reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít

Autor: odjinud | Publikováno: 30.4.2011 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

 

Mladá, hezká dívka měla na výběr: změnu vyznání a další život, nebo vytrvání u své víry a jistou smrt. Rozhodla se pro Krista.  

 

V pondělí 14. března zemřela 23letá Alina Milan, studentka pátého ročníku právnické fakulty Moskevské státní univerzity. Před několika měsíci u ní bylo diagnostikováno těžké onemocnění jater. Jedinou pomocí, jak zachránit její život, byla transplantace orgánu. Jelikož se v Rusku transplantace jater nevykonávají, vydala se na podzim loňského roku Alina se svojí matkou do Tel Avivu, kde jsou tyto operace prováděny. Vstupní vyšetření v tamější klinice potvrdilo, že jenom rychlá operace může zachránit její život.

Matka s dcerou se vrátily do Moskvy, kde stály před těžkým rozhodnutím. Rodina neměla 300 tisíc dolarů na zaplacení transplantace, objevila se však možnost bezplatného vykonání operace. Podmínkou bylo přijetí izraelského občanství, ke kterému se váže bezplatná zdravotní péče. Získání občanství bylo o to jednodušší, že Alina má židovské předky - matka jejího zemřelého otce je židovka žijící v Izraeli. Objevilo se ale důležité „ale“…

K získání izraelského občanství je nutné vyplnit příslušný dotazník. V jedné z rubrik je nutné napsat deklarované vyznání. Podle platného izraelského práva se obyvatelem země může stát jenom ten, kdo se deklaruje jako vyznavač judaismu nebo ateista. Vyplnění rubriky slovem „křesťan“ automaticky zavírá cestu k získání izraelského občanství. Alina odmítla vyplnit dotazník. „Neexistuje cena, za kterou bych se mohla vzdát Krista,“ řekla dívka, která musela zaplatit cenou vlastního života.

Svědkem rozhodování Aliny byl její duchovní vůdce, o. Alexander Narušev, z jehož zprávy citujeme: „Aby mohla získat rychlou lékařskou pomoc a šanci na další život, musela napsat jediné slovo: židovka nebo ateistka. S touto otázkou se na mne obrátila přes telefon. Co dělat? Lékaři jí předpovídali velmi málo času – dva, tři týdny… Volba byla jednoduchá – lhát, zříci se svojí víry a získat naději na přežití, anebo se úplně spolehnout na Boha.

Se smíšenými pocity jsem za ní jel do nemocnice. Vedle mne seděla její matka s unaveným a sklíčeným obličejem. Na jednotce intenzivní péče na mne čekal člověk očekávající odpověď – pravděpodobně odpověď na nejdůležitější otázku v jeho životě.

Nejsem od toho, abych rozhodoval o osudu kohokoliv z lidí, a nevěděl jsem, co říci, i když upřímně řečeno jsem věděl, ale… Ještě před příchodem k nemocné mi matka dívky řekla, že se již společně s dcerou rozhodly. Přerušil jsem ji a změnil téma, protože jsem se bál uslyšet to, co by bylo pro mne jako kněze a křesťana to nestrašnější.

Když jsem vešel do pokoje, spatřil jsem vyhublou, žlutou bytost stěží podobnou mladé dívce. Dívala se ale na mě jasným pohledem a v jejích očích jsem viděl určitou překvapivou jistotu a rozhodnost.“ „My jsme se už s mámou o všem rozhodly,“ řekla bez zbytečných okolků Alina, „nevzdám se kříže a nezřeknu se své víry. Za žádnou cenu.“

Když se o. Narušev loučil se ženami, zeptal se jich, co teď budou dělat. Řekly mu, že se budou snažit sehnat sponzory, kteří by mohli financovat operaci. „Ale nemáte už přece příliš času,“ poznamenal kněz. „Před námi je věčnost,“ odpověděla mladá žena.

