reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 13.12.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Budoucnost Evropy?

Před několika lety by nikoho nenapadlo dávat za dvojici slov „budoucnost Evropy“ otazník. Dnes je to věcí nikoli neobvyklou, dokonce to patří k bontonu. Odlišme však intelektuálské mudrování, v němž je skepse, pesimismus, varování (těch moudřejších nás hloupější) povinností, od skutečné starosti o kontinent, který je naším osudem.

Mne budoucnost Evropy trápí. Evropa už dlouho zapomíná na to, co bylo příčinou její několik století trvající výjimečnosti. Nevšímá si, že příčiny své výjimečnosti napůl cílevědomě, napůl svou nepozorností likviduje.

Evropa byla založena na svobodě a demokracii, na úctě k různorodosti (nejen sýrů, ale i systémových charakteristik svých konstitutivních složek), na pochopení, že musí mít více rozhodovacích center (ne jedno imperiální hlavní město), na křesťanských základech vystavěného pohledu na lidský život, který přijímá desatero i zodpovědnost vůči něčemu, co přesahuje jednotlivce (což si je ve svých náboženských i ateistických variantách bližší a podobnější, než si fundamentalisté na obou stranách myslí), na pochopení, že pro fungování společnosti je klíčová vazba mezi zásluhou a odměnou, nebo jinak, že prostředky zajišťování života svého (a své rodiny) závisí na tom, co člověk vykoná. Není to dar, almužna či pouhá pomoc.

Určitě by bylo možné tento výčet „evropských“ (my si myslíme normálních, samozřejmých, všem srozumitelných) charakteristik rozšířit, ale toto jsou asi ty hlavní. Utvářely se dlouhá staletí, někteří výjimeční jedinci se o ně zasloužili více než my ostatní, ale v žádném případě to nebyl žádný autoritativní projekt, nýbrž produkt spontánního, evolučně se utvářejícího systému. Mises s Hayekem měli pravdu, že žádný složitý systém nesmí být projektován a že vždy vznikne velký problém, když takový pokus nastává.

Všechno nasvědčuje tomu, že tato evoluce byla v Evropě narušena. Začalo to francouzskou revolucí, kdy se vynořila lidská práva bez jakéhokoli zakotvení, práva nároková či pozitivní, tedy zlomek, který má jen čitatele a prázdný jmenovatel. Bylo to zesíleno revolucí „velkou říjnovou“, která zrušila svobodu, demokracii i tržní ekonomiku, a v mnohém podobnou, ale o rasismus „bohatší“ revolucí Hitlerova nacismu. Ve stínu těchto velkých revolucí probíhalo „drolení“ Evropy (nikoli jako kontinentu, ale jako systému), které pod novými „ismy“ pokračuje i dnes.

Je opouštěn vestfálský systém národních (nebo občas i vícenárodních) států, který ne náhodou umožnil svobodu a demokracii. Přes fráze o tzv. subsidiaritě nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy a tím i likvidace její systémové různorodosti. Skutečný přínos s křesťanstvím spojených hodnot je karikován spory typu, byl-li svět stvořen za sedm dní či nějak jinak. Modla „sociálně-tržní“ ekonomiky rozbila nejen ekonomický, ale i sociální systém. Nové zelené náboženství je drtivým útokem na tradiční evropskou racionalitu. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“.

Zabývat se ekonomickými jednotlivostmi má smysl, jen při vědomí těchto širších souvislostí. S touto výhradou říkám, že v roce 2011:
- euro vydrží (ale česká koruna také)
- eurodluhová krize á la Řecko či Irsko postihne další země
- ekonomický růst ČR bude nad průměrem eurozóny
- ekonomika USA bude zklamáním
- země BRIC budou pokračovat – díky svým rychlým tempům růstu – v dohánění „vyspělé“ Evropy
- Evropská unie udělá výrazné kroky v přechodu od unie měnové v unii fiskální a tedy k omezení suverenity členských zemí.  

