reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR

Autor: Ivana Haslingerová | Publikováno: 6.1.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Pravice je idea, pravice je svoboda. Pozvedneme-li křesťanství tam, kam patří, máme zde okamžitě pravici a naopak cestou ke svobodě musíme na křesťanství narazit.“ Petr Hájek

„Chce-li pravice účinně hájit svobodu, musí hájit mravní řád, neboli náboženství. Jinak  bude pravice jen užitečným idiotem levice.“ Michal Semín.

„Než příslušnost k národu je pro nás mnohem důležitější příslušnost k západní civilizaci. I když se zdráhám říkat, že jsem proamerický, když je nyní v USA prezident, který tam je.“ Roman Joch

„Primárně čeká pravici obhajoba národa před „Novým světovým řádem“. U nás ho prezentují Havlovci. Je na čase postavit se proti nim a vyhlásit jim válku!“ Adam B. Bartoš

Takové a mnoho dalších názorů si vyslechli účastníci semináře s příznačným názvem „Hovory na pravici“. Signatáři „Manifestu D.O.S.T.“, který tak pobouřil Antifu a především levicové pravdoláskovce, že někteří z nich navrhovali dokonce po předpokládaných vítězných parlamentních volbách socialistů upalovat jeho signatáře na náměstích (viz článek Na webu je seznam konzervativců určených k likvidaci), se na něm zamýšleli nad otázkou, před jakými úkoly dnes stojí pravice a jak má jednat, aby zůstala politicky relevantní a přitom neztratila svou identitu. Signatáři měli štěstí, že volby vyhrály serióznější strany a oni si tudíž vesele žijí neupálení dál, dokonce si dovolují radit se o tom, jak nastolit nejen u nás ale v celé Evropě skutečnou pravicovou politiku. Při poslechu jejich přednášek se dokonce zdálo, že je řada vyjádření paní Tydlitátové a podobných krvežíznivých dam, které si přály naložit s nimi jako za inkvizice s čarodějnicemi, povzbudily k ještě většímu úsilí.

Přestože jsem vyslechla na podobná témata během porevolučních let mnoho seminářů, na tomto padaly opravdu nestandardní postřehy. Ono se to také dalo očekávat, neboť pole přednášejících bylo opravdu hvězdné.

Roman Joch, ředitel Občanského Institutu a poradce premiéra Petra Nečase, Petr Hájek, vicekancléř prezidenta republiky Václava Klause, Adam B. Bartoš, redaktor serveru prvnizpravy.cz, kterého za jeho postoje vyhodila Mladá fronta DNES, Michal Semín, ředitel Institutu sv. Josefa, Ladislav Bátora, předseda Akce D.O.S.T. a moderátor semináře. (Na obrázku zleva.)

Ladislav Bátora zahájil přednáškový večer vzpomínkou na českého národního buditele a liberálního politika, který spolu s Františkem Palackým a Karlem Havlíčkem patřil od 40. let 19. stol. k vůdčím organizátorům českého národního života, Františka Ladislava  Riegera.


A pak již následoval večerní seminář, na kterém se přítomní mj. dozvěděli, že pravice = svoboda. Skutečná pravice u nás není a i v Evropě je naprosto neznámým pojmem, protože pravice je idea, kterou v sobě přináší křesťanství a k tomu je současná Evropa vlažná. Bez křesťanství svoboda visí ve vzduchu, stává se libertarialismem. V totalitních společnostech neexistuje svoboda, neboli pravice, protože tam neexistuje křesťanství. Jakmile žijí lidé v nesvobodě, probíhá tam podobný proces jako u nás v době totalitární formy socialismu či v Číně v současném  totalitním konfucialismu. Pravice nemá vizi, protože vize je čistě levicový pojem. Kam má někdo někoho vést, to ví jen Bůh, my obyčejní smrtelníci to neznáme. Hlavního protivníka pravice je třeba hledat v Novém světovém řádu, který chystá světová miliardářská elita. EU jako taková je výsledkem jejího spiknutí par excelence. Prvořadým úkolem pravice je s touto hrozbou bojovat...

Ale nepředbíhejme a dejme slovo přednášejícím:

Roman Joch se nejprve zamýšlel nad praktickým pohledem na to, co by měla dělat pravice u nás i venku. Dospěl k závěru, že odpověď je stále stejná a bez módních vlivů. Pravice musí bojovat proti přebujelému státu, enormnímu zdaňování a přerozdělování, proti státu garantujícímu takový socialismus, kde všichni budou bohatí. Zde naše pravice podle Jocha prohrála, současný stát zdaňuje a přerozděluje příliš a místo socialismu, kde všichni budou bohatí, jsme dospěli ke státu garantujícímu socialismus, kde jsou vlivem přerozdělování všichni chudí a který jim ve svém důsledku ubližuje. Zatím prohrává se socialismem především z důvodu, že si kamarádi přidělují mezi sebou zakázky a proti tomu musíme bojovat.

Druhý důležitým bodem, kde se liší pravice od levice, je podle doktora Jocha rodina. Vláda řeší, jak dělat prevenci proti domácímu násilí. A právě zde jsou jasně vidět odlišné postoje levice a pravice. Zatímco levice volá „dejte nám peníze  a my Vám Vaše děti kolektivně vychováme a dáme jim zadarmo vzdělání“, pravice tvrdí, že by se měly děti vychovávat dle názorů rodiny, neboť klasická rodina není zdrojem, ale prevencí společenských patologů. Žádný stát nemůže nikdy nahradit hromadnou výchovou rodinu.

