reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek

Autor: odjinud | Publikováno: 20.2.2011 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor prezidenta republiky pro týdeník EURO o jmenování profesorů

EURO: Od podpisu boloňské deklarace v roce 1999 bylo u nás jmenováno 1801 profesorů, z toho 469 za poslední tři roky, jen letos 144.  Proč Vám přijde tak vysoký? Ubírá počet profesorů titulu na „elitní image“?

VK: Nemohu nezačít tím, že se pro mne svět nedělí na dobu před boloňskou deklarací a po ní. I tato deklarace je jedním z mylných činů Evropské unie, resp. její byrokracie a odvolávat se na ni mi přijde scestné.

Ale k podstatě otázky: profesorů máme strašně moc a je to evidentní devalvací tohoto kdysi významného akademického titulu. Bohužel jde v mnoha případech o typický český „jánabráchismus“, kdy si členové pedagogické či akademické obce tyto tituly udělují navzájem. Pro návrh profesury sice musí být také doporučení od jednoho zahraničního profesora, ale jsou-li mé informace správné, pak je příznačné, že 80% těchto doporučení je ze Slovenska. Myslím, že by bylo dobré vrátit se k tomu, aby titul univerzitního profesora byl spojen s vedením katedry. To by byl významný „blokační“ prvek.

Jak to podle Vás souvisí s českou posedlostí tituly a nesmyslně vysokým počtem takzvaně vysokoškolsky vzdělaných?

Posedlost tituly nevidím, naopak si myslím, že proti minulosti výrazně poklesla. Za komunismu platilo, že byl-li někdo inženýrem, oslovit ho „pane“ a ne „pane inženýre“ bylo téměř urážkou, či alespoň to mělo něco znamenat. Teď to zůstává spíše jen ve státním sektoru, v soukromé sféře jde daleko více o výkon, než o titul. A to je dobře. Naprosto nešťastnou roli v rozšiřování počtu „vzdělaných“ hrají nesmyslné požadavky státu na předepsané vzdělání.

Nejsou podmínky nastaveny příliš mírně?

Titul profesora v podstatě udělují vysoké školy, resp. každá z nich samostatně. Role ministerstva či kohokoli jiného je víceméně formální. A kvalita vysokých škol rapidně klesá, a proto zcela zákonitě klesá i kvalita profesur. Hlavně považuji za problematické, a říkám to jako ten, kdo – než podepíše jmenovací dekret – se podívá jakého oboru se profesura týká, aby byla profesura udělována za subdisciplíny či dokonce za subsubdisciplíny. To je dnes strašlivým nešvarem. Profesor musí mít schopnost učit základní obor, nikoli jen speciální seminář pro IV. ročník.

Můžete/měl byste jako prezident odmítnout profesory jmenovat? Kdo všechno může návrh na jmenování zamítnout?

Teoreticky mohu, protože od ministra školství – respektive od vlády – dostávám „návrhy“ na jmenování nových profesorů, ale prakticky to skoro není možné. To bych vstupoval do mnoha různých disciplín. Trochu vidím do ekonomie, a musím se přiznat, že při některých jménech „vzdychám“, abych se vyjádřil jemně. O profesuře rozhodují vědecké rady fakult a škol.

Do jaké míry množství jmenovaných profesorů podle Vás souvisí s vysokým počtem studijních oborů i vysokých škol samotných? Proč?

Nepochybně to souvisí, jeden nárůst kvantity vede k navazujícímu nárůstu kvantity. Prvním krokem bylo obrovské zvýšení počtu vysokých škol, ze kterého jsem vždy měl a mám i teď hrůzu. Když už se tento zdroj profesur do jisté míry vyčerpal, nastal mechanismus druhý – zvyšování počtu studijních oborů, který žádný přirozený konec skoro nemá. Nevím, jak tomu bránit. Pro příklad: jmenoval jsem nedávno profesora v oboru „bezpečnost práce v nevýrobní sféře“. K tomu jistě není třeba nic dodávat.

Vzhledem k „zmasovění“ vysokého školství a upadání jeho kvality – je množství profesorů důsledkem? Nebo může být i průvodním jevem či příčinou – vzhledem k registru docentů a profesorů a snahou akreditační komise zamezit praxi „létajících profesorů“ kteří garantují programy na více VŠ?

