reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka

Autor: Ivana Haslingerová | Publikováno: 28.1.2011 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

* Teorie velkého třesku dává obrovský prostor pro teorii stvoření tak, jak je popsána v Bibli. Velký třesk nevznikl v souvislosti se stvořením světa, ale s vyhnáním Adama a Evy z Ráje po prvotním hříchu. Právě „vyhnání“ je okamžikem „Velkého třesku“, jímž začíná hmotný svět a poté i dějiny pozemského člověka.
* Cestu návratu zpět do Ráje a do života věčného nám sdělil Bůh prostřednictvím svého syna Ježíše Krista,. Ten svou obětí na kříži a vzkříšením uzavřel kapitolu vyhnání a otevřel nám cestu k návratu do původního transcendentního stavu. Nejde o automat, ale o  nabídku svobodnému člověku pro cestu zpět do království Božího, na niž člověk vykročí přijetím křtu.
* Rozdíl mezi ideálním (původním) a pozemským člověkem zatíženým dědičným hříchem, je rozdílem mezi původní lidskou transcendencí a obtížnou existencí v našem částečně zhmotnělém světě. Pochopení původní lidské existence, kořenící v transcendentní povaze bytí je klíčem ke světu. Všechno ostatní je odvozené.
*Věřící člověk má své pevné zakotvení. Není-li Bůh, je dovoleno vše, protože pak není ani dobro ani zlo – a především není lidská svoboda. Ti, kteří znají Boha a vědí, že není dovoleno vše, mohou být svobodní, protože se mohou rozhodovat. Je proto povinností křesťana v atheismem napadené společnosti rozpoutat diskusi o Bohu a o víře – a tedy o hodnotách a svobodě. Darwinistická evoluční koncepce, není omyl, ale vědomě pěstovaný  blud. Je součástí strategie na zotročení člověka.
*Každý, kdo se ptá na problémy současnosti, by si měl důkladně přečíst dnes často opomíjenou první část Bible, Starý zákon. Nejen proto, že v něm je skryt Nový zákon, ale také proto, že tam jsou popsány dějiny světa i počátky a cyklické problémy naší civilizace. Bez prostudování Starého zákona nelze pochopit tajemství našeho krásného světa a člověka v něm. Porozumět, proč se stejně tak životy každého z nás, jako i osudy naší civilizace pohybují po sinusovce.


  Petr Hájek je již osmým rokem poradcem prezidenta republiky Václava Klause, z toho pět let byl jeho mluvčím a od roku 2008 přešel na funkci zástupce vedoucího jeho kanceláře. Je autorem několika románů, novel a povídkových knih – Halelujá!, Svět je na rozvod, Areál snů, Vlídná past a Smrt ve středu.  Poslední z nich vzbudila v minulém roce mimořádný ohlas a na několik měsíců se stala ve svém žánru nejprodávanější knihou . Jeho kritika mediokracie a konstatování, že „středová politika“ je nejrychlejší cestou ke smrti politiky jako takové, vzbudila velký rozruch. Asi neexistuje médium, které by se k tomu nevyjádřilo. Autor je rovněž znám jako zásadní odpůrce koncepce takzvané globální vlády, stejně jako nedemokratické EU. Zastává názor, že bývalý prezident Václav Havel a jeho spojenci u nás representují neomarxismus. I když o každém z jeho postojů by se dal napsat ne článek, ale spíše kniha, přesto nejvíce rozruchu vyvolal v naší komunistickým atheismem duchovně vyprahlé zemi jeho výrok „Nevím jak Vy, ale já z opice nepocházím, jako že je živý Bůh nade mnou!“ a jeho neohrožené přihlášení se ke katolicismu. A právě na věci víry jsme se ho v adventním čase zašli zeptat. Ať si již o názorech pana vicekancléře myslí kdokoliv cokoliv, jedno je jisté – o všem, co říká, je hluboce přesvědčen. Nemá totiž zapotřebí se nikomu podbízet, pouze chce vyprovokovat nás všechny k zamýšlení nad smyslem života, nad zázrakem stvoření a nad transcendentnem v nás i nad námi. Zamyslet se nad tím, že to, že jsme se ocitli zde na Zemi a žijeme si zde své pozemské životy, není vůbec samozřejmé. Mnozí mu vytýkají, že v diskusi je snad ještě neústupnější než jeho šéf Václav Klaus a stojí si za svým názorem, i kdyby mu říkali oponenti cokoliv. Jedním slovem, že se nenechá vláčet názory médií ani veřejným míněním. Na to má jedinou odpověď:

 

Člověk je buď zakotvený, něco si o světě důvodně myslí a je o svém názoru opravdu z hloubi duše přesvědčený, pak s ním nemohou média ani okolí či okolnosti cloumat, nebo žije na povrchu, bez názorů, bojí se samostatně myslet, a pak sebou nechává smýkat vším, co je právě módní. Obávám se, že těch, kteří bezduše přebírají módní názory, byť sebenesmyslnější, je vždycky většina. Přesto věřím, že u nás bude pořád více a více těch, kteří, po duchovní devastaci z dob totalitního socialismu, začnou konečně uvažovat o smyslu reality, svých  životů v ní a nad tím, že není naprosto samozřejmé, že je mohou vůbec prožívat. Že je to dar od Boha.

 

* Neobáváte se, že budete nařčen z neznalosti moderních vědeckých výsledků, podle nichž přece již každé dítě v mateřské školce ví, že vše ve vesmíru vzniklo velkým třeskem a žádného Boha k tomu nebylo zapotřebí? 

Obludná darwinistická indoktrinace bude samozřejmě ještě nějaký čas držet myšlení části generací v šachu. Její politrukové mají sílu, peníze, pozice. Socialismus neskončil. Právě naopak. Ale všeho do času. Lidé postupně opět pochopí, jak s nimi mystifikátoři manipulovali. I když škody, které pokrokáři na lidských duších páchají, jsou často nenapravitelné. A vůbec není nutné být v rozporu se současnou špičkovou vědou, právě naopak. Když jsem se kdysi seznámil s kvantovou teorií atomů, vyjekl  jsem úžasem. Uvědomil jsem si, že i ta nejmaterialističtější věda nakonec nutně narazí na své limity a –je-li poctivá – přímo či nepřímo se přizná ke Stvořiteli. Tehdy jsem také pochopil, proč stále více špičkových vědců je věřících. Čím hlouběji pronikají skuteční vědci k podstatě, tím skromnější a pokornější jsou. Říkám vědci, ne mediální propagandisté typu pana Grygara, kteří svou víru vymění za pokušení popularity. Opravdoví vědci hlouběji se nakonec skloní před genialitou a inteligencí Stvořitele vesmíru a života v něm. Tím nemyslím jen hluboce věřícího Alberta Einsteina, i když právě on je hezký příklad. Jeho bonmot o představě, že by vesmír vznikl sám ze sebe, bez Stvořitele, je stejný nesmysl, jako předpokládat, že výbuch v londýnské tiskárně by se náhodně sesypal do Encyklopedie Britaniky, mluví za vše. Avšak nejen tento geniální fyzik, ale i mnozí další velcí před ním i po něm přiznali, že teoretická fyzika a astronomie dávají pouhá zrnka odpovědí na zákonitosti přírody a vesmíru. Racionalistická věda, jak napsal filosof na trůně papež Benedikt XVI., je z definice vždycky jen parciální. Poodhaluje pouze některé zákony daleko bohatšího a složitějšího světa. Ostatně již samo slovo zákon říká, že ho musel někdo vydat. Má původce. Tím se však pyšní materialisté nezabývají. Uznají sice, že je tu „přírodní zákon“, ale nevadí jim, že nemá legislativce, abych tak řekl. Jenže to není možné. Buď to není zákon, nebo to zákon je a tudíž musí mít původce. To je tak evidentní, že to jde zahalit jen naprostou nevědomostí. Vědomosti, ať jdou jakkoli klikatými cestičkami, nakonec nutně vedou k pochopení transcendentní povahy a podstaty světa. Ke zjištění, že vše ostatní, včetně  lidského konání, je od tohoto odvozeno. Zmínila jste teorii Velkého třesku. Právě ta dává při komparaci s Biblí obrovský prostor pro teorii stvoření tak, jak je popsána právě v ní.

 

* Jak to myslíte?

Osvícenci v čele s Voltairem podrobili Bibli velké kritice. Voltaire například tvrdil, že svět nebyl stvořen, že existuje od nekonečna do nekonečna. Když všeobecně přijímaná teorie Velkého třesku dospěla k závěru, že má počátek i konec, byli materialisté postaveni před neřešitelný problém: Co bylo před počátkem? Odkud se vesmír vzal? Bible na to odpověď má. A přitom i s tímto Božím sebesdělením a teorií Velkého třesku lze pracovat kreativně. Když jsem se tím docela intenzivně zabýval, v jednu chvíli se odkudsi vynořila tato představa: Velký třesk nepopisuje stvoření světa, ale vyhnání z Ráje. Teprve okamžikem vyhnání Adama a Evy začíná hmotný svět tak, jak ho známe a studujeme. Před tím se hmotně neprojevoval. Sice plně existoval, ale na jiné úrovni. Velmi nepřesně přirovnáno – jako „počítačový program“, řečeno současným jazykem. Ochutnáním zakázaného jablka vnesli Adam s Evou do programu ničivý virus hříchu. Celý projekt proto Bůh „překopíroval“  do nižší hmotné úrovně, do „zálohového disku“, aby jej v této karanténě opravil, aniž by ohrozil podstatu svého plánu. Teprve tento proces kopírování je Velký třesk a historie vesmíru – tak jak ji známe. Dějiny spásy jsou dějinami této „opravy“. Na konci se mnozí – nikoli všichni – do původního světa vrátí. Branou je Kristus a vzkříšení. Výběrem zdravého od „zavirovaného“  Poslední soud. Průběh „zpětného překopírování“ uzdravené části světa popisuje Zjevení svatého Jana známé jako Apokalypsa. Berte příměr s počítačem, prosím, s velkou rezervou.

 

* Neboli Vy tvrdíte, že pozemský Adam s Evou již nejsou ti původní lidé, jak je stvořil Bůh?

Pochopitelně, že jsou. Jen na jiné úrovni. V jiném patře, jiné dimenzi, chcete-li. Transcedence v nich zůstává, ale jen již jako touha po návratu, vztah k Bohu, víra. Před tím potkávali Boha přímo. V karanténě hmotného světa se k němu vztahují poznáním dobrého a zlého, k němuž se svým přestoupením odsoudili. Rozdíl mezi původním-ideálním a člověkem tak, jak ho známe, je  rozdílem mezi lidskou transcendencí a skutečným fungováním v tomto zhmotnělém světě. Další biblické texty svědčí o tom, jak Adam po 40 dnech v řece nevěděl, kde se ocitl, a jeho život visel na vlásku. Posléze se sice naučil žít v reálném zhmotnělém světě, ale stále hledal, stejně jako jeho potomci, cestu návratu do původního stavu, do Ráje, k Bohu.

 

* Tu jim ale ukázal až Ježíš Kristus, sami lidé by ji nikdy neodhalili. Nebo se mýlím?

Nemýlíte. Všechno, co máme, je věcí daru, milosti Boží. Lidská svoboda na místě prvním.  Znovu a znovu na jiných úrovních objevujeme staré. Již v  posthelénské a postplatónské době visely tyto otázky ve vzduchu a postupně se snažili všichni učenci k jejich odhalení dostat. Platón to byť nepřesně zaznamenal. Jeho  svět idejí a jejich odrazu na stěnách jeskyně je ze stejného kadlubu jako svět teoretické fyziky a chemie. Sny o spasiteli, který nám tyto otázky zodpoví, nevznikly proto nijak náhodně. Myšlenka o narození syna Božího přicházela v hlavách myslitelů stovky let před Kristem. Teprve Ježíš Kristus otevřel lidstvu cestu návratu do původního stavu tím, že mu sdělil, že již opět lze vstoupit do království Božího přijetím křtu.

 

* Často se setkávám s názorem, že víra v Boha je pouze vnitřní záležitostí každého z nás a že nikdo nemá právo vnucovat ji druhým a vychloubat se s ní. Co mi na to odpovíte?

Ani vnucovat, ani vychloubat. Být ale hrdý na společenství s Pánem a dávat to hlasitě najevo, to určitě ano. V ranní modlitbě 261. římského papeže Jana XXIII. se říká: „Nebeský Otče,  dovol, abych prostřednictvím Panny Marie přivedl každého alespoň o krůček blíž k tvému synu.“ To není násilí ani vychloubání. Církev má poslání misie. Evangelium je nejdůležitější a nejfantastičtější zpráva v dějinách světa, kterou současná mainstreamová média úspěšně buď tají, nebo trivializují a zesměšňují. Je proto povinností každého křesťana vnášet do svého okolí i veřejného prostoru téma Boha a víry. Ne násilím, ale příkladem a tradiční evangelizací – šířením a předáváním. Psaním knih, esejů článků či přednášek mohu jako křesťan doufat, že se nad nimi alespoň někdo zamyslí a nalezne cestu ke spáse a životu v Pravdě. Kdyby si apoštolové nechali svou víru pro sebe, lidstvo by se o Kristově poselství nikdy nedozvědělo.

 

* A jsme u vlivu médií na masu. Vy pracujete s médii vlastně celý život.

O síle médii není pochyb. Aniž si to lidé uvědomují, vládnou jim. Demokracii nahradila mediokracie. Konečně právě o tom  pojednává moje kniha Smrt ve středu. A právě proto, zejména v době, kdy svět naráží na meze  své vlastní pýchy a socialisté všech zemí a druhů chtějí už opět poroučet nejen lidem, ale i větru a dešti, je nutné o tom mluvit, psát a vzdělávat. Říkat lidem, že jsou od Pána Boha svobodní, a když Něj zapomenou, opět snadno napochodují do otroctví. Provokovat je k zamyšlení, k diskusi.

 

* Vaše věta „Nevím jak Vy, ale já vím určitě, že z opice nepocházím“ rozpoutala v našem atheismem poničeném národě obrovskou diskusi. Vaše napadení evoluční teorie udeřilo jako blesk z čistého nebe. Opravdu si myslíte, že evoluce neexistuje?

Trochu mě to překvapilo, protože internet umožnil, že darwinisté už nemohou své vědecky dávno vyvrácené nesmysly hlásat tak totalitně jako dříve. Evoluce je filosofická, nikoliv vědecká koncepce. Filosofické koncepce nejdou vědecky verifikovat. Nepopírám, že postupný vývoj neboli evoluce v člověku nastává, ale podtrhuji, že v člověku. Tedy v jednom živočišném druhu. Darwinistická pohádka o zázračné metamorfóze zvířete v člověka, není jen omyl, ale záměrně šířený nesmysl a blud. Slovo evoluce bylo darwinisty zneužito. Evoluci si darwinisté prostě ukradli. Jestli to, že jsem to řekl nahlas, alespoň stovkám lidí pootevřelo oči, pak to navzdory skandalizační kampani proti mně splnilo „evangelizační“ účel. Spoustě lidí, kteří mi napsali, jsem pak poslal data a odkazy na zdroje.

 

* Neboli jste přesvědčen, že každý křesťan by měl pokračovat v intencích papeže Jana XXIII. a diskusemi o  Bohu a víře se snažit přivést „každého alespoň o krůček blíž k jeho synu“? Myslíte, že to nebude práce marná a nevděčná v tak ateisticky poničeném národě?

Atheismus není nic jiného než pohanská víra či pověra. S tím se potýká judaisticko-křesťanská civilizace po celou dobu své existence. Každý člověk by si měl důkladně přečíst především první část Bible, Starý zákon, protože tam jsou popsány dějiny naší civilizace. Je to kniha, která je výhradně a jenom a pouze o jisté sinusovce.

 

* O jaké sinusovce? Jak to myslíte?

Člověk vedený Boží milostí vyšplhá na vrchol, začne si myslet, že je to jen jeho zásluha, že je roven Bohu, začne stavět babylónské věže, propadne pýše a padá dolů. Na konci pádu začne spínat ruce k Bohu a ten se nad ním zatím pokaždé smiloval, zastavil pád a umožnil člověku vystupuvat opět nahoru. I ty největší postavy jako Mojžíš, Šalamoun či David hřeší. I jejich život stejně jako životy každého z nás se pohybují po sinusovce. Jediný z lidí bez hříchu, byl Bohočlověk Ježíš. Bez prostudování Starého zákona nikdo nepochopí logiku a tajemství příchodu na svět, ani to, co je člověk. Nepochopí spásný příchod Ježíše – a tedy ani logiku dějin a současné problémy euroatlantické civilizace. Nepochopí, že všechno se sice děje milostí Boží, ale člověk že má možnost a povinnost jednat, má svobodnou vůli a schopnost ovlivňovat věci kolem sebe a životy svých bližních. Nepochopí, že víra má kromě svého transcendentního i rozměr racionální vyjádřený vertikálou a horizontálou kříže. Nepochopí kříž. Jeho horizontální pozemskou tragiku i vertikální spásonosnou naději, jejímž obsahem je slovo láska.

 

* Jste zástupcem vedoucího Kanceláře prezidenta republiky pro oblast komunikace a kultury. Pomáhá Vám Vaše víra v Boha také v práci, nebo je to jen mimoběžná vnitřní věc?

Víra není zábava pro volný čas. Prostupuje vším. Trojice Boží a její andělé jsou s vámi i když spíte. Ostatně – nevěřící neexistují. Atheismus, jak jsem již řekl, je také víra svého druhu. Nafoukaná, pyšná, hluboce úpadková. Pýchou opilý  člověk, ve stejně tragickém pokušení, jako naši prarodiče v Ráji, chce být zase roven Bohu. Být Bůh sám. Je to pořád dokola. I když těch, kteří odmítnou Boha jako takového, je na světě naštěstí jenom zanedbatelných pár procent. To jen že se koncentrují v naší onemocnělé civilizaci, vytváří optický dojem jejich převahy. Ostatní lidské bytosti, přes různost aktuálních náboženství, směřují nevyzpytatelnými cestami ke Kristu. Mimochodem, ani u nás to není zase tak špatné. Všimla jste si, že poprvé od sametové revoluce nastala unikátní situace, kdy na nejvyšších vládních postech úřadují dva demokraticky zvolení katolíci – Petr Nečas a Miroslav Kalousek? Kéž jim Bůh pomůže řešit velmi nelehkou situaci, s níž přebrali vládní funkce. Budou-li mu naslouchat. Měli by.

 

www.fragmenty.cz

reklama
2842 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Davidan, 28.1.2011 1:51:24)
Odpovědět
Hájek to ví nejlépe, to on byl ten had v ráji.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(v.n., 28.1.2011 18:23:32)
Odpovědět
Příčil se Bohu, teď mu zůstal aspoň Klaus.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 28.1.2011 4:58:30)
Odpovědět
"Evoluce je filosofická a ne vědecká koncepce. Darwinismus je blud". A přitom katolická círekev darwinismus v inteligentnější modernější podobě přijala s tím, že se při evoluci plnil záměr Boží. Někteří pravicoví odpůrci sociálního státu dokonce propagují darwinismus sociální. To je na Hradě samý světový odborník, Velký klimatolog i Velký paleohistorik a Biolog. Asi bychom měli zrušit Akademii věd, nahradí ji Hrad.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Evropan Jirka, 28.1.2011 8:53:11)
Odpovědět
Kalousi, snažím se nějak pochopit ten výkřik o Velkém klimatologovi na hradě. Al Gore přece nemá hrad, ten žije v malé, skromné, ekologické chaloupce, která nespotřebovává žádnou, ale opravdu vůbec žádnou energii. Nebo jste myslel Pachouriho, šéfa IPCC? Tomu by ty kšefty s odpustky (pardon, CO2 povolenkami) možná už na koupi nějakého hradu vynesly. Ale zase to není klimatolog, je to vystudovaný nádražák.

Ovšem, na Pražském hradě sídlí Václav Klaus, ale to je ekonom. Nemáte v tom trochu hokej?
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 28.1.2011 10:47:50)
Odpovědět
Ne, mám v tom na rozdíl od vás jasno. Al Gore je zase odborník druhého extremu - aby se zviditelnil plácá rovněž blbosti kterým moc nerozumí a sám pokrytecky zelené oučky ignoruje. Je to Klaus na ruby. Skutečná věda bez Klausů, Gorů a podlacených vědeckých podvodníků kteří záměrně falšují a ohýbyjí své "vědecké výsledky" je úplně něco jiného. Bohužel tisk to ne vždy jasně a odborně komentuje.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Evropan Jirka, 28.1.2011 11:08:18)
Odpovědět
Že stoupenci globálně oteplené sekty "ohýbají" data jednoznačně prokázala aféra Climagate a její protagonisté Phil Jones, Geoff Jenkins a Mann (autor vědeckého propadáku století "hokejkového" grafu).

Můžete, prosím, Kalousi, uvést, kde konkrétně ekonom Klaus falšoval klimatologická data?
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 28.1.2011 11:44:13)
Odpovědět
Znáte českou gramatiku Jirko? Klaus a Gore jsou ve větě oděleni spojkou "a" od vědeckých falšovatelů, podplacených přímo nebo přidělenými granty OSN či EU které si dopředu žádali výsledky které se jim hodí. Klaus ani Gore nejsou vědci, ale v tomto směru populisté, jen každý na jiné straně.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Evropan Jirka, 28.1.2011 11:57:55)
Odpovědět
Naposledy Vás vyzývám, abyste dokázal své tvrzení, že Klaus falšuje klimatologická data. Máte dvě možnosti: Uvést důkazy nebo se omluvit. Případně pokračovat v mlžení, uhýbání a zatloukání. Tím se ovšem dostanete mezi ty, s nimiž se nemluví a jejichž příspěvky se ignorují.Je to na Vás.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 28.1.2011 13:07:54)
Odpovědět
Jste asi natvrdlý nebo co? Kde píši že Klaus falšuje klimatologická data? Možná je má správná, jen je nevhodně vykládá nebo si vybírá jen některá. Já jen tvrdím že klimatologii vůbec nerozumí, nemá na to vzdělání ani dostatečný přehled. Je v tomto směru před světem směšný. Tečka.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(v.n., 28.1.2011 17:50:54)
Odpovědět
"Letošní zima byla na severní polokouli devátá nejteplejší v novodobé historii. Mimořádně teplé bylo období od prosince 2009 do února 2010 v severní Africe, Kanadě a Grónsku. Naopak nezvykle nízkými teplotami se vyznačovalo počasí v Evropě, Rusku a částečně i v USA a Číně. Celková odchylka na severní polokouli činila +0,55 stupně Celsia. V celosvětovém průměru bylo dané období historicky patým nejteplejším s odchylkou +0,57 stupně Celsia. Na jižní polokouli byl únor teplotně rekordní, celé období bylo historicky druhé nejteplejší s odchylkou +0,6 stupně. Informovalo o tom americké Národní centrum pro zpracování klimatických dat (National Climatic Data Center, NCDC), které je součástí Národního úřadu pro oceán a atmosféru (National Oceanic and Atmospheric Administration, NOAA)."
NOAA
NASA si vyťukejte sám.
Za stavu informací brblat o oteplovačích je příznak minimálně osobnostní nedotaženosti.
A na Klause se vykašlete - pozdvihový performer. Asi se o sebe trochu bojí.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(pepako, 31.1.2011 17:34:34)
Odpovědět
Když Hanibal šel přes Alpy, tak tam nebyl ani sníh, natož ledovce . . .
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(C.Q.Lafayette, 30.1.2011 19:43:21)
Odpovědět
Co jste od Kalouse, toho lháře, čekal? Máte samozřejmě pravdu, nachytal jste ho na švestkách.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(SamOpal, 29.1.2011 16:53:04)
Odpovědět
Jirko,Jirko.
Ekonom,no já ti nevím.
Jo tak pan účetní.To ano.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Mayenne, 28.1.2011 8:21:19)
Odpovědět
... pokuste sa este raz precitat si cely clanok a zamysliet sa nad jeho skutocnym obsahom. Ake by boli vase reakcie, keby ho nepisal clovek z "Hradu"? Myslim, ze asi rovnake, len by ste viac utocili na krestanstvo ako take ... je smutne, ze v dnesnej dobe su ludia uz tak zaslepeni vierou v seba, ze nedokazu racionalne rozmyslat nad podstatou vlastnej existencie ... neviem ako vy, ale ja tiez nie som z opice...
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 28.1.2011 10:56:11)
Odpovědět
Tak jsi ze švestky Mayene - ze švestky je slivovice, ze slivovice opice a z ní jsi ty. Ony jsou asi dva světy - jeden podle tebe, Hájka či Palinové, že vás stvořil a uplácal Bůh za 7 dnů před 5 tisíci lety- druhý svět kdy se život postupně vyvíjel z jednoduchých bílkovin v moři až po vyšší suchozemské živočichy a rostliny, na vrcholu s člověkem. Nebyli australopiteci, pitekantropové, hobité,sinantropové, neandrtálci, kromaňonci - byl jen Hájek a Bůh. Kde pořád některý b.bec bere že člověk vznikl z opice - jedině ten, který nechodil do základní školy. Je přece rozdíl pocházet z opice nebo s ní mít velmi vzdálené společné předky před 4-6 miliony lety.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Petros, 28.1.2011 13:25:09)
Odpovědět
I já se zde musím přidat - taky nejsem z opice a nechápu, který šašek ty opičácké nesmysly vyplodil. Nikdy v historii se takové hovadiny neobjevily - a podívejte se kolem sebe, co ti naši předkové vytvořili - dodnes to všichni chodíte očumovat po celém světě. Naopak, "opičáci" stvořili tak maximálně paneláky, ubohé mazanice, lenina a stupidní holyvůdskou kultůru.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(cook, 28.1.2011 13:46:35)
Odpovědět
Petrosi,ale taky lety na měsíc ,trasplantaci srdce,prodloužení života a takové vymoženosti jenž se předchozím generacím nesnilo.A ty předchozí díla vytvořili naši předci díky píly a díky tomu že neřešíli z čeho pocházíme,ale snažili se tvořit hodnoty.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 29.1.2011 3:14:29)
Odpovědět
Další Petros, který nenavštěvoval základní školu - nebo se učil někde s mormony v Utahu. Současná Darwinova teorie neříká že člověk vznikl z opice, ale měl s opicemi velmi dávné předky před 5 a více miliony let, skupina lidoopů. To s tou opicí je asi převzato ještě od Koniáše.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Ivo Dragoun MUDr, 28.1.2011 8:36:56)
Odpovědět
Jsem věřící, ikdyž nedokáži svoji víru zhmotnit do představ Svaté trojice atp.Jak pan Hájek m.j.poznamenává, každý zákon musel být někým určen, někým stanoven.Tedy i Starý zákon, na který se nejčastěji odvolává.A zde je asi počátek mé absence chápání.Kdo tedy "uzákonil" Starý zákon? Kdo jej transformoval do písemné podoby? Byl neomylný a objektivní ten,kdo jej sepsal? Lze o něm vůbec diskutovat? Není to v této formě spíše dogma než zákon?
Nejsem atheista, jen věřím trochu jinak.Nicméně článek pana Hájka je pro mne přínosný a inspirativní.Ale i tak,jako lékař se musím ptát na význam celé té složitosti, nekonečné proměnnosti a přitom současně podobnosti těch nejprimitivnějších i nejsložitějších organizmů.Jde opravdu jen o prvoplánový Boží záměr?
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(sanhedrin, 28.1.2011 10:05:34)
Odpovědět
Amen. Slyšeli jste slovo Boží.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(dub, 28.1.2011 10:10:42)
Odpovědět
Materialisté neví,co bylo před počátkem,Hájek ano..tedy lépe řečeno taky neví,tak tam šoupne Boha..jak jednoduché..cokoliv mu v řešení rovnice života a světa chybí,použije univerzální neměnnou hodnotu a výsledek se dostaví..
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(ježíšek, 28.1.2011 11:30:08)
Odpovědět
Blábol, když nevím, strčím tam Boha a vyřešené.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(cook, 28.1.2011 12:30:47)
Odpovědět
Zajímal by mě výklad evoluce panem Hájkem.Jak by zdůvodnil výskyt různých druhů v ruzných období života na zemi.Od výskytu prvotních obratlovců až k výskytu třeba známých dinosaurů?V té době se začali teprve objevovat první druhy savců.Ale žádný potomek původního Adama ani Evy se zde nevyskytuje.Tak kdepak ti původní potomci jsou?A hlavně ,když zde nejsou ,,v těchto nových počátcích",kdy a jak se zde vzali?Zodpovězení těchto otázek panem Hájkem by mě opravdu dost zajímalo.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Kalous, 28.1.2011 13:11:44)
Odpovědět
To by byla cooku asi jednoduchá odpověď - já si nic takového nepamatuji, nic takového jsem nečetl a ani neviděl na Hradě a na mé zhrádce s vlajkou Konfederace. Tak tomu nevěřím.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(RZ, 28.1.2011 14:20:00)
Odpovědět
Jak pravil Nietzsche, Klaus je mrtev :D

Ty vase "konzervativni ideje" jsou opravdu naprosto mrtve, a tohle uje dukaz. Zcela jste resignovali vnimani reality, a jen kricite, ze je vsechno levicacke spiknuti, vsichni to na vas usili, zide, Mossad, Obama, NWO, socialisticti biologove.... Celej svet se proti vam spiknul, znemoznil vase spravedlive dejinne vitezstvi :)
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(HrabeY, 28.1.2011 14:59:34)
Odpovědět
Ano, soudruh Hajek je verici, a proto aktivne podporuje soustavne klerofasisty a neonacisty... prece jenom, pri popore moralky je treba vyuzit jakychkoli prostredku, ze?
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Stilet, 28.1.2011 22:29:47)
Odpovědět
Chlape, vám to v lebedě ale pořádně hrabe ! Nade vši pochybnost jste paranoik. Ve všem vidíte fašismus nacismus. Se divím že zapomináte na komyunisms.
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Jeeves, 28.1.2011 17:26:17)
Odpovědět
Tady děcka vidíte, jak to s vámi může dopadnout, pokud si budete o sobě myslet, že jste kdovíjak chytrá a znáte odpověď na každou otázku. Jako s panem Hájkem. Velice smutně...
Re: Takoví slušní lékaři (Hnízdil aspol.)
(Nechutné, 29.1.2011 14:52:45)
Odpovědět
Dovolím si odbočit, protože tohle je vážné.

http://revue.idnes.cz/video-lekar-hnizdil-vyjadri-u-krause-obavy-o-dusevni-zdravi-prezidenta-13z-/lidicky.asp?c=A110128_132151_lidicky_nh

Zneužití psychitrie proti prezidentovi ČR:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-svoboda.php?itemid=9392
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(jh, 29.1.2011 22:35:20)
Odpovědět
Lepší Hájka je tento:
já z opice nepocházím, ale když vás tak pozoruji, zřejmě jsem se krutě spletl...
Re: Petr Hájek: Darwinistická pohádka je vědomý blud k zotročení člověka
(Princ Drsoň, 30.1.2011 9:06:52)
Odpovědět
Na Hájka je spoleh, vždy pobaví.