reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý

Autor: odjinud | Publikováno: 4.4.2011 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor prezidenta republiky pro chilský deník El Mercurio

EM: Pane prezidente, jaký je hlavní cíl Vaší cesty do Latinské Ameriky a specificky do Chile? Jaká je česká politika vůči tomuto kontinentu a jak se může porovnávat s tou, kterou uplatňujete vůči Africe nebo Východu?

VK: Hlavním cílem mé osmidenní cesty je pokus přispět k rozvoji vztahů České republiky s Latinskou Amerikou a s její jižní částí zejména. Byl bych rád, kdyby byla moje cesta i v Chile považována za signál, že nás tento region zajímá. Specifickou politiku vůči kontinentům však u nás nemáme. Chceme přátelské vztahy, chceme vzájemný respekt, chceme oboustrannou otevřenost, ale chceme se i něco naučit.

Která oblast je, podle Vašeho mínění, nejpřednostnější pro zintenzivnění Vaší spolupráce s Chile a Chile s Vaší zemí?

V minulosti určitě byl a i v budoucnosti být musí základ ve vztazích hospodářských. I proto sebou vezu podnikatelskou misi. V minulosti jsme u Vás vidět byli, je třeba na to navázat.

Cestovní ruch Chilanů do Vaší země trvale stoupá. V jakém směru by se mohly zlepšit vzájemné turistické výměny a kulturní spolupráce, zvláště v oblasti univerzitní?

Pohyb turistů v obou směrech obvykle zvyšuje informovanost, a proto po turistech přicházejí byznysmeni, studenti, akademici, umělci. Snad nám nesmyslný boj s neexistujícím globálním oteplováním nezakáže nebo neznemožní leteckou dopravu, kterou při vzdálenosti mezi Chile a Českou republikou potřebujeme.

Česká republika převezme v příštím roce vedení Visegrádu. Považujete to za příležitost k dosažení lepšího porozumění s Latinskou Amerikou nebo některou z jejich zemí buď  společně nebo jednotlivě?

Visegrádská čtyřka je přátelské, konzultativní uskupení středoevropských zemí, bez jakéhokoli institucionálního zázemí (nemá ani jednoho zaměstnance), které žádnou politiku vůči zbytku světa nemá. Mluvíme tam o vzájemné přeshraniční spolupráci, o bilaterálních vztazích a o eventuální (ne časté) shodě názorů na věci v EU.

Obává se Česká republika současné situace v arabských zemích? Váš postoj vůči Libyi byl velmi jasný, ale jaké mínění si zaslouží chování mezinárodního společenství a zvláště EU v této záležitosti?

Z vlastní zkušenosti z období po pádu komunismu víme, že se revoluce (demokracie, dobré chování, dobro) nedá exportovat či dosazovat zvenku. Musí vzniknout samo, doma. Protože tam nic takového nevidím, jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý a na summitu EU v Bruselu dne 11. března jsem byl proti. EU jednoznačný postoj nemá a díky výrazně odlišným zájmům jeho 27 členských zemí shodný postoj ani mít nemůže.

Ostatně, Váš názor na EU nebyl vždy příznivý. Česká republika se například ještě nepřipojila k měnovému systému euro. Přetrvávají u Vás výhrady vůči EU a které z nich?

Tuto otázku nelze odpovědět v novinovém rozhovoru. Promluvím o tom i v Chile, na liberálním institutu Liberta y Desarrollo v projevu, který má název: „Evropská integrace: model k následování?“ Já bych tento model Latinské Americe nedoporučoval. Můj názor ve zkratce zní takto: integrace v Evropě ano, unifikace ne; intergovernmentalismus v Evropě ano, supranacionalismus ne; demokracie v Evropě ano, postdemokracie ne.

Myslíte si, že krize, která zasáhla světové ekonomiky, v Evropě a konkrétně v České republice ještě trvá? Jaké dopady měla na Vaši zemi? Víme, že u Vás existují návrhy na daňové, pracovně-právní a sociální reformy. Jaké je zaměření těchto reforem?

Česká republika žádnou finanční krizi naštěstí neměla, do dnešního dne jsme do bankovního a finančního sektoru nedali ani korunu. Nebyl pro to žádný důvod. Vzhledem k silné ekonomické závislosti mimořádně otevřené České republiky na západní Evropě jsme si však ekonomický pokles (o 4%) odtud v roce 2009 dovezli. V roce 2010 už však nastal ekonomický růst ve výši 2,5% a podobný růst očekáváme i letos. Na Latinskou Ameriku by to bylo málo, na Evropu je to slušné.

