reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!

Autor: Petr Mach | Publikováno: 20.12.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Podle údajů Hospodářských novin nakoupila Evropská centrální banka (ECB) řecké, portugalské a irské státní dluhopisy prozatím za 72 miliard euro. Protože tyto dluhopisy nejspíš nebudou splaceny, zaznamená ECB ztrátu. Buď bude ztrátu účetně kumulovat a peníze prostě natiskne s důsledky v podobě inflace, nebo ztrátu uhradí akcionáři, tedy jednotlivé členské státy zastoupené v ECB svými centrálními bankami, formou navýšení základního kapitálu banky.

HN ve výše uvedeném odkazu citují agenturu Reuters, podle které možná šéf ECB předloží návrh na zvýšení kapitálu již na prosincovém zasedání Evropské rady. Agentura AP cituje anonymního reprezentanta německé vlády, že by takový požadavek Německo "posoudilo kladně".

Podle čl. 10.3 statutu ECB se rozhodování o navýšení základního kapitálu děje tzv. kvalifikovanou většinou, to znamená, že i ti, kdo budou proti navyšování základního kapitálu, mohou být snadno přehlasováni.

Česká republika sice není člen eurozóny, ale na základě evropských smluv máme beztak podíl v Evropské centrální bance. Česká národní banka jako akcionář ECB může být donucena poslat další peníze na sanaci krachujících států eurozóny. Jako stát, který není v eurozóně, máme zatím povinnost splatit 7 % našeho podílu na základním kapitálu, který činí 1,45 %. I tento sedmiprocentní podíl nám ale může být zvýšen kvalifikovanou většinou ostatních proti naší vůli.

Pokud Německo prosadí zvýšení základního kapitálu ECB a pokud by se kapitál navyšoval v objemu nakoupených rizikových dluhopisů 72 miliard eur, vyšel by na Českou republiku podíl 1 miliardy eur, tj. 25 miliard korun. Pokud prosadí prozatím navýšení kapitálu jen o 7 miliard eur, vyjde na nás podíl 100 milionů eur (2,5 miliardy korun), z nichž bychom měli splatit okamžitě 175 milionů, zbytek později.

Co s tím?

Je potřeba jasně říci (pane premiére) na zasedání Evropské rady Němcům, že chtějí-li tak strašně moc revidovat Lisabonskou smlouvu, aby byl ze smluv vypuštěn zákaz sanace členských států, pak Česká republika bude souhlasit jen pod podmínkou trvalé výjimky pro Českou republiku na zavedení eura a vyvázání z Evropské centrální banky.

Myslím si samozřejmě, že pro Českou republiku by bylo nejvýhodnější opustit Evropskou unii zcela, a to co nejdříve. Než se k tomu ale najde politická většina, je potřeba jednat alespoň v rámci možného.

