reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas

Autor: odjinud | Publikováno: 7.3.2011 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

 
Asi se po dlouhé době na něčem shodnu s levicí... Konkrétně na tom, že premiér Nečas nám namísto snesitelného stáří připravuje na stará kolena pořádný nečas.

O co v zásadě jde? Pensijní reforma předpokládá vznik "dobrovolného" spořícího pilíře, kam si občané budou moci převádět směšnou část toho, co dnes odvádějí na sociálním pojištění, na zvláštní účty u pensijních fondů. Pro takové spoření se budete moci dobrovolně rozhodnout, avšak k penězům nebudete mít jiný přístup, než prostřednictvím starobní pense. V případě úmrtí pensisty pak sice bude moci být částka převedena dědicům, ale opět jen na jejich pensijní fondy. Výpadek příjmů státního rozpočtu pak bude sanován přesunem většiny položek, které jsou dnes v nižší sazbě DPH (10%), do sazby vyšší (20%), což v reálu bude znamenat zdražení většiny potravin, knih, jízdenek, léků atd. Pensijní fondy, do nichž si budete moci své prostředky přesunout, budou přísně regulovány, včetně toho, do čeho smějí investovat.

Předchozí odstavec je stručným popisem toho, s čím přichází vláda. Někdo si může říci, že reformování systému vyplácení důchodů je na místě a že už tu dávno mělo být. Souhlasím, mělo. Ale současný návrh je špatný. Proč? Z celé řady důvodů.

Jednak proto, že dobrovolný pilíř tady už dávno je -- a je skutečně dobrovolný. Stát jej podporuje jak přímým příspěvkem, tak možností snížení daňového základu resp. slevy na dani. Příslušný bankovní produkt se jmenuje pensijní připojištění a kdo chce, už se dobrovolného pilíře účastní. Ano, těch lidí není většina a to zejména z důvodu, který uvedu v dalším bodě.

Pensijní fondy jsou přeregulovány, mohou investovat jen do úzkého spektra investičních nástrojů (zejména státní dluhopisy) a proto stojí jejich výnosy za starou bačkoru:
 
 Fond  Výnos za rok 2009
 Generali  2,4
 ING PF  0,1
 PF Komerční banky  0,24
 AEGON Penzijní fond  2,1
 Allianz PF  3,1
 AXA PF (Winterthur)  2,0
 ČSOB PF Stabilita  1,0
 PF České pojišťovny  1,2
 PF České spořitelny  1,28
 ČSOB PF Progres+Zemský PF  1,4

Jak sami uznáte, výnosy většiny pensijních fondů nedokázaly pokrýt ani inflaci, ty nejlepší se s inflací tak zhruba kryly, tedy reálný výnos po odečtení inflace je nula nebo dokonce záporný. Za takových podmínek se nelze divit, že občané nejsou z pensijních fondů zrovna nadšeni a jedinou motivací k jejich využívání jsou příspěvky zaměstnavatelů (vyplácejí-li je) a státu. Teď nás, aniž bychom byli zbaveni účasti v pyramidové hře, kterou je současný státní pensijní průběžný systém (PAYG), chtějí ještě de facto povinně zapojit do další pyramidové hry.

Dobrovolně nedobrovolný pilíř s bídnými výnosy a s příspěvkem ve výši 3% hrubé mzdy nás ve stáří nespasí, pokud se chceme nějak zajistit, stejně tak musíme učinit podle hesla voják se stará, voják má. Existence neefektivního státního dobrovolně-povinného spořícího systému nám jen bere peníze na to zajišťování se vlastními silami a tak nám to jen činí výrazně těžší, než kdyby se do takových věcí náš milý stát vůbec nepletl.

Investuje se převážně do státních dluhopisů, které jednak nemají nijak zajímavé výnosy, ale kromě toho peníze, za které jsou tyto dluhopisy nakoupeny, nepředstavují žádnou další tvorbu hodnot. Pokud si koupíte korporátní dluhopis nějaké firmy, znamená to, že firmě půjčujete peníze na další rozvoj a investice. Firma za to může postavit novou továrnu na léky, nějaký nový lék vymyslet, zkonstruovat nejvýkonnější lokomotivu svého druhu na světě, vyrábět letadla, psát software, zkrátka vaše investice znamená příslib budoucí tvorby hodnot, z nichž budou nějakým způsobem prosperovat nejen uživatelé těchto hodnot, ale i vy jako investoři. Státu půjčujete převážně na spotřebu, z většiny jím utracených peněz příliš profitovat nebudete.
 