                                

Václav Klaus, Ekonom a The Economist, ročenka World In 2011

reklama
1932 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Brabec, 13.12.2010 1:50:25)
Odpovědět
Skvělý článek. Jinak se někde objevila zprávička (ale nějak zapadla), že Merkelová vyzvala Nečase, abychom přijmuli Euro !!!!!
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Fiter, 13.12.2010 8:33:05)
Odpovědět
To je pravda.Bruselští vyžírkové potřebují další povinné přispěvovatele na další krachy některých zemí.Pokud nemáme a já říkám tu debilní měnu euro,tak jsme tak nějak mimo dosah jejich biče a to se jim moc nelíbí.Že už by jim nevadilo,že zatím nesplňujeme podmínky pro přijetí eura? Pokud by jim to nevadilo,tak je za tím obrovská všivárna.My máme problémy s naším rozpočtem,kdo ví jak to dopadne s důchody,peníze chybí kam se podíváte a my ještě budeme podporovat nějaké cizí země které špatně hospodařily?Ono nám nestačí,že tady máme nějaké pitomé odboráře,kteří by neváhali a klidně by nás dál zadlužovali?
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(modřín, 13.12.2010 10:39:44)
Odpovědět
Ano, socialismus potřebuje stále nové země, aby tam zavedl svůj bordel a vyssál kde co. EU jde ve šlépějích bývalého SSSR.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(re, 13.12.2010 9:17:38)
Odpovědět
Je hrozné, když takhle mluví nejvyšší představitel státu, který před rokem podepsal LS a předtím se zavázal k zavedení Eura. Abdikujte !!! Jsme fakt ve světě za blbce.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Dan, 13.12.2010 9:45:57)
Odpovědět
máte pravdu a tím darebákem jmenovaní bankéři z čnb jenom papouškují jeho keci..

v tomto kontextu připomenu slova vždy se mýlícího VK " koruna nás chrání před krizí"

ha ha ha
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(vizír, 13.12.2010 12:00:13)
Odpovědět
dan , užitečný idiot rotshchildů z ECB , opět nezklamal
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Dan, 13.12.2010 18:53:42)
Odpovědět
nedávej mě do jednoho pytle se záludným židem, nebo ti rozbiju hubu..
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Huckleberry, 13.12.2010 11:34:06)
Odpovědět
Pokud vím, tak Klaus byl k podpisu vpodstatě přinucen, když se Topol také otočil na obrtlíku a najednou začal chválit ten evropský borde-l .Ať se Klaus komukoli zdá jako nafoukaný nabob, tak v této věci má tutovou pravdu a měla by za ním stát většina národa, který se pokládá za tu inteligentnější. Na vzdělání přitom nezáleží. Už jsme žili za totáče a víme jak to vypadalo. Ten evropský podle různých náznaků má být mnohem horší. Doporučuji k četbě knihu 1984. Tam to je vcelku jasně podáno.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Ida, 13.12.2010 19:48:10)
Odpovědět
Souhlas s Vami, tenkrát ta EU ještě vypadala přijatelně, p. Klaus se už tenkráte zdráhal podepsat. Jeho vyjímky jsou stále v nedohlednu, alespon v tom právně zakotveném.
Nyní je situace o dost horší, bohatší státy se seperují i v EU a náleží jim vyjímek dost (GB, Němci..) Na ostatní a především poslední vstupující platí jiná pravidla, domnívám se, že i bojkot jejich růstu ( vývoz, zemědělství, přehršel likvidačních požadavků, pro, kde jaké odvětví průmyslu).
Koukněme se proto vedle ke Slovákům, moc oodvázaní z nového platidla nejsou, také nechtějí platit na Irska a nedej Bože španělské ek. propady, to by pro ně bylo hodně fatální a svým způsobem i směšné, jelikož nedosahují ani polovinu životní úrovně, kterou si užívají španělé či italové...
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(frantisek zajicek, 13.12.2010 20:32:01)
Odpovědět
Pokud vim...jestli berete sva tvrzeni na tomto portalu...A kdo ho nutil?Je pravda,ze VK podepsal LS na WC a kysele se u toho tvaril,ale nikdo ho nikam netlacil!Naopak,byl to on,ktery tam neco nekde,nebo nekoho nekam tlacil.Nedelejte z neho hrdinu,kterym on nikdy nebyl a nebude.On uz davno pred podpisem dal jasne najevo,ze podepise.Poprve po Irskem referendu,kdyz rekl,ze zadne priste uz nebude a za druhe pri manifestaci proti LS,kdyz prohlasil:"No jo,Kdyby Vas tu bylo vic..."Ale na to,s vasim proplachnutym mozkem,nemate silu prijit.Jsou jenom 2 moznosti,bud ano nebo ne,mezi tim nic neni..A on podepsal.Vy a tento portal si muzete tvrdit,co chcete.Pravda je,bohudik,nekde jinde,FZ
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Ina, 13.12.2010 21:17:35)
Odpovědět
Zajíčku, p. Klaus podepsal smlouvu mezi posledními, určitě si ji přečetl a rozuměl jí, vy tady přednášíte nějaké striktní ANO či NE. Udělal to na nátlak vlády, která mu hrozila i odvoláním. Topol a spol. věděli, že na to mají páky. Navíc to tehdy chtěla i většina veřejnosti a EU se nezdála tak zrůdně vypočítavá, dnes už si většina občanů nemyslí, že Nás EU spasí, ba naopak.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Gille, 14.12.2010 20:12:27)
Odpovědět
to že ji Klaus podepsal mezi posledními z něj dělá hrdiny ? :-))


