reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?

Autor: František Matějka | Publikováno: 10.3.2011 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Ruce natažené pro dávky, podpory, dotace, výjimky ze zákonů, zákony šité namíru jen pro vyvolené, nebo toužící po své vlastní ochraně za peníze všech ostaních, ačkoli sami hledají cesty, jak leccos obejít. Tohle jsou důsledky současného pojetí státu, na který někteří tak rádi spoléhají, že jejich život zajistí za ně.

Nic není neměnné. Jen smrt, na kterou se můžeme spolehnout, čeká každého z nás. Hodně lidí žije životem, u kterého neví, co bude zítra. Ti šťastnější si mohou plánovat svůj život na období týdnů, měsíců a ti nejšťastnější snad na dobu několika málo let. Ani tak nemají jistotu. Mohou se sebevíc snažit, nicméně přijde zásah zrovna zvolených politiků, který nemohou ovlivnit - a vše je jinak. Přijdou nové krize, protože jsou přirozenou součástí našich životů stejně, jako doby úspěchů. Přijdou nové zákony, které z důvodu politikaření, jehož cílem je získat moc na čtyři roky, stanoví nová pravidla. Jiná, než podle kterých jste se zařídili a naplánovali svůj život. Děje se to nikoli v řádu desetiletí, ale každý rok a někdy i několikrát ročně. Nemyslím si, že by byli politici blbí. Vůbec ne. Jsem hluboce přesvědčen, že nám vědomě a cíleně lžou. Lžou nám z důvodu jejich vlastního prospěchu.

1) Obhajovat například zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna, ze které prospěch mají ti, kteří sedí na veřejných penězích. Obhajovat zdražení všeho tím, že nám to přinese užitek za desítky let, je s odkazem na předchozí odstavec neobhajitelné. Potřebují prostě jen zalepit jimi způsobené díry v rozpočtu a apel na důchody, které k tomu zneužili, se jim hodí.

2) Kázat o morálce a korupci a zatím být sám beztrestný za účelové hlasování bez hrozby úhrady způsobených škod občanům, jako například v oblasti fotovoltaiky nebo jiných rádoby zelených dotací, to je prasárna.

3) Říkat nemocným a postiženým, že nemáme peníze na služby a léky pro ně, ale posílat z veřejného rozpočtu peníze do Libye (více zde), je prasárna.

4) Nemít peníze na platy vojáků, ale kupovat nepotřebné a předražené systémy, to je prasárna.

5) Nemít peníze pro zdravotníky, ale vědomě neumožnit skutečné systémové změny, protože by to znamenalo mít menší vliv na obrovský přerozdělovaný balík peněz ve zdravotnictví, kde se lze tak pěkně zaštiťovat veřejným zájmem, je prasárna.

6) Nechat se svými kolegy jako zvolený politik jmenovat do státních a městských firem bez toho, aniž by důvodem jmenování byly zkušenosti v oboru či jiné profesní předpoklady, to je prasárna. Nakonec být zvolen je pro mnoho lidí nikoli otázkou prestiže, ale cestou právě k těmto místům.

Troufám si tvrdit, že výše uvedených šest příkladů nemá nic společného s nějakým dělením na pravici či levici. Dělají to bez rozdílu stranické příslušnosti, bez rozdílu barvy dresu, který občas mění, aby to už nebylo blbý, bez rozdílu toho, co napsali do volebních programů. Proto jsem zastáncem štíhlého státu. Ne kvůli politickým preferencím, ale kvůli principu a přesvědčení, že tím hlavním, čím by se lidé měli řídit, je jejich svoboda rozhodování a odpovědnost za své činy. Teprve pak, tam kde to opravdu z nějakého důvodu nejde, má stát svou roli. Stát je tu od toho, aby nám poskytofval služby a politici od toho, aby je plnili. Bohužel mám pocit, že se to nějak zvrtlo, a že stát se skrze politiky stal samostatnou entitou, která si z občanů udělala služebníky své.

