reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci

Autor: odjinud | Publikováno: 7.2.2011 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

U.N. Secretary General calls for economic revolution. Guardian 31.leden 2011

Článek v Guardianu informuje, že na každoroční ekonomické konferenci v Davosu vystoupil generální tajemník OSN Ban Ki-Moon s výzvou ke svržení kapitalismu na této planetě.

Současný ekonomický model tohoto světa (tj. kapitalismus) je prý ekologická sebevražda (environmental "global suicide pact"). Světoví vůdci prý musí přistoupit k inovaci ekonomiky, máme-li zachránit planetu.

"Potřebujeme revoluci", řekl účastníkům Světového ekonomického fóra. "Změna klimatu nám ukazuje, že starý ekonomický model je více než zastaralý."

"Dochází nám čas. Čas na řešení změny klimatu a zajištění trvale udržitelného ...růstu."

=====================

MARXŮV ODKAZ STÁLE ŽIVÝ

Podobně už před 150 lety varoval Karel Marx, že současný ekonomický model je sebevražda a co nevidět se zhroutí v poslední gigantické hospodářské krizi. Zahnívající kapitalistický režim se prý rozpadá a není trvale udržitelný (sustainable). Je prý nejvyšší čas jej nahradit modelem novým. To slýcháme už století a půl.

V environmentalismu stále žije marxistická představa, že kapitalista dosahuje svého zisku tím, že si přivlastňuje něco, co mu nepatří. Buď tím, že ničí přírodu a nemusí za to platit pokuty. Nebo tím, že vykořisťuje dělníka a neplatí mu, co si dělník zaslouží. Marxisté tedy vyzývají k internalizaci externalit, tj. aby kapitalista byl donucen zaplatit i to, co si doposud bral bez placení. Například aby platil uhlíkovou daň - pokuty za emise skleníkových plynů.

Poněkud jednostranný popis kapitalismu, ne?

Jaksi tu chybí upozornění, že kapitalismus ženou kupředu spíše inovace a nové myšlenky. Více nežli nějaké vykořisťování. Náskok před konkurencí si firmy získávají vymýšlením nových produktů. Za to vděčíme rozvoji vědy a techniky v uplynulých staletích.

Dnešní neo-marxisté špatně znají svého Marxe. On si revoluční úlohu kapitalismu uvědomoval. V Komunistickém manifestu (část I, Buržoové a proletáři) v roce 1848 píše:

"Buržoazie nemůže existovati, aniž stále vyvolává převraty ve výrobních nástrojích, aniž tedy revolucionuje výrobní vztahy, a tím i všechny společenské vztahy. První podmínkou existence všech dřívějších vládnoucích tříd bylo naproti tomu nezměněné zachování starého způsobu výroby. Buržoazní epocha se od všech ostatních epoch odlišuje neustálými převraty ve výrobě, ustavičnými otřesy všech společenských vztahů..."

Jinými slovy, zahubit kapitalismus, znamená zahubit vývoj a vrátit se zpět do stagnace, do bídy středověku. To chceme?

Kdyby v roce 1948 proběhla komunistická revoluce a kapitalismus byl zrušen, vznikly by počítače? Letěli bychom na Měsíc? Nebo by se vývoj zastavil?

Než někdo odsoudí stinné stránky kapitalismu, měl by se také nejprve zamyslet nad jednou věcí. Od vzniku kapitalismu životní úroveň lidí neuvěřitelně vzrostla jako nikdy předtím. Vadí vám to? Vy nechcete, aby se vaše děti měly lépe než vy?