Jedná se o klasický marxistický „dialektický“ vztah. Platí obojí, jedno podmiňuje druhé, v různých chvílích dominuje to, v jiných ono. Fenomén létajících profesorů je neskutečný, protože profesor přece musí být se svými studenty, jinak to nemá smysl. Aby na dvě hodiny týdně či měsíčně přijížděl, to s vysokou školou nemá nic společného.

Nemůže být v tomto případě vyšší počet profesorů výhodou? Zvlášť přičte-li se k tomu plánovaná diversifikace školství?

Vyšší počet profesorů je stejnou „výhodou“ jako vyšší počet vysokých škol. Pro někoho je osobně výhodou. Fakticky je to nevýhodou.

Ministerstvo připravuje reformu vysokého školství – jak by podle Vás mělo ideálně vypadat a proč? (Počet profesorů, studentů, vysokých škol, struktura oborů a souvisejících titulů, financování,…) Jak k tomu dojít?

S panem ministrem jsem v kontaktu, ale jakou reformu vysokého školství jeho úřad připravuje, zatím netuším. Doufám jen, že nepůjde o reformu shora, tedy o státní regulaci vysokého školství. Ta může být lepší či horší, ale vždy bude špatná. Dominantní musí být samoregulace. Ta nemůže vycházet z ničeho jiného, než z toho, že studium na vysoké škole je „soukromý statek“ neboli soukromé dobro, soukromá výhoda, soukromá investice člověka do sebe sama. Studium na vysoké škole není „veřejný statek“, veřejné dobro, investice státu do státu. Tato investice, jako ostatně jakákoli jiná, musí člověka něco stát. On se musí rozhodovat, jestli chce tuto investici podstoupit. Jedině tak nastane racionální regulace počtu studentů, počtu studijních oborů, počtu vysokých škol, počtu profesorů. Bez toho jsou všechny reformy jen hrou na změnu.

 

Jakub Křešnička, Euro, 7. února 2011

www.klaus.cz

reklama
2617 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Jeeves, 20.2.2011 8:03:40)
Odpovědět
Je to krapánek začarovaný kruh. Stát sice tolik VŠ nepotřebuje, přesto jim poskytuje finance. Pro spoustu vysokoškoláků humanitních směrů není uplatnění, přesto pro ně stát vytváří zbytečná místa ve státní správě. Neměl by ten stát tedy přeci jenom počet VŠ regulovat? Tak nějak přirozeně. Že by jim nedával peníze vůbec! Jenže v tom našem kříženci socialismu a kapitalismu to asi není možné.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(vizír, 21.2.2011 1:44:27)
Odpovědět
povinné maturity z matematiky pro ty kdo jdou na vš (tím se přirozeným způsobem eliminuje většina oněch "studentů" humanitních oborů kde je tříciferné IQ spíše výjimnkou než pravidelm),
stejně tak nechat platit studium pokud si ho někdo prodlužuje ,tj.ať si oni "věční studenti" své studium pěkně platí
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Brabec, 20.2.2011 8:04:06)
Odpovědět
Tak hodně studentů? Sakra, už to nemůžu poslouchat ! Tady platíne studium Slovákům - těch je tak 25 procent. Za naše peníze z daní platíme studium cizincům ! Laskavě je vyhoďte, a pak teprve žvaňte !
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 9:14:22)
Odpovědět
Ano, našich VŠ je na Slovensku necelých 500 - a slovenských u nás skoro 5 tisíc, 10x tolik - a cáluje to z velké většiny náš stát. Slováci k nám budou posílat své ci.k.ány i studenty, ušetří. Ale lepší ti studenti.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Jeeves, 20.2.2011 9:30:30)
Odpovědět
S těmi Slováky je to opravdu záhada. Nikdo zodpovědný to ještě nevysvětlil, proč tito cizinci to mají u nás zadarmo. Dokonce snad s předností na kolejích. Asi v rámci nějaké humanitární pomoci...
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 12:30:09)
Odpovědět
Nejen to, ale naši rektoři VŠ se tím ještě chlubí, co mají na univerzitě Slováků (mám dojem že loni rektor MU Brno). Asi za to mají cílové odměny od slovenského ministra školství. Asi by se ty náklady měly nějak srovnávat. Rakušáky také už přestal bavit příliv německých VŠ z Německa, protože to tam měli většinou mnohem levnější a zatrhli to.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Dan, 20.2.2011 14:59:08)
Odpovědět
Představ si že v Brně, kterému pražáci říkají největší vesnice v republice, je aktuálně 81 000 vysokoškoláků.



