reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná

Autor: Adam Ábelovský | Publikováno: 30.12.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Jeho ekonomie je méněcenná, jeho názory konformní a jeho vystupování kultivované. Je to ideální nástupce Václave Klause a jeho kandidatury by se mohli ujmout například Věci veřejné strana stejně vágní jako pan Švejnar?

Nový člen NERVu se právě svojí účastí na tomto projektu opět dostal před kamery a do poznámek novinářů. Byl tázán, nejen jaký je stav české ekonomiky, ale i jaký má přístup k opětovné kandidatuře. Jeho odpovědi nic nevyvrátily, ale ani nepotvrdily.

První větu článku musíme rozebrat, je to totiž nosná myšlenka:

Méněcennost ekonomie Jana Švejnara spočívá v neustálém bazírování na efektech, které mohou být vidět. Abychom tento problém pochopili, musíme se vrátit do 19. stol., v němž se o jednu z nejdůležitějších myšlenek ekonomie zasloužil Frédéric Bastiat. Postuloval tezi, která říká, že je třeba brát v úvahu nejen viditelné důsledky událostí, ale také neviditelné důsledky. Neboli pokud malé dítě rozbije okno pekařovi kamenem, tak vidíme, že pekař musí okno opravit a tak dá práci sklenáři, který obdrží od pekaře peníze a může je dál rozpustit do ekonomiky. Zde se Jan Švejnar zastaví a řekne to je dobré, poroste nám ekonomika, protože lidé mají, co vyrábět a utrácet, přestože původním impulsem nezapomínejme, bylo rozbité okno! Jenže ekonom by měl okamžitě upozornit, že je tu věc, kterou přímo nevidíme. Je to fakt, že pekař na zaplacení okna musel použít prostředky, které si například šetřil na nový kabát. Namísto zakoupení nového kabátu tedy zaplatil rozbité okno. Pokud by zakoupil kabát, také by poslal peníze do ekonomiky, ale navíc by měl stále okno, takže by si polepšil oproti předchozímu stavu. Výsledkem rozbitého okna tedy není ani růst ekonomiky ani růst zaměstnanosti naopak je jím čistá ztráta. Říkáte si, no vždyť je to obyčejná selská logika, kdyby se rozbíjením věcí mohla zvyšovat životní úroveň obyvatelstva, dávno bychom tak činili a není náhodou, že pro zlepšení své situace věci nerozbíjíme. Problém je, že u složitých makroekonomických modelů, které lidé jako Jan Švejnar používají je velmi těžké až nemožné odlišit viditelné a neviditelné efekty. Proto tedy méněcenná ekonomie.

Příkladem tohoto uvažování je poslední informace od Jana Švejnara a to, že naše zadlužení může ještě růst a že bychom měli co nejdříve vstoupit do eurozóny. Podobná kombinace myšlenek zavedla Lotyšsko k bankrotu (zadlužení Lotyšska před bankrotem 20% a navázání domácí měny na euro, což je procedura, kterou bychom museli také podstoupit, pokud bychom přijímali Euro). Jan Švejnar vidí viditelná pozitiva z přijetí Eura jako je snazší situace pro exportéry, tedy snížení transakčních nákladů spojených s výměnou peněz a další. Ovšem nevidí, že díky flexibilitě naší měny, je možné zvyšovat konkurenceschopnost skrze depreciaci (oslabování) měny, což je pro vrcholně exportní otevřenou ekonomiku klíčové. Nevidí, že inflační tlaky po přijetí Eura by byly velmi velké. I kdyby bylo zavedení Eura dobré pro exportéry, nemusí být dobré pro českou ekonomiku (exportéři navíc ztrácí optimismus ohledně Eura). Druhá věc je, že zadlužení musíme vnímat jako peníze, které stát bere někomu z kapes a dává je jinam, což je podobný příběh jako s rozbitým oknem.  Čtenář si rád sám doplní.

