reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Katolická církev nepřítelem žen?

Autor: Radomír Malý | Publikováno: 25.4.2011 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Ještě dnes se lze v různých publikacích dočíst, že prý Katolická církev „opovrhovala ženou“.  Hloupá tvrzení, pocházející ještě z arzenálu komunistické propagandy, že prý „Církev učila, že žena nemá duši a je zplozencem ďáblovým“, jsou sice už spíše výjimkou, nicméně útoky proti Církvi, která údajně „pohrdala ženou“, jsou stále aktuální.  Klasickým příkladem jsou např. Morusovy „Světové dějiny sexuality“. Jaká je historická pravda?

NESMRTELNÁ DUŠE

Donedávna se ještě i na některých našich vysokých školách s naprostou vážností učilo, že prý „v 6. stol. biskupská synoda v Mocanu prohlásila, že žena nemá nesmrtelnou duši“. Nic takového na této synodě nezaznělo, neexistuje jediný dokument té doby, jenž by to potvrzoval, jde o zcela obyčejný výmysl primitivů ateistické propagandy nedávných let.

Žádná synoda také nemohla nic podobného prohlásit, neboť by se tak octla v jasném věroučném bludu. Kdyby totiž Církev uvěřila, že žena nemá nesmrtelnou duši, tak proč by potom ženy křtila? Proč také zařadila mezi modlitby breviáře Magnificat Panny Marie, kde Matka Boží, největší žena v dějinách, hned na počátku říká „Velebí má duše Pána...“? Proč už ve starověku prohlásila za svaté celou řadu žen, zejména mučednic z doby pronásledování, k nimž se měli křesťané obracet v modlitbách o přímluvu, když údajně nevěřila, že mají nesmrtelnou duši?

NEROVNOST MEZI MUŽEM A ŽENOU

Vážnější námitky, jimiž je třeba se zabývat, se však týkají nerovnosti mezi mužem a ženou, což prý Církev podporovala. Je jasné, že postavení ženy v křesťanském starověku a středověku bylo jiné než dnes. Neříkáme lepší nebo horší, zkrátka jiné. Hodnocení přenecháme čtenářům.  V antice a v jiných pohanských civilizacích byla žena na muži ekonomicky závislá, a proto mu zcela podřízená. Ve starověkém Řecku a Římě sice bylo na rozdíl od řady jiných zemí uzákoněno jednoženství, ale praxe vypadala jinak.

Muž měl právo na poměr s otrokyněmi, což se nepovažovalo za manželskou nevěru. Sexuální promiskuita byla běžnou záležitostí, muž mohl podle zákonů kdykoliv vlastní manželku vyhnat na ulici bez prostředků nebo ji prodat do otroctví, jestliže se „zhlédl“ v jiné ženě.  Otec rodiny, tzv. „pater familias“, měl právo nepřijmout vlastní novorozeně, které potom bylo zabito, což se uplatňovalo hlavně vůči dívkám, neboť antičtí patricijové měli přednostní zájem na mužském potomstvu.

Zákony po milánském ediktu r. 313, jímž císař Konstantin udělil křesťanům svobodu, které byly formulovány v duchu křesťanské morálky, nepovolovaly rozvod a zakazovaly mužům vyhodit zákonnou manželku na ulici nebo ji prodatdo otroctví. Zabíjení novorozeňat otci rodin bylo trestáno jako vražda. To je obrovská zásluha křesťanství.  Žena už nebyla bezprávná a muž musel respektovat její právo na domov, rodinný majetek a děti. Křesťanství tedy na základě těchto faktů znamenalo ve věci zrovnoprávnění ženy jednoznačně obrovský krok kupředu.

Na druhé straně je ale pravdou, že někteří církevní otcové zaujali obranný, až pohrdavý postoj vůči ženě, v níž viděli především pokušení proti životu v celibátu. Tak nalézáme v dílech sv. Ambrože, sv.  Jeronýma (4. stol.) aj. tvrzení, že žena byla první, kdo v ráji zhřešil proti Bohu, kdežto muž druhý, proto údajně žena je náchylnější ke hříchu než muž, a představuje pro něho pokušení. Takové názory se ale nikdy nestaly součástí církevní nauky, i když se s nimi setkáváme i ve středověku. Jsou pouze soukromým a nikoli neomylným stanoviskem mužů, kteří zasvětili svůj život Bohu v celibátu a považovali toto za nejvyšší hodnotu, proto je třeba jejich reakci chápat. Nicméně i sv. Ambrož vysoko cení ctnostné panny. Panenství bylo ve starověku i středověku považováno za nejvyšší hodnotu ženy, proto zejména řeholnice se těšily v těch dobách obrovské úctě a vážnosti.

Jiní církevní otcové však pohlíželi na ženu s respektem.  Sv. Augustin (4. stol.) sice uvádí řadu důvodů, proč žena má být muži podřízena, avšak zdůrazňuje povinnost muže chovat se k ženě ohleduplně a laskavě. Papež sv. Řehoř Veliký (6. stol.) vysoko hodnotí křesťanskou matku, jejímž předobrazem je Panna Maria a chválí manželství jako moudrou Boží instituci. Sv. Isidor, biskup v Seville (6. stol.), připomíná povinnosti muže vůči ženě, zejména lásku, kterou jí musí prokazovat a být jí vzorem ctností.

NOVÁ EVA

V 11. stol. se potom objevila myšlenka „nové Evy“. Tou je podle teologie sv. Anselma z Canterbury Panna Maria, která odčiňuje zlo, jež způsobila „stará Eva“. Jestliže „jedna žena“, tj. Eva, přivedla svým hříchem na svět zlo, „jiná žena“, Panna Maria, to dokonale „vyvážila“ a dokonce o mnoho „převážila“ svým „Fiat“, jímž přivedla na svět to nejvyšší dobro – Božského Spasitele.

Mariánský kult se tak stal hybnou silou k tomu, aby v křesťanském středověku žena byla předmětem úcty, kdy rytíři se jí měli klanět, líbat jí ruce a chránit ji. Vynikající katolický český historik Zdeněk Kalista ve svém spise „Blahoslavená Zdislava z Lemberka“ píše na str. 113: „Maria je nejen předmětem náboženské úcty, kterou ji obklopuje nastupující gotika, ale i neviditelným a nepozorovatelným povzbuzením emancipačního procesu: onoho zrození nové ženy, která už nebude do té míry podléhat animálním zaujetím jako žena barbarských bojovníků dob starších a která bude nositelkou duchových hodnot – především těch, které vyznačovaly nesmírného syna Mariina. Být Marií – alespoň poněkud, alespoň kusem svého vnitřního života i života vnějšího – býti Marií, připodobnit se jí, vzít na sebe ony rysy, které znamenají osvobození od dosavadní poddanosti muži a vůbec tělesnému životu... stává se do jisté míry programem této nové »gotické« ženy... vezmeli na sebe žena té doby aspoň poněkud rysy, jež s úctou pozoruje v duchové tváři Mariině, není pochyby, že i ona se z ženy poddané muži stane paní: předmětem nejen mužova chtíče, ale i předmětem jeho úcty, pobídkou jeho rytířskosti, jež dovede ve službách své paní podstoupit věci nejrozličnější a začasté velmi namáhavé... Jsme na počátku procesu, který měl dát ženě takové postavení ve společnosti, jaké jí nedovedla dát žádná z pozdějších dob (ani dnešní údobí ženské rovnoprávnosti nevyjímaje) – aniž přitom porušil ono přirozené poslání, jež ženě vykázal řád přírody.“

