nezadlužil.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Stilet, 13.12.2010 15:00:14)
Odpovědět
Že Havel je ve světě uznávanou osobnosti, o tom vás neustále přesvědčují jen Čeští velekněží, kněží a věřící jeho božského kůltu. Pro ten svět, je už dávno odbytou velčinou i když především Europští levičácí na něj pěli obrovskou chválu za to, že nedovolil aby se některému komunistuickému zločici zkřivil zrzavý vlásek na jeho lebedě.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Kalous, 14.12.2010 10:24:11)
Odpovědět
Stilete, jestli se nemýlím, mýtus velkého myslitele a humanisty nejprve vytvořily USA a přispěly i k jeho zvolení prvním presidentem ČSR. Kolovalo tam, že v době jěště tuhého socialismu se americkém tisku v létě 1989 objevovalo, že po Husákovi bude příštím presidentem pan Václav Havel. Takže to bylo dopředu plánovano.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Stilet, 14.12.2010 14:06:00)
Odpovědět
Máš pravdu Kalous, jenže větší zásuhu na propagaci Havla měli především Europští "intelektuálové". Že ho podporovalo i USA, tak to zbaštili udičku českých výkvětu a elit kteří se v USA a Canadě uchytili po 68 roce. Od USA to je pochopitelné. To je jednání každého, kdo chce poškodit nepřítele a tím bylo i ČSSR. To že nad Havlem i administrativa USA vypouštěla v rozkoší mlíčí, tak to je už jen tvrzení českých velekněží, kněží i věřících jeho božského kůltu. Kdykoliv byl Havel v USA, tak se nikdy o tom nezmínila TV aní žádný tisk kromě Českých krajanských vlasteneckých plátku. Ovšem v Čechách nad jeho každou návštěvou slinatali masmedia rozkoší a lidičky tomu věřili a mnozí věří dodnes. Taková je politika milí Kalousi. Svět už dávno na Havla hází bob, jen čeští psavci vás dýále oblbují. Je to odbytá velčina. Patří do latriny zapomění.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(ferda, 13.12.2010 21:13:25)
Odpovědět
Projev, na který se nezapomíná
Václav Havel
1.5.2009
?Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální
propaganda, ze jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách
imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak
se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji
vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také
vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepši životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z
funkce.
V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci‚
jaké má dnes. Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si
představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte,
o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk
poslouží jí.
Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidi, žen, nemocných. těžce
pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec všech občanů. kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než
ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je
nejvíce potřebují
Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné
problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to
neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle
jednat. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady
mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v niž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové
republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného.
Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich
rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat.
Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda
řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že
jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti
nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho,
to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické
zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.
Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a
kultury... Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké
inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který
jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.

Václav HAVEL v roce 1989

ps. a pak že to nebyla "VELKÁ SAMETOVÁ LOUPEŽ" .-))))
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Kalous, 14.12.2010 10:31:55)
Odpovědět
Dobré - a Ferdo, ty jsi tomu v tom roce 1989 věřil? Já ne. Ale předpokládal jsem, že ten vývoj bude mnohem lepší než je - že se nestaneme zemí tunelářů a mafiánů a že u nás nebude přes půl milonu nezaměstnaných jak za dob Velké hospodářské krize 1929-33 která vygenerovala nakonec Hitlera. Nyní ty sociální problémy tlumí alespoň evropský sociální stát, který chce pravice úplně zlikvidovat.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(ferda, 14.12.2010 13:11:54)
Odpovědět
jsem na tom stejně jako ty, Kalousi, nehraju si na člověka, který všechno zná, ale to ,co se tady u nás děje, může vyhovovat jen darebákům, kteří toho dovedou mistrně využívat a to mě teda štve hodně..... když někdo vydělává velké finance / povětšinou krade/ tak je vše ok. pak když nastanou problémy tak prostý lide, na nic není tak plať .... to je hnus, a to se mi nelíbí.

pokud někdo férově vydělává klidně i milony, tak klobouk dolů, tomu gratuluji a přeji mu to, je to pro mne příklad k zamyšlení, jak bych mohl být třeba i já ůspěšný.....

