reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě

Autor: odjinud | Publikováno: 17.12.2010 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Liberec - 15. prosince byli protiprávně zadrženi organizátoři sdružení Stop genocidě při řádně ohlášeném shromáždění před gymnáziem F. X. Šaldy v Liberci. Shromáždění s předem ohlášenými informačními panely a peticí upozorňovalo na nepřijatelnost a následky umělých potratů.

 

Policie ČR, kterou organizátoři přivolali kvůli agresivnímu jednání zaměstnance gymnázia, zcela v rozporu se zákonem začala nutit organizátory řádně ohlášeného shromáždění k ukončení akce. Ačkoliv pracovník magistrátu potvrzoval, že zástupci sdružení Stop genocidě jednají zcela v souladu se zákonem o právu shromažďovacím, byli organizátoři násilím Policií ČR přinuceni odjet na služebnu, kde byli zadržování 6 hodin . Policie ČR odmítla s nimi sepsat řádný záznam o jejich zadržení a informační panely zabavila.

Tato shromáždění a informační panely spojené s peticí jsou koncipovány jako otevřené diskusní setkání k eticky spornému tématu umělého potratu. Petici za zákaz umělého potratu již podpořilo téměř 7 tisíc lidí, především z řad studentů.

Sdružení Stop genocidě uspořádalo přes 120 výstav na veřejných prostranstvích před gymnázii, středními školami a univerzitami. Nikdy však, jako dnes v Liberci, nedošlo k násilí proti účastníkům a to dokonce ze strany Policie ČR, která byla povinna účastníkům poskytnout ochranu.

Podobným protiprávním způsobem byli Policií v minulosti šikanováni lidé nepohodlní režimu. Policie svým násilným jednáním a omezováním osobní svobody organizátorů zcela vědomě porušila ústavně zaručené právo shromažďovací a petiční zákon.

Hnutí Pro život ČR poskytuje sdružení Stop genocidě praktickou pomoc v jeho osvětové činnosti. Když jsme se dozvěděli o protiprávním jednání Policie ČR (15. 12. 2010 - pozn. redakce), spojili jsme se telefonicky s Janem Vránou, hlavním organizátorem petičních výstav, který byl v té době násilím držen na služebně Policie ČR, aby popsal, co se dělo.

 

 

 

Jaký je běžný průběh petičních výstav před středními školami a univerzitami?

Nejprve s ochotnými místními lidmi zjistíme, kde by bylo možné informační výstavu pořádat. Pak s dostatečným předstihem ohlásíme petiční výstavu na úřadě jako shromáždění, abychom měli v případě problémů právo na policejní ochranu. Zároveň zpravidla den před výstavou informujeme Polici a požádáme ji, aby – považuje-li to za vhodné – avizovala akci škole. Samotné výstavy pak probíhají od cca 12 do 16 hodin. Studenti se při odchodu ze školy zastavují, přemýšlejí a samozřejmě diskutují. Pokud chtějí, podpoří petici za zákaz umělých potratů. Máme zkušenost, že když vedení školy jedná hystericky, studenti se bojí podepsat, aby neměli ve škole později problémy. Úplně jiné klima je třeba na hudebních festivalech.

 

Učitelé nejsou nestranní?

Zpravidla ne. Mám pocit, že jsou-li sami z dřívějška zranění, vystupují agresivně. Studenti ale právě naopak. Samozřejmě ne se vším souhlasí, ale jsou otevřeni věcné diskusi a dokud nemají sami v životě problémy, zcela bez problémů rozlišují dobro a zlo. V každém případě ale mají tabuizované informace pro vytvoření si vlastního názoru.

 

U gymnázia F. X. Šaldy vás policie před chvílí zatkla a shromáždění zakázala. Jak to začalo?