www.klimaskeptik.cz

reklama
2683 čtenářů | 54 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(felix.julec, 7.2.2011 7:42:03)
Odpovědět
Z článku mi vyplývá,že tajemníkovi OSN Ban Ki-Moon-ovi chybí 40-ti letá průprava života v socialistickém státě,tak jak jsme si ho prožili my.V tom případě by mohl porovnávat.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(vizír, 7.2.2011 15:31:33)
Odpovědět
jihokorejec ban-ki-moon je ukázkou opravdového lidského šmejdu ,
desítky let se díval přes hranici jak vypadá severokorejský socialismus ,a nyní si ho platí rothschildové aby skrze jejich OSN takový systém propagoval celosvětově
.. "repatriovat" ho i s rothschildy do severní koreje ... ti by čuměli když by skončili jako bezprávní otroci v tom sami připravují všem lidem
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(felix.julec, 7.2.2011 8:10:10)
Odpovědět
Měl by si prožít fronty na hajzlpapír,maso,a pokud chtěl vepřové,muset k tomu koupit i hovězí/o citrusovém ovoci nemluvím to není nejnutnější/jíst mnohdy kyselý chleba,gumové rohlíky,bydlet v bytě spravovaném domovní správou,/čekat na opravy,většinou se nedočkat/nechat v bance několik měsíců vyinkulaci na družstevní byt,auto,jít na policii požádat o výjezdní doložku/do Jugoslávie/a požádat soudružku kádrovačku,aby byla tak laskava a dala to ke schválení míst.org.KSČ a ZV ROH i když jsem nikdy nebyl členem tohoto spolku.Dále požádat banku o devizový příslib,povolení od voj.správy atd.Chodit povinně na schůze SČSP /svaz čs.sovětského přátel./,muset se zapojovat do akcí BSP/brigády soc.práce/,povinnost dávat si idiotské závazky/např.odevzdání 2 kg papíru do sběru/,atd.atd.To by chtěl ten marxista?Vyvezte ho na 1 rok do sev.Koreje.tam vystřízliví,pokud ho před tím nezavřou.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Jeeves, 7.2.2011 8:59:56)
Odpovědět
Díky, že Jste připomněl alespoň malou část "slastí", které jsme zažívali. Kdyby chtěl člověk vyjmenovat všechny, zabralo by to hodně místa. Ale protože by to bylo moc dlouhé, zase by to nečetli ti, kteří by tu připomínku nejvíc potřebovali. Troubové, kteří však čtou nanejvýš Blesk, a se slzou v oku vzpomínají na "zlaté komunisty".
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(děd, 7.2.2011 9:40:32)
Odpovědět
Buďte tak laskav a zkuste vyjmenovat slasti a ztrasti běžného člověka dnes !
Nebo porovnat dostupnost nejnutnějších životních potřeb dnes a před r.89.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Jeeves, 7.2.2011 9:56:28)
Odpovědět
To nebudu, nechám Vám pocit vítězství. Již mám vyzkoušené, že na milovníky starých pořádků žádné přesvědčování nefuguje. Navíc pro mne je stejně nejdůležitější ta svoboda, a to chápou staromilci úplně nejméně.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 12:01:27)
Odpovědět
Lepší by bylo Jeevesi nebýt milovníci starých a nových pořádků, ale objektivně posoudit co se zlepšilo a co zhoršilo - a to také s ohledem na 20 let vývoje společnosti a techniky. Také nešlo srovnávat r. 1938 a rok 1958, či rok 1978 a 1998. Za posledních 20 let starého režimu se reálná kupní síla průměrné domácnosti zvedla o 60% - a za období 1999-2009 jen o 40%. Takže zase tak strašné to nebylo.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 12:03:53)
Odpovědět
Oprava překlepu: správně 1989-2009
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:25:13)
Odpovědět
