reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino

Autor: Evropan Jirka | Publikováno: 21.1.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Petru Machovi

Slýchávám takovéto názory již drahnou dobu: Víš, já bych ty Svobodné volil, mají dobrý program, ale můj hlas by propadl, tak to tam radši hodím TOPce, to je taky pravice ne? Svobodní by si měli najít pořádného sponzora, nakoupit bilboardy, proniknout do televize a vůbec by je mělo být víc vidět. A taky Máňa od nás z kanclu říkala Jaruně, že prý Mach vůbec nemá todlencto mediální charisma.

Sahám v takové situaci po některé z vlažně souhlasných řečových reakcí  (no jo, no jo; pravda, pravda; tak tak;), obzvláště když si připomenu, že tento názor v nepříliš pozměněné podobě obíhá i v našich podvratných kruzích euroskeptických. Ale červík hlodá...

Petr Mach podnikl nevím už kolikátý pokus vytvořit nesocialistickou stranu v zemi socialismem prolezlé skrz naskrz. Chce uspět tam, kde tolik jiných ztroskotalo. Donkichotství? Mladická nerozvážnost? Protože je v této zemi vůbec nějaká poptávka po autentické pravici? Je v této zemi nějaká statisticky významná skupina, která  chápe, co život ve svobodě opravdu obnáší? Nevím, nemám prostředky, jak to zjistit. Ale možná kdybych otázku zúžil a zeptal se třeba takto: Jsou ve straně samotné lidé, kteří mají ponětí, co to vlastně je za zvíře ten svobodný občan?  Jak se chová, jak jedná, jak smýšlí? A tušíme to aspoň my tady, „hoši co spolu mluvíme“ ?  

Mnohé teď asi dost naštvu, ale jsem přesvědčen, že to tušíme většinou jen velice mlhavě, protože virus socialismu zasáhl i nejednoho z nás. A je to tím horší, že se jedná o socialismus „hlubinný“, nepochopený, nepřiznaný, nereflektovaný. Socialismus, projevující se nikoli verbálně projevovanými názory, ale spíš určitými hluboce zažranými postojovými stereotypy a stereotypy (ne)jednání.

Dokázal bych takových socialistických vzorců v chování „pravičáků“ rozlišit hned několik, ale zaměřím se jen na jeden, ten nejzhoubnější. Pracovně ho nazývám Stereotypem televizního diváka.

Psychologickým pozadím je zde mechanismus tzv. projekce. O co jde? Jedinec promítá vnitřní obsah svého vědomí, hlavně své touhy a svá očekávání do svého idolu, ztotožňuje se s ním. Ten pan Klaus (Paroubek, Mach) přece cítí, prožívá a chce to samé, co já. Navíc mne miluje jistě stejně, jako král Miroslav své poddané. Chce pro mne určitě jen to nejlepší, takže svou věc můžu klidně a bez obav svěřit do jeho rukou. On  je chytrý a všechno určitě správně zařídí. Jen když mu budu u televize dost fandit a tisknout palečky, jako tenkrát v Nagánu Jardovi.

Uvažování dětí (říkají psychologové) a socialistů (upřesňuji já).

Studovat  tento fenomén hodně zblízka jsme mohli třeba před rokem, v době vrcholící kampaně před podpisem Lisabonu. Zhruba milionová síla lidí v téhle zemi, kteří schválení dokumentu nepovažovali za zrovna nejlepší nápad uzavírala sázky a tajila dech napětím: Podepíše pan prezident? Nepodepíše? Ale ani v nejmenším nebyli schopni dát svému favoritovi podporu, na kterou on vyloženě čekal (a musel ten člověk prožívat chvíle opravdu krušné). Vůbec je nenapadlo sdělit Klausovi rázně a energicky  co vlastně chtějí, aby udělal (a současně s tím mu slušně, ale rozhodně naznačit, že když to neudělá, tak by se taky mohli  rozzlobit a být zlí). Opuštěný Klaus samozřejmě podepsal a zkoprnělé zástupy fandů poinformoval hlasem řečníka na kremaci oděn v úbor k podobné příležitosti se hodící. Komické přerostlo ve     fraškovité, jak už se to stalo tak nějak pravidlem v novějších dějinách tohoto staroslavného království. 