Problém je, že nás dokonce ani nezatkla ani oficiálně shromáždění nerozpustila. Obtíže nám v Liberci začaly už včera, před jiným gymnasiem. Přijela policejní hlídka, snažila se najít důvod, aby nám mohla shromáždění ukončit. Vše ověřovali i na odboru dopravy libereckého magistrátu, nakonec odjeli a petiční výstava mohla pokračovat. Dnes jsme přijeli před školu F. X. Šaldy po jedenácté hodině. Po chvíli vyběhl zaměstnanec školy (školník Tomáš Kopal, pozn. red.) a začal nás vyhazovat s tím, že pozemek před gymnasiem je majetkem školy. Netušil, že zákon o obcích přesně určuje, co je veřejné prostranství a tím i kde je možné podle zákona pořádat petice a demonstrace, a to bez ohledu na to, kdo je majitelem pozemku.

 

Po chvíli ho přišla podpořit paní ředitelka a paní zástupkyně (RNDr. Irena Přádná a Marcela Danajovičová, pozn. red.). Když zjistili, že se nenecháme zastrašit, odešly a školník nám vyhrožoval fysickým násilím, shodil jeden informační panel na zem a poškodil ho.

Jeden panel z cca 16 stál kolem 6 tisíc, a tak hrozila značná škoda. S nikým se samozřejmě nepereme a tak jsme zavolali Polici ČR. Je to standardní postup.

 

A policie situaci vyřešila jak?

Přijeli dva hlídkové vozy. V jednom z nich byli titíž policisté (čísla 302139, 318477), co už s námi jednali včera a respektovali, že jednáme v souladu se zákonem. Ti po chvíli odjeli. Druhá hlídka (čísla 316698, 310481) ale místo pomoci zaručit výkon ústavně garantovaných práv začala psychologický nátlak a běžnou sadu mnohokrát vyvrácených výhrad: neoprávněný zábor veřejného prostranství, nesouhlas majitele pozemku, veřejné pohoršení atd. Trpělivě jsme jim vysvětili, co na to říkají zákony, a požadovali od nich, ať nám řeknou jaký zákon konkrétně porušujeme.

 

A řekli?

Samozřejmě, že ne. Když s psychickým nátlakem neustávali, zavolal jsem na odbor dopravy libereckého magistrátu vedoucímu panu Ing. Pavlu Rychetskému, aby si věci vyjasnili s magistrátem. Když jsem chtěl policistovi telefon předat, odmítl s tím, že to nepotřebuje.

 

A pak následovalo co?

Změnili taktiku. Vyzval mne, abych jel s nimi k tzv. podání vysvětlení.

Byl jsem hlavní organizátor a beze mne pak by mohli shromáždění rozpustit. V souladu se zákonem jsem to odmítl s tím, že vysvětlení podám po skončení akce. Když zjistili, že ani s touto praktikou nepochodí, opakovali, že mám s nimi jet, a začali mne tahat za bundu. Když jsem nespolupracoval, dva mě tahali za bundu a za ruce a další dva mě ze zadu tlačili do jejich služebního vozu. aby mě poté dostali na zadní sedačku, uchýlili se opět k násilí. Opakoval jsem jim, že je to proti mé vůli a překračují zákon.

Bezvýsledně. Přitom stačilo, aby řekli, který zákon porušujeme a shromáždění zakázali. Případně nás měli zadržet. Zbytek by jistě dořešil soud. Nic z toho se ale nestalo. Nakonec jsme čekali – protiprávní zadržení trvalo 6 hodin – hodiny na služebně, než s námi sepsali protokol. Prostě nás chtěli dostat od gymnasia. Kolegu Rostislava Vlčka zadrželi také – šel však s nimi raději do vozu dobrovolně, protože mu vyhrožovali, že mu nasadí pouta a odvedou násilím.

 

A na služebně to bylo lepší?

Když jsem na služebně chvíli čekal, žádal jsem policisty zda smíme odejít. Opět v rozporu se zákonem zamítnuto – nebyl jsem zadržený. Ale přesto pod zámkem. Policista nám po čase oznámil, že nám zabaví informační panely a odtáhnou auto, protože stojí na chodníku. Upozornil jsem ho, že auto stojí na příjezdové cestě, ale je to samozřejmě na nich. Pak už jsem si připadal jako ve filmu.

 

Proč? Dopustili se nějakého fyzického násilí?

