reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové

Autor: František Matějka | Publikováno: 25.2.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Sjednocení DPH na 20% „kvůli důchodům“? Takové malé znárodnění

„Nezvedneme sazby daní a nezavedeme nové.“ „Nedopustíme nové dluhy státu, měst a obcí.“ „Zameteme s korupcí.“ To byla zjednodušeně základní hesla všech tří koaličních stran před volbami. Jedním z výsledků je nyní návrh na sjednocenou sazbu DPH ve výši 20%. Bude to druhá nejvyšší sjednocená sazba v EU. Aby bylo jasno, jsem jednoznačně zastáncem rovné daně. Ale skutečně rovné, tedy stejné výše daně na vše, bez rozdílu toho, jak je kdo pracovitý. Žádné výjimky, odpočty, úlitby podle toho, jak se který politik vyspí a kolik mu kdo z jakého odvětví nabídne. Žádné stohy podpůrných papírů, když vyplňujete daňové přiznání a související hlášení. Žádné trestání vyšším zdaňováním těch, kdo jsou pracovití, mají nápady a kuráž a vydělají si víc. Konec hledání způsobů „jak na to“, abych si náhodou nevydělal hodně, protože mi to seberou a prožerou. Žádné zbytečné fiktivní faktury ve firmách, aby jim zbylo na udržení a rozvoj po tom, co odvedou méně.

V tzv. šedé ekonomice se točí obrovské peníze. Proč? Protože nejhorším hospodářem při správě našich peněz je stát prostřednictvím politiků. A ti, co opravdu daní z hodnot, které vyprodukují, to moc dobře vědí. Jedině zaměstnanec, který si své peníze vydělá, má mít nejen morální, ale i faktické právo si o svých penězích rozhodovat. Jedině živnostník nebo firma, která si peníze vydělá, má mít nejen morální, ale i faktické právo rozhodovat do čeho je dá, aby pak nemusela po odvedení vysokých daní mnohdy potupně žádat o dotace. Střídmý a sociálně nerozežraný stát se v našich podmínkách spokojí s jednotnou rovnou daní ve výši cca 15%. Ekonomických (nikoli politických!) argumentů najdete ve skutečně odborné apolitické literatuře mnoho a netřeba je zde vypisovat.

Od doby posledních voleb jsem nezaznamenal úbytek administrativy, snížení daní, zrušení poplatků, zrušení nepotřebných úřadů, zájem snížit schodek státního rozpočtu, snahu o posílení suverenity České republiky, snahu o projevení odpovědnosti za chyby. Zaznamenal jsem ovšem novou povodňovou daň, nové poplatky, zvýšení stávajících a teď i znárodnění další části peněz daňových poplatníků, u nichž se politikům zdá, že zjevně platí na ta jejich „řešení“ stále málo, nebo nesystémové plošné snížení platů bez analýzy užitečnosti konkrétních pracovních míst. Ohledně koaličního návrhu důchodové reformy se mi velmi líbil příměr Martina Pánka. Vzpomínáte si na kauzu Bernie Madoffa a jeho letadlových fondů? Z peněz těch nových, co přicházeli a svěřili mu je, vyplácel vklady těch, co mu je dali dříve. Jaký je rozdíl mezi Bernie Madoffem a státem, který posiluje roli průběžného systému financování důchodů? Jeden je. A je skutečně zásadní. Madoffovi dávali peníze lidé dobrovolně, zatímco státu na stejný systém, za jaký dostal Bernie Madoff souhrnný trest 150 let, je lidé pod pohrůžkou trestu dávat musí.

Od voleb, kdy se vlády ujala koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové, zvýšily se poplatky a nyní chtějí sjednotit DPH na 20% s tím, že to má prý pomoci důchodové reformě. Kvůli takto vysoké sjednocené DPH stoupne cena v podstatě všeho, neboť nikdo nenechá navýšení bez odezvy a neponese ke své tíži. Stoupne cena výstavby nebo koupě bytů a domů. Bez jakýchkoli pochyb stoupne nájemné. Stoupne cena veškerých služeb. Těm, kteří na to nebudou mít, stát bude opět muset zvýšit podpory, dávky, dotace, odpočty… To vše prý proto, abychom utáhli náš důchodový systém. Ten systém, který politici opakovaně tunelují, když potřebují zaplatit něco, co slíbili voličům,aby jim to pak na konci roku překryla půjčkou například Česká pošta. Bernie Madoff měl jednu nevýhodu oproti současnému výše popisovanému stavu. Nebyl zvolen ve volbách a neměl za sebou imunitu s možností uzákonit svůj postup jako legální.

Tak už chápete proč říkám, že na hledání skutečné pravice, která ctí svobodu jedince a neplete se mu do jeho života a peněz, si musíte vzít do našeho parlamentu lupu? A marně.