To je svatá pravda Kalous, ale porovnávat se státy kteří socialismus nezažily, to už přece jde. Né? Lidé kteří nikdy v socialistické společnosti nežili, tak hloupě neskučí jako vy. Víš Kalous, ono to vezme nějaký čas nežli se lidé zbaví návyku toho sockomouškého šlendrianu. Také jsem prvních pár roku klopýtal o ty zvyky. A to mě pomohlo že jsem už nežil v ČSSR. Ale už bych nikdy v socialismu žít nechtěl. Je ale fakt, že ten kapitalismus v ČR máte značně zpotvořený. Musíte uznat, že tak mizerně jak za vlády komunistu se nemáte pořád se všichni máte daleké lépa.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 17:58:19)
Odpovědět
Ano Stilete, porovnávat šlo třeba s Rakouskem do r. 1965, s Portugalskem, Řeckem, Irskem, jihem Itálie - nějak špatně by to nedopadlo, ale ona přece jen ta internacionální pomoc a armáda 200 tisíc vojáků, 600 tanků (jeden čas možná až 2 tisíce)- teď jich máme myslím 40, nějaká stovka vojenských letadel - to táhlo trochu k zemi.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:14:30)
Odpovědět
Dědku, u tebe se nade vší pochybnost už velice sílně projevuje preseniální demence. Ztráta paměti je jedním z projevu té demence i tlachavost. A dementním dědkum je zbytečné vyvracet jím jejích bludy.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 9:16:43)
Odpovědět
Felixi, nežvaň. Na maso byla sice kdysi fronta, ale jeho spotřeba byla skoro o 40% větší než nyní (nyní je na osobu nějak kolem 55 kg/osoba a byla cca 78 kg/osoba), stáda skotu jsou téměř vybita (asi 40ˇstavů), hroutí se i chov vepřového. Na socialistické uzeniny bych klidně stál i dnes frontu, než kupoval šmejdy ze supermarketu. Také bych si 1-3 roky počkal na podnikový byt zadarmo nebo levný družstevní, každý nemá hned 1,5 - 2 miliony. I ten několikatýdenní průšvih s toaletním papírem bych přečkal, než pojede znovu vyhořelá papírna - kdyby se sem netahalo zboží na dluh, který činí již více než 1,2 biliony korun (v r. 1989 spíše zahraniční aktivum). Operovat s S. Koreou může jen vů.l . To může operovat i třeba s Haity. Také je jasné, že socialismus nemůže existovat v jedné zemičce, protože ho budou všichni dusit jak Kubu. Lepší je jít na brigádu v akci Z, stát frontu na pas - než jít vystávat na úřadě práce. Socialismus měl chyby, ale tak mizerný vývoj jaký je dnes asi také většina lidí neočekávala.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 9:27:33)
Odpovědět
Oprava u spotřeby masa: dnešní spotřeba masa na obyvatele se postupně zvýšila zase k 78-80 kg/osoba - v r. 1989 však činila dle některých zdrojů až 97 kg/osoba (asi ovlivěno i velkým množství závodních , početnou armádou)
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Koraktor, 7.2.2011 9:47:32)
Odpovědět
Kalousi, z jakých peněz by se stavěly ony byty "zadarmo" ? Zajímá mě vaše odpověď !
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 11:48:59)
Odpovědět
Chudinské byty se staví všude po světě, např. v Rakousku zejména kolem Vídně běžně. Stavbu by měla financovat města a obce - ty zatím původní obecní byty akorát rozprodávaly. Kdyby se nekradlo ve velkém, nepředražovaly státní zakázky ap. - bylo by i na to, ve středověku stavěli chudáci a nezaměstnaní hladové zdi, nyní mohou nezaměstnaní a ci.káni stavět chudinské byty (resp. byty pro nízkopříjmové obyvatele).
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Koraktor, 7.2.2011 9:44:30)
Odpovědět
