reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální

Autor: Jan Zeman | Publikováno: 29.12.2010 | Rubrika: Právo
Ilustrace

Ač zcela prostý občan, dovolím si trochu zapolemizovat s článkem Exkurze do ZOO od paní Kláry Samkové, který jste také uveřejnili a který vyvolává podle mého názoru neoprávněná očekávání dalších nekalých zisků.

Ve vší úctě naše milá paní advokátka sice zřejmě správně tuší, že ochranu "nepožívá pouze vlastnictví, které je fyzicky drženo, ale i takové vlastnictví, jehož nabytí je důvodně očekáváno" a že z toho může být právní šlamastyka, nicméně zdá se mi, že pláče poněkud na špatném hrobě.

Jestliže totiž současná administrativa usoudila, že formou budoucího zdanění zatrhne tipec přílišnému rozmáhání se solárních elektráren (když předchozí zkorumpované administrativy implementovaly povinné eurozelené výmysly státní podpory nesmyslů), aby se tato levárna a vředy zeleného mozku na zdravém rozumu dále nerozmnožovaly, pak jde o politické rozhodnutí, které je jasně ve veřejném zájmu, a tudíž mám za to, že ony takto zmařené budoucí zisky po takovém opatření nelze zahrnout pod ono "důvodně očekávané vlastnictví" a dovolávat se u soudu jejich "restitucio in integrum". Lze se možná dovolat oněch zmařených investic, nebude-li prokázáno, že nebyly provedeny v dobré víře - jak by se nakrásně mohlo stát při prokázání nekalé soutěže ze strany Big OZE lobby ve spojení s eurokomisaři, jejich zelenosměrnicemi a jejich sebevražedně hujerské aplikaci místní pátou kolonou při tupém obírání občana a sypání do spřátelených kapes.

Ať tak či onak, nikdo už ale každopádně nemůže oprávněně očekávat, že mu jeho ekonomicky bez socialistického přerozdělování dotacemi vysoce nerentabilní, neefektivní, životní prostředí, veřejné zdroje, rozvodnou soustavu a účet za elektřinu zatěžující výdělečnou činnost bude stát muset podporovat na účet občanů i poté, co je to všechno veřejně známo. Takto daleko nesahá ochrana očekávaných zisků ze zjevně škodlivých nesmyslů na účet občana troufám si říci ani právně, neboť by to bylo přinejmenším zjevně v rozporu s dobrými mravy, a tedy právní zásadou potenciálně i u nás právní ochranu takovýchto očekávaných nekalých zisků negující - §3* Občanského zákoníku. Možná, že jsem nadměrně naivní, ale přes ten by už onen vlak dalších peněz do kapes majitelů fotoelektráren projet neměl, stejně jako ne přes §39** téhož zákoníku ony případné právní úkony oněch zástupů vykutálených advokátů k bezskurpulóznímu nahánění ještě do kapes jejich.

Navíc a především - ať už se to někomu líbí nebo ne, stát je kupodivu i přes eurovýmysly doposud suverén v uvalování daní ve veřejném zájmu a je to kupodivu právě dodatkový protokol č. 1 čl. 1*** Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, na který se naše milá paní advokátka bez citace odvolává, který právě takové řešení k zabránění další expanzi nežádoucího podnikání ve spojitosti právě s oním právem na majetek viditelně umožňuje a úspěšné napadení takového řešení ve Štrasburku je tedy víceméně předem vyloučeno. Já vím, že je to namáhavé, ale možná je dobré si ten článek oné Úmluvy - před sháněním toho podnájmu a vyvolávání dalších neoprávněných očekávání u fotobaronů v očekávání tučných palmáre - i dočíst až do konce...

* Výkon práv a povinností vyplývajících z občanskoprávních vztahů nesmí bez právního důvodu zasahovat do práv a oprávněných zájmů jiných a nesmí být v rozporu s dobrými mravy.

