reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení

Autor: Martin Horák | Publikováno: 8.1.2011 | Rubrika: Blízký východ
Ilustrace

Tyto vánoce si křesťané v Iráku moc neužili. Poútoku na jeden bagdádský kostel 31. 10. 2010 zahynulo 52 lidí.  K atentátu na kostel se přihlásila organizace Islámský stát v Iráku, která se hlásí k al-Kajdě a která vyhrožuje dalšími útoky proti „nevěřícím“. Podle OSN po tomto útoku uprchlo z Bagdádu, Mosulu a dalších měst do iráckého Kurdistánu tisíc křesťanských rodin, tedy na šest tisíc lidí.

Není to první útok od svržení Saddáma v r. 2003, který krutou diktaturou vynucoval náboženský smír. Za tu dobu již desítky tisíc křesťanů zahynuly násilnou smrtí a to jak při boji mezi Sunnity a Šíity, tak v důsledku přímých útoků na křesťany pod různými záminkami – ten říjnový měl údajně vynutit propuštění muslimů žijících mezi křesťany v Egyptě. Stále větší množství křesťanů se proto snaží s Iráku uprchnout do Sýrie, Jordánska a Libanonu. Ti nejšťastnější i do USA. Emigrovat však není lehké – musejí žádat o pas tam, kde mají trvalé bydliště, což znamená často tam, kde na ně útočí.  Aislámští radikálové na webových stránkách hrozí dalšími útoky. Proto mnozí alespoň utíkají na sever do kurdských oblastí, kde je pro ně bezpečněji a odtamtud se snaží si pas zařídit.

Irák býval před válkou domovem 1,4 milionu křesťanů. Z odhadovaných 29 milionů Iráčanů je jich tam teď dle odhadu křesťanských vůdců již jen 400 až 600 tisíc. "Prožíváme podobný osud jako kdysi židé v Iráku. Postupně jsme vytlačováni z této země," řekl jeden z kněží Muchlis Kyriakos.

Nejhorší na tomhle všem je, že toto se děje 7 let poté, co byl Irák osvobozen od krutého diktátora Saddáma. Což o to, Saddám byl zřejmě arcilotr a škoda jeho sesazení nebylo. Zásah koalice, tj. hlavně americké armády sám o sobě neměl chybu. Když vezmete, že irácká armáda, podle levicových sýčků s velkýma očima údajně 3. (nebo dokonce 2.?) největší armáda světa, se nezmohla na jakýkoli podstatný odpor – jediné, co americké tanky dokázalo zbrzdit v postupu na Bagdád, byla nejprve písečná bouře a potom pomalejší jízda vlastních logistických jednotek, tak to byla velmi úspěšná demonstrace síly – což je přesně to, co je i pro ostatní muslimské vládce třeba.

To, co následovalo potom, bylo ovšem klasickou ukázkou pitomosti dnešního západního myšlení. V některých směrech to nevypadalo až tak špatně – obnova a zlepšení infrastruktury postoupila poměrně rychle, stejně jako byly obnovovány školy, těžba ropy a byly uspořádány demokratické volby. Z hlediska stanovených cílů a běžného uvažování západních politiků tedy bylo vlastně všechno na nejlepší cestě – a přes to se to nějak „zvrtlo“. Proč asi?

Důvod je, jak jsem naznačil v soudobém západním uvažování, které má kořeny v nepochopení faktů duchovní podstaty věcí. Jestliže i znovuzrozený křesťan J. W. Bush propadl naprostým duchovním bludům a na jejich základě stanovil politické cíle, tak to prostě nemohlo dobře dopadnout.

A zdá se, že J. W. B skutečně věřil tomu, že

1) Islám je úctyhodné a mírumilovné náboženství, jehož smysl pouze někteří fanatici unesli

2) To, co přineslo Západu prosperitu, byla demokracie.

3) Z bodu 2 lze navíc dovodit, že když někde uspořádáme volby, vznikne tam prosperita, svoboda, respekt k lidským právům atd.