Ale co se týká názorů V.K. Klause, které jsem poprvé zaznamenal na tento problém českého zaostávání loni, ale oni exitují prokazatelně už 15 let min. je to jenom další důkaz toho jak Klaus pomalu a těžce chápe problémy této země, ikdyž většinou mnohem lépe nežli ty evropské, tam tápe uplně.

Nelez nepřipomenout podnikaání jeho syna, které platíme my všichni, prostřednictvím stamilionových dotací z čezu, ve kterém seděla Lívie v dozorčích radách v minulosti a kde pan Roman jde Klausovým velmi naruku.

Toto by se mělo okamžitě stát cílem kontroly protikorupční policie !

Rodina Klausů okrádá nás všechny a není to poprvé !!
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 16:02:54)
Odpovědět
Dane, sponzorství a charita nejsou dnes zlodějna ale bohulibá činnost! Třeba to umožní nějakému chudákovi bez peněz stát se ve výběrovém soukromém gymnaziu Einsteinem nebo dokonce českým presidentem.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Dan, 20.2.2011 16:38:45)
Odpovědět
Pozor 100 milionu ročně ze státní firmy prezidentovu synovi, kde žena prezidenta léta sedávala v dozorčích radách čezu, to ti přijde o.k. ???
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 17:28:06)
Odpovědět
Dane, nebuď troškař. Rodina pana Klause má dle Blesku majetek jen za 40 milionů, to je houby proti křišťálovému Standovi, Vondrovou ProMoPro půl miliardy či Koženého jen za námořní lodě 30 mld. Takový Mubarak - ten stopil i nějaký bilion. Vlastně by měl dostat pan president sociální podporu - nechal si dobrovolně dokonce sám na rozdíl od soudců a lékařů snížit plat o 10%..
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Dan, 20.2.2011 18:06:33)
Odpovědět
Ještě po válce nevlastnili vůbec nic, pak dosali chalupu po němcích v jižních čechách, soudruzi byli k rodině vzorných komunistů štědří.
Václav byl dle svědků velmi horlivý svazák a chlubil s šátkem přímo z Moskvy, po té kariera komunistické nomenklatury, studium a cesty na západě a vsegda gatov pro perestrojku v česku !

Přišla revoluce a KGB hýčkaný Václava synek 2 fanatických komunistů, vzorný svazák a rádoby "ekonom" mohl převzít dle sovětského přání moc v československu a tak se i stalo.