** Neplatný je právní úkon, který svým obsahem nebo účelem odporuje zákonu nebo jej obchází anebo se příčí dobrým mravům.

*** Každá fyzická nebo právnická osoba má právo pokojně užívat svůj majetek. Nikdo nemůže být zbaven svého majetku s výjimkou veřejného zájmu a za podmínek, které stanoví zákon a obecné zásady mezinárodního práva. Předchozí ustanovení nebrání právu států přijímat zákony, které považují za nezbytné, aby upravily užívání majetku v souladu s obecným zájmem a zajistily placení daní a jiných poplatků nebo pokut.

reklama
1914 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jeeves, 29.12.2010 6:56:39)
Odpovědět
No nevím, nevím. Sice termín "dobré mravy" hezky vypadá, ale od dob první republiky se v zákonících vyskytuje již pouze jenom jako nostalgická ozdoba.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 7:56:19)
Odpovědět
"Dobré mravy" - fuj, to zní hůře než výrok "neznám žádné špinavé peníze" od našeho pana presidenta.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Fiter, 29.12.2010 8:23:09)
Odpovědět
Co na to říkají soudruzi z ČSSD kteří se nám o tento výcuc z našich peněženek v.r. 2005 hezky postarali? Já říkám zdanit,že by z toho ti zloději začali šilhat.Pak tady máme ještě hazard rovněž nezdaněný.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 15:15:42)
Odpovědět
Soudruzi ani exposlankyně Hana Šedivá se k tomu nehlásí, prosadili to Marťani.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jeeves, 29.12.2010 8:44:53)
Odpovědět
Nojo, co je "mravné" bylo vždycky trochu natahovací (elastické), ale Vašík tomu přidal další rozměr- nekonečno. Takže nám na svět (český) přišly mravné krádeže, protože dostaly jiný název. A když už je někdo dopaden, tak je to podle V.Klause nešika, kterému "nevyšel podnikatelský záměr". A takový trouba bývá přísně potrestán - někdy dostane i podmínku! Těm, co by šli sedět, dává V.K. ihned milost, aby se případní zájemci o kradení ve velkém, tohoto preferovaného způsobu zbohatnutí, nezalekli.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(alfa27, 29.12.2010 9:25:20)
Odpovědět
Tak to nemáte pravdu,v občanskoprávních rozhodnutích soudu se s dobrými mravy hodně pracuje,třeba u nepřiměřených smluvních pokut a smluvních úroků z prodlení,v obchodněprávních věcech je to horší.Nicméně ,pokud se zdanění fotovoltaiky týká,jde o porušení smlouvy ze strany státu,velmi nebezpečný precedens.Já se nezastávám fotovoltaiky,ale byl to stát,který řekl,my chceme tuto energii,investuj podnikateli své peníze a my zaručujeme na určitou dobu tyto podmínky.A teď stát svou část slibu porušil,od druhé strany ale plnění vyžaduje.Ten zákon neměl být vůbec přijat,ale byl.Kdy příště změní stát pravidla? U penzijní reformy? Naláká mě ,abych spořil do penzijního fondu a pak nebude mít peníze,tak mi výnosy zdaní 50%?To samé se týká stavebního spoření.To samé platů státních zaměstnaců.Stát s nimi uzavřel smlouvu na jistý plat,oni třeba upřednostnili práci pro stát oproti jiným možnostem a teď pracují za podmínek,na které by nepřistoupili.AŤ stát omezí počty zaměstnaců a takhle ušetří,ať novým zaměstnancům nabízí nižší platy,ale nemůže jednostranně porušit smlouvy.Soukromník, když uzavře kontrakt musí ho dodržet,jinak jde k soudu a nemůže zdanit druhou stranu kontraktu,jak to teď předvádí stát.Pokud je něco v rozporu s dobrými mravy u fotovoltaiky,tak především tohle chování státu.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 15:18:02)
Odpovědět
Ano, alfo - máme nemravný stát (politiky).
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Stilet, 29.12.2010 22:14:26)
Odpovědět
Ano, nemravný už od roku 1918. Dnes je ale o chloupek lepší něžli byl ten předválečný. V USA za maličkost které by si nikdo v ČR vůbec nevšimnul, musí politik odstoupit. Otázka zní: Může to být v Čechách vůbec lepší?
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jan Zeman, 30.12.2010 5:01:14)
Odpovědět
Nebyl to stát, kdo řekl chceme OZE včetně FVE, byla to EU. Ať si fotoelektrárníci žalují EU. Já bejt ČR bych je každopádně zdanil, ať si jdou stěžovat na lampárnu, stejně nemají ani u soudů ani u arbitráží proti státu šanci.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jan Zeman, 30.12.2010 5:08:46)
Odpovědět
A ještě jedna poznámka: I když stát fotobarony zdaní, budou stále v zisku, sice už to nebudou pohádkové zisky, které si malovali ale že by je to zlikvidovalo to taky ne. jen to odradí další podobné vykuky. A o to jde především.
Zdanovat je legalni protoze se zdanuje zisk
(loiz, 30.12.2010 15:09:33)
Odpovědět
Pro vsechny: pokud se zisk zdani, tak maji fotobaroni jenom mensi VEJVAR, rozhodne to nikoho z nich nezlikviduje.