Převzato z autorova blogu

Autor je předsedou Strany svobodných občanů

reklama
2137 čtenářů | 48 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Brabec, 20.12.2010 0:13:57)
Odpovědět
Pane Machu, na tohle je potřeba, abyste byli v parlamentu . minimálně. Na to se musíte spojit s jinými. Takhle jsou to jenom články!
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Davidan, 20.12.2010 2:51:09)
Odpovědět
ČR si musí v první řadě udělat pořádek doma.
Protože nelze pořádek zavést se stávající nefunkční státní a politickou strukturou, musí přijít na řadu státní převrat a dočasné stanné právo, do vyčistění republiky od politických šíbrů a na ně navázaných podnikatelských subjektů.
Do reorganizace struktur státu, ve všech oblastech, včetně obrany, justice, policie.
Potom se můžeme věnovat zahraničním vztahům, ale už ne, jako vazalové a chudinky, ale jako suverénní, hrdý stát, který bude se svými partnery jenat podle úsloví: Já pán, ty pán.
Právo na odpor proti lumpům, kteří ovládli republiku, to je právo a povinnost každého občana, který se cítí příslušníkem národa a kterému to přímo velí Listina základních práv a svobod, stejně, jako Ústava České republiky.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(zr, 20.12.2010 6:37:29)
Odpovědět
Autore nevidíš si ani na nos, za půl roku můžeme finanční pomoc potřebovat i my. A kde ji budem hledat? U tebe nebo u prezidenta?
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Delta, 20.12.2010 8:29:39)
Odpovědět
Budeme jí hledat u tebe ty ZR chytráku.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Jiří Zahrádka, 20.12.2010 9:29:48)
Odpovědět
Při naší asi 40%ní zadluženosti (jedné z nejnižších v EU) by to za půl roku nestihnul snad ani Špidla. Navíc, vzhledem k tomu, že máme vlastní měnu, růst zadluženosti by jednak pravděpodobně pomáhal oslabit Kč, tím zvýhodnit exporty, tím zvednout HDP a daňové inkaso, jednak by se asi tíže umísťovaly st. dluhopisy na trhu, což by mohlo znamenat větší tlak na rozumnější hospodaření vlády.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 10:34:17)
Odpovědět
Tak to si povíme Jiří, tato země se dostane letos do kritického stavu a víš proč, protože 50% malých a středních firem přežívá, vlna bankrotů teprve přijde a bude znaměnat vysokou nezaměstnanost, málokdo si všiml že fungují jenom podniky napojené na německý export, tuzemsko je v katastrofálním stavu.
Porostou ceny všeho k životu potřebného, budou stagnovat a klesat mzdy, domácí poptávka sníží DPH a pokladna bude mít obrovské problémy.
Stále více lidí nakupuje v eurozoně, protože drahá koruna dělá naše zboží neprodejné.

Letos přiznali až 30% pokles české pivovary a firmy do 5 zaměstnanců mají pouze 50% zakázek roku 2008 !

Do krize se dostává stavebnictví, autodoprava a restaurace a hotely.
Dramaticky narůstá počet nesplácených úvěrů na hypotéku, a také se neplatí najmy.

15% neplatí hypotéky vůbec
60% po spaltnosti

pro 2011 přepokládají všechny banky rostoucí počet neplatičů

Jedna věc je dluh státu, druhá bankrtoty obcí, měst, nemocnic a krajských zařízení obecně.


Velký prů.ser je 5450 bytů neprodaných více nežli rok, v kterých bankám leží přez 30 miliard korun a nehýbou se, to je tzv. irský problém.


Součtem těchto problémů, můžeme uplně klidně dostát stavu Irksa během roku.
Moj vize je že k tomu nedojde, ale česko na tom bude v následujících 2 letech katastrofálně, bude velká bída pro lidi.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Fiter, 20.12.2010 11:22:53)
Odpovědět
Pesimisto,ten váš černý scénář si po sobě alespoň přečtěte než ho pošlete.Znaměnat= znamenat,bankrtoty=bankroty,Irksa=Irska,moj=moje,česko-píše se s velkým Č.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Iva, 20.12.2010 15:51:55)
Odpovědět
Chyby tam jsou, ale co je přeci nejdůležitější,
je O B S A H tohoto článku. Bohužel pravdivý a strašný pro " obyčejné lidi " !!!!!! Politiků,
zlodějů, tunelářů a úplatkářů se to nedotkne.
Smutná prognóza ...........
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Sulla, 20.12.2010 12:11:08)
Odpovědět
Nezapomeňme na tikající realitní bublinu v Číně, která zanedlouho praskne.V Číně je několik milionu neprodaných bytů!! Obchoduje se s nepronajatýmii mrakodrapy z ruky do ruky se stále stoupající cenou, která se vzdaluje jakémukoliv výnosovému ocenění.Až praskne realitní bublina v Číně, tak dojde v Číně k přehození vyhýbky na domácí trh a to pocítí Evropa se svým vývozem, pak pochopitelně i ČR.Zdaleka nechápu ten optimismus jak krize už skončila.!
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 12:58:17)
Odpovědět
to je pravda, to bude velký další problém a přijde to brzo, tak do 2 let praskne čínský přehřátý růst skrz realitní bublinu a škodovaka a další firmy to od.serou krutě