Jsem hluboce přesvědčen, že nám politici v zájmu zachování své moci vědomě lžou. Lžou nám z důvodu jejich vlastního prospěchu. Prospěchu politických stran, ve kterých se dostali nahoru, prospěchu osobního, při usedání do placených křesel státních či městských podniků, prospěchu svých přátel, jejichž společnosti byly mnohdy založeny jen proto, aby dojily veřejné peníze. Slovo „politik“ se za poslední roky stalo pejorativním výrazem, nadávkou plnou neúcty a opovržení. Skuteční státníci vymřeli, nebo nejsou ve volební módě, protože by jejich vláda ku prospěchu věci znamenala konec pohodlnosti natažených rukou.

Jsem zastáncem silného samostatného státu, který je ale silný navenek vůči okolí kvůli jeho obraně, nikoli silného uvnitř vůči občanům, kde má být naopak velmi střídmý, neřkuli slabý na to, aby zasahoval do jejich životů a diktoval, co je pro ně správné a co ne. Život patří každému z nás stejně, jako vydělané peníze. Ne státu. Naše svoboda myšlení a vyjadřování patří každému z nás, ne státu. Svoboda rozhodování, co je pro každého z nás dobré, patří jako ryzím individualitám nám, ne státu. Stát tu jako instituce nesmí být od toho, aby posuzoval či snad dokonce soudil, zda si lidé mohou něco myslet, něco říkat. Politici tu nesmí od toho, aby jiné názory označovali puncem. Jste někteří z Vás přesvědčeni, že politici jsou moudří pastýři, kteří ví vše nejlépe? Já ne. Jste někteří z Vás přesvědčeni, že politici Vás skutečně ochrání v případě potřeby a postaví ze Vás za každé situace, protože si Vás váží a váží si Vámi odvedených daní? Já ne. Jste někteří z Vás přesvědčeni, že politici rozhodují ve Vašem zájmu o Vašich životech? Já ne. Jste někteří z Vás přesvědčeni, že politici Vám zajistí důstojné stáří za to, že jste jim odváděli daně na jeho utrácení? Já ne. A co konkurence? Opravdu jsou někteří z Vás přesvědčeni, že zrovna politici Vám zajistí férové podmínky pro Vaše podnikání? No, já prostě ne...

Umožnění politikům rádoby chránit každý kousek našich životů kuratelou státu je jen cestou ke snížení schopnosti lidí samostatně přežít a postarat se o své rodiny. Důsledkem je zvýšení závislosti občanů na státu. Nechci to tak aje mi jedno, zda tam sedí ti či oni. Jde o princip a životní postoj.

Otázkou zůstává, zda se lidé stihnout probudit včas v takovém počtu, aby se na ta politická prasata našel volební řezník a místo nich přišli konečně státníci. Jestli ne, pak děti těch, co se cítí být pod kuratelou státu a za peníze jiných v bezpečí nyní, teprve zažijí skutečné sociální nepokoje. Pak budou jistě chtít, aby se s nimi svezli i všichni ostatní, jejichž hlas před tím na žádoucí změny nestačil. Tací pak ale ať nečekají žádnou solidaritu, pochopení nebo toleranci. Budou dřít hubou po dně, protože už prostě nebude za co jim jí zvednout.
 

reklama
5200 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Brabec, 10.3.2011 5:15:32)
Odpovědět
Jp, jo ! Chtělo by to V.Tlustého jako ministra financí a lídra ODS !
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Ka, 10.3.2011 7:21:00)
Odpovědět
Nebo ODS "zrušit i s komunisty" - jedním vrzem.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(C.Q.Lafayette, 10.3.2011 8:40:13)
Odpovědět
Souhlas...
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Dan, 13.3.2011 10:59:10)
Odpovědět
myslíte toho Tlustého co byl oblastním předsedou SSM a v roce 1988 vstoupil do ksč ??