A to já raději budu ty 3 - 5 let hodně makat, ať si koupím vlastní byt požadované úrovně (ono ty mizerné "byty" postavené v socializmu se museli ihned po 89. generálně opravovat, jinak by už nestály). Pokud chci kvalitní maso, tak nepůjdu do Lídlu a uzeniny jedině u řezníka. A rozhodně "dobrovolně" pracovat v akci Z nepůjdu. Ono jde o tu možnost výběru vážený Kalousi, za socialismu se vše muselo a právo volby nulová - z toho důvodu byla jen jedna papírna na pap-na-pr. Nechápu o jakém mizerném vývoji to mluvíte? a že se lidé stravují zdravěji ? (tzn. menší spotřeba masa) to nemyslíte vážně jako negativum. Ono by bylo opravdu raději, kdyby lidé vašeho ignorantského typu vážně odcestovali do sev. Koreje nebo na to zaslíbené Haiti.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 11:57:19)
Odpovědět
Koraktore, to jste dobrý když si za 3-5 let ušetříte na byt za 1,5 mil. Kč nebo 3 miliony na levnější barák. Někdo z průměrného platu živící rodinu na to nenašetří za celý život. V r. 88 když jsem stavěl svůj barák kolem mne šli Němci (západní) a dali se se mnou do řeči, kdo ty baráky staví - a divili se že polovina stavebníků jsou dělníci - u nich by si barák dělník prý nepostavil prakticky nikdy. A výběr byl zase jiný - já po VŠ dostal 3 nabídky na umístění v oboru (podobně i ostatní absolventi), nyní je z tohoto oboru 60% technických pracovníků od r. 89 vyhozeno a jsou rádi když dělají třeba prodavače. 9% VŠ je po absolutoriu dlouhodobě nezaměstnáno. Ten výběr jim nezávidím.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 12:40:24)
Odpovědět
Nevím co je zdravější na tom, že třeba hovězí maso bylo nahrazeno kuřecím šmejdem - nynější kuřata jsou 24 hodin ozařována a krmena umělým krmivem. Nebo socialistické uzeniny vyrobené kdysi z masa nyní nahrazené z 90% rýží, sojou, škrobem, moukou, kůžemi a oškrabanými kostmi v rychlosoli a různých Éčkách. Navíc vymlácený dobytek znamená že není hnůj, tím se nevytvoří v půdě humus, který váže v půdě na sebe umělá hnojiva - jinak jsou vyplaveny nebo je hned spotřebuje biořepka. Naprosto se ničí zemědělská půda, což ti ministři s kvalifikací dispečera tramvajové dopravy a trolejbusů nepochopí.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:29:00)
Odpovědět
Kalous,ona je také menší poptávka po mase. Lidé ho už tolik nebaští. Chtějí zdravějí jíst a zdravějí žít. (I když se jím to zatím moc nedaří.)
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 18:02:40)
Odpovědět
Ano Stilete, ale kdyby nestálo hovězí 120-150 Kč/kg - ale polovinu, tak si je koupím raději než umělé "zdravé" maso z kuřat krmených někde v Polsku či Německu nějakým sajrajtem s dioxinem.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 22:27:42)
Odpovědět
To já také Kalous. Když jsem na návštěvě v ČR, tak srovnávám maso u vás a tady u nás. To maso tam máte pořád lepší. Přes všechny nedostatky je to pořád maso. U nás je to z jedné črvtiny jestli né z více voda. A výběr není. Voda ve všech obchodech. Domnivám se že jsi byl už na svět,když tehdy Novotný při prvomájovém pochodu hlupáku volal. Maso vskutku brzo bude.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kurt, 7.2.2011 8:21:46)
Odpovědět
Autor článku vyzdvihuje pouze pozitivní stránku kapitalismu. O té negativní mlčí a ptá se čtenáře, zda je proti pokroku, což je zavádějící. Jsou různé typy kapitalismu, stačí srovnat "soziale Marktwirtschaft" západního Německa 60.let a dnešní "amerikánský" kapitalismus v EU. Přečtěte si dopisy německých čtenářů teletextu SAT1 a budete se divit, jak jsou znechuceny kapitalismem nového tisíciletí...
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Jeeves, 7.2.2011 8:48:06)
Odpovědět