Krize do čr teprve naplno vstoupí začne to už po Vánocích a od bankrotu nnás bude dělit hoodně málo
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Kalous, 20.12.2010 14:44:15)
Odpovědět
Houby je pravda, neprodané investice se jen na čas zmrazí. A Čína má rezervy dolarové, ve zlatě a vlatní 20% státního dluhu USA. V Číně nemůže nikdo rozkrást desítky miliard dolarů, provozovat finanční ppyramidální hry v bance nebo prodávat dokola se ziskem nekryté hypotéky a jiné papírky - je za to trest smrti zastřelením!
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 19:15:55)
Odpovědět
V číně se za peníze státu staví příšerně předřažené nemovitosti, které nikdo nekupuje, aby se udržela zaměstnanost a růst HDP /65% růstu HDP číny tvoří právě stavebnictví/

Dle čínských rezerv, které se takto prožírají nazmar to může vydržet ještě 2 roky, pak to praskne a čna přijde minimálně o 50% takto investovaného kapitálu, prudce stoupne nezaměstnanost na odhaduji 10% a hl. zpomalí se růst HDP, na někde kolem 3-4%, čína se tak přestane přibližovat západu.

Ani česko už se mu nepřibližuje s růstem kolem 2% a nižším nám Němci utíkají a Rakušané a další si drží odstup.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Sulla, 20.12.2010 21:31:39)
Odpovědět
a pak taky Čína přepískla výstavbu průmyslových kapacit, které v současnosti nemají co vyrábět, tak nabízejí kapacity třeba stavební ve světě za dumping, který dotuje čínská vláda.Čínské ocelárny jsou dimenzované na výrobu oceli pro polovinu zeměkoule a tak je to se všim, cementárny mají kapacitu na výrobu cementu pro celou Ameriku.
Čínský průmysl se musí přeorientovat na domácí poptávku a tím se po realitním krachu vyhne hluboké recesi a povlovně bude rozvíjet celou zemi.To samé musí udělat amikov, ale tam to s obnovou průmyslu nebude tak jednoduché, když se v roce 1965 rozhodli změnou imigračního zákona, že místo evropanů se americký národ bude ředit z opičáků co neumí číst a psát, tak se následky pochopitelně po 50 letech musí projevit zhloupnutím populace.Amerika si zvolila presidentem člověka co nemá žádný vztah k americkým a evropským hodnotám, protože byl vychováván jako muslim.to je odvozený důsledek toho imigračního zákona.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 22:28:22)
Odpovědět
to už čína udělala, uměle půjčkami vybudila domácí poptávku,letos na to padlo 430 miliard USD, na přístí rok uvolnili 470 miliard...

snadno jsem spočítal že do 2 let bude čína kaput.


Jinak máš pravdu, také staví dálnice které nikam nevedou rychlovlaky kterými nikdo nejezdí, pač na ně čínané nemají peníze atd.


čína se blíží k problému který nevyřeší, do toho 5% inflace a dramatický nárůst cen potravin
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Brabec, 20.12.2010 23:23:58)
Odpovědět
Lituji, ale o Číně nic nevíte, ale fakt vůbec nic. Nebo jenom to, co si přečtete v našich novinách. Čína se stává globální velmocí, která tady nikdy nebyla.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Sulla, 21.12.2010 0:57:41)
Odpovědět
mě se líbí jak židovský tisk naučil lidi používat za každou cenu slovo globalizace a globální.Čína se stává mocností,ale bude globální mocností, když začne chránit svůj vnitřní trh? Tady se šíří utopická myšlenka , že pokud se nepropojí celý svět, tak všechny ostatní státy zahynou.To je dokonce i proti myšlence ekonomického liberalismu.Nechť spontánně vznikají centra kde se bude dařit.A nejlépe by to měl podle " globalistů"celé řídit sbor intelektuálů včele s Václavem Havlem:-)To je pochopitelně blbost.Prostě bude několik významných center ( BRIC),Evropa a až jednou americká námořní pěchota vyvede vedení FEDu s brokovnicí na hlavě, tak jednou tím centrem bude zase Amerika.Pouze skončila doba absolutní dominance Ameriky.A " globalizace" byla nastavena na předpokladu dominance ameriky, proto je důraz na světovou liberalizaci obchodu za cenu destrukce domácího průmyslu.Až začne Amerika vyrábět, tak bude po ideologii globalizace a hezky si svůj trh začne chránit jako Čína.Státy , které této utopii uvěřily a zlikvidovaly svůj průmysl ve jménu světového obchodu sem a tam, hořce budou jednou litovat.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 21.12.2010 12:01:37)
Odpovědět
V číně jsem byl osobně 13x, a připravoval jsem celou řadu operací i pro obchod s čínou, troufám si říct že o ní vím opravdu hodně.
Byl jsem mnohokrát i na západě kde žije miliarda žebráků a kam se turista jenom tak nedostane.