Doktor Joch připomněl projev Václava Klause k 28. říjnu 2010 o smyslu našeho státu, který byl podle něj nejlepším projevem, jaký kdy pronesl. Pan prezident v něm varoval před pokusy o ustavení globální vlády. Mj. řekl: „Není možné si nevšimnout, že se „integrační“ snahy politických elit největších zemí světa stále více a rychleji přesouvají ze sociálně inženýrského projektování v rámci států a kontinentů na rozměr interkontinentální, vlastně celosvětový. I v tomto ohledu jsou současné na mnoha místech světa se vyskytující ekonomické problémy katalyzátorem a urychlovačem vývoje velmi problematického.“ Podle Romana Jocha jsou tyto integrační snahy světových elit opravdu velké nebezpečí, které na štěstí není ale akutní, protože ho zabrzdily volby v USA a vize rozpadu EU, která zažívá nejtěžší období od svého vzniku.

Názor Václava Klause, že má být národní stát hlavním zdrojem naší suvereity prý ale nesdílí a pokládá ho za stylizaci. „Celých 70 let západní pravice byla směrem zdůrazňujícím západní patriotismus proti komunismu a nacismu. Thatcherová neustále říkala „Já jsem vždy proamerická“. To já netvrdím. Pro nás je nutné být součástí celého Západu. My nejsme tak bohatí jako Švýcaři, abychom si platili vlastní armádu. Musíme proto být pod ochranou západní aliance. Než příslušnost k národu je pro nás mnohem důležitější příslušnost k západní civilizaci. I když se zdráhám říkat, že jsem proamerický, když je nyní v USA prezident, který tam je," uvedl pan poradce a vysvětlil, proč chce být součásní Západu a nikoli Východu: "Ruské pojetí svobody a smyslu života je odlišné od toho, co my si pod tím představujeme. Jsme sice proti levicově liberálnímu modelu EU, ale v Rusku bychom nepřežili už vůbec. Tři největší státníci Metternich, Bismarck, Disraelli tvrdili, že Rusko nesmí ohrožovat naší civilizaci. Vzpomeňme, jak žilo pod Ruskou nadvládou Pobaltí."

„Omyl je v tom, že vycházíme z předpokladu, že u nás pravice je. Já říkám, že není,“ zdůraznil hned v úvodu Petr Hájek a pokračoval o stupeň výše v obecnosti definice pravice: „Když řeknu pravice, myslím současně na svobodu. To je základní rovnítko. Pravice = svoboda. Pan Joch patří k praktickým provozním věcem. Jde mu o provoz a ne  pravici. Pravice je ale  idea.

Pan vicekancléř upřesnil, že si musíme ujasnit pojmy, aby nás nezradila sémantika. Hovoříme-li o pravici u nás, pak bychom tím měli mínit pravici parlamentní, kterou má on na mysli. „Z nás, co zde sedíme, bych velmi snadno utvořil pravicovou stranu, ale neměla by větší význam než Svobodní, při vší úctě k nim. Pokus o pravicové vidění tam existuje podobně jako u křídel křesťanských demokracií, i když tam je již hodně nalevo.“ Jadérko občanské pravice u nás vzniklo podle Petra Hájka začátkem 90. let, ale bylo nakonec z Parlamentu odstraněno. Takže skutečná pravice nemá u nás vliv. V Evropě pravice není, s odchodem baronky Thatcherové skončila i ve Velké Británii, v EU už vůbec neexistuje. Tam jsou hlavními představiteli křídla nazývaného pravicí David Cameron a Petr Nečas. Nečas je ctihodný člověk a Cameron je zelená unionistická karikatura pravice. Relevantní pravice existuje pouze v USA i přes všechny hrůzy jejich exponentů drtících ideu pravice v zámoří republikánským mainstreamem. Je to proto, že USA jsou nemrtvou společností, která umí produkovat jadérka občanského vzdoru, který se pokoušeli bezvýsledně umlčet neokonzervativci v čele s George W. Buschem.

„Pravice je v Evropě neznámý pojem,“ konstatoval Petr Hájek a hned si odpověděl, proč je tomu tak: „Protože jsou v ní finanční složitosti. Evropa navykla státu blahobytu a jde jí velice těžko se z toho snu probudit. Evropa a zvlášť EU jsou v předrozpadovém stádiu. Proto EU směňuje myšlenku svobody, čili pravici, za nabídky establishmentu. Proto v ní není po pravici poptávka a vytváří se jakési levo-pravé spektrum, aby bylo oč se přít. Probíhá tam podobný proces jako u nás v době totalitární formy socialismu, v níž jsme žili od února 1948 do listopadu 1989. Totalitářské prvky vedoucí k podobné totalitě se v Evropě již objevují, ale většině občanů to zatím nevadí, nedotýká se jich to totiž  tak silně jako okamžité ekonomické obavy a úzkosti. Až zjistí, že jde o jejich bytí, tak si na ideu svobody vzpomenou!

Co by měla pravice v této situaci udělat, kam by měla  posunout společnost a proč tomu tak vůbec je? Podle  Petra Hájka je to proto, že evropská pravice je bez křesťanského rozměru: Křesťanství v sobě přináší ideu svobody, neboli pravice. Jinak svoboda visí ve vzduchu, stává se libertarialismem, který se ptá jen po jedné stránce svobody.  Ale svoboda je komplexní. Ne jen to, že člověk dojde k závěru, že ho socialisti štvou. V Evropě je, bohužel,  křesťanství povadlé, unavené a mdlé. Pozvedneme-li křesťanství tam, kam patří, máme zde okamžitě pravici a naopak cestou ke svobodě musíme na křesťanství narazit.“

V totalitních společnostech neexistuje svoboda, neboli pravice, ani křesťanství. Jakmile žijí lidé v nesvobodě, probíhá tam podobný proces jako u nás v době totalitární formy socialismu. Nejen u nás, ale ani v Číně nikdy nebyl a není komunismus, ale totalitní teze konfucialismu. Konfucialismus  není křesťanská myšlenka, neobsahuje nic o transcedenci a nutně se tudíž vyhýbá projevům svobody. „EU a USA si naivně myslí, že jejich vznešená mise musí tento domnělý komunismus porazit. To ale nejde. Je to jeden z jejich největších tragických omylů. Stejně tak je cesta ke svobodě v Rusku něco, čemu jako Evropané nerozumíme. Ruské koncepce svobody jsou naprosto odlišné od evropských. Doporučuji každému, kdo mi nevěří, prostudovat knihu, kterou mi doporučil pan kardinál Špidlík ,Koncepce světa podle Dostojevského‘,“ uvedl Petr Hájek.