 

Vzniká ale otázka, jestli žena měla stejné možnosti uplatnění ve společnosti jako muž, nakolik tady existovala „rovnoprávnost“. Je třeba říct, že v tom smyslu, jak rozumíme rovnoprávnosti nyní, žena skutečně rovnoprávnou nebyla. Její existence nadále závisela na mužově příjmu. Hlavním posláním ženy bylo rodit a vychovávat děti a být „strážkyní domácího krbu“.

 

Přesto však přístup ke vzdělání jí nebyl uzavřen. Cestou k němu byly kláštery.  Středověk zná hodně vysoce vzdělaných abatyší, např. sv. Hildegardu z Bingenu. Řada ženských klášterů vedla školy pro vzdělání dívek. Tyto klášterní školy nahrazovaly ženám univerzitní vzdělání, které bylo vyhrazeno pouze mužům – a to nikoli proto, že by se o ženských intelektuálníchschopnostech pochybovalo, ale proto, poněvadž absolvování artistické a právnické fakulty, u teologické to bylo samozřejmostí, se vázalo na duchovenské svěcení, alespoň nižší – a to ženám uděleno být nemohlo, neboť Ježíš Kristus, sám muž, ustanovil svými apoštoly a učedníky pouze muže.  Jedinou fakultou, kde mohly ženy studovat, byla medicína. Tam se totiž duchovenské svěcení nevyžadovalo. 

 

Na lékařské fakultě v italském Salernu se také v 11. století setkáváme s první ženou –univerzitní profesorkou v dějinách, Trotullou di Ruggiero. V principu v křesťanském středověku platilo, že žena se může vzdělávat a věnovat vědě, ale jako řeholnice, žijící v celibátě, nikoli jako manželka a matka rodiny, jež měla podle tehdejší mentality jiné poslání. Toto je další obrovský pokrok proti antice a pohanským civilizacím, které vzdělání žen vůbec nepřipouštěly.

 

Ženy jako šlechtičny, kněžny a královny velmi často ovlivňovaly rozhodování svých mužů a v případě ovdovění vládly nebo se staraly o rodinné hospodářství samy. Mnohokrát též paralelně vedle svých manželů vyvíjely vlastní aktivitu buď charitativní, duchovně formační nebo vzdělávací, u nás např. sv. Zdislava z Lemberka.

To svědčí o tom, že ženy, ač majetkově závislé na svých manželech, měly přece jen široký prostor pro vlastní iniciativu a činnost, což dosvědčuje ve své poutavé a vysoce objektivní knize „Žena v době katedrál“ francouzská autorka Regine Pernoudová. Podle ní žena ve středověku nebyla podceňována, ale naopak se stala předmětem všeobecné úcty, i když se vyskytovala díla některých v celibátu žijících kněží a mnichů, která o ženě mluvila s despektem.

Čím více však vzrůstala laická vzdělanost, jejímiž nositeli byli lidé žijící v manželství a nikoli v celibátě, tím více se také objevují práce vyzvedávající lásku mezi mužem a ženou, rozvíjí se milostná poezie a troubadourské zpěvy, opěvující vyvolenou mužova srdce, a to nejen její tělesnou krásu, ale i její jemnost, citlivost a ušlechtilost. Jen jedno se zakazovalo a stíhalo: propagace smilstva. Každý mimomanželský sex byl křesťanským středověkem chápán jako znehodnocení pravé ženskosti, která se realizuje nejlépe a nejvýstižněji v ideálu Panny Marie, té nejdokonalejší a nejkrásnější ženy.

ŽENSKÁ OTÁZKA V NOVOVĚKU

Ptejme se nyní, v čem znamenal bezbožecký novověk pokrok v chápání ženské otázky. Jistě, umožnil i vdaným ženám, matkám rodin, stejnou účast v pracovním procesu a v profesní kariéře jako mužům.  Zkušenost však stále jasněji ukazuje, že tato myšlenka byla uchopena za špatný konec.

Výsledkem jsou domovy bez mateřského duchovního tepla, velmi často i bez matky samotné, která v zaměstnání podlehne „kouzlu“ jiného muže, rozvrácené rodiny, děti trávící celé dny buď u televize nebo u počítače, nebo ještě hůře v partičkách, kde se kouří „tráva“. Moderní odkřesťanštěná společnost nechce skutečnou rovnoprávnost ženy s mužem, ale aby se přirozené rozdíly mezi oběma pohlavími, dané Stvořitelem, setřely. 

Každé jednání, které nerespektuje přirozený řád stvoření, se však dříve či později vymstí.  Žena měla být podle osvícenských, liberálně socialistických a komunistických teorií „osvobozena“ od mužovy nadvlády tím, že jí byla dána možnost kdykoliv se rozvést a odejít za jiným mužem.

Tím ovšem se stává opět jako v antice mužovou sexuální otrokyní. Vdaná žena již není v morálním povědomí pro cizího muže tabu, jak to chápal středověk, nýbrž bez ohledu na manželskou smlouvu může být zcela legálně předmětem jeho smilného chtíče, předmětem ukojení v rámci třebas i tzv. „rekreačního sexu“. V práci musí být velmi často šéfovi „po vůli“, když ne, tak má jen jedinou možnost: posílit řady nezaměstnaných.  Zlo je jako lavina a nikdy nezůstane stát, padá dále s čím dál větší ničící silou. Aby žena byla „osvobozena“ od zátěže plození dětí a jejich výchovy, což vyplývá z její přirozenosti, a mohla se plně věnovat své profesní kariéře, uzákonil bezbožecký novověk potraty, čímž se vrátil zpět k antické praxi barbarského zabíjení nemluvňat.

KŘESŤANSKÁ EMANCIPACE

Skutečná emancipace ženy je možná a myslitelná pouze v pokračování procesu, který nastolilo křesťanství ve starověku a středověku. Nechť žena má stejná práva v zaměstnání a společenském uplatnění jako muž, nechť je ale náležitě zhodnoceno, že hlavním posláním vdané ženy je mateřství a péče o rodinu.