A dnes je z něj prezident se 40 milionovým majetkem a člověk co má vždy pravdu :-D
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 21:38:00)
Odpovědět
Dane, je vidět že jsi mladý - mladý Klaus měl z Moskvy největší pionýrský šátek (ne svazácký) z hedvábí v celé třídě. Svazákům už stačily modré košile, tu měl zase nejmodřejší z Moskvy pan senátor Štětina, který chce zakázat KSČ. Mám dojem, že i premier Nečas byl předseda svazáků někde v Uherském Hradišti. Holt tehdá ještě ODS nebylo, ani mladí konzervativci či liberálové. No a před tím bylo Kuratorium a Hitlerjugend.. Dane, nezáviď panu Klausovi a bez toho pionýrského šátku, modré košile a lásky k SSSR by nemohl dělat kandidaturu a jezdit na stáže do Itálie, Belgie či kam , musel sebrat zkušenosti - kdo by nám pak tu privatizaci řídil?
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Dan, 21.2.2011 9:00:21)
Odpovědět
Já sice narozdíl od Klause a jeho syny nebyl pionýr, dokonce ani svazák či dokonce fanatický komouš jako jeho matka, otečc či strýc, ale to že šátek byl pionýrský si pamatuju Kalousi :-)
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(SamOpal, 21.2.2011 20:03:58)
Odpovědět
Já taky nebyl pionýr.Ani svazák a soudruh už vůbec ne. Ale musím přiznat, že v dobách,když jsem nebyl pionýr mě toto strašně mrzelo.Skoro tolik co dnes,když jsem dostal rozum.
Všichni mojí spolužáci pionýry byli!
A já došel domů,že budu pionýrem také. Tatínek,kterej na mne nikdy nevztáh ruku, jen suše poznamenal:" Zkus to! A roztrhnu tě jako hada!"
Tak jsem se nestal pionýrem.
A později ani svazákem.
A ještě později ani soudruhem.
Všichni moji spolužáci tedy byli pionýry .A taky všichni chodili do náboženství.
Jo.V pondělí do pionýra a ve středu do náboženství.
To musel být mišmaš.
Václav Klaus ale do náboženství nechodil .Ten měl hlavu v pořádku.
Václav chodil do pionýra. A hedvábný šátek si nedovezl z Mockby,ale z mezinárodního pionýrského tábora Artěk.
Karel Kryl říkával:"Blbý,ale vzdělaný,takový patří do vlády!"
Kdybych se tedy býval byl stal pionýrem,potom svazákem a nakonec soudruhem,splnil bych i tu druhou Krylovu podmínku ,dal se k ODS a dnes,možná......co já vím? Co vy víte?
A přemýšlím. Co tak udat svýho tátu ?
Nějaké to odškodnění - kór v naší zemi , bych z něj moh vyrazit.
Nebo ne?
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 23.2.2011 18:06:02)
Odpovědět
SamOpale -poradím ti. Nech si svědecky potvrdit od kamarádů, že jsi poslouchal Svobodnou Ameriku a Hlas Ameriky a že jsi kvůli tomu nebyl přijat na školu nebo do atraktivního zaměstnání. A dostaneš 50 tis. odškodnění a vyšší důchod za 3. odboj (jeden známý důstojník z povolání chtěl odejít z vojny, aby nemusel platit za vojenská studia - kještě za komunistů přemluvil kamarády aby ho udali, že poslouchá západní rozhlas - byl vyhozen, nemusel platit studia a po r. 89 dostal pěkné odškodnění za odpor k režimu).
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(SamOpal, 23.2.2011 18:58:15)
Odpovědět
Kalousi ,nemyslím ,že bych o nějaké odškodnění ve výši třítýdeního měsíčního příjmu obzvláště stál! Republika,zmítaná krizí krvácí a já ji budu ještě dojit? Daleko spíše bych uvažoval o tom,že bych se moh uskromnit a přispívat státu dejme tomu částkou deseti tisíců korun českých na jednoho nečesky vybarveného spoluobčana.
Kdyby takto uvědoměle se zachoval každý z nás, stát by se nejenže netopil v dluzích ,ale mohl by zajistit takovou životní úroveň těchto našich spoluobčanů, jakou si tito představují a zaslouží.
Jak jste kdysi říkávali - každému,dle jeho zásluh!
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(iko, 22.2.2011 23:50:08)
Odpovědět
Nežvaňte vy! Slovaci, kteri tady studuji, taky tady zustavaji... ja alespon nevim o tom, ze by se masove vraceli. Takze je to naopak: nezaplatili jste ani korunu, a ziskali jste maturanty a studenty, kteri tady pracuji a utraceji penize. A navic tady zustavaji.

