reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje

Autor: Hynek Fajmon | Publikováno: 20.12.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Posledních několik dní se česká politika otřásá pod náporem zcela banálních informací, které nic konkrétního nedokazují, získaných navíc velmi pochybným způsobem tajného odposlechu. Mladá Fronta Dnes, která se v posledních měsících potýká s prudkým poklesem čtenosti, si tak vylepšuje letošní bilanci prodaného nákladu. A opět jako obvykle jsme svědky typické české hry "na padoucha, zloděje a tuneláře", kde je opět velmi typicky hlavní role přisouzena několika politikům z řad ODS. Je ale toto skutečně to důležité, co se v naší zemi děje? Nebo je to zcela menšinové, náhražkové a nepodstatné téma vyrobené na zákazku dosud neznámých autorů? Myslím si, že pravdě blíže je ta druhá možnost.

Během minulého týdne se stalo několik událostí, které jsou skutečně důležité a budou mít zásadní dopad na další život celé ČR. Je zajímavé, že o těchto věcech česká média téměř úplně mlčí. Je to normální? Určitě nikoliv. Co jsou ty podstatné události posledního týdne?

Podle MFD a následně velké části českých médií je hlavní událostí tohoto týdne tzv. causa Drobil a následně vyvolané přestřelky na české politické scéně. Podle mne ale toto hlavní událostí tohoto týdne prostě a jednoduše není. Nejdůležitější událostí je zcela jistě schválení státního rozpočtu pro rok 2011. Další důležitou událostí jsou výsledky summitu Evropské rady a schválení evropského rozpočtu pro rok 2011. O těchto věcech se ale v českých médiích nedozví čtenář téměř nic. Většinu mediálního prostoru zabrala causa Drobil a o téměř ničem jiném se nedozvíte téměř nic.

Smysl pro proporce důležitosti událostí a objektivní hodnocení jejich dopadu se v médiích zcela vytrácí a místo toho jsme svědky vyplňování veřejné diskuse náhražkovými tématy, které jsou navíc založeny na velmi pochybných základech. Toto je dle mého soudu zcela nepřijatelné a je nutné proti tomu protestovat, protože se tak zcela vytrácí veřejné povědomí o tom, co je a co není ve veřejné diskusi důležité.

Aby bylo jasno, tak nemám nic proti svobodě slova a ani proti tomu, aby média tzv. tepala zlořády a odhalovala lumpárny. I to se ale musí dít korektně a na základě seriozních důkazů a nemůže to nahrazovat a vytlačovat jiná důležitá témata. Čeho jsme ale svědky? Úplného opaku. Veřejný prostor je dominantně obsazen tématem, které ani řadový občan a konec konců ani politik nemůže nijak rozsoudit a ani ovlivnit a ani si na něj není schopen udělat vlastní názor.

V MFD byly zveřejněny odposlechy rozhovorů dvou státních úředníků a následně rezignoval ministr životního prostředí. Opozice se tématu chytla a vyvolala hlasování o důvěře vládě a koaliční strany na sebe začaly útočit a jedna dokonce vyzvala premiéra, aby se urychleně vrátil z Evropské rady z Bruselu domů. Je to normální? Určitě nikoliv. Velmi to připomíná scénář tzv. sarajevského atentátu.

Opět se zde rozehrává hra na padoucha a strůjce korupce a celému národu je vtloukána do hlavy myšlenka, že jsme jeden z nejzkorumpovanějších států na zeměkouli. Rád bych zde jasně a nedvojsmyslně řekl, že to NENÍ PRAVDA. Korupce postihuje všechny státy na světě a my v tom nejsme žádnou výjimkou. Řekl bych dokonce, že jsme nyní v této "disciplíně" na evropském "standardu". Není pravda, jak tvrdí řada novinářů, že "toto by se na Západě stát nemohlo" nebo, že "za toto by ministr okamžitě odstoupil". Mohu všechny ubezpečit, že takové causy se na Západě dějí zcela běžně a že náš ministr okamžitě odstoupil na rozdíl od mnoha jiných kolegů na Západě, kteří čelí podobným nebo daleko horším obviněním a neodstupují.

Zkrátka nenechme si vnutit, že jsme nejzkorumpovanější stát světa. Nenechme si vnutit, že pravdu o veřejném životě odhalíme prostřednictvím odposlechů. Věřme už konečně normálním zákonným procedurám. Věřme už konečně na presumpci neviny a nechme konat ty, kteří ze zákona konat mají. Ti, kdož mají jakékoliv informace o korupci včetně novinářů nechť s nimi nehrají své obchodní a politické hry, ale okamžitě je předají tam kam patří t.j. na policii nebo na státní zastupitelství. A začněme už konečně rozlišovat mezi tím, co je a co není důležité.