Přesto všechno je  pan vicekancléř optimista. Situace není sice veselá, pouhý fakt, že desítky let je svoboda v Evropě ničena a žijeme v Evropě s vrcholem v 18. století, není dobrý, ale i dříve byl ohrožen stát a svoboda nejrůznějšími způsoby. Bylo ohrožováno křesťanství a vždy se z toho dostalo. Transcendentní rozměr této naděje nám umožňuje říci, že žijeme rozměruplný čas.

Adam B. Bartoš zdůraznil, že musíme pracovat s faktem, že od roku 2004 a speciálně od roku 2009 nejsme suverenní země. To, že jsme přijetím Lisabonské smlouvy přišli o suverenitu, byla zásadní prohra konzervativní pravice a proto jejím základním úkolem je snažit se ztracenou suverenitu získat zpět. "Jak to ale provést? Co dělat? Co jsme udělali pro zachování suverenity?" ptal se Bartoš a jeho odpověď je následující:

DOST bojovalo do poslední chvíle za státní suverenitu. Nesmí v tom přestat. Bude to obtížné zejména proto, že navíc čelíme zásadnímu útoku na náš národ jako takový. Nejmocnější bankéři a miliardáři si dali za cíl zrušit národy a národní státy jako takové. Národ je pro ně nepohodlný. Jsme svědky spiknutí, kdy světová miliardářská elita chystá plán celosvětové vlády – Nového světového řádu – a začíná ho aplikovat v praxi. EU jako taková je výsledkem jejich spiknutí par excelence. Byla založena za politickým účelem, přesto stále licoměrně tvrdí, že pouze za účelem hospodářské spolupráce.

To, že se pravice s těmito trendy světového národa nezabývá, je trestuhodné. Hlavního protivníka pravice je třeba hledat v Novém světovém řádu. Absolutní prioritou pravice je proto obhajoba národa a lidské svobody. Národ tvoří rodiny, takže jde to i o obhajobu rodiny. Heslem pravice musí být: „Za národ a za rodinu“. Je šance zvítězit? Elity budují Nový světový řád desítky let. Máme vůbec šanci je dohnat? Máme, protože Nový světový řád si přeje jen pár lidí, byť mocných, ale mít svůj národ si přejí miliardy lidí na této planetě.

Jak ale máme bojovat u nás doma s Obamy, Söresi, Rockefellery..? To opravdu nejde, ale jde bojovat s jejich obdivovateli a spojenci, s jejich pátou kolonou, v čele s Václavem Havlem. A zde se již dá dělat leccos. Možná ani pan Havel neví, jaké zrůdnosti slouží. On a jeho lidé obdivující tyto megalomanské světové elity a lichotí jim, že na ně promluví,  jsou tím  ale nebezpečnější než naši levičáci. Za „Pravdou a láskou“ se skrývá hlavní protivník české pravice. Musíme  proti ní postupovat a možná se  v budoucnu budeme muset spojit  i s levicí, abychom jejich šílenství zastavili.

Bartoš nakonec vše shrnul do jasné věty: „Primárně čeká pravici obhajoba národa před Novým světovým řádem. U nás ho prezentují Havlovci. Je na čase postavit se proti nim a vyhlásit jim válku!“

Tím, že nás ohrožuje nejen stát národní, ale i globální vláda – Nový světový řád – se manévrovací prostor pro pravici podle Michala Semína snižuje. Proto se musíme především zasadit o to, aby se rozhodování o nás přeneslo domů.  I kdyby se to podařilo, musíme dál hlídat svůj stát a hájit svobodu, protože k pravici starost o svobodu patří. Na rozdíl od pana vicekancléře si pan Semín myslí, že Svoboda nikdy nemá povahu cíle. Je to je prostředek k jeho dosažení, prostředek k dosažení mravního zákona, neboli náboženství. V obci je maximálním dobrem to, z čeho mají prospěch všichni a to je, jak moudře pravil již Aristoteles, ctnostný život. Pro svobodu z toho plyne závěr, že její hodnota je podmíněna mravním řádem.“

Zásady dobrého života musí mít původ mimo lidský život. Mravní relativismus má proto pro svobodu fatální důsledky. Hodnotový relativizmus pošle svobodu ke dnu. Krajně liberální chápání svobody vede k opačnému výsledku. Chápání svobody pod heslem  „Nevaž se, odvaž se“ podvrací stabilitu společnosti a státu. Pro existenci státu je důležité účinné uznání mravního zákona. Má-li pravice hrát důstojnou roli, pak musíme uznat hodnotu mravního života. Pravice musí hájit instituci manželství, rodinu, právo na důstojný život i důstojnou smrt. „Chce-li pravice účinně hájit svobodu, musí hájit mravní řád, neboli náboženství. Jinak  bude pravice jen užitečným idiotem levice,“ uzavřel Michal Semín.