zatím je to u nás docela naopak, čím větší darebák, tím se má lépe.....
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Alberto Kvěch, 13.12.2010 8:58:39)
Odpovědět
Pane Jakle, jsem opět pobouřený.Vydržel jsem číst k bodu b)-dále jsem nemohl.Tolik účelových proklamací, to se nedá číst.Když nejste schopen rozlišit ,že po parlamentních volbách se spojila pravice s pravicí a stranou,která se dá považovat za více středopravicovou a v Praze se spojila levice s pravicí a jednu "Vítěznou pravicovou stranu vyšachovali" pak není o čem se bavit.V Praze došlo k jednoznačnému podvodu na voliče.Volič byl podveden obdobně jako při podpisu "OPOZIČNÍ SMLOUVY" KTERÁ BYLÁ SPÁCHÁNA ZA KLAUSE A ZEMANA,jasný podvod na stát na občana, který záporně poznamenal vývoj Česka na dlouhá léta - neodpustitelný podvod pane Jakle.Vy dobře víte ,že Havel je stále velmi váženou osobností a to Vás štve.Vy nejste demokrat pane Jakle
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(PetrW, 14.12.2010 18:21:07)
Odpovědět
Rozčilovat se nad nějakým mentálním zvratkem ubožáka a Lukoilovičova Hradnho šaška Jakla skutečně nemá cenu, stejně jako ztrácet čas čítením tohoto žumpaserveru.
spor je o něčem jiném
(Samuel Vitovsky, 13.12.2010 9:28:09)
Odpovědět
Tentokrát jinak bystrý Jakl úplně míjí podstatu...
Nechci hájit protestující. Pražské aranžmá se mi sice nelíbí, ale chápu, že takhle prostě dopadla jednání. Jednání, u kterých jsem nebyl, takže musím připustit, že může být pravda, že: "TOP09 nebyla schopna vyjednat pro sebe výhodnější uspořádání, protože své partnery pouze tlačila ke zdi." (Nasvědčuje tomu i to, že jeden z hlavních vyjednávačů TOPky byl Laudát - bývalý člen ODS nyní ve stavu "naštvaný".) Je tedy nefér, že všichni útočí na ODS a nikdo na TOPku, ŽE TO DOPUSTILA.
Nicméně protestující protestovali PRÁVĚ PROTI TOMU, že výsledek je VÝHODNÝ PRO ZÚČASTNĚNÉ STRANY a NE PRO VOLIČE. A zase můžeme polemizovat, jestli je to pravda. Ovšem TOHLE je jejich argument, takže tvrdit, že je to pro dvě strany nejvýhodnější, je mimo diskusi. (Ačkoliv uznávám, že diskuse neprobíhala, probíhal kravál notorických protiódéesáků)

Článek jsem poprvé viděl na Neviditelném psu. Tam měl titulek jenom "BOJ O PRAHU: Pravda a láska proti lži a nenávisti?". Zde měla redakce potřebu přidat ještě urážku Havla, navzdory tomu, že v textu je zmínka o Havlovi jen okrajová. Podstata textu je samozřejmě jinde, to Lukáš Petřík nepochopil. Je to zvláštní jak si samojediný šéfredaktor nedá pokoj a pokaždé musí k vcelku kvalitním článku přidat nějakou tu svou nenávistnou debilitu.
Re: spor je o něčem jiném
(romanH, 13.12.2010 10:08:54)
Odpovědět
Osobne se priklanim spis k variante, ze ODS a CSSD byly domluveni uz pred volbami a nejen tam. Jinak si totiz nejde vysvetlit ani koalici v Brne..
V obou pripadech by ale ODS argumentovala stejne, ze Top je "tlacila moc ke zdi", protoze predvolebni dohodu s CSSD verejne priznat nemuze.
At uz je ale pravdiva jakakoliv varianta, tak nakonec rozhodujici bude cemu uveri volici. A tady ODS jednoznacne prohrava.

P.S Pro me osobne bylo nejvetsim sokem, ze ODS dala prednost cloveku jako je Brezina pred reprezentanty vladniho koalicniho partnera.
Re: spor je o něčem jiném
(romanH, 14.12.2010 11:09:32)
Odpovědět
"Článek jsem poprvé viděl na Neviditelném psu. Tam měl titulek jenom "BOJ O PRAHU: Pravda a láska proti lži a nenávisti?". Zde měla redakce potřebu přidat ještě urážku Havla, navzdory tomu, že v textu je zmínka o Havlovi jen okrajová. Podstata textu je samozřejmě jinde, to Lukáš Petřík nepochopil."