Variantou popisovaného stereotypu  je i všeobecně rozšířená víra v samospasitelnost marketingu a reklamy. Sponzory, víc sponzorů, ještě víc sponzorů.

Hezké, ale kde vzít a nekrást? Ne, že by nebylo bohatých, ochotných tu a tam pustit chlup. Otázka ovšem je, na co a komu. Na podporu svých zájmů (k první části otázky) a tomu, kdo jejich zájem nejlépe politicky zaštítí (k té druhé). A jaký že to je zájem? Mohutný, masivně investující a přerozdělující stát, ze kterého pravidelně ukápne nějaká ta  „veřejná“ zakázka. A také stát, chránící před dotěrným hmyzem konkurence (malé, pružné, rychle reagující firmy či jedinci). Samozřejmě se tomu neříká tak ošklivě, ale co v principu jiného je tzv. státní ochrana hospodářské soutěže? Tvrdím, že není větších socialistů, než  mezi velkopodnikateli a velkofinančníky (trumfnout by je mohli ještě tak humanitní intelektuálové a umělci ze státního chovu, ti ovšem naštěstí smrdí korunou). A tohle že by měli být sponzoři liberální nebo konzervativní strany? Ale jo, dají vám peníze. Ovšem jen za podmínky, že  ze svého programu řádně vykastrujete cokoli skutečně pravicového (v první verzi se mi, kdoví proč, povedlo napsat vycastrujete). 

To ovšem není jediná potíž. Další se objeví, když svým úvahám neprozřetelně dovolíte zabloumat  do vyšších sfér takřečené morálky. Můžou vás pak totiž začít napadat i takovéto věci: Copak to vlastně je reklama? Není ono to vlastně něco jako aplikovaná masová manipulace? Shodneme-li se, že ano, pak se já škodolibě zeptám, jak jde dohromady užívání manipulativních metod se svobodou, kterou máte v názvu strany. A není dokonce manipulace psychologicky vzato jen nenápadná, rukavičková forma násilí? Liberalismus (neřkuli libertarianismus) a násilí... to myslíte vážně? To jako že účel už zase světí prostředky?

A to ještě pořád není všechno. Rád bych se optal kteréhokoli z „pravičáků“ jsoucích momentálně při smyslech, zda opravdu chce svěřit myšlenky Misesovy, Hayekovy nebo Friedmanovy do rukou nagelovaných zmrdíků z reklamních agentur, aby je tyto kreatury (chci říci kreativci) proměnily v chytlavá hesla pro socialismuchtivé  masy. A jestli vážně doufáte, že většinový volič po spatření vašich kandidátů na desetimetrových bilboardech rázem zapomene na své jirky buldozery a mirky jedničky a omámen vaším luzným zjevem se div nepřerazí, aby vám dal svůj hlas. 

Prosím bez urážky, ale jinak zdrávi? 

Je dobře, moc dobře, že máme Stranu. Ještě o nějakých Svobodných Občanech kdybyste tak někdo věděl... O takových, kteří chápou, že finty a triky, jaké pomáhají k vítězství socialistům (těm z ODS, VV, ČSSD či TOP) jsou už ze samé podstaty  autentickým liberálům/konzervativcům k ničemu. Kterým je jasné, že cesta do svobodné společnosti není dlážděna ani plakáty, ani bilboardy, ani reklamními spoty. Už jenom z toho důvodu ne, že reklamní manipulace  představuje útok na svobodu druhých. A že právo nazývat se svobodným občanem ztrácí ten, kdo nectí svobodu druhého stejně úzkostlivě, jako svobodu svou.

Takže když manipulaci vyloučíme jako morálně nepřípustnou, co nám  zbude? Co můžeme dělat? 