Vlastimila ??
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(nobody, 10.3.2011 7:40:30)
Odpovědět
Řěknu to vulgárně, ale bohužel...
Aby člověk dostal rozum, tak si mnohdy musí dřít rypákem chodník. Je to cesta vpřed.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(slakolemS, 10.3.2011 8:16:40)
Odpovědět
...hmm,věřte,že neprobudí,protože stále je lepší si myslet dnes mám plný žlab a co bude až budu v důchodu se postará stát..tak vidět,že v roce 1993 byly vyvedeny miliardy z důchodového fondu a rozpuštěny na zlodějny do státního chaosu,zvýšeny náklady na správu,tedy platy politiků a úředníků,zvýšením DPH a tím zamezení porodnosti je ožebračením dnešních důchodců..jo,když má někdo krátkou paměť a nevzpomenout si,že si uzákonili ukradení 15let odpracovaných na důchod dnešním důchodcům a budoucím ještě zlodějnou nepočítat studium,vojnu a ještě přidat roky do odpracování na výměru a ještě ponechat 2000CZK výši jak na výpočet v procentní i výsluze a tu ani nevalorizovat dvacet let...tak tomu říkám totální ztráta paměti..či co..
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Radek, 10.3.2011 11:29:08)
Odpovědět
Myslím, že lidi už jsou probuzení pane matějka, ale ať se rozhlíží, jak se rozhlíží .. žádné státníky v politice nevidí..

Jenom ty prasata ..
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Stilet, 10.3.2011 14:48:00)
Odpovědět
Probuzení můžete být, ale je vám mo nadraka. Můžete se tak akorát někde drbat, třebas na ohambí. Nic víc. To je na tom nejhorší právě tá bezmoc. Žádné volby nic nezmění. Vzpomeňte co slibovali Véčkaří. Dokonce po prvé do parlamentu jeli tranmvají a po pár dnech jsou jako ti staří. Hrabou a hrabou a na občany plijí.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(jura, 10.3.2011 17:22:58)
Odpovědět
Myslím, že bysme už měli do těchto lumpů zajíst z lopatou a mlátit je a zahnat do Vltavy
to jediné mám už jenom zbylo.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Franta Itrnica, 10.3.2011 20:06:04)
Odpovědět
Skelete,opravdu si takovy su.lin,nebo to enom hrajes?
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(jen tak, 10.3.2011 11:32:57)
Odpovědět
Výrok soudu: Vraždí jen ten, kdo zabije zloděje na útěku, protože pak to již není obrana majetku, ale pomsta.
S výrokem soudu se ztotožňuji. Jen mně není jasné, proč současná česká vláda, ve svém vlastním zájmu, neutíká.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(kapej, 11.3.2011 22:10:33)
Odpovědět
Moc dobrý :)
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(mag, 10.3.2011 16:35:23)
Odpovědět
Stát už zkrachoval, zachraň se, kdo můžeš. Politické hrátky jsou nanic, jenom odvádějí pozornost od financí,navrhuji zdanění všeho 100% a zavedení stohodinového pracovního týdne bez dovolených, oživit funkce babek kořenářek a porodních bab, dále pak kuliů a šamanů. Pro prvobytně pospolnou společnost akorát.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Řezníček, 10.3.2011 16:37:47)
Odpovědět
Dá se s většinou uvedených faktů autora článku souhlasit,ale jak může být silný stát ,když většina výrobních prostředků a brzy i polí a lesů patří cizincům.Jak se můžou o svou budoucnost a důchody postarat občané,kteří nemají práci,nebo dělají na cizí vlastníky,kteří mají ještě dotace a daňové prázdniny,za minimální,nebo velmi nízké mzdy,které nepokrývají ani běžné náklady rodin,Z čeho si mají odkládat,když se zdražuje vše,od nájmů,energií,potravin,dopravy,léků a od října znovu,přitom platy klesly se začátkem krize a dva,tři roky se nezvýšují.Seznam zodpovědných prasat vyšel po Kalouskových dlužních složenkách,vaří se nejen voda,ale i krev váhavých řezníků,kteří již nevěří na spasitelnost voleb,ty loňské musely vyléčit i největší slušné optimisty a demokraty.A politici dále provokují svými početně neomezenými placenými funkcemi ve sněmovně,senátu,radnicích správních a dozorčích radách. Měsíčně tak kasírují statitisíce,ale občanům ještě ubírají ze žebračenek,neboť minimální mzda se jinak nazvat nedá.Socani toho zprasili také dost a jejich návrat by nebyl výhrou,je nutné změnit nejdříve pravidla pro politiky a zásadně. Personální obsazování,početní stavy v parlamentu,na ministerstvech,senátu i osobní,trestní a majetkovou zodpovědnost politiků všech úrovní,proto majetková přiznání ne od 10 milionů,ale vůbec.Totéž jejich rodinní příslušníci a státní úředníci s pravomocemi zadávat zakázky,nebo přidělovat dotace státní i z EU.Progresivní zdanění průběžné,ne jak chtěli socani až od 140 000 Kč měsíčně.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(SamOpal, 11.3.2011 5:40:07)
Odpovědět
Řezníčku,někteří by ti zde odpověděli.
Např.takový pražský soudruh Jeeves:
Musíš se chlape začít starat sám o sebe!
Najdi si druhou,třetí práci,odejdi za ní třeba do Němec,rekfalifikace je též řešením.
Ale sedět s rukama v klíně a volat - státe postarej se - to je projev toho minulého myšlení.
A takovým dobře tak se děje!
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Stanislav, 11.3.2011 6:48:10)
Odpovědět
Tady asi existuje jiný problém.Všechny velké výrobní i obchodní jednotky jsou v majetku zahraničních firem.Určitě i daně,pokud nějaké platí,odvádějí tam,kde je to pro ně výhodné.Tedy na v ČR.Daně platí tedy jenom a jenom těch pár ekonomicky ještě činných,nazvěme to pitomců.Tito,ale nikdy nemůžou utáhnout potřeby tohodle přebujelého a nevýkoného státního aparátu.
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Alice Bumbalíková, 11.3.2011 8:47:50)
Odpovědět
To, co dělají všichni politici je výsměch a pohrdání všem občanům,oni nás mají jako ortoky, oni mají plné kapsy na nikom jim nezáleží jen a jen myslí na svůj prospěch.Dejte jim minimální mzdu a ať ukáží jak umi hospodařit,ne na měsíc, ale na celé jejich volební období!Proč nejsou zodpovědni za svoje chyby? Každý pracující když něco zkazí v práci je mu to okamžitě ztrhnuto z platu a zodpovídá za dobře vykonanou práci oni jsou snad nadlidi? Něco s tím musíme už udělat!!
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(Petr 2, 11.3.2011 9:16:16)
Odpovědět
Dnes už je všechno v "háji"Náš největší soud přišel na to že když zloděj utíká,tak už na něho nemůžu střílet-jinak by to byla vražda.
No a tím pádem stačí,aby se naši papaláši,až bude nejhůř,otočili k národu zády
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(SamOpal, 11.3.2011 10:24:22)
Odpovědět
František Ringo Čech v roce 1997 říká : " Rozkradli všechno,všechno,všechno...."