Konformní názory a také obliba ve floskulích.  Další věcí jsou konformní názory na klimatickou změnu, roli státu v ekonomice a jiné. Bohužel se spolu s těmito konformními názory dostáváme také do styku s floskulemi, které má Jan Švejnar opravdu rád. Reforma by mohla být propracovanější, musíme myslet v dlouhém období, je třeba odstranit to anebo ono. Velmi hezké, ale nic neříkající větičky. Jan Švejnar uznával a uznává náboženství globálního oteplování nebo nově klimatické změny, což je znepokojující, především po sérii odhalených podvodů s daty, ale hlavně v kombinaci s ekonomickým uvažováním. Jan Švejnar je intelektuál, který by chtěl řídit společnost a jako takový je velkým zastáncem státního intervencionismu, tedy i řízení klimatu. Nezapomínejme, že to byli první komunisté, kteří říkali, poručíme větru dešti. Nyní jsou to intelektuálové napříč společenskými spektry a politickými afiliacemi.

Vystupování profesora ekonomie je velmi kultivované a uhlazené v tomto ohledu by se mohl vyrovnat současnému prezidentovi. Charisma ovšem dle mého názoru pokulhává.

Jan Švejnar by byl velkou změnou na hradě, změnou, kterou mnozí horlivě očekávají. Byla by zachována návaznost pouze díky profesuře ekonomie. Po emoce vyvolávajícím prezidentovi by přišel člověk uklidňující a konformní. Na druhé straně člověk s velmi zavádějícími ekonomickými postupy, které by mohl z pozice prezidenta šířit.

 

„Nezapomínejme, že to byli první komunisté, kteří říkali, poručíme větru dešti. Nyní jsou to intelektuálové napříč společenskými spektry a politickými afiliacemi.“

 

Frédéric Bastiat, Co je a co není vidět, Liberální institut, Praha 1998, ISBN: 80-902270-6-6.

 