Kdyby klaus mezi posledními někoho zabil není vrah ??
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Ina, 15.12.2010 23:01:00)
Odpovědět
No kdyby Vás Gille, a mezi posledními.........: ))))))))))
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(winston wolfe, 13.12.2010 11:42:10)
Odpovědět
Je srandovní, když eurohujeři zasvěceně mluví o tom, jak nás celý Svět vnímá negativně. Myslí tím přitom samozřejmě vždy jen Brusel a hrstičku stejně smýšlejících eurohujerů v jiných zemích evropského svazu. Mám pro vás novinu - svět je o dost větší, než si pár eurofanatiků myslí a pokud nás tito vnímají negativně, jsem tomu rád.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(antihnusák, 13.12.2010 15:04:06)
Odpovědět
Ano Vy jste za blbce
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(orel, 13.12.2010 13:28:17)
Odpovědět
Nevím, co je šatného na sjednocení Evropy, pokud by to bylo založeno na rozumných zásadách a vedeno normálními lidmi.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Sulla, 13.12.2010 15:57:34)
Odpovědět
orle.Pokud je sjednocení založeno na nepřehledném textu zvaném Lisabonská Smlouva, tak to je první varování, judikatura a rozhodovací praxe Evropského soudu pro lidská práva je druhým varováním, to je v podstatě protievrospký soud potlačující zdravý selský rozum, pokud se zruší vnitřní hranice a není zajištěna ostraha a kontrola vnější hranice Schengenu tak to je třetí varování.Sjednocení je pojem, do kterého si plno lidí promítalo a projektovalo svoje sny o Evropě vycházející z fungování normálního suverenního státu.Německu pomáhalo stvořit monstrum a teď ho ani nemohou ovládat.Zkrátka suverenita státu je velká hodnota, není to - to, co říkali havlisti a eurohujeři - ekonomická provázanost, ale svrchovaná moc státu nad svým územím uplatnit svoji jurisdikci a judikaturu.Už jenom to, že nějaký soud ve Strasburku je nadřazen našemu Ústavnímu soudu je zvěrstvo.plno lidí doufalo, že EU odstraní postkomunistický bo.del, ale naopak se sem implantuje multikulti-cocialismus a správní bo.del.Takže pokud se EU vrátí před Maastricht, nebude konec světa, 500 mil lidí si oddechne a národní vlády začnou řešit konečně odsuny muslimů po svém a začnou se hlídat hranice.EU záměrně navrtává otvory do Schengenu, kterými jakoby nenápadně mohou proudit další a další muslimáci.Bezvízový styk s Ruskem na 3 dny přes Finsko, jak dnes hlásala TV je další cesta pro neruské muslimy wahabitského vyznání k posunu z Ruska dále na západ.Stávající EU není schopna krizi čelit, snaha o udržení eura vysaje z Evropy obrovské zdroje.Kdyby Řecko vyhlásilo včas bankrot, přišli by o prachy hoši z Wallstreetu, takhle se to prodlužuje a je to hra komu zůstane černý petr v ruce.Čím déle to bude trvat, tak to bude pro EU zničující.The Economist, který patří židovi Rotschildovi má komentáře, které jsou pokud jde o euro vyloženě protievropské ( udělat novou bublinu, ještě více si půjčit)Po tomto experimentu s eurem vč. islamizace se bude EU vzpamatovávat 50 let, ale bude to doba rozkvětu, návratu k hodnotám.EU suverenních státu - to potom bude ekonomický obr.
Ach jo
(Samuel Vitovsky, 13.12.2010 17:04:52)
Odpovědět
Začal jste slušně, logicky a věcně. A pak jste celou tu argumentaci zmrvil tím protižidovským útokem. Ach jo!
Samueli, kde ten protižidovský útok je?
S tím Finskem je to naopak
(jara, 13.12.2010 22:19:52)
Odpovědět
Ten třídenní bezvízový přístup jste nepochopil, nefunguje oboustranně, jen pro Finy a Švédy a další občany EU.
Má fungovat přesně opačně: Finové nebudou potřebovat ruské vízum, když se jedou na víkend ožrat do Petrohradu!
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(orel, 13.12.2010 22:36:13)
Odpovědět
Díky. Ano, Evropská unie ve svojí současné podobě je špatná. Nejen špatná - šílená. Když jsem se dočetl, že Angela Merkelová chce, abychom přijali euro, napadlo mě, že Brusel a spol. je nenormální a už to ani nechce tajit. Lepší už by bylo vystoupit z EU a obnovit ostnatý drát na udržení vetřelců vně naší země.