Můžeme přesvědčovat, Neagresivně, nemanipulativně, ale vytrvale a nejlépe osobním příkladem. Zdá se vám to málo? Nebo si říkáte: Dobrý, dobrý, ale přece jen taková pěkná marketingová kampaň... Petr Mach stokrát za den na každém televizním kanále... republika oblepená jeho portréty... A už se vidíte v pohodlném křesílku s dálkovým ovladačem v ruce a s pocitem, že to vyhráváme? Nebo vám  „přesvědčování vlastním příkladem“ zní jako banální, omletá fráze bez jakéhokoli obsahu? Mýlíte se, přátelé, mýlíte. Protože tohle je totiž jediná rozumná a aspoň trochu fungující metoda v dobách stability, to jest v takových dobách, kdy není šance na rychlou změnu poměrů žádoucím směrem. Kdy většina, kterou v demokracii jaksi potřebujete, ještě nechápe. Ale která bude k vám a k vašim řešením otevřenější, až ji k tomu situace donutí. Ne dřív. Opakuji znovu: Ne dřív, i kdybyste se rozkrájeli.

O jedinou věc tu totiž běží, aspoň podle mne – být perfektně připraven na další krach další varianty socialistické utopie. Krach, který může přijít za týden nebo za deset let, ale který přijde s neodvratností společenského zákona. Společenského zákona, který my známe přece jen o něco lépe, než naši ideoví protivníci (což také představuje naši hlavní a v podstatě jedinou komparativní výhodu). Na jejich straně jsou neomezené finanční zdroje a efektivně fungující manipulační mašinérie. Na té naší lepší chápání lidské přirozenosti, lidského jednání, jeho motivací a mechanismů. Pokud si toto uvědomíte, leží před vámi další důvod (vedle dříve zmíněných důvodů morálních), proč s nimi nesoutěžit v reklamním oblbování, proč je to nejen nesmysl, ale přímo sebevražda. Znamená to totiž odhodit svou zbraň, přijmout jejich styl hry. A nechat si vnutit soupeřův styl znamená prohrát -  platí nejen ve fotbale.

Pro názornost aspoň (opravdu jen) pár ukázek toho, čemu říkám přesvědčování vlastním příkladem: Svobodný občan trvale dohlíží na obsah výuky v místní škole a drží zkrátka horlivou aktivistku, kontaminující mozek dětí neomarxistickými exhaláty. Svobodný občan, je-li náhodou učitelem přírodních věd, neponechává své žáky napospas kazatelům globálně otepleného bludu. Svobodný občan nejenže  týden před volbami připevní na svůj dům propagační tabulku Svobodných, ale také po volbách aktivně vyhledá a kontaktuje ty, kteří v jeho bydlišti hlasovali stejně jako on a společně začnou organizovat pro své spoluobčany pravidelná setkání s vedením strany. Svobodný občan pochoduje s DOSTem na Hrad, ale také léta a léta udržuje v chodu nekompromisně euroskeptický internetový portál.

Pokud tohle budete dělat dostatečně dlouho, zajistí vám to jednu důležitou věc, která se vám bude zatraceně hodit, až půjde do tuhého – zajistí vám to důvěryhodnost.

Další věc, bez které se při přesvědčování neobejdete jsou argumenty. Musíte znát věc, kterou chcete politicky prosazovat a musíte ji znát dobře, do hloubky. A znalosti získáváme kde? No v knihách, Halík, v knihách. Takže Hayek, Mises, Rothbard, Friedman, Burke. A to tvrdě a bez milosti. Kdyby záleželo na mně, byla by znalost aspoň základní liberálně – konzervativní literatury jednou z podmínek pro přijetí do strany (kladl bych na tohle mnohem větší důraz, než na finanční příspěvek).    

Pak by se nemohlo stát to, co jsem osobně zažil v městě XY, kam jsem se přichomýtl k zakládající schůzi místního sdružení Svobodných. Bylo mi dáno slovo a já krátce pohovořil o pravicových myšlenkách, načež následovalo trapné ticho a pak reakce ve smyslu: Víte, nás ideologie zas tak moc nezajímá, ona ta levice a pravice je vlastně  věcí 19. století, naším programem je dělat dobré věci pro naše město...