Az tak nevyhodne pro Cesky stat tento biznys asi nebude....:-)
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 23.2.2011 18:08:15)
Odpovědět
My zde máme dost svých nezaměstnaných vysokoškoláků - nepotřebujeme vaše!
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(felix.julec, 20.2.2011 8:15:13)
Odpovědět
nejde jen o určitou dehonestaci vysokých škol,které rostou jako houby po dešti.Téměř v každém okresním městě je dnes nějaká fakulta.Zdá se mi,že i střední školy prožívají inflaci.Stačí si pročítat stránky na netu.Úroveň příspěvků,sloh,gramatika/děs a hrůza/.S tím vším souvisí i množství a úroveň učitelů a profesorů.Co se týká jakéhosi školného má to své pro i proti.Pravidla by musela být jemně vyvážena,aby někoho už dopředu nedeklasovala.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 9:18:37)
Odpovědět
Plný souhlas. Od r. 2001 se u nás počet vysokoškoláků zdvojnásobil, od socialismu ztrojnásobil (a to byly tehdy potřeby plně pokryty i s rezervami). Pro polovinu VŠ nemá to studium prakticky smysl, sotva prolezou, znalosti nikdy neuplatní. Lepší kvalita než 60% populace s VŠ jak chce moudrá EU.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(frantisek zajicek, 20.2.2011 10:08:10)
Odpovědět
Na EU bych to az tak nesvadel,musime si sami zametat pred vlastnim prahem.Ony ty pocty VS zacaly rapidne narustat uz pred vstupem do EU.Na vine je prebujela statni sprava a dotace.Proc by ti Slovaci u nas nestudovali,proc by mesta neusilovala o nejakou tu fakultu?Pokud bych chtel byt zamestnan ve statni sfere,par pismenek pred mym jmenem mi to jednoznacne usnadni.Paklize na to nemam hlavu,nabizi se moznost uplatku.A prava v Plzni jsou pouze spicka ledovce...Ja osobne bych taky neco pustil,kdyby me situace k tomu nutila.S titulem se i lip podnika,nebo vam daji v bance uver.Ze to poskozuje renome nasich VS(zadna se nedostala mezi 200 top)a snizuje to hodnotu tech,kteri opravdu neco umi,to zajima malokoho.O penizky jde az v prvni rade.To prohlasil ten,u ktereho docentury se taky silne pochybuje...A dnes se bije za nejakou ocistu...Kazat vodu a chlastat vodku,FZ
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Dan, 20.2.2011 12:08:08)
Odpovědět
Pokud v Německu 80% studentů nachází uplatnění ihned po škole, je to v pořádku, ten nadbytek 20% už se nějak rozptýlí, únosný poměr.

Pokud v Británii 70% vš studentů skončí na pracáku, je jasné že se jedná o vyumělkovanou vědomostní ekonomikickou ideologii - ignorující potřeby a schopnosti trhu a to je i případ čr.
Americké a Britské cesty se ukázaly jako dcesty do pekla, naše struktura ekonomiky je podobná Německé, my potřebujeme učně, jsme strojírenská a průmyslová "velmoc", jsme zdravá ekonomika svým fundamentem, pouze zbýdačená vládami ODssd a také českou korunou.

Potřebujeme tvrdé desocializační reformy a zbavit se té příšerné koruny, co předražuje náš export a ničí nás, my jsme na exporu závislí, jsme malí, otevření a na eurozoně a německu životně závislí.

Je jasné, že krize přečkáme jedině díky němcům, sami se z ní nedostaneme, to už přiznává většina ekonomů, je jasné že krize u nás teprve bude vrcholit a to restrukturalizací státní správy a jejím mohutném zeštíhlení+to samé ve stavebnictví, výsledkem budou další desetisíce nezaměstnaných a slábnutí vnitřního trhu, čili ještě větší potřeba kompenzovat to exportem a aby byl ziskový, potřebujeme euro.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 12:36:09)
Odpovědět
Dane - asi jsi pracoval nebo studoval v Londýně i v Německu. Souhlasím, že je pro nás má být vzorem spíše německá discipina a pracovitost než britský multikulti bon.del s intelektuálními genii na prestižních universitách
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Dan, 20.2.2011 13:56:00)
Odpovědět
přesně tak a aby jsme němcům byli důstojným partnerem a ne laciným vazalem, je nutné nabídnout mi špičkovou práci a pořádek, což oni dokážou docenit a upřednostnit i před lacinším bordelem a nekvalitou.

My máme nato být partnerem západu a ne jenom v jeho vleku vlající manufakturou, ale tu důstojnost si musíme vybudovat a zasloužit.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(SamOpal, 22.2.2011 7:33:33)
Odpovědět
To je všechno pravda.
A největší je ta,že potřebujeme učně a ne filozofy.
Jenže,jak na to?
Mladí dneska nejsou hloupí a minimálně si umí spočítat,co to i s výhledem a šancemi do budocnosti ,být lopata znamená.Společensky,sociálně atd.
Kdo z nás naprosto dobrovolně by se stal otrokem? Neb nic jiného než sofistikované otroctví pro manuelně pracující zaměstnance režim nevytváří. Dobrovolně se tedy dnes učněm nestane nikdo .
Mimo opravdu ty největší nešťastníky a zoufalce s dvouciferným íkvé.Z těch ale dobří dělníci - odborníci nikdy nevyrostou.