S diskuze pod clankem je zrejme, ze podstatu nepochopil skoro nikdo. Skoro si rikam, ze ani nema cenu psat text. Mozna by priste stacilo vymyslet jen titulek a k nemu pridat prislusnou fotku. A muzem zacit nadavat....
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Krištov, 13.12.2010 9:35:46)
Odpovědět
Pane Jakl, Havel byl dlouhá léta v převážné části oveček a beránků nejlepší politik, a podepsal množství kvalitních zákonů pro podnikavce, tak jej nechte užívat malého důchodu.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(snufina, 13.12.2010 16:01:43)
Odpovědět
HA,ha,ha malého důchodu?????? Restitucema má tolik, je jen otázkou, zda by mu to "strýček" kamárád Němců odkázal!!!!
Nevím, jak jinejm, ale mně, když vidím tenhle nápis, tak se mi vybaví reklamy na prací prášek. Náborář týhle strany stejně musí mít heslo - Berem každýho... Pravda a láska pro mne začínají mít hanlivý nádech. Nevím, co je horší, havlomilové nebo koalice s ČSD.
ACH JO.....
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Aleš, 13.12.2010 12:38:05)
Odpovědět
Posedlost pana Jakla a dalších členů hradní kliky exprezidentem Havlem je už snad patologická. Možná by to byl zajímavý studijní materiál pro psychology - několik silně narcisních osob uzavřených v jedné budově vymýšlí teorie o spiknutí proti jejich pojetí politiky a světa vůbec, činí tak patrně proto, že nejsou schopni unést, že není vždy a ve všem po jejich.
Je přece směšné si myslet, že lidé potřebují k projevení nespokojenosti nějakého Havla a stejně tak on musí být za každou novou politickou stranou. Já byl na té demonstraci chvíli také, že tam byl i pan Havel jsem se dozvěděl až večer ve zprávách a bylo mi to víceméně jedno (spíš mě to trochu naštvalo, protože mi bylo jasné, jak se zase rozhýká proklausovská fronta). Prostě jsem měl cestu kolem, tak jsem tam chvíli zůstal, protože mě jednoduše naštvalo, jaká křivá dohoda se na magistrátu upekla. Koalice sjednaná dvěma do té doby "nesmiřitelnými" rivaly v nočních hodinách kdesi na gynekologické klinice mi připadá nedůstojná a protismyslná, je to dohoda, na které je zdaleka patrná urputná snaha udržet pro sebe kontrolu nad pražskými "penězovody". Pan Jakl asi nemá na hradě dostatečně velký dalekohled, aby dohlédl až na Mariánské náměstí, jinak by zde viděl nespokojené voliče všech tří dotčených politických stran.
Během kampaně jsem nabyl přesvědčení, že pan svoboda by snad mohl být slušný a férový člověk, programová shoda s TOP09 byla evidentní a opětovně oběma stranami potvrzovaná, spousta lidí tak očekávala určitý obrat v politickém stylu nejen v Praze, ale v komunální politice vůbec. Místo toho dostali další facku v podobě zakonzervování starých pořádků.
Právo shromažďovat se a projevovat svůj názor patří k základům demokracie stejně jako svobodné volby. Demokracie může být demokracií právě díky tomu, že stojí na více pilířích. Zvolený politik není nadčlověk, není po dobu svého mandátu nedotknutelný, svým voličům se zodpovídá neustále, jeho povinností je vykonávat úřad poctivě, transparentně a v souladu s idejemi, které voličům předkládal, v účelovém spojení s hlavními ideovými oponenty nic takového nevidím.
Není to tak dlouho, co pan prezident Klaus kritizoval ODS za politiku bez idejí, nyní však toto účelové spojení odměňuje souhlasným mručením. Vlastně to není nic překvapivého, jemu samotnému byla moc vždy přednější než ideje. Před lety používal v kampani proti levici silná slova jako mobilizace a pak se svými oponenty uzavřel také koal... - pardon opoziční smlouvu, způsob, jak se dostal do prezidentského úřadu se mi už vůbec nechce komentovat. Bojovníkem za ideje se tento demagog a oportunista stává zkrátka jen tehdy, pokud může tuto kartu použít proti svým oponentům. O politiku mu při jeho výstupech jde už čím dál tím méně, spíše dává průchod svým osobním antipatiím. A pak je tu ještě kohorta Jaklů, Hájků a na nižší úrovni i Petříků a Streitů, kteří přifukují prezidentské sebevědomí a někdy artikulují to, co on sám vzhledem ke své funkci přece jen říci nemůže.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Alberto Kvěch, 13.12.2010 13:34:43)
Odpovědět
Pane Aleši,moc Vám děkuji za příspěvek.Vše jste popsal znamenitě.Jsem potěšen,že inteligence vidí jak se věci mají.Veškeré ty názory různých Jaklů,Petříků,Streitů jsou jen hrou pro ukojení Klause.Stále mu jen foukají bolůstku ,ale vyléčení neexistuje.To vyléčit nejde.Tak i tak se budou muset se svým idolem brzy rozloučit a já jsem zvědav, jakou pak budou ti přizvukálkové propagovat písničku.Nemají žádný stud.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(peppe77, 13.12.2010 15:51:03)
Odpovědět
Vážený pane Alberto Kvěchu ,ten Váš koktavo-mektavý Havel nesahá Klaovi ani po kotníky.(v base mu řikali slizký had.)Jenom tak naokraj.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(snufina, 13.12.2010 16:04:30)
Odpovědět
Nejen asi ve vězení. SLIZSKOST mu zůstala do teď. Už je opravdu nechutný. Kdyby měl sebekritiku, tak zaleze!!!!!
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Čtenář 1, 13.12.2010 16:29:47)
Odpovědět
To by potom také muselo zalézt celé osazenstvo Hradu...
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(ferda, 13.12.2010 21:36:53)
Odpovědět
havel je už senilní kreatura, když byl s Tůmou protestovat na Pražském Magistrátě,tak ten mektavý v jedné chvilce zaperlil jak to tupé hovado...viz: "havel k Tůmovi, " to by mně taky zajímalo,říká havel,když ti pánové nejsou schopni zahájit řádnou schůzi,jak by byli schopní reagovat, kdyby Praha byla napadnuta nějakou nukleární raketou..." :-))))