Kolik vy znáte podobných „pravičáků“, jejichž pravicovost spočívá v tom, že se jim tak nějak nelíbí Paroubek nebo Sobotka? Nebo v tom, že mají  nevyřízené osobní účty s ODS? A jak a čím mohou tihle nezakotvení, postmoderně zmatení lidé čelit rafinované socialistické demagogii? A co asi tyhle ideové mátohy udělají v kritické situaci, až zase půjde o všechno?

Pokud bych měl ve straně nějaký vliv (což nemám, nejsa členem ani registrovaným příznivcem), ze všech sil bych působil na to, aby se této „práci uvnitř“ věnovalo víc pozornosti. Přimlouval bych se za přesnější (přísnější) definici podmínek pro členství, zohledňující spíš kvalitu než pouhou kvantitu.  Cílem by mělo být postupně budovat strukturu třeba malou, ale názorově jasně vyprofilovanou. Akceschopnou. Takovou, jaká neselže v rozhodující chvíli. 

Konkrétně mám představu malých buněk v každém alespoň středně velkém místě, které by se staraly o základní liberálně – konzervativní osvětu v daném regionu.  Články, přednášky, konference (Cesta ke svobodné společnosti byl výborný nápad až na to, že akce v Praze zapadla. Kdekoli jinde by při jen trochu šikovné organizaci mohla být odezva lepší). Angažovat se v  místní politice, ale necpat se k moci za každou cenu (za současné praxe fungování veřejné správy nebezpečí diskreditace). Vytvářet vazby na regionální média a postupně budovat komunikační kanály, které se naplno využijí, až nastane krizová situace. Účastnit se voleb, samozřejmě, ale nedělat z toho jediný smysl existence. Nehysterčit kvůli výsledkům v řádu procent, vždy si plně uvědomovat, že doba prostě ještě nenazrála.  Že na pořadu dne je mobilizace, nikoli ofenzíva.

Tak svobody se vám zachtělo, holoubkové... V tom případě mám pro vás dvě zprávy a začnu tou špatnou:  Svoboda není k dostání lacino, normální cenou za ni jsou lidské životy. Ta dobrá říká, že máte naprosto neuvěřitelnou, fantastickou historickou kliku, když taková cena zatím není po vás žádána, když se od vás zatím čeká jenom práce.

Ale jste si jisti, že tomu rozumíte? A že tomu rozumíte dobře?

reklama
1975 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Carlos V., 21.1.2011 0:53:18)
Odpovědět
Jsem ještě o něco skeptičtější. Většina lidí v mém okolí se považuje za pravičáky. Ovšem jejich jediným argumentem jsou socky a daně.

Ovšem stát se má starat i o ně. A je přece správné prodávat obecní byty pod cenou. A je správné platit z našich daní podpory penzijka či stavebka...

Osvěta je zapotřebí, ale cesta to b ude přetěžká.

Ještě jedna poznámka k Vaší zmínce o obecních volbách. Domnívám se, že Svobodní jako strana by se měli zabývat pouze myšlenkově/ideově podloženou celostátní politikou. Jistě, členové ať si dělají, co chtějí - jako nezávislí. Jak ale smysluplně postupovat "stranicky" v obci ? Zde jde spíš o poctivost a zdravý rozum.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Dan, 21.1.2011 8:37:43)
Odpovědět
Dobrý článek, ale zbytečně dlouhý a teď k jeho obsahu.

Petr mach je dobrý ekonomický teoretik ale neprosto mizerný politický vůdce a v čem podle mě dělá největší chybu ?

Uchýlil se totiž k demagogijím a populismu a nato už většina občanů neslyší je jakýmsi Sládkem dnešní doby a ta už není pro Sládky příznivá.
Podobně jako Sládek správně pojmenuje problém, ale pozor řešení okoření notnou dávkou populismu a demagogie, čili představí krásné ideälistické vize jež nemají v reálném životě šanci, absolutně se nepřipouští že by vždy musel v přípdě úspěchu celou řadu věcí konzultoval s dalšími stranami napravo i nalevo a že neze po vzoru Klause ignorovat dění světa 21. století vč. a hl. globalizace.