reklama
1739 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(orel, 20.12.2010 0:11:04)
Odpovědět
Jakto, že by se to na Západě nemohlo stát? My jsme Západ, a vidíte, stalo se to tady.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Stilet, 20.12.2010 14:20:49)
Odpovědět
Od kdy je ČR západ? Vždyť Češi už dávno toužili po Ruském obětí a tak bohové splnili jejích přání. Tak jaký Západ, když morálku mají východní?
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Kalous, 20.12.2010 14:49:18)
Odpovědět
Stilete - pochlub se tou vaší americkou morálkou, vy ty zlodějny děláte akorát ve větším měřítku. Jinak by jste nedostali celý svět do finanční a hospodářské krize (vaši bankéři, podvodníci zloději a politici).
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Davidan, 20.12.2010 2:56:12)
Odpovědět
Hynku Fajmone, zloděj zůstane zlodějem.
Protože patříš ke zlodějům, není divu, že píšeš, tak jak píšeš. To ale na věci nic nemění.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Ka, 20.12.2010 6:01:34)
Odpovědět
Jsme jeden z nejzkorumpovanějších států světa - a je to pravda! Fajmone
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Alík čmuchal, 20.12.2010 7:54:30)
Odpovědět
Úplně stejný scénař jako v roce 1997,
SARAJEVO II. Mrtví kostlivci , Bajoš Lajoš, pak padné vláda, nastoupí Nedpolitická vláda.Mediálníní bublina splaskne,země
se řítí ke nedkladnému bankrotu, ztrací suverenitu, aristokrat kníže prezidentem, Sudety zpátky Němcům, majetky kolaborujicí aristokracie s nacisty zpátky šlechtě, navrácení majetku církvi, potažmo Vatikánu,zbytek exekutor světová banka, velké imperium Nový světový řád. Kde domov můj.....?
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(C.Q.Lafayette, 20.12.2010 15:54:47)
Odpovědět
Jen ze zvědavosti - tohle máte jako terapii?
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(QQ, 20.12.2010 8:17:08)
Odpovědět
Pochybuji, že kauza Drobil zvýší prodej MF. V sobotu jsem čekala na vlak a do očí mně praštil plakát s nápisem: Mladá fronta dnes jak první zveřejnila kauzu Drobil. Čekalo nás na vlak asi 30, ale nikdo si nekoupil MF ani žádné jiné noviny, zato u dvou autonatů z kávou stála fronta. Takže takový je zájem o MF a jí presentovanou kauzu Drobil.MF jsou odhlásila už před 10 léty a od té doby se její úrověň snížila na úrověň Blesku. Jenomže Blesk je pro lidi, protože se netváří jako seriozní noviny. Když si ledé chtějí přečíst drby, tak si koupí za menší peníz BLESK
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Ludmila, 20.12.2010 9:37:35)
Odpovědět
Pane Fajmane,
nemate pravdu. Takova korupce jako tady v zapadnich statech NENI.Zila jsem tri roky ve Francii a tri roky v Nemecku a sledovala tamni politickou sferu.
Urcite ne z verejnych penez.Vy si skutecne myslite, ze by si mohli treba v Nemecku strany ukrajovat z verejnych rozpoctu PUL MILIARDY a posilat na sva konta. To nemyslite vazne...Tam maji dokonce zakony, ze podnikatelske subjekty nesmi ze zakona podporovat politicke strany, ze by nekdo jako Bakala dal verejne stranam penize, neexistuje..A kdyz se neco takoveho provali, je ten clovek souzen a skutecne odsouzen...
Tatp vlada nema za splaceni dluhu, na finance na verejnou sferu, ale ma pul miliardy pro ODS a muze se klidne nechat zakazka predrazit o 3 mliardy... Doslo vam, ze pave ty tri miliardy, o nez je zaazka na cisticka asi predrazena.. schazeji na platy lekaru...V teto zemi vam kazdy majitel i sebemensi stavebni firmy rekne, ze aby ziskal zakazka z verejnych zdroju, musi patit provizi. V Praze to bylo nejmene 12,5 procenta z kazde zakazky zastupitelum..zda ty penize sli jim na ruku nebo do stranicke pokladny, je jedno..A deje se to stale..Vy to vidite... vy jste o tom neslysel... premyslel jste nekdy, proc vsechno---dalnice, koridory, stavby jsou u nas az 2 x drazsi nez na zapade, kde maji k tomu jeste drazsi pracovni silu..
Nezlobte se, ale pripadate mi, ze jste spadl z Marsu..
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(felix.julec, 20.12.2010 10:07:12)
Odpovědět
Pan Fajmon nikdy smysluplně,nepracoval proto žvaní o něčem o čem nemá ani tušení. Typický konjukturální pisálek,který je v dresu ODS a čí chleba jíš,toho píseň zpívej.Pokud by byl na výplatní pásce červených tak by bez uzardění psal jiné kraviny.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(kocour, 20.12.2010 10:28:34)
Odpovědět