Na druhou stranu, jediný indický svazový stát Uttarpradéš má víc obyvatel než Francie, Německo, Rakousko, my a Nizozemí dohromady. Podíl Evropy na světovém obyvatelstvu se v dohledné době bude stále zmenšovat. A to i v případě, že budeme počítat jen lidi, kteří umějí číst, psát a jsou použitelní v moderním světě. Jednotlivé evropské státy budou mít stále obtížnější pozici, když budou v mimoevropském světě chtít prosazovat své zájmy (což by chtít měly). Když bude někde v Africe soupeřit britská, francouzská, nizozemská a čínská společnost a diplomacie každé z těchto zemí podpoří svoji společnost, zvítězí nejspíš ta čínská. To není dobře.

Problém se současnou Unií není jen v tom, že ji řídí cvoci, ale i v tom, že je napůl cesty mezi společenstvím států a soustátím. Omezuje členské státy, ale ty největší ji ovládají a komandují ty menší. Kdyby se evropské země nemusely v budoucnu vyrovnávat se soupeřením ze strany mimoevropských gigantů, byl bych všemi deseti pro návrat k pouhému hospodářskému společenství. Takhle vezměme v potaz, zda by nám pomohla užší politická integrace, POKUD by byla založena na normálních zásadách a řízena rozumnými lidmi.