to si opravdu ten rezavý zlodějský kulisák myslí, že praha má nějakou samostatnou protiraketovou jednotku ????
a toto byl svého ččasu vrchní velitel ozbrojených sil ĆSSR, ĆSFR ,ĆR.....

PS. DĚKUJI Tuarégům,že tenkráte neměli chu´t přepadnout naši zemi, to bychom již neměli svoji hymnu ani vlajku...-))))
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Kalous, 14.12.2010 10:51:14)
Odpovědět
Ferdo, dobrá úvaha - s Tuaregy nás naštěstí pojí pokrevní svazky a přátelství. Kdysi nám náš velitel vojenské katedry, velitel čety dělostřelců u Tobruku vyprávěl, jak mu na noc mizelo družstvo - Tuaregští náčelníci si vybírali nejsilnější čs. a moravské hochy na osvěžení krve pro své ženy. Ale možná ti jejich potomci (Tuarežek a čs. vojáků) by nám mohli vládnout lépe než se děje.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Čtenář 1, 13.12.2010 16:06:58)
Odpovědět
Z kterého pramene jste čerpal, pokud se týká lapáku?
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(cook, 13.12.2010 18:00:36)
Odpovědět
Nevím odkud čerpají předchozí přispěvatelé,ale o Havlovi již 1994 psaly The London Times a jeho zvlštním režimu ve vězení.O tom že na disidenta měl docela privilegované postavení a po listopadu nadstandartně vybavenou domácnost.Dálese několik britských deníků podivovalo nad nečinností české justice s odtajněním tajných svazků STB a jejich postupné zmizení.Vždyť to byly britské noviny ,které odhalily Kavana jako spolupracovníka státní policie.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(frantisek zajicek, 13.12.2010 19:12:37)
Odpovědět
Kdyz jsem byl mlady,zemrel nam otec.Byli jsme se starsim brachou 2.Matka na vsechno nestacila,tak jsme vetsinu casu travili na ulici.Bratr se dostal na sikmou plochu a vyfasoval 4 roky za loupezne prepadeni.Psal se rok 1979.Umistili ho do NVU Ostrava-Hermanice.Jezdivali jsme za nim na navstevy s matkou a v inkriminovanou dobu byl do tohoto NVU umisten taktez V.Havel spolu s J.Dienstbierem.V.Havel si odpykaval trest za podvraceni(rozvraceni)republiky ve vysi 5 let.VH prcoval na useku 11 jako zamecnik ve VZKG.Asi 2x jsem ho videl osobne,bratr mi rikal,ze je na nej nasazeno hodne donasecu a zadne vyhody na rozdil od druhych nemel.Ja jsem v te dobe o charte vedel asi tak,co se za nehet vejde,ani me to jako mladeho nezajimalo.Sem tam jsem neco zaslechl o Dienstbierovi(ktery byl pro me znamejsi)na Hlasu Ameriky.V r.1980-81 se NVU Hermanice rozsirovaly a predelavaly z I NVU na II NVU.Odsouzeni,dle kvalifikace,se rozvazeli do jinych NVU I.Bratr byl prerazen na Plzen-Bory,kam jsme pro vzdalenost za nim dojizdeli zridka.Za nejaky cas zde byl umisten i VH.Pracoval na useku 1-Skoda Plzen a bratr na useku 2-Preciosa Liberec,takze uz zmineneho VH moc nevidival.Dle bratrova vypraveni vim,ze VH zadna privilegia nepozival.On tam prakticky ani nikoho nezajimal(ze spoluveznu).Kdo mohl vedet,ze za 20 let bude presidentem?.Nakonec Kapitane,logicky by kazdy chartista musel pozivat vyhody,kdo vedel,ktery z nich se kam dostane...ale na to mnozstvi odsouzenych chartistu to dost dobre neslo.Toto moje vypraveni se tyka let 1979-84 a nemuzu vyloucit,ze v pozdejsich letech(VH sedel nekolikrat)nejake ty vyhody nebyly.I kdyby,VH svuj nazor vzdy NESKRYTE prosazoval a kdybych srovnal jeho minulost s temnou minulosti VK,tak to Klaun projede na cele care...FZ