Doplněno 22.2.2011 v 8:15 - Dostal jsem na Facebooku krásný tip a musím se s Vámi o něj podělit:
Agenti FBI se ptají Madoffa: „Jak jste přišel na ten systém, že budete vyplácet staré investory s peněz těch nových?“ Madoff: „No, okoukal jsem systém sociálního zabezpečení v Evropě.“

reklama
2471 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Ano, celý světový finanční systém je jedno velké letadlo. Práce, výroba, vytváření reálných hodnot jsou na vedlejší koleji. Vládne dluh, záměrně vytvářený a velmi sofistikovaně podporovaný a zvyšovaný skutečnými vládci, kteří ale nejsou pro většinu lidí vidět. Za sebe vystrkují do popředí dobře vybrané vykonavatele - kašpary. A už nás téměř všechny prostřednictvím nesplatitelných státních i soukromých dluhů ovládají. Skvěle vymyšleno. Nevelká skupina vyvolených na virtuálních penězích (dluzích) spekulacemi bohatne a zbylá drtivá většina, i když má to štěstí a pracuje, tedy vytváří nějaké reálné hodnoty, chudne. A navíc platí a platí zvyšující se daně - nejlépe nepřímé, ty se lépe vybírají a podle naočkovaných kašparů "optimálně" zatěžují všechny daňové poplatníky. Když připočteme rozkradené a "správně účelově" použité miliardy ze státního rozpočtu (zase to jsou většinově jen naše daně a odvody) plus naprosto chaotický systém EU dotací "tam-zpátky", kde se také minimálně třetina zázračně po cestě rozplyne nebo vynaloží na naprosté blbosti, nedivme se, že jsme v pasti. Ale až se ucho utrhne a ono se utrhne, nebude veselo.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Miroslav II., 25.2.2011 4:34:18)
Odpovědět
Máte úplnou pravdu, ale co s tím. Volební sliby jsou beztrestné a nikdy se neplní. Např. strana zelených se díky tomu (dle mého) stala "zapomenutou stranou". Je nějaká legální možnost boje za dodržování slibů. Myslím tím neustálá urgence volebních slibů přes asistenty poslanců či senátorů či internetová masáž atd.. Bohužel většina národa čerpá z Blesku.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Ema, 28.2.2011 9:32:51)
Odpovědět
Povodňová daň , další ruka v peněžence dańových polplatníků! Kolik těm kteří vytvářejí skutečné hodnoty zbývá,jak končí drobní podnikatele s JE DANĚMI likvidujete ? Člověk který pracuje a má nízky příjem nemá ani aby zaplatil byt, elektřinu, dětem cestovné do školy, KAM s nimi? Kolik rodin je ohroženo exkucí,(za malé dluhy, které nebyli schopni se svých malých platů platit ? Samoživitelky, jeichž otcové se vytratili, KDO JIM POMůže, aby mohly vychovat děti, hrozí jim ztráta střechy nad hlavou, děti jim vemou. Když jim děti odeberou, tak KOLIK TAkové dítě stojí stát v děckém domově, kde dítě ztrádá ?? Kdyby třetinu toho, co platí stát na tyto děti dal stát mámě, která je schopna se o děti staraT, TAK BY NA TOM VYDĚLOALI VŠICHNI!Nač je nán takový stát, takový stát je horší feudála! , když okrádá pro svůj blahobyt ty chudáky. HGlavně , že naše flákajícá "diskriminovaná" menšina, která nikdy nepracovala má sociální jistoty ZARUČENÉ!! Hlavně , že náš slovutný ustavní soud přidal na důchodech těm, co za\ minulého režimu, coby komunističtí VIP měli velké platy, poplatníci režimu, Ještě , že přidali těm chudákům doktorům, že jim není hamba.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Fiter, 25.2.2011 7:43:18)
Odpovědět
Díky zvýšené sazbě DPH přibude do státní kasy o několik desítek miliard více.Vsadím se,že na umořování státního dluhu nepůjde ani koruna a ten nám každým dnem kypí jako těsto na kynuté knedlíky.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Sunny, 25.2.2011 13:19:44)
Odpovědět
Fitere, koho trápí státní dluh? Leda tak nás, blbce, kteří ho nakonec budeme muset zatáhnout...Potom bude taky trápit naše děti, které v tom budou muset pokračovat. Rozhodně ale netrápí Kalouska, Sobotku a zbytek té nenažrané bandy, která za něj přímo zodpovídá. Já mám pocit, že pro naše politiky je státní dluh čitě virtuální záležitostí - ono už to má tolik nul, že si takové numero nedokážou představit ani v nejdivočejších snech...A proto se pořád chovají tak, jako by neexistovalo.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(jarda.motyl, 25.2.2011 13:29:09)
Odpovědět
něktří říkali, že zdroje jsou ... Kalousek už je našel - v ovčanech :-) ...
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Alberto Kvěch, 25.2.2011 18:46:44)
Odpovědět
Dnes souhlasím.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Dan, 26.2.2011 11:23:56)
Odpovědět
Co říkáte na infiltraci nikým nezvoleného nacisty Bátory do vlády hradem ??