Adam Ábelovský

reklama
2520 čtenářů | 76 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(v.n., 30.12.2010 1:41:21)
Odpovědět
Klaus tedy určitě konformní není a když tak jen v několika hospodách.
Klausovu profesůru bych do toho raději nezaplétal.
Klausovo charisma - naděje pro lidi s poruchou spánku.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Alberto Kvěch, 30.12.2010 14:15:20)
Odpovědět
Švejnar není prezidentem díky podivnému Topolánkovi a Paroubkovi, který pro jeho hlasy nic neudělal.Švejnar by byl rozhodně lepší prezident než Klaus. Horším prezident nemůže být nikdo.Za prezidentování Klause bylo tolik ostudy,že se více neunese.Jinak si příkladně uvědomte jeho politiku v souvislosti udržení vlády,policejního prezidenta atd.-hnus.Vrchol politikaření.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 17:16:43)
Odpovědět
Mezinarodni lhar, ktery nevaha zostudit nasi vlast jen proto, aby u hlupaku, kteri jeho lzi neprohlednou, vypadal lepe, se prezidentem stat nesmi! A to ani nemluvim o ostatnich Svejnarovych zcela neprijatelnych vlastnostech...
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Brabec, 30.12.2010 19:47:45)
Odpovědět
Kvěch je zakuklený bolšan. Takže mu nevadí, že starje Švejnar byl agentem Stb. A tohole Švejnara (co by chtěl být tady presidentem) bez maturity vzali do školy v US. Jinak z tohohle chlapa je mi na zvracení
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Alberto Kvěch, 30.12.2010 23:50:57)
Odpovědět
Brabče ,ty kdyš střelíš tak to stojí za to.Nemohu se udržet smíchy.Prosím, jak jsi přišel k tomu pojmenování a zařazení mezi bolšany.S tebou je fakt sranda, tebe bych rád jednou viděl.Opravdu se chechtám.Teď vážně.Brabče já zatím neuvažuji o tom, kdo bude prezidentem, Kvěcha spíš štve současný prezident a kdybych ho mohl odvolat, udělál bych to okamžitě.Teď je důležitější usilovat o přímou volbu prezidenta než Švejnar ano nebo ne.Zatím nezajímavé.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Kalous, 30.12.2010 23:20:51)
Odpovědět
Kvěchu, jen ať si nechají Švejnara v Americe! Může radit Obamovi.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 31.12.2010 2:01:53)
Odpovědět
Obavam se, Alberto, ze k tak odvaznym tvrzenim nemate ani zdaleka dostatek verohodnych informaci.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(antonín, 30.12.2010 3:28:06)
Odpovědět
Pan Švejnar podle mě není vůbec vhodný člověk na post prezidenta. Po každé mluví podle toho, pro koho to je. Nemá stejné názory a hlavně ke všemu zaujímá takový nemastný a neslaný názor, což mi velmi vadí. A rozhodně je pod velkým vlivem pravdoláskovců a p. Havla, což považuji za velmi nebezpečné, protože ti jsou schopní nás jako zemi, obětovat tzv. novému světovému řádu, za zády občanů této země.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Koliba, 30.12.2010 4:29:54)
Odpovědět
Nechci prezidenta, který žije tam i onde,občanství je pro něj prostředkem ke karieře a prospěchu, Stejně je tomu o zahraničního ministra. COPAK MY ČEŚI nemáme své osobnosti. Vždyť jde zase někomu o oslabení naší české suverenit. My co tady žijem celý život v ČR v dobrém i zlém chtějme preidenta, který tady žil s námi, Kdo jiný než ČECH by měl být Českým prezidentem.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Kalous, 30.12.2010 7:19:34)
Odpovědět
Ano Kolibo, Čech nebo Moravák, souhlas. Ne někdo, jehož liberální ekonomické teorie podpořily vznik dnešní hospodářské celosvětové krize.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(jeden, 30.12.2010 4:44:16)
Odpovědět
Podle mne je primo nestoudne se zabyvat mnyslenkou, ze by se prezidentem mohl stat mezinarodni lhar. Svejnar ve sve kampani lhal o svem udajnem clenstvi ve vyboru pro nominaci na Nobelovu cenu a jeho lzi musela "s podivenim" dementovat sama Svedska kralovska akademie. Jiz timto svym nestoudnym lhanim se sam diskvalifikoval. Nechci prezidenta mezinarodniho lhare, napr. uz proto, ze "Kdo lze, ten i krade" !
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Fiter, 30.12.2010 6:54:58)