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(frantisek zajicek, 13.12.2010 19:51:05)
Odpovědět
Dodatek to Cook,je celkem mozne,ze tesne pred r.1989 VH nejaka ta privilegia mel,je mozne,ze se s nim pocitalo na funkci presidenta v duchu vlk se nazere a koza zustane cela,ale kdo mel mit skutecnou moc ve state a byl na to pripravovan,nebyl nikdo jiny,nez lidi z Prognostickeho Ustavu...A leta nasledujici mi dala za pravdu,FZ
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(cook, 13.12.2010 20:37:31)
Odpovědět
Franto že to budou prognostici,to je pěkné ale kteří.Komárek,Zeman a nebo Klaus.A co Pithar a nebo Dinsbir ti byli před Klausem i Zemanem.K tomu Havlovi to byla jen nastrčená figurka jak tehdy tak nyní.Já jsem tu glosu psal z toho důvodu že ve světě se o Havlovi pochybovalo tehdy i dnes.Ale u nás o tom ani zmínka.Kdyby jste četl tehdejší britský tisk tak by jste zjistil že ho považují sice za filozofa ,ale politického diletanta a řadí ho na humanistu typu Matky Terezy.Osoby jíž se tleská ,ale jejihž názor nemá žádnou cenu.A taky to tak vypadalo.Zrušená zbrojní výroba kterou šupem obsadily zahraniční firmy.Pozvání Dalajlámi když jsme měli z Čínou rozjednané zakázky-mimochodem ty pak dostala británie a Německo. Pozvání Rashdýho v,zase v době rozjednaných obchodů a nahradí nás Francie a Rusko.Takže politik jak noha.Jako třeťák a čtvrťák jsem měl na průmyslovce povinnou četbu jeho knížek a osobně se mě moc nelíbily.Ale to je otázka vkusu.Raději měl zůstat filizof a spisovatel a nevrtat se do politiky.Nadělal by méně škod.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(frantisek zajicek, 13.12.2010 20:55:50)
Odpovědět
Kapitane,ja se Havla nezastavam,politik nikdy nebyl a nebude.Proto ho na ten urad mozna nekdo dosadil.V te dobe to asi bylo pro nekoho hodne vyhodne nastrcit tam tuto slabou loutku...a narod hykal blahem(vcetne me).Jinak lidi z Prognostaku(ci ten,co je de facto ovladal)to meli pod kontrolou na vsech frontach.Nebudeme si nic nalhavat,Klaun zastaval vzdy klicove funkce,daleko dulezitejsi nez Havel.Hlavne pristup k financim.Krom toho byl nikym neomezovan.Take jeho velka koalice se Zemanem mi silne smrdela...Jinak ten muj clanek je z reality,divim se,kolika lidem tento jednostranne zamereny portal dokazal vymyt tykve.Vzdy se snazim o pohled z vice uhlu.FZ
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Kalous, 14.12.2010 10:44:48)
Odpovědět
Pane cook, do čela i minikonkurenčních zemí není vhodné ze zahraničí prosazovat silné sebevědomé vlastenecké osobnosti - proč si zadělávat na problémy. Takový pan Havel nebo opilec Jelcin byli pro Západ přímo ideální politici - vše podpořili nebo ustoupili. Jelcin projel co se dalo, v době Balkánského konfliktu Rusko jako historicky velký přítel Srbů ani neškytlo, Jelcin byl zrovna na mraky a vše skoro hladce proběhko.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(ferda, 13.12.2010 21:47:33)
Odpovědět
Zajíčku nemel blbosti! "Komu tím prospěješ!? :-)))"