Nemohu vyloučit, že bludů, kterým věřil, bylo více, ovšem tyto 3 úplně stačili, aby z nich vyplynula představa, že když svrhne Saddáma a uspořádá volby, nastartuje Irák správným směrem.

Chápu, že veřejně přiznat, že islám je krvavé náboženství, a to, co může muslimy udělat lepšími, není rozhodně demokracie a nastolit namísto demokracie prozápadního diktátora, který by byl Západem do značné míry ovlivnitelný, by chtělo více politické odvahy. Stejně tak jako uznat, že dnešní západní standardy lidských práv, které dělají problém při vynucování spravedlnosti i v západních státech, se v těchto barbarských společnostech použít nedají, chcete-li zůstat u moci – a tudíž přísně trestat vlastní vojáky za to, že si muslimy důvodně podezřelé z terorizmu trochu podali, aby z nich dostali nějaké informace, byla také pěkná pitomost.

Diktátor pod západním protektorátem by asi musel používat vůči lumpům i tvrdší postupy, načež by se různé humanrightistické smečky mohly ukřičet. Ovšem výsledkem by mohl být skutečný, nikoliv teoretický pokrok v otázce lidských práv. Například v tom, že by křesťané i jiní nevinní lidé nebyli hromadně zabíjeni a vyhánění ze svých domovů.

