reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?

Autor: Hynek Fajmon | Publikováno: 10.5.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Odpověď na tuto otázku záleží především na definici toho, co si představujeme pod slovem "vyřešit". Pokud se tím má na mysli to, že česká a romská populace budou žít společně v klidu a bez větších konfliktů, tak moje odpověď zní, že ano. Takového cíle je již dosaženo. V tomto smyslu totiž už nyní tzv. romský problém fakticky neexistuje.

Naprostá většina české i romské populace je vůči sobě tolerantní. Extrémisté existují na obou stranách a ti záměrně toto relativně klidné soužití vyhrocují. Česká média navíc svým bulvárním referováním o těchto extrémních záležitostech situaci jen zhoršují. Jsem přesvědčen o tom, že extrémisté uchylující se k násilí musí být velmi přísně trestáni.

Pokud se ovšem míní slovem "vyřešit" to, zda se romská populace sociálně, ekonomicky a kulturně dotáhne na průměr české populace, tak moje odpověď je pro období nejméně 20 let negativní. Rozdíl mezi ekonomickou, kulturní a sociální úrovní obou populací je poměrně značný a v nejbližších dvou dekádách se podle mého soudu nezmenší. Tyto rozdílné úrovně, které jsou primárně dány rozdílnou vzdělanostní úrovní, budou zdrojem problémů, jež stát bude muset aktivní politikou řešit.

Reflex, 24.02.2011 

reklama
3293 čtenářů | 34 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Otto, 10.5.2011 4:45:28)
Odpovědět
Vážný pisateli, není žádný romský problém, naše a romské geny nás předurčují k naprosto odlišnému chování, a to co nevyřešila staletí nevyřeší dalších 20 let. Vyjímky sice existují na obou stranách, ale jak se říká, vyjímky potvrzují pravidlo. Je mi líto, že vyznávám naprosto odlišné hodnoty od romské populace, ale já jsem zde doma a oni sem přišli. A pokud není možné soužití potom ........
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Frank, 10.5.2011 7:13:12)
Odpovědět
Jedni z nás se budou muset odsud pakovat, buď my nebo cigáni.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(alenotak, 10.5.2011 20:52:03)
Odpovědět
a my jsme sem nepřišli? Třeba ti naši před námi by nás chtěli také vyhnat..., pak i Valachy a j. né?
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(vizír, 10.5.2011 22:28:15)
Odpovědět
Ne , nepřišli, my jsme zde původní obyvatelé
i když to zejména židům a cikánům a jiným přivandrovalcům strašně vadí a strašně by chtěli vytvořit iluzi že jsme zde vlastně všichni jacísi přivandrovalci , jenže nejsme, my jsme tady doma, oni ne , oni jsou jen cizinci dočasně přebývající na tomto území.
Židi a cigáni jsou tady nikým nezvaní "národní hosté" , a jak známo ryba a host třetí den smrdí .
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Kalous, 11.5.2011 9:00:56)
Odpovědět
Ano, ale jak říká vizír, jsme zde doma (min. více než 1,5 tisíciletí, včetně těch kteří mají i něco z Germánů a Keltů). A každý národ si své území chrání, aby mu ho vetřelci nezničili a nezískali takový vliv, aby to výrazně poškozovalo původní obyvatelstvo. Ten kdo sem přijde, jde sem jako host který musí ctít zvyky a potřeby hostitele, jinak ho patří velmi brzy vrátit tam, odkud přišel.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(vlastimil čech, 11.5.2011 11:07:18)
Odpovědět
Samozřejmě, že se to dá vyřešit, museli bychom se však poučit u našeho velkého vzoru Spojených Států Severoamerických, nejdemokratičtějšího to státu na světě! Ti vyřešili problém s jejich kočovníky velice elegantně a vůbec jim nevadilo, že se jedná vlastně o původní vlastníky celého území. Vzhledem k tomu, že se u nás se jedná o etnikum přivandrovalé, kterému tady nikdy nic nepatřilo a ani za 600 roků nejsou ochotni změnit svůj styl života, tak by neměl nikdo na světě proti tomu protestovat.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Kalous, 11.5.2011 16:18:45)
Odpovědět
No asi 100 dolarů státní odměny za skalp nepřízpusobivého jak ještě v USA naposledy před asi 120 lety - to by nám určitě EU neschválila! Tím méně Bílý otec ve Washingtonu. Už tak jsme zase dostali odsud kartáč, že málo dodržujeme lidská práva.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(madar, 10.5.2011 6:41:03)
Odpovědět
Ono to až tak složité není. Buď se přizpůsobí našim zákonům a zvykům majoritní společnosti a přijmou její pravidla, nebo tu nemají co dělat. Já nevím, ale nějak se mi nechce věřit tomu, že by byli tito občané neobčané tak hloupí. Oni jenom zkouší, co všechno si mohou dovolit. Proč nemigrují do muslimských zemí? V životě jsem neslyšel, že by tam odletěla byť jen jediná skupina a žádala o politický azyl. Tam by s nimi totiž pěkně zametli. A stejné zkušenosti mají i evropané, kteří pracují třeba v Emirátech. Poruš pravidla místní, majoritní, tedy islámské společnosti - a uvidíš ten tanec. Je zvláštní, že si toho jsou evropané velmi dobře vědomi. Že by si nebyli Cikáni vědomi ....? Ale jsou - Jsou si vědomi, že zatím mohou téměř vše ....