Ano, čína svojí velikostí kvantitou naplnuje to co říkáte, je to země s téměř 1,4 miliardami lidí, takže ji lze těžko přehlédnout, tato 1,38 miliary lidí však vyproduje tolik co 150 milionu Němců a Francouzů, je tedy stále velmi chudá a má vnitřní obří problémy.
čína má zásadní problém v tom, že číňané jsou extrémě neschopní, hloupí lidé a narozdíl od korejců a japonců nedokážou pečlivou práci, celá jejich ekonomika je založená na západních manufakturách-montovnách, výrobě textilu a gigantické produkci kopijí mizerné kvality.

Mimochodem, čínská dálnice v Polsku začala praskat v mrazech, vím přímo od lidí co na ní dělají, Bárta to zapoměl zmínit :-)
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(grek, 21.12.2010 0:02:50)
Odpovědět
Dane ,píšeš...domácí poptávka sníží DPH a pokladna bude...vysvětli to.Tomu rozumí jen Iva.A irský problém nejsou neprodané byty,.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 21.12.2010 12:15:08)
Odpovědět
1/Irsko položila realitní bublina, nikoliv dluhy země, které patřily před jejím splasknutím k nejnižším na západě !

Irové investovaly obří sumy do nemovitostí, ty pak nikdo nekupoval, po splasknutí bubliny klesly ceny těchto nemovistostí o 50% a banky tak byly švorc.

U nás je jednak přez 5000 neprodaných bytů déle nežli rok a obří potenciál stavebnictví, který nemá práci a přemítá co dál.. potenciální skáza česka /irská cesta/

Dluhy irska coby státu byli mnohem menší než české a výkon ekonomiky dle HDP 2x vyší, proto říkám že Zahrádka je mimo, klidně můžeme padnout na kolena do roka a dne.

2/Klaus tvrdí že úspory a tedy i reformy sníží HDP o desetiny procent, jako vždy se mýlí, není to ekonom, takže to ho omlouvá, je to komunistický prognostik a politik.
HDP se většinově v česku tedy jeho růst opírá o export a domácí spotřebu, díky německu a potažmo číně se exportu celkem daří, ikdyž drahá koruna a její výkyvy to částečně eliminují, ale domácí poptávka která letos mírně vzrosta, přští rok dramaticky ochladne a dle mého názor se v důsledku toho HDO sníží hluboko pod 2% růstu kolem 1,8i 1,5%, tzn. nebudu růstem stačit vykrývat dluhopisové úroky, ty se motají u česka kolem 3-4% a násš dulh poroste dále nejenom na nových půjčkách ale i na úrocích.

Nsarozdíl od německa naše situace není stabilizovaná, budeme i nadále krizovat ikdyž úspory jsou správnou cestou k ozdravení, je důležité aby klesal výrazně předražená koruna, ničí nás.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 10:52:08)
Odpovědět
To že na růst české zaměstnanosti koruna vůbec nereaguje a ani v min. letech kdy byl dramatický nereagovala si všimnul i slepý, koruna nás potápí, potápí naše zboží, naše výrobce a náš trh, je příliš silná vůči euro-našim klíčovým trhům.

Mimo nájemného porostou též ceny energijí, vodné a stočné, ale i pivo, cigarety, benzin, potraviny /očekává se růst inflace/.
Zároven se bude propouštět a snižovat mzdy ve státním sektioru, kupní síla bude i nadále klesat.
Drahé české zboží tu bude během 2 let uplně neprodejné, kdo by řekl že si třetina čechů letos koupila polská a německá piva ?? Neuvěřitelné !
Lidé budou více platit u doktorů, dětem vzdělání, musdí si spořit na důchody nebot náš důchodový systém je v krachu.