Zdroj CZ

zdroj AJ

reklama
2112 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Garron, 8.1.2011 1:52:25)
Odpovědět
Horák, a jinak jsi při smyslech?
Jak se dostali ti tví demokraté do Iráku? Snad s olivovou ratolestí a chlebem se solí.
Zase jsi jeden z těch debilů, co zamněňují příčinu a následek.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(L.Pe, 8.1.2011 2:21:03)
Odpovědět
Podle mě by nejlepší cestou bylo, kdyby USA byly bývaly podpořily nějaký vnitrostátní převrat, který by vyzvedl k moci nějakého prozápadního politika strany BAAS. Saddám mohl dožít někde v zahraničí.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(richard, 8.1.2011 7:54:32)
Odpovědět
BAAS pro tvoji info je spolek svého založený sovětskou KGB jakožto agentura SSSR v arabských zemích (Egypt,Sýrie, Irák) jakožto "nová" komunistická strana bez názvu "komunistická", který Araby iritoval. Tvá představa o "prozápadním" politikovi BAAS je na úrovni představy nahrazení Jakeše "prozápadním" Štěpánem.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Kalous, 8.1.2011 8:07:45)
Odpovědět
Richarde nepřeháněj. Takový Saddám Husejn byl roky i největším přítelem USA, s Kuvajtem si to pokazil (USA se to moc hodilo, kdyby včas důrazně Husejna varovali - na Kuvajt by nezaútočil). Dodávali mu zbraně včetně letadel pro válku s Iránem i chemické zbraně proti vzbouřeným Kurdům (nyní tito Kurdové pod ochranou USA zde jmenované křesťany Kopty houfně vyhánějí (žili v Kurdistánu stovky let), Saddám jim nikdy neublížil. Hanba křesťanským západním politikům i papeži za nečinnost.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Stilet, 8.1.2011 13:50:32)
Odpovědět
Kalous, tak tentokráte přímo otřesně kecáš. Ano, kdys byl Irák spojencem USA. Jenže když se dostala k moci BAAS, tak spojenectví s USA zkončilo. To opravdu Kalous nevíá, že tá strana BAAS je stranou socialistickou? Tehdy také byl Irákem zrušen Bagdádský Pact, což bylo obrané seskupení proti SSSR. Irák se přeorientoval také na SSSR. To že za války Irák versus Irán podpořilo USA Irák, tak to bylo opravdu jen z nutnosti. USA nemohlo přece dopustit aby tu válku vyhrál Irán. To by ti mělo být Kalous jasné. Tak že žádné přátelství ale jen nutnost.Tak jako za II. svět. války USA a GB pomáhalo svému nepříteli zvítězit podle tehdejších vládcu nad nepřítelem horším. Irák neměl ani jedinou pušku z USA. To mu pomáhalo čistě jen zpravodajský. A to přece není sebemenším důkazem pro tvrzení, že USA se bratřilo se Saddamem. Ty Kalous si jako levičák a tím také antiami a tak se dopouštíš nesmyslných konstrukci.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Kalous, 9.1.2011 2:56:17)
Odpovědět
Jakých nesmyslných konstrukcí? Saddám byl vůdcem BASS i když ho USA podporovaly - z nutnosti, to sám přiznáváš. To je jasné - USA podporuje to co mu vyhovuje a přinese prospěch (i když při tom poruší mezinárodní dohody, jsou dost silné je ignorovat) - já se tomu nedivím. Potřebujete hodně nafty - ale zde se vám to zkomplikovalo, za 7 let už 4 tisíce mrtvých a sami Iráčané už vás vyhnali z měst. Není co závidět - kdyby jste se Saddámem dál spolupracovali, byli by jste na tom lépe - naftu by vám klidně dal a ropovody nemusely létat do vzduchu jak nyní. Ale pár naftařů a zbrojařů by přišlo o kšeft - vo to go.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(cook, 9.1.2011 12:34:36)
Odpovědět
V Iráku zabitím mladého krále a Nur-as-Saida došlo k převratu a komunistický generál Kassem převzal absolutní moc.Kassem podporoval komunistickou stranu a vraždil členy nacionalistické strany Baas.Čtyři roky po té co přišel k moci vraždou,byl Kassem sám svržen a zabit armádou.Následovalo jedenáct měsíců vlády střídavě armády a strany Baas.Během které se baasisté krutě pomstili svým dřívějším utlačovatelům,komunistům.Potom armáda vytlačila baasisty,dostala je znovu do vyhnanství a vládla až do roku 1968.Během dvou převratů 14. a 30. července,které svrhly vládu armády se dostala k moci srana Baas s prezidentem Bakrem a viceprezidentem Saddámem Husajnem.Později 1979 se Saddám stal prezidentem a chopil se absolutní moci nad Irákem.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Kalous, 9.1.2011 19:06:32)
Odpovědět
Ano cooku, máš pravdu. A je pravdou, že Saddám v Iráku komunisty intenzivně pronásledoval - i když spolupracoval se socialistickým zeměmi. Nepotřeboval aby se mu pletli do vlády.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Kalous, 8.1.2011 8:01:42)
Odpovědět
Vyhánění křesťanů z Iráku je jen článek nesmyslů od začátku - bezdůvodné napadení Iráku, důvody lež (diktátorů po světě je ale hned se útokem v rozporu s mezinárodním právem bombami nelikvidují, Irák neměl atomové bomby ani nepomáhal Talibánu)), desítky tisíc civilních obětí, kulturní škody na poničeném Babylonu (američtí vojáci ho zplundrovali a vykradli - škody největší za tisíce let) - a nyní zavírání očí nad pronásledováním křesťanů. NATO nedělá nic, OSN nic, papež skoro mlčí. Kdyby toto někdo ve světě provedl muslimům - to by bylo řevu a byly by toho plné noviny. A my zde budeme povolovat stavby islámských mešit a motliteben.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(děd, 8.1.2011 8:54:16)
Odpovědět
Opět, ale 2x 1*.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Dan, 8.1.2011 15:44:12)
Odpovědět
v tomhle máš naprostou pravdu, ale myslím že je třeba si uvědomit, že křesťanství nepatří na blízký východ a dál do asie, je to náboženství pro vyspělé civilizace v těch primitivních nemůže fungovat tak jak má a strácí uplně podstatu.
Křesťanká civilizace je vzešlá z evropy, ať je to amerika, austrálie či američany infikovaná jižní korea, všude jsou to evropské prvky které musejí lidé přijmout, evropské hodnoty a ne každý národ na to je vyspělý.