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(špatná zkušenost i s neextremisty, 10.5.2011 10:09:13)
Odpovědět
Obávám se, že s jejich rozplozovací schopností budeme v brzké době minoritou my.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Stilet, 10.5.2011 14:34:32)
Odpovědět
Možná že by s cikánama vůbec nezametli. Vždyť ti Arabové jsou také i hodně snědí a když by cikánj začali řvát Allah Acbar, tak by nebyli od Arabu k rozeznání. Vždyť i oni Arabové a jiní muslímové také mají jiný poněkud volný vztah k majetku jiných. Samozřejmě že by jím v některých zemích hrozila ztráta ruky, ale to jen v některých zemích, jinak by byli mezi svými. Jenže tam je to vůbec netáhne. Neměli by tam vůbec žádná nadpráva ale za to nemilé povinosti.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(vizír, 10.5.2011 18:12:26)
Odpovědět
Není náhoda že cigáni, arabové a židi jsou svou prolhanou zlodějskou mentalitou takřka k nerozeznání .. holt všichni jsou to nomádští zloději a paraziti přivandrovalí sem odněkud z asijské pouště
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Stilet, 10.5.2011 19:48:14)
Odpovědět
Kam se za tebou v ničemnosti hrabou Židé i Arabové vizíre.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Kalous, 11.5.2011 9:04:42)
Odpovědět
Nemáš pravdu Stilete, např.z Kosova letěli všichni slavní Romové jak namydlení, návrat nežádoucí a to ještě s požehnáním US ARMY - jak to že to nevíš? U Romů nejde o barvu kůže, ale o jejich způsob života.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Viktor Kaplan, 10.5.2011 8:21:38)
Odpovědět
Je vidět že autor tohoto článku žije naprosto mimo realitu :-/
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(vizír, 10.5.2011 13:52:09)
Odpovědět
Jen nám tady žid fajmon cpe multikulturní propagandu, takže skutečně blábolí z cesty.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Kalous, 10.5.2011 9:05:04)
Odpovědět
bě populace nebudou žít v klidu -problémy se budou zvyšovat tak jak Romů bude přibývat (mnohem vyšší porodnost, pokračující imigrace Romů z okolních států do naší republiky za výhodnějšími podmínkami) a tím jak je budou proti většinové populaci (zatím) popichovat z Bruselu a z lidskoprávních organizací. Skutečně reálná snaha přinutit Romy aby se ve své většině chovali jak ostatní národy nebo etnika se ještě neobjevila - a kdyby s ní někdo přišel, novináři ho politicky (korektně) zničí
ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(Josef Brožek, 10.5.2011 9:07:39)
Odpovědět
Definice českého rasismu
1) Český rasista je přesvědčen o svém slovanském původu a to často i přes to, že jeho rod zde není déle než většina rodů zde žijících Romů
2) Český rasista je přesvědčen, že například pokud mu černoši nevadí, tak přeci nemůže být rasista, když nemá rád „jen“ Romy
3) Český rasista je ochoten obhajovat mašírování fašistů, zvláště, když je pochod protiromský
4) Český rasista je ochoten uznat, že někteří Romové možná nejsou tak špatní-(odvolává se sarkasticky pouze na jednotky procent), ale to mu nebrání v tom, aby o Romech stále mluvil jako o určité skupině „jiných“ lidí.