Další aspekty jsou, že pokud stát konsumuje příliš půjček, pak ztěžuje přístup k úvěrům právě těm skutečným tvůrcům hodnot, tedy firmám a v neposlední řadě státní dluhopis také není zase tak bezpečné aktivum, jak se může někomu zdát, zejména hrozí-li nám v budoucnu takový demografický vývoj, jaký hrozí. I stát může pod tíhou dluhu zbankrotovat, i stát může přestat splácet své pohledávky. Také může problém s vysokým zadlužením řešit hyperinflací. Historie zná celou řadu takových příkladů. Ne, stát není dostatečně spolehlivý partner pro takové věci, jako je zabezpečení na stáří a jeho spolehlivost dále snižuje i fakt, že kromě toho, že je v dané záležitosti jednou ze smluvních stran, je zároveň i abritrem, který rozhoduje případné spory.

Víme, že poslanci tento server čtou a víme, že jej někteří politici jako thinktank využívají. Můj loňský návrh na snížení pensí bývalým komunistům a estébákům už Kalousek přijal za svůj.

Chcete-li tedy, aby se co nejvíce lidí opravdu mohlo zabezpečit na stáří a jste takoví levičáci, že nechcete institut sociálního pojištění, jež ve skutečnosti není žádným pojištěním, ale další sprostou daní, bez náhrady zrušit, umožněte alespoň opt-out v rámci dobrovolného pilíře v tom smyslu, že kdo bude chtít, ten si ty peníze prostě cash vyzvedne a použije jich tak, jak uzná sám za vhodné.
 
Ano, samozřejmě, chápu argument, že dotyčný ty peníze může použít k něčemu zcela jinému, než je zajištění se na stáří. No a co?!?! Každý za své počínání neseme odpovědnost před sebou samým. Pokud si někdo teď dostaví dům a pak bude deset let ukládat stranou na důchod o to více, nemáme nejmenší právo mu v tom bránit, obdobně, jako tomu, kdo si myslí, že se důchodu nedožije a všechny své peníze prochlastá. Nejste tu totiž od toho, abyste někomu vnucovali nějaké pofidérní "dobro" proti jeho vůli.

Článek původně vyšel na webu www.dfens-cz.com.

www.mises.cz

reklama
4563 čtenářů | 58 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kalous, 7.3.2011 3:12:11)
Odpovědět
Co jsme to chtěli v posledních volbách? Aby přišel nečas, a máme ho. Dobře nám tak.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Brabec, 7.3.2011 4:59:49)
Odpovědět
Já je nevolil a stejně je mám na krku
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(´Tatar, 7.3.2011 8:00:36)
Odpovědět
fajn, dostanete se do potíží a v polovině cesty ke svému blahobytnému důchodu přijdete o práci, zbankrotujete , exekutor Vám zabaví majerek, skončíte na ulici, kde do dvou let zemřete buď hladem nebo zmrznete... co všecho se může za 30 let stát, hlavně, že budete mít na pensijním účtu NAŠETŔENO. Kolik těch co budou pracovat do SMRTI se toho kýženého spoření užije. Nechoť Vašku s pány na let.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(retro, 7.3.2011 8:09:32)
Odpovědět
No... skoro bych to viděl tak, že si vezmu hypotéku, postavím dům, který zhodnotím a když půjdu do důchodu, tak ho prodám a pořídím si garsonku a peníze mám svoje. Když umřu, dům zůsatne dětem. Nemovitost není maso, to se nezkazí, je to dobrá záložna na peníze, jen aby nám zase postupně nezvýšili , jak to dělal bolševik, aby vlastnictví bylo neudržitelné...
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(retro, 7.3.2011 8:11:56)
Odpovědět
Dodatek v poslední větě, jen , aby nán zase nezvýšili daně, jak to udělal bolševik...
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(hary, 7.3.2011 8:18:09)
Odpovědět
Pro ty co na spoření nedosáhnou,najděte spozory na stavby kandelábrů a dva metry špagátu, A propo, jak to bude s našimi NE přispůsobnivými? Bude jim stát šetřit na penziijní pojištění? Co s tou artmádou tmavohnědých a chudých bude jednou stát dělat?
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(felix.julec, 7.3.2011 8:31:13)
Odpovědět
Máš pravdu.Bolševik zvýšil daně,přišel jsi o peníze,ale tito novodobí mocipáni tě okradou přímo.Takže ti zůstane zase ho.no.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 7.3.2011 10:20:24)
Odpovědět
Je třeba si klást otázku, kdo položil základy tomuto nefunkčnímu systému, kdo je zodpovědný zato, že naše země je vybydlená mnohem více nežli po bolševikovi a brutálně zadlužená