Národní stát pro mě není cíl, ale prostředek k ochraně našeho národa, naší milované otčiny, naší pospolitosti. Nevládne-li tam totalitní ideologie, takový stát chrání svobody společnosti skutečně skvěle. Ale malý národ může mít jen malý národní stát. Ocitne-li se pod velkým tlakem, sotva mu odolá, a svobody jdou k čertu. Takže se národ ocitne v situaci, která je horší, než kdyby se včas dohodl s jinými, sobě ne nepodobnými národy a vytvořil společné, větší soustátí.
Říšská knížata po roce 1648 sice měla tzv. volnost k vedení zahraniční politiky, ale to jim nepomohlo, když Francie zabírala jedno území za druhým. Občas odpadly nějaké drobty i pro knížectví, která se s Francií spikla. Císař měl oslabenou pozici vinou sobectví německých knížátek, takže nemohl chránit říšské hranice. Nakonec za napoleonských válek většinu knížectví pohltily tři desítky těch největších a chvíli nato Svatá říše římská zanikla vinou vlastní neschopnosti a nejednotnosti. "Ta vaše říše je jako stará služka, která je zvyklá na to, že ji všichni znásilňují," vysvětlil Napoleon.
Krom toho v Evropě sice bylo víc rozhodovacích center než jedno imperiální hlavní město, ale uvnitř jednotlivých států bylo centrum jediné, které se k regionům v rámci možností chovalo stejně jako by se v rámci možností chovala ta případná imperiální metropole.

Když už jsem nakousl tu Indii, na YouTube se indičtí uživatelé bavili o čínské propagandě, jak se prý od Indie v brzké době odtrhnou některé svazové státy. Indové nejprve sepsuli ČLR, potom řekli, že Indie se nerozpadne, protože "jinak by na tom byla stejně jako Evropa, rozdělená na desítky národních států." Měli pravdu. Jistě, v Indii je bordel, ale ten by tam byl vždycky. Indie není o nic méně rozmanitá než Evropa, ale pořád je silnější, než kdyby byla rozdělená na desítky států a státečků. A o to většině Indů jde.

ČR i země EU jsou teď v situaci, kdy nepomůže jenom státoprávní úprava. I kdyby se EU rozpadla, pitomci budou dál škodit v jednotlivých vládách. Je třeba obnovit normální poměry. Pro nás to bude jednodušší, když se z EU odtrhneme, dokud tam budou vládnout škůdci. Až bude v Evropě obnoven řád a pořádek, měli bychom chtít takové státoprávní uspořádání, které pro nás bude výhodné. Ne nezbytně národní stát, ne nezbytně nadnárodní soustátí.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Sulla, 14.12.2010 2:09:17)
Odpovědět
jo asi tak. ještě doplnuji, že národním státem se rozumí stát s fungujícím politickým národem a to EU v této podobě není.Brusel a celá EU je nyní spíše pouze kolonizační a osidlovací agenturou pro neevropské nepřátelské a nezvané hosty.Mimochodem se skutečně projevuje, že protestanstké kultury jsou více " mimo" pokud jde o multikulti než katolická střední Evropa.I tyto rozdíly budou vytvářet pnutí.Jedinou cestou jak to zarazit je obnova kompetencí a funkcí tradičního suverenního státu a opětovné ztotožnění občanů se svým státem.Pokud jde o Indii, tak tam zatim zapřahují lidi do pluhů, tady na to máme traktory a pojem kanalizace je víceméně v menších městech neznámý.Navíc je třeba počítat, že až v amikově přijdou na to, že je třeba u nich obnovit průmysl, tak skončí mejdan světového obchodu bez bariér a můžou vzniknout celní hospodářské bloky podle kontinentů.Tak jako národní stát není cíl, ale prostředek, tak by globalizace neměla být cílem, ale prostředkem účasti na ní - pokud nezvítězí ochranářství ( to bych si spíše v budoucnu tipnul).Prozatím, ale vyhrávají státy ( BRIC), které se konceptu tradičního státu nevzdaly a prosperitu budují pro vlast, občany a nikoliv pro globálního " někoho".Eurohujeři už mají tak vymydlené mozky, že ani neumí mluvit.Máme "globální řešení", ale je otázka jestli jsou to řešení, která chtějí občané původních suverenních států.Evropa je díky překotné integraci natolik rozvrácená, že nějaká konsolidace ji jedině prospěje a to po všech stránkách a jednotlivé státy by se měly vrátit ke své původní kvalitě veřejné správy.Potřebujeme aby 80% lidí mělo VŠ? Jakou asi mají úroveň a k čemu to pak? Jaký má smysl zlikvidovat kvalitu maturity tím, že je akční plán, aby ji měl každý.Kam se člověk podívá, tak najde nesoulad, neřád a rozvrat všeho co v Evropě a u nás dokonce po pádu bolševika ještě jakž takž fungovalo.
Druhou věcí je, jestli je možné vytvořit unitární stát ( supereurostát) z historických národů a státu se svoji mentalitou a psychikou.Evropa nebyla tavící kotel jako USA a to je možná určitý omyl, který tvůrci EU poněkud podcenili.
Prozatím by stačilo kdyby EU fungovala jako aliance suverenních státu a pak se může vidět co dál.Pochopitelně by se udělala inventura zbytečných předpisů a směrnic a hned by se pročistil vzduch.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(orel, 15.12.2010 0:10:25)
Odpovědět
Jo asi tak.