Řešení?
Buď to návrat k selektivnímu výběru studentů z dob minulých,kdy moudrá Strana určila: Ty se prostřednictvím OU zařadíš do výroby ,ale ty ,z dobré rodiny ,můžeš,máš-li zájem.....
Dnes tento výběr nemusí už provádět žádná Strana,nýbrž třeba Neviditelná ruka trhu - Tvoje rodina na to má,tedy můžeš,byť blbý ,ale nakonec i ten "Oxford " ve Starém Hrozenkově ti titul zajistí.
Ty jsi ale socka ,
tvoje místo je ti určený ,kamaráde a je někde jinde!

Potom by bylo ještě jiné řešení.
A tím je pozitivní motivace spočívající v motivující mzdě a motivujících pracovních - neotrockých podmínkách.Tím však určitě nejsou otrocké patnáctitisícové platy ,kamery na každém rohu pracoviště a turnikety na záchodcích!
A debilní nadřízený - většinou Slovák u nás vystudovaný.

Uhodnout cestu řešení po které by jsme se vydali je ale tak jednoduché,že tipovat by jeden ani nemusel.
Hmm,jen jestli ono vítězné řešení je opravdovým řešením a ne jeho náhražkou?

Poznámka k výrazu "patnáctitisícové otrocké platy"
V minulosti v dobách otroctví majitel ze zcela zřejmých důvodů musel otrokovi zajistit základní životní potřeby.
"Velice slušná" patnáctitisícová průměrná dělnická mzda není ničím jiným než ono zajištění základních životních potřeb.
Jaroslav Hutka kdysi zpíval:Za byt a za stravu,za oděv děláme.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(mag, 23.2.2011 17:12:03)
Odpovědět
Pozor, pozor, všichni, kdo ještě nemají titul JUDr. ve tři u kravína, je vypravován zvláštní autobus do Plzně !
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(ajojaj, 20.2.2011 20:00:20)
Odpovědět
Jenom jeden příklad. Naco je učitelům mateřských škol vysoká škola? Proč nestačí maturita? Jak s tím souvisí kvalita výuky? Jenom další zbyteční vysokoškoláci, aby VŠ mohly zdůvodnit svou existenci.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Kalous, 20.2.2011 21:50:08)
Odpovědět
Ne, na mateřskou školu maturita nestačí. Kuřimská Anička už uměla v 11 letch z mateřské školky integrály a derivace, Dežo z Matiční ulice umí v 10 letech vysvětlit Einsteinovu teorii relativity a Aranka brněnského Bronxu si čte v 5 letech už v Koránu arabsky. Učitelka mateřské školky musí mít alespoň malý doktorát věd PhD. A plat dvanáct set, ať jí děti nezávidí že má více než ony na svačinu.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(advokát děti--, 21.2.2011 10:42:14)
Odpovědět
Proč VŠ pro učitelky mateřských škol ??? další lobing pro přípravu projektů, další peníze (1 milion z Eu,pro další dovzdělávaní, další buzerace těch, kteří by se měli věnovat dětem a ne po nocích studovat bláboly, aby ráno pro po probdělé noci byly unavené nevrlé) NAŠE mateřské školky mají vysokou úroveń, moje známa měla na prázdniny vnoučata z Anglie, děti umí česky, dala je na 3 týdny do školky (matka si platila školku v plné ceně) Chvála na naše školky nebrala hranice, také děti už se těší do naše školky, až přijedou za babičkou. V Anglii pro hlídání děti v předškolního věku jsou operky i cizinky, a nevadí to . Na CO SI TU HRAJEME, PRO TOHO KDO s dětmi pracuje, je nejlepším rozvojem a poznání praxe a poznání dětské duše když jsou s nimi, čas, který trávi s dětmi ! Copak matky mají VŠ ? Buď se k tomu hodí, nebo ne, stačí střední škola, (dříve znám kuchařky, které vypomáhaly, v MŠ když pro nemoc nebyl plný stav učitelek a uměly to jako maminy a učitelky a někdy i lépe než učitelky a děti chtěly tetu lidušku ) Vždyď to jsou další peníze daňových polplatníků,kteří už padají na hubu , kdo to má platit!