Opakuji: dan se plati ze ZISKU.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(felix.julec, 29.12.2010 9:44:48)
Odpovědět
To je bohužel daň za to že byli zelení chvíli "u válu".Tito škůdci už by neměli nikdy dostat šanci,aby se dospělým pletli do řeči.Jsou příčinou tohoto problému.Ale zlobí i jinak.Např.u liniových staveb.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Stilet, 29.12.2010 22:17:16)
Odpovědět
Čeští zelení jsou těmi nejzelenějšími. Vždy Češi musí být ještě ve všem horlivější a být méně horlivým vzorem. Možná že za tím je komplex malosti a méněcenosti.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(alfa27, 29.12.2010 9:54:46)
Odpovědět
autor je zcela mimo.Předně zákon o fotovoltaice, jakkoli blbý,přiljal stát,ne podnikatelé ,ti jen přistoupili na podmínky státu(tedy mu uvěřili)a nyní mají doplatit na to, že stát si to špatně spočítal.Nemravnost je tedy v počínání státu,ne poidnikatelů.K těm odkazům-u neplatnosti právního úkonu platí, že dovolávat neplatnosti se může jen ten,který ji sám nezpůsobil,takže opět pane autore,kdo přijal zákon,stát nebo podnikatelé?Výkon práv z občanskoprávních vztahů v rozporu s dobrými mravy předpokládá, že smlouva, která je nemravná,je uzavřena minimálně mezi ne stejně silnými subjekty.Např. malým podnikatelem pekařem a dominantním podnikatelem dodavatelem elektřiny.Vysvětlete mi proč považujete stát, který takto smlouvu uzavřel přijetím zákona, za slabšího partnera.Stát samozřejmě může přijímat daňové zákony,ale nesmí tímto způsobem obcházet jím uzavřené smlouvy a znevýhodňovat jednostranně druhou stranu kontraktu.Máme tedy daň z příjmu a ta musí platit v sazbě pro pekaře,cukráře, fotovoltaiky apod. Jakmile speciálně pro fotovoltaiku vymyslíme zvláštní daň, kterou platí jen oni tak je to porušení,smlouvy i mravů.Stát se prostě neměl zavazovat,že 5 let bude vykupovat elektřinu za takovou cenu.Pak by asi bylo i méně elektráren,protože podnikatelé by investovali jinam.Nyní stát porušil svůj smluvní závazek a vy to považujete za dobrý mrav.Úžasné.Co kdyby např. na jaře stát řekl,že bude vykupovat pšenici,zemědělci by zaseli a v létě by stát řekl,že vykupovat bude jen za půlku.To by bylo dobré?Co kdyby to udělal soukromník? Skončil by u soudu.Stát vypíše novou srážkovou daň s pšenice.Pokud máte tento náhled,pak v tomto státě nedoporučuji žádné spoření ani investice,protože si třeba budete spořit na penzi a za 20 let se státu bude zdát velká,tak zdaní 50% všechny penze nad 30 tisíc měsíčně.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jan Zeman, 29.12.2010 14:23:06)
Odpovědět
Zde je krásně vidět, jaké mají lidé skoro trestuhodně naivní představy o státu a mravech.
Je snad mravné, aby na vyslovené nesmysly protlačené klientelistickými politiky předchozích administrativ platili občané, aniž by pro ně z toho plynul nějaký efekt? Samozřejmě není. Jestliže jedna administrativa protlačí zákon o nesmyslu, příkladně státní podpoře slunečních elektráren, pak se objeví horda vykuků a založí si příkladně webstránky nemakej.cz (jeden z portálů slunečnívh elektrárníků) a vesele dojí občana na účtě za elektřinu i daněmi. Pak je jen dobře, když voliči zvolí jinou administrativu a ta tomu zatrhne tipec. Důkazů o tom, že podpora slunečních elektráren byla protlačena nekalými metodami je tolik, že když si současná administrativa najme jen trochu dobré právníky, tak myslím tito vykukové nemají u soudů moc šancí.
A když jsme už u těch důchodů - pokud občané budou volit politiky, kteří stát a ekonomiku vytunelují a další administrativy už nebudou mít z čeho brát, tak samozřejmě k jejich snížení dojde - kde nic není ani čert nebere. To se můžete soudit třeba doalelujá.
Takže je to na vás - zvolte si zloděje a budete okradeni. Investujte do očividných pitomostí a proděláte kalhoty. To dá rozum (do hrsti, než se ucho utrhne).
Jinže lidi jsou jak malé děti, pořád si myslí, že stát je jejich tatínek a má vždy plnou šrajtofli.
Jinže ono je to tak, že ta šrajtofle je nás všech a ti, co jsou dospělí, si do ní od vykuků nechat šahat nemají.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Dan, 29.12.2010 16:48:00)
Odpovědět
Králem českých tunelářů je VK čti Václaa Klaus nebo Velká Kikina.