Evropské národy mají mnoho společného a v minulosti mezi nimi ležely potoky krve. Staří Řekové taky nebyli jednolitý politický národ, byli rozděleni na Dóry, Ióny a Achájce, na spousty městských a podobných státečků, které se nesnášely, nebyli schopni se sjednotit a doplatili na to.

Světová ekonomika je sice globální, ale nemusí být zglobalizovaná. K čemu je třeba obchod s Čínou? Abychom tam vyváželi svůj průmysl? Aby tady čínští občané mlátili protičínské demonstranty jako před rokem na Slovensku?

Co jsem slyšel, skoro zničené je například odborné školství. Jak obnovit průmysl bez odborného školství?

Ještě bych dodal, že i kdybychom se za určitých okolností rozhodli spojit s některými jinými zeměmi, nemusí to rozhodně znamenat vznik celoevropského soustátí. Mohlo by jít i o dohodu s některými sousedy, se kterými by to v tom okamžiku mělo smysl. V každém případě začít s obrodou musíme my tady a klidně úplně sami, nikdo jiný to za nás neudělá.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Sulla, 15.12.2010 0:20:32)
Odpovědět
to má hlavu a patu.Akorát musí ještě a dozrát situace na to, aby poslanci dostali odvahu usnesením parlamentu pozastavit působnost protievropského soudu pro lidská práva a dalším usnesením parlemntu si vzít zpět některé kompetence, které přešly na Brusel,taktéž následně cestou exekutivní zajistit kontrolu hranic.to bude pro začátek úplně stačit.Ale podle zkušeností jak kdo " zlobil" ve východním bloku za bolševika, bych skoro čekal, že jako první udělají radikální řez Maďaři, pak už to pojede samo.Ale stávající stav v EU je neúnosný.Na straně jedné národní vlády ( někde) začínají uvažovat o omezení imigrace a eurohujeři v Bruselu i nadále plánují rozšíření o celý Balkán( wahab. Bosna,Albánie) pochopitelně s evropským pasem a všem právy.
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Standa 1, 16.12.2010 12:39:58)
Odpovědět
Většinu těchto Klause chválících a na EU plivajících komentářů mohli napsat pouze naprostí blbové a zamindrákovaní Čecháčci!
Re: Klaus: Nastává stále tužší centralizace a glajchšaltování Evropy. Francouzská revoluce je dovršována dnešním „humanrightismem“
(Standa 1, 9.1.2011 18:23:39)
Odpovědět
Nevím, zda se dožiji toho, že Klaus alespoň jednou jedinkrát v životě nebude lhát!
Často ovšem nelze poznat, zda " pouze lže", anebo trpí senilitou ( viz poslední dohody na hradě)