Rovnoprávnost mužea ženy, jak ji už dva tisíce let hlásá Církev, je založena na slovech sv. Pavla: „Ženy, buďte poddány svým mužům jako Pánu, neboť muž je hlava ženy, jako hlava Církve je Kristus... Muži, milujte své manželky, jak i Kristus miloval Církev a vydal sebe samého v oběť za ni...“ (Ef 5, 22-3, 25). Kdo si myslí, že tyto věty zvýhodňují muže a znevýhodňují ženy, ten nečte správně.

Muži mají od přirozenosti sklon k vnější aktivitě, k vedení, zatímco ženy k péči o děti a domácnost, čímž se ocitají – ať už chtějí nebo ne - v jisté závislosti na muži, v jistém „poddání se“ jemu. Ovšem muž to má podle Pavla horší. Musí milovat svou ženu tak, jak „Kristus miloval Církev“, který dal za ni svůj život. Tak i muž je povinen podstoupit pro svou ženu v případě potřeby i tu nejvyšší oběť.

Pro tak velikou lásku je absurdní představa, že by muž byl k ženě hrubý nebo že by ji omezoval v jejích ušlechtilých zájmech, rozvíjejících její přirozené lidství, ať už je to touha po vzdělání nebo angažovanost ve všem dobrém a krásném.  Toto je opravdová emancipace podle Božího záměru, emancipace, která chce naprostou rovnost muže a ženy jako výrazu jednoho a téhož lidství, ale která zároveň respektuje přirozenou rozdílnost obou pohlaví tak, jak ji definoval sv. Pavel.

Církev tedy nikdy nebyla a není nepřítelem ženy, naopak lze bez nadsázky říct, že nikdo ji v dějinách nepozvedl tolik, jako právě ona díky mariánskému kultu. Skutečná svoboda ženy a její pravá emancipace spočívá ve dvou formách realizace pravého ženství: buď jako panny v doživotní službě Bohu a nadpřirozeným cílům nebo jako věrné manželky a obětavé matky. Každá jiná forma realizace ženství znamená její zotročení.