5) Český rasista se domnívá, že jestliže neexistuje pojem romská rasa, nemůže být za nenávist k Romům považován za rasistu
6) Český rasista vysvětluje svou rasistickou nenávist vůči Romům jako následek „špatných zkušeností s tímto etnikem“
7) Český rasista je přesvědčen, že Romové by se měli vrátit tam, odkud přišli. On sám však neví odkud pochází a rozhodně o návratu například do Mongolska neuvažuje.
8) Český rasista se považuje za vlastence, je hrdý na to, že je Čech. Pro Česko však nikdy nic vyjímečného neučinil a kdyby se narodil například na Islandu, byl by hrdý na to, že je z Islandu, protože se tam přeci narodil…
9) Český rasista dělí kriminalitu na romskou a neromskou, je pro něho důležité znát etnickou příslušnost pachatele, aby v případě romského viníka mu odpadl pocit, že příslušník jeho národa něco spáchal
10) Český rasista vytváří pojem „romská otázka“ tím, že dělí Čechy na Romy a neromy. Jediným řešení Romské otázky se tak stává likvidace onoho českého rasisty..
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(Jahoda, 10.5.2011 9:32:38)
Odpovědět
K bodu 1.
Já jsem po původu říznut z 75 % germánií a příbuzenstvo mého dědy (němce) bojovalo ve Wehrmachtu,co vy na to?
,to jsem taky rasista?
Ještě jsem se chtěl zeptat,jak je to s tím původem původních domorodců zde,když cikán přišel do Evropy ve středověku a Germánské knemy jsou v české kotlině zastoupeny ještě z před příchodem Slovanů..))?
Nějak mě zde něco nesedí s logikou,asi to bude tím,jak si pane protiřečíte.
K bodu 2.
Fandím židům a Izraeli.
A to je také rasizmus,))

No......,naštěstí je tahle pohnutá doba již dávno za náma a jedem můj známý a bratr v katolické víře, měl tátu v koncentráku.
Víra nás spojuje a na národnostní třenice a nenávist nikdo není zvědav.
Tak jeho táta byl koncentráčník a musel otrocky pracovat za každého počasí a spát v betonové hale .
V zimě v ní byla okolní teplota třeba i - 30 stupňů.
Jednou někde našel šlupky od brambor a ty si opékal na kamnech.
SS dozorce jej za to zbičoval do krve.
A kdo nemohl pracovat a byl nemocný,toho ten SS odvedl za halu a tam zastřelil z MP strojní pistole a bylo.
Tak pro vaši informaci,jak vypadá skutečný rasizmus a diskriminaca,aby jste se mohl lépe orientovat a měl větší přehled a ti vaši Romové také.
Jeho táta byl po původu madar a na Slovensku po válce bylo také Romů.
Když si se slováky tato menšina nějak nerozuměla,tak ten madar a ještě několik dalších koncentráčníků si na ty Romy pěkně došláplo a zjednalo si pořádek.
To byli lidé,kteří prošli válkou a koncentrákem a každý z nich byl chlap jak řemen!
V dnešní době by z nich lidé jako vy udělali rasisty,nacisty a xenofobní omezence,tak takhle jeto..
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(madar, 10.5.2011 10:06:14)
Odpovědět
vážený pane, to budete své moudro vkládat pod každý takovýto článek? To, co jste napsal, jsou výplody politicky korektního salonního komunisty. Takoví jako vy se odstěhují z místa, kde zmíněné etnikum žije a bude nám z povzdáli cosi kázat. Pro vás zřejmě i vlastenec jest rasistou a nacistou. Všimněte si prosím názorů lidí, kteří se zmíněným etnikem žijí, nebo musí žít v bezprostřední blízkosti. Ale jim, bohužel, není dán prostor k vyjádření názoru. A přitom jejich zkušenost je denně čerstvá. Asi jsou to všechno čeští rasisté ....?