Odpovědět
Nebezpečný je svou představou globalizace když všichni slušní a poctiví lidé vědí,že je to nesmysl.Ať je Klaus jakýkoliv,tak ale jeho stavění se proti těm bruselským socanským vyžírkům je na místě.Pokud jde o euro tak to vypadá,že asi brzo klekne.Byly to krásné měny ty marky,franky,guldeny atd.Pan Švejnar by euro nejen prosazoval,ale ještě více by nás nacpal do toho evropského chřtánu.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Zuzu, 2.1.2011 14:25:06)
Odpovědět
No to si pište, že kdyby minule švejnar prošel a stál se prezidentem, tak bychom Euro měli, ten kopal všemi čtřmi. Synek Stbáka, měl se vždycky dobře na úkor některých. Švejnar prezidetem je plivnutí do obličeje všem slušným Čechům, že ho hanba nefackuje, ne Češi ho za prezidenta potřebuji, ale |Brusel potřebuje po Klausovi nasadit svoji loutku!! Dobře ho stbácky otec vychoval, být prospěšný mocným mocného systému! O Českou republiku švejnaovi NEJDE ANI NÁHODOU. Cepy a vyžeňme ty cizáky z naši země.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Jeeves, 30.12.2010 7:22:13)
Odpovědět
Je mi záhadou, jak vůbec může někoho napadnout, že by Švejnar mohl být prezidentem. Pro mne je to podivná figura, něco jako Čechovův "Revizor", nebo "hejtman z Kopníku", který nám tady něco nakecal a rázem je váženým občanem a jsou mu nabízeny různé sinekury. Ať mi někdo řekne, co udělal pro tuhle zem? A z jakého důvodu by ji měl reprezentovat? To i ten nanicovatý P. Sobotka, by byl pro mne přijatelnější...
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(xx, 30.12.2010 7:43:51)
Odpovědět
Pro nekoho by to bylo zrejme vyhodne, proto jeho propagaci plati. Napr. bankovni lobby, desitky miliard pro CSOB ? Jinak je Svejnar v roli prezidenta CR holy nesmysl.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Ladda, 30.12.2010 7:26:14)
Odpovědět
.......pokud by měl kandidovat tento člověk "kam vítr tam jeho myšlenky a debilní kecy".........byl by to ten nejhorší kandidát od doby Gotwalda
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Koliba, 31.12.2010 10:24:51)
Odpovědět
Švejnar je pravdoláskový kůň, tlačen mocnými a bildebergy a šedou eminenci polsko ruským agentem Zielencem. Dost bylo pravdoláskovkých vlezdobruselistů, neděkujme, odějděte! Do jednoho pytle s právdoláskovým humanitním bombarderme, synáčkem koloaborující rodiny s nacisty. Eu potřebuje poslušného Švejnara,díky bohu, že se nestal prezidentem už dnes bychom měli euro a byli spoluzadlužení. Ten člověk co má občanství tam u nich DO0MA, jak říklal a´t si zůstane tam u nich doma v Amderice. Normální Čech má jenom jeden domov, a to je Česká republika. Tento Švejnar není u nás doma a PRODÁ nás Bruselu za mrský peníz, kterým je euro. Kdyby žili naši předci radili by nám, žeńte ty cizáky co se tady u nás chtějí opeřit svinským krokrm a videlmi a nezapomeňte vyhnat i zrádné rádce!!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(ekonom, 30.12.2010 7:35:39)
Odpovědět
Klaka, ktera tleska Svejnarovi, se z neho snazi udelat svetoveho ekonoma, jimz ani naznakem neni. Nema zcela zadne odborne vysledky a pouze parazituje na jmenu sveho pracoviste. Jeho "odborne" clanky spise pripominaji ekonomicke komentare v novinach. Nikdo ho necituje, ani neuznava. Kdyz v jeho domovine se diskutovalo o reseni krize, nikdo se ho na jeho nazory samozrejme ani neptal... Jedine, co udelal pro nasi zemi je to, ze bere plat za clenstvi ve spravni rade CSOB. Odtud zrejme vitr fouka...
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Sulla, 30.12.2010 10:40:20)
Odpovědět
neboli Švejnara navrhuje sdružení Lípa - havlistická pátá kolona v národě!!!!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Alberto Kvěch, 30.12.2010 14:17:34)
Odpovědět
A můžete nám popsat jaké výsledky má Klaus ?
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 17:19:40)
Odpovědět
To budete muset jit do relevantni diskuse. :)
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Hardy, 31.12.2010 15:16:36)
Odpovědět
Švejnar má krásné příjmení původem z němčiny, ač za něj nemůže.