Po přednáškách vypukla diskuse trvající až do doby, kdy služba přišla uzavřít sál:

Snad největší nesouhlas projevil k překvapení přítomných předseda Svobodných Petr Mach. "Nesouhlasil jsem s mnoha tezemi. Velmi ostře nesouhlasím ale zejména s tezemi Petra Hájka, že bez křesťanství nemůže být svoboda a že není u nás  poptávka po pravici. Pro naši stranu hlasovalo 38 000 lidí a pro ty je svoboda důležitá. Cožpak v Izraeli nemůže nastat svoboda jen proto, že není křesťanským státem?“ rozhořčil se Mach a doplnil, že nesouhlasí také s Michalem Semínem, že pouhá svoboda nemůže být cílem. „Naše strana může mít svobodu jako cíl. Nesouhlasím také s tím, že  musíme tahat do politiky morálku. Mravnost nejde politicky zavést, ta je na každém jednotlivci.“

Petr Hájek se nedal: „V Izraeli nemůže být svoboda. Tedy svoboda evropského typu. Ne, ne! Respektuji judaistický typ víry, ale není to svoboda našeho typu. Totéž platí pro Rusko a Čínu. Já za sebe věřím vývoji judaismu i Číny a touze jejich lidí po svobodě,  ale žiji v Evropě stojící na křesťanských kořenech a pod pojmem svoboda rozumím něco úplně jiného než oni. Rozumím Machově  touze po svobodě, ale jeho názor, že je v naší veřejnosti touha po svobodě nesdílím. Ostatně pouhých 38 000 hlasů pro jeho stranu je odpověď sama o sobě. To nestačí ani pro vstup do Parlamentu, natož na převahu v něm.“

„Nemyslím si samozřejmě, že by strana měla být polepšovnou na zmravnění společnosti. Politika je ale péčí o obec a nastoluje podmínky ke společnému životu. Občané očekávají, že ty podmínky budou spravedlivé. A spravedlnost je sama přece mravní kategorie. Politika není sice nástroj k vynucování si mravnosti, ale tělo bez duše je mrtvé a politická obec bez podhoubí mravního také odumírá,“ vysvětlil Petru Machovi svůj postoj  Michal Semín.

Alexandr Tomský se snažil zmírnit nedorozumění mezi přesedou jeho strany Machem a přednášejícími vysvětlením, že v sekularizovaném světě je křesťanství a židovství pro každou politickou stranu kontraproduktivní. Svoboda je ale univerzální. Šance pravice je šance konzervatizmu. Pravice proto podvědomě tyje z konzervatizmu. Nakonec dělá kompromis se sociálním státem. Pravice v Německu je sociálně demokratická. Konzervativní instinkt skomírá vedle přesvědčení, že se to nepodaří nebo bude hůř. Pravice je prostě v nevýhodě, protože dvě třetiny občanů mají nízký plat a socialisté slibují, že jsou schopni zajistit největší dobro právě tomuto největšímu počtu lidí a současně slibují individuální liberalismus.

Dušica Zimová a Jan Skácel se důrazně zastali Ruska. Podle paní Zimové k nám přišlo křesťanství z východu  a západ nám přinesl Mnichovem utrpení větší než Rusko. „ČR má ale smysl pouze, když se udrží v kontextu západní křesťanské civilizace, jejíž architektonické pozůstatky vidíme z oken. Tlupa pohanských barbarů s tímto vším určitě nebyla spjata.  Nedávno byla v Evropě rozprava, zda Karel IV. byl král český, německý či lucemburský. Karel IV. byl císař všech, ale současně i náš. Všichni Evropané sdílející náš světonázor jsou naši spojenci. Nejvíce Polsko. Rusko ale ne, tam byla role církve vždy služebná. Putin chrání sice pravoslaví, ale chce zřejmě, aby bylo opět služkou státu a pomohlo mu upevnit jeho moc,“ vetoval Roman Joch.

Na hlas z pléna, že si musí pravice hlavně stanovit priority a na jejich prosazování se sjednotit a nezahlcovat se podružnými dohady a že si musí stanovit jasnou vizi, reagoval Petr Hájek, že vize je čistě levicový pojem. Proto ji pravice nemá. „Kam má někdo někoho vést, to ví jen Bůh, my obyčejní smrtelníci to neznáme. A také to samozřejmě ví levice (úsměv). Nám nezbývá, než být pokornými k dějinám a ke státu, toť vše. Na dotaz „Kde je vize pravice“ proto odpovídám, že není nikde. To je ta svoboda.“

Tím udělal pan vicekancléř skvělou tečku za seminářem i diskusí k němu.

Sympatické bylo, že po skončení akce si přítomní mohli ještě mezi sebou popovídat v zamluveném salonku útulné restaurace u Valšů a tak seminář pokračoval v neformálním duchu do velmi pozdních nočních hodin. A jak jsem tak poslouchala rozhovory, daly by se shrnout následovně:

"Světové elity spolu s Havlovou pátou kolonou třeste se, my Vaší globální světovládu u nás nedopustíme! Chceme svobodu neboli pravici a ne totalitární celosvětový socialismus!"

