reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 21.4.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Velice nerad se vyslovuji k pseudo-událostem, které vyrábějí sdělovací prostředky. Když už ale jedna taková odstartovala vládní krizi, nedá mi to, abych ji přešel mlčením.


Že Kristýna Kočí hraje nečistou hru a před veřejností předvádí divadlo, bylo jasné už od samého začátku. Že tak činí ve vleku tluchořovsko-topolánkovského křídla za tichého přitakávání TOP 09, bylo zřejmé už skoro týden. Nakonec se nachytala sama a vše v přesvědčení o vlastní důležitosti vyžvanila na nahrávací zařízení.

To je asi tak jediná dobrá věc, která z této krize zřejmě vzejde. Politička s neukočírovatelnými ambicemi se ztrapnila a její hvězda pohasne tak rychle, jak rychle ji média na počátku vytvořila. Petr Tluchoř jí asi vynadá do všemožných živočichů a sám se pak zapotí, až bude muset v ODS vysvětlovat svůj podíl na puči (ale bát se nemusí, slabý Nečas nebude mít odvahu ho potrestat, už teď skáče, jak Tluchoř píská a můžeme se jen domnívat, proč tomu tak je).

Vládní krize zcela určitě najde nějaké vyústění, její jednotliví aktéři získají či ztratí a jejich počínání bude předmětem vzrušených debat na názorových stránkách denního tisku.

Co ale nejspíše zapadne, ale zapadnout by nemělo (a proto alespoň píši tento komentář), je role údajně nejserióznějšího deníku v zemi. Německý, česky psaný list MF DNES pod vedením partičky neméně ambiciozních mladých mužů už léta ovlivňuje českou politiku. Nikdy ale za to nenese odpovědnost. Někdo by jim konečně měl připomenout, že každá mince má dvě strany.

Uznávám, že v rámci upadajícího prodeje novin je třeba přicházet se stále "odvážnějšími" a skandálnějšími texty a vytvářet umělé aféry a aférky, aby propad prodejnosti nebyl alespoň tak strmý. Jsem zastáncem volného trhu, a tak nemohu mít v zásadě nic proti tomu, když poptávka po politickém bulváru produkuje tomu odpovídající nabídku. Ale existuje určitá hranice, za kterou už snaha prodat pár ušmudlaných výtisků navíc za cenu celospolečenské politické krize je na pováženou. Hranice, kdy se veřejnost stává rukojmím chamtivého mediálního domu, který je pro svůj zisk schopen čehokoli.

Nevycházím přitom vůbec z toho, co všechno vyslepičila zmiňovaná Kočí, která se holedbala, že na této - už tři čtvrtě roku připravované akci - spolupracuje s MF DNES. To není nic překvapivého - kdo sleduje otvíráky těchto novin, věděl to i bez tohoto přiznání.

Ano, Kočí pracuje pro kmotry (ovšemže jenom pro ty hodné kmotry), na stejném projektu pak pracuje MF DNES, tudíž lze vyvodit, že MF DNES pracuje také pro kmotry (ovšemže jenom pro ty hodné kmotry). K tomu snad ani nepotřebujeme nahrávku Týdne, aby nám to bylo zjevné.

Nekonečný seriál kauz týkajících se Věcí veřejných přece začal už v době, kdy se vláda teprve sestavovala. Pokračoval opatrně dávkovanými a odstupňovanými články během dalších měsíců a vrcholí právě v těchto dnech, takže čtenář MF DNES neví, zda drží v ruce celostátní tisk nebo nejnovějšího číslo jakéhosi antiPražana.

Vzpomeňme jen na obří kampaň proti ministru školství Josefu Dobešovi, kdy se MF DNES neštítila zneužít ani z ministerstva ukradené emailové pošty a která skončila pobytem ministra i jeho těhotné spolupracovnice na kapačkách v nemocnici. To vše kvůli prkotině, která se ale hodila do plánu.  

V kampani proti VV se dlouhodobě angažuje pan redaktor Kmenta. S kým Kmenta spolupracuje? Na čí zadání píše své články proti VV? Spolupracuje s kmotry, kterým VV vadí? To jsou legitimní otázky.

Neptám se proto, že bych se chtěl VV nějak zastávat - ideově vyprázdněný a pouze na marketingu založený politický projekt, který má zakrývat ekonomické zájmy majitele velké firmy, mi je z principu odporný. Ale stejně tak odpornou by se mi jevila situace, kdy by novinář psal ne z vlastního popudu a přesvědčení, ale na základě politického zadání konkurence (kde ideovou vyprázdněnost a spoléhání na marketing najdeme stejně, jen to není tolik vidět, protože jde o politickou stranu s určitou historií).

Chci tím říci, že Kmenta a spol. píší na základě zadání určitých kmotrovských kruhů v ODS? Nebo TOP 09? Nevím. Možná ano, možná ne. S jistotou to říci nemůžeme, ale leccos tomu nasvědčuje a nechceme-li býti naivními, měli bychom si připustit, že taková možnost existuje.