No s tím mne moc nedojmete. Ti fňukající Němci budou stoprocentně "ost" s krátkou pamětí. Takoví, kterým již vyvanulo z hlavy, že třeba na Trabanta si museli počkat také víc než deset let. Prostě takoví ti líní a hloupí, kteří se zhusta vyskytují i u nás.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(děd, 7.2.2011 9:46:58)
Odpovědět
Zkuste si v hlavě srovnat životní potřeby člověka podle důležitosti. K čemu Vám bude skvělé auto,když nebudete mít na léčbu umírajícího děcka ?
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Jeeves, 7.2.2011 10:12:21)
Odpovědět
Netahejte sem nějaké citové vydírání. Život není "peříčko", a takové věci se stávají co život existuje. K zachraně onoho "umírajícího dítěte" Vám žádný socialismus nepomůže. Tím spíše, že socialistické zdravotnictví Vám bude schopno dodat pouze generické léky (rozuměj vývojově staré a okopírované) z "národního podniku", který nemá peníze na vlastní vývoj léků.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:41:01)
Odpovědět
Dědku. vy msíte být už ale hodně senilní. Oni ani děti chudých rodiču nemusí umírat pokud nejsou jejích rodiče tak nedbalý, že je umírat nechají. Kdo a jakpak léčí v USA ty ilegály když ani pojištění nemůžou mít? Ještě jsem ani jednou za 42 roku neviděl mrtvolu válející se někde na chodníku, ani mrtvé dítko v popelnici. Jak je to jen možné, seniliní dědku? S vámi už tá dcemence mlátí o zem.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(děd, 7.2.2011 16:46:32)
Odpovědět
Stilete, Stilete. Co jste Vy neviděl za 42 let, neznamená, že neexistuje. Stačí se podívat občas na televizní zprávy. Ovšem zbytečná diskuze je s tupcem, který jiný názor považuje za demenci.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 22:36:08)
Odpovědět
Je pravddou že nemůžu posoudit život za dobu, co jsem tam už nežil. Ale nějaké noviny a časopisy se mě do ruk občas dostaly a i dopisy příbuzných. Já se divím tomu vašemu kvílení a skučení o mizerií jakou nemáte. Zažil jsem už u nás daleko větší nezaměsnanost, ale lidé neskučeli že jejích děti umírají hlady a na nemoci na smětištích. Nežvaňte a neskučte pořád. To že někteří lidé se u vás mají lépe a můžou jet každým rokem na dovolenéu k moři a spousta jiných nemůže, tak to není důvod tak nelidský píštět nad bídou. Zatím i u vás pokud dětičky umírají, tak jen tá pohozená svými "matkami". Kapitalismus za to nemůže. Ani za ty homelesáky. Ti byli za komunistu ale schovaní v kriminálech, ale byly. Je otřesné jak pořád skučíte.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 12:33:12)
Odpovědět
Jeevesi, ten Pak Kim Mun nebo jak nevidí jen Německo - ale třeba Pákistán, Egypt, africká velkoměsta - to obrovské množení obyvatel, rozlehlé slumy s lidmi žijícími ve velké bídě a množící se jak myši - to neumí kapitalismus řešit. A tyto průs.sery s miliardami chudých lidí nacpaných někde jak sardinky - to nás může brzy chytit i v té "bohaté" Evropě. Tunis a Egypt mohou být první varování.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:47:15)
Odpovědět
Pokud ten kapitalismus má vinu na těch příšerných slumech a přelidnění v těch chudých zemích, tak jedině proto, že tam pořád strká pomoc za triliony peníze a jinou pomoc. Měl by je ten kapitalismus přestat podporovat aby jích nejméně polovina vymřela a potom by se už tolik nemnožili. I v těch zemích by si každá rodina měla udělat jen tolik dětiček, kolik dokáže uživit a nespoléhát pořád na dary z vyspělých zemí.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 18:08:47)
