reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou

Autor: Petr Paulczynski | Publikováno: 13.1.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Přizval si známého bojovníka za tutéž myšlenku Petra Štěpánka, bývalého místopředsedu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a současného člena Rady Českého telekomunikačního úřadu. Ten stanul v čele skupiny eStatu, která má vypracovat analýzu mediálního prostředí.

Závěry tohoto semináře lze vyjádřit stručně: Zrušme reklamu, poplatky a zprivatizujme ČTK. Tyto závěry jsou mi blízké, a již jsem o nich dávno blogoval. Koncesionářské poplatky za rozhlas a televizi jsou skrytá daň, která nejvíce dopadá na lidi s nižšími příjmy, a měly by se zrušit. Veřejnoprávní média by se měla financovat ze státního rozpočtu. Znamenalo by to, že by se všichni podíleli na placení televize podle míry svého příjmu. Výtky, že by v tom případě mohla být omezena nezávislost Českého rozhlasu a České televize, jsou podle závěrů semináře neoprávněné. Podle této logiky by nebyly nezávislé ani soudy či policie, které také dostávají peníze ze státního rozpočtu.
 
Inu, návrh na zrušení poplatků není již nic nového, v minulosti prošel senátem, poté se ale zasekl v parlamentu. Vzhledem k tomu, že to není tak dávno, co kritizoval premiér Nečas veřejnoprávnost programů ČT1 a ČT4, který označil jejich program z hlediska veřejnoprávnosti jako poplatky dotovanou komerční a plytkou zábavu typu sportovně-zábavního, je možné, že opakovaný pokus by mohl mít naději.

Nevládní organizace eStat.cz, ovšem nově v rámci svých vizí regulace mediálního prostředí navrhla zrušení reklamy ve veřejnoprávních médiích, sloučení Českého rozhlasu (ČRo) a České televize (ČT) a privatizaci České tiskové kanceláře. Protože jde-li to na Slovensku, proč by to nemělo jít u nás? Spousta věcí v činnosti obou institucí se totiž dubluje, například právě výběr koncesionářských poplatků. Jenom náklady na jejich správu totiž stojí více než 300 milionů.

Za účelem nalezení politického konsenzu navrhuje proto eStat sestavení skupiny ekonomů a mediálních specialistů, kteří vyhodnotí všechna pro i proti a především vyčíslí možné finanční úspory.

Za zajímavost považuji i iniciativu známého novináře Reflexu JXD publikovanou na webuhttp://www.zrusmeverejnopravnitelevizi.cz/

Slovu veřejnoprávní přiliš nerozumím. Možná k jeho pochopení poslouží četba blogu kolegy kolegy Červenkyhttp://miroslavcervenka.blog.idnes.cz/c/171498/Novodobi-politruci.html, z něhož k tématu veřejnoprávnosti vyjímám:
Nejvíce viditelnou skupinou vykladačů, co si máme myslet, jsou političtí komentátoři v médiích. Těmto novodobým masovým politrukům nejde o žádné šíření informací, nýbrž o tendenční manipulaci našeho myšlení.

Známe je všichni i jmény – Martin Komárek, Jan Macháček, Jindřich Šídlo, Alexandr Mitrofanov, Luboš Palata + téměř všichni redaktoři ČT. Působí v médiích soukromých i veřejnoprávních (v názorové rovině mezi těmito žádný rozdíl není), často přecházejí z jednoho do druhého, a tak např. v politické diskusi na veřejnoprávním médiu vystupuje jako kamufláž nezávislého názoru novodobý politruk z jiného média, vždy však ten, který je ochoten podpořit panující tendenci (to se týká ovšem i jiných profesních skupin – když sociolog, tak Šiklová, když katolík, tak Halík, když filozof, tak Bělohradský nebo Kohák, když politolog, tak Pehe nebo Dvořáková.