"Jeho ODS" a všechny její odvozeniny vyprodukovaly ty největší podvody novodobé historie a ve velkých koalicích se podělily i s bratry z čssd.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(alfa27, 29.12.2010 20:09:57)
Odpovědět
Ano je nemravné takový zákon přijmout.Ale kdo ho přijal? A do fotovoltaiky pak investovali nejen vykukové.Mimochodem,ti vaši vykukové si možná své vydupou v arbitráži,zatímco nevykukové na ni nebudou mít prachy a zkrachují.Jinak je příznačné,že pro tento zákon hlasoval i nynější ministr financí, která teď vymyslel srážkovou daň.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jan Zeman, 30.12.2010 4:56:32)
Odpovědět
Nejde ani tak o to kdo co přijal, jako kdo to navrhnul a protlačil. EU. Příkladně taková Lisabonská smlouva by také nebyla, kdyby nedošlo k vysloveně kriminálnímu nátlaku na parlament a prezidenta.
nezkrachuji - dan se plati ze zisku
(loiz, 30.12.2010 18:34:26)
Odpovědět
nezkrachuji - dan se plati ze zisku
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Axamit, 29.12.2010 11:14:21)
Odpovědět
Jako pozitivní výstup z fotovoltaiky by měly začít politické strany začít pracovat na ústavním zákonu, že do např. do desíti let budou na území české republiky zakázány veškeré dotace. Pro méně chápavé odkojené sdělovacími prostředky, že např. dostáváme dotace z EU a jak je to pro nás prospěšné, že nám někdo cizí "dá" peníze uvedu prostý fakt. Tuším, že od roku 2013 bude náš příspěvek do EU vyšší, než platby z EU a tak by jsme mohli stopovat výhodnost veškerých dotací. Za domácí úkol doporučuji se zamyslet např. nad výhodností dotací zemědělcům pro spotřebitele. Prostě slovo dotace je sprosté a více či méně ekvivalent slov jako je zlodějna, korupce, vyhazování peněz, podpora plýtvání a morálního hazardu.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jeeves, 29.12.2010 14:02:34)
Odpovědět
Jo hochu, dotace se zdejším diskutujícím líbí, jednou jsem tohle téma nadhodil a slíznul jsem hodně nadávek. Dotace zemědělcům byly nejoblíbenější. Prý bychom měli bez nich drahé potraviny. Všichni byli přesvědčeni, že peníze na dotace rostou na stromě...
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 15:25:56)
Odpovědět