Takže můj závěr Mach nemá absolutně žádnou šanci, SSo se ho musí zbavit coby lídra a zásadně proměnit svůj program řešení, z naivních teoretiků a blábolistů populismu k realpolitice, kde je třeba říct prosaditelné cesty, jinak budeme svědky dalšího zániku malé a bezvýznamné strany.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(PaSt, 21.1.2011 12:05:13)
Odpovědět
Celkem nechápu, proč označujete článek jako dobrý, když říká přesný opak toho, co Vy.

Zajímavé na vaší reakci je to, že označujete PM za demagoga a populistu. Už ho označovali za idealistu i extremistu, ale ta Vaše nálepka tu ještě nebyla. Nesouhlasím s ní, už jen proto, že demagogové a populisté získávají okamžitě po vyřčení svých názorů skokově velkou podporu jistých skupin občanů, a i značnou pozornost médií. To v jeho případě nenastalo.

Navíc populisté a demagogové svoje myšlenky nepodkládají solidními argumenty, což na rozdíl od nich PM zásadně dělá.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Dan, 21.1.2011 18:25:21)
Odpovědět
Jistou skupinu občanů Mach svojí demagogijí a populismem oslovil je to něco přez 30 000 lidí, zhruba.

např. kritizuje pomalejší růst saturovaných vyspělých trhů a srovnává je s rozvojovými zeměmi, které mají 8-20x nižší základ HDP a jsou vysoce nestaurované v mnoha klíčových oborech.
Jak už jsem uvedl uvádí řešení rize čistého pravicového a silně nacionálního charakteru, která mají nulovou šanci na podporu jak voličů-dokazují vlby, tak samozřejmě sněmovny.

Mach již minimálně 7 roků píše o ostrůvcích prosperity uvnitř EU coby samostatných zemích, fakt že se EFTA rozpadá ignoruje, fakt že Irko, které bylo jakýmsi americkým ostrůvkem nato dojelo nekomentuje, srovnává nás s nejbohatšími zeměmi světa které mají unikátnost ve svých skladbách ekonomik, jež mi nikdy nikomu nemůžeme nabídnout, s Norskem a švýcarskem - toto je mimořádně demagogické !

Svého času psal o našich platbách do EU že převyšují příjmy, to se ukázalo jako lež, tvrdil že vyčerpáme jenom malou část EU fondů, ukázalo se jako další omyl.

Nemůže být jasnější vysvědčení jeho nerealistické fakta a okolnosti ignorující politiky nežli strašlivé a degradující opakované volební debakly.