Takže, přátelé z eStatu, držím vašim iniciativám všechny palce. A ještě víc je držím JXD.

reklama
6607 čtenářů | 43 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(kKk, 13.1.2011 7:20:28)
Odpovědět
Jako vždy, velmi výstižné. Děkuji.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(MrDalík, 13.1.2011 11:53:51)
Odpovědět
Jako vždy : BLÁBOL
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(C.Q.Lafayette, 13.1.2011 16:42:26)
Odpovědět
Správně: Paulczynski jako vždy dobře, MrDalík jako vždy blábol...
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Brabec, 13.1.2011 17:38:36)
Odpovědět
S autorem souhlasím. Když má nyní koalice většinu - neměl by být problém ČT privatizovat. I když je už "privatizována" skupinou pravdolásky. Vzpomínáte jak se privatizovala MfDnes ? Redaktory a Ti noviny prodali Němcům. Myslím, že už je našlápnuto k repete !
KUDY ZA ZA NAŠÍ PRAVICÍ? : PŘES ŽUMPU A KANÁL, AŽ TO KLUCI ROZKRADOU, VYSTRČÍ SVŮJ ANÁL :-))))
(ferda, 13.1.2011 23:22:47)
Odpovědět
Kříženec vola s oslem = Petr Paulczynski :-)
hmmm, nic nového .-)