přečti si "Dopisy Olze" od toho rezavého zmrda a bude ti hned jasné, jaké měl ten farizej kriminál:-))

pak až to přečteš, tak tady vyblinkni nějákej komentář....

ps někde jsem četl, že byť byl havel několikráte odsouzený na 2až 5 let, celkem si ten ožrala odseděl pouze 14 měsíců/ a to podotýkám, celkem fešáckého kriminálu, jak to ostatně on sám na sebe napráskal.-) idiot
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(čtenář, 14.12.2010 7:38:34)
Odpovědět
Pane Františku Zajíčku. Asi to myslíte dobře, ale popisujete brežněvovskou dobu, kdy Havel a disidenti byli pro tehdejší režim nepřátelé. Měl byste si uvědomit, že po smrti sovětských vůdců a nástupem Gorbačova nastaly dalekosáhlé změny nejen v SSSR. Šedým bolševickým eminencím bylo jasné, že nastává konec bipolárního rozdělení. Začali hledat shody s levicově zaměřenými disidenty. Výhody tehdy vězněného V. Havla, o kterých zainterersovaní ví, jsou zanedbatelnou skutečností. Pamatujte, vždycky je všechno jinak!
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Kalous, 14.12.2010 10:37:58)
Odpovědět
Ano Zajíčku. On byl už velký rozdíl mezi tuhými 70. léty a druhou polovinou let 80. Úplná změna nastala pak s příchodem Gorbačeva, to i Husák musel brzdit.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(frantisek zajicek, 14.12.2010 19:14:57)
Odpovědět
Nejen pro Kalouse ale pro vsechny nade mnou.Ja jsem uvedl fakta z vypraveni sveho bratra.Sveho komentare jsem se zdrzel(pouze Cookovi jsem nejakou tu teorii naznacil)a zbytek ponechavam na kazdem z nas.Musim se jenom usmivat neoverenym kecum,ze nekdo nekde neco napsal,ze nekdo nekde neco cetl...Specialne pro Ferdu:Maly priklad za vsechny:Kdyz napise nekdo z basy ze mu maji poslat kaviar,nemusi to nutne znamenat,ze co je psano,je dano.Muze jit o skrytou sifru(v base se dopisy,krom advokatovi,cenzuruji).Bratrovi jsme posilali v kave prasky Diazepam forte,se kterymi se obchodovalo.Penize,pokud nedelal odsouzeny s civilnimi pracovniky,byly jaksi k nicemu,nebot kazdy lagr mel svou vlastni menu.Takze Ferdo,k danym dopisum bych potreboval komentar samotneho Havla,abych byl v obraze.FZ
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(ferda, 14.12.2010 23:19:19)
Odpovědět
pro " Fr. Zajíčka" :-))