Jak správně poznamenal Hájek Mach nemá prakticky žádnou podporu občanů, ale závěr Hájka že je to nezájmem lidí o pravicovou politiku nesdílím, je to větší vyspělostí lidí, kteří většinou už nepodporují populismus a demagogii prokouknou.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Halalí, 22.1.2011 10:02:11)
Odpovědět
A že zrovna Dan se vyjadřuje k Machovi, no to jsou mi turbulence, Dane vra se na konspirační vlákno Pružinský.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(felix.julec, 21.1.2011 10:18:53)
Odpovědět
Neustále nás někdo nutí dělit společnost na levici a pravici.Já si ale myslím,že přesnější je dělit na věčně nenažrané zloděje a na ty ostatní-slušné blbce,kteří na to doplácejí.Jaké poučení?V tomto zlodějském státě každá rada drahá.Volby nic neřeší.ODS,TOP 09,Soc.dem.všechno stejná pakáž.Jakás-takás šance VV.Zatím není známo,že by se někdo z nich umazal,zatím.Ty ostatní pidistrany to jsou jen pšouky všelijakých zneuznalých,ambiciozních,známých i neznámých ksichtů bez reálných šancí na úspěch.Nezbývá,než vzít si svůj raneček a cestovat tím bahnem dál v naději že se stne nějaký zázrak.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Stallker, 21.1.2011 10:51:45)
Odpovědět
Velmi, velmi dobrý článek...
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Kalous, 22.1.2011 2:00:50)
Odpovědět
Ano Stallkere, velmi dobrý článek - je z něho jasné, že strana Svobodných se nikdy do parlamentu nedostane.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Dan, 22.1.2011 10:35:00)
Odpovědět
K Machovi se vyjadřuju pravidelně, bohužel v diskuzi pod jeho blogem naž stihnu na jeho čistokrevné demagogie a mladíčkovské naivní řešení ekonomického teoretika zareagovat, zpravidla mě předstihnou desítky ekonomů a uplně ho arfgumentačně zlinčují, až je mi ho trouby mnohdy líto, protože on věří že je spasitel doby, což samozřejmě nikdo takto nevnímá mimo lidí z So a to ještě ne všech.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(děd, 21.1.2011 11:44:01)
Odpovědět
Výborně. Téměř desatero. A co dále......?? Jako s desaterem.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(PaSt, 21.1.2011 12:08:12)
Odpovědět
Co má dělat Evropan Jirka? Jít v tom městě XY na další schůzi a trpělivě vysvětlovat, a to i přes počáteční trapné ticho. Přesně v intencích svého článku.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(C.Q.Lafayette, 21.1.2011 15:12:07)
Odpovědět
A nedělá to? Jen se ptám.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Drak, 21.1.2011 12:28:58)
Odpovědět
Halda keců, stokrát přemletých a k ničemu.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Sunny, 21.1.2011 13:08:41)
Odpovědět
Vynikající!
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(C.Q.Lafayette, 21.1.2011 15:11:19)
Odpovědět
Dost dobré...
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(grima, 21.1.2011 18:09:26)
Odpovědět
Prijde mi, ze autor navrhuje obdobu Tea Party. Nevim, jestli to ma u nas sanci na uspech. Mozna kdyby se to prejmenovalo na Beer Party, tak by to mohlo fungovat.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Ilias, 22.1.2011 10:22:48)
Odpovědět
Doba přeje připravedným,my i Evropa je na tenkém ledě, nevíme co se semele, potřebujeme mít depo politiků, kteří budou připraveni. Lidé mají vždycky zpoždění za těmi co vidí za roh. TI co cítí zodpovědnost za tuto zemi nesmí sedět s rukama v klíně. ten č\as přijde, možna že některé politiky čas mine a nezažiji pocit zvítězit, ale přijdou po nich druzí, tak už to chodí, ale mít v pravý čas připravené lidí stejné orientace o tom to je. Dost bylo NF, dost bylo OF. Svobodní jsou tady pro SVOBODNÉ občany, kteří vidí kousek dál, je jich málo, ti ostaní mají to zpoždění, bude jich přibývat. My konzervtivci, potřebujeme SVOBODNÉ, abychom věděli kde patříme a že nejsme sami. Dane, Stilete, Felixi, nedělejte si vrásky, vy mezi nás nepatříte. Přeji všem pěkný víkend.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Dan, 22.1.2011 11:07:25)
Odpovědět
Naprosto s tebou souhlasím, mezi vás nepatřím pro mě jste odpad a co se týká toho depa politiků i v tom stebou souhlasím, ale vy žádné nemáte, protože Mach je všechno možné jenom ne politik :-)
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(grima, 22.1.2011 11:39:48)
Odpovědět
Nevim nevim. Jsou to spis takove zbozna prani, jako cely ten clanek.
Doba mozna preje pripravenym ( ostatne jako kazda jina), ale s temi Svobodnymi si nejsem vubec jist. Cilem politicke strany je ziskat politickou moc a ne byt pripravena na zmenu, ktera (podle mne, jsem optimista) prijde v radu nekolika desetileti.

Na to, aby clovek mohl věrně volit konzervativni stranu a byl ochoten vzdat se neefetivni ochrany ze strany statu musi :

1) spolehat na svoje schopnosti a nebat se rizik, ktera plynou z moznosti vlastniho selhani. Coz mozna jde, kdyz je clovek inteligentni,talentovany,sikovny,zdravy,pracovity nebo bohaty.

nebo

2)spolehat se na Boha natolik, ze svoji budoucnost vlozi do "jeho rukou".
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(pavjan, 21.1.2011 22:24:40)
Odpovědět
Karma pro Evropana Jirku.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Dan, 22.1.2011 15:58:45)
Odpovědět
Vstupem do roku 2011 vstupujeme v naší zaostalé rozvojové zemi do etapy největších změn od roku 1989 a nová vláda, v níž strana SSO nemá prakticky vůbec žádný vliv, protože nemá podporu občanů této země, je zcela jistě vládou reformní a její část bez ODS i protikorupční.
čím dál více se prokazuje naše zaostávání vůči Slovesnku a Německu díky koruně, ale právě německo nás svojí poptávkou může zachránit od recese, která nám opět jako před loni zase ohrožuje a to sice v důsledku rostoucí nezaměstnanosti a brutálního propadu stavebního sektoru, který je jeden z pilířů naší ekonomiky.