1,6 bilionu dluh státu
1,2 bilionu dluhy obcí
1 bilion dluhy domácností

Kde skončilo 6 bilionu z privatizací, jak je možné že se prožili a udělal další obří dluh když komunisté dokázali hospodařit vyrovnane ??

Kdo je zato primárně zodpovědný ????
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Drak, 7.3.2011 13:22:48)
Odpovědět
Komunisti přece. Copak někdo jiný, za něco může? Za všechno mohou komunisti, to ti potvrdí každý idiot z pravice.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 7.3.2011 16:26:59)
Odpovědět
Pozor, Klaus sice založil tento korupční stát a má natom klíčový podíl, ale levicoví socani se rádi přidali a po ODS je to 2. největší banda zlodějů v zemi, vzpomen si na Standu :))
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kalous, 8.3.2011 15:36:27)
Odpovědět
Dane oceňuji že jsi nestranný - padni komu padni. Ať je to pravý nebo levý lu.mp.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 8.3.2011 22:36:59)
Odpovědět
To sice jsem, ale tvrdím že králem darebáků a podvodníků v česku je Klaus.

Mimochodem, ted jsem se díval na CNN a jeho další strašlivý omyl je nasvětě, schyluje se k útoku na Lybii, pro je Liga Arabských států, Británie, Francie, USA, Itálie, Austrálie a celá řada dalších zemí.

V Klausově frontě stojí Raul Kastro, Chavez, Lukašenko, čína Rusko už nejsou proti ale mlčí..