Švejnar, slovník příjmení = pasáček vepřů.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(děd, 30.12.2010 10:07:49)
Odpovědět
Souhlasím - s až neuvěřitelné shodnými názory. Ale u nás ? Nechme se překvapit.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Sulla, 30.12.2010 10:42:02)
Odpovědět
měl by zafungovat opět Havlův polibek smrti.Takže co nejvíce billboardů Havla se Švejnarem, co nejvíce podpory od Havla a ono to pak nevyjde samo:-))
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Alberto Kvěch, 30.12.2010 14:22:33)
Odpovědět
Shodné názory pěti lidí z 10 mil.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Naja, 30.12.2010 21:09:21)
Odpovědět
Ha-ha-ha! O ostatnich jen nevite! :)))
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Jumper, 30.12.2010 10:41:19)
Odpovědět
P.Švejnar je vhodný kandidát na presidenta.Už jen proto,že uvažuje v dimenzích státníka ,který dovede naslouchat i obyčejným lidem.Je opakem p.Klause,který se tváří,že vlastní všechen rozum světa.To,co umožnil p.Klaus v privatizaci naší ekonomiky,ho v očích mnoha občanů degradovalo na obyčejného diletanta,který se nenajde široko daleko ve světě.A média dnes tohoto koumáka stále připomínají jako geniálního ekonoma.Tak proč by p.Klaus nebyl ješitný a zároveň namyšlený?Až tento pán odejde z aktivní politiky a přestane ovlivňovat z pozice funkce nejvyšší občany této země,nechť je presidentem kdokoliv,jen ne už stejný typ Klause.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Alberto Kvěch, 30.12.2010 14:32:10)
Odpovědět
Velmi rozumný názor.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(vuvuzela, 30.12.2010 15:22:31)
Odpovědět
No jo,ale až VK odejde,tak to pro tento stát nebude 5 minut po 12,ale minimálně hodina!A to je dost velký prů.ser
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 17:13:43)
Odpovědět
No, jestli povazujete za kvalifikaci na prezidenta, kdyz si pri prednasce prezidentsky kandidat Svejnar sedne na zem a lze o sve funkci pri udileni Nobelovych cen, tak to byste se mel nechat vysetrit psychiatrem.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Bysto-ouška, 31.12.2010 10:29:12)
Odpovědět
Kvalifikace na prezidenta, který neví co je na zástavě, která je SYMBOLEM ČESKÉ STÁTNOSTI, to snese srovnání jen z Biomasou.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Bára, 30.12.2010 17:24:52)
Odpovědět
Jumper, Vy si nevidíte do úst. Jinak byste to nemohl napsat. Rozhodně prezident Klaus je a byl lepší než jeho předchůdce. Stačí si přečíst článek od p. Wolfa "Opilec Václav Havel". Pan Švejnar ať raději zůstane za VELKOU LOUŽÍ, bude to pro nás lepší
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Frank, 30.12.2010 18:09:01)
Odpovědět
Dobrý president je takový který prosazuje zájmy naší země v zahraničí .. švejnar je přesným opakem , ten zde bude prosazovat zájmy zahraničních mocenských struktur v naší zemi - takového podvodníčka(ještě k tomu z STBácké rodinky) může podporovat jen blb nebo lump
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Gulle, 30.12.2010 21:09:35)
Odpovědět
Jeho otec byl agentem stejně jako je náš nynější prezident Klaus, který hájí zájmy Ruska, takže horšího než exbolšána Klause mít nemůžeme.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 21:25:17)
Odpovědět
Domnivam se, ze bychom Rusko meli videt spise jako moznou prilezitost. - A to rikam ja, ktery jsem snad 20 let odmital mluvit rusky. Svet se meni a je potreba to reflektovat.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Evropan Jirka, 30.12.2010 10:49:36)
Odpovědět
Dovolil bych si navrhnout všem diskutujícím, aby si před napsáním dalšího příspěvku přečetli autorem zmíněný Bastiatův článek Co je a co není vidět. Není to dlouhé, je to na internetu volně k dispozici (třeba na libinst.cz) a je to VELMI poučné.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Jeeves, 30.12.2010 13:01:34)
Odpovědět
Ano, poučné. Ale nijak mne to nepřesvědčilo k tomu, že bych se přestal ptát, proč by měl být nějaký, z nebe spadlý lhář Švejnar, prezidentem?!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Evropan Jirka, 30.12.2010 13:08:17)
Odpovědět
Tak to jste četl dobře. A ptáte se taky dobře. A myslím, že si umíte i dobře odpovědět.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Kalous, 30.12.2010 13:34:28)
Odpovědět
Švejnar by měl být příští president protože si to přejí Američané, ČSSD a pan V. Havel - a basta fidly!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 17:23:12)
Odpovědět
Nevidim jediny duvod, proc by si Americane meli prat instalovat u nas ultralevicoveho ekonoma, ktereho uznavaji jen rudi diktatori Jizni Ameriky... :)
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Kalous, 30.12.2010 23:26:35)
Odpovědět
To jsem ještě od nikoho rozumného neslyšel - Švejnar ultralevicový ekonom. Vždyť je to pravicový ekonom jak prase, zastánce liberálního trhu - který způsobil dnešní celosvětovou hospodářskou krizi. V té jižní Americe radil akorát jak vše zprivatizovat - a ne rudým diktátorům jak vše zestátnit!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 31.12.2010 1:53:23)
Odpovědět
Ty informace mam od pratel z USA, za co ale muzete dat ruku do ohne, ze ? :)
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Stallker, 30.12.2010 14:02:49)
Odpovědět
Tak mě napadá, znáte vlastně někdo někoho, kdo by se naším prezidentem mohl stát? Tak, aby to byla osobnost charakterní, známá, charizmatická, taková, aby ji uznávali lidé u nás i ve světě...