Zatímco se naše země zmítá v dluhových a korupčních křečích a není schopna bez Německa nastartovat splátkový růst HDP, prezident Klaus v Německu káže o výborné koruně, prý jsme se díky ní vyhli velké krizi a rychle dostali opět do růstu.

Predikace OECD pro letošek v nezaměstnanosti jsou Německo další pokles na 7%, česko další růst přez 10%
Rozevírat se mají i nůžky ekonomického výkonu tzn. že pravděpodobnězažijeme další rok, kdy nás porazí eurové slovensko v dynamice ekonomického růstu a dokonce nám přebere výrobu nejmenší škodovky a nochých motorů pro 2 řady našich aut, VW se nelíbí korun a její drahost.

Jízlivě bych mohl poznamenat jsme v pohodě, máme Klause a korunu, jenomže ono to není sranda, bez většího růstu dopadneme jako řecko, stačí si připomenou loňský rok, kdy jsme si jenom na důchody půjčili 52 miliard korun :-(

Další a další maji známý přesouvají sídla firem pryč z naší země a bohužel i svoje další projekty už směřují jinam, do levného Polska či eurového slovenska, země česká domov můj chcípe jako Klausova kobyla nacpaná předrženou korunou na prasknutí není schopna se rozpohybovat.

Máme však ještě šanci a tou je eurové Německo a jeho konzum českého zboží, v to doufá celá vláda protože malé a chudé česko samo není schopné ničeho.
Amen.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Drake, 22.1.2011 18:30:42)
Odpovědět
Třeba máte pravdu, třeba by nám euro pomohlo.

Ale co když ne, co když skončíme jak irsko, portugalsku, řecko? EU nám začne diktovat.Neomezeně. Zaplatí naše dluhy (třeba způsobené eurem, páč naše měna nebude moci upravit kurz). Tím, že zaplatí naše dluhy, si EU stát vlastně koupí.(Podmínka zaplacení dluhů je přistoupit na ozdravný šetřící program EU).
Řekl bych že Řecka či Irsko přišlo o poslední zbytky suverenity. Od ted už musejí posluchat jako pejsek.

My si zatim můžem aspon štěknout :-(


Třeba to je můj jednoduchý pohled, a nevidím věci v souvislostech :-D Ale varující je i to, s jakou ochotou nabídla EU pomoc Portugalsku, ačkoli peněz nema dostatek ani EU.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Dan, 23.1.2011 11:26:59)
Odpovědět
Letos se ukáže jak to dopadne ve hře je i přiblížení státního bankrotu jako např. v Maďarsku, a to tehdy pokud reformy které měly být dělány v období konjunktury a ne hospodářeské slabosti země, mohou zastavit růst a tím paradoxně akcelerovat růst dluhu.

Máte pravdu, že země které vlastní vinou životem na dluh padly, jsou intervencí EU MMF a Německo vlastně defakto vazaly, ale můžou si zato sami a my tak můžeme dopadnou podobně jako Madarsko či island i bez eura !

Jisté ale je že naše silně otevřená proexportní ekonomika, která roste pomaleji nežli halvní obchodní partneři Slováci a Němci, má měnu která proti měně těchto partnerů roste a to je obrovský problém, pro další investice zde, tedy zaměstnanost a pro odbyt našeho dnes již drahého zboží.
např. české pivovary jsou šokovány propadem prodeje piva o 30% a to i v tuzemsku vč. exportu.
Další a další odvětví se dostávají do velkých problémů, zatímco strojaři se už asi dostali nadno, stavaři nikoliv, dopravní stavby očekávají dalí propad až -75%, celé stavebnictví již 3 rok v řadě o 5-7%.