Přátelé Aliny z Moskevské univerzity se rozhodli sesbírat potřebnou sumu, zorganizovali sbírku a zveřejňovali inzeráty, ale bez úspěchu. Alina zemřela 14. března. Před smrtí ještě stihla napsat list svým přátelům: „Neprokázala jsem žádné hrdinství. Neučinila jsem teď žádnou volbu, protože svůj výběr jsem učinila již dávno – jsem pravoslavnou křesťanskou.“ Dále napsala: „Mám před sebou dokument z Ministerstva vnitra Izraele. Je tu odstavec: přijímám občanství/zákony/náboženství daného státu, stačí jenom podepsat. Řekněte mi sami, zda mám na výběr? Nejdůležitější není to, co stojí na papíře, ale to, co má člověk v duši... a v mé je důvěra v Boha silnější než všechny papíry, zákony, státy, strašné diagnózy i časy! I v nejtěžších chvílích mě neopouští pocit, že mě Bůh drží za ruku... Jediná volba, kterou jsem učinila již dávno a která není svázaná s žádným občanstvím, to je víra v Boha. Bez ohledu na cokoli mu budu děkovat za všechno, co se mě potká.“

 

Na konci Alina poděkovala všem, kteří na ni pamatovali a dělali si o ni starosti. Zdůraznila, že není žádnou hrdinkou: „Opravdové hrdinství spočívá v zanechání všech vlastních věcí a zabývání se bližním,“ zněla její poslední slova adresovaná přátelům.

http://claritatis.cz/

 

pozn. šéfredaktora EUportal.cz: Když papež Pius XII. zachraňoval Židy (800 tisíc) před nacisty nekladl si podmínku, že musí konvertovat od judaismu ke křesťanství.

Zajímalo by mě, jak by třeba tvářili Izraelci, kdyby Izrael dobyli Arabové, vzniknul by židovský exodus a evropské země by řekly judaistickým židům: přijmeme vás pouze, pokud vyplníte, že jste ateisté, nebo křesťané.

Je plným právem Izraele udělovat občanství dle svého uvážení a neexistuje nějaké lidské právo na občanství. Pokud ale někdo splňuje všechna kritéria  a je vyloučen jen díky své křesťanské víře, nenapomáhá to křesťansko-židovskému sblížení a krásným slovům o židovsko-křesťanské západní civilizaci. Pokud by evropské státy používaly stejné měřítko na své Židy jako Izrael na křesťany, byly by odsuzovány jako rasistické.

Řadu z nás, kteří podporujeme Izrael v obraně proti expanzi islámu a odsuzujeme hrůzy šoa, toto velmi trápí. Věřím a doufám v to, že to trápí i mé židovské přátele, kteří odsuzují pronásledování křesťanů na Blízkém východě. Stejně tak jako já odsuzuji pronásledování Židů Araby a muslimy.

reklama
3082 čtenářů | 94 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 0:22:44)
Odpovědět
Žádné křesťansko-židovské sblížení nikdy neexistovalo, křesťansko-židovské sblížení je sionisticko-talmudická goebelsovská velká lež.
Izrael je nejantikřesťanštější stát na na této planetě(pravděpodobně spolu se Severní Koreou).A stejnou talmudickou nenávistnou antikřesťanskou agendu mají i všichni sionisté ať už v Izraeli nebo u nás v civilizaci.

Ostatně podle Talmudu i Tory mají být všichni křesťané vyhlazeni jako "modloslužebníci" takže si vedení státu Izrael nejspíše v tomto případě udělalo čárku.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Lawyer, 30.4.2011 1:15:21)
Odpovědět
I přes tento incident je Izrael pořád nábožensky nejtolerantnější zemí v oblasti. Rozumní křesťané to vědí. Takže provádíš svou slovní masturbaci na špatným místě. Btw: znáš film Svatý boj? To je o židovi, který v náboženské škole začne judaismus nesnášet a stane se z něj nácek. Když ty tak přesně víš, co se píše v Tóře a Talmudu, říkám si, jestli to není tvůj případ;)
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 11:14:55)
Odpovědět
Jak může být Izrael nábožensky nejtolerantnější zemí v oblasti když odmítne umírající dívce (dokonce židovského původu) občanství JEN A POUZE kvůli její křesťanské víře??
Prosím ukažtě a vysvětlete mi tu tolerantnost, já jí nikde nevidím, já vidím absolutně extrémně nenávistný a i na blízkovýchodní poměry netolerantní stát s vyhraněně antikřesťanským zaměřením.