Přiznám, že já asi neznám...
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(cook, 30.12.2010 14:48:56)
Odpovědět
Pane Stallker s tím co jste vyjmenoval mě napadá jenom Ferda Mravenec.Bez urážky,to jenom pro odlehčení diskuze.Schopný člověk se nemůže zavděčit všem.Tokovou schopnost má jenom nemastný,neslaný ňouma.Schopný a zásadový člověk má vždy nějaké nepřátele.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(vuvuzela, 30.12.2010 15:26:11)
Odpovědět
Ferda Mravenec tam je tedˇ!Nebo se mýlím?
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(ktk, 30.12.2010 15:50:20)
Odpovědět
Né to jsi na omylu, to je Brouk Pytlík, všude byl, všechno zná atd....
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Stallker, 30.12.2010 16:03:20)
Odpovědět
Zdravím cooku, nemyslel jsem člověka, který by se zavděčil všem... To asi opravdu nejde.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 17:31:31)
Odpovědět
Ale, cooku, nikdo prece nechtel, ze se musi kandidat "zavděčit všem". Uvedeny vycet zadoucich vlastnosti je duvodny a realny.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(cook, 30.12.2010 18:28:44)
Odpovědět
Ale jistě,jenom kde takového člověka najít?
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 18:43:31)
Odpovědět
Uprimne receno, ani ja takoveho neznam. Skoro kazdy si zaspinil ruce s rudymi zlocinci. Ale mozna by se nekde treba na Akademii ved nekdo nasel, znal jsem tam spoustu lidi, kterych si bylo mozno vazit.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(cook, 30.12.2010 20:36:54)
Odpovědět
Vážit ,jistě ale je takový člověk z akademického prostředí i do praktického života?Dokázal by ukočírovat naše zběsilé politiky a pak i ty cizí?Být přitom schopný a být přínosem pro rpubliku a zárovoň se neušpinit?Otázka zní je tohlo to možné?Není naše hledání ideálního prezidenta(politika)jenom glorifikace a hledání ideálu?Myslím že člověk je tvor nedokonalí a z toho vyplývá naše politická orientace (levice -pravice)kdy každý hledáme co je našemu ideálnímu vidění světa bližší.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 21:20:06)
Odpovědět
Ovsemze, kriteria vyse uvedena jsou prisna, vzdavat bychom se jich ale nemeli. Do jake miry se jim bude kandidat priblizovat, je vec druha. Sam optimalni osobu neznam, ale odhaduji, ze spise s prijatelnou mirou tolerance existuje, i kdyz ve state s 10 mil. obyvatel je vyber omezeny.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Kalous, 30.12.2010 23:30:29)
Odpovědět
Myslím že nejhodnějším presidentem by jste byl Vy, posluchači. Určitě jste neměl nic s rudými zločinci a máte přehled. Asi jste akademik.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 31.12.2010 1:49:54)
Odpovědět
Dekuji za poklonu, neni-li to neni ironie. S rudymi zlocinci jsem skutecne nic nemel, ac se o to snazili, trosku o toho o svete asi vim, to je pravda, ale vim, ze mi chybeji mnohe vlastnosti, ktere prezident mit musi. - Takze bude treba hledat nekoho jineho... :))) Mozna, ze ani vy byste nebyl spatny kandidat, mate postreh i siroky prehled, mysli vam to... :)))
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 31.12.2010 1:57:03)
Odpovědět
Jo, pardon, neodpovedel jsem na toho akademika. I tam me zivot na nejakou dobu zaval, takze jste to trefil. :)
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Stilet, 30.12.2010 17:59:37)
Odpovědět