Ne. Musím, říct, že se policisté lidsky chovali slušně. Ale po chvíli opět přišel jeden, že se jim zabavené panely nevejdou do jejich auta, abych půjčil klíče od svého svému kolegovi a on že pojede s nimi. Navrhl jsem jim, že já budu ten, kdo s nimi pojede, na to mi policista odpověděl, že mě tam nechtějí. Tedy jsem odpověděl že jim klíče od auta nedám. Po chvíli zase přišli s hotovými formuláři, abych jim podepsal souhlas, že jim panely přenechávám. Musel jsem opakovaně žádat o doklad o zabavení. Tam totiž musí policie udat důvod a to se jim asi nechtělo. Nakonec přišli s tím, že auto neodtáhnou, prý je v Liberci tolik sněhu, že odtah v celém městě nefunguje. Byl jsme rád, protože není nic příjemného v mrazu a hustém sněhu (ten den ho v Liberci napadlo skoro půl metru – pozn. red.) shánět bez prostředků auto odtažené kdo ví kam.

 

To už připomíná nepříjemnou šikanu...

Asi ano. Když jsem čekal na podání vysvětlení, volali mi obětavě místní františkáni, jak mi mohou pomoci. Když jsem jim řekl o autě, povzbudili mne s tím, že to byla standardní praxe SNB – komunistické policie – odvezla člověka na podání vysvětlení, zde ho dusila a pak vyvezla za deset kilometrů za město a tam vysadila. V zimě jako tato, to nebylo nic příjemného. Zdá se že čas svobody začíná končit. Kněží a zvláště řeholníci s tím měli bohatou zkušenost.

 

Nakonec jste byli na polici jak dlouho?

Nakonec jsme zde strávili šest hodin. Když jsem při podání vysvětlení trval na pravdivém popisu událostí: fyzickém napadení ze strany školníka, násilném odvedení na služebnu atd., policisté to odmítli. Tak jsem zase já musel odmítnout podepsat jejich nepravdivý záznam.

 

Takže máte zkušenost, že jindy Policie zákony ve vašem případě dodržovala?

Když pominu občasnou manipulaci a zneužívání neznalostí, tak ano. Vždy při problémech volám právníkovi Hnutí Pro život ČR a řeším nezvyklé situace. Zde, když Policie zákony přestala dodržovat, mne alespoň varoval, aby mě při podání vysvětlení nezmlátili, protože beze svědků těžko dokáži, že jsem je nenapadl.

 

Dá se vám nějak pomoci?

Samozřejmě! Pokud lidé budou dál mlčet, čas svobody skončil a policie bude zase jen obuškem v rukou mocných. Jeden policista se mi svěřil, že právě gymnasium F. X. Šaldy patří k nejprestižnějším a učí zde podle policistů snad samí tzv. docenti. A prý proti nim rozhodně nepůjde. Těžko ale říci, zda to byla ta hlavní pohnutka jejich jednání.

 

A co konkrétně lze dělat?

Pomozte nám pořádat další výstavy v dalších městech – viz www.stopgenocide.cz. Vždyť denně je u nás zabíjeno 70 dětí před narozením a co to je potrat se samozřejmě mladí lidé v sexuálních výchovách od zraněných pedagožek nedozví. To je hlavní. A jestli nechcete svobody zase jen pro některé, samozřejmě piště politikům – ministru vnitra, ombudsmanovi, poslancům, senátorům atd. A jste-li katolíci, tak se modlete – protože tolerance zase začíná být jen pro některé a „pravdy je asi zase třeba se bát“ jak zpíval Karel Kryl.

 

Rozhovor připravil

Radim Ucháč, prezident Hnutí Pro život ČR


http://stopgenocide.cz/billboard/billboard_full_11.jpg



















 

reklama
1913 čtenářů | 17 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(koc man, 17.12.2010 1:53:35)
Odpovědět
No po zhlédnutí fotek by se mělo o potratech jednat, ale úplný zákaz je blbost a poslední slovo by měla mít matka. Jinak se domnívám, že demokracie u nás dávno není a bude hůř se zhoršující se ekonomickou situací v EÚ i u nás. Obyvatelstvo musí být zákonitě šikanováno za blbosti, ona totiž chcípající kobyla údajně hodně kope a platilo to i za socialismu. Každopádně je potřeba co nejméně pracovat, vytvářet co nejmenší zisky a tím platit nizké daně, je potřeba si uvědomit že za každou stokorunu,kterou zaplatíte si stát pořídí bič a za tisícikorunu ruce,které Vás budou bičem vychovávat.
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Maftík, 17.12.2010 10:29:15)
Odpovědět
"poslední slovo by měla mít matka"