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(špatná zkušenost i s neextremistou, 10.5.2011 10:26:16)
Odpovědět
Tak jo. Měl jsem tu "čest" žít vedle nich a musím říct, že již nikdy více. Pohnutými historkami bych zaplnil spoustu stran, ale bylo by to smutné čtení. Nejde jen o akty násilí, kravál a zlodějny (manželka: kam to nesete, to je naše topení. Cikán: chceš po pi..i?). Jde i o vztah ke knihám (F.L.Věk: uložený na WC, postupně se zužující), k pořádku, o úctu k práci jiných (ta bílá čubka vytřela chodbu? Chlust ho až z paty). Vivat lambáda - na plné koule, 100x za den - nenávidím a spolu se mnou i mí ostatní sousedi lambádu. Fuj, jsem rád, že to mám za sebou. A fakt mi černoši ani jiní "barevní" nevadí-nevidím důvod je vůbec takto kategorizovat - a mám mezi nimi spoustu dobrých přátel. Proč? PROTOŽE SE UMÍ CHOVAT!!!! Až se budou umět chovat i ti vaši chráněnci a budou brát ohledy i na druhé, pak mi nebudou vadit taky. P.S: registrujete, že nejsem vůbec osobní? Pokud budete reagovat, tak, prosím, zachovejte stejný styl.
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(Kalous, 10.5.2011 12:56:26)
Odpovědět
Proč komunisty? Komunisté s ci.kány tak jak se jedná dnes nikdy nejednali, museli víceméně poslouchat a pracovat (pokud neměli invalidní důchod), jinak šli do basy. Zločinnost měli tak asi 30% než je tomu dnes. Ty názory jsou názory provokatéra nebo malého děcka, které se nudí.
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(whaler, 10.5.2011 12:40:18)
Odpovědět
Buď jste naivní nebo blbej nebo to děláte za cizí peníze.
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(Stilet, 10.5.2011 14:39:29)
Odpovědět
Brožku, už zase ty ubohé dobytče? Kolikráte to chceš ještě tady nasmrdět? Člověk by nemohl být takový idiot Brožku, aby pořád takto veřejně onanoval. Na tebe nic neplatí a meleš pořád to samé.
Co je na tom rasistického, když lidé nechtějí mít v sousedství takový lidský odpad?
Re: ŘÍKÁM TO POŘÁD:
(vizír, 10.5.2011 18:55:56)
Odpovědět
takže český rasista se pozná podle toho že:

1.věří že je Slovan
2.že se řídí svými zkušenostmi nikoliv předsudky
3.věří ve svobodu slova a projevu
4. uznává právo cigánů na existenci jakožto skupiny
5.nevěří na rasy
6.provinil se tím ,že špatné skušenosti s cigány
7.věří na svobodu pohybu i právo návratu
8.neodmítá fakt že je čech a ne třeba islanďan
9.uznává právo na informace i právo na to vědět kteří imigranti(tj.národní hosti) se zde projevují a jak
10. registruje fakt že cigáni se považují za cigány nikoliv za čechy
.. a hlavně ,nechce spáchat sebevraždu ani se nechat vyhladit, to je jeho největší zločin a konečný důkaz že je prostě a jednoduše: rasista

A teď ještě zbývá zeptat se kdo že je pan "Josef Brožek",rasista je určitě , a určitě ne český.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(felix.julec, 10.5.2011 9:57:52)
Odpovědět
ROMSKOU-CIKÁNSKOU problematiku tento stát řeší-neřeší už asi 65 let.Co se za tu dobu vyřešilo nebo změnilo?ŘEŠÍ SE: pomníky obětí z 2.svět.války,začlenění do společnosti,vyšší kulturní a společenské uplatnění,vzdělanost-nevzdělanost/fakticky nevzdělatelnost/.VÝSLEDEK?Stav stejný jako výchozí t.j.z r.1945.CO SE ZMĚNILO: z původního počtu v řádu tisíců se rozmnožili do řádu stotisíců,v rámci zkulturnění jim byly odebrány vozy,a přiděleny byty/a to už několikrát po jejich postupném zničení,/ze svých daní je tučně vyplácíme,/taky nám silně ztučněli/protihodnotou získáváme jejich čím dál větší posměch a drzost.Do r.1989 měli jako my,jakous-takous pracovní povinnost.Ta dnes není.A teď BABO RAĎ CO S TÍM DÁL.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(felix.julec, 10.5.2011 10:05:49)
Odpovědět
PROSPĚCH Z TOHOTO ETNIKA mají jen organizace a hnutí,která úspěšně parazitují na tomto asi neřešitelném problému.Škoda každé koruny,která je vykradena z našich peněženek"za účelem usnadnění začlenění do společnosti".