Slovo reforma má u nás dva významy. My jsme si toto slovo „vyplýtvali“ na radikální systémovou změnu po pádu komunismu. Proto s ním šetříme, resp. já bych šetřil. Teď už u nás jde o normální „evropské“ parciální reformy, které pouze mění parametry systému, nikoli systém jako takový.

Přetrvávají Vaše pochyby ohledně teorií o klimatických změnách?

Já o nich nemám pochyby, já jsem přesvědčen, že jsou mylné. Jsem ale rád alespoň z toho, že o nich začínají mít pochyby i ti, kteří propagandě klimatických alarmistů v minulém desetiletí naivně uvěřili. Moje kniha „Modrá, nikoli zelená planeta“ (Planeta Azul, no verde) byla v posledních letech vydána na různých místech světa již v 17 jazycích a jsem rád, že i ve španělštině. V ní jsem své názory na toto téma vyjádřil velmi jasně.

Uznáváte shody v počínání Vaší vlády a vlády prezidenta Piňery a jaký názor si toto zaslouží? Které aspekty Vašeho jednání by byly využitelné k prohloubení vzájemných vztahů mezi oběma zeměmi?

U nás i u Vás teď vládne pravice a to obě naše země (ale i oba naše kontinenty) určitě potřebují. S prezidentem Piňerou jsem se setkal loni dvakrát (v Madridu a New Yorku) a mám pocit, že jsou si naše názory blízké. Přeji mu v jeho politice úspěch.

El Mercurio, 3. dubna 2011

Překlad ze španělštiny.

reklama
1847 čtenářů | 36 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Brabec, 4.4.2011 8:17:11)
Odpovědět
To říkáte , pane presidente, moc kulantně. Tady je třeba říci, že jste vrchním velitelem armády ČR ! To, že se přes NATO montujeme do této války bude mít nedozírné následky pro naši zemi. Budou nám sem hnát uprchlíky z Afriky ! Kvůli skřetovi Sarkozymu - co je nám do bývalých koloniím Francie ? Je to hnus a odporné - nemáme tam co dělat a Vy, jako vrchní velitel máte moc i pravomoci tohle zarazit !!!!!!! Nebo to zase necháte na tom Rakušákovi Schwanzmbergovi ? Celé to na mě dělá dojem, jakoby Libyjci byli nějací králíci a ne lidé.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 4.4.2011 8:33:49)
Odpovědět
chtěl bych vás upozornit že tam za a/ nejsme, zato je tam celá řada jin. zemí co není v NATO jako třeba Kater, Saudská Arabie, Arabské Emiráty či švédsko a aktivně bombardují.
b/ jestli jste si nevšiml jsem velmi chudá středoevropská země která není cílem středomořských uprchlíků jak pro chudobu tak pro polohu.

Pan prezident pro změnu zase OMYL, tyto revoluce jsou vnitřní a zmítají prakticky celým arabským světem, zatímco v Egyptě Tunisu diktátoři odstoupili a nátlak lidu, Kadáfí namísto toho začal zatýkat a popravovat.
Na seznamu lidí k popravě je přez 500 000 lidí.
Po dezerci části armády a policie naverboval z čadu žoldáky /12 000/ proti vlastnímu národu.
Rozpačitost Klause z toho jeho omylu je podobná jako z jeho mnoha dalších omylů, už jsme si zvykli že pan prezident se téměř vždy mýlí, je tím proslavený.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Benno, 4.4.2011 9:38:49)
Odpovědět
Václav Klaus je proslavený tím, že se ve vážných věcech jen málokdy mýlí.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Mark, 4.4.2011 14:01:09)
Odpovědět
Jméno Klausovo budiž pochváleno, ámen. Co kdybych místo chybějící vedoucí úlohy strany modré dali do ústavy ČR "Klauzuli" o neomylnosti prezidenta ?
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(nela tenka, 4.4.2011 12:00:58)
Odpovědět
Prosím definujte pojem velmi chudá země Česko 2011. A pak tu svoji definici jděte přečíst do většiny států Asie a Afriky a Jižní Ameriky Ruska, bulharska, Rumunska apod.. Asi se už nevrátíte, utlučou vás, nebo možná vyhrajete nějakou komickou estrádu ,tak pozdrav Pánbůh.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 5.4.2011 10:15:09)
Odpovědět
rád, je chudá v rámci EU a definice, třeba životní úroveň obyvatel ?