Pak by jej ale měla mít, i když už je její dítě dospělé. Stále je to přece její dítě, ne?
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Frank, 17.12.2010 10:32:17)
Odpovědět
matka má poslední slovo , vždyť jí nikdo nenutí si to dítě vyrobit aby ho pak musela likvidovat
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Kalous, 17.12.2010 10:58:05)
Odpovědět
Franku Vy jste vůl - kolem té výroby jsou tisíce variant před i po , včetně násilí, omylu, pádu do těžké sociální situace, zdravotních problémů - ti protestující ma.goři to mají jasné ale řešit vše musí matka
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Stilet, 17.12.2010 14:31:01)
Odpovědět
Kalousi, opřed druhou svět. válku, byla chudoba daleko větší. Důchody brali jen státní zaměstnanci. Děti v létě chodili do školy bosí. Ke snídaní měli jen chleba s černou brindou. K obědu jen brambory. Mnozí jedli maso jen o velkých svátcích. Prostě chudoba jakou si neumíte ani předstvavit a přesto se děti rodilo dost. Matky na vesnicích mívalí i více děti jak deset a neskučeli, jak bídně žijí. V denšní době vyhazuete velké peníze na věxi, které vůbec k životu nepotřebujete a skučíte jak za živa opékané svině. Můžete být rádí, že máte takový blahobyt a nevřískat tolik.
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Kalous, 17.12.2010 18:09:42)
Odpovědět
Stilete, to mi nemusíš vyprávět - vím to od prarodičů také. Ale takový přírodní život prakticky bez lékaře s kupou dětí je něco jiného než dnešní moderní svět. Málokdo se chce pořád stara jen o 5-8 fakanů kolem sebe, i ženy chtějí dělat karieru. A pak - je rozdíl porodnost u nás - aby nás neubývalo a nepotřebovali jsme sem tahat imigranty - to beru, každé dítě v spořádané rodině dobré . Ale jinak je lidí na světě jak s.raček - než bylo na zemi 1 mld lidí, trvalo to 4 miliardy let - nyní nás je 6 mld a za 25 let přibyde 1 mld, za 50 let nás má být 9 mld. To není žádný trvale udržitelný rozvoj - ale množení jak kobylek. Za potraty v rozvojových zemích by měla být ještě odměna z fondu OSN.
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Kalous, 17.12.2010 21:34:44)
Odpovědět
Oprava: správně . trvalo to 4 miliony let (ne miliardy) omlouvám se
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Jan Zeman, 17.12.2010 15:51:45)
Odpovědět
Sice nemusím chápat nebo souhlasit s tím, co sdružení "Stop genocidě" dělá, ani úplně nevím kdo má mít poslední slovo v tomto složitém morálním problému potratů, co ale vím celkem přesně, že když policajti odvlečou pořadatele pokojného protestu zjevně za účelem ho zmařit a zabaví mu jeho propagační materiály, tak je to trestný čin podle §179/1 a §329/2/b Tr. zák. a dotyční policajti by měli být postaveni před soud.
Že se to nejspíše nestane a Inspekce MV případ odloží - jako už v tolika případech trestné činnosti policie v minulosti - s tím je třeba bohužel počítat.
Nicméně pak holt mohou nastoupit supranacionální opravné prostředky v podobě stížnosti a žaloby podle čl. 11 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod.
To celé pak bude bohužel argumentem, že vzhledem k tomu, že si nejsme schopni zjednat spravedlnost ve své vlastní zemi sami, a ochránit základní svobody občanstva před zvůlí zárodků policejního státu, a tyto nemilosrdně vyříznout, chopí se zase příležitosti euronacisti a budou zase říkat něco v tom smyslu: "vidíte, my jsme vám to říkali, že ta vaše suverenita je směšná, když si sami nejste schopni eliminovat pachatele útoků ani na základní svobody" a nastaví ruku pro další policejní pravomoci - aby napříště mohli zatýkat ty protestující sami a bez odvolání.