Může nás zabít klesající kupní síla lidí.
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Josef, 22.1.2011 18:42:27)
Odpovědět
Dane!
Ty tady lamentujes a jses nabozensky presvedceny, ze kdyby republika prijala euro, vse by bylo v poradku. Pritom si nedovedes ani odpovedet, proc koruna posiluje! - Napovim, protoze euro i dolar je pod inflacnim tlakem a obe meny degeneruji.
Je dobre si take precist, co pisi nemecke noviny! Obrovske dluhy, ktere vlady eurozony nasekaly vytvari tak velke inflacni tlaky, ze hrozi az desetiprocentni inflace pro eurozonu a ECB s tim nemuze nic delat!
.
...."euro will also degenerate into a soft currency. The enormous debts facing some euro-zone governments, he says, make it inevitable. Flossbach expects galloping, double-digit inflation -- and not in five or 10 years, but soon. The only missing ingredient, he says, is a trigger, a dramatic event that will put an "avalanche-like process" in motion....."

http://www.spiegel.de/international/business/0,1518,740568,00.html

A take diky Jirkovi za vyborny clanek a osobam jako Petr Mach je dulezite naslouchat! A i v tom se Dan myli, kdyz pise ze to neni politik. To je jeho vyhoda! Dobry politik dovede prodat led Ekymakovi a pisek Bedujinovi, ale tak vyborne politiky, kteri tak dobre umi presvedcovat my ve vladnoucich organech nepotrebujeme!
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Josef, 22.1.2011 20:37:16)
Odpovědět
Americky komercial, jakoby vypadl z Machova, nebo Jirkova pera:.
Cinsky profesor vysvetluje studentum, proc i nejvyspelejsi spolecenska zrizeni kolapsovaly. Nejdrive recka, rimska a nyni americka. Vsechny maji spolecneho jmenovatele, opustily system, ktery je udelal vynikajicima.
Americane si vymysleli dostat se z dluhu utracenim, vymysleli stimulus a jeste vice se zadluzili, znarodnili nejlepsi zdravotni system a prispeli k dalsimu zadluzeni a komercial konci "Ten dluh vlastnime my a americane dnes pracuji na nas"! Smich a potlesk! - volne prelozeno

http://www.good.is/post/chinese-professor-ad-now-they-work-for-us/
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(Samuel Vitovsky, 22.1.2011 22:13:15)
Odpovědět
Domnívám se, že hlavním problémem Svobodných není mizivá podpora, kterou mají. Důležitější je, že jejich programu tak málo lidí rozumí. A to nejen kvůli slabé publicitě. Málokdo je totiž vůbec schopný ho pochopit.
Kdyby tedy nějakým zázrakem vyhráli volby, nastal by značný problém s realizací. Lidi by se začali bouřit proti prováděným změnám. A, pokud by bylo vítězství dosaženo díky bohatým financím, velkým billboardům a pěkným sympatickým ksichtům na nich, nikoli díky programu, vznikl by problém i s legitimitou...
Čili souhlasím s autorem. Potřeba je především vysvětlovat. Vítězit ještě ne!

Já Svobodné volil, ale s jejich počínáním, tedy se samotnou existencí té strany, nejsem stoprocentně srozuměný. Třeba takový Petr Mach. Jeho posun z akademické sféry do té finální - politické je vlastně opačným směrem, než jaký by dnes dával smysl...

PS: Mám potřebu autorovi vyseknout velkou poklonu. Text je čtivý, přesný, slušný a má svůj patos, mohu-li to tak říci (ne-li tak text má sílu a PŘESVĚDČIVOST)!
Re: Svobody se vám zachtělo ... ale ta není k dostání lacino
(grima, 22.1.2011 23:20:58)
Odpovědět
To, ze volici nechapou program jednotlivych stran je prece uplne bezne. A nikdo se legitimitou nezabyva. Podivejte treba na Prahu, kde volici vubec nepochopili z volebni kampane, ze ODS a CSSD maji v planu uzavrit na magistratu povolebni koalici. :D