A co se týče filmu Svatý boj, je to v jistém smyslu velmi moudré dílo, jelikož popisuje příběh židovského chlapce který studuje toru atd a zjistí že ten tzv.židovský bůh je vlastně zrůda ,rasista, despota, vrah a terorista a reaguje na to tím že se stane neonacistou(čímž ovšem vlastně nevědomě tyto židovské "hodnoty" jako takové následuje),
spojí se s jakýmsi elitním vůdcem neonacististů který má dceru vychovanou v nacistických hodnotách , která nakonec konvertuje k judaismu(což je vlastně opět jen logické vyústění hodnotového světa oné slečny), zatímco onen židovský mladík vystupující jako neonacista zjistí že se schyluje k odhalení jeho židovského původu a tudíž místo zblamování neonacistů plánovanými "false flag" bombovými útoky na synagogy by došlo k zblamování židů ,a tak se nakonec odpálí sám s bombou v synagoze(asi protože si uvědomuje že jedině tak může dokázat že je "skutečný věřící autentický neonacista" odpalující bomby a ne žid-provokatér) , přičemž předtím nechá všechny jeho soukmenovce evakuovat ..

..tento film má nejspíš inspiraci ve "vůdci amerických neonacistů" Frankovi Collinovi, o kterém se zjistilo že je žid(který měl neomezenou podporu židovských fondů včetně židovských právníků) jenž měl za úkol strašit židy neonacismem a vyvolávat nenávist mezi židy a nežidy

www.youtube.com/watch?v=FW3jsTAnUFg
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Lawyer, 30.4.2011 13:00:37)
Odpovědět
Učebnicový příklad zaujatosti, nevzdělanosti a nepřemýšlení o věcech.
Pro tvou informaci, v Izraeli je bezpočet křesťanských kostelů, působí zde několik křesťanských církví a žije hodně křesťanů arabského původu. Křesťanští pouníci mají bez problémů zajištěn přístup ke svatým místům a veškerý servis. Oproti tomu většina okolních zemí křesťanství tvrdě potírá. Nemůžou tam být kostely a za případný přestup ke křesťanství hrozí problémy. Skutečnost, že Židům, kteří konvertují ke křesťanství a rezignují tím na svou židovskou identitu, stát Izrael nepřizná občanství, je ve srovnání s tím detail.
Ale ty si ztratil veškerý úsudek a srovnávací schopnost a všechny informace interpretuješ tak, aby ti seděly do tvého již předem vytvořeného názoru. Doporučuju ti nafackovat si, napsat skokrát "jsem debílek", pak začít číst a přemýšlet a pak teprv něco někde psát.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 14:37:49)
Odpovědět
Lowyere, trochu debílek jste i sám. Židé sice křes´tany v Israeli viditelně nepronásledují, ale také jim neumožňují žádný "rozlet". 2% obyvatel křesťané zase není nic moc. Israel byl založen na etnických čistkách, na židovství a sionismu - tedy víceméně na rasistických základech. Třeba ortodoxní židé se odmítají učit v jedné třídě s Palestinci. Jinak ta tolerance křesťanů je možná i z nouze ctnost - potřebují politickou podporu "křesťanské Evropy! a peníze z USA.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Lawyer, 30.4.2011 15:59:49)
Odpovědět
Naučte se porozumět psanému textu a mluvit k věci. Já ve svém příspěvku netvrdím, že jde o zemi zaslíbenou pro křesťany. Já jen vyvracím jeho hloupé tvrzení, že jde o nevíce nepřátelskou zemi vůči křesťanům, což je očividná nepravda, když v okolí Izraele je mnoho zemí mnohem více protiskřesťanských. Chápeme?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Dan, 30.4.2011 16:57:47)
Odpovědět
Izrael je póvl a židé jsou neschopní a líní parazité, záludní lidé.

Já však říkám, ať žije Izrael !!

A víte proč, protože založením a dotováním toho neschopného státu se zápau podařilo zbavit, zejména Evropě velkého množství parazitů.
Jedině blázen se cpe do židolendu, tu dívku lituji, ale neměla se tam cpát, židé jsou tvrdými nácky, měla se pokusit o přijetí v civilizovaném světě.