Radomír Malý

Immaculata 5/2006

reklama
1830 čtenářů | 51 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Katolická církev nepřítelem žen?
(Michaela Freiová, 25.4.2011 1:05:49)
Odpovědět
S tou synodou v Maconu to bylo jinak. Běžně používaná latina se tehdy začala vyvíjet do románských jazyků, a klasická triáda "homo-vir-mulier" se přetvořila do diády "homo-femina", později l´homme vs. femme. Otázka řešená na synodě zněla: Patří do kategorie "homo" jako člověk i muž také žena?
Odpověď nakonec zněla - ano. Argumentace byla křesťanská: jestliže Ježíš je Synem člověka, ale jeho Otcem je Bůh, kdo je ten člověk, jehož je Ježíš synem? Samozřejmě Maria.
mf
Re: Katolická církev nepřítelem žen?
(Kalous, 25.4.2011 5:22:35)
Odpovědět
Není pro řadu žen "zotročení" být věrnou manželkou a obětavou matkou? Nevím také kde autor vzal tvrzení, že komunistická propaganda tvrdila že církev učí, že žena nemá duši. To řadu let kdysi církev tvrdila o domorodcích, ale to také s komunistickou propagandou nemá nic společné (např. Španělé - objevitelé ve znamení kříže - krmili řadu let své psy dětmi Indiánů) než církev rozhodla možná po 20 letech že i oni mají duši.
Re: Katolická církev nepřítelem žen?
(Stilet, 25.4.2011 14:55:06)
Odpovědět
Ženy nemají větší nepřátele nežli jsou ty feministky které se rekrutují z ženštin frigidních, škaredých které si škrtnou a když tak jen potmě za noci zvláště tmavých a jen s ožalou. leseb a jinak a nejen tělesně spotvořených bytosti.
Re: Katolická církev nepřítelem žen?
(Jeeves, 25.4.2011 10:57:34)
Odpovědět
O ženy bych si v tomto směru starost nedělal. Možná zpočátku. Později, když církev nabyla moci a zjistila, že již může podojit lidi, uvědomila si, že co kus, to potenciální "vývar". Klidně by mezi své ovečky vzala i další tvory, kdyby měli peníze.
Re: Katolická církev nepřítelem žen?
(orel, 25.4.2011 13:33:54)
Odpovědět
Postavení žen bylo v různých předkřesťanských společnostech různé. Bylo jiné v Egyptě než v Mezopotámii, u Etrusků nebo ve Skandinávii bylo jiné než u Řeků.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 14:23:55)
Odpovědět
Takže dle autora článku, má žena pouze dvě možnosti - tj. buď žít jako panna, tj. nerealizovat svou sexuální stránku VUBEC- nebo žít jako ABSOLUTNĚ VĚRNÁ manželka a OBĚTAVÁ matka dětí - pak moc těch možností nemá...vlastně jedinou. Její sexualita je totiž naprosto svázaná. - Narozdíl od muže, který má, obdobně jako ve starém Římu otrokyně, otrokyně v bordellágrech. Tak v čem se morálka změnila? Pro ženu andělská věrnost, pro muže promiskuita. Církev "čistotu" ženy postavila nad porod! To, že je nový život nemanželský, je bylo pro církev závažnější, než fakt, že žena přivedla na svět dítě! Dokud bude církev ženinu sexualitu svazovat, zatím co mužovu sexualitu nechá svobodnou, či dokonce v promiskuitě (což se děje celá tisíciletí), dokud bude církev chtít obětavost pouze po matkách, nikoli po otcích, do té doby se bude k ženám přátelsky jenom tvářit.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Dough Badman, 25.4.2011 15:02:04)
Odpovědět
Kde jste prosím Vás vzala že církev ponechává mužům promiskuitu ? To snad v nějakých sektách, ale ne v křesťanských institucích. V desateru, základním kodexu všech křesťanských zákoníků je to jasně uvedeno v bodě "NESESMILNÍŠ". A nejedná se jen o "krvesmilstvo" mezi příbuznými. To lze vyložit jako budeš věrný(ná)tomu koho sis vyvolil(a). Katolická církev šla tak daleko, že zakazovala rozvody. Ale to už bylo extremní.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 15:58:27)
Odpovědět
To je o tom pokrytectví: Na jedné straně morálka, na druhé straně tiše tolerované bordellágry. Ještě jsem neslyšela katolické hodnostáře, že by brojili proti prostituci stejně tak jako brojí proti antikoncepci! Ukažte jediný případ! A to pokrytectví jde ještě dále: Nesčetné případy pedofilních kněží. A to je jenom špička ledovce.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 15:13:33)
Odpovědět
Slečna Eva je také zřejmě fanatickou feministkou. Příroda, nebo chceteli Stvořitel určil ženám a můžum rozdíné životní úkoly, nemyslíte Evo? Spíláte mužům, možná že jste byla vdaná, jenže chyba bývá v drtive většine ve vdavkách chtivosti mladých dívek. Většina se snaží příjít do jiného stavu a by donutila mladíka k ženitbě a toho po čase takové mnaželství začne nudit. Drtivá většina děvčat chce být co nejdříve "paní". V tom to je. My jsme se s manželkou vůbec "nemuseli" brát a také žijeme spolu už víc jak 51 roku. Na ukojení sexuality dnes náruživé ženy nepotřebují muže. Když sledují zvrácenost dnešní doby, tak bych neradil mladým mužum aby se ženili. Jak jsem proti buzerantum zaujatý, tak na druhou stranu si řikám, že nakonce mají ti buzeranti recht, že se nepeleší s ženami. Také je zásluhou těch "feministek" to, že dnes je výhodnější manželku zavraždit jak se rozvádět. Za vraždu si můž odkroutí třebas dvacet roku a potom bude mít svatý klid. Po rozvodu díky mstivosti bývalé ženy nebude mít klid až do smrti. Proč se ženy s muži nedokáží rozejít lidský slušně? Proč ty bestie se ještě musí všemožně mstít a nedat bývalému manželovi klid?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 16:04:31)
Odpovědět
Vážený pane, ne já nenávidím muže, ale Vy nenávidíte ženy, dokonce je nazýváte bestiemi. Ale budiž. Takový už jste. A uvízl jste ve své době: Ve Vašich mladých letech se skutečně ženy snažily "dostat pod čepec", byla taková doba. Dnes je tomu NAOPAK: Jsou to muži, kteří se snaží ženy dostat do jiného stavu, aby jim ženy neutelky. Pokud jde o mladé ženy, ty se dnes obecně vdávat nechtějí (viděly příklad svých OBĚTAVÝCH matek - které celý život prožily lítáním ze směny do směny). Dokonce dnešní mladé ženy už ani nechtějí děti - 20% dle statistik! A bohužel, je takový trend. Pokud jde o porozvodové šílenství - statistiky ukazují, že rozvedené ženy jsou na tom finančně velmi zle a že jsou to naopak muži, kteří mění své "opotřebované modely" za "mladé maso". Takže, pane, uvízl jste ve své době a nevím, jaké neuvěřitelné fúrie kolem Vás žijí, asi jedinou světicí ve Vašem okolí bude Vaše žena.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 16:31:45)
Odpovědět
Evo, zase plácáte. V době kdy děvčátka touží byti vdanými ženami ještě na pozdější rozvod nemyslí. A nekecete že se doba tak změnila, že dnes mladí muži touží po ženění, kdežto dívky né. Pro muže je manželství chomout, ale pro děvy určitě né. Každý se to snaží oddálit a dokonce se tomu vyhnout. Pravdu ovšem máte, že spousta mužu je otrávená svými manželkami které si "museli" vzít a vymění manželku za mladší maso, které je pořád neotravuje svými požadavky. A kdybych byl tím za co mě máte, tak co myslíte, jak by to se mnou manželka vydržela toliká roku? Pokud vy jste byla vdaná, jak dlouho vaše protivné moresy váš manžel dokázal snášet? Ženy pokud nechodí do zaměstnání většinu dne procourají po drbech, přežírají se a tloustnou a na své povinosti z vysoká kálí. Ženy ze sebe velice, převelice rády dělají ustarané, ztrápené a a udřené. Je ženskou vášní pořád vyprávět jak strašně v manželství od muže trpí. Práce v domácnosti není práce na osm hodin deně. Vím to, protože i já takové práce dělám a nenechávám všechno na manželce. Ale i kdybych dělal všechno, tak bych na to potřeboval nejvíce tři hodiny děně. Má matka byla rovněž tak příšerně udřená a ustaraná ač si pomalu od nás nechala i zadek utírat.