Když se nepostaví dotovaná fotovoltaická elektrárna, nic se neděje - je dost elektřiny levnější. Když se nedají velké dotace na biopaliva - řepku olejnou, nic se neděje - nafta bez řepkového oleje bude levnější, motory se nebudou ničit. Když nebude dotace na krávu, prase a obilí (má je skoro celý civilizovaný svět - EU i USA, nelze z nich vyjmout jednu zemi), pole zarostou plevelem, zplaní a ceny dováženého obilí a potravin půjdou nahoru. Takže rozumným lidem není co vysvětlovat.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(axamit, 29.12.2010 16:22:07)
Odpovědět
Většinu dotací na zemědělce odstranili na Novém Zélandu a výsledek. Jejich zemědělství se stalo jedno z nejvíce konkurenčních na světě. Jinak samozřejmě platí, že dražší potraviny po odbourání dotací by více než kompenzovalo příslušné snížení daní, které se musí na dotace vybrat. Jak by fungoval svět bez zemědělských dotací ? Inu celosvětově by byly nižší daně a dražší zemědělské produkty a v sumě by vydělal spotřebitel. Zároven by bylo možno zrušit tzv. rozvojovou pomoc, protože nic neničí rozvojový svět více, než dotace na zemědělství ve vyspělých státech a samozřejmě celní bariéry na zemědělské produkty z rozvojových zemí. A místo strašení lebedou si stačí uvědomit, že tam kde není pole, či pastvina může u nás všude růst les.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 18:38:35)
Odpovědět
Velmi dobrý nápad. Všude na polích a lukách vysadíme les, který roste do mýtního věku 8O až 120 let. Za 20 let si to rozmyslíme a začneme asi lesy zase klučit a vypalovat. Tato krajina má ideálně jako kulturní vypadat tak že 1/3 území má tvořit les, 1/3 pole a 1/3 louky, pastviny a zahrady. A lidé, kteří do toho vůbec nevidí a nerozumí - do toho nemají hloupě kecat. On i les je většinou bez dotací ztrátový. Např. se u něho také vůbec neoceňují v praxi celospolečenské funkce - protierozní, mikroklimatologická, retence vláhy, funkce "větrolamu", čistění ovzduší, výroba kyslíku, estetika ap.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(obcan777, 29.12.2010 13:39:30)
Odpovědět
Oranzovy Paroubkuv zakon 180/2005 Sb. je nejvetsi tunel v dejinach nasich zemi. Oranzovi zlocinci v symbioze s komunisty a za podpory vetsiny KDU-CSL protlacili snemovnou zakon, ktery mel pomoci nejvyssi podpory FVE na svete vytunelovat z kapes obcanu CR neuveritelneho pul BILIONU Kc (bilion je 1.000.000.000.000). Jen nahodou si oranzovi mafiani urychlene poridili FVE, ktere si zasponzorovali zakonem (napr. Skromach ma udajne hned tri).