http://www.youtube.com/watch?v=CtzQDantj6A&feature=aso

No,mýlil se .Je vidno,pokud jde o to okrást obyčejného člověka, fantazii se těmto kriminálníkům v bílých límečcích meze nekladou!

Ale že to všechno jednou skončí obrovským průse.rem,s tím s panem Čechem souhlasím!
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(SamOpal, 11.3.2011 10:26:48)
Odpovědět
František Ringo Čech v roce 1997 říká : " Rozkradli všechno,všechno,všechno...."

http://www.youtube.com/watch?v=CtzQDantj6A&feature=aso

No,mýlil se .Je vidno,pokud jde o to okrást obyčejného člověka, fantazii se těmto kriminálníkům v bílých límečcích meze nekladou!

Ale že to všechno jednou skončí obrovským průse.rem,s tím s panem Čechem souhlasím
Re: Obhajovat zvýšení DPH důchodovou reformou je prasárna. Najde se řezník na politická prasata?
(sedlák, 11.3.2011 22:20:46)
Odpovědět
V roce 2041, kdy předpokládaná důchodová reforma má začít platit pro budoucí důchodce ( dnes je jim něco málo přes 35 let ), mně ( pokud Pán Bůh dá ) by mi mělo být 90 let. Uvidím - li ty chudáčky 67 - 70ti leté mladíky, jak pokrývají střechy, lezou po lešeních, stojí u běžících pásů v fabrikách ( pokud nějaké budou ), skládají zboží ve velkoskladech a supermarketech atd... - usměju se. To bylo tenkrát, když jste bábě s dědou vzali občanky a zvolili jste si pravdomluvnou pravici :)Snad si to někdo z nich ještě bude pamatovat :)