|? Nejlepší předškolní výchova do 5 let je máma!! Dítě potřebuje důvěrnou osobu o kterou se nemusí dělit z jinými dětmi! Od pěti let je vhodné odstřihnout pupeční šňůru a děti socializovat v kolektivu a připravovat do školy. Snad už i v těch 4 letech lze. Naše maminy už se to nemají od koho učit, protože jde o generaci matek, které to nikdo nenaučil, protože byly v mateřských školkách, nenaučili se to od svých mamin _! Nejen děti, ale i ty matky přicházejí o tu nejkrásnější roli, kterou jim jako výsadu příroda nadělila Dětské koletivy lze dělat na písku, i doma,sejdou se maminy s dětmi, proberou ženskou otázku, kosmetiku, vlasy vaření, trápení s chlapama, mezi tím se děti pohraji a poperou o lopatičku, i to jsou role kterým se pro život učí!. PROĆ stát platí nejdelší mateřskou našim matkám, .. snad proto, aby se o děti MOHLY starat ?! Ne je odkládat do MŠ ?! Děti PATŔÍ rodičům, nikoliv státu,učme se od zvířat! Dříve matky vychovaly několik děti, vychovaly z nich generace schopných lidí.Ministr pro učitely chce rozšířit školy od 2 let _ To je věk, kdy dítě potřebuje matku i z důvodů zralosti, nemá hygienické návyky, je na plénkách, neumí se samo najíst,potřebuje se pomazlit, není sociálně adaptované,aby celý den bylo s kolektivem , potřebuje individuální přístup pro vývoj, dříve se o děti do 3 let staraly dětské sestry (dnešní matky nenaučí dítě do dvou let od plének, vždyť je to tak pohodlé s pamperskami, že..kdyby plénky musely prát, vyvařovat, to by se jim nelenilo dát si práci a učit děti na nočník- Všechno je naopak a ten nový ministr je pro učitele, nerozumí, neslyší, neumí, odborníci mu jsou u prd le. Bože to bude škod na našich dětech,nakonec co je čeká, islamismus, otroctví pro entnické zvýhodňováné skupiny Pan Bůh s námi a zlé pryč!
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(johan, 21.2.2011 10:54:34)
Odpovědět
Ještě ten psychpaticky ministr ty ubohé děti chce v mateřské školce testovat |?? Pak už zbývá je vyhodnotit a rozdělit na VIP děti a Ne Vip děti. U n ěkterých to spraví úplatek, aby se dítě do té 1 katzegorie vešlo.Další prostor pro korupci. Méně schopné děti se nedočkají rodičovské lásky, protože výsledkem testu zklamou své ambiciozní rodiče. Děti v tomto věku se rozvíjejí velmi nerovnoměrně, některé dítě nemluví do 3 let a během 2 dnů začne mluvit plynule. Ubohé děti, bereme jim dětství, budeme je zkoušet a testovat jako pokusné králíky, Jsem už prarodič, ale kdybych byl mladší protestoval bych a vyzval rodiče, aby se sdružili za práva nejen děti, ALE I RODIĆů !!
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(JAK SE STAL KLAUS PROFESOREM, 21.2.2011 8:14:15)
Odpovědět
http://profesor-klaus.osoba.cz/
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(pavjan, 21.2.2011 12:16:09)
Odpovědět
To všechno je výsledkem poněkud primitivního náhledu na vzdělanost.Po převratu zde vznikla psychóza, že když budeme mít hodně vysokoškoláků ,doženeme a předeženeme ... Rovněž veřejnou, či politickou funkci nemůže dělat každý blbec. Je třeba se kvalifikovat titulem.Dětem se vtloukalo do hlavy, že prací se živí jenom blbci a když chtějí něčím být, musí mít VŠ. Nic proti tomu, ale aby se splnilo kýžené musí tito vzdělanci umět dovést společnost ke kýženým metám. To se však nestalo. Místo toho je tu přebytek absolventů VŠ a aby z nich nebyli příživníci "vytvářejí" se pro ně "pracovní místa". To ale nic nemění na tom, že se stali balastem společnosti, místo její avantgardou. Udiveně zíráme na to, že podnikatelé chtějí zaměstnance, který něco umí a ne toho, který má titul. Něco se musí stát, nebo tu za čas budeme mít armádu vysokoškolsky vzdělaných příživníků.
Re: Klaus: Studium na vysoké škole není veřejný statek a veřejné dobro. Vysokoškoláků i profesorů je nadbytek
(Standa 1, 22.2.2011 12:57:48)
Odpovědět
Rozhodně je nadbytečný profesor Klaus a to i jako prezident