(D.O.S.T. vznikla jako zkratka ze slov Důvěra, Objektivita, Svoboda, Tradice)

www.fragmenty.cz

reklama
4393 čtenářů | 55 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Brabec, 6.1.2011 4:25:56)
Odpovědět
Díky za stručné info
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Karkulka, 6.1.2011 6:59:49)
Odpovědět
No konečně, ale trvalo to.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Jiřinka, 6.1.2011 9:45:09)
Odpovědět
Nejsem tak vzdělaná jako výše uvedení pánové, ale některé věci, které zde vyjadřují by se daly označit za rasistické a xenofobní. Spolek uzavřených a životem nežijích bl...ů.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Pepan, 6.1.2011 10:06:14)
Odpovědět
Pozor s těmi nálepkami. Z vlastních zkušeností už vím, že praporem "rasismu a xenofobie" mávají především ultrablbci a neokrávy.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Jiřinka, 6.1.2011 10:19:06)
Odpovědět
Jestli jste to dobře četl, myslela jsem tím názory na presidenta Obamu. A mimochodem , vaše vyjadřovací schopnosti jsou katastrofální.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Pepan, 6.1.2011 10:28:22)
Odpovědět
Já už holt jinej nebudu. To víte, jak vidím někoho ohánět se rasismem a xenofobií, získávám hned pocit, že takového člověka lze libovolně urážet. Prostě proto, že si začal.
A s tou xenofobií vůči Obamovi bych byl velice opatrný. Naznačujete tím snad, že prezident Obama je ve skutečnosti nějaký neamerický přivandrovalec? Nebo že snad, nedej Bože, zfixloval před volbami svůj rodný list?
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 6.1.2011 11:26:16)
Odpovědět
:-)...pěkný...
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Čtenář 1, 6.1.2011 12:37:13)
Odpovědět
Já zase získávám ten pocit, když vidím a slyším urážlivé výroky Hájka a spol. Ti ubožáci, kdyby nebyla "pravda a láska", což neustále trapně omílají dokola, tak si nemají ani o čem pokecat. A k inicitivě D.O.S.T. se nemá ani cenu vyjadřovat s těmi politickými nevěrohodnými turisty, jestli toto má být pravice, tak potěš.......
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(barák s oknama, 6.1.2011 22:51:11)
Odpovědět
pěkně jsi to té "vzdělané" Jiřce vysvětlil, ale ona to stejně nepochopí. Možná až jednou půjde z nějaké inteligentní Havlovy hry v divadle a její přičmoudlí přátelé zrovna nebudou mít na flašku a kromě její kabelky jí utrhnou i kus ksichtu. Potom se z ní možná stane xenoslepice.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Jiřinka, 7.1.2011 10:30:46)
Odpovědět
Vůbec mic jste mi pánové nevysvětlili. Ne každý se chlubí jako vy ,, vzděláním ". Co je to rasismus jsem na vlastní kůži zažila. Kdežto vy o tom pouze diskutujete. A mimochodem ,já vás také nenazývám xenoblbci!
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 6.1.2011 10:39:09)
Odpovědět
Které například?
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 6.1.2011 10:08:13)
Odpovědět
S mnohými názory prezentovanými v článku vřele sympatizuji. Nemohu však souhlasit s formulacemi typu "bojovat proti..." či "vyhlásit válku...". Myslím, že s takto negativním postojem nelze vyhrát. Potenciální vítěz nikdy nebojuje proti něčemu. Ten vždy bojuje za něco. Pánové, až se rozhodnete bojovat za svobodu, ráda se přidám:-) A snad nás bude víc.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Stallker, 6.1.2011 12:29:38)
Odpovědět
Zdravíčko Sunny :-) a jako obvykle souhlas. Bojovat za myšlenku nebo za svobodu. Nic víc...
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Mešuge, 6.1.2011 17:24:38)
Odpovědět
Já bych chtěl bojovat za právo zoofilů..

nikdy mi nemůže bránit souložit kocoura a adoptovat s ním společně cikánské dítě..
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Josef Novák, 6.1.2011 10:54:05)
Odpovědět
Jedni píšou seznam konzervativců určených k likvidaci, druzí zase seznam pravdoláskařů. Jen teď nevím kdo je ten fanatik.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Hm, 6.1.2011 11:18:38)
Odpovědět
A ten seznam pravdoláskařů taky otevřeně vyzýval k politickým vraždám? Asi ne, co?
otevřené výzvy k vraždám?
(Samuel Vitovsky, 6.1.2011 12:00:53)
Odpovědět
Který seznam konzervativců vyzýval k vraždám? Když byly ty výzvy k vraždám "otevřené", neměl by pro Vás být problém na ně poslat nějaký odkaz.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Hm, 6.1.2011 12:55:11)
Odpovědět
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/na-webu-je-seznam-konzervativcu-urcenych-k-likvidaci/
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Samuel Vitovsky, 6.1.2011 14:48:46)
Odpovědět
To je ono?
Slova o věšení na kandelábrech, za která se jejich autorka sama omluvila, a to s vysvětlením, že byla zhulená, mají nějakou hodnotu? Tohle Vám stojí za zmínku? To není "otevřená výzva k vraždám"! Ani náhodou!!!

A ještě k tomu jako zdroj uvádíte článek A. Bartoše, který sám sepsal seznam lidí, které zase on nemá rád (http://www.euportal.cz/Articles/6935-dokud-bude-klaus-dychat-halik-sverak-sommerova-a-spol-budou-podepisovat-dalsi-petice-za-ukrizovani-klause-za-blahoreceni-havla-.aspx).

Nemyslím, že Bartoš je fanatik. Jen má problém s racionálním, objektivním a poctivým uvažováním.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Hm, 6.1.2011 15:41:59)
Odpovědět
"A potom vyhraje levice a vás budeme věšet na kandelábrech a pálit na náměstích. Mám seznam hlavních českých klerofašistů, klerofašistek a lidí odporujících rovnosti, a stejně tak dopadnou i všichni členové této skupiny (...) Matka Země žízní po krvi klerofašistických prasat zneužívajících malé chlapce a odpírající ženám svobodně zacházet se svým tělem. Její touha bude naplněna. Nikdo nás nezastaví!"
Jasně, vlastně to je jen takové přátelské pravdoláskařské popichování.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Samuel Vitovsky, 6.1.2011 16:06:30)
Odpovědět
"Dobrý den, zmíněný text o kandelábrech a krvi u seznamu ´konzervativců určených k likvidaci´ jsem napsala silně naštvaná a navíc pod vlivem alkoholu a marihuany. Omlouvám se, pokud jsem tím někomu ublížila," stálo v mailu podepsaném Radomírou Clément.