Pouštní nomádi ji nechali zemřít.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(ThujaGarden, 30.4.2011 17:39:08)
Odpovědět
Takhle většinou mluví...,ti nepříliš úspěšní....
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jiří Zahrádka, 2.5.2011 9:54:15)
Odpovědět
Ti "parazité" jsou ovšem schopni poskytnout operaci, kterou celá velká rus nezvládne.

Ten článek se mi nelíbí a zaslepenost místních judofobů je příšerná. Izrael nemá povinnost poskytovat bezplatnou péči občanům jiných států, pro pána krále. Hrůza je, že tak objektivně bohatá země, jako rusko, není schopné takovou operaci svým občanům zabezpečit.

Vinit Izrael z neposkytnutí náročné operace cizímu státnímu příslušníkovi je nanejvýš divné.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(mengele, 30.4.2011 9:36:41)
Odpovědět
vizír, z vašeho příspěvku je jasné, že potřebujete operaci. Dejte vědět. Pro vás bude zdarma. Dr. Mengele
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(SamOpal, 30.4.2011 19:27:44)
Odpovědět
A vy po operaci zřejmě už jste,neníliž pravda.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(mengele, 30.4.2011 21:03:16)
Odpovědět
Ano. Dnes už mně služba skončila.
A vy? Z vašich příspěvků lze vypozorovat tyto chorobné příznaky:

Opakuje se a ptá se znovu a znovu na to samé.
Zapomíná více než dříve zejména věci, které se staly nedávno, před chvílí.
Zapomíná brát léky, nakoupit najednou více věcí a podobně.
Je smutnější nebo bezradnější než dříve.
Je vznětlivější, podezíravý, neklidný, mluví a píše nesmyslně nebo vidí a slyší to, co ve skutečnosti neexistuje.