Vy Evo musíte být také strašně udřená a staraná, když den co den máte tolik času sedět u compu, že? Nepochybují že pokud jste byla vdaná, tak že si váš bývalí mnžel lebedí, že se vás zbavil. Já na jeho místě bych si lebedil také. Z každé vaši věty čpí zloba a vaše špatnost jak smarad z plukovní latriny. Jste také jen taková Xantipa.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:12:35)
Odpovědět
Pane, Vaše výrazy čest věřícím mužům nedělají. Ale to je Vaše věc, jak vidíte lidi, kteří s Vámi nesouhlasí. Skutečně je to tak, ženy se dnes do vdavek nehrnou. Je to pro Vás možná šok, ale doba se změnila. Chomout je to totiž hlavně pro ženy. Vidíte to v reklamě, vidíte to všude. - Jestli mladé ženy "neotravují muže svými požadavky" - o tom pochybuji, asi nějakou zkušenost máte, na základě níž soudíte. Spíš pravdou bývá, že požadavky mladých žen postarší pány obyčejně finančně ruinují, ale to páni rádi. - Ve svém okolí neznám jedinou ženu, o které píšete! Procourání dne po drbech? Tohle Vy vidíte? Ba i počítač mi vyčítáte? Také píšete všemi desíti jako já, nebo smolíte jednu odpověď dlouho? Všude, ale všude kolem mne jsou pracovité ženy. Vy byste domácnost zvládl za tři hodiny. Udělání teplé večeře i s úklidem po jídle dá minimálně hodinu. Záleží na typu jídla. Úklid denně dá také minimálně hodinu, pokud se člověk nechce brodit špínou, k tomu prádlo, nákupy, mimořádné činnosti - no, bez dětí a bez náročného muže by se žena do těch tří hodin vlezla, ale jen natěsno a zdaleka ne vždy. Dle průzkumů se ženy domácnosti denně věnují více, než uvádíte. Záleží také, jestli se žena stará o byt nebo o dům, to je velký rozdíl. Pokud jsou malé děti, tak to je záběr celodenní. Mateřská určitě není dovolená. O své mamince se vyjadřujete strašně. Strašně. To až stydne v žilách krev.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 16:13:39)
Odpovědět
A k rozdílným životním úkolům, které určila ženám příroda: Ano, příroda ženě umožnila přivést na svět potomka. Nikde ale v přírodě není, aby otec bral matce dítě. Vy si z té přírody berete, jen co VÁM vyhovuje. Také nikde v přírodě není, že samička se má povinnost starat o samečka. Jako to je v lidské společnosti, kde se muž zavěsí na krk ženě coby další dítě. Ale na druhé straně fakt je, že zejména mladí muži už dnes bývají jiní a nebojí se přiložit ruku k dílu, vždyť i např. v pořadu Prostřeno hodně mužů vaří apod. Takže to ke chvále mužů, že když jim ženy (dle té Vaší filozofie rolí předem daných) pomáhají osm hodin denně živit rodinu, no tak muži na oplátku pomáhají s domácnosti a s dětmi. Protože nechodit do práce, tak si domácnost dnes zvládne každá zdravá žena levou zadní.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Dough Badman, 25.4.2011 16:38:08)
Odpovědět
Nepřísluší nám soudit Evu, nebo kohokoli jiného, o jehož životě nic nevíme. Ale s kým by morálně pokleslí muži smilnili, když ne s morálně pokleslými ženami v "bordellágrech". Všichni zmiňovaní se jistě neřídí výše zmíněnými náboženskými nebo morálními instrukcemi a všichni takoví se morálně znehodnocují. Stejně tak nám nepřísluší soudit konkrétní církevní osazenstvo nařčené z morálních prohřešků, když o těch případech neznáme podrobnosti, a známe je jen zprostředkovaně prostřednictvím médií. Nechci se zastávat církevních delikventů. Pokud spáchali nějaký přestupek, jednali tak v rozporu s církví a zaslouží odsouzení, nikoli však instituce, které se zpronevěřili. Ale v mnoha případech se jedná o křivé obvinění.
Co se týká promiskuitního života vůbec, alespoň v našich podmínkách a naší kultuře si může každý svobodně zvolit sám jak a s kým prožije svůj život. Zda jej bude prožívat podle pravidel křesťanské rodiny, s rovnoměrným rozdělením úloh a poviností manželů, nebo jako samoživitelka. Pak ale ať nikdo po státu nežádá nějaké finanční zvýhodňování.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 16:50:43)
Odpovědět
Dávám vám za pravdu. Ale takové ženy jakým je Eva, nebo tu sufražetka Petra, ty by také neměly pořád skučet a soudit muže. Ženy jsou také jen lidé a hříšné jako muži. Mnohdy liné, hádavé a sobecké, bezohledné, klevetné a protivné jak psi řiť. Podle některých údaju je třetina děti nepravým otcum matkou podstrčena. Jak ty cudné ženy přicházejí k takovým dítkum? Samozřejmě jsou ženy dobré a má manželka je jednou z ních ale takovou Evu být mou manželkou, tu bych brzo poslal do Neumětel. Taková by letěla na koštětí k čertu.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 16:11:52)
Odpovědět
Evo, zase ve své omezenosti hloupě plácáte. Žena nemusí prožít život jako panna a ani ženy si nedělají starosti s věrnosti. Hymen si můžete také protrhnout sama a nepotřebujete k tomu mužský penis. Ale když nesnášíte muže, tak také nepotřebujete s muži souložit. A když toužíte se pelešit s více muži, tak ani proti tomu nemám námitek. Ale pod jednou podmínkou, že každé dítko bude podrobeno genetickým testum aby otcové nemuseli nedobrovolně živit kukačina mláďata a matičky se na takových otcích nedožadovali placení alimentu. Slečno nebo paní Evo, pokrok a vývoj se nezastaví. Co nevidět a vy se toho můžete dočkat, že se bude uspěšně rozvíjet možnost otěhotnět klonováním. To by potom vám uťali třebas maličký kousek vašeho klitorisu a vytvořili v laboratoři s toho plod, vašé dítko, kopie vás samotné, takže by i to šlo bez nenáviděných mužu. A žádný muž vám nebude kecat do výchovy vašeho vzácného plodu. Jak vidíte je více možnosti jak se dámy vašeho ražení obejdou bez mužu. Samozřejmě i bez jeho peněz, které si bude moci utratit jen pro sebe.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 16:21:02)
Odpovědět
Četl jste dobře poslední odstavec článku? Nejspíš ne. Poslední odstavec jasně píše o dovou možnostech žen: Buď panna nebo prostě žena žijící bez muže (jeptiška) - nebo vdaná žena, ale absloutně věrná a obětavá. Žádnou další, PŘIROZENOU možnost závěr článku ženě nedává. Co když např. ten muž ženu nemiluje nebo nemůže milovat, ale žena kvůli tomu nechce bourat rodinu? Má tedy dle Vás žít jako ta jeptiška? Nejspíš ano. Jenomže to je, pane, proti přírodě. A církev ženu tudíž nutí žít nepřirozeně, když po ní chce absolutní věrnost manželovi. ( Jen doufám, že Vás netrefí šlak, když píšete, že jste starší muž. Tak prosím v klidu, bez rozčilování, ano?)