Prosím, nebuďte nefér (nebo fanatik, nevím, co z toho jste) a nešermujte slovy jako "pravdoláskařské popichování". Ta osoba je evidentně mimo mísu.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Hm, 6.1.2011 16:29:40)
Odpovědět
Jistě. Ostatně, soudní síně jsou plné lítostivých gaunerů, kteří najednou s vidinou nebezpečí potíží či trestu zjišťují, že je jim to všechno vlastně líto a že v podstatě za nic nemohou, to všechno démon alkohol.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Samuel Vitovsky, 6.1.2011 16:41:20)
Odpovědět
Dobře, dejme tomu, že i tahle zhulená kráva může být nebezpečná. Ale to, že ji Vy a A. Bartoš spojujete s "pravdoláskaři" už je zavádějící.

Navíc. Co přesně začíná být nebezpečné? Či, jak psal pan Josef Novák na začátků téhle debaty "fanatické". Když se nějaká alkoholická feťačka "naštve"? Nebo už to, že ji vůbec napadlo sepisovat seznamy nepřátel? Pokud to druhé, pak je dobré si připomenout, že A. Bartoš taky napsal svůj seznam... Předpokládám, že on ho psal ve střízlivém stavu.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Hm, 6.1.2011 16:56:31)
Odpovědět
S ohledem na to, že se "zhulená kráva" odvolává např. na to, že informace čerpala od paní Tydlitátové, mi to příliš zavádějící nepřipadá. Je to ostatně myšlenkový okruh, ze kterého vůbec vyvěrá podivný kal. Ti divočejší chtějí věšet, ti umírněnější zase považují za správné posílat do kriminálu lidi za to, co neudělali, aby je tím potrestali za to, co si možná myslí (pěkně o tom mluví pan Pecina třeba tady http://slepeckahul.pecina.cz/2011/01/zloba-slecny-eulalie-aneb-vera.html).
Pan Bartoš sice sepsal seznam petentů z veřejně přístupných zdrojů, aby tím poukázal na určitou provázanost těchto osob, ale na to má přece právo; ostatně, nikde nepíše, že by podepsaní patřili na kandelábry nebo do preventivní vazby.
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(Samuel Vitovsky, 6.1.2011 17:53:55)
Odpovědět
1) Představte si, že bych se já teď opil a zhulil a na facebook napsal, že bychom Holubovou, Rychlíka nebo Halíka měli zamordovat. A kdyby se mě někdo zeptal, jak jsem přišel zrovna na tahle jména, tak bych odpověděl, že jsem si je přečetl v Bartošově deadlistu. Vinil byste z toho Bartoše? Pak znám Vaši odpověď na otázku, co začíná být nebezpečné? Sepisování seznamů. Jestli ale nevidíte souvislost mezi mnou a Bartošem, nemůžete spojovat Radomíru Clément a Věru Tydlitátovou.
2) Tomáš Pecina (v tom Vámi odkazovaném textu) to popsal velmi trefně. Zásadní jsou myslím tato jeho slova: "A v tom je jádro pudla: jestliže opustíme basi racionality a místo o tom, co druhý skutečně udělal (tj. v daném případě, někam nalepil nálepku s odkazem na stránky www.odpor.org), obviníme ho z abstraktního zločinu přisluhování zlu, vzdáváme se dobrovolně všeho, co lidstvu přinesla moderní doba, a staneme na mentální úrovni lidí, kteří věřili, že čarodějnice zaprodaly svou duši Ďáblu ..."
Popisuje častou chybu v uvažování, ve vedení diskusí, v posuzování toho, co je a co není správné. Vy myslíte, že tuhle chybu dělají JENOM PRAVDOLÁSKAŘÍ?
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(barack s oknama, 6.1.2011 22:59:07)
Odpovědět
Hulubovou bych nemordoval nýbrž vystavil v ZOO. Tak šerednou ženskou jsem snad nikde nikdy nepotkal. Já jsem vožralej ale vyspím se z toho, ona bude hnusná navždycky :-DDDDDDDDDDDDDDDD
Re: otevřené výzvy k vraždám?
(vizír, 7.1.2011 9:41:35)
Odpovědět
mimochodem někteří lidé se pokusili sestavit seznamy židů v české politice a byla z toho hysterie jak kdyby měl být konec světa ,
přitom nikdo onen seznam nijak nekomentoval , prostě se jen pokusili zmapovat situaci
(a každá etnická mafie přesně tohle nemá ráda)

