reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu

Autor: Petr Mach | Publikováno: 4.4.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Předseda Svobodných Petr Mach obdržel dlouhý vysvětlující dopis od premiéra Petra Nečase, kterým reaguje na článek Petra Macha "Neústavní přesun pravomocí na EU" vydaný v lednu tohoto roku v časopise Laissez Faire a na blogu ihned.cz.

Dopis od premiéra je k dispozici: zde

Premiér vysvětluje, proč souhlasí se změnou Smlouvy o fungování EU a reaguje na spor, zda plánovaná změna rozšiřuje či nerozšiřuje pravomoci Unie.

Dopis premiéra Petra Nečase situaci nevyjasňuje, ale spíš dále prohlubuje podezření, že jde o nepřípustný přesun pravomocí :

Premiér píše: " I v případě, že by instituce EU chtěly porušit podmínky procedury podle článku 48 odst. 6 Smlouvy o EU a přenést zjednodušenou změnou Smluv na Unii další kompetence, neznamenalo by to automaticky z hlediska národního ústavního práva problém, pakliže na národní úrovni v ČR by byla taková změna schválena v souladu s ústavními procedurami." Petr Nečas dále píše, že z toho důvodu se vláda rozhodla prohlasovat změnu Smlouvy v českém parlamentu ústavní většinou dle článku 10a Ústavy ČR. 

Úmysl vlády ČR prohlasovat změnu Smlouvy ústavní většinou lze považovat za přiznání, že chystaná změna pravomoci EU rozšiřuje. Vláda chce být takto "z obliga".

Tento postup lze považovat za nepřípustný, protože česká ústava umožňuje přesunout pravomoce na EU podle článku 10a Ústavy jen a pouze mezinárodní smlouvou, zatímco rozhodnutí Evropské rady není mezinárodní smlouvou.

Vláda tak pokračuje v pošlapávání principů české ústavy, které předvedla již v r. 2008 během projednávání stížností na nesoulad článku 48 odst. 6 Smlouvy o EU s Ústavou České republiky. Tehdy vláda před Ústavním soudem prohlásila:

Podle čl. 48 odst. 6 Smlouvy o EU...změna...Smlouvy o fungování EU...podléhá kromě jednomyslného rozhodnutí Evropské rady schválení všemi členskými státy v souladu s jejich ústavními předpisy. Vláda je toho názoru, že z hlediska ústavního systému České republiky by taková změna, pokud by na jejím základě docházelo k přenosu dalších pravomocí orgánů České republiky na Evropskou unii, podléhala schválení Parlamentem dle čl. 10a Ústavy, a vláda je proto přesvědčena o souladu čl. 48 odst. 6 Smlouvy o EU s ústavním pořádkem České republiky.“ ( Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 19/08, č. 446/2008 Sb. (ústavnost Lisabonské smlouvy I), bod 41)

Vláda zkrátka připouští, že na základě čl. 48 odst. 6 Smlouvy o EU lze přenést na EU provomoci, což jasně vyvrátil Ústavní soud, jenž konstatoval:  

"Čl. 48 odst. 6 [se] nemůže se dotýkat přenosu nových pravomocí na Unii. Odstavec šestý třetí pododstavec napadeného článku vylučuje změny v rámci tohoto režimu, které by se dotýkaly pravomocí Unie;...Klíčové z ústavněprávního hlediska – jak je zmíněno – však je, že podle doslovného znění zkoumaného článku nelze na Unii žádné další pravomoci přenášet.“ ( Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 19/08, č. 446/2008 Sb. (ústavnost Lisabonské smlouvy I), bod 160)

Vláda tedy jasně nemůže na schválení změny, která podle ní může přenášet pravomoci na EU, použít proceduru podle článku 10a Ústavy ČR.

Svobodní se tedy domnívají, že přesun pravomocí na EU dle zmíněného čl. 48, odst. 6 Smlouvy o EU je ilegální a nelze na něj uplatnit proceduru podle čl. 10a Ústavy České republiky. Všechny kroky, počínaje souhlasem premiéra Nečase se změnou Smlouvy o fungování EU v Evropské radě po plánovanou kvaziratifikaci v českém parlamentu lze považovat za rozporné s Ústavou ČR a Svobodní se zasadí o to, aby Ústavní soud rozhodl o neplatnosti takového přesunu kompetencí na EU.