Pak se ale přirozeně vynořují další legitimní otázky. Pokud MF DNES (Kmenta a spol.) pro kmotry pracují, co z toho mají? Dělají to pro krásné modré oči těchto kmotrů? Dělají to proto, aby "kultivovali" českou politiku? Dělají to jen pro těch pár ušmudlaných výtisků navíc, které si lidé kvůli bombastickému titulku koupí? Nebo za to mají peníze? Má za to MF DNES slíbenou nějakou inzerci? Má z toho Kmenta něco pro sebe? To jsou legitimní otázky, žádná obvinění.

Stejně tak se on a jeho kolegové chovají k politikům - pouhá podezření tisknou na titulní stránky, kladou otázky, za které jaksi náhodou zapomenou dát otazník. Pořizují si tajné nahrávky. Nemělo by jim tedy vadit, když někdo učiní to samé jim a ptá se podobně (a přece vadí - když Kalouskek tvrdil, že má tajnou nahrávku ze setkání šéfredaktorů, mohl Robert Čásenský prasknout vzteky, co vše je v tomto státě možné. Jak nepatřím k obdivovatelům Kalouska, tentokrát jsem musel ocenit, že se mu podařilo si z těch hrdopýšků utáhnout a nachytat je jejich vlastními postupy. Dodnes mne ta představa rozhořčeného Čendy vždy rozesměje. Jakto, že nás někdo nahrával? To přece můžeme jen my!).

Ale budiž. I kdyby někdo sponzoroval MF DNES za to, že dodá antikampaň na klíč, dá se tomu rozumět. Není to pak už žádná seriozní žurnalistika, ale jen obyčejný byznys, ale v zásadě se proti tomu nedá nic namítnout (jen by pak deník neměl klamat veřejnost a vydávat se za objektivní a nezávislý).

Vážnější ale je to, že pokud by se MF DNES podílela na vyvolání vládní krize či dokonce na pádu vlády, což s sebou vždy nese i hospodářské důsledky, měli by být i její zástupci voláni k zodpovědnosti. Nejen politici. Není přece možné si jen tak hrát, a pak se tvářit, že za nic nemohu.

Pokud tedy někdo zinscenuje divadlo, ve kterém padají vykonstruovaná obvinění, nacházejí se falešné štěnice (které tam byly nejspíše instalovány za tím účelem, aby byly poté za velkého humbuku odhaleny) a tyto kmotrovské kroky jsou konány ve spolupráci s celostátním deníkem, pak ve chvíli, kdy se hrátky vymknou z rukou a skončí ne zamýšlenou obměnou vlády, ale třebas rovnou jejím pádem a celospolečenskou krizí, měl by být k zodpovědnosti volán i onen celostátní deník. Nevím, jak by to prakticky vypadalo, ale určitý druh trestu by přijít měl.

A nejen trestu. Na místě by byla i nějaká prevence. Uvažujme o tom, zda by nebylo vhodné zavést majetková přiznání pro vlivné šéfredaktory a jejich spolupracovníky. Neškodil by ani nějaký přísný tiskový zákon po vzoru Maďarska.  

A až budeme příště nadávat na politiky, na jejich pokleslou politickou kulturu (oblíbené to fráze rozhořčených mladých mužů na názorové stránce z MF DNES), nezapomínejme ani na ty kmenty, musily, čásenské a další, kteří buď na pokyny z Německa nebo na pokyny kmotrů, či jen z pocitu vlastní důležitosti pomáhají - možná nevědomky - tuto žumpu neuvěřitelných praktik neustále rozšiřovat a pak se nad tím ještě pokrytecky pohoršují.