... a zde nějaká pravdoláska dělá seznamy a vyzývá ke kamenování a upalování těch lidí(zřejmě v duchu židovské tory která takto přikazuje nakládat s "modloslužebníky" ,a prostě s každým kdo se před "vyvolenou rasou" neplazí na kolenou) ...a je ticho po pěšině
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(kingsfield, 6.1.2011 11:20:43)
Odpovědět
Nice pics. A whole bunch of morons!
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Stallker, 6.1.2011 12:34:10)
Odpovědět
You are morons, everybody. Kingsfield a plane only!!!
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(kingsfield, 6.1.2011 13:26:07)
Odpovědět
Stallker, your English is as good as my Chinese!
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Josef Novák, 6.1.2011 14:29:56)
Odpovědět
kingsfield = junk yield
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(kingsfield, 6.1.2011 14:49:42)
Odpovědět
Novak=Curak
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Kalous, 6.1.2011 12:51:22)
Odpovědět
Dlouho jsem byl sympatizant iniciativy D.O.S.T ale tento článek mne z toho vyléčil. Jakési zidealizování svobody (skuteční svoboda pokud ji nebereme jen hmotně jako koncentrované peníze - to je poznaná nutnost se spoustou omezení, neboť naše svoboda může často být totožná s nesvobodou blžního), výrok pravice je svoboda či vidět záchranu v křesťanství, které nakonec spíše bohužel zklamalo a ztrácí "dobrovolně" sílu, odpor k sociálnímu státu - to je utopie a ne realismus. Kecy stejné jak u pravdoláskařů.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Hm, 6.1.2011 13:00:44)
Odpovědět
To myslíte vážně, že jste se od D.O.S.T. odvrátil na základě akceptace myšlenek Bedřicha Engelse (to o té poznané nutnosti pochází z jeho práce nazvané Anti-Dühring)...? :-O
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Kalous, 7.1.2011 6:26:43)
Odpovědět
To je jedno odkud úvaha o svobodě pochází. Třeba od Krista nebo Engelse. V každém případě svoboda souvisí s penězi, majetkem a sociálnem (Kocáb - "svoboda jsou koncentrované peníze"). Ale je zřejmé, že výklad pojmu svoboda bude mít jiný levičák, pravičák i křesťan. Systém, kde bude mít např. 5% obyvatel ve vlatnictví 70-80% veškerého majetku, nebudu už apriory považovat za svobodný (pravičák a křesťan ano, disproporci "odstraní" charitou či milosrdenstvím).
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 7.1.2011 10:02:50)
Odpovědět
Myslím, že jste to špatně pochopil.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 7.1.2011 10:20:06)
Odpovědět
S tou pravicí nemáte pravdu - žádná akceschopná pravice tady neexistuje. V tomto má pravdu Hájek. Souhlasím s tím, že skutečná svoboda není možná bez mravního řádu ( a to klidně může souviset např. s křesťanstvím). Ovšem tohle není otázka společnosti jako celku, nedá se to naordinovat nebo někomu vnutit. Musí to vyjít vždy ze svědomí a osobního přesvědčení každého člověka. A tu se dostáváme k jádru problému - nemravný člověk nikdy nebude usilovat o svobodu, ani nebude hájit křesťanské hodnoty. Nemravný člověk nikdy nebude prosazovat pravicovou politiku. Odporovalo by to logice věci. Proto by možná bylo načase, abychom spíše posuzovali skutky lidí veřejně činných a nenechali se oblbovat rádoby pravicovými řečmi. U člověka mravného jsou slova a skutky ve shodě. O tom, u něhož ve shodě nejsou, nechť si každý udělá úsudek sám.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 7.1.2011 10:22:28)
Odpovědět
Pardon, tohle patří pod jiný příspěvek:-)
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Dan, 6.1.2011 13:52:52)
Odpovědět
česká republika si může dovolit korunu jenom za cenu dlouhodobé stagnace růstu a ztráty přibližování k vyspělým zemím EU.

můj výrok :-)
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Kalousi toto si přečti..., 6.1.2011 14:00:26)
Odpovědět
http://bydleni.idnes.cz/miliony-novych-prazdnych-bytu-strasi-v-cine-podivejte-se-do-mesta-duchu-1a3-/architektura.asp?c=A110105_085121_architektura_web


čína loni rostla 10+% HDP z toho stavebnictví udělalo 6,5%, export jenom 2%, na domácí spotřebu tedy zbývá cca 1,5%..

co z toho plyne


až bouchne stavební bublina, v nejlepším případě se stáhne růst číny na 3,5% hranici, v tom horším se ztratí uplně a začne stagnovat..

už před 3 lety jsem se ptal v Bejjingu průvodce a co je v těch skytowerech, odpověděl mi nothing it is for the future :-D