Odpovědět
Souhlas. Ale udělá to někdo v islámské nebo křesťanské přemnožené zemi jak Číňané - 1 rodina 1 max. 2 děti a konec? Vždyť by se z toho ti ochránci lidských práv podělali. Stejně i tady bude za 100 let více mohamedánů a ci.kánů než původního obyvatelstva, neboť mají 2x vyšší porodnost a zajištění potomstva do budoucnosti je moc netrápí..
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(milburg, 8.2.2011 15:30:15)
Odpovědět
Nemusíte lítat do Afriky už se to začíná rýsovat z našimy humny a to na Slovensku " romovia" a jak to dopadá kde převzali ve vesnicích moc, prostě hrůza.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:33:41)
Odpovědět
Kurte, co vy tak můžete vědět o tom "Amerikánském" kapitalismu? Položte si otázku proč do toho mizerného Amerikánského kapitalismu se tlačí tolik ilegálu a že se hranice ani nedají uhlídat před stády těch ilegálu? A domu nectějí. Není to zvláštní?
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Štastný Jim, 7.2.2011 10:45:14)
Odpovědět
Myslim že,
generální tajemník chtěl říci že není možné dál drancovat planetu současným tempem.V oceánech ubývají hrozivým způsobem ryby,aby si rozmazlený japonec mohl dát svého tunáka.Amazonské pralesy jsou drancovány neuvěřitelným způsobem,aby si rozmazlený člověk mohl udělat podlahu z tropického dřeva.Ropa ubývá a Čína,Indie a další rozvojové země se chystají odstartovat motoristickou revoluci.Svět je nemocný nadspotřebou,plýtváním a chamtivostí.Socialismus nás vrhl o čtyřicet let zpět a to pomíjím morální devastaci.Současný konzumní kapitalismus je cestou do pekel,socialistický koncentrák by si asi nikdo nechtěl zopakovat.A ted babo rad.........
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Jeeves, 7.2.2011 11:26:28)
Odpovědět
Mno, na tuhle nadspotřebu by asi opravdu platil socialismus, zajistil by rovnoměrně bídu pro všechny a určil "kvóty". A pokud by byl celosvětový, museli by ti snaživí a pracovití živit ještě mnohem víc parazitů, než tomu kdy bylo...
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 12:46:15)
Odpovědět
Ano Jime. I antikomunista papež Jan Pavel II. konstatoval, že kapitalismus není budoucnost lidstva. Ale neřekl, co tou budoucností je, nechme se překvapit. Ta nenažra.nost lidstva na jedné straně a velká bída a rychlý nárust obyvatel planety v chudých zemích Asie, J. Ameriky a zejména Afriky musí skončit velkými bouřemi a problémy.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:54:52)
Odpovědět
Kalous, on ten papež také žil dlouho v socialistickém Polsku a tak v něm také něco z té ideologie zůstalo. On také zahořkl vůčí USA a kapitalistickým zemím, neboť po pádu socialismu už nebyl tak stavěn na výsluní a jaksi opomíjen. Proto zahořkl.
Ostaně je to právě křesťanská ideologie která se už po dva tisíce let pokouší změnit člověka v andělské skromné a ušlechtilé bytosti. A výsledek je pořád nula. Církev také po celých dva tisíce let se nějakou skromnosti nepýšnila.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 18:14:44)
Odpovědět
Tak úplně to třeba s tou křesťanskou církví nebylo - kdyby se snažila vychovávat z lidí jen anděly, tak už dávno zmizela. Po prvních idealistických křesťanech byla dlouho dobyvatelskou a sjednotitelskou ideologií jako je dodnes islám. Až v poslední době v Evropě to křesˇtanství nějak změklo a je asi mohamedánům k smíchu.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(pavjan, 7.2.2011 15:37:35)
Odpovědět