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Štastný Jim, 10.5.2011 11:55:27)
Odpovědět
Autor článku,
se probudil ve své evropské rezidenci,možná hotelovém pokoji a rozhodl se napsat pozitivní článek.Vyhlédl ze zamlženého okna a spatřil snědou tvář.A téma bylo jasné bude to o Romech.Pokud by článek vyšel prvního dubna pochopil bych to jako vtip.Pokud se nenaučí naši snědí přátelé dodržovat zákony,platit své dluhy,posílat své děti do školy a nezvyšovat tak armádu nezaměstnatelných,tak nám bude spolu hej.Lidé kteří dodržují zákony,platí dluhy,nedělají bordel mají zákonné právo vědet kam jdou jejich daně.Pokud jsou užity neúčelně je nejvyšší čas tento stav změnit.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Karkulka, 10.5.2011 21:52:32)
Odpovědět
Svatá pravda. Starám se jim o děcka víc než dvacet let. Ale má to jeden háček: Jak je k tomu přimět a kdo to udělá? Ať to napíšu přesně, tak háčky dva, kdyby to četl nějaký hnidopich. Nějaká motivace je na nic, platí na ty opravdu zvlčilé jen jedno - škrábnout jim penízky. Potom ale řadu věcí nestačí přibít, musí se přivařit. Ale to se týká i vybraných exemplářů pyšnících se sněhobílou pletí - a že jich v některých oblastech je.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(kranex, 10.5.2011 18:48:42)
Odpovědět
vyriesit romsky problem je jak vyriesit starobu,kazdy sa viac menej tomu brani ale nakonec ho to aj tak dozene a zemele...ja len dufam ze nekdo vynajde liek na ,,nesmrtelnost,,....my ho potom samozrejme z vdaky obesime...
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(frantisek zajicek, 10.5.2011 19:44:54)
Odpovědět
Lze vyresit v dohledne dobe tzv.Romskou otazku?Lze,je to trochu brutalni(jak pro koho)ale jedna REALNA moznost by byla.Nemam to ze sve hlavy,nekde(zamerne neuvadim)jsem tuto moznost cetl.Vyuzila by se mentalita tohoto etnika a ta moznost zni:Dostat mezi Romskou komunitu heroin,popripadne pervitin,ci jinou tvrdou drogu.Nachylnost k alkoholu a jinym podpurnym latkam u teto komunity je vyssi,nez mapr.u nasi.Romove na mentalne vyssi urovni vetsinou pracuji a ziji sporadane,takze by se odrovnali vetsinou ti neprispusobyvi.Taktez riziko nakazy HIV je u uzivatelu drog neporovnatelne vyssi.Nebudu to cele rozvadet,neni to muj nazor,jedna se pouze o studii...osobne jsem priznivec apartheidu...ale ten je prave nerealizovatelny...FZ
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(jejda, 10.5.2011 20:56:49)
Odpovědět
nakaž je a budou ti plivat do gzychtu a j
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(bezhauz, 11.5.2011 10:00:29)
Odpovědět
Jedinou romskou otázku, kterou znám, je:"co čumíš more pičo".!?
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Fidina, 11.5.2011 11:34:08)
Odpovědět
Jasně. Každej žije, jak umí. Je to spíš o formě výchovy v rodině :) Jak se chovají rodiče, tak to zkoušej i dětičky. Ale, obecně vzato, s některýma sousedama nevyjdete nikdy, a je jedno jestli jsou zelený nebo modrý. Nicméně výjimky existují.
Re: Je možné v dohledné době vyřešit takzvanou romskou otázku?
(Kalous, 11.5.2011 21:50:11)
Odpovědět
Jedinec je zhruba napůl dílo výchovy a napůl genů. Adoptovaní Romové se občas povedou a výchova zabere, ale zase asi v polovině případů s nimi jak více vyrostou nic nepohne a vrátí se ke svým kořenům (myslím že to jedna herečka - J.B. zpracovala ve své knize z vlastní zkušenosti).