Kam se na bilionovy oranzovy Hyper-tunel hrabou vsichni krejcirove, kozeni, pitrove, rathove, svobodove a dalsi tunelari dohromady ! Na oranzovou mafii nemaji!
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 15:30:00)
Odpovědět
Vcelku skoro pravda - jen ten obrovský tunel začal v EU u těch zelených do.bytků a lobbistických da.rebáků Cohna Bandita a jejich přisluhovačů Bursíkovců.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(FTV, 29.12.2010 16:21:01)
Odpovědět
Ano, ale EU doporucena vyse podpory byla velmi podstatbne nizsi, nez ta oranzova. Vsechny ostatni staty EU doporuceni aplikovaly rozumne, napr. Slovinsko podporuje FTV mene a degresivne s vykonem. Jen nasi oranzovi tunelari se po vzoru Klondike chteli zabezpecit, az je nikdo nebude volit...
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Dan, 29.12.2010 16:43:25)
Odpovědět
To je Kalousi pitomost, fotovolatika a větrníky zažívají masivní boom všude ve světě, jak v EU tak v Austrálii, Kanadě USA či číně, vč. Japonka !

Fotovoltaika není nemravná, nemravné jsou zákony na její dotaci, které vyrobili čeští národní tuneláři.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Kalous, 29.12.2010 18:49:40)
Odpovědět
No jo Dane, zase jsi musel vytáhnout nějaké moudro. Proč by nebyla fotovoltaika výhodná tam, kde je obecně málo levné elektřiny (my jí máme nadbytek a vyvážíme ji) dobré sluneční světelné podmínky - zejména jižnější oblasti, kde je neúrodná půda (u nás často na nejúrodnějších polích) - nejlepší by byla fotovoltaika na Sahaře. I větrníky mají smysl na větrných místech (u nás je vítr spíše vyjímka), na pláních u moře ap. a ne s nimi jen hyzdit krajinu jak u nás. Jde o místní optimální variantu a ne tvrdou direktivu bl.bců z EU a místních poskoků a obratných lobbistů - což je u nás. Zatím stačil jen průzkum, doplňkové zdroje (např. fotovoltaika na budovách) a vyhodnocování - a ne totální blázinec a vyhazování miliard !!!
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Stilet, 29.12.2010 22:27:02)
Odpovědět
To mělo být jasné každému. Čechy jsou obklopené horami, které ty větry omezují. To také za to můžou v ČR Židé, že se tam staví větrníky ač větru je maličko? Toho slunce také nebývá nějak moc. Většinou je pod mrakem. Kolik dnu v roce je slunečných aby se vyplatilatá fotovoltanika?
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Jan Zeman, 30.12.2010 5:11:28)
Odpovědět
Fotovoltaika se sama nevyplatí ani v poledne v červenci. Zbytek má oranžovozelenočernokabátnickým vykukům doplatit občan.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Stilet, 29.12.2010 22:20:35)
Odpovědět
Jistě Kalousi, Vždyť ten Cohn Bendit je ten řádící spratek z let šedesátých. Bursík byl a je měňavka. Politická améba. Už deklší dobu o něm nebylo slyšet. Jsem zvědav kdy a ve které straně se ukáže.
Re: Zdaňovat nemravnou fotovoltaiku je správné a legální
(Radek, 29.12.2010 20:02:20)
Odpovědět
Schválení výkupních cen elektřiny z fotovoltaiky na 15-20 let byl účelový komplot socanů,lidovců a zelených.Vyvodit osobní zodpovědnost a tresty.Výmluva na unijní doporučení neobstojí ,neboť máme i jaderné elektrárny a ČEZ prodává elektřinu i do zahraničí.Když tak měla být cena vázána na náklady s propočtem každý rok a pouze roční nárůst např.10-20 MW.Rozhodně však neumožnit stavby na zemědělské půdě,nechal bych je odstranit,neboť dnes již dovážíme prakticky všechny zemědělské produkty,když před 20 léty jsme je vyváželi!!!Nedoceněný a nepojmenovaný zločin na českých občanech.