Dočkáme se hajlování na ministerstvu ??
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Evropan Jirka, 25.2.2011 11:07:13)
Odpovědět
Na libinst.cz jsou volně ke stažení Peníze v rukou státu od Rothbarda. Základní literatura pro toho, kdo chce pochopit. Přeložil a předmluvou opatřil J. Šíma, vedoucí Katedry ekonomických teorií VŠE.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(felix.julec, 25.2.2011 11:34:35)
Odpovědět
Pro začátek bych uvažoval změnu místa v odevzdávání daní.Měly by se nechávat v tom regionu,kde se vytvářejí.Myslím si,že by byly viditelnější a líp kontrolovatelné.Státu posílat jen to co stát zajišťuje centrálně.Nejsem naivní,určitě by se kradlo taky,ale už by to bylo složitější a kontrola průhlednější./kantony ve Švýcarsku,země v Rakousku,Německu/Vím,že v Rakousku je taky uplácení,ale takový bordel jako u nás není v Evropě nikde.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Brabec, 25.2.2011 12:31:15)
Odpovědět
Vážení, vždyť jste si je zvolili ! Kalousek - vždycky šahal do naší kapsy, Schwarzemberg - Rakušák a přítel Sudeťáků, Nečas - zapoměli jste na jeho:Na této funkci se udělám nebo se oddělám (to měl být ministrem vnitra), hloupá Němcová,...atd. atp. Lituji, ale oni dělají to, co dělali vždycky nebo to, čeho jsou schopni. Lituji, ale máte na výběr třeba SSO - ti bohužel nemají lídra, máte Bobošíkovou - velice chytrá a schopná paní .
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Sunny, 25.2.2011 13:12:53)
Odpovědět
SSO - nemají lídra...No, Mach je dost inteligentní a do toho vůdcovství ještě klidně může dorůst. Navíc, ta strana má natolik kvalitní a životaschopný program, že věřím, že se v budoucnu prosadí. Co se týče paní Bobošíkové, mluví i píše docela rozumně, ale z nějakého důvodu mívám někdy problém uvěřit, že to všechno myslí opravdu vážně.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Alberto Kvěch, 25.2.2011 18:56:47)
Odpovědět
Dejte si Vašeho Macha za rámeček a neotravujte s ním.Mach je nula. Stačilo nevolit ODS a socany. Nevolit ty neschopné hajzlíky - zničili stát a jejich reforma není reformou, ale okrádání občanů, oblbování, zneužívání a ponižování občanů.Občan je vrhán do pasti chudoby.Nečas je nula a součástí řady škodných politiků.Jak dlouho si to občané nechají líbit, jak dlouho se nechá občan politiky okrádat a ožebračovat ve prospěch hajzlů a rozkrádačů.Nečas, Kalousek, Klausové,Paroubkové,Topolánkové a další měli dávno vypadnout a měli být obžalovaný.Volič je ubohý nemyslící tvor a stále je volí.Nevím proč.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(martinx, 25.2.2011 13:38:41)
Odpovědět
Nemají lídra? Mach je široko daleko nejlepší předseda pol. strany u nás. Nežvání demagogické hovadiny, ale vždy říká jasná fakta a jde přímo k věci.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Sunny, 25.2.2011 14:20:44)
Odpovědět
Brabec tím nejspíš myslel to, že Mach nemá - podle některých - takové to mediální charisma.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Stilet, 25.2.2011 15:24:45)
Odpovědět
Brabec je omezený šovinsta. Měl by být zbaven volebního práva. Určitě nosí fotku Bobošikévé v trenýrkách na svém ohambí.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(frantisek zajicek, 25.2.2011 18:06:58)
Odpovědět
Tak jsem se uz dlouho nezasmal.Mach je osoba s absenci vlastniho nazoru.Kdyz tu nedavno srovnaval ekonomiky Nemecka s ostrovem Mauricius a k vypoctu pouzil udaje z doby Tutanchamona...no,nezlob se na me,takovou traparnu bych radsi ani neotiskl.Sam Andrej Babis o Machovi prohlasil,ze ma na cele napsano Vaclav Klaus(aby to nebylo i na intimnich mistech...)Strana Socialistickych Oslu ma tak vynikajici program,ze 0,74%naroda jeste ted radosti onanuje nad timto paskvilem.Vubec nezaregistrovali vyvoj svetovych udalosti a smerovani mladych generaci zcela jinym smerem,nez jak si to predstavuje zakonzervovany duchovni vudce tohoto mikroskopickeho ancablu Alzheimer Klaun.Tomuto starozitnikovi musel nedavno Petrik jet na Hrad osobne vysvetlit podstatu internetu...O "chytrosti"Bobo me presvedcuji vyroky teto pani at psane(MFD)nebo vyslovene.Chorobna touha po zviditelneni za jakoukoli cenu i s pomoci KSCM(ber,kde ber),touha po jakekoili funkci a s tim spojena touha po penezich.V posledni dobe kandiduje na Kladensku...Tu tady verejne propaguje pouze Brabec-Zifcak.Nakonec at si kazdy voli,koho chce ale preference techto proflaklych loutek mi davaji za pravdu,FZ