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 16:41:52)
Odpovědět
Co myslíte pod pojmem "milovat"? Zřejmě jen to, že se muž má věčně motat u vaše zadnice a vždy vás obsloužit když dostanete choutku? Podle všeho jste erotomanka a exhibicionistka. Tak jak žena nesmí být otrokyni muže, tak ani muž otrokem své ženy. Také mám dojem, že vaše názory jste získala ze čtení románku pro dívky a neukojené ženy. Život Evo není jen milování a pohlavní láska. A z vaších řečíček jsem poznal, že jiného si ani představit neumíte a znát nechcte. Možná že jste také ještě přílíž mladá a tá vaše tá ona na níž si moc zakládáte vás moc často pálí a svědí. Kupte si náhražku za muže. Alimenty z ní sice nedostanete, ale také neotěhotníte. To je pro ženy vašeho ražení to nejlepší co může být.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 16:50:31)
Odpovědět
To je docela zajímavé, jak umíte posuzovat! Náhražku si sice ženy velmi hodně kupují, to je fakt, ale muže a jeho lásku to nenahradí, to ví každá, která MILOVÁNÍ S LÁSKOU poznala či zná či má. Co je to láska, to máte jasně popsáno v Bibli a upřímně řečeno - i když si té formulace velmi vážím, nemám zájem to teď vyhledávat a přepisovat. Když tak všemu rozumíte, jistě tu definici znáte zpaměti. Doufám, že se cítíte dobře.
A pokud jde o ono skákání kolem zadku - tak pokud vím, to vyžadují muži, ve Vaší generaci určitě. Ti na to byli celý život zvyklí: Žena jim uvaří, nakoupí, vyžehlí apod. A když oni tu a tam cosi drobet pomohou, tak už mají dojem, že jsou hvězdy. To taky byl jeden, buď mu země lehká, který, když zjistil, že mu žena nemíní skákat kolem zadku, zklamaně prohlásil: Tak proč jsem se ženil? Jó, to jsou věci. Jak píšu, naštěstí mnozí mladí muži jsou už jiní.
Tak hlavně klid, pane, dobré bylinky, čajíček, klideček.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 17:02:31)
Odpovědět
To je pravda, ale jak vás s vašími názory může muž milovat, když vy zřejmě vůbec podle vaších řeči muže vůbec nemilujete a jen na ních chcete služby a to praktický za nic? To potom by vám měl být milejší takový pejsek. Milovat musí jak muž ženy tak ženy muže a né jen chtít od druha sloužit a aby skákal jak vy si přejete. Vy zřejmě chcete jen a jen brát, ale nic nedat zadarmo, ani tu sulož. Kdyby vy jste muže milovala, tak mu nebudete mít za zlé, že po své někdy těžké práci se potřebuje odreagovat u piva. Měla by jste pochpit, že je pro každého muže nesnesitelné, aby se kromě zaměstnání večně motal kolem vašeho pozadí a popředí. Aby jste mě zase neobvinila z padoušství, tak vám prozradím, že nekouřím a pivo vypijí jedno za několik měsícu. Do hospody nechodím. Zato každý večer před večeři si písknu skleničku Burgundského a manželka dbá abych nezapoměl. Dělá mě to dobře na srdce a krevní tlak. Snad jste pochopila na rozdíl od té mužatky Petry, že jsem už starý pán a životních zkušenosti mám za tři životy.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:20:51)
Odpovědět
Mně je úplně jedno, jestli trávíte čas po hospodách nebo kouříte. Vraťe se prosím k poslednímu odstavci uvedeného článku: Buď jeptiška, nebo absolutně věrná manželovi a obětující de dětem. (Což, jak správně uvedla jedna žena v diskuzi - ženy za to správné ořechové určitě nepovažují.) Škaredě jste se vyjádřil i o své mamince. Že píšete hnusně o ženě, která s Vámi nesouhlasí, kterou neznáte - no, takový jste. Ale i o mamince??? A jak jste mi vytkl, že sedím u počítače - je to fakt, už je třeba dělat něco jiného, než Vám odpovídat. Vážený pane, děláte medvědí službu katolíkům. Prostě na rozdíl od Vás jsem přesvědčená, že se církev k ženám nepřátelsky chovala (doháněla je k sebevraždám!, nutila je žít s tyrany), jak se chová teď, nevím. Ale dle článku - opět útlak žen. Vnucování jedné role. No, s jeptiškou to jsou role dvě. Jenomže žena není univerzální voják.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 17:46:34)
Odpovědět
Ano jako matka máte nejzákladnější povinost se věnovat především dětem. To je nejzákladnější povinost všech matek. Na prvním místě musí být opro vás dítě, nebo děti a teprve potom to ostatní. A nelíbí se vám co jsem napsal o své matce? To vy jste ji znala nebo já? Měl jsem mizerné dětství právě kvůli sobecké a bezohledné matce. Vy jste přesvědčena že matky si každý musí vážit, ctit ji a milovat i kdyby své děti mrzačila nebo je prodavala do otroctví? Také jsem se narodit nechtěl a za narození rozhodně nemusím být vděčný. To mají na matku v lásce vzpomínat i ty děti v dětských domovech? Evo, mnohá dítka mnoha matkám jsou jen prostředkem k zištnosti a zahálčivému životu. Nelíbí se vám že jsem se o některých ženách vyjádřil jako o bestiích? Jsou ženy opravdu dobré a slušné, ale také mstivé, podlé a zákeřné bestie. Puklina mezi stehny nedělá z žádné ženy andělskou bytost. Jsou matičky které svá dítka vraždí a jsou takové které by svá dítka ze zištnosti prodala řeznikovi jako surovinu do salámu, jen kdyby jím to mohli to dělat a prošlo jím to. Vždyťb snad drtivá většiná dítek se rodí nechtěná. Co kdby jste si přečetl něco o matkách a rodičovství v zemích, které nepoznalo křesťanství?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:54:39)
Odpovědět
Ano, jsou všelijaké matky. Ale jako správný katolík - přesto máte své rodiče ctít. Je to v desateru. (A vyhledávat Vám to jistě nemusím, to po mně snad nebudete chtít.) Máte umět odpouštět. Ale to přece víte, ne? Tak proč se tím neřídíte? Pořád Vám opakuji, katolíkům tu děláte medvědí službu.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:30:27)
Odpovědět
Písknete si skleničku - a žena dbá, abyste nezapomněl - vidím, že máte servis naprosto báječný! Ba dokonce, že si máte vypít skleničku, Vám připomíná. To netřeba komentovat. Nevím, v kolik hodin Vám to Vaše starostlivá žena připomíná, tak si připijte i na mé zdraví. Já naštěstí žádného poskoka nepotřebuji. Považuji za znak DOSPĚLOSTI umět se o sebe všestranně postarat. Ale pokud je člověk starší, je to jiné a tu pomoc už určitě potřebuje. A tak je to správně. A připusťe někdy, že Vaše maminka nelhala, když dávala najevo, že měla někdy hodně práce. Přiznejte jí právo na její pocity. Mějte se a přestaňte dělat katolíkům medvědí službu.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 23:14:36)
Odpovědět
Když se dokážete sama o sebe postarat, tak sakra naco potřebujete muže? A nerad to řikám, má matka nedělala takřka nic. Dřela hubou a byla přesvědčena, že ona pracuje jen tím že je matka a že ona nebude dělat faganum služku. Ve tři čtvrti na osm ráno, osedlala hnátolam a pádila do svého rajonu v okolí vymetat obchody a vykládat co má dřiny a starosti, že neví kde ji hlava stojí a vracela se až k večeru. A lidé, většinou také klevetníce ji to věřili. Dokonce ji to věřil i slaboch táta, který si z jejího přirození udělal zvláštního pánbička. Zajimavé je, že matku měla velice pracovitou a opravdu dobrou. Zkazil tu mou mámu táta svým slabošstvím. Takže Evo já moc dobře vím co dokáží ženy. Já manželčino ohambí za pánbička nemám dokonce ani jiných žen.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 17:28:20)