Proč by musel být v Čechách presidentem člověk, který je nejprve uznáván ve světě? Kde jinde ve kterých státech mají tak pitomí požadavek na kandidáta presidenta že musí být ve světě nejprve znám? Prewident se má starat o blaho svého státu a né se nakrucovat před světem jak odaliska před sultánem. Nemyslíte? To je tak pitomý požadavek, tak pitomá přestava, že nad tím rozum zustává stát. Stejně pitomá představa, že výkony sportovcu mají tak obrovský význam, že na ních vlastně stojí existence státu, jak se tvrdí v Čsl. už desetiletí. Známím presdentem ve světě se stane ten, kdo ve svém úřadě, v době svého mandátu si vede úctyhodně. Kapišto? Jděte někakm do díry temné s tím požadavkem na nejprvnější známost ve světě aby se mohl někdo v ČR stát presidentem. Nestarejte se tolik o to, aby o vás celý svět věděl a padal obdivem k vaší zemí na zadek.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Stallker, 30.12.2010 18:23:21)
Odpovědět
Všiml jste si, že ta "uznávanost" ve světě, je uvedena až na posledním místě? Záměrně.
Nemusíte se mnou souhlasit, ale myslím si, že hlava státu, uznávaná ve světě, zcela jistě má pozitivní vliv na diplomacii a mezinárodní vztahy země, kterou zastupuje. Není to nejdůležitější vlastnost, přesto v dnešní době, myslím velmi důležitá.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 21:34:14)
Odpovědět
Urcite! Historie zna priklady, kdy prave osobnosti ovlivnily jeji vyvoj na krizovatkach. O tom, ze "priklady tahnou" i v politice, ani nemluve. Bohuzel, jak nam ukazala CSSD, to vsak plati predevsim v tom negativnim paro-rathovskem smeru. :(
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(obrozenci, 31.12.2010 10:40:23)
Odpovědět
Milí Češi, čtěte Nerudu, to jsou velikáni, kteří Čechy někam dotáhli. Nepotřebujeme mentorování Veškrny,nejsme tak tupí a neschopní, jak z nás tito samovyvolení nadobčani chtěli udělat, aby nás mohli deklasovat na OBYĆEJNÉ lidi. My nejmse obyčejní, my nepotřebuje Vaše rady, oč jsou oni neobyčejnější, lepší? To mají pro pro nás být mravním vzorem ty Vaše spustlé pijajtiky a sexuálnwě nezřízené večírky na Hradečku. Nenhme se ošalit, MY jsme soli země, nenehme ze sebe udělat blbce! Jen dál, čas nové chce mít činy, jen kdo si zoufá sláb a mylý je!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Stilet, 31.12.2010 15:59:46)
Odpovědět
Johoho- chachachá, já prasknu smíchy ! Kam že to Češi s Nerudou a ostatními obrozenci dotáhli? Tam kde jsou dnes a už od devatenáctého století od té doby obrozenecké? Johoho-chachachá, já prasknu smíchy ! Do prkvančic, do díry temné a smrduté!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Samson, 2.1.2011 14:15:44)
Odpovědět
Stilete, vemte se s Danem, Kvěchem a ostatními co Vám v ČR nelíbí a jděte, poděkujeme, pokud odejdete,nevrácejte se, takových jako Vy ČR nepotřebuje, jistě i Vy ji nepotřebujete, máváme šátečkem a přejem lepší krajíc o dvou kůrkách.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Hanibal, 31.12.2010 10:45:45)
Odpovědět
znám,kandidát na prezienský úřad - Livie Klausová!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Bystro- ouška, 31.12.2010 10:49:08)
Odpovědět
Super, proč bychom nemohli mít prezidentku, je to dáma hodnodna takového postu,LIVIE na hrad, lepží než všichni ˇvcajnerajnové, Sobotkové a politické splašky všeho druhu!
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(barbucha, 31.12.2010 10:52:48)
Odpovědět