ps. ta naše pravice se podobá čím dále tím více obyčejné kupě hnoje, čemu se divit, když jsou tam takové h.o.v.n.o.k.u.p.y.jako je Petr Paulczynski ....
ps .ještě tu chybí, Streit, Kříž a máme tady celou ty vyšukanou intelektuální "Švédskou trojku" .-)))
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Niky, 14.1.2011 9:07:44)
Odpovědět
Co je to platné.když náš národ drží hubu a ještě si tyto vlastizrádné zločince platí! A co je ještě horší,on je i volí!
jestli tohle není důvod proč zrušit čtv pak už asi nic
(antieurohujer, 16.1.2011 15:47:34)
Odpovědět
http://www.youtube.com/watch?v=m7fk6ygfLc8&feature=related
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(felix.julec, 13.1.2011 7:59:50)
Odpovědět
Nevím proč a v čem držíte fangli JXD.Jeho prohulený mozek má roztodivné vývody.Není to typický člověk z tohoto teritoria.On je zvláštní exemplář,je svůj,ale jeho názory nelze zevšeobecňovat.Kdysi,když psal do Mladého světa mi přišel celkem normální.Teď je nějak mimo.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Halali, 13.1.2011 9:45:10)
Odpovědět
Vyhnat Janečka s ČT, se všemi pravdoláskovými darmojedy, režisery vondráčky, který se podílí na hanobení Čechů,spolu s jejich "guru! Veškrnou,všechny jeho přisluhovače, vševědy,moralisty, kteří nám doporučuji jak správně a "morálně" žít, přitom by si měli zamést před svým prahem - restituovaná Lucerna,hamižnost církve,nechutné hádky o katedrálu,kvílení za Kaplického knihovnu,jako repre schou těchto samozvaných elit za peníze z našich daní, kterých i tak chybí pro mnohé, aby se udrželli se svými dětmi existenčně To bylo poprasku okolo Kaplické knihovnmy, dost na to doplatil Bém a toho křiku proti prezidentovi, že jim nechtěl zapaltit pro jejich slávu luxusní hračku ! Snaha o podvod Chadimové a mnoho dalších všiváren,ti všichni se v dnešní době živí u Janečka...ano i k vůli těmto NAŠE země nezkvétá,vždyď u toho byli oni, vždyď Veškrna spolu se svými byl u kormidla, létali po světě, za naše peníze, zadlužovali tuto zemi, v ČT byl pro ně připraven ubrousek prostři se za naše peníze. Proboha už Vás všech bylo VÍCE NEŹ DOST, odejděte bez děkování! Zprivatizovat ČT!
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Bára, 13.1.2011 14:13:49)
Odpovědět
Halali : se Vaším dizkusním příspěvkem NAPROSTÝ SOUHLAS . Kéž by takových příspěvků bylo víc.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Sulla, 13.1.2011 15:03:44)
Odpovědět
Souhlas
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(marko, 13.1.2011 14:13:53)
Odpovědět
Naprostý souhlas !
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(snufina, 13.1.2011 17:50:00)
Odpovědět
Souhlas!!!!!!! Havel a spol. do ..háje....
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Kubikula, 14.1.2011 12:28:24)
Odpovědět
ČT instituce pro reklamu a prosazování zájmů vyvolených!!Vondráčkova, Kraus,Drtinová, pokleslí umělci, autoři neonových srdcí nad hradem,pravdolásková suita a v pazuách jak z ohrané desky, ..naše země nezkvétá.....už se na to nedá dívat, některé pořady z přírody, které dává NOVA jsou daléko přijatelnější! Vždyď ta ČT i to dobré ráno skopírovala, byla to NOVA za doby Železného, kdo přišel s DOBRÝM RÁNEM. Také Tabu, dovolilo divákům nahlédnout do tajů lidských duši, ve své době to byl nadčasový program. S čím novým, tak zásadním přišla ČT, kromě stupidních seriálů, které patří na komerční televize.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Milda, 13.1.2011 10:04:31)
Odpovědět
Nevím, proč se navážíte do Dvořákové, ta jediná je objektivní a neleze nikomu do zadku.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Hardy, 13.1.2011 10:17:30)
Odpovědět
Mno, když přimhouříme chvílemi i obě oči, pak možná. Ale jsou tu lepší politologové než Pehe a Dvořáková.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Čtenář 1, 13.1.2011 11:08:14)
Odpovědět
Když řeknete a , prosil bych i b.......tož, kdo jsou ti lepší?
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(MrDalík, 13.1.2011 11:56:44)
Odpovědět
Toho už autor není schopen..škoda, zůstaneme ochuzeni o zajímavou informaci z hradu.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Kubikula, 14.1.2011 12:35:50)
Odpovědět
Odpověď pro Čtenáře.O těch jiných lepších nevíme, protože je ČT do televize nepustí, občase se někdo prosmekne, ale jen jednou, víckrát ne, zapsaní pod čarou za poznámkou, už nepozývat! Tak je to.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(DM, 13.1.2011 18:03:44)
Odpovědět
Pokus o vtip?
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(mag, 13.1.2011 10:49:03)
Odpovědět
Za zhruba sedmi miliardový rozpočet, vynuceně placený občany a firmami tohoto státu vykazuje firma ČT žalostné výsledky. Nevím, kde se vzal názor, že se omezuje na zábavu a informace - inteligentní zábavy vyprodukované v posledních pěti letech moc málo a informace si raději seženu na internetu. Breptalové vyjmenovaní v článku jsou už jenom třešnička na dortu, kromě sportu je ČT nekoukatelná - s úplně malými výjimkami.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(pipina, 13.1.2011 11:07:26)
Odpovědět
ČT zrušit-sprivatizovat a pitomce vyházet.
7 miliard - vyhozené peníze.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(MrDalík, 13.1.2011 11:51:23)
Odpovědět
Ty jsi fakt "PIPINA"
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(C.Q.L., 13.1.2011 16:43:29)
Odpovědět
No a ty si fakt mrdalík... :-)))
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(ThujaGarden, 14.1.2011 15:22:35)