Odpovědět
Evo, podle vaších řečí vás rodiče převelice rozmazlovali. Vždyť sebestřednost a sobectví z vaších slov přímo čpí. To je pořád muž ma ženu činit šťastnou, muž má ženu milovat, prostě pořád muž "má" muž "musí". A co žena "má" a co žena "musí"? A víte jak se nejvíce a nejdříve muži sporotivite? Když pořád po něm jen něco chcete, že on musí, žed on má. Což žena už nemá vůbec žádné povinosti? A láska Evo, to není jen souložení a motání se u zadku ženy. Udivuje mě vaše tvrzení, že Bible se zabývá pojednáváním o tělesném milování. Nezabyvá se vaše myšlení jen souložením? A láska Evo také dává a néjen bere jak tá vaše. Vy jste přesvědčena že jen a jen vy jste hodná milování a jen brát a muž vám je jen na to, aby myslel a pracoval jen a jen pro vaše osobní blaho a osobní choutky. To opravdu z vaších slov čpí. Tak to však není. Prozraďte mě, kde v Bibli se píše o povinosti muže činit ženu šťastnou a milovat jí? Jak také ji milovat? Budu vým vděčný, když mě to místo v Bibli označíte. Vlastním totíž i tu Bibli a rád se od vás a od té Bible poučím.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:32:30)
Odpovědět
Pane, vy se v tom už motáte neuvěřitelně! Přestaňte o mně přemýšlet a pískněte si tu skleničku, až Vám to Vaše přepečlivá žena připomene. Je hezký večer.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:35:59)
Odpovědět
I když se vyjadřujete o své mamince nepěkně, z úcty k Vašemu věku a zdraví si tu práci dám, v Bibli Vám to najdu, co se tam píše o lásce - i o tom, jak má muž ženu milovat. Ale Vy jste asi vážně ten článek nečetl! Vždyť přečtěte si ten článek - je to v něm! Tak proč cosi hledat?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:38:36)
Odpovědět
Tady máte kopii z článku:
Rovnoprávnost mužea ženy, jak ji už dva tisíce let hlásá Církev, je založena na slovech sv. Pavla: „Ženy, buďte poddány svým mužům jako Pánu, neboť muž je hlava ženy, jako hlava Církve je Kristus... Muži, milujte své manželky, jak i Kristus miloval Církev a vydal sebe samého v oběť za ni...“ (Ef 5, 22-3, 25). Kdo si myslí, že tyto věty zvýhodňují muže a znevýhodňují ženy, ten nečte správně.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Silet, 25.4.2011 17:48:15)
Odpovědět
To je Evo článek nějakého praštěného sektářského kazatele, ale né verš z Bible
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 17:58:11)
Odpovědět
Ano, je to hodně zkrácené, ale základ je správný. - Však Vy se v diskuzi ještě objevíte, sotva půjde o tzv. "tradiční roli ženy" - do té doby jistě budu mít kopii. Všímáte si - "tradiční role muže chybi" - že by žádná nebyla?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 17:54:17)
Odpovědět
Přehlédl jsem, že také pište že ženy mají být poddané svým mužum. Tak to by jste si měla vzít k srdci. Vy totíž se jaksi domáháte toho, aby muž byl i poddaný ženě. Byl něčim jako otrokem.
Evo, mám čas oběda a po obědě mám pravidelnou siestu. Za čtyři hodiny se podivám, jakým to fantastickým řečmi jste mě zase oblažila.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 25.4.2011 18:04:14)
Odpovědět
Pane, Vaše žena by Vám měla taky připomenout, že si na čtení máte vzít brýle - to, co uvádíte, že píšu já, to byla CITACE z článku. A to je rozdíl. - Tou "hlavou ženy" se samozřejmě nemyslí slepá poslušnost ženy, jak by někteří panovační muži rádi - ale především fakt, že muž se jednou bude zodpovídat za nefunkčnost rodiny. On nese tu zodpovědnost. To je ta hlava. Nikoli panování a svévole. Ale to jako křesťan jistě víte. Obědváte v divnou dobu, ale tak u Vás mne nic nepřekvapí. Nedělejte tady prosím katolíkům ostudu.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(mladá blažková, 25.4.2011 19:32:08)
Odpovědět
Já bych byla spíše proto ,abyste vy nedělala ostudu nám ,ženám.Ty slušné si toto nezaslouží!
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 21:58:17)
Odpovědět
Nedělám ostudu všem ženám, dělám tu "ostudu" jen některým "ženám" kaprálum v sukních. Můj bratr si ve všem bral příklad ze slabošského táty a měl manželství mizerné. A díky té "manželce" už zemřel i když s části svou vinou. Mě byl táta s mámou příkladem odstrašujícím a máme s manželkou pořád dobré fungující maželství. Chodíme spolu všude i na nákup a peníze ji dávam vždy na všechno já. I v domácnosti se o prácí dělíme a v důchodu se ještě dost nudíme. Můj bratr po vzoru táty předal výplatu manželce a tá mu dokázala naplít na peroně nádraží před desítkami cestujících do obličeje, že už další peníze neměl. Nejsem kaprálem své manželce a ona není kaprálem mě. Je v naprostém pořádku, když i ona se stará o mě, tak jako já o ní. Víte slepice! Nepodcenují ženy a nechci být podceňován ani já. Nikdy bych nebyl otrokem ženy jen proto, že si večer lehne na záda a prokáže mě tu obrovskou milost. Kolik roku vy "dámy" jste byly vdané že mě chcete učit o povinosti úcty k ženám? Žádná žena si nezaslouží úctu jen proto že je žena. A zrovna tak jako mezi muži jsou příkladní mizerové, tak i mezi ženami. Kapišto? Nebráním a nezastávám se lumpu mužu, tak jako vy se bijete i za ženy vražedníce a tvrdíte že všechny ženy jsou světice zasluhující poníženou úctu každéhjo muže jen pro tu puklinu mezi stehny. Předstvte si a to je pro vás asi neuvěřitelné, že i v těch nevěstincích si vydělávají také ženy. Ty také zasluhují ústu všech mužu? A "nepracují" tak z lásky ani z idealismu, ale za peníze, neboť tak vydělají více, jak normální slušnou prácí. Nebo to už nejsou ženy? Mají přece mezi stehny to samé co vy, bojovníce za božství žen a poníženost mužu. Já považují muže kteří se žení po třicitce za hlupáky. Řikám, když se žení pošetilí mladik, tak o je v pořádku. Ale když se ženi už zralí muž po třicítce, tak je to vůl a zaslouží si aby se s ním jako s volem zacházelo. Myslím si že vám pořádně pěním krev, ale mě je to šumafuk. (Hanba mužum kterým žena vládne!) To neznáte?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 22:25:57)
Odpovědět
Mladá blažová, vy se sama zřejmě považujete za slušnou ženu. Co vás k tomu přesvědčení vede? Slušné, skutečné ženy nemůžou být dotčené mojím psaním. Slušných žen se vždy budu zastávat a takové jakou je třebas Eva nebo tá karkulka, tak těm bych doporučil rychlou cestu na koštětí do Pekla. O tom jsem-li dobrým nebo špatným manželem a tátou, tak o tom rozhoduje výlučně má manželka a mé děti. Nidy žádná feministická oslice považující své ohambí za nejkrásnější a nejcenější klenot a pro ten klenot bezmeznou úctu mužu. Těch "klenotu" jsem ve svém životě viděl dost a nad některými těmi "klenoty" jsem měl pocit ošklivosti. On totíž není ten "klenot jako klenot".