Jak koneckonců uvedl Ústavní soud:

Je třeba zajistit kontrolu rozhodnutí přijatého na základě článku 48 odstavce 6, 2. pododstavce, Ústavním soudem České republiky z hlediska souladu takového rozhodnutí s ústavním pořádkem. Na rozdíl od rozhodnutí podle odstavce 7, kde se pouze mění způsob hlasování (a obsah změny tedy lze posoudit již v tomto okamžiku, kdy jsou pravomoci přenášeny), rozhodnutím podle odstavce 6 se mění substantivní ustanovení Smluv. Je tedy nutné umožnit kontrolu této změny z hlediska ustanovení ústavního pořádku České republiky Ústavním soudem, aby byly respektovány limity přenesení pravomocí ve smyslu článku 10a Ústavy.“ ( Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 19/08, č. 446/2008 Sb. (ústavnost Lisabonské smlouvy I), bod 167)

Ústavní soud Č eské republiky bude (m ů že) – by ť se z ř etelem na p ř edchozí zásady – p ů sobit jako ultima ratio a m ů že zkoumat, zda n ě kterýakt orgán ů Unie nevybo č il z pravomocí, které Č eská republika podle č l. 10a Ústavy na Evropskou unii p ř enesla.“ ( Nález Ústavního soudu z 3.11.2009 ve věci Lisabonské smlouvy II)

Chystaná změna Smlouvy o fungování EU může mít závažné důsledky pro Českou republiku v podobě možného podílení se na sanaci krachujících států eurozóny. Svobodní vyzývají Ústavní soud, aby konal ultima ratio v této věci a zakázal Petru Nečasovi na Zasedání Evropské rady 24.-25.března vyjádřit souhlas se změnou Smlouvy o fungování EU.

Petr Mach
předseda
www.svobodni.cz

reklama
3291 čtenářů | 19 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(femina, 4.4.2011 7:51:40)
Odpovědět
Nečas mě zklamal, hlasoval pro LS, z toho se nevyvleče Hlasováním Pro LS u mě ODS skončila, nic ji neomluví, jednou se bude zodpovídat, všichni kdo hlasovali pro LS se dopustili vlastizrady,ZRADA na občanech ČR!
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Brabec, 4.4.2011 8:09:58)
Odpovědět
Souhlasím a je třeba jim to připomínat. I konkrétním poslancům a senátorům.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Slezan Moravský, 4.4.2011 19:10:34)
Odpovědět
Je třeba jim, ale i lidem to připomínat, ono by se na to rádo zapomělo. Jen ženské z ODS , kromě Topolánkové konkubíny byly proti... aLE TO BYLA TAKOVÁ SRANDA,MĚLI TO NA KLUBU zpočítáno, ABY TO VYŠLO A NEVYPADALO TO TAK BLBĚ, ŽE VŠICHNI! Ti co váhali byli jistě dobře zaplaceni. To bylo žlampáni od ODS před volbami ještě s lídrem Topolem jak se budou brát za české zájmy. Jestlise tu někdo braL ZA zájmy ČR, tak to byl jen JEDEN, prezident Klaus,zaplať pánbůh za něj. Čas ještě ukáže, jak byly důležitý dodtek LS, který byl Klausovou podmínku, pro podepsaní LS , ke kterému HO DONUTILI vlastzrádní soudci Ústavního soudu. MN až.. to už nebudem rozbalovat plyšák.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(sensitivní anál, 4.4.2011 8:37:58)
Odpovědět
potom je třeba v první řadě jmenovat muže, který se ohání svým euroskepticismem a podepsal náš vstup do EU i Lisabon.

Je to Klaus.

Mimo jin. také pronesl že není žádná alternativa k EU a že Turecko patří do EU, přesto že se tváří jako antiislamista.

Ten člověk je vlastizrádce, zločinec a lhář 1. třídy.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(#13, 4.4.2011 9:04:44)
Odpovědět
A vy kretén.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Člověk, 4.4.2011 9:06:46)
Odpovědět
Boží prostoto!
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Jarda Z, 4.4.2011 9:47:07)
Odpovědět
Kde jste byl, když náš loutkový Ústavní soud po předchozí domluvě s německým ministrem zahraničí přikázal V. Klausovi smlouvu podepsat? Nepamatujete si na EUdružku Gajdůškovou a jiné, kteří chtěli prezidenta zbavit svéprávnosti a tím mu odejmout úřad?. Měl ještě jednu možnost: abdikovat, ale to bychom tam dnes měli Švejnara, nebo jiného pravdoláskaře. Proberte se příště a zavzpomínejte, než napíšete zase nějaký blábol.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Samuel Vitovsky, 4.4.2011 12:28:15)
Odpovědět
"Měl ještě jednu možnost: abdikovat, ale to bychom tam dnes měli Švejnara, nebo jiného pravdoláskaře."

To je asi pravda. Ale ruku na srdce, bylo by to opravdu takové neštěstí? V čem je mně, občanovi bez politického angažmá (je nás 99 procent), Klaus na Hradě užitečný? Boj o LS byl v poslední době nejklíčovější střet a on v něm nemohl udělat lautr nic. Mimo jiné i proto, že před druhou volbou slíbil, právě v souvislosti s LS, že nepůjde proti parlamentu.