Odpovědět
Mrdalíku...,nedej se!! Kdo je...,Tvá partnerka?? Anča Dlaňová?? Chudák holka..!!
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(grek, 13.1.2011 16:53:04)
Odpovědět
Zrušít koncesionářské poplatky i s Čt -MrD aliku.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Barbucha, 14.1.2011 12:04:50)
Odpovědět
Zapoměli jste na Drtinovou a Krause...apropo, jak je daleko ČT s tím tím Havlovým filmem, co ČT FINANCUJE z našich peněz a tunuluje naše peněženky!! Konec ubrousku prostři se, obušku z pytle ven!!
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(felix.julec, 13.1.2011 13:22:22)
Odpovědět
Šídla a Dvořákovou bych do tohoto spolku nezahrnoval.Těm ostatním/a přidal bych ještě další/ se nedivte mají rodiny a chtějí se živit.Špatně je na celé záležitosti to,že před volbami mohou tím zkreslovat situaci a ovlivnit nerozhodnuté voliče.Ať už je to záměr,nebo nechtěné,v tom vidím problém a nezodpovědnost.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(xx, 13.1.2011 14:41:23)
Odpovědět
A zlodejum a tunelarum se take nedivme. Take maji rodiny a chteji se zivit...?
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Felix, 13.1.2011 13:54:27)
Odpovědět
Profesní masoví politruci. Výborně řečeno. Ale to nestačí. Je třeba je, jako tady, konkrétně jmenovat. Ukazovat na ně. A zesměšnit. Definitivně.
Teprve až budou vyřízeni, půjde privatizovat. Protože profesní masoví politruci to drží a se toho drží. Až nebudou, nebude důvod držet ČT a ČR. A pozor na Němce (ovšem i na Rusy).
Halík je Žid.
(Rendec, 13.1.2011 15:40:26)
Odpovědět
Je doufám jasné, proč je stále za katolíky zván do televize pan Halík. Je to Žid. :-))
Re: Halík je Žid.
(MrDalík, 13.1.2011 16:12:56)
Odpovědět
Až budou zvát do televize magory budeš mezi prvními. Teď zvou židy, jak říkáš.
Re: Halík je Žid.
(snufina, 13.1.2011 17:54:25)
Odpovědět
Ano, souhlas. Ti mohou úplně všechno. Oni a jistá ještě skupina jsou nadlidi, bohužel. Holt jsme všichni nemohli být disidenty, taky někdo musel makat a ne se válet na "hrádečku" a nejen to chlastat a pelešit se!!!!!
Re: Halík je Žid.
(Standa 1, 13.1.2011 18:29:07)
Odpovědět
Tys byl zcela jistě za komančů bachařem, že ano?
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Standa 1, 13.1.2011 18:26:55)
Odpovědět
Kdyby ovšem europrezident dokázal tak rozkrást EU jako Klaus Česko,byl by pro Paulszynského idol.
Takže Paulzzynsky jdi se svými názory do Pr...ele!
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Petr Jano, 14.1.2011 9:39:40)
Odpovědět
Vazeny pane redaktore, to co pisete je take pouze Vase tendencne ladeny manipulacni nazor na ty lidi, ktere jste jmenoval, i na CT.
Vy jste ve sve podstate nekdy vetsi manipulant nez vsichni ostatni!:-)
Jak jiz mnozi vime jste take ovladan vasimi subjektivnimi nazory na danou problematiku, a tam je prave videt, ze jste pouze stvacem, ktery hleda sobe rovne a zapredsudkovane neobjektivni ctenare atd.
Pan Dolezal je dobry redaktor, Vy na nej nemate a nikdy jste nemel. Pan redaktor Dolezal neco prozil Vy ne!
Vy jste akorat na techto strankach rozestvaval lidi...
Pokud bych videl, ze jste opravdu objektivni tak bych s nekterymy vasimi nazory i souhlasil, avsak Vy to vse delate zamerne se zlym umyslem, a negujete jine osobnosti, ke kterym se Vy nemuzete vubec kdy rovnat.
Kdyz se clovek podiva na vsechno co jste tady na tomto portalu prezentoval, tak ho musi napadanout otazka, za koho Vy "kopete" a nebo koho mate narizeno dehonestovat...!? Tot vse k vasim manipulacim a rafinovanostem.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(lulu, 14.1.2011 10:45:00)
Odpovědět
petre jano.
už vám narostli rohy.Čekejte a určitě se dočkáte.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(okolo súče vodička teče., 14.1.2011 10:42:28)
Odpovědět
Dvořáková a Pehe dva pitomci který se živý jen kecama.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(xmartin, 15.1.2011 0:29:44)
Odpovědět
To jsou snad všichni politologové, ne? Plus většina právníků, ekonomů, psychologů... nepotřebná svoloč.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Stilet, 15.1.2011 15:54:50)
Odpovědět
Plus filosofu, sociologu, sexuologu a jiných trubcu.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Miloš, 14.1.2011 12:35:00)
Odpovědět
S "veřejnoprávní" ČT je to jako s letním časem - všichni vědí, že je k ničemu, všichni na to nadávají, ale zrušit se to nedá.
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(Emil, 14.1.2011 23:13:04)
Odpovědět
+ Erik Tabery
Re: Zrušme "veřejnoprávní" televizi. Čili Halíka, Šiklovou, Šídlo, Pehe, Bělohradského a Dvořákovou
(franta, 19.1.2011 9:15:56)
Odpovědět
Co je tohle za hlásnou troubu odesáckých dementů? Rušit ČT 1 a udělat z ní co? Kanál sraček a neoliberálních blábolů Klause a jeho věrných druhů, Langera, Hájka, Jakla a podobných lidských kreatur? Vždyť to jsou lidi psychicky narušení!! Klaus uškodil tomuto národu jako málokdo. Nechal rozkrást v 90. letech majetek za 700 miliard, hraje si na vševědoucího tatíčka a ještě torpéduje Unii, která je jediným garantem míru v Evropě. Takových Klausů víc, a máme v Evropě novou válku.
Lidi nebuďte blbí, Unie může mít své vady, ale její integrace je naprostá nutnost. Představa Klause, že jako samostatný stát něco zmůžeme proti moci koncernů, které nyní ovládají svět, je směšná. Státy se musí spojovat do větších celků a tím získat navrch nad koncerny. Klaus je člověk velkobyznysu a proto hájí jeho zájmy.
Ale neregulovaný byznys je diktatura jako každá jiná.