Ani jižní amerika a afrika a jejich křes´tanství jim nepřinelso nic moc pozitivníhoa to hl. proto že zde nebyl dostatečně transferovaný evropský kulturně demokratický fundament.

V Islámských zemích nemá prostě křestanství a eurodemokratická kultura šanci.
Ani v Izraeli neexistuje evropská demokracie a ani nemůže to má Hájek pravdu, protože zde je semitský nenávistný fundament, je však možné že když se Izrael více poevropští a odkloní se od judaismu časem může být pravou západní demokracijí.
Zatím je to stát kde msta a vražda agentem není zločin, kde žena nemá stejná práva jako muž a kde posvátná kniha Talmud spravedlňuje pedofílii a soudci jí mnohy upřednostnují zákonům civilním.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Hardy, 8.1.2011 18:55:09)
Odpovědět
To je blbost, křesťanství patří i do rozvojového světa, kde se i rychle rozšiřuje, hned po islámu. Pokud je islám nenávistný vůči křesťanství, je to z konkurenčních důvodů. mají pocit, že je křesťanství nejvíce ohrožuje.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Dan, 8.1.2011 19:06:09)
Odpovědět
ano, teoreticky jsou jihoamerikáni a afričané křesťané, ale to jim nebráni se chovat naprosto nekřestěnsaki mimo ducha Ježíšova, takže v podstatě nejsou.

Vraždy, krádeže znásilnování msta, únosy incesty v tom všem je jižní a latinská amerika našpici.
Problém je, že křestanství ikdyž je určeno samo všem nevzdělaní barabaři mimo evropských civilizací naprosto nechápou.

Neujalo se v malé asii ani na počátku své ery, ujalo se v evropě a je třeba si uvědomit že evropa udělala křestanství tak jak ho dnes známe vč. obřadů, většiny svatých, zvyků a trdic ne malá asie.
Křestanství se coby náboženství a kultura vyvinulo v Evropě, v nekompatibilních kulturách prostě nefunguje a je vytěsňováno.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Josef, 8.1.2011 17:48:34)
Odpovědět
Umet pozorovat a porovnavat.
Americanum se podarilo vytvorit demokracii v NSR jiz po peti letech, to znamena od volene vlady az po mistni zastupitelstva, prestoze zeme byla totalne rozbita, kde nepracovalo zasobovani a hrozil hladomor a radila uplavice. V porovnani s DDR kde stale byly vybombardovane zriceniny jeste po ctyriceti letech anebo u nas v socialisticke demokracii stale byly nutne tabory politickych veznu a na hranicich draty se 6000 Volty.
Co se tyce zbrani Irak byl nase zpratelena zeme a nejvetsi odberatel zbrani, vcetne tanku a Migu! USA tajne dodaly Scud rakety Iranu, za prezidentstvi R. Reagana ciste zamezit Sadamovi valku vyhrat, ktera nakonec skoncila plichtou nikdo nevyhral. Sadam byl spojenec SSSR, ktery se tlacil do oblasti ciste z duvodu privrit zapadu kohoutky s ropou.
Takze autor najednou ma obavy o krestany, kde doma vetsina do nich take kope a snazi se dat lekci Bushovi jak se dela demokracie ale chybi mu fakta, nebo je zamerne vynechal.