Ale to se operovat nedá.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(ripper, 30.4.2011 17:10:04)
Odpovědět
No, nevím proč se neobrátila na nějakou ortodoxně křesťanskou zemi,třeba na USA. A co takhle papež a Vatikán. Tam by ji všude a rádi a zadarmo ty játra vyměnili, ani by nemusela být občankou.Vždyť takové země rády všem pomáhají. Nebo ne?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:54:42)
Odpovědět
USA rozhodně nejsou ortodoxně křesťanská země , no ostaně ani křesťanská ne. Tam kde vládnou sionacisté je křesťansví na černé listině, a křesťané taktéž.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Lawyer, 30.4.2011 0:53:06)
Odpovědět
Z pohledu ateisty jsou obě strany stejně stupidní. Jedni nechcou holce pomoci, protože věří na jinou pohádku o stvoření světa než oni. A holka si tak umanutě stojí za tou svojí pohádkou, že radši natáhne bačkory, než aby napsala do formuláře, že v ni nevěří.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 1:55:50)
Odpovědět
no ale největší vrazi v dějinách lidstava nejsou Židé a ani křestani,ba ani muslimové-ale ateisté!
Jdou přes miliony a počítají je na stovky,otázka potom zní,kdo že je asi větší kovaný bránivší si svou víru?
Je to ataistický fundamentalita a fanatik a toho čeho je schopen ukázal již ve "velké francouzké revoluci".
Jeho běsnění pokračuje i v dnešní době,kdy podporuje vraždění stovek milionů dětí ještě před narozením.
Ateisté jsou věřící bez svědomí ,nemají žádných zábran a při obraně své víry vykazují mimořádnou zuřivost ,fanatický fundamentalizmus a agresivitu.
Lpí na svém úsudku zuby nehty .
Dle mého názoru zde není otázka ani tak víry ,jako otázka přirozeného lidského chování a v tomto ohledu si jsou všichni lidé bez rozdílu naprosto rovnocenní.
Co se týče té dívky,ta se obětovala za Krista mučednickou smrtí.
K RE :Dnešní Izrael: se vyjadřovat nebudu.
Nakonec nebylo jejich povinností pomáhat cizímu stánímu příslušníku,to čistě z politického hlediska.
Závěrem,
pořád jsem nedostal uspokojivou odpověd,co je na hnutí DOST xenofobního,rasistického a fašistického.
Ale to již také nebudu rozebírat,své jsem si v tomto ohledu již řekl..
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Lawyer, 30.4.2011 7:13:06)
Odpovědět
To si mě asi s někým pletete, já nikde netvrdil, že hnutí DOST je xenofobní a rasistické. Tedy nevím, proč bych Vám na uvedené měl zrovna já odpovídat. Výrok pana Bányaie považuju za hloupý a nešťastný.
Jinak mezi atheisty je určitě spousta blbců a taky svýho druhu fanatiků, to máte pravdu. Ale pořád nechápu, proč umírat za něco, čehož existenci nelze prokázat. Ta holka má pravdu, není hrdinka. Hrdinka by byla, kdyby někomu pomohla. Ale ona akorát zemřela kvůli své póze, toť vše.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 8:31:53)
Odpovědět
Jahodo - už z hlediska obecné historie a statistiky je nesmysl, že největšími rahy v historii jsou ateisté. Během dějin lidstva jsou ateisté v podstatě jen v menšině v posledních stoletích, i pohané byli věřící. Vaše tvrzení je absolutní kravina. Třeba i vyvraždění ve své době 70 milionů z 80 milionů Indiánů v době conqistadorů a kolonizátorů J. a S. Ameriky bylo dílo ateistů? Nebo 1. a 2. světovou válku rozpoutali ateisté (rakouský císař, wehrmacht s heslem Gott mit uns?)
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 9:49:11)
Odpovědět
velká francouzká revoluce-1000000 obětí
občanská válka ve Španělsku-viz článek na tomto foru
stalinistické represe -desítky milionů obětí
hladomor na Ukrajině -7000000 obětí
holokaust-7000000 obětí
kulturní revoluce v Číně-více jak 5000000 obětí
Pol Pot a jeho reřim-7000000 obětí
habyholokaut-miliardy obětí!
a to vše je pouze nepatrné vyčíslení obětí atistického vraždění ,které si fanaticky brání svou víru před jinověrci a oponenty.
Jo a indiány nepovraždil španěl,ale nemoci jako je záškrt a neštovice .
Indián v Americe totiž neznal hovězí dobytek a na rozdíl od evropana,který s ním žil po celá tisíciletí neměl na nemoci z dobytka imunitu.
Tam bylo obětí do milinů a španělský kolonizátor při tom nemusel hnout ani prstem.
S tím přece ŘKC nemá co do činění.
Co se týče Hitlera a jeho kumpanie,tak tam se jednalo o antikristy,jejich plán na likvidaci Vatikánu a celé ŘKC byl všeobecně znám.
Pokud by Hitler vyhrál válku,potom by ŘKC likvidoval bez milosti.