Okolní obce kde bydlím, zastavují prakticky všechny investice, není na ně a lidi přicházejí o práci.

Náš stát je sud s dynamitem, který dělí od exploze poměrně málo.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 10:59:29)
Odpovědět
a na závěr 3 čísla, dokreslující stav naší země a jejich občanů..

úspory domácností

2008 37 miliard korun
2009 7 miliard korun
2010 170 milionů korun


Po nutných reformách tu zůstane 8 milionu žebráků a lidi si uvědomí že jsme stále chudou rozvojovou zemí, s vyjímkou Prahy :-)
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Fiter, 20.12.2010 11:32:49)
Odpovědět
Dane,tak ještě jednou.Asi byste si přál kdyby se ty vaše litanie naplnily,to se ale nestane.Opravujte si svoje příspěvky,nebo si někdo bude myslet,že nejde o překlepy.Energijí=energií,sektioru=sektoru,musdí=musí.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 17:41:28)
Odpovědět
úspory domácností

2008 37 miliard korun
2009 7 miliard korun
2010 170 milionů korun



jenom malé doplnění po sklárnách, porcelánkách a OP Prostějov nám jde do krachu i Sazka a to zn. mimo jin. významný pokles dotací do českého sportu a tělovýchovy, příští rok to bude konkretně 0 korun pro sportovce.


V kritickém stavu se nachází např. brněnský Zetor či Tatra Kopřivnice, desítky dalších velkých firem budou brzy následovat.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(cook, 20.12.2010 22:21:22)
Odpovědět
Dane a tento nesmysl s množstvím úspor pro rok 2010 sis vycucals kde?pokud jenom trochu znáš ekonomické zakonitosti tak sám výš že je to nesmysl.a navíc,jelikož už to uvádíš měsíc,tak ještě neproběhla za rok 2010 ani finanční uzávěrka.Takže znovu.Odkud to čerpáš, A uveď laskavě ověřitelné zdroje!
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 20.12.2010 22:24:26)
Odpovědět
to není nesmysl ale realita k 1.12.2010

přidávám situaci v restauracích


2010 8% vyhlásilo bankrot
60% se snížili tržba o 60 a více procent

pouze třetina všech hospod a restaurací uvádí stejné nebo lepčí tržby.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(cook, 20.12.2010 23:05:44)
Odpovědět
dane to máš pravdu co uvádíš.O tom se stebou nehádám .Já jen popírám tebou uváděný údaj množství úspor domácností pro rok 2010 ...170 milionů.Tos silně podhodnotils.Proto se tě ptám na zdroj.Pokud budeš mět pravdu a uvedeš zdroj kde je to možno ověři tak jo.Jen se mě zdá těch 170 mil. strašně málo a proto se tě ptám na zdroj.Mimochodem původně jsem přehlédl ten údaj domácností.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Dan, 21.12.2010 12:04:51)
Odpovědět
vím to od mých přátel z Bank, nesmí se otommluvit..

jedná se o úspory domácností očištěné o stavební spoření /které také klesá/ a důchodové spoření /to stoupá-ale z něj se budovat nebude moci/