....kdo má uši a neslyší,kdo má oči a nevidí,kdo má mozek a nemyslí, nezaslouží si, abychom s ním ztráceli čas.....


ps. kdyby to byly šifry, tak to ten umektanej,zdrogovanej a uchlastanej brepta tam napsal, ono vážený zajíčku, když ten neumětel a netáhlo Havel vydávál ten svůj hnojík, tak již nebyla cenzura..... a pokud nejste schopen věřit tomu, co veškrna napsal, je zbytečné ve vašem případě navštivit i renomovaného psychiatra- Vám už není pomoci a takový již předstoupíte před Pána Boha.....:-))))
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Čtenář 1, 13.12.2010 16:26:41)
Odpovědět
Taktéž za příspěvek děkuji. Docela se bavím, jak Hrad zuří, když se objeví někde Havel, jak na povel začnou hradní podržtašky a jim podobní sprosťáci chrlit své nenávistné plivance.......Žádný strom neroste do nebe, ani ten Váš p. Jakle, Hájku, Streite,Petříku a Vám podobným.......
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(AA00, 13.12.2010 17:30:49)
Odpovědět
Ono je fakt, že Havel je /aspoň po plyšáku/ soustavně zbabělcem. Vždy jen okopává kotníky tam, kde si to může dovolit...Ať už jeho "boží" rady Polákům ohledně voleb - že by měli dostat mezinárodní "dohled" /asi si nebyl jistý, že Eurofilové budou zvoleni/ nebo jeho "odvažné" protesty proti Číně. Do čela politické strany se NIKDY nepostavil. Tam totiž by musel nést politickou odpovědnost za ty své žvásty. Jako se třeba poroučel Paroubek, i když mu to trvalo...To ovšem Havloušům nevadí a kupodivu, když už ho tak oddaně milují, nijak to po svém fetiši nepožadují.
Já třeba si přeju, aby Klaus po prezidentování stanul v čele politické strany a "vychoval si" nějakého korunního prince.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(frantisek zajicek, 13.12.2010 19:31:42)
Odpovědět
A proc si myslis,ze ho Strana Socialistickych Oslu tolik opevuje?No ale ktereho korunniho osla z tohoto mikroskopickeho ancablu bys chtel videt na hrade.Macha,Matejku,Petrika?Nebo nejakeho jineho vykastrovaneho byka?No nejvic na hrad ma naslapnuto Matejka,za jeho pseudopodnikani,ktere nas,danove poplatniky stalo dohromady vic,nez tri kolonie cikorek,proti kterym tu tak statecne bojuje.Ale ten hrad se,bohuzel(bohudik)nejmenuje Prazsky,ale Mirov...FZ
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Lojza z paseky, 13.12.2010 17:31:11)
Odpovědět
Nu ano. Mně se ale nejvíce líbilo, jak se tím Havel očividně baví. Jsou prostě s Klausem od roku 1990 nepřátelé. Seč se zpočátku snažili plebsu namluvit, že tomu tak není.
Havel se chechtal a Klaus na to začal prskat. A s ním pochopitelně všichni lehkoživkové, kteří se neumí uživit sami, čímž pádem se rozhodli, že je budeme živit my.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Frank, 13.12.2010 17:42:00)
Odpovědět
mě tedy nepřipadá že by se tím havel bavil, naopak to vypadalo že se tam na té radnici mezi tou vykřičenou luzou cítíl dost trapně,asi to bylo na tohohle tichošlápka příliš hlučné divadlo
.. ale co ,když chce od bakaly tu prezidentskou knihovnu tak holt musí skákat jak bakala píská
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Lojza z paseky, 13.12.2010 18:11:45)
Odpovědět
Tak vidíte. Já o Havlovi a Klausovi, Vy o knihovně a Bakalovi.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(frantisek zajicek, 13.12.2010 19:17:25)
Odpovědět
Vim,ze mas velmi slusne a nezaujate prispevky,ale dnes se klanim,lip bych to nesvedl,FZ
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Dan, 13.12.2010 21:32:05)
Odpovědět
boj o Prahu ODS vyhrálo jenom v koalici s marxisty, sama už tam na TOP09 nemá a to je velmi hezké zjištění :-)

A TOP09 rostou svaly dál, její podpora stoupá zatímco ODS klesá, těším se na příští volby vč. těch prezidentských..