Svět není nemocný nadspotřebou, svět je přelidněn. Přelidnění je jediný vážný problém, který lidi mají.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(cook, 7.2.2011 14:49:10)
Odpovědět
Šéf OSN si představuje především přerozdělování statků z bohatého severu(kde jsme si tyto statky budovaly po generace prací a,vynálezy a inovací)k chudému jihu (kde je práce a myšlenka ne budoucí pokolení a výsledky něco naprosto neznámé).S tím že on a jemu podobní budou toto přerozdělování řídit.No není to pěkná kulišárna?Tady pracujte ,já vám většinu seberu a něco si nechám.A část dáme tym utlačovaným a bídným na jihu.A že se na tom jihu nesnaží ,ale jenom množí a natahujou ruky?No a co ,oni si to nějak to své bydlo zdůvodnit musí.Heslo každému podle svých zásluh musí každého takého byrokrata obzvláště děsit.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 15:10:08)
Odpovědět
Tá OSN měla být už dávno rozehnaná. Je nepotřebná dokonce zbytečná a nemravná. Navíc příšrně drahá.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Kalous, 7.2.2011 18:18:27)
Odpovědět
Máš pravdu Stilete, USA už na tu žvanírnu přestala občas platit, má tam pořádný dluh a kašle na to. Rezoluce OSN stejně často ignoruje.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Josef, 7.2.2011 19:41:23)
Odpovědět
OSN dostalo na obnovu Haiti pres miliardu dolaru, po roce stale vice jak milion obyvatel zije ve stanech, trpi nedostatkem pitne vody a radi tem Cholera.
Zacinajio se zvedat hlasy odporu k teto organisaci, protoze USA na podporu zaostalych statu vyhazely 1600 miliard dolaru a je stejne nebo vice chudych jako pred zacatkem darovani penez. Egypt dostava rocne 1,6 miliardy dolaru, z toho za 400 milionu jsou potraviny a prvni co je videt vecer na spravach je, jak pali americkou vlajku. Stejne tak stoupa odpor ve vsech zaostalych statech proti USA.
Pritom ty penize si pujcuji z Ciny! Proto stoupa odpor k praktikam americke vlady ve forme Tea-Party hnuti!
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(vizír, 7.2.2011 20:12:23)
Odpovědět
Milý pane ,USA nikdy nic nedávaly zadarmo, vždy za takovou "pomoc" musela tamější vláda jít na ruku US korporacím, a pak si tu "pomoc" ti politici klidně mohli i rozkrást .. tím lépe ,alespoň byli více zavázáni svým pánům v USA
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 22:39:34)
Odpovědět
Vizir, opravdu nestojíte ani za uplivnutí.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Josef, 7.2.2011 22:48:15)
Odpovědět
Vizire!
Korporace a ne jenom americke zamestnavaji miliony lidi po celem svete, kteri si maji prilezitost si vydelat penize a zaplatit dane, a navic i korporace platti dane take!
Knyz ne korporace, tak kdo by ty lidi zamestnal?
Stale blabolis komunistickou propagandu o korporacich a nezamyslis se nad tim, kolika lidem zlepsuji zivot tim ze je zamestnavaji!
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(cook, 7.2.2011 23:23:00)
Odpovědět
No Josefe,plátce daní je na tom vždy nejhůř.Stát(potažmo politici ,jenž jsou u moci)ho považují za dojnou krávu,příjemci státních transférů ho zas považují za zloděje jelikož jim prý,,užírá" na jejich zasloužených státních dotacích,na které podle nich mají nárok.Problem je ,že politici a potažmo média, jež s nima hrají společnou hru.Ovládají masy přísliby ,dle známého římského hesla:lidem-cléb a hry a nám moc.A pak že se historie neopakuje.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Stilet, 7.2.2011 22:44:40)
Odpovědět