lidé začínají živořit, žít z ruky do huby, situace je vážná
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Sunny, 21.12.2010 13:28:30)
Odpovědět
Situace je vážná, protože systém je nemravně nastavenej. Jestliže z vydělané koruny zbyde člověku něco mezi 20-30 haléři ( nepočítám tam jen daně ze mzdy a povinné odvody na soc. a zdrav.poj., ale i všechny spotřební daně a DPH realizované při každodenních nákupech čehokoliv), tak je to těžkej průser a loupež za bílého dne organizovaná největším zločincem-státem. Ráda bych věřila, že tento svinský systém lze reformovat, ale optimismus mě opouští.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Samuel Vitovsky, 20.12.2010 12:59:28)
Odpovědět
JZ: "... by se asi tíže umísťovaly st. dluhopisy na trhu, což by mohlo znamenat větší tlak na rozumnější hospodaření vlády."
No a tohle je asi nejzásadnější... Kdo dělá dluhy, MUSÍ mít problémy. Tak je to žádoucí a spravedlivé. Ať už jsme to my nebo jiná země. Dluhy nejsou živelná pohroma, které nelze zabránit. Pomáhání zemím, které si za své problémy mohou samy, NENÍ POMOC!!! Když můj bratr bude fetovat a zadluží se, přece mu nedám prachy na drogu s argumentem: "Teď ses zfetoval ty, příště se třeba zase zfetuju já."
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(cook, 20.12.2010 14:08:41)
Odpovědět
Pane Vítovský máte pravdu.Ale zatím se to rozděluhe z cizí kapse.Politici mě připomínají toho felkurátora sze Švejka s tou jeho hláškou:
To se nám to utrácí,když nám druzí pujčujou.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(sanhedrin, 20.12.2010 9:33:52)
Odpovědět
Milý ZR, až budeme potřebovat pomoc, tak nám EU pomůže podobně jako s vyjednáváním o přístupových podmínkách. Jak sis jistě všiml, doposud nejsou podmínky rovné. No a za půl roku bude EU řešit rozhodně jiné záležitosti, to mi věř.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(padok, 20.12.2010 10:26:28)
Odpovědět
Ak by malo Cesko potrebovat pomoc, tak tu uz EU daavno nebude, ale dovtedy si ju co najviac uzijme. Ja len dufam okrem toho ekonomickeho vyzierania a destrukcie kazdeho druhu nam tu nenavozia pakosov a kosovcanov :)))
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Forester, 20.12.2010 10:26:52)
Odpovědět
P.Machu,cožpak si neuvědomujete,že po vystoupení z EU/nikdo našemu nápadu nebude bránit/se všechno obrátí naruby?Že si budeme muset opět utvořit hranice a tím i celnice?Vy si myslíte,že budeme jakoby samostatní a ostatní bude jako dříve?Vy potom zalezete jako krtek a budete jako z nory sledovat zázrak znovuzrození ČR? Ty náklady na vytvoření bývalých institucí,horší a ztížený stupeň v obchodování s EU,zhoršení cestování a k tomu ,nedej bože,finanční krize,která může nastat.To chcete riskovat?Kdo nám v období krize pomůže?Rusko,nebo Čína?Přestaňte už s těmi nápady a neoblbujte lidi,kteří takto jednostranně mohou ztratit mnohem víc.Je mi z vás nanic.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Karlos, 20.12.2010 11:34:43)
Odpovědět
Forestere, plácáte úplné nesmysly. Obchod s EU máme zajištěn smlouvou o EHP (Evropském hospodářském prostoru). Nemusíte být v EU, abyste tuto smlouvu měl. Tu smlouvu podepsalo i Norsko, Island a Lichtenštejnsko (Švýcaři ji odmítli v referendu). Nemusíme být v EU, abychom měli Schengen. Smlouvu o Schengenu podepsali i Švýcaři - až na to, že ti mohou smlouvu kdykoliv vypovědět, a nařízení 539/2001 jim neřídí vízovou politiku,protože nejsou v tom EUSSSR. Cla nám EU jako jakýsi trest za vystoupení v masovém měřítku zavést nemůže, protože je to proti smlouvě o EHP a taky v rozporu s pravidly WTO (Světové obchodní organizace). Mimochodem, je zajímavé, jak zastánci EU neustále vysvětlují, jak celý ten projekt integrace je založen na míru, přátelství, toleranci, pochopení, volném obchodu, atd., ale zároveň mudrují, jak při vystoupení nám EU okamžitě ve jménu svobodného obchodu zavede cla a začne praktikovat blokádu. Jakoby se třeba Britové v 70. letech při vystoupení z EFTA=ESVO (Evropské sdružení volného obchodu) báli, že jim Švýcaři, Island, atd. okamžitě masově zavede cla...
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Stilet, 20.12.2010 14:35:12)
Odpovědět
Ještě se nikdy nestalo, že smlova nebyla dodržena? Nestává se to ani v samotných Čechách? Tak na smlovy bych radějí nespoléhal.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Drake, 23.12.2010 20:58:05)
Odpovědět
O důvod víc, proč EU opustit.