Nějak nevim, ale článek jakéhosi Fajmona mi připadá jako taková přiblblá provokace. Případ kolem pana Drobila, který si dosti nadrobil, je děsivý a více jak mnohé vypovídající o věcech kolem nás. A o tom, že by pan Nečas a jeho okolí o připravovaném transferu peněz nemalých nevěděl, se musím jenom snmát a smát. A dnes již bývalého šéfa sStátního fontu životního prostředí bych opravdu rád viděl ve vyšší funkci než z jakého ho ti grázlové vyhodili. A klidně bych miu šel dělat poskoka.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Štastný Jim, 20.12.2010 10:33:58)
Odpovědět
Milý Hynku,
možná si MFdnes chce zvýšit prodejnost ale bagatelizovat skutečnosti této aféry,je úsměvné.Tato aféra je jen vrcholkem ledovce a obrazem drsné reality.Ty žiješ na svém euroobláčku a možná jsi ztratil kontakt s rodným Šibalistánem.Mám možnost sledovat komunální politiku v malém městečku a věř je to hnus.A čím výš tím je to horší.Možná se ptáš proč proti tomu nic nedělám,jsem příliš starý a nemocný abych dokázal bojovat.Tvoje rodná strana přinesla do politiky mafiánské praktiky,které rozežírají naší zemi jako rakovina.Vymýtit korupci a nečestné jednání je úkolem všech slušných lidí,za takového považuji i Tebe.Nečasovu sto osmnáctkovou koalici považuji za poslední možnost jak nenastoupit do řeckého rychlíku.Aféra na MŽP bude signálem pro tzv.malé lidi jestli to myslíte s bojem proti korupci opravdu vážně.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(FELIX.JULEC, 20.12.2010 11:28:50)
Odpovědět
Nemyslí to vůbec vážně.Je to jen PADNI KOMU PADNI,ale pod podmínkou,že nebude z ODS.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Davidan, 20.12.2010 12:33:18)
Odpovědět
Jime, pokud považuješ Nečasovu stoosmnáctku za šanci, jak nenastoupit řeckou cestu, tak se nech vyšetřit.
Nečasova stoosmnáctka je právě cestou k Řecku.Takové zloděje a s takovými pravomocemi odrbat tuhle zemi až na kost, jsme tu ještě neměli. Doposud kradli do výše rozpočtových schodků, teď by to navýšili ještě o to, co ukradnou lidem.
Jen převrat a potrestání zlodějů, zvaných politické strany, zabavení všech nakradených majetků, může tuhle republiku navést na vzestup.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Štastný Jim, 20.12.2010 17:12:33)
Odpovědět
Příteli,
a kdo by měl vládnout naší zemi podle Tebe.Levice která prošustrovala roky úspěšných růstů,nebo snad Martané?Nečasova sto osmnáctka má po dlouhé době šanci zatočit s nemakačenky,nastarovat důchodovou a zdravotnickou reformu.Myslím že ani pan Čistý nemá ani potuchy o rakovině zvaná korupce.Pokud nám nepomůže tato koalice,pak zbývá jen Bůh.Boj s korupcí je běh na dlouhé trati.Za 21 let se u nás zabydlela,zakopala a je všudypřítomná.Souhlasím se zabavením neoprávněně nabytých majetků,ale kde začít a jak to navléknout aby nebyla porušena tzv.lidská práva.Jak bys to chtěl realizovat když vidíš jak se procesy s velkými zloději táhnou desítky let??
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Bobr, 20.12.2010 10:50:22)
Odpovědět
Kdo je pan Fajmon? Jenom tuším, že by mohl být z ODS. Alespoň podle toho textu...
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Felix, 20.12.2010 13:13:31)
Odpovědět
Fajmon sice sedí v zavšiveném bruselkém pelechu, ale tady píše pravdu. Oč jde? Je to prostě po Listopadové, teď Prosincová výzva. A SANEP už počítá výdobytky:
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/sanep-premier-by-mel-podle-vetsiny-cechu-odstoupit/
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Felix, 20.12.2010 13:37:33)
Odpovědět
Ještě jeden postřeh k namátkově sledovaným komentářům: Já bych se vsadil, že v rozkrádání veřejných peněz jsme proti Německu a Francii úplní amatéři. Tam je rozkrádání posvěceno zákony. (Víte např. jak dlouho trvá v Německu úřední korektura jedné strany textu ve Wordu? A myslíte si, že stačí jedna korektura?) Ale proč se tam nic takového v médiích neobjeví? Tamní média kopou za svou vlast, média v ČR kopou taky za svou vlast - a tou je hlavně Německo. Takže podle německých médií psaných českým jazykem pro Čechy (př. MF) jsme tím nejzvrhlejším národem. Už je potřeba, aby nás Říše vzala pod svá křídla. Ale myslíte si, že pak "index korupce" v Protektorátě klesně? Ale co Vás napadá? Dokud se tady bude mluvit tou zasviněnou češtinou, není šance. V Lužici už žádná korupce není.
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Frank, 20.12.2010 14:15:15)
Odpovědět
myslím si ža tato kausa byla zorganizována a načasována TOP09 a německými medii aby Nečase politicky oslabila před návštěvou onoho bavorského "hejtmana" a jeho kumpána z landsmanšaftu
Re: Kauza Drobil aneb Co je a co není pro média důležité. MF Dnes si vylepšuje klesající bilanci prodeje
(Alík čmuchal, 20.12.2010 15:06:00)
Odpovědět
Sarajevo II