Klausova další deprese z omylu se blíží :-)
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Jiří Zahrádka, 9.3.2011 16:18:37)
Odpovědět
Co to zase plácáte o "omylu"? Copak Klaus řekl, že se "nebude vojensky zasahovat"? Neřekl spíše svůj názor, že on sám je proti vojenskému zásahu (bez ohledu na to, jak to nakonec dopadne)?
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(ucho, 8.3.2011 22:47:21)
Odpovědět
proč vlády vše rozházely, kdyby hospodařili jako ve své domácnosti (jestli to vůbec umí), tak by nebyly takové dluhy, každá vláda jen hrabe pro se a na ostatní lid (pracující v průmyslu, zamědělství atd. důchodce a děti) vůbc nečmyslí protože je nezajímají myslá jen na své bohaté spoluobčany
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Samson, 7.3.2011 8:37:01)
Odpovědět
Nevymýšlejme pitomosti !Nejlepší důchodová reforma- mít více děti! Jak můžeme mít více děti, když stát rodiče oškube, kdo si to může dovolit. Nejlepší pobídkou je daňové úlkevy na děti PRO TY CO PRACUJI. JEJICH DĚTI BUDOU PRAcovat a přispívat NA TY CO ZESTÁRNOU! Tak to bylo co věky věky jsou. Kampań by měla byt na OMLAZENÍ POPULACE! . To bylo jásotu, když do novověku vtrhla ANTIKONCEPCE... No přiznejme si my starší, měli bychom 3 -4 děti, kdyby nám byla dostupná antikoncepce? Kolik děti bylo nechtěných ? REPRODUKCE JE ZÁKLADNÍM ATRIBUTEM existence společnosti STÁTU! PŘEŽIJI Ty civilizace, ve kterých to platí. K čemu důchodová reforma, za 50 let (pokud se nestane něco horšího) tu bude úplně jiná civilizace.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(kalimero, 7.3.2011 8:46:37)
Odpovědět
Dańové ÚLEVY a PŘÍDAVKY na děti těm, KTEŘí PRACUJI, nebo pracovali!!! KONEĆNÉ by se to vyplatilo slušným lidem, kteří jsou zárukou, že vychovají děti, které budou pracovat platit daně a přispívat do solidarního systému .!.. A cigorky, které NEPRACUJI by ostrouhaly. Která strana s tím přijde, ať mám koho voliot!
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(felix.julec, 7.3.2011 9:02:40)
Odpovědět
NESVÁDĚJ VŠECHNO NA BOLŠEVIKA.Dnes je to stejné.Kdo chce dodatečně zdanit stavební spoření?Taky bolševik?Zmetci jsou holt zmetci/ať už bolševici,nebo ta verbež,která je dnes u válu/.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(modřín, 7.3.2011 14:52:09)
Odpovědět
Jsou to všichni bolševici ! Stačí se podívat kde kdo sedí, čí je to potomek, kdo z nich vystudoval v Moskvě nebo v Leningradu a kdo byli jejich spolužáci. Všichni do jednoho podepsali spolupráci s KGB o sdílení informací a za to si mohli vybrat příslušnou židli.
Konkurzy na řídící funkce měly nastaveny parametry tak, aby nikdo jiný nemohl obstát a pokud se takový vyskytl, tak od toho byla komise aby jej vyřadila z postupu do dalšího kola. Tolik krátký historický exkurs. Dnes je vše drženo vzájemnou znalostí o zlodějnách a plnými trezory kompro materiálů, což je velice kvalitní pojivo a všichni se starají jen o to, aby z toho páchnoucího septiku nic nevyšplouchlo do okolí. To je cena za tu počáteční plichtu v roce 89 - Nejsme jako oni...a oni se otřepali a jsou tam,
a že jsou to bolševici - na to si již vzpomene málokdo.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kalous, 8.3.2011 15:19:49)
Odpovědět
Modříne - ty jsi žvanil. Třeba ta Moskevská škola mezinárodních studií pro diplomaty měla světovou úroveň, její absolventi byli velmi dobře jazykově vybavení několika jazyky, studovali tam studenti od nás, z rozvojového světa i ze Západu. Byl tam tvrdý denní dril a stálé náročné přezkušování - žádná Plzeňská práva pro naše čelní politiky a politiky, kdy byl doktorát třeba za půl roku se zkouškami po telefonu a opsanou dizertací.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(ferda, 7.3.2011 14:40:23)