Nicměně nevěřím, že by nás EU nechala jit jen tak. bez odezvy. Věřím, že by udělala takové ekonmické obstrukce, že by donutila lidi svrhnout vládu, která zajistila vystoupení a znovu po kolenou vlezt zpět do EU.

EU nelze zničit tahle zvenku. Ta se musí zničit sama. Akorat se bojím, že až přijde její čas, vezmew nás pár ssebou.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(cook, 20.12.2010 14:13:47)
Odpovědět
Pane Forester nic takového nenastane.Jen se staneme rizikovou zemí a odejde spoustu investorů.Bankam klesnou zisky a zásoby kapitálu a půjčovat se bude na větší úrok.A náš vývoz bude stejně závislí na EU.Musíme se snažit ve vnitř unie a různýma spojenectvíma hájit své zájmy.A pokusit se s jinýna státy okleštit rozhodovací moc byrokratů v bruselu.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Stilet, 20.12.2010 14:37:21)
Odpovědět
A co by potom ČR vyvážela a kam? Mohla by vyvážet jedině cikány, jenže ty vůbec nikdo nechce.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(cook, 20.12.2010 15:57:03)
Odpovědět
Pane Stilet čtete co píšu,nebo máte jenom problém s pochopením psaného slova?
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Štastný Jim, 20.12.2010 10:56:42)
Odpovědět
Pane Machu,
soustředte své úsilí na řešení našich vnitřních problémů.Prosím zatím nebourejte EU,pokud neprokáže svou životaschopnost,padne sama.Sami máme dost vlastních problémů.Rakovinu zvanou korupce,klesající úroven školství,kolabující zdravotnictví,neřešenou důchodovou reformu a raketovým tempem se zvyšující státní dluh.Pokud dokážete řešit naznačené problémy a při tom zbourat EU,nic proti Vašemu bořitelství nemám.Ale populistické,prázdné výkřiky jsou jen štěky.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Sting, 20.12.2010 12:57:19)
Odpovědět
RE:P.Karlosi,clo,okterém se zmiňujete,nám nezavede v případě vystoupení z EU samotná unie-ani náhodou,ale my budeme nuceni zavést ochranu na naši zranitelnou ekonomiku,neboť by nám veksláci tu naši republiku rozkradli.A netvrťe lidem,že se nic nestane.To je zase vaše přesvědčení.A Schengen?Není možné,aby naše vzdušné i pozemské hranice se přísněji nehlídaly.A bude to zase na našem uvážení.Viz terorismus a islamismus.Hranice unie jsou přeci také důkladně střeženy.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Karlos, 20.12.2010 13:14:35)
Odpovědět
Pane Stingu, to že by nám republiku rozkradli veksláci,jak tvrdíte, je jenom Vaše přesvědčení. EU je zkorumpovaná mnohem víc, a Západ úplně stejně - v porovnání s námi. V roce 1999 např. odstoupila celá zkorumpovaná komise Jacquese Santera, účetní Marta Andreasen a Paul van Bieuten byli vyhozeni za to, že našli zfixlované eurounijní účetnictví za miliony, v roce 2003 rozkradl jeden úředník EUROSTATU 70 milionů euro, již 16 let v kuse upozorňuje Evropský účetní dvůr, že účetnictví EU je rozkradené (v poslední zprávě se např. píše, že ve fondech soudržnosti bylo rozkradeno 36% rozpočtu - 1,22 miliardy euro),atd. Pokračovat můžeme korupčními kauzami Helmuta Kohla, Berlusconiho, J. Chiraca, Gripenů v Rakousku, Volkswagenu, Bruno Kreisky, privatizace ve východním Německu, atd.