Přece jenom se zde jedná o jistý monoteizmus a ten jak známo diktátorům vadí.
Co se týče článku,tak ten je protiizraelky zaměřen.
Znova se opakuji-nebylo povinností Izraele léčit cizího státního příslušníka.
Navíc je pravda,že Izrael je jediný stát v tom regionu,který se ke křestanům chová více jak tolerantně.
Jiná by ovšem bylo,kdyby dotyčná dívka byla izraelský občan a Izrael ji odmítl poskytnout lékařskou péči na základě její víry.
Ale ona byla Rus a proto rozhodnutí zemřít bylo čistě její osobní záležitostí a žádní Židé a ani Izrael v tomto ohledu na ni a ani na nikoho jiného nedělal nátlak.
Toliko k mé nestrannosti,
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(cook, 30.4.2011 10:55:55)
Odpovědět
Jahodo nehážu věřící do jednoho pytle a netvrdím že víra je zdrojem všeho zla.Víra se však dá zneužít jako jakákoliv myšlenka a ideologie.A nacizmus a sovětský a čínský komunismus byli svým spůsobem taky vírou.ateismus je o něčem jinem a v neposlední řadě může taky jenom znamenat že člověk ke svému jednání odmítá a nepotřebuje jenom církev a né samotnou víru.Co se týče vaších údajů tak bych nesouhlasil s tím Ruskem těch 70 mil je přehnané dle údajů by tomělo být 30 mil(i tak je to hrozné číslo).A u toho Pol Pota jste to už vyloženě přehnal jednalo se o 1,5 až 3 mil.obyvatel(taky hrozné číslo).Nyní má Kambodža 9,5 mil obyvatel.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 14:53:39)
Odpovědět
dobrá,přehnal jsem to,obětí nebylo 7 ,ale asi 4-5 milionů.
Ateizmus to však neomlová,právě že naopak.
Tak si spočítejte jak dlouho ten vrah Pol Pot a jeho klika byla u moci(10 let?) a potom si třeba i to vaše číslo vydělte měsíci,týdny a dny a vyjde vám několik tisíc zavražděných denně.
A to vše vejménu politické ideologie ve propojení s ateizmem.
Všude ve světě,kde se dostala politická ideologie ve propojení s ateizmem k moci se po milionech vraždilo a tato satanská ideologie je na toto vraždění připravena i v budoucnosti.
Ateizmus je dílem satana ,pochází z pekla a přesně tam také své přívržence vede.
Na Žida ateista nadává a ŘKC z inkvizice haní,ale sám je vždy a za každých okolností připraven páchat ty nejhrůznější zločiny proti lidskosti a morálce.
Co se týče té dívky,tak ta se obětovala pro Krista.
Je psáno:
Kdo mě nezapře zde na zemi,toho ani Já nezapřu před Otcem na nebesích.
A kdo život svůj pro mě ztratí,život věčný nalezne.
Kdo chce jít za mnou,zapři sám sebe,nes svůj kříž a následuj mne.
Nebotˇkdo by chtěl zachránit svůj život,ten o něj přijde:kdo však přijde o život pro mne,zachrání jej.Jaký prospěch má člověk,který získá celý svět,ale sám sebe ztratí nebo zmaří?Kdo se stydí za mne a za má slova,za toho se bude stydět Syn člověka,až přijde ve slávě své i Otcově a svatých andělů.
A přesně takto ta dívka také jednala a než by zapřela Krista a Boha,zaději volila smrt.
Její duše je již v nebi a raduje se z přítomnosti Boha.
Je to mučednická smrt,ne žádné vraždění islamistických fanatiků ve jménu satana,který je ovládá a přikazuje jim na svou cestu do pekla sebou vzít co největší počet nevinných,ale ta nejkrásnější obět´pro Krista a odevzdání se do Jeho vůle.
Bylo čistě její rozhodnutí a na rozdíl od sebevražebných islamistických vrahů bylo správné.
Ještě co se týče toho judaizmu,pak v NZ v listu Římanům je toto:
OMYL ŽIDŮ
Ty se tedy nazýváš židem,spoléháš na zákon,chlubíš se Bohem a tím,že znáš jeho vůli a vyučován zákonem dovedeš rozpoznat,na čem záleží.Myslíš si,že jsi vůdcem slepých,světlem těch,kteří jsou ve tmách,vychovatelem nevzdělaných,učitelem nedospělých,protože máš v zákoně ztělesněnní všeho poznání a vší pravdy.Ty tedy poučuješ druhého a sám sebe neučíš.Hlásáš,že se nemá krást a sám kradeš?Říkáš,že se nesmí cizoložit ,a sám cizoložíš?Ošklivíš si modly,a věci z jejich chrámů bereš?Zakládáš si na zákoně,a sám přestupováním zákona zneuctíváš Boha?Jméno Boží je vaší vinou v posměchu mezi národy,jak stojí psáno.
Obřízka má smysl,jestliže zachováváš zákon.Jestli však zákon přestupuješ,je to,jako kdybys nebyl obřezán.Jestli naopak ten,kdo není obřezán,zachovává požadavky zákona,není to,jako kdyby byl obřezán?Ten,kdo není obřezán,ale plní zákon,bude soudcem nad tebou,který s celou svou literou zákona a obřezaností zákon přestupuješ.Pravý žid není ten,kdo je jím na venek,a pravá obřízka není ta,která je zjevná na těle.Pravý žid je ten,kdo je jím uvnitř,s obřízkou srdce,která je půsovena Duchem