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Hanka, 17.12.2010 8:32:54)
Odpovědět
Ano,
to je klasický případ manipulace. Studenti podepsali petici....
Co studenti ve věku 15-19 let vědí o životě? Stále se pouze učí , vzdělávají a jsou velmi ovlivnitelní ve svém názoru.Proto se podobné akce dělají mezi takto mladými lidmi. Protože už mezi vysokoškoláky by vekou podporu organizátoři nesehnali a u lidí nad 26let už vůbec.
A dovolím si citát z jedné známé knihy: " Nestarejte se o nenarozené děti, když se nedokážete postarat o ty, jež již narozené jsou!" - Pravidla moštárny
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(C.Q.Lafayette, 17.12.2010 10:27:51)
Odpovědět
A proč ne: Starejte se o všechny děti - nenarozené i narozené?
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Frank, 17.12.2010 10:30:29)
Odpovědět
Existuje jediné skutečné řešení, právně analyzovat situaci a podat serii trestních oznámení popř. žalob..
to je totiž to jedné čemu tito rádobyfašisté ,uhnízdění v systému,rozumí a to jediné co je ze systému dokáže vyhnat popř.alespoň neutralizovat zabránit jim využívat státní aparát k státnímu teroru proti lidem
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(C.Q.Lafayette, 17.12.2010 11:05:50)
Odpovědět
"rádobyfašisté" ?????
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Frank, 17.12.2010 16:29:16)
Odpovědět
celá tato záležitost nebylo nic jiného než ideologicky motivovaný státní teror vůči legitimně protestujícím lidem těmi ,kdo mají očividně své kádry uvnitř systému a dokáží je úkolovat.
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Kalous, 17.12.2010 21:37:30)
Odpovědět
To nebyl legitimní protest, ale akce bláznů z psychiatrické léčebny obtěžující normální lidi, takže zákrok policie byl v pořádku - ať protestují někde v lese (i tam by plašili zvěř)
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(Frank, 17.12.2010 23:56:30)
Odpovědět
Takže když někdo protestuje kvůli názorům které se vám nelíbí tak je to akce bláznů z psychiatrické léčebny obtěžující normální lidi.. takže zavřít do koncentráků nebo alespoň pozavírat do blázinců aby nerušili pokrok že ano?
... vsadím se že to co předváděli havloidi na magistrátu se vám jako "akce bláznů z psychiatrické léčebny obtěžující normální lidi" nezdálo, lidi jako vy jsou zlo
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(helikaon, 18.12.2010 12:44:56)
Odpovědět
Souhlasim s policii, konecne dobra prace.
Ne ze bych mel neco proti povolenemu shromazdeni, ale omlouvam se, uz je mi zle ze vsech lidi, kteri se snazi sokovat za kazdu cenu.
Pojdme se bavit o problemu potratu - ano, ale ne za mavani fotgrafiemi ze kterych je mi blbe.
Cele "shromazdeni" radim k akcim typu ekoterorista zaveseny na komine CEZu, ci zeleny bezmozek pripasany retezem ke stromu prozranemu kurovcem.
Ano! Senzace za kazdou cenu! Budem v novinach, hura! A kolemjdouci co se nejvic pobleje vyraje cenu pro "nejsoucitnejsiho divaka".
Verim ze tu jsou stale lidi jako ja, kteri s akci nesouhlasi. A ja nesouhlasim.
Ano, pojdme se bavit o potratech, pojdme to mladym lidem vysvetlovat, co se stane, nasledky atd., ale udelejme to formou inteligentni a nenasilnou.
Kazdopadne rozhodnuti je na kazdem z nas. To je svoboda a svoboda jde ruku v ruce se zodpovednosti. Vuci sobe, vuci okoli, vuci dalsim lidem!
Re: Policie protiprávně odvlekla zástupce sdružení Stop genocidě
(richard2, 18.12.2010 14:46:42)
Odpovědět
Super, absolut souhlas a podpora vám, stopgenocdie!!!