Odpovědět
PRO "RETRO" NO ,HLAVNĚ ABY NEBYLO VÍCE BEZDOMOVCŮ,NARKOMANŮ A LIDÍ BEZ PRÁCE, JAKO TOMU BYLO ZA BOLŠEVIKA, TROUBO :-)))))
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Sulla, 7.3.2011 8:26:52)
Odpovědět
byť jsem pravičák, tak tomu v této podobě nevěřím.Líbila se mi Zámečníkova připomínka.Do státního penzijního fondu řízeného ČNB bych klidně prachy dal, ale k čemu je stávající podoba, kdy se zisky rozpustí v provizích dealerůma výnosy na 0?
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Drak, 7.3.2011 13:25:14)
Odpovědět
ČNB dokázala klidně zatnout sekeru 200 miliard. Zmizelo z ní takřka všechno státní zlato.
Dám ti dobrou radu. Když do fondů, tak s ČNB.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(koc man, 8.3.2011 13:39:29)
Odpovědět
Já jsem taky volič pravice, ale do státního fondu,ale ani do soukromého důchodového fondu bych nikdy nedal dobrovolně ani 1 Kč( v obou bude mnoho pijavic, které se budou přiživovat). Fin. prostředky si nejlépe zajistím sám. Byl bych dokonce rád, aby se na důchodové pojištění neplatilo nic a prostředky by si každý uložil dle svého uvážení, například do budování majetku dětí, které by měli na oplátku povinnost se ve stáří postarat o své rodiče, což by každopádně posílilo funkci rodiny. Důsledkem by bylo morální ale tělesné odzdravení rodiny. Došlo by k jevu, kdy by ženy opět začaly rodit v mladším věku, jelikož v pozdním věku/po vybudování kariéry/ pak je větší riziko, že se narodí postižený jedinec. Čím později, tím hůře. Rovněž by mělo dojít k omezení lékařské péče ve smyslu umělého udržování /státem placeného/ a prodlužování věku starých lidí a dále povinnost rodičů /v případech, kdy je před porodem jisté že se narodí postižené dítě a rodiče se rozhodnou pro zachování takového plodu a jedince / se o postižené dítě postarat vyhradně ze svých prostředků a to vč výchovy a nalezení životního uplatnění. Chce to jednoznačně návrat k přírodě a selskému rozumu. Důchodová reforma bude vždy špatná, jelikož na ni b ude nasáto desetitisíce parazitů této společnosti.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(ferda, 7.3.2011 14:51:15)
Odpovědět
VÁŽENÉ RÁDIO IMPULS, CHTĚL BYCH VÁS POŽÁDAT, ABY JSTE JMÉNEM NÁS, SPOKOJENÝCH OBČANŮ POREVOLUČNÍCH POŘÁDKŮ,ZAHRÁLY PÍSNIČKU OD MICHALA TUČNÉHO " POVĚSTE HO VEJŠ, AŤ SE HOUPÁ..."
PS. TAKÉ KALOUSKOVI,TOMU PROSÍM, DVAKRÁT :-))))
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(ferda, 7.3.2011 14:57:59)
Odpovědět
VÁŽENÉ RÁDIO IMPULS, CHTĚL BYCH VÁS POŽÁDAT, ABY JSTE JMÉNEM NÁS, SPOKOJENÝCH OBČANŮ POREVOLUČNÍCH POŘÁDKŮ,ZAHRÁLY PÍSNIČKU PRO PANA NEČASE, OD MICHALA TUČNÉHO " POVĚSTE HO VEJŠ, AŤ SE HOUPÁ..."
PS. TAKÉ KALOUSKOVI,TOMU PROSÍM, DVAKRÁT :-))))
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(felix.julec, 7.3.2011 8:24:03)
Odpovědět
Ve státě,kde není zaručena vymahatelnost práva,není chytré ukládat peníze do jakýchkoliv institucí.20 let se o tom přesvědčujeme.Oberou vás o úspory a řeknou,že jste si měli rozložit riziko./Klaus/.Bojovat s kteroukoliv institucí je předem prohraný.Proti stádu právníků v každé instituci nemáme šanci.Takže spořit je nutné,ale buď do strožoku,nebo nemovitostí/pokud na ně vůbec máme/.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 7.3.2011 9:25:09)
Odpovědět
Správný názor, na tento stát plný vykřivených agentů jako je náš prezident, podvodníčků ve vládě i na magistrátech, zejména z ODS, absolutně nelze spoléhat.