Kudy prosli Amici skveta prosperita a dmokracie od Japonska az po zapadni Evropu. Pouze v CR lidem vice vyhovuje model prevzaty od pastevcu z vychodnich stepi, vcetne anti-ami propagandy odtud take pochazejici.
Nedavno jsem cetl v Der Spiegel, jak Nemcum pritomnost Amiku nevadi a jak se s americkou kulturou promichali na priklad v oblasti hudby.
Asi jiny kraj, jiny mrav!
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Josef Novák, 8.1.2011 18:12:59)
Odpovědět
To jsem taky někde četl, že Němci nemají od druhé světové války vlastní kulturu.Vy jste mi to svým posledním příspěvkem tak trochu potvrdil.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Josef, 8.1.2011 18:18:24)
Odpovědět
Tak oni Nemci sve jodlovacky stale maji, pouze pridali Jazz, country a beat.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Dan, 8.1.2011 19:11:23)
Odpovědět
tak to je směšné, němci mají takovou plejádu vlastních klasiků hudby, architektů, spisovatelů atd. že se američanům v pohodě vyrovnají.
Mají svoji lidovou hudbu, tradice, kroje, jídla a hl. pivo, které pili jejich předkové už prokazatelně 25 let před Kristem.

Oktobrfest je vrcholnou ukázkou jejich lidové kultury z různých krajů, je to největší festival lidové kultury nasvětě.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Hardy, 8.1.2011 18:50:07)
Odpovědět
Vzácná pravda, Josefe.
Američané přišli po 2.ww s Marschalovým plánem a s okupační správou Německa a Japonska, ale bez reparací, na což by zubožené Německo a Japonsko stejně ani nemělo. A mělo to velký úspěch. USA si z Japonska a Německa udělaly ekonomické partnery a spojence. bylo to od amíku velmi chytré.
To potupný versailský smír a vynucování reparací na německu po 1.ww jen napomohl Hitlerovi v popularitě a tím získání moci.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Dan, 8.1.2011 19:37:00)
Odpovědět
ono to nebylo betz reparací, amíci si odvezli vědce, celé laboratoře, převzali mnoho patentů a projektů, sověti zase továrny, stroje a něco málo zbylo i na brity.
Celkově to dělalo přez 1200 vynálezů a kolem 300 vědců a techniků, za všechny uvedu Von Brauna - zakladatele amerického raketového a družicového programu.

Tím ožebračili Německo více nežli kdyby chtěli peníze.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(expert, 8.1.2011 20:45:45)
Odpovědět
no hlavně se naštěstí nepodařilo uskutečnit Morgentaeův plán, který plánoval po válce úplné totální hospodářské zničení Německa vč. sterilizace stovky tisíc němců.Tento zrůdný projekt schválil i Churchill, naštěstí to generál Patton zarazil.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Kalous, 9.1.2011 3:07:25)
Odpovědět
Patton neměl na nic vliv, zvláště na britského premiera. Za šílené nápady byl Patton spíše odstaven úplně mimo.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(vizír, 9.1.2011 21:32:32)
Odpovědět
Patton byl odstaven hlavně za to že německé zajatce ,zajaté jeho tankovou armádou, ihned po skončení války propustil domů

zatímco Žid Eisenhower vyhlazoval statisíce německých zajatců v jeho zajateckých táborech skrze nemoci a hlad

.. když se Eisenhower dozvěděl že Patton propustil své zajatce byl prý se úplně přestal ovládat vzteky, jelikož ony Pattonovy zajatce už nemohl ve svých zajateckých gulazích vyhladit
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Dan, 8.1.2011 19:39:36)
Odpovědět
ve vybydleném poválečném německu tak chybělo nejenom 7 milionu produktivních chlapů, ale i celá vědeckotechnická elita a trvalo desítky let než vyrostla nová generace německých vědců a inženýrů, přesto němci mají 68 nobelových cen a zařadili se narozdíl od Izraelců či čechů na absolutní vrchol vedle USA.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(vizír, 9.1.2011 21:28:22)
Odpovědět
nejvíce mě fascinuje když někdo fabuluje že židé mají více než 100 nobelových cen,
jelikož pokud nějací američané židovského původu získají NC pak to získali jako Američané ... a pokud je to vydáváno za židovské NC pak podle stejné logiky by měli např Němci mít naprostou většinu NC protože většina dnešních Američanů jsou potomci německých imigrantů