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Alberto Kvěch, 25.2.2011 19:01:26)
Odpovědět
To, že propagujete Bobošíkovou, Macha a Klause vypovídá o Vašem rozhledu a nízkém intelektu.Co dělat s takovým voličem.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(jarda.motyl, 25.2.2011 13:25:24)
Odpovědět
hmmm ... pokud má důchodová reforma stát více peněz než přinese, tak bych si ji zdovolením nekoupil :-) ... pokud se investice nevyplatí - nemá cenu ji dělat ... zřejmě se ale někomu vyplatí - a ten ji prosazuje ... ale to je přece ta korupce - asi začarovaný kruh dnešní vlády ...
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Sunny, 25.2.2011 13:25:26)
Odpovědět
Pane Matějko, hledat pomocí lupy nepomůže. To nebude stačit... Možná tak mikroskop, ten by dokázal odhalit snad nějaké zárodky. Ale větší ambice bych si opravdu nepřipouštěla. On totiž pravičák není ten, kdo si to o sobě myslí, nebo to o sobě dokonce veřejně prohlašuje - takových tam máme habakuk. Je to ten, kdo se tak skutečně chová - a ten tam buď není nebo není vidět.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Felix, 25.2.2011 15:46:22)
Odpovědět
Vůbec bych to nezužoval na finance. Zrovna čtu: "Představitelé české a gruzínské diplomacie dnes odsoudili chování libyjského vůdce. "Toto chování je dneska nepřípustné a musí se potrestat," řekl novinářům po jednání se svým protějškem Schwarzenberg." Všimněte si, prosím, toho "dneska" - asi v Švarcknížecím koncentráku v Letech za Reichu to ještě přípustné bylo, že ano?
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(kapej, 26.2.2011 1:59:30)
Odpovědět
No, měly by vždycky zaznít pouze fakta a ne výkřiky do tmy... Schwarzenberga nemusím, mám obrovské výhrady k jeho prosudetoněmeckému postoji po roce 1989, ale se sběrným táborem cik@nů v Letech neměli ani jeho předci a ani on nikdy nic společného. A kromě toho - Schwarzenbergové nikdy nekolaborovali s Němci- fašisty, ani ti z Orlíku a ani ti z Hluboké nad Vltavou.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(mileťan, 26.2.2011 9:00:52)
Odpovědět
dáš za tohle tvrzení ruku do ohně ? Pozor, pálí to
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Felix, 26.2.2011 10:14:51)
Odpovědět
Bouře, Polanský
http://aleph.nkp.cz/F/G3PEPXS47236LB2D9G4E3CJJYDTU37TRPM6TGIQ5VIPBFXLGUC-55395?func=find-b&find_code=WRD&x=48&y=5&request=Bou%C5%99e+g+plus+g&filter_code_1=WTP&filter_request_1=&filter_code_2=WLN&adjacent=N
Poučte se, prosím.
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(Petr 2, 26.2.2011 12:00:56)
Odpovědět
Daň za čistej vzduch (platit budou vesničani a přeposílat se to bude do Ostravy) Další daň bude za vodu ze škarpy,kde si může každej umejt holinky zadara,a taky za koukání na noční oblohu!!
Re: Od voleb, kdy se vlády ujala"pravicová" koalice, ještě neklesly daně. Byly naopak zavedeny nové
(pavjan, 26.2.2011 13:16:02)
Odpovědět
Pane Matějka, na financování sociálního státu a nákladů na přerozdělování je potřeba spoustu peněz. Když ktomu připočtete nějakou tu malou domů,tak je to pořádnej balík. Problém vidím v tom, že kdo chce být u moci, musí nutně uplatňovat socialistickou politiku, jinak si v příštích volbách neškrtne.Přestože se "pravičáci" snažej, pudou od válu. Nastoupí ten, kdo dokáže přesvědčit socialistické voliče (odhaduji, že je jich 75%) a je jedno jestli je považován za pravičáka či levičáka.