:-)
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Marek, 13.12.2010 21:45:58)
Odpovědět
Jakl se zaměřil na Havla,ale opomíji zásluhy Klause.Havel se demaskoval již zpočátku svou protiprávní restitucí zkonfiskovaného majetku rodiny za kolaboraci s Němci,propuštěním více než dvacetitisíc zločinců z vězení,ne politických,omluvou sudeťákům,nepotrestáním STBáků,soudců,zavedením obrovských částek odstupného a doživotních rent důstojníkům,špičkám policie a STB za pomoci Rumla,ministra vnitra.Političtí vězni nedostali nic ani vojáci bojující v Anglii,nebo jen pár a směšné částky.Pomohl Schwarzenbergovi dostat i neoprávněný majetek po nevlastních předcích a další,např. Becherovku.Vrcholem bylo založení TOPky s Bakalou, Schwarz.,Kalouskem a snaha dostat pod její kontrolu Prahu.On multimilionář,si nechal sponzorovat ČT svůj trapný film,věčné Odcházení.Ovšem ex komunista Klaus,který díky členství studoval na západě,manželka totéž,vždyť byla dcerou super komunistického slovenského papaláše Šalgoviče.Ovšem jeho největší zločin na celém národu byla privatizace bez pravidel,zahalená do kuponových knížek pro ohlupnutí občanů.Nevratný výprodej a vykradení, přikryté beztrestnosti,neboť vydali zákon,že nelze dodatečně stíhat podvody a lumpárny z té doby.Také bylo umožněno brzy v devadesátých létech ukládat peníze na zahraniční konta,proč a kdo je víc než zřejmé.Dva biliony z privatizace a téměř bilion a půl státního dluhu,jsou peníze,které nemohli pracující za podprůměrné platy a důchodci za podprůměrné důchody prožrat.Kalousek se snažil svou složenkou jím to vsugerovat,ale snad všichni nejsou tak primitivní.Zůstali jsme sluhové a námezdní síla ve vlastní zemi,díky Klausi i Havle.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Alberto Kvěch, 13.12.2010 22:36:31)
Odpovědět
OK Marku.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Kalous, 14.12.2010 11:03:55)
Odpovědět
Pane Marek: drobné opravy - asi neoprávněně získal majetek po předcích, kterých se zřekl a a nechal se adoptovat strýcem v Rakousku, jehož majetek regulerně v Murau zdědil, na český už asi nárok podle našich zákonů neměl - dále pan Klaus nebyl komunista. i když jako CSc musel jako nestraník prokázat ještě větší loajalitu k socialismu než běžný člen KSČ, jinak by mu nebyla kandidatura povolena -. dále paní Klausová se za svobodna nejmenovala Šalgovičová ale Myštinová (asi kamarádila s dcerou Šalgoviče) .. . jinak skor OK.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(Dan, 14.12.2010 13:45:27)
Odpovědět
je poctivé dodat, že Klaus byl fanatickým svazákem, na což jsou svdědci, a podal si přihlášku do ksč.

Oba K. rodiče byli horliví komunisté a to i po rvoluci - matka, až do smrti, stejně jako jeho strýc, čili..

je to protekční dítko ze stranické rodiny, s chalupou zabavenou němcům a s přáteli z KGB - Rybalkem či Koecherem, Miljaškem a dalšími - viz fotky n Cibulkových stránkách s těmito pány, kořalky, lyžovačky, jejich hotely atd.

Vazby tohoto csc na Rusko jsou naprosto evidentní a on se za ně ani nestydí, lobuje jak může a jezdí za Putinem pravidelně.
Re: Boj o Prahu: Pravda a láska proti lži a nenávisti? Havel – zneuznaný génius a ředitel světa v čele hulvátů a výtržníků
(C.Q.Lafayette, 15.12.2010 18:39:24)
Odpovědět
Už jsem se chtěl zeptat dávno, Dane - máte tohle jako terapii?