.. nemluvě o tom, že ti kdo rozhodují o udělování NC jsou povětšinou židi kteří cíleně infiltrovali švédskou akademii věd aby mohli sami sobě a svým soukmenovcům rozdávat NC za všelijaké pavědecké ekonomické teorie a v druhé linii rozdávat NC těm kdo slouží židovské globalistické agendě jako Al Goreovi a Obamovi

.. NC je dnes absolutně zkompromitovaná - a to díky židům
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Sulla, 8.1.2011 20:41:24)
Odpovědět
jenomže v Německu demokracie byla, měli ústavu založenou na dělbě moci, tak jak proběhly konstituční reformy v celé Evropě od 18 století do 19.století.to je zase blábol.Amerika pouze pomohla obnovit demokracii a ne jí němce učit.Byli to mimo jiné němečtí imigranti spolu s angličany, kdo osidloval Ameriku a dovezl tam evropskou a tedy i právní kulturu.Tedy v Německu se demokracie pouze obnovila a bylo to obnovení v západním civilizačním okruhu.Takže jestli někdo srovnává budování demokracie v Německu a v Iráků, to je úplný nesmysl a je to téměř urážka celé Evropy.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(expert, 8.1.2011 20:57:42)
Odpovědět
josefe, to platilo před 50ti lety.Teď by se dalo říct kam vstoupí FED, tam 100 let tráva neroste.Jenom z pudu sebezáchovy se vyspělé státy budou bránit americkému modelu založeném na nevýrobě, spotřebě a tisku peněz.Tento model je v koncích.Posledním výronem je nastolení světové globalizace obchodu, která ničí hodnotu lidské práce a vnucuje státům dovozovou ekonomiku a HDP tvořit spotřebou z kreditek.Naštěstí jsme v ekonomické sféře vlivu Německa založené na reálném průmyslu.Přesto je perverzní dovážet česnek z číny, nebo brambory z Argentiny.Národ by měl být potravinově soběstatčný a potraviny by měl také zpracovávat, takhle se likvidují ekonomiky ve jménu globalizace.jinak dnes USa vyváží tak trochu jinou demokracii než před 50 ti lety, politcká korektonost, multikulturalismus jsou asiatské vynálezy židů z pouště a nemají nic společného s ústavností a učením Otců zakladatelů.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Jeeves, 8.1.2011 19:54:42)
Odpovědět
Napadení Iráku byla pěkná blbost, o tom asi nikdo nepochybuje, ale jako další gradaci té voloviny vidím snahu, samozřejmě marnou, nutit jim tam demokracii. Společnost, která má klanové a kmenové uspořádání, cizí, hluboce zakořeněné náboženství, se nenechá přesvědčit ani po zlém, natož nějakou osvětou. Jako přes kopírák totéž v Afganistánu! Po invazi, pokud se tak nutně potřebovali zbavit S.H., měli rychle a po špičkách odejít. Tenhle chaos, v očích Američanů "pořádek", bude stát obyvatele Iráku ještě hodně životů, než si to tam "sedne" a další diktátor si zajistí pevnou pozici.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Josef, 9.1.2011 16:08:04)
Odpovědět
Zadny zde z diskutujicich kritiku si neuvedomuje, ze jestlize se tem muslimum nevytvori priznivejsi demokraticke podminky k zivotu doma, tak se vsichni nastehuji do EU a USA. Problem je, ze dve rozdilne kultury na jednom uzemi tradicne konci, ze jednma druhou zacne vytlacet anebo likvidovat.
Problem je, ze tu spinavou praci delaji Amici a jeste jsou za to kritizovani.
Marshaluv plan stal kolem 45 miliard dolaru a bylo to jen k vuli tomu, aby Evropa nedopadla stejne jako po prvni svetove valce, kdy Amici po skonceni valky se zbalili a odjeli domu.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(cook, 9.1.2011 20:59:52)
Odpovědět