Kdyby kvůli LS rezignoval, bylo by to velmi silné gesto. Gesto, které má v našich dějinách jen vzácnou obdobu. Z našich prezidentů rezignovali kvůli změně poměrů jen Beneš a Husák. V obou případech šlo o sakra změnu poměrů. Tohle gesto mohlo otevřít oči spoustě lidem.
Místo toho máme co? Máme prezidenta, kterého si vážíme, ale to je asi tak všechno. K čemu je nám takový prezident dobrý???
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Niky, 4.4.2011 14:23:08)
Odpovědět
Pane Vitovský,jako president má podstatně větší možnost ovlivnovat Evropu a svět,bohužel doma je V Klaus cenzurován,když ne přímo bojkotován!!!
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Samuel Vitovsky, 4.4.2011 15:07:54)
Odpovědět
Hm... To jistý argument je. Ale možná že kdyby tehdy abdikoval, tak by to byla taková bomba, že by dneska ovlivňoval především Čechy. A to pořádně!!!

Možná ale že ne. Mně se ovšem zdá, že to za pokus stálo. Ten svůj dnešní pidivliv v Evropě klidně riskovat mohl.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Niky, 4.4.2011 15:28:56)
Odpovědět
72% Čechů je proti zavedení eura a 45% by vystoupilo s EU! Říkáte pidivliv,tak to bych s vámi polemizoval!
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Samuel Vitovsky, 4.4.2011 16:33:51)
Odpovědět
Ale to je nedorozumění. Já psal o Klausově vlivu v Evropě ne u nás.
Ta procenta odporu k Euru a EU se mně taky libí. Spíš mi to ale v tomhle případě dává za pravdu. Češi se dají přesvědčit.
Člověk, který by něco obětoval - a to by odstoupivší prezident byl, by měl tu přesvědčivost OHROMNOU!!!
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Hynek, 4.4.2011 19:21:32)
Odpovědět
Nojo a jak to koresponduje s tímto:

preference eurofanatické čssd 40%
eurofanatické TOP09 18%
eurofanatické KDU 7%
to máme 65% eurofanatických voličů

k tomu

18% ODS - to jesou taky bruselský řiťolezky až na vyjímky


a kdo nám tedy sbyl proti, komouši...

tragédie
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Niky, 4.4.2011 14:20:15)
Odpovědět
Naposledy jsem volil ODS v.r.2006 a už to nikdy neudělám.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Hynek, 4.4.2011 19:23:36)
Odpovědět
prezident podpořil SSO i Bobo a jak dopadli ve volbách..

Jeho vliv v otázce zavedení eura je velký, ale jeho vliv celkový na EU je nulový, viz. volby.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Jura, 4.4.2011 13:54:58)
Odpovědět
Nečas je již ze všeho tak zmatený,že neví čí je.Přitom se pořád považuje pomalu za hlavu státu !
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Kudrna, 4.4.2011 16:47:45)
Odpovědět
Nebylo by žádné hrdinství,kdyby ta naše republika odmítla LS.Co by tím ale získala?Možná pořádný zýáhlavec od ostatních států EU.Apropó-když jsme jim to hlasováním nezkazili,tak je tady přece možnost vystoupení z EU.O tom však jen "řečňujeme"a hlasujeme na internetu.Silácké řeči jsou k ničemu,lepší a rozumnější by byla užší spolupráce s EU,to jest neprotestovat ke všem objektivně stanoveným opatřením,vzešlých v tomto společenství,potažmo z demokraticky voleného,evropského parlamentu.Naskýtá se otázka-existuje snad nějaká třetí cesta?Která?
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(Sting, 4.4.2011 17:16:15)
Odpovědět
P.Nečas a p.Klaus jsou politikové,kteří mají velkou odpovědnost ve směřování naší země.Ono to lavírování-co s EU-je nebezpečné.To už snad bylo vhodnější nebýt členy EU.Ale opak je pravdou.Tak se chovejme k této instituci vstřícněji a neházejme si navzájem klacky pod nohy.Lepší se mi jeví alternativa více spolupracovat s EU.
Re: Petr Mach obdržel dlouhý dopis od premiéra Nečase, který vysvětluje podřízení Česka Bruselu
(frantisek zajicek, 4.4.2011 20:02:09)
Odpovědět
Nedelejte z profesorissimuse Pruzinskeho,agenta Vodicky nejakeho hrdinu.Podepsal Lisabon?Podepsal.Nechte ho zvanit o pocasi,nechte ho zvanit o vstupu Turecka do Unie...Co od tohoto myslenkove prazdneho trumpety cekate?Vzdyt on nevi,co je Internet(dle slov L.Petrika)on neumi zapnout televizi(dle slov jeho poradce Jakla),nechte ho v klidu jeste 2 roky.Potom si muze hykat nekde na psychiatrii jak je mu libo,FZ