Na závěr doporučuji všem zastáncům EU porovnat si své názory na český stát a národ s názory Adolfa Hitlera: "Čech je ze všech Slovanů nejnebezpečnější, protože je pilný. Má disciplínu, má pořádek. Své skutečné plány dokáže skrývat za jakousi loajalitu. Neopovrhuju jimi, je to osudový boj. Jsou rasová střepina, která vnikla do našeho národního těla, a jeden z nás musí uhnout, buď oni, nebo my. S Poláky máme štěstí, protože jsou líní a hloupí, namyšlení. Český stát je následkem dlouhé německé výchovy vzorem čistoty. Úplatkářství zde neexistuje ve větší míře než kdekoli jinde. Úřednictvo má správné pojetí cti. Takový Hácha je proto nebezpečnějši než nějaký novinářský uličnik." Adolf Hitler, Vlčí Doupě, 1942,25. ledna
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Stilet, 20.12.2010 14:45:01)
Odpovědět
Karlos, tu krásnou řeč na adresu Českého národa ten Hitler pronesl asi tak, jako čtyřletý kardinál Piccolomini na sněmu Kostnickém o té úžasné české vdělanosti. Moc hezké je ten údajný výrok Hitlera na to aby mohl být pravdiví. Hitler takvý vůl nebyl. Čechy hluboce pohrdal. Znal je totíž z Vídně. Na adresu Čechu pronesl více výroku ale ani jeden tak hezoučký ach tak hezoučký.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Karlos, 20.12.2010 16:47:34)
Odpovědět
Pane Stilete, ten výrok pravdivý je.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Jumper, 20.12.2010 14:33:12)
Odpovědět
RE:Víte p.Karlosi,vy zde zaměňujete pojmy.Hitler sice mohl takto hovořit o Češích,jak uvádíte,ale totéž a ještě příkřeji hovořil o Židech.To byl hlavní cíl Hitlerova snažení,zničit totálně tuto etniku.Proč?Protože elita Židů už tehdy ovládala v podstatné míře ekonomiku Německa.Židé byli tehdy -převážně-bohatí a vzdělaní.To nejvíce tomuto diktátorovi vadilo.Tvrdil-"buď my,nebo oni".Touto úvahou samozřejmě nechci snižovat kvalitu českého etnika .A víme také,jak se Hitler vypořádal s žid.otázkou.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Karlos, 20.12.2010 16:45:07)
Odpovědět
Pane Jumpere, nevím, jestli jste pochopil, co jsem chtěl říct. Samozřejmě, že Hitler Čechy pohrdal, Československo nazýval "Versaillským potratem", Čechy chtěl vyhladit - stejně jako Slovany, Cikány, komunisty, Sověty, atd. To ví každé malé dítě. I přesto však Hitler český národ respektoval - na rozdíl od (některých) zastánců EU, kteří si myslí, že Češi jsou bandou neschopných,zkorumpovaných, hlupáků. Hitler si myslel přesný opak, i přesto, že chtěl na Češích spáchat genocidu.
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Hardy, 21.12.2010 11:44:43)
Odpovědět
Hitler jestli čechy respektoval, nebo s nimi pohrdal je irevalentní, nedůležité. Tenhle fanatik a trouba prošustroval němcům šanci být i velikostně evropskou velmocí a po prohrané 2.ww se německo zmenšilo a více, to pokud by se počítaly i území, které by němci pravděpodobně uchvátili a udrželi, ale jen v případě neprohrané války,sudešty,alsaskolotrinsko, polské prusko a vlastně i připojené rakousko. Hitler se Stalinem byli dva naprosto stejní diktátoři a to si měl hitler spočítat, že pokud německo se stalinem prohraje, že to bude sakra drahé. jenže Adolf s porážkou zjevně nepočítal. na jeho straně byla přece "Prozřetelnost" a protivníci byli ti "podlidé" ze sssr. Původní hitlerův odhad byl, že ruské tažení bude do 40ti dnů vyřízené..
Re: Jste proti tomu, aby Česko financovalo Řeky? Vystupme z EU!
(Hardy, 21.12.2010 11:47:08)
Odpovědět
zapoměl jsem, německo se zmenšilo o 1/3 svého území a v současnosti je o něco větší než Polsko a má proti polsku dvojnásobné množství obyvatel.