reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jak Evropská unie likviduje životní prostředí

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 25.4.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Tohle naštve milovníky mořských ryb. Jejich počet v Česku zdravě roste a hlásí se k nim v poslední době už i populární učitel esoterických věd, buddhista a donedávna přísný vegetarián Milan Calábek. Pevné lidské zdraví, zjistil nedávno, potřebuje mastné kyseliny Omega-3, které se jinak než z mořských ryb nezískají. Co nás tedy všechny milovníky mořských ryb naštve, je to, že v době, kdy na celé planetě mořských ryb ubývá, se obrovská kvanta ulovených ryb v Evropě pořád házejí mrtvá zpět do moře.

Ví se o tom už řadu let, leckdo už proti tomu protestoval, ale letos v lednu to nejnovější britská sondáž potvrdila znovu. Viníkem nejsou rybáři, nýbrž inspektoři rybolovné politiky EU, kteří to rybářům nařizují pod hrozbou pokuty za překročení evropských rybolovných kvót. Čili maximálního množství toho či onoho druhu ryb, jaké smějí rybáři té či oné země v tom či onom období vyložit na břeh.

Absurdní přitom je, že kvóty byly původně vymyšleny na to, aby evropská moře chránily před vyrybněním, ale v praxi je urychlují. Dodržování kvót je neproveditelné prostě proto, že žádná rybářská loď nemůže vědět, kolik ryb toho či onoho druhu už jiné rybářské lodě na břeh přivezly a tím národní kvótu splnily. Takto byli v minulém roce britští rybáři donuceni vyházet téměř polovinu svých úlovků zpět do moře. V celém Severním moři se ročně zahazuje téměř milion tun ulovených ryb.

Britský televizní dokument vysílaný v lednu sledoval, jak jedna rybářská loď před příjezdem do přístavu vyhazuje zpět do moře z půldenního úlovku šest set kilo ryb. „A nejsou to jen nějaké nedorostlé nebo poškozené, vyhazuje se koš po koši prvotřídních tresek,“ vyprávěl komentář. „Mohli jsme jimi nakrmit dva tisíce lidí.“ Místo nich museli rybáři, aby se uživili, vyjet zpět na moře lovit jiné druhy ryb, jejichž kvóta překročena nebyla. Jenže než je přivezou na břeh, opět nebudou vědět, zda kvóty už nedoplnily nějaké jiné lodě a zda nebudou muset další svůj úlovek házet do moře. V uplynulém desetiletí britští rybáři vyházeli podle vládních statistik 4,8 milionů kusů tresek, 3,9 milionů haddocků, 4,9 milionů platýsů, třičtvrtě milionu mořských jazyků a 17 milionů mořských bělic (merlanů).

A my rybí labužníci se pak divíme, že jsou mořské ryby tak drahé. Jednoho dne se divit přestaneme, až nebudou žádné. Evropská moře jsou na tom dnes už tak špatně, že mnozí evropští rybáři raději jezdí porušovat mezinárodní zákony a mořské hranice a vyrybňovat okolí západní Afriky. Polovinu jich zase před příjezdem k evropským břehům budou muset vyházet, jestliže je už v kvótách někdo jiný předehnal.

Před pár měsíci se za nás všechny naštval mediálně proslulý anglický kuchař Hugh Fearnley Whittingstall, který na rybářských televizních dokumentech spolupracoval a založil internetovou protestní kampaň žádající EU o zrušení nesmyslných kvót a rybích masakrů. Do poloviny února na ní měl 650.000 podpisů. Mezi naštvanými podepsanými je většina britských kuchařských celebrit, podnikatel Sir Richard Branson, anglický komik Stephen Fry, TV moderátor Jeremy Paxman a autor tohoto sloupku.

Jestli jste se taky naštvali, najdete to na www.fishfight.net.