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(mladá blažková, 26.4.2011 4:46:35)
Odpovědět
Pane stilete,reagovala jsem nikoli na vás,nýbrž na paní Evu.Čtěte prosím příště pozorněji.
Děkuji.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 27.4.2011 1:48:33)
Odpovědět
Paní,omlovám se vám. Byl jsem v ráží nad těmi ženštinami a nedával pozor. Já vím že jsou také skutečné ženy a né čubky kalibru Evy, či Petry a Karkulky. A vy ženou jste.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 22:59:33)
Odpovědět
Obědvám ve 12. 00. V 17.50 si nalejí sklenku Burgundského a poté věčeřím. Vy jste jaksi cáknutá, když to považujete za divné. Zřejmě vám ještě nedošlo, že když je v Čechách poledné, takže nemusí být na celém světě. Nepochybně také máte ucpaných spoustu drátu v myslivně a to mě chcete poučovat a kárat?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(felix.julec, 25.4.2011 21:03:53)
Odpovědět
STILETE OBDIVUJI VÁS,ŽE JSTE VYDRŽEL TAK DLOUHO DISKUTOVAT S TOUTO SILNĚ ZAMINDRÁKOVANOU "MADAM"EVOU.Tipuji ji na věk asi 35-45 let,silně humanisticky vzdělanou nejlépe čtyři tituly před jménem a za jménem,bezdětná,nešťastně vdaná,nebo rozvedená/max. s jedním dítkem o které se jí starala maminka /která veškerý svůj čas v životě promarnila zbytečným studiem o ničem.Pro praktický život nepoužitelná.Zapšklá k mužskému pohlaví.Litoval bych muže,který by si něco takového uvázal na krk.Tento typ žen žije svým trápením a životem se chce protrápit.Není ji pomoci.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 22:15:20)
Odpovědět
Felixi, ona tá Eva je nesmírně starostlivá a pečlivá matka, když na své dítko kálí a věnuje celé dni na ukájení svého "ženství" na compu. Vůbec se nedivím, že ji manžel nakopal do značně vyvinutého pozadí a ona neovládá svou zášť vůči normálním mužum. V každém vidí lumpa. Opravdu nedokáží pochopit, že dospělé ženy si tak zakládají na té své puklině. To jsem pozoroval na holkách a klucích když jsem chodil do obecné školy. V pubertě to holky a kluky přešlo. Tyto samice zřejmě nikoliv.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Karkulka, 25.4.2011 21:06:16)
Odpovědět
Milý Stilete, Vaše manželka musí být ještě za života blahořečena, případně prohlášená za svatou, protože žít s talpvým zabedněncem musí být o nervy! Povinností chlapa je zplodit děti a jít plkat na net, že.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(felix.julec, 25.4.2011 21:41:02)
Odpovědět
KARKULKO chyťte se za ruce s pí.Evou a budete si náramně rozumět./Omlouvám se,že jsem vlezl do cizí diskuze./
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 22:07:37)
Odpovědět
Že jsem zabedněnec? Možná, ale vy Karkulko jste oslice a né žena. To obrovské množství rozvodu není vinou jen mužu, ale také takových oslic jakou ráčíte být vy. Škoda, převeliká škoda že jste v břichu toho vlka nezůstala. Co to bylo za lotra který toho vlka vykuchal a vás dostal zase na světlo boží? A ať vám to smrdí sebevíce, tak žádná ženština si nezaslouží úctu jen proto že je žena. Vy jste jen více samice jak ženy!
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 25.4.2011 23:34:49)
Odpovědět
Co vy důry po mužích ještě chcete? Aby vás nosili i na záchod a potom vám olízali vaší nečistotu? To považujete za pohoršlivé, že manželka se stará o mě a já o ní? Že spolu všechno děláme a spolu všude chodíme? Jste ale vy to hnusné frndy měsíce nemyté a prdama uzené. Vůbec se nedivím, že na vás muži dělají to, co se dělá do WC. Vy jste jen samice a né ženy! A ještě chcete se svou puklinou dělat ciráty. Fuj! Vůbec se nedivim, že jste rozvedené pokud jste byly vdané.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 26.4.2011 0:13:50)
Odpovědět
Srdečně Vás zdravím, Karkulko - zjišťuji, že tihleti katoličtí fundamentalisté, sotva s nimi někdo nesouhlasí, nedokážou nic, než jenom urážet, kritizovat, vymýšlet si a souhlasím s Vámi - jeho žena musí být světice, vydržet s takovým chlapem. To už jsem mu napsala, ale jemu to nedošlo. Ostatně myslím si, že žádnou nemá (která by s ním vydržela?) a že mu hrabe a že je zbytečné se těmto zavilým osobám jakkoli věnovat (kdyby ovšem neškodili!) - na druhé straně jedině takto ukážou všem, CO jsou zač. Odhalí tak svou pravou "křesťankou" tvář. Přeji Vám dobrou noc nebo dnešní krásný den.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 26.4.2011 2:46:40)
Odpovědět
Vy toho tak víte. To že jste se manželovi zhnusily, pokud jste byly vdané vůbec neznaméná že žena muže mit svého manžela ráda u její manžell ji. Vy čubky, jak dlouho jste byly vdané že si dovolujete soudit mě? A proč od vás manžel utekl? To je podle vás hanebné, že žena má ráda mě a nevyžaduje ode mně abych byl jejím otrokem? Pořád je ještě spousta žen, které nejsou blbé samice zahleděné do své chcapky. Mnohdy vyžadaduje od muže převeliké sebezapření, aby muž splnil takové ženě jaké jste vy svou mužskou povinost. Třeba měl co dělat aby se nepoblel když z vás slezl. Rosudek nade mnou nechte mé ženě, vy štětky. Víte kdy se z muže stane lev? To když má na ocase takové štětky jaké jste vy Eva a a ji podobné.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stielt, 26.4.2011 3:01:49)
Odpovědět
Abych to ukončil. Vy pízdy, mohly by jste mě konečně prozradit, jak vy si představujete správného muže a co od něj vůbec chcete? Co od něj očekáváte a požadujete? Co je to podle vás štěstí? Z vašeho hýkání to to nejde vyčíst. A také co považujete z mích řečí za tak ničemné? Evo vy tak jako tá Petra jste pízda že to až hvízdá a to tak silně že je to z Čech slyšet přes Antlantik. Žena neni víc jak muž a muž není víc jak žena. I žen musí mít stejné pochopení pro muže jak muži pro ženy. Co vám na tom smrdí? Snad tá vaše nemytá .... ! Proč se nedokážete podívat pravdě do očí?
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Eva, 26.4.2011 19:18:45)
Odpovědět
Vskutku ukázkový slovník fundamentálního katolíka! Pak se nedivte, že tato země je nejvíce ateistickou v Evropě.
Re: Katolická církev nepřítelem žen? Příkazem jen dvě možnosti!
(Stilet, 26.4.2011 14:08:14)
Odpovědět
Oslice Karkulko jsem už starý pán a už třináctý rok v důchodu. Mám už devět vnoučat a také už i pravnoučata. Nemáme s manželkou nic na prácí a na rozdíl od vás plkáním na compu si můžu na vás a té Evy dovolit si krátit čas. Vy máte pracovat a né slintat na Intrenetu. Točit se kolem děti v domácnosti a nebo v zaměstnání. I vy jako tá Eva máte místo velkého mozku malý a místo malého kozí bobek. Tá starostlivá a opracovitá matička Eva, která tak pečuje o své dítko slintala na compudeste hodin. Uvařila svému dítku? Takové důry mě budou soudit a kydat na mě své smrady.
Re: Katolická církev nepřítelem žen?
(sykotom, 26.4.2011 23:42:17)
Odpovědět
Ahoj,
na túto tému som zachytil nasledovný text:
http://katkryptolog.blogspot.com/2011/02/mytus-o-zene-bez-duse.html

S pozdravom