Za kněžnu Libuši se nemusíme stydět, Livie na známkách by se mi líbila. To bychom těm spekulantům vytřeli zrak. A bruselští, by se mohli po .srat a Dáša, by prskla a hvízdala, lidičky to by zase mohla být sranda.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Bibabu, 31.12.2010 10:57:41)
Odpovědět
I Livie je uznávanou osobnosti ve světě. V.K pak bude 1. mužem. Nic nového pod sluncem, i první dáma Ameriky Clintonová kandidovala na prezidentku !
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 17:28:00)
Odpovědět
Kalousek chce podat trestni oznameni pro nevyhodnou smlouvu CSOB s CR, ktera bude stat danove poplatniky desitky miliard... Doufejme, ze kauza nas zbavi i "experta" CSOB Svejnara.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Štastný Jim, 30.12.2010 17:36:12)
Odpovědět
Pokud pan Kalousek,
podal trestní oznámení měl by je rozšířit o všechny polistopadové parlamenty a vlády,které nás do této tristní situace dostaly.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(xx, 30.12.2010 17:42:12)
Odpovědět
To by asi prilis realne nebylo, ale tady jde o konkretni skodu, konkretni smlouvu a konkretni vymezitelnou odpovednost.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Štastný Jim, 30.12.2010 17:30:25)
Odpovědět
Už to že se slogan,
pravdoláskový stal v našem Šibalistánu stal pejorativem svědčí o naší pokleslosti.Dílem se o to přičinili sami pravdoláskovci,ale větším dílem nenávistná média.Co lze mít proti pravdě a lásce obecně.Prosím nenávidíte-li její hlasatele na hranici s nimi.Ale neposmívejte se prosím Pravdě a Lásce samé,jsou-li aplikovány v míře rozumné,stávají s všelékem.Proti p.Švejnarovi nemám nic,musel se prokousat emigrací a hodně toho dokázal.Zatímco jiní dřepěli na zadku a v miliconářských uniformách či v tričku VUMLU si klestili cestu ke kariéře.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(brrr, 30.12.2010 17:39:34)
Odpovědět
Zapominate, ze cestu mu klestil soudruh papinek, rudy hochstapler, ktery z rude sluzby zbehnul, kde vic sypalo. A to zrejme synacek zdedil po nem mozna s temnou minulosti StB. Nic nedokazal, jen parazituje na povesti skoly. Ted se mu zda, ze prezidentovani je vyhodnejsi, tak take uvazuje o zbehnuti...
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(grima, 30.12.2010 17:38:23)
Odpovědět
Protoze kandidoval minule za CSSD, tak ho dnesni vladnouci koalice nepodpori a nepodpori ho ani komunisti. A protoze to byl kandidat Paroubka, nebude mit ani 100% podporu CSSD.
Takze me ta diskuze prijde uplne zbytecna.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(brrr, 30.12.2010 17:46:47)
Odpovědět
Doufejme, ze se nemylite (penize bankovni lobby dokazi divy)...
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(grek, 30.12.2010 18:48:33)
Odpovědět
Zatím ať dělá Švejnar pokladníka v Lidovém domě-na začátek to bude stačit.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(posluchac, 30.12.2010 21:29:39)
Odpovědět
Nejsem si jist, zda by pristoupil na roli nezamestnaneho. To totiz asi malokdo... :))
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(MrDalík, 30.12.2010 21:39:02)
Odpovědět
Předpokládám, že téma a obsah článku je na objednávku, o čemž mně přesvědčuje řada erudovaných diskutérů a patrně horkých kandidátů na prezidentský post.
Re: Jan Švejnar budoucím prezidentem? Jeho ekonomie je méněcenná
(Dan, 31.12.2010 16:47:36)
Odpovědět
hmm.. ale většina čechů si švejnara prezidentem přeje.. vidím v tom i silné geto Antiklausismu, který sílí s dalšími a dalšími kauzami Klausomafie