44% lidí v čr uvedlo že jim nestačí mzda v měsíci, 62% že neušetří z výplaty ani korunu.

máme 600 000 nezaměstnaných a rekordní počty bankrotů i insolvenčních řízení.

Jenom pro porovnání, v sousedním Německo - to je země naopak bohatá
10% lidí nevyjde se mzdou, 20% neušetří ani euro měsíčně a průměrná mzda je 4x vyšší nežli v čr.

Snadnou ukázkou chudoby je nezájem imigrantů o náš stát, i lidé z východu berou chudé česko jenom jako přestupní stanici na západ.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Hardy, 6.4.2011 17:50:42)
Odpovědět
Česko je mezi 25-30 nejbohatšími zeměmi světa,/na osobu/, jsme na tom mnohem lépe než 3/4 chudšího světa.
S německem bych to nepoměřoval, to je premiant, ale spíše s průměrem EU, a to na tom nejsme vůbec zle, a jestli po nás netouží přistěhovalci, nebo problematičtí přistěhovalci, je jen dobře.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 6.4.2011 20:13:30)
Odpovědět
v EU je 27 zemí bohatších, mim EU je bohatší dle HDP na hlavu např.

Norsko, švýcarsko
USA, Kanada, Japonsko, Austrálie, Nový zéland, Taiwan, Katar, Arabské emiráty atd.


dle parity kupní síly na hlavu patří aktuálně čr 40+42. místo nasvětě

v roce 1920 jsme byli v rámci HND nasvětě 7.


22 let po revoluci je třeba si přiznat že na světovou špičku nemáme, nevrátili jsme se na ni a ani se to už nestane.
Ze západní Evropy jsme se dostali jenom nepatrně před Portugalsko a předstihlo nás Slovinsko z východní Evropy.

čili z 25 zemí EU jsme předstihůli nepatrně jedinou tu nejchudší, co nemá žádný průmysl a živoří z turismy, na krachující řecko jsme si nesáhli.
navíc se na nás mohutně už 7 roků dotahuje slovensko.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Hardy, 6.4.2011 22:15:44)
Odpovědět
Nojo, za to můžeme také poděkovat soudruhům nebo soukmenovcům nacistům a soudruhům komunistům. Ti nám tu to prohospodařili během skoro 50ti let. Že teď chytáme "hospodářsky" kočku za ocas a to dost pozdě, je jasné..
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(nobody, 4.4.2011 9:01:44)
Odpovědět
Ich auch. Francouzsko-maďarsky mluvící povstalci.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(hnědka, 4.4.2011 9:51:49)
Odpovědět
Co se týče Libye s panem prezidentem nesouhlasím. Zde se nejedná o instalaci demokracie zvenčí, ale o pomoc libyským občanům, kteří se rozhodli tu demokracii instalovat zevnitř, ale krutý diktátor se jim v tom snaží zabránit všemi prostředky (včetně najímání zahraničních žoldáků - a to nejen běžných vojáků, ale i zkušených pilotů a sniperů). Což se je zásadní rozdíl mezi Libyí a třeba Irákem. Se vším ostatním v rozhovoru ale souhlas.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Jeeves, 4.4.2011 12:00:45)
Odpovědět
Proboha, kde berete přesvědčení, že povstalci chtějí demokracii? Možná, že to účelově vypráví nějakým naivům, aby získali pomoc zvenčí. Ale v muslimské zemi nic jiného, než diktatura být nemůže! Ověřeno praxí!
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(hnědka, 4.4.2011 12:35:53)
Odpovědět
I kdyby nechtěli demokracii, tak po odchodu Kadáfího si můžou dosadit jaký režim chtějí a nikdo jim v tom nebude moci zabránit. Téměr cokoli je ale lepší než ultralevicový masový vrah Kadáfí.

A že v muslimské zemí nemůže být demokracie? Turecko. A i kdyby nebylo Turecka, tak neexistence něčeho neznamená nemožnost existence toho něčeho.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 5.4.2011 18:45:35)
Odpovědět
V kontextu těchto dalších fatálních omylů prezidenta Klause, o dosazování demokracie zvenčí.. mě napadá jediné.

Po doprezidentování tohoto tupého trdla Klause, a to již 2. chlupáka v pořadí na našem hradě po revoluci, by opravdu měli hlavu státu volit občané.

Ze všech diskuzí je patrné že obě prezidentská postkomunistická trdla Havel i Klaus pobíají jen velmi chabou úctu občanů, přičemž Klaus je člověkeme kteráho demokratický svět vnímá jako iditiota.
nemůže být pochyb otom, že ani Havel není žádným geniem, narozdíl od Klause se aspoň občas v něčem nezmýlil.

Další prezident už musí být člověk, který naváže na silné a uznávané prezidenty naší historie-tím byl v podstatě jenom Masaryk.

Dost už buzerantů, kurevníků, hlupáků na pražském hradě, noví muž musí mít alespoň základy morálky a měl by hájit našěe a ne ruské zájmy v republice i unii.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Václav, 4.4.2011 12:06:23)
Odpovědět
Já jsem zas rozpačitý z názoru pana presidenta na mezinárodní akci pod vedením NATA v Libyi, které se i my účastníme se souhlasem vrchního velitele naší armády Václav Klause. Je to rozhodně rozporuplný postoj. Buď jsme v NATU a držíme basu anebo tam nemáme co dělat. Rád bych věděl, jak bychom jako stále některými nejvyššími politicky proklamovaný "suverénní národní stát", obstáli proti jakémukoliv nátlaku politickému, hospodářskému a vojenskému ze zahraničí.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Stallker, 4.4.2011 12:57:08)
Odpovědět
Loajalita vůči severoatlantické alianci je jedna věc. Samotná podstata existence NATO, je bohužel v tomto případě úplně jinde a někdo na to asi docela zapomněl. NATO bylo založeno a my jsme do něj vstoupili, jako do obranné organizace, která sdružuje státy za účelem společné obranné politiky proti případnému vnějšímu nepříteli. Co z toho je současné bombardování Libye? Jsem pravicově smýšlející člověk, Kaddáfího nemusím a nikdy jsem nemusel. Pravdou ale bohužel je, že Libye se díky ziskům z ropy měla v posledních letech velmi dobře a lidi si tam neměli vůbec na co stěžovat. A postupně, jak přicházejí různé informace, to vypadá tak, že ti obyčejní lidi, mezi rebelujícími zas až tak moc nejsou… Proč asi? Zase mi z toho jen tak mezi řádky vychází, že si někdo mocný dělá zálusk na libyjskou ropu a z toho plynoucí bohatství, které bylo dosud mimo jiné v hojné míře socialisticky přerozdělováno i obyčejným libyjcům. A ten někdo mocný se neštítí použít jakékoliv prostředky. Od vymývání mozků vlastních lidí, přes financování povstání, až po bombardování cizího území. Klaus má opět pravdu…
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Niky, 4.4.2011 14:18:25)
Odpovědět
Souhlas Stalkere.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(felix.julec, 4.4.2011 21:05:38)
Odpovědět
STALKERE nejsem schopen v rychlosti porovnat jestli máš celou pravdu,ale kus pravdy zcela určitě.Volako tak to naozaj vyzerá.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Šoumen, 4.4.2011 20:18:43)
Odpovědět
Pane Václave, NATO je zkratka a ta se neskloňuje.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Václav, 6.4.2011 15:21:17)
Odpovědět
Děkuji za upozornění.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 4.4.2011 23:11:42)
Odpovědět
Nemci jsou take NATO a Angela z akce vycouvala za 4 dny a letadla a lode stahla domu a zadna ucast Nemecka se nekona!
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 6.4.2011 12:17:46)
Odpovědět
Angela posílila kontingent v Afgánistánu, aktuálně ho posiluje aby uvolnila ruce britům.

Poskytla spojencům 1x avacs letou, 6 bezpilotních letounů průzkumu a 2 tankovací airbusy.

Dále amwričanům uvolnila 2 letecké základny v Německu.



P.S.
Po redukci Britské armády, které ted probíhá se stane Německo nejsilnější vojenskou velmocí EU a 4. státem světa co do výše vojenského rozpočtu.
Německé letectvo má dnes k dispozici:
190 stíhacích bombarderů Tornado
35 antiradarových letounů Tornádo
47 stíhaček eurofighter Typhoon-pro vzdušný boj
170 nákladních airbusů a Boingů
87 tréningových strojů, s možností montáže zbraní a použití v boji v případě potřeby SAAB
7 tankovacích letounů Airbus
3 letouny AVACS

25 bezpilotních průzkumných letounů
75 bojových bezpilotních letounů

dále pak
174 bojových helikopter eurocopter Tiger
85 transportních helikopter
130 lehkých útočných helikopter Migre

Německo má 32 vlastních leteckých základen, všechny na svém území, dále pak 4 základny NATO a 2 čistě americké.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 4.4.2011 18:43:15)
Odpovědět
Proc Lybia???
Zjistilo se, ze povstalci proti kadafove armade s lehkyma zbranema nemaji sanci. Byly dohady je vyzbrojit, ale hacek je ze v Libyi jiz operuji organizatori z islamskeho bratrstva spicky z Hamas, Hezbaola,A nejvice z Pakistanu organizatori z Al-Kajda, ktera ma nejvetsi chut na olej, ktery by jim financoval jejich odnoze teroristickych organiozaci, ktere prakticky operuji po celem svete, Rusko nevyjimaje.
Bez okupace armadama NATO se ocekava dlouha obcanska valka v Libyi. Otazku je nutne polozit, jestli NATO je schopno dat dohromady okupacni vojska. Americane dnes rano oznamili, ze byli pozadani zustat jeste jeden den. (lety a bombardovani cilu).
Americka verejnost a i kongres jsou rozcileny a nechteji treti valku s islamskou zemi a Obama se snazi z Libye vycouvat jek nejdrive muze.
Na zklade techto informaci, mam nazor, ze Klaus ma asi pravdu!
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 4.4.2011 18:46:07)
Odpovědět
Omlouvam se, nadpis mam blbe, "Proc Libya"
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(frantisek zajicek, 4.4.2011 19:29:48)
Odpovědět
Naprosty nesmysl,demokracie se primo MUSI dosadit z venku.Jak na to?Jelikoz nase ministerstvo obrany brani pouze sva koryta a ruce ma svazany ruznymi aferami,dovolil jsem si pripravit pro neohrozenou armadu Ceske Republiky detailni postup strategicky vedene operace.Na ci stranu se ma nase armada pridat?Samozrejme na stranu viteze.Az dojde k hlavnimu a rozhodujicimu stretnuti,pockame nekde za poradne hustym lesem.Az by bylo naprosto jasne,ktera strana prohrala,vybehla by z tohoto lesa rota ceskych Josefu Svejku a zacala by s velkym krikem do mrtvych kopat.Ceska vykutalena media by napsala,ze to bylo vitezstvi proti nekolikanasobne presile a ze nepritel disponoval chemickymi zbranemi hromadneho niceni.Co na tom,ze by se zadne chemicke zbrane nenasly,to by nebylo v historii poprve.Take na vaznost situace bych nechal nad bojistem preletet posledni dva bojeschopne Grippeny a objel bych to dokola nejakym tim predrazenym Pandurem.At cely svet vidi statecnost Ceskych Svejku.A co by nasledovalo dale?Privatizace vseho cenneho pod patronaci V.Klause a V.Kozeneho,zrizeni objektivniho media Libyenova pod vedenim p.Zelezneho,celovecerni film s V.Havlem "Prisel,videl,zvitezil,odesel a nechal to zaplatit koncesionarum"a to dalsi uz dopodrobna znate,vas milovany FZ
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Šoumen, 4.4.2011 20:22:24)
Odpovědět
Dobře Zajíčku, tak by to asi dopadlo.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 5.4.2011 2:50:47)
Odpovědět
Pro vasi zajimavost, Amici do 48.hodin v Libyi take konci! Proto chytri Cesi ani nevyjizdeli!

The US military on Monday withdrew its fighter jets from the international air campaign in Libya, officials said, after NATO asked Washington to keep up bombing raids for another 48 hours.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 5.4.2011 17:43:25)
Odpovědět
Jasně, končí co d bombardování a bude nahrazena evropskými a dalšími z NATO.

I nadále bude jako záložní sila ve středomoří pro případ zásahu, primárně se ale vrací k Iránské kontrole.

Velení od USA přebralo NATO.
Mimo NATo se zapojí i Katar, UAE, Saudové, švédi či rakušané.


Klausovi z jeho omylu byly jenom teplé zapařené koule v kaťatech a tupý rozpačitý pohled :-)
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 5.4.2011 18:47:01)
Odpovědět
Ve skutecnosti Amikum dosly penize, dokonce hrozi ze v patek zastavi federalni vlada a urednici se poslou domu = zastaveni funkce federalnich organu. Penize dale dostanou penzisti a armada jinak ostatni nebudou pracovat. jednou obletnout severni cast Libye stojom 100 000 $$ - tankuji za letu.
A za druhe verejnost jiz nechce treti valku v muslimskych zemich, kdyz doma nejsou penize pro ucitele!
A za treti Obama oznamil, ze se uchazi o druhy termin na prezidenta a anti - Bush a anti valecni obcane byly jeho nejvetsi volici a zastanci. Libye je jeho "horka brambora", kterou rychle hodil do Evropy! Sliboval, kdyz bude zvolen prezidentem ze v Iraku a Afganistanu skonci a Quantanamo zavre a nic z toho se nestalo!
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 6.4.2011 12:07:49)
Odpovědět
To já vím Josefe, Vaše ekonomika je na lopatkách, americký kapitalismus zcela selhal a to kvůli odsunu výroby do asie a realitní+technologické bublině.

USA se dnes nachází v podobném stavu jako Portugalsko, sražení ratingu se očekává každým dnem, američané nemají prostředky na refinancování dluhopisových setů, od půlky května jsou bez státních prostředků.

Zatímco EU Německo řecko i Irsko má z čeho sanovat, vy ne.

Jenom připomenu holý fak:

dluhy

EU průměr 87%
Japonsko 227%
USA 440%

k HDP v březnu 2011

USA se opět blíží bankrotu státních financí a u Japonsko ho lze předpokládat též.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 6.4.2011 14:19:43)
Odpovědět
Prave opak je pravdou! Amerika selhava pro nedostatek kapitalizmu! Je nepripustne, aby vladni urednici ridili puvodne soukrome, nebo akciove spolecnosti, jako GM, nebo GE a dalsi a urcovali vyherce ekonomicke souteze!
Cisla mas take blbe, a co se tyce dluhu USA proti dluhum jiz zacly bojovat!
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(C, 6.4.2011 14:20:49)
Odpovědět
Japonský kapitalismus se ale podobá tomu evropskému mnohem více než tomu americkému, jak si to vysvětlujete?
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Josef, 6.4.2011 15:29:10)
Odpovědět
Neznam podstatu japonske ekonomiky, pouze mohu poukazat na soucasny americky problem a tim je prezident a vedeni dem strany!

http://neviditelnypes.lidovky.cz/usa-jak-obama-premysli-06l-/p_zahranici.asp?c=A110404_171447_p_zahranici_wag
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 6.4.2011 20:20:14)
Odpovědět
vysvětlím..
Japonsko není západ, nevzešlo z Evropy, je úzce socialistické, má velmi silně chráněný trh a mnoho regulací skutečně vyšších než samotná EU - o níž se tvrdí že je přeregulovaná :-)

před 20 lety se zastavil vysoký růst Japonska a země se dostala na pomyslný vrchol, podobně jako USA před nějakými 15 lety..
Američané to začali řešit hrubým dotiskem dolaru a dluhy, Japonci pak jenom těmi dluhy neboť jejich jen by nikomu neudali..

stát začal na dluh budovat velké projekty aby zajistil zaměstnanost a růst.. uměle a nadluh

v březnu tak dosáhl Japonský dluh téměř 227% což je téměř 3,5x vyšší zadlužení k poměru dluhu německého

závěr, nejméně zadlužená je EU a má také největší potenciál se dostat z krize i díky nesmírně výkonému Německu.

Václav Klaus se opět hluboce zmýlil když řekl, že EU bude i dále zaostávat, ano bude a to v předluženosti před Japonskem a USA pane OMYLE.
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Karel Pohan, 5.4.2011 1:57:33)
Odpovědět
Pan profesor se nam zase rozpovidal!! Nedockave si tam nacpal sve nazory na globalni oteplovani i pod otazkou o uplne jinych vecech (cestovni ruch). Ale to osloveni prvni damy na slavnostni veceri "vážená paní Piněrová" stoji teda za to!! Pani Cecilia Morel Montes, jakoz i kazda vdana zena v Jiz. Americe neprejimaji snatkem manzelovo prijmeni a ponechavaji si puvodni prijmeni az do smrti!!!!!!!
Re: Klaus: Demokracie se nemá dosazovat z venku. Jsem z mezinárodní intervence v Libyi velmi rozpačitý
(Dan, 5.4.2011 17:47:30)
Odpovědět
Klaus je hlupák, takto ho vnímá celý západ, nesmírně pracovitý a snaživý pilníček, který svuje slabé íqéé dohání pracovistostí, je celý život provázený omyly :-)

Dokáže napsat i 6 knih za rok, ale neprodává se žádná, přesto že je všude propaguje a reklamu mu dotuje po celém světě Lukoil a Gazprom, mohutné a drahé kampaně na různých světových univerzitách nepřinesli prakticky žádnou odezvu.

Klausova díla napsaná horkou jehlou jsou megapropadáky, jako celý jeho profesní život.