Pro Prvnizpravy.cz
Adam B.Bartoš

reklama
1998 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(Stallker, 21.4.2011 8:57:27)
Odpovědět
Naprostý souhlas...
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(Niky, 21.4.2011 9:50:05)
Odpovědět
Pane Bartoši,když dáte tyto soukmenovce k soudu,tak je tito darebáci soudci osvobodí s tím,že se ničeho nedopustili.Každý vlastzrádce má 100% podporu médií a ti,kteří dávají veřejně najevo,že jim leží na srdci budoucnost ČR a Českého národa,tak ti mají 100% nepodporu!
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(Stilet, 21.4.2011 14:39:53)
Odpovědět
Niky tak jako mnozí si pletete pojmy. To že Němci za II. svět. války používali výraz "soukmenovci" tak to ani v nejmenším neznamená příslušníky strany. Soukmenovec pro Německé nacisty byl každý Němec a vůbec né straník. Je jasný rozdíl meti "soukmenovcem" a mezi "genoesse", český "soudruh". Takže i vy jste soukmenovcem českých kmotru z ODS či z jiné pol. strany pokud jste češka-čech. Vy si myslíte, že kmen je totéž co pol. strana? Chcete-li těm "kmotrum" z ODS nadávat a přirovnávat je k nacistum tak jím nadávejte jako "genosse" a né soukmenovci. Jenže "partaigenosse" mohli nacisté nazývat jen své straníky. Ostatní Němce jen jako "soukmenovce". A to je pořád: Soukmenovci- soukmenovci-soukmenovci jako by jen odesáci by pro ostatní čechy jen oni byli češi.
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(Vit Ulicny, 21.4.2011 10:48:21)
Odpovědět
v celku s Vama souhlasim.akorat mi vrta hlavou proc by kmenta drive psal o propojeni Mrazka a napr Langra. ze by jina objednavka?
ted mi to prijde cele postavene proti VV a je to strasne napadne.
s tim zakonem, ktery navrhujete, nesouhlasim. muzete si preci zalozit vlastni vydavatelstvi a prikazat vsem sefredaktorum, ze po nich toto majetkove priznani budete chtit(pokud je to teda legalni - to netusim). pak na tom muzete postavit reklamu tohoto deniku. davat to do zakonu mi neprijde jako nejlepsi cesta. co si myslite Vy?
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(Vladimíra, 21.4.2011 14:11:07)
Odpovědět
P.Bartoši napsal jste článek pod který bych se podepsala.Je to tak strašná pravda založená na komunistickém stylu 100 opakovaná lež se stane pravdou.Vzpomínám si na Jakeše jak řekl kolik vydělávala Zagorová za komanču.Chtěl vyvolat závist a co dělají dnes mladí novináři když uvádějí o kolik procent stoupl zisk ABL za poslední rok ?Od koho se to ti mládí ovináři naučili?Když se jím to hodí tak jim ani komunistické praktiky nevadí.
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(čtenářka, 21.4.2011 14:16:41)
Odpovědět
A korunu tomu mediálnímu hnusu nasazuje námi všemi dotovaná "nezávislá" a veřejnoprávní ČT. Rozpitvává všechny ty mediální pseudokauzy za pomoci všelijakých Hvížďalů,Šídel,Jelínků,Mitrofanovů,profesorek Dvořákových,za vydatné pomoci vyvalených očí, hysterie v hlasech a navádějících otázek všech "oblíbených" moderátorek a moderátorů, Drtinou počínaje a Moravcovou konče
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(MIREK, 21.4.2011 15:12:20)
Odpovědět
Kmenta, Tluchoř, redaktoři CT 24 dnes jsem slyšel pana Hvíždalu ti všichni zjevně pracují
na zakázku kmotrů z ODS a CSSD. Jsem volič ODS.
Dnesw je mi z nich na zvracení.
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(v.n., 21.4.2011 17:19:01)
Odpovědět
Dobře urochnění papaláši v momentě kdy jim někdo sundá deku, začnou blekotat o pseudoněco a bolševický kolovrátek o klidu na práci. Bolševismus v Klausoodnoži je zcela totéž.
Největší ha.zlové se spolehnou na to, že velká část lidi je konsensuální(protože bez toho nemůže složitější společnost existovat) a bodnou tak do málo chráněného místa. Takže řešení je vzít si konsensuálnost do vědomí, naučit se jí zaměřovat, vzít si ha.zly do vědomí, naučit se je třískat. Pane Bartoši, například Klaus je momentálně planetární id.iot(zapněte pozornost, není to nadsázka, slovo planetární znamená opravdu planetární a slovo id.ot zanamená opravdu id.ot)
To co mu v Česku zatím dobře sloužilo, tvářit se neurčitě a nemyšlením zašlapávat věci z dohledu, mu ve světě, kde mu na Klausoidní hadí tanec kašlou, není vůbec nic platné.
A na Češích je teď to, jestli se jako chudáci nechaj vmanipulovat do podhradi jednoho pokoutního zloděje.
Re: Pracuje MF DNES pro kmotry ODS?
(Felix, 22.4.2011 15:24:41)
Odpovědět
Ono to před časem tak vypadalo, že MF pracuje pro kmotry ODS. Ale ukazuje se, že MF je jen jedním z vojáků té "práce" - "prací" nazývají Američani i svá vraždění po celém světě. A vojákem ne nejdůležitějším. Zrovna dneska jsem se díval na aktuálně.cz, koho zase kmotři ODS příště napadnou. A zrovinka je tam on-line rozhovor s hrdninkou kmotrů, kur..u Kočí. A včera se ukázalo, že i ČT bojuje za kmotry a ČT je mnohem významější, než nějaká MF. Myslím si, že by byly potřeba dvě věci:
1. Aby bylo změněno vedení ČT - Debilov by to měl prosadit, když vidí tu dlouhodobou spoušť tam. Rázný být umí - když jde o podporu kmotrů.
2. Kdo jsou ti kmotři? To se jen tak vedou řeči, ale dokud se na ně neudeří jmenovitě, pokoj nebude.
***
A víte, jaký dojem mám stále víc? No? ČT, aktuálně.cz, MF, kur.y mužského i ženského pohlaví, Tupohlávek, Ivánek, Respekt? Není to zase jen ta stará známá bordelová vychlastaná pravdoláska? Se starým bordelpapá? Pár převratů už udělali, nezkoušejí další?