Vyšlo v MFDnes

reklama
1471 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Kalous, 25.4.2011 5:31:28)
Odpovědět
Výborný článek. To promrhání ulovených ryb a jejich vyhození do moře v důsledku špatného zákona je pro zelené zločince typické. Ale zase by bylo správné nedisciplinované rybáře kteří kvoty úmyslně porušují trestat sebráním lincencí nebo i zabavením lodi.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Niky, 25.4.2011 10:32:14)
Odpovědět
Kalousi vaši kamarádi na levici,Schwarzenberg,Kalousek.Bursík,Liška,Havel a další levicový eurohujeři toto svinstvo podporovali a podporují! Když Schwarzenberg kandidoval do senátu za zelené,tak mu jeden novinář položil otázku,proč kandiduje za zelené? Schwarzenberg odpověděl:protože se plně ztotožnuji s jejich programem!
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Kalous, 25.4.2011 12:40:11)
Odpovědět
Jste Niky nenapravitelný ignorant - zelení v ČR byli a jsou na rozdíl od evropských zelených (levice ale spíše anarchistická) pravice - Bursík, Biomasa, Liška - typičtí pravičáci. Od kdy je třeba šlechta levice (Schwarzenberk)? Asi nepoznáte pravou ruku od levé.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(vizír, 25.4.2011 15:03:02)
Odpovědět
Šlechta jsou fašisti a kolektivisti protože feudalismus je fašistický a kolektivistický , proto je šlechta levice.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Kalous, 26.4.2011 3:31:42)
Odpovědět
Jo vizíre - máte pravdu, já jsem si nevšiml že skoro každý šlechtic byl a nebo je komunista, vyjímečně socan. A že s chutí rozdali svůj majetek chudině. Také že se na hradech a zámcích povinně vyučoval marxismus leninismus.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Fiter, 25.4.2011 6:52:36)
Odpovědět
Ta evropská komise,kdo to je? Kdo je volil?Koho zastupují? Kdy už lidé záp.Evropy pochopí,že se musí sjednotit a ty sprosté halamy v Bruselu zrušit.Ty hovadiny které z těch debilů lezou už jsou do nebe volající.Vždyť se musí udělat špatně každému kdo má možnost uvidět Rumpála,marxistu Barrosa a nebo velkokněžnu Aštonovnu.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Otto, 25.4.2011 7:30:01)
Odpovědět
Není mi jasné od koho ti co v EU rozhodují získali mandát a jaká je demokratická cesta tyto lididi odstranit?
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Kalous, 25.4.2011 9:50:30)
Odpovědět
Jeden ze zakladatelů EU kdysi prohlásil, že kdyby se mělo postupovat demokraticky, EU by nikdy nevznikla. Nedemokratičnost a byrokracie je základní metoda EU. Proto by měla být přeměněna na svazek účelně spolupracujících států, plně zodpovědných každý za své hospodaření (např. Řecko pokud by nebylo v EU, určitě by tak nerozhazovalo - předpokládalo dopředu, že to za ně eurozona zatáhne)
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Evropan Jirka, 25.4.2011 9:58:32)
Odpovědět
Specialistou na vedlejší účinky regulací, které nakonec zcela vyruší zamýšlený regulátorův cíl, je prof. Sam Pelzman z Chicaga (ekonomové budou znát pojem Pelzmanův efekt).
Na libinst.cz je jeho přednáška, proslovená při přebírání Výroční ceny Liberálního institutu. Chtělo by to vytvořit nějakou smyčku a všem těmhle euroregulátorským bláznům ji pouštět od rána do večera.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(frantisek zajicek, 25.4.2011 10:14:17)
Odpovědět
Tam jde jednoznacne o spatne nastavene zakony.Urednici z EU kontroluji pocet vylozenych ryb na pevninu,na ktery je jasne stanovena kvota.Pokud dovolite rybarum vylozit jakekoli kvantum ryb s tim,ze jsou mrtve,ztrati omezeni kvant smysl.Tady jde totiz v prvni rade opet o penize.U nas je to jinak.Pominu-li prumyslove rybareni musi rybar mit chycenou rybu pripravenu zivou!!!pro pripadnou kontrolu ze strany kontrolniho organu(porybny)po celou dobu,nez opusti dany revir.Takze staci zakony o rybolovu patricne upravit.Jinak bych opet nehazel vse na uredniky EU.Nejvetsi drancovani a vybijeni morskych ryb se deje ze strany Japonska.Taky uspesne obchazeji zakony,kdy tvrdi,ze ryby lovi pro vedecke ucely a v tomto pripade se na ne nevztahuje zadna kvota.Dale jsem videl dokument lovu jeseteru v Rusku,kde rybari patricne posileni vodkou z ryby pouze vyzdimali jikry(zlaty kaviar)a rybu zivou hodili na hromadu a nechali zhnit...v zemi,kde 30% lidi trpi nedostatkem potravin a kde zitra znamena vcera...Pro Fitera a Otto nade mnou.Pokud jste volili,smerujte sve dotazy na vaseho poslance,ten at je dale smeruje na vladu,ta by mela doporucit nasim 22 slusne placenym turistum-zastupcum v EU aby uz sestoupili z vysin,ze kterych nelze dohlednout na bezne starosti bezneho obcana a zacali uz neco delat s problemy,jako jsou napr.rybolov.Otazky typu"Nevim,kdo je volil,nevim,kdo jim dal mandat"vyznivaji hodne hloupe,FZ