v číně tiká časovaná bomba, z které se tato suprarozvojová mega země jen tak nevzbráborá a Soros už sbírá sázky na splasknutí této bubliny :-)
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Kalous, 7.1.2011 6:15:40)
Odpovědět
Dík Dane za informaci z minulých temat. Ale těch časovaných ekonomických bomb je více,nejen Čína - ale i obrovské dluhy USA ap. Soros nemusí vždy vyhrát a mít pravdu - nedávno chtěl potopit svými machinacemi Euro a vydělat, ale Merkelová mu to překazila.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Jura Lamač, 6.1.2011 14:32:50)
Odpovědět
Svoboda a její hodnota dle pravé pravice a např.dle p. Semína je podmíněna mravním řádem.A tento mravní řád je v marasmu.Čteme dále:pravice musí hájit institut manželství,rodinu,právo na důstojný život i důstojnou smrt.Je to názor,který se dá hájit.Ale skutečnost?Pravice u nás předvádí pravý opak.A zdá se mi také,že pravicové názory začíná mít od určité,startovací částky,řekněme třeba,od 5 milionu Kč.A je jedno.jak "mravně"k této částce přesvědčenný pravičák dospěl.Nemám nic proti takovým-to seminářům,kdy lidé s pravicovými názory(p.joch,p.Hájek,p.Bartoš,p.Semín,p.Mach)vystupují otevřeně se svými referáty.Obyčejně to končívá tím,že se rozejdou spokojeně a že jejich jedinečnost byla důstojně reprezentovaná.Nemohu si ale odpustit zareagovat negativně na jejich společnou vidinu jakési velké,neurčité svobody lidí,kteří po ní prý touží.A vnucovat tu jejich svobodu všem.Jsou lidé,kteří svobodu (tu velkou) vnímají v dimenzi chudého a s otázkou "jedl jsi už dnes"? A v opačném případě v dimenzi bohatého se otázka svobody soustřeďuje na další zvýšení jeho blahobytu.Přece svoboda v bohatství materiálním není a ani nemůže být přístupná všem.Za prvé-bohatství by pro všechny nestačilo a za druhé-všichni o ně mnohdy ani netouží.A tak vyvstává otázka,jaká to společnost lidí nakonec vznikne?Bude to asi svobodná,přitom různorodá společnost lidí s individuálními nároky na kvalitu života.Utopie?
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Kalous, 7.1.2011 9:00:56)
Odpovědět
Pravicovou tradici rodiny a manželství třeba hájil v redakci časopisu pro Gaye i pan Topolánek (chtěl získat jejich sympatie a hlasy ve volbách jak třeba poslankyně Rujbrová dříve u komunistů) - hájil tradiční rodinu, až dohájil - vzorný pravičák.
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Sunny, 7.1.2011 10:24:07)
Odpovědět
S tou pravicí nemáte pravdu - žádná akceschopná pravice tady neexistuje. V tomto má pravdu Hájek. Souhlasím s tím, že skutečná svoboda není možná bez mravního řádu ( a to klidně může souviset např. s křesťanstvím). Ovšem tohle není otázka společnosti jako celku, nedá se to naordinovat nebo někomu vnutit. Musí to vyjít vždy ze svědomí a osobního přesvědčení každého člověka. A tu se dostáváme k jádru problému - nemravný člověk nikdy nebude usilovat o svobodu, ani nebude hájit křesťanské hodnoty. Nemravný člověk nikdy nebude prosazovat pravicovou politiku. Odporovalo by to logice věci. Proto by možná bylo načase, abychom spíše posuzovali skutky lidí veřejně činných a nenechali se oblbovat rádoby pravicovými řečmi. U člověka mravného jsou slova a skutky ve shodě. O tom, u něhož ve shodě nejsou, nechť si každý udělá úsudek sám.
Tak napodruhé se snad konečně trefím...:-)
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(RZ, 6.1.2011 15:46:00)
Odpovědět
Sakra, vzdyt ten seznam si napsal Adam Bartos sam....
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(grima, 6.1.2011 16:36:36)
Odpovědět
Pevne verim, ze to setkani bylo lepsi nez jeho prezentace na euportalu.
I kdyz moc nechapu, jak muze soudny clovek poslouchat blaboly pana Bartose. Ktery je evidentne nemocnyn clovekem.
TREFNÉ!!!
(Samuel Vitovsky, 6.1.2011 16:53:45)
Odpovědět
http://joch.blog.idnes.cz/c/171364/Pripis-me-na-ten-seznam-Adame.html
Re: TREFNÉ!!!
(grima, 6.1.2011 18:32:28)
Odpovědět
a co si potom mam myslet o Klausovi, ktery si takove myslitele zve na hrad a tam je vychvaluje..

http://www.euportal.cz/Articles/6808-svetova-vlada-a-hradni-audience-politicky-nekorektni-freeglobe-cz-u-prezidenta-klause.aspx
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Dan, 6.1.2011 17:28:03)
Odpovědět
Už se těším jak bude bojovat bartoš s havlem :-DD
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Ludmila Hloušková, 6.1.2011 23:31:17)
Odpovědět
Jestliže je pravda a láska největší nepřítel pravice v ČR, kdo je potom její přítel ?
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Kalous, 7.1.2011 6:58:00)
Odpovědět
Peníze, prachy co nejvíce (jako skoro všech normálních lidí).
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(grima, 7.1.2011 9:00:07)
Odpovědět
Není ten Michálek jehovista? ptá se Klausův vicekancléř Hájek

Vicekancléř prezidenta Václava Klause Petr Hájek se pozastavil nad chováním Zdeňka Michálka, který koncem minulého roku upozornil na chystanou korupci na ministerstvu životního prostředí. Hájek si vysvětluje Michálkovo chování tím, že jde patrně o člena náboženské sekty. ...a navrhuje vyzkoušet na Michálkovi transfúzi krve

To je opravdu zoufale. Takhle vypada pravicovy clovek podle Klause a pozna se to podle toho , ze nejezdi skateboardu. Bych z nej blil.


http://www.lidovky.cz/neni-ten-michalek-jehovista-pta-se-klausuv-vicekancler-hajek-prn-/ln_domov.asp?c=A110106_213003_ln_domov_ani
Re: certifikovaná debilka Haslingerová...
(Makropulos, 11.1.2011 4:20:07)
Odpovědět
o mdlé inteligenci dotyčné nechť si udělá obrázek každý sám:
http://www.hradniparticka.cz/2010/09/manual-aneb-navod-na-to-jak-ziskat.html
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Radek, 19.1.2011 15:30:15)
Odpovědět
To se sešel obdivuhodný mozkový trust .. !!

Je příznačné, jak se neustále tito pravicový věrozvěsti ohánějí křesťanstvím, ale Ježíšovo učení žádný nevzpomene .. To spíš Augusta Pinocheta .. to ano.

Ono je v Ježíšovi příliš mnoho lásky a toto slovo, jak vidno, jim moc nevoní.. Nu což hoši...

Když vám nevoní láska, dovolte, abych vám všem připomenul alespoň slovo pokora. A která strana je lepší, zda pravá, nebo levá ? Jste jak malí kluci, kteří se hádají, zda je lepší Sparta, nebo Slavia. Podstatné je, na kterou stranu vás v soudný den pošle sv. Petr.. vy "křesťani.." !!
Re: Pravda a láska – největší nepřítel pravice v ČR
(Čtenář 1, 20.1.2011 13:14:08)
Odpovědět
Vysvětlí mi někdo, proč ty výkřiky Bartoše a spol. mi tak moc připomínají provomájové řvaní komunistů v Rudém právu? To je ta slavná pravice? Kde asi odkoukali ty výhrůžky? Zřejmě od ruských soudruhů...chybí jim jen ta bota k mlácení do řečnického pultu..