Josefe, když zkončila tá světová válka, tak se Němci dali do práce a na odklízení zbořenin a na nové výstavbě pracovali dědci, ženy, babky i děti. Nebylo jediné město které by nebylo z větší části rozbito. Kdežto černoušci na Haiti se válejí a čekají až jím to ti běloši vcšechno postaví a jen se staví do front na jídlo a dary z vyspěých zemí. Svět by je mal nechat vymřít.
Re: Lékař Hnízdil večer v Hydeparku
(muidrc, 7.2.2011 19:45:59)
Odpovědět
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10252839638-hyde-park/211411058080207/
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Richard, 7.2.2011 23:28:42)
Odpovědět
Většině diskutujících chybí nadhled a objektivita.Nemá smysl dlouze vypočítávat plusy a minusy před rokem 89 a po roce 89.Velký rozdíl se projeví,jestli budeme srovnávat politickou,nebo ekonomickou situaci.Jen pro připomenutí,na konci roku 89 nebyla odprodána žádná firma,pole,nebo les,nebyl žádný zahraniční dluh,ale naopak nám dlužila spousta zemí za dodávky strojů i zemědělské produkty.Na otázku zaměstnanosti,drog,bezdomovectví,bezpečnosti a dalšich vymoženosti kapitalismu a demokracie po česku si odpovězte sami.Tím neobhajuji socialismus,který měl spoustu negativ,ale starší řadoví občané jej zas tak záporně nehodnotí,spíše naopak.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(cook, 8.2.2011 0:12:19)
Odpovědět
Ale Richarde byl zde obrovský vnitřní dluh.A ty naše vývoze byly většinou do zemí a za podmínek,že bylo nemožné aby nám ty země ten dluh splatily.Náš průmysl byl zaměřen na těžký průmysl s velkou spotřebou energie.Vše bylo řízeno dle RVHP z Moskvy.A bylo jenom otázkou času kdy na to Moskva dojede.Náš strojový park byl notně zaostalý.Centralně řízená ekonomika značně neefektivní.De fakto zde fungovala přídělová politika.Tento systém dojel na neefektivnost na nic jiného.Každý systém má své chyby ,ale nynější je má zatím nejméně.To je vše o co zde kráčí.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Jahoda, 8.2.2011 8:20:02)
Odpovědět
jistě že v ČSSR nebylo vše zase až tak nej.
Negativa byla a to po celém východním bloku a toho uměl západ využít ve studené válce.
Jenže ty stejné metody vládnutí a hospodaření díky nimž sovětský východní blok prohrál studenou válku, vede v současnosti USA pod vedením politbyra s generálním tajemníkem ÚV demokratické strany generalissimem Husejnem Obamou a jeho neomarxisticko-maoisticky aparátčickým zborem soudruhů.
A podle toho to také v té Americe i vypadá.
A stejně ,jak měl dříve z tohoto kocourkářského hospodaření politický profit západ,bude z něj mít v současnosti Čína a to na úkor USA.
K tomu Haiti,tak tam bylo upáleno na tisíce čarodějů a čarodějnic,aby se zabránilo choleře .))
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Josef, 8.2.2011 16:51:44)
Odpovědět
Ja mam sympatie k tem lidem na Haiti. Nevite, co je to zemetreseni. Za 15 vterin nemate kde bydlet a nemate nic nez holy zivot! Ja si myslim, kdyz OSN dostala miliony na obnovu, tak by tem lidem mela alespon dat vodu a prostredky na vystavbu. Amici davali dolary na obnovu milionama.
Re: Šéf OSN v Davosu vyzval ke světové rudé revoluci
(Petr 2, 9.2.2011 7:17:27)
Odpovědět
Kdyby nebylo kapitalismu,tak by se vývoj nezastavil,ale taky by nebyl tak přehnaný,jako je teď.Jedna firma předhání druhou a kdo je IN tak to musí vlastnit,i když má ten svůj výrobek ještě funkční.vV neděli byl na ČT 1 pořad "Až dojde ropa "Všichni,ale opravdu VŠICHNI by meli každé ráno tento dokument poslechnout,aby celý den nedělali KRAVINY