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Niky, 25.4.2011 10:35:54)
Odpovědět
Před zelenými zločinci varoval V Klaus před 15 lety a jako ve všem měl a má pravdu. Čekám na eurohujerské darebáky,kdy začnou sprostě nadávat panu presidentovi a mé maličkosti!
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(frantisek zajicek, 25.4.2011 11:02:28)
Odpovědět
Zalezi na tom,o co ti jde.Pokud jenom o hadani,tak te za nejakou dobu uz nikdo nebude brat vazne.Jestli chces debatovat,napis svuj nazor na dane tema a urcite se nekdo do te debaty zapoji.Ten tvuj prispevek na debatu ale moc nevypada...FZ
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Štastný Jim, 25.4.2011 11:12:33)
Odpovědět
Moře i oceány,
přípomínají snědený krám a tak je regulace zoufalým pokusem jak úplně nezdevastovat rybí populaci.Už jen chybí Kristus který dokázal pěti rybami a chleby nasytit davy.Prostě je nás moc.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Evropan Jirka, 25.4.2011 11:24:13)
Odpovědět
Tak znova: Jakékoli socialistické centrální plánování (pardon, bruselské regulace) způsobí zničení života v mořích.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(frantisek zajicek, 25.4.2011 11:38:19)
Odpovědět
Bohuzel to jsou Japonci,neco si o tom precti uciteli a neagituj,FZ
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Kalous, 25.4.2011 12:44:22)
Odpovědět
Stačí kapitalistické plánování. Jen úplný deb.il dopředu nic neplánuje. Hospodářský zázrak Japonska byl založen i na racionálním plánování (s pružnými částečnými korekcemi), včetně centrálního.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Evropan Jirka, 25.4.2011 14:41:12)
Odpovědět
Bohužel hospodářský zázrak Japonska skončil (z důvodu neúspěšného pokusu o kompromis mezi kapitalismem různých těch toyot a sony, a socialismem v drobném průmyslu, službách a bankovnictví). A jen debil může jen uvažovat o nějakém centrálním plánování po krachu SSSR a východního bloku. Ostatně - touží -li někdo po centrálně plánovaném ráji, Severní Korea na něho čeká.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(frantisek zajicek, 25.4.2011 15:35:45)
Odpovědět
Uciteli,ted s Tebou naprosto souhlasim.Kalous zvazuje prestehovani a Cina pry neni to prave orechove,FZ
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Kalous, 26.4.2011 3:37:31)
Odpovědět
Víš ty chytráku, co je to třeba strategické plánování kapacit energie, energetiky - nebo zemědělství ap.? Když se zde každé 2 roky mění názory, vláda a každý prosazuje něco jiného - pak je zde takový bo.rdel jak je. Samozřejmě to musí být většinový konsensus a ne zelená linie prosazená 4 poslanci proti 196.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Stilet, 25.4.2011 14:49:50)
Odpovědět
Před několika lety všechna media se těšila na obrovský nárůst populace na zemi s tím, že moře uživí několika násobě větší počet lidi nežli tehdy bylo. Psalo se o desítkach miliard lidi. Dnes se ukazuje, že i moře a oceány jsou vydrancované. Zase jedna teorie která se ukázala být nesmyslem. Vysoce vzdělaní teoretici vždy jen škodí a budou škodit svými hovadskými teoriemi. Teoretikum by se nemělo naslouchazt.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Stilet, 25.4.2011 14:30:12)
Odpovědět
Tak to dopadne vždy a ve všem, když se dá na vysoce vzdělané toretiky a ti vysoce vzdělaní teoretici ovlivňují politiky kteří třímají moc. Všechno zlé pochází do těch vysoce vzdělaných teoretiku. Ti teoretici jsou ideovými původci i komunistických zločinu. Kdyby Tomáš Baťa znal teorie vynikajících ekonomu a řídil by se jími, tak by zůstal po celý život jen vesnickým příštipkářem.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Evropan Jirka, 25.4.2011 14:43:43)
Odpovědět
Stilete, BaŤovýi současníky byli ale také Mises a Hayek. Nemůžete všechny házet do jednoho pytle.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(vizír, 25.4.2011 14:59:09)
Odpovědět
EU je sovětský svaz řízený Rothschildy z USA který má za účel zničit Evropu jakožto ekonomickou (popř. i politickou) konkurenci USA ( a vzhledem k tomu jak špatně na tom USA je tak se budou soudruzi muset velmi snažit aby na tom Evropa skrze EU byla ještě hůře)
.. a jestli nějací pitomci s napoleonským komplexem v bruselu věří že EU je nějaké "evropské imperium" které slouží evropským zájmům tak to jen ukazuje jejich mozkovou degeneraci a fakt že loutkovodiči je do jejich funkcí vybrali správně.
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(Josef C., 25.4.2011 15:20:08)
Odpovědět
Ja myslim, ze USA podezrivas zbytecne. V dnesnich novinach titulni stranka je, ze USA konci v r. 2016 totalnim kolapsem dolaru a do cela jako supervelmoc se dostane Cina a ta bude zodpovidat za menovou stabilitu!