Josefe nyní s váma nesouhlasím.Ono je pofiderní porovnávat evropu ,japonsko a blýzký východ.Evropa a Amerika majíspolečné kořeny,takže demokracie v evropě fungovat bude .stejně tak japonsko má svou rozvinutou historii a troch jiných podmínkách se demokracie uplatní a za to je třeba američanům poděkovat.Ale Irák a spol.to je jiná mentalita .ty nemůžou jen tak přeskočit vývoj.Tam nikdy žádná demokracie nebyla.Historicky berte sumer asýrie ,babylon ,Partové ,Perská říše,Osmanská říše.mimo krátkou dobu po I.světové válce kdy byla zavedena konstituční monarchie zde vždy o životě a smrti rozhodovala nějaká vrchní autorita.v těchto oblastech lidský život nic neznamena.První je zde třeba vybudovat soběstačnou společnost se silnou vzdělanou třídou a až pak lze budovat demokracii.A to dokáže jen buť to dlouhodobá okupace,což je nákladná a kontraproduktivní.A nebo nějaký diktátor co to tvrdou rukou prosadí.Zavede bezpečnost a prosadí reformy.Zavede povinné školství pro všechny vrstvy a vybuduje průmysl.dříve to mělo název osvícený diktátor.Bez silné stření vrstvy není možno vybudovat demokracii.A v těchto státech to není možné vybudovat bez fungujících mocných silových složej(armáda,policie(.a to podle mne američani podcenili.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Josef, 10.1.2011 9:49:14)
Odpovědět
Jste moc konzervativni ve svych nazorech. Myslite ze kdyz nekde demokracie nikdy nebyla ze ani neni mozna. V Iraku i Afganistanu je i ceska armada cvicici vojsko a policii, a kde tisice kontraktoru stavi skoly, zavadi vodu a elektrinu i do oblasti, kde jediny zdroj energie byval ususeny velbloudi trus. Nejvetsim problemem je korupce, ale ta je pritomna i v soucasnych novych demokraciich.
Ja si mmyslim, ze GW Busch udelal chybu, ze chtel okupovat CR, prestoze vedel ze Cesi jsou hrdy narod, ktery odmitl jiz davno i Marshaluv plan, a dovedou si poradit s obranou sami, bez okupace a americkym radarem. To byla chyba ten radar a kvuli nemu zacla stoupat i nenavist vuci USA.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(cook, 10.1.2011 16:24:04)
Odpovědět
Josefe já jsem nenapsal že tam demokracie není možná.Jen jsem psal že jste to stím budování demokracie v Iráku uspěchali.Napřed bylo nutné,aspoň podle mne,vybudovat společnost jenž by byla schopná tento styl pojmout a žít v něm.Toto podle mne byla chyba.A ten radar? Já jsem ho podporoval,ale chybou bylo že se toto stalo vnitropolitickou bitvou mezi stranamy v republice.Byl to boj mezi ČSSD a ODS.Kde jedni jak druzí používali podpásovky.Tady o ten radar ani tak nešlo.A ty nadávky na ameriku se stál takový blbý celoevropský folklór.Ono taky zatím dělá špinavou práci amerika i za evropu.Tak se evropě dobře moralizuje.Ale až začnou sílit problémy v evropě s muslímskýma přistěhovalcema ,tak se bude muset žašpinit i evropa.Pak se teprv uvidí kdo má jaký kredit.
Re: Irák 7 let po „osvobození“: Křesťané jsou hromadně zabíjeni a vyháněni. Děkují Americe za své vyhlazení
(Kalous, 9.1.2011 19:11:58)
Odpovědět
Souhlas Jeeves. Západní demokracie je pro Irák i Afganistán nepoužitelná, jsou to země v středověkém kmenovém uspořádání s extremními náboženskými třenicemi a fanatismem. Názor Josefa je nesmysl - dosavadní formy pomoci Iráku i Afganistánu jsou vyhožené peníze a Západem dosazené vlády budou hned po odchodu okupačních vojsk svrženy. Musí si to vyřešit v obou zemích sami - jen lze trochu pomoci rozumnějšímu a umírněnějšímu křídlu.