český stát je rozvojový a vysoce nestabilní, nejsme západ a ještě desetiletí nebudeme, potenciál tu byl, Klaus ho zničil rozdal, nechal rozkrást a pohřbyl nás.

Zaostávání naší země se stalo realitou, jak vůči západu tak i v růstu vůči polsku, Slovensku a dalším zemím, jsme prostě K.O.

Naše krize zde stále je a i díky předražené Klausově koruně, dlouho bude.

Spořit doporučuji do švýcarských bank a fondů nebo do nemovitostí, upozornuju ale na jeden český omyl !!
Nájemce mi splatí z nájmu byt a já z něj pak budu žít, po 20 letech střídání nájemců bude zdevastovaný byt potřebovat statisícové investice, namísto výnosu, ak bude chtít investice aby se vůbec dal prodat či pronajat..
Lepší jsou pozemky a jejich prodej an důchod.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Hardy, 8.3.2011 15:24:20)
Odpovědět
Tomu nevěřím, jsme sice zadluženi nebo předluženi, ale HDP na osobu 26000 dolarů, což není tak zlé a HDP trvale se zvyšuje..
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Štastný Jim, 7.3.2011 10:12:44)
Odpovědět
Přátelé,
Nečas jen řeší neřešitelné.Lidé kteří nás do současného ekonomického a morálního marastu přivedli se zabetonovali na rozhodujících postech.A ted udílejí knížecí rady ale sami nenabízejí schůdná řešení.Aby bylo jasno já nesouhlasím se sjednocenou DPH na 20%.Přinese zbídačení těch nejslabších a nemohoucích.Ale už ted je díra v důchodovém účtu 30miliard a jen na splácení úroků ze státního dluhu činí fantastických 70 miliard.Šibalové si přihrávají veřejné zákázky a my Lůza jen zíráme.Překlopit tento stav může jen nová,ale ne jen Sametová.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 7.3.2011 10:16:45)
Odpovědět
Souhlasím, mělo by se oběsit Klause s cedulí na zádech přibitou hřebíkem, hrobař národa, zbytek by už dostal strach a začal brzdit v kradení.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(modřín, 7.3.2011 15:13:39)
Odpovědět
Bohužel není tomu tak. Výše trestu neodradí zloděje či vraha od páchání trestné činnosti. On totiž každý zloděj nebo vrah počítá s tím, že se vyhne spravedlnosti. Za protektorátu byl trest smrti za poslech vysílání z Londýna a poslouchal jej kdekdo. Dokud bude co krádst tak se krádst bude i kdyby byl za to trest smrti. V bývalém Sovětském svazu byl trest smrti za vykrádání poštovních zásilek a stejně bylo totéž jít s balíkem na poštu nebo ho hodit rovnou do kanálu.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 7.3.2011 16:24:39)
Odpovědět
Nemáte pravdu, náš stařeček právě často vzpomínal jak nízká byla za protektorátu kriminalita..

Oběsit Klause je deůležité jako zničení symbolu omylu, neúspěchu, podlosti a skázy naší země.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kalous, 8.3.2011 15:13:40)
Odpovědět
No modříne - s tím Sovětským svazem a trestem smrti za krádež asi přeháníš. Jeden ze sovětských šéfů, mám dojem že to byl zrovna Gorbačov - vyprávěl jak si jako studenti přivydělávali vykládáním vagonů a pokaždé něco ukradli a zpeněžili. Trestu se moc nebáli.Dle něho to bylo automatické vylepšení "mzdy".
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(INA, 8.3.2011 1:41:58)
Odpovědět
Proč jsi pořád tak zapšklý na VK? je to něco osobního? Za Tvoji nenávist už dávno nemůže.Dane ši
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Ruda, 8.3.2011 2:09:45)
Odpovědět
Zneuznanej Velkomoravaku, dávej si velkej pozor, komu, co přeješ. Tvoje opakovaná nenávist s hrubkama trvá už přes rok. To je dlouho,měl bys vyhledat odbornou pomoc.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(červená karkulka, 8.3.2011 10:28:27)
Odpovědět
Ano Dane, věšelo se po 48 ! Takové jAKO JSTE vY, KTEŘÍ BY CHTĚLI ZNOVU VĚŠET, měli stéjni jako vy pověsit a nedčekat na samet.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(pamětník, 8.3.2011 10:32:51)
Odpovědět
Dane, Tvoje retorika je horší Urválka, fakt už tě berou jen ti komunisté z padesátých let. Dejme si pozor, už tady zase chtějí někteří věšet!
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(loudal, 8.3.2011 10:36:29)
Odpovědět
Danové jsou pozůstalost SAMETOVÉ revoluce. Kdyby se udělal s komouši a lehky proces, nemohlo by se stát, aby vyhrožovali oběšením.!?
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(hanibal, 8.3.2011 10:38:14)
Odpovědět
Do zbraně soudruzi, LM v záloze, bude se věšet !
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Loudal, 8.3.2011 10:40:16)
Odpovědět
Akční výbory v pohotovosti...Dan, Kvěch a spol, vystoupili z ilegality.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kalous, 8.3.2011 15:27:29)
Odpovědět
Loudale, vy jste toho Dana odhalil - on to pořád skrýval, ale je to zakuklený starý komouš a bolševik. Sloužil za Husáka jako generál, velitel Západního okruhu. Studoval i na vojenském gymnaziu s Topolánkem a otcem pana premiera Nečase. Jeho pravopis odpovídá vojenskému vzdělání.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Dan, 8.3.2011 22:31:52)
Odpovědět
Kdyby mi nebylo v roce 1989 čerstvě 15 roků, možná bych byl tehdy politicky aktivnější, ale vzhledem k tomu, že se komunistům mě nepodařilo ani dostat do pionýra, natož do SSM - jako fanatického svazáka Klause např. Vaše obavy jsou liché.

Ano, Klaus by měl být souzen za svoje zločiny a měl by viset na špagátě, trest smti je za velké zločiny v mnoha zemích demokratického světa běžný a já věřím, že jednoho dne Pružinského oběsí a já mu pochčiju hrob..
František Ringo Čech 1997
(*), 7.3.2011 11:19:45)
Odpovědět
http://www.youtube.com/watch?v=CtzQDantj6A&feature=player_em

:)
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(děd, 7.3.2011 11:37:43)
Odpovědět
Nechte toho. Jsme jim k smíchu jako nedělní demonstrace ! Chceme být spopdinou, tak jí budeme.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Drak, 7.3.2011 13:27:55)
Odpovědět
Když budou všichni poserové, jako ty, tak určitě.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(děd, 7.3.2011 16:08:33)
Odpovědět
Příteli, já jsem tam byl a mám to 130 km. A vychechtaní pražáci ?????
Dnes jsem zaslechl v rozhlase, že cca za týden to pořádají zdravotně postižení. To jsou nápady - a potom včelaři, potom turisti, potom šachisti.....????
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Z, 8.3.2011 1:49:16)
Odpovědět
Jsi snad Mudr.,že se tak vysíráš?
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Lojza z paseky, 7.3.2011 15:54:41)
Odpovědět
Nu dobrá. Bylo nám vysvětleno, že jak současné důchodové připojištění, tak plánované dobrovolné druhopilířované pojištění jest akorát tak na dvě věci. Nikdo k tomu však není nucen. (Zatím).
Najdou-li se osoby, které uvěří tomu, že stát ve své nekonečné moudrosti ví co bude za čtyřicet až šedesát let - ať si věří. Ať platí.
Druhou záležitostí jest zločin obecně zvaný DPH. To už je jinačí káva. Tam se nemůžete rozhodovat, zda si koupíte rohlík s daní nebo bez. Konečně bude tento zaprděný státeček v něčem první, krom spotřeby piva. Budeme mít nejvyšší daně na světě. Existují státy, které mají tři dépéháčkové sazby, jsou státy jež mají dvě, dokonce se najde i stát se sazbou jedinou.
Nejvyšší jednotnou sazbu má Dánsko. 25%. Ale. Nevztahuje se mimo jiné na dodávky plynu, elektřiny, vody a topení. Nevztahuje se na zdravotnickou péči, sociální služby, školné, amatérský sport, kulturní událost a dodávky uměleckých předmětů, dopravu osob, noviny a export.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(cook, 7.3.2011 16:15:20)
Odpovědět
Ona jednotná sezba DPH není až tak špatné řešení.Ale uplná pitomost je ta sazba 20%.Při nynějších cená by ta szba měla být tak 15% a při krizové úrovni maximálně 17 a to ještě jenom krátkodobě.A na druhé straně by to mělo být kompenzováno daňovýma odpočty.Které by především chudším obyvatelům poskytlo polštář ,jenž by mírnil dopady při zdražení.Tato daň by jednak poskytla příjem do státní kasy se zdaněním spotřeby.A jednak by poskytla investiční a pracovní pobídky podnikům(nynější jejich sazba 20% jenž zatím platí).Což by zvedlo odbyt a zaměstnanost.Ale nynější návrh reformy je takový prasopes ,jenž naprosto mrší všechny cíle a jenž si nynější "reformátoři"dali.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Lojza z paseky, 7.3.2011 17:41:16)
Odpovědět
Dle mého soudu jest jakákoliv sazba DPH špatné řešení. A je lhostejno, zda má deset, nebo jednu položku. Řekl bych, že jsem již dostatečně potrestán tím, že musím žít v tomto státě. Abych za to ještě platil - to jsem musel v minulém životě provést něco opravdu příšerného.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(frantisek zajicek, 7.3.2011 18:43:54)
Odpovědět
Existuje studie,podle ktere stat s jakkoli vysokymi danemi driv,nebo pozdeji padne na hubu.A co tak stat bez dani?Ze by blbost?Kapitane(nebylo by spatne,kdybys nekdy pouzil krestni jmeno,jinak Te nemam jak oslovit-ja pouzivam skutecne)jsi ekonom,ale cetls paradigma tretiho milenia?Mne laikovi,se to celkem zamlouva,FZ
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(cook, 7.3.2011 20:16:59)
Odpovědět
Franto on není problem ani tak v daních ,jako tak s lidma jenž je obhospodařují.Někdo, a nyní si nevzpomenu kdo,napsal"moc korumpuje a absolutní moc korumpuje absolutně ".A není větší moci než rozhodovat o alokaci finančních zdrojů státu.Ruku na srdce,kdokoliv z nás by dříve nebo později taky podlehl tomu kouzlu moci.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kalous, 8.3.2011 15:43:18)
Odpovědět
Stát bez daní? - stát bez policie, bez armády, bez státní správy, bez sociálního systému, bez bezplatnného školství a zdravotnictví? Ne - děkuji, to by bylo hosrší než v Emerice.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(Kudrna, 7.3.2011 16:59:08)
Odpovědět
P.Cooku,uvažujete celkem racionálně.Čím vyšší sazba DPH ,tím se možná vybere více peněz od občanů,ale pouze dočasně.A efekt po vyprázdnění peněženek bude opačný.Jde přeci o to,aby lidé kupovali.Jak to řekl správně jeden podnikatel -živnostník."Mě vyšší přímé daně nevadí,vadilo by mi,kdyby lidé v důsledku vysokých,nepřímých daní/DPH/,přestali ,více-méně-,kupovat".A to je ta správná logika.Proto je ,milá vládo,velmi nutná vyváženost přímých a nepřímých daní.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(volič Praha, 8.3.2011 0:13:43)
Odpovědět
Dnes to úplně jednoznačně řekl i pan president kterého si nesmírně vážím. V podstatě tím co řekl,sdělil národu že tato vládní sebranka musí už konečně z kola ven. Je nanejvýš nutné,aby tyto svině jako je Kalousek,uslintaný kníže,vyvrhel Nečas a parchant Drábek šli rovnou za svá svinstva a zlodějiny a rozkrádání státu do kriminálu. Je třeba aby se už konečně národ zvedl a jiným způsobem než tady vše proběhlo v 89roce s těmito zločinci skoncoval.Je to banda zkorumpovaných padouchů a zlodějských kriplů.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(felix.julec, 8.3.2011 8:53:56)
Odpovědět
Uplynula další perioda/20 let/a chtělo by to"vyvětrat".V pravidelných intervalech/cca 20 let/v tomto teritoriu,každá vládní garnitura zparchantí.Překročila už mez únosnosti.Je k tomu dobře nakročeno.Je třeba zahájit akci"JARO 2011".Jde o to důstojně žít svůj život.S touto zlodějskou sebrankou nemožné.V OVM v neděli bylo charakteristické pozorovat ten krisí ksicht,který opět vytáhl"řeckou kartu" a začal znovu strašit.Už i ten Klaus vidí možné důsledky a konce této bandy.Doufám,že se taky někdy dívají na TV a vidí obrázky z Lybie.Myslí si tak jako Kadáfí,že jsou lidem milovaní?Kadáfí má údajně paranoiu,snad tím netrpí i naši mocní.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(děd, 8.3.2011 9:22:05)
Odpovědět
My nejsme Lybie. Počkáme si do voleb, kdy nás zase zastraší 50.lety, naslibují hory s horákama, kdy ONI nebudou jako ONI, zahrají si škatulata hejbejte se ..... a jede se zase pod rouškou nějaké smlouvy či koalice dál !!!
Made in Czech.
Re: Nečasova penzijní deforma. Nečas nám připravuje místo snesitelného stáří pořádný nečas
(mytch, 9.3.2011 0:22:24)
Odpovědět
Vážení spoluobčané.Víceméně s vámi souhlasím,jenom nepochopím proč si je stále volíte když vám dělají 20 let to samé.Na přihlouplou otázku - a koho mám volit - je velice prostá nápověda.NIKOHO!!! Jestli vás zajímá co se stane prostudujte si ústavu nebo pouze pasivně čekejme,něco se stane určitě a horší to nebude určitě.