IMF bombshell: Age of America nears end
Commentary: China’s economy will surpass the U.S. in 2016
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(vizír, 25.4.2011 16:05:54)
Odpovědět
...no těmi USA pochopitelně myslím bankovní židovstvo které USA ovládá,vykrádá a ničí neuvěřitelným tempem, USA už jsou fakticky ve fázi expanzivního bankrotu,
nejhorší variantou pro tyhle židovské bankovní parazity je stav kdy USA zkrachují ale Evropa ještě nebude skrze rothschildovskou EU totálně zotročená a/nebo zničená a tudíž bude tomuto talmudickému parazitickému židovstvu hrozbou,
v USA bude brzy životní úroveň na úrovni Zimbabwe (či Ruska po pádu židobolševismu) díky "péči" židovských lichvářů,penězoměnců a penězokazců
.. a Evropa pod vedením židů z ECB(trichet a spol) k tomu taktéž směřuje mílovými kroky
Re: Jak Evropská unie likviduje životní prostředí
(felix.julec, 25.4.2011 21:27:10)
Odpovědět
VIZÍRE OBÁVÁM SE,ŽE MÁTE KUS PRAVDY,NE-LI CELOU VE SVÉM VIDĚNÍ USA.Před časem jsem s jedním vzdělaným člověkem/kdy se ještě termín Židé a finančnictví nemohl říkat nahlas/diskutoval na toto téma a on mi taky řekl,že má tušení,že se ještě těchto časů dožije.A to se ještě nemluvilo o krisi finančnictví/bankovnictví/.A už je to tady v celé velikosti.Konec v nedohlednu a výsledek můžeme jen tipovat.