reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 9.2.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

4.2.2011 8:47 - Ekonomický výbor europarlamentu v úterý schválil zprávu, která požaduje zavedení evropských daní, které by měly být příjmem EU. Bylo by to formou zdanění bank a finančních transakcí,"daně z přidaného uhlíku" na veškeré produkty.

Výbor též podporuje vydávání evropských dluhopisů . Evropská komise dle vyjádření svého předsedy José Manuela Barrosa nejpozději do léta předloží konkrétní legislativní návrh. Redakce ParlamentníchListů.cz se dotazovala na názory českých politiků.

U českých politiků návrh Bruselu na zavedení nových eurodaní, které by byly mimo kontrolu členských států EU, nenalezl moc pochopení. „Sama Evropská unie není příliš životaschopná. Spíše nežli o zavádění eurodaní a prohlubování další centralizace by měla spíše uvažovat o svém rozpuštění," řekl ParlamentnímListům.cz poslanec a výkonný místopředseda Věcí veřejných Jaroslav Škárka.

Ministr práce a sociálních věcí a místopředseda TOP 09 Jaromír Drábek také není zastáncem zavedení nových eurodaní. „Obecně jsem velmi ostražitý k tomu, aby se zaváděly nějaké nové evropské daně nad rámec toho, co platí nyní," sdělil redakci Drábek.

Jedině referendum

Předseda KSČM a poslanec Vojtěch Filip míní, že ti, kdo hlasovali pro Lisabonskou smlouvu, museli s takovým vývojem počítat. „Daně jsou jedním ze základních nástrojů národního státu, bylo tedy logické, že Lisabonskou smlouvou vznikající evropský superstát bude mít časem podobné požadavky. My, kritici Lisabonské smlouvy, jsme před tím varovali," reagoval pro ParlamentníListy.cz šéf komunistů.

Pokud by se měly zavádět celoevropské daně, měli by se k tomu podle něho vyjádřit občané členských států v národních referendech, protože svým ministrům, poslancům ani europoslancům mandát k zavedení evropských daní nedali a pokud by to tito politici rozhodli bez nich, bylo by to možná rozhodnutí legální, nikoli však legitimní.

V případě referenda by Filip doporučil voličům KSČM, aby hlasovali proti zavedení eurodaní. Jejich zavedení by bylo podle něj eventuálně možné pouze tehdy, kdyby se současně adekvátně snížily příspěvky členských států do rozpočtu EU. „Nepotřebujeme vydávat další prostředky na placení evropských byrokratů," dodal Filip.

Brusel lhal

„Takhle to jednou muselo dopadnout. Brusel celou dobu lhal členským státům, že daně jsou posvátné a že daně jsou tabu a najednou to neplatí. Když jsem byl před lety ve Švédsku, tak mi tam říkali, že by zavedení eurodaní byl pro ně důvodem pro vystoupení z Unie, ale nevím, jak se zachovají nyní. Daně z finančních transakcí se dají navíc lehce vybírat, je to jistý příjem. Doufám, že pozice České republiky k tomuto návrhu bude odmítavá, snad se přidají i další státy," řekl ParlamentnímListům.cz senátor ODS Jaroslav Kubera.

Místopředseda Senátu Přemysl Sobotka z ODS míní, že zavedení evropských daní by překročilo to, co bylo schváleno v Lisabonské smlouvě a co bylo v přístupové smlouvě České republiky do EU. „Hrubě s takovým návrhem nesouhlasím. Členské státy by takto úplně ztratily kontrolu nad Unií," podotknul Sobotka.

Levicoví europoslanci spíše souhlasí

Europoslanci KSČM Jaromíru Kohlíčkovi by zavedení eurodaně ale nevadilo a považuje spíše za technickou otázku, zdali peníze půjdou do EU z rozpočtu členských států či přímo formou eurodaně.

Europoslanec ČSSD Libor Rouček souhlasí s dalším vlastním příjmem EU formou evropské daně. Vlastní evropská daň by podle něho zamezila sporům o rozpočet Evropské unie. Současně se zavedením eurodaně by se ale mohly adekvátně snížit příspěvky členských států do rozpočtu EU.

Europoslanec KDU-ČSL Jan Březina je naopak proti zavádění eurodaní. "Nemám na to definitivní názor, nicméně jistý stupeň synchronizace daní vidím jako potřebný," odpověděl místopředseda sněmovního rozpočtového výboru Jiří Paroubek z ČSSD. ParlamentníListy.cz oslovily s dotazem i místopředsedu ČSSD Bohuslava Sobotku. Ten doposud na dotaz nereagoval.  

Ať se Brusel nejprve reformuje a pak ať něco chce

Místopředsedkyně sněmovního zahraničního výboru Lenka Andrýsová z Věcí veřejných nepovažuje řešení krytí dluhů členů eurozóny pomocí evropských dluhopisů za šťastné.

„Evropská unie by neměla podporovat nešvary členských států, které nejsou s to udržet svou rozpočtovou disciplinu a které nerozumně prohlubují své zadlužení. Evropská unie by spíš měla dbát na pečlivé dodržování rozpočtové kázně členských zemí a na vymáhání Paktu stability a růstu. Země eurozóny musí dodržovat své závazky vůči EU. Vydání eurobondů není dlouhodobé řešení, které by snížilo zadluženost, ale pouhou dočasnou náplastí," řekla ParlamentnímListům.cz místopředsedkyně Véček.

Pokud jde o eurodaně, tak jim také příliš nefandí. „Domnívám se, že před tím, než začneme zavádět nové evropské daně, musíme provádět opatření, která sníží byrokracii a stávající rozpočet evropských institucí. Na evropské úrovni současně existuje několik neefektivností. Jednou z nich je, že existují dvě sídla Evropského parlamentu, což samozřejmě vytváří finanční náklady. Dalším problémem je neprůhledné čerpání peněz z evropských fondů. Sama jsem přesvědčena, že řešením není zavádět pouze nové daně, ale je třeba také vyhodnocovat fungování toho, co už v EU bylo vytvořeno, a bojovat s evropskou byrokracií," dodala Andrýsová.

Nečas by to měl blokovat

Zpráva řecké socialistické poslankyně Anni Podimaty, kterou v úterý schválil výbor pro hospodářské a měnové záležitosti, nemá zatím bezprostřední legislativní dopad. Bude však sloužit jako podklad pro Evropskou komisi, která už ústy svého předsedy José Manuela Barrosa přislíbila, že nejpozději v létě představí již závazný návrh na nové zdanění.

Podle informací ParlamentníchListů.cz z okolí premiéra Petra Nečase je ale český předseda vlády v případě, že se otázka eurodaní bude projednávat na Evropské radě, připraven tento návrh vetovat stejně jako společný konsolidovaný základ daně z příjmů právnických osob, a to i v případě, že by měl být jediným politikem, který by tak učinil.


Čtěte také:


reklama
2620 čtenářů | 19 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Ivo Slavík, 9.2.2011 2:06:24)
Odpovědět
Čemu se kolegové z ODS, kteří vzdor usnesením kongresů hlasovali pro Lisabonskou smlouvu diví? Vždyť na podobná rizika upozorňoval Václav Klaus a byla jasná všem, kteří nerezignovali na zdravý rozum. Je to podobné, jako když se grémium ODS distancovalo od pozvání Geerta Wilderse do ČR. V tu chvíli jsem si vzpomněl na proklamace, že ODS bude v Evropském parlamentu hájit svobodu. Po odmítnutí Wildersovy návštěvy mi hned bylo jasné, že ono hájení svobody a demokracie v EU zhe strany ODS bude stejně efektivní, jako když ji po roce 1948 v Národní frontě hájila Československá strana lidová.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(C.Q.Lafayette, 10.2.2011 18:11:03)
Odpovědět
Naprosto přesně. Bohužel máte pravdu.
Tak Nečas bude vetovat ?
(Brabec, 9.2.2011 6:21:57)
Odpovědět
To je vtip, že ?
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Dan, 9.2.2011 8:20:08)
Odpovědět
Zajímavé čtení dnes vyšlo manželce jednoho z pražských mafiánů, Borise šťastného, Lucky Bois sedící ve vedení zdravotní pojišťovny /jeden z mnoha jeho postů/ dohazuje nájmy firmě své ženy.

Ikdyž toto samozřejmě je detail v jeho pestrém gangsterkém životě, není nezajímavý.

Klausomafie zabíjí tuto zemi od doby kdy agent kgb Pružinskij založil svoji stranu a začal ovládat směřování naší země, největší zloděj v dějinách české republiky svoje podvody dotáhl prostřednictvím ODS k vrcholu.
Dane mluv k věci , teď je řeč o eurodaních !!!
(richard, 9.2.2011 15:01:13)
Odpovědět
Jak to souvisí s délkou čapích zobáků Dane?
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Mayenne, 9.2.2011 9:38:14)
Odpovědět
no super ... to mi začína pripomínať stredovek, kedy sa tiež vyberali všemožné dane, len preto, aby si panovníci naplnili pokladnicu ... daň od komína, daň od brány, pozemkova daň, cirkevná daň, daň od slobodných miest ... história sa opakuje. EU rozhodne smeruje k tomu, aby sa postupne transformovala na novodobý feudálny "super"štát ... škoda, že rovnako nie je možné v súčasnosti vytvoriť nejaké to slobodné mesto ... určite by som sa tam odsťahovala ... a veľmi rýchlo.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Varadero, 9.2.2011 11:09:56)
Odpovědět
Nevšiml jsem si, že by daní bylo tak málo a byly tak nízké v Evropě, že by bylo třeba vymýšlet další. Copak nestačí daně, které musíme platit jako obyvatelé "národních" států?
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(pavjan, 9.2.2011 12:30:40)
Odpovědět
O národních referendech si můžete akorát vyprávět. Podepsali jste Lisabonskou smlouvu. Brusel si udělá co chce. Takže jste v zadeli a s podobnými článečky se můžete dát vyfotit.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Naiva, 9.2.2011 12:55:11)
Odpovědět
Já myslel že již do kasy EU přispíváme z našich daní dost (cestou státu asi 36 mld.ročně??), tak jaký další daně. Politici kteří nás zavlekli do EU jistě tento vývoj mohli očekávat, tak teď ať se snaží ty nápady evropské obludy zastavit-vetovat.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Sulla, 9.2.2011 13:34:54)
Odpovědět
Ve Francii si zvolí příští rok presidentkou Marine Le Pen a EU v současné podobě skončí.Je zajímavé jak naše média izolují její stanoviska a postoje.Má v plánu opustit Schengen a zajistit hlídání hranic Francie ( což se dá vzhledem k neřešení masové kolonizace muslimáky pochopit), obnovit suverenitu Francie a vystoupit z eurozony.Obnova suverenního státu bude nakažlivá a bude se šířit Evropou navzdory Barrosům, Rompíkům a dalším.Marine Le Pen podporuje myšlenky EU, ale jako Evropy vlastí - evropy suverenních států, podobně jako De Gaull.Brusel a EU by pak měla koordinační roli a bezesporu by byl tento koncept mnohem úspěšnější.Pokud jde o Řecko doporučuje jeho vystoupení z eurozony, devalvaci drachmy a vyvázání se z diktátu EU, která ho jenom vysaje.Ve Francii chce podporovat ekonomický patriotismus.Marine Le Pen je návrat k normalitě.EU v současné podobě přitrahuje především psychopaty , deprivanty a sociopaty.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Dan, 9.2.2011 14:21:03)
Odpovědět
směšná snůžka pitomostí, jenom jedna reakce, dluhy řecka i nadále zůstanou v eurech, přejitím na drachmu se tedy znásobí a řecko zbankrotuje, přejde do ochraného režimu a stejně si ho rozeberou věřitelé :))
Tedy EU, Německo a MMF.

Paní Lepén poklud tuto blbost prohlásila je hloupá populistická ženská.
Dan je mistr ve vyhýbání se jasné odpovědi. Vždy když neví kudy kam skončí u Klause
(richard, 9.2.2011 15:03:09)
Odpovědět
K věci co říkáš Dane na eurodaně ?!? Neznérvoznuje tě to ?
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Sulla, 9.2.2011 15:17:30)
Odpovědět
Marine Le pen to má v hlavě srovnané.Jinak pravidelně vyvracíš možnost oddlužení státu formou státního bankrotu , protože tomu nerozumíš, v případě bankrotu státu věřitelé nic nerozebírají a v zásadě zbankrotovaný stát zaplatí tolik kolik chce a v toku času, jaký si zvolí a sám určí.Řešení státních dluhů formou bankrotu států je noční můrou bankéřů, protože pak by oni nesli zejména skuztečné ztráty a náklady.A aby se žádný stát neoddlužil touto formou tak se vyhrožuje udržením eurozony, až na to že ty země ty své dluhy pokud nezdevalvují dostě těžko zaplatí.Argentina vyhlásila státní bankrot a věřitelé si nic v Argentině nerozebírali.Argentina něco nabídla v určém časovém plánu, zbytek se škrtl a jelo se nanovo.Cílem je nevyřešit dluhy států, ale vysát eurozonů směrem k chlapíkům z FEDu.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Sulla, 9.2.2011 15:23:57)
Odpovědět
nevim jestli umíš francouzsky a viděl jsi její brilantní vystoupení v mediích? rozhodně neargumentuje jako populista, spíše ji tak označí utopisté, protože označuje a nazývá věci pravými jmény.Její zvolení presidentkou bude pro utopisty pohromou a zamává Evropou tak jako kdysi Thatcherová.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Dan, 9.2.2011 16:52:50)
Odpovědět
Je vidět že seš naprostej ekonomickej analfabet, při bankrotu Argetiny ovládly americké a brazilské firmy 80% všech aukcí na kterých se vyprodával státní majetek A.

Nemusí nic platit, ale nikdo jim nic nepůjčí, stačí malá izolace a ta země nebude mít ani na eletriku :))
Výsledek je Argentina, nikdy se nspamatovala ze svého bankrotu, kdysi nejbohatší země jižní ameriky je od bankrotu zaostalá a bezvýznamná v každém směru.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Sulla, 9.2.2011 18:09:29)
Odpovědět
pokud vim tak Argentina svůj dluh splatila a jede nanovo oddlužená.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Dan, 10.2.2011 21:23:09)
Odpovědět
Tak především, tím jste mi taky nahrál na smeč, nesplatila, ano oddlužená je, za cenu ztráty kontroly nad celou řadou finančních ústavů, letišť, nádraží, přístavů, železnice atd. atd. - vesměs skoupeno amíky a brazilci, její klíčové firmy američané převzali za hubičku a zisky z nich nyní tečou do USA, mexika a brazílie a proto není schopna nemá z čeho ani nastartovat slušný ekonomický růst.

Arg. krachovala již při dluhu 58% HDP, zatímco např. Japonsko s 202% ne a víte proč ?

Vždy měla chabý export, a v momentě oslabení vnitřního trhu jí trh odsoudil ke katastrofě svojí nedůvěrou, možná tak trochu předčasně nic méně se stalo.
Je to krásný příklad toho že ne tento parametr samotný ale také jeho vazba na ekonomický výkon a exportní potenciál vás podrží nebo položí.
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(New World Order, 22.2.2011 0:34:18)
Odpovědět
Vsak oni si ji zpracuji nebo rovnou odstrani...
Re: Brusel chce zavést eurodaně. To EU radši rozpusťte, zní od českých politiků
(Jarda Z, 9.2.2011 18:20:31)
Odpovědět
Teď to jako odsuzují, ale až přijde na schvalování, všichni ti poserové a vlezdobruselisti do jednoho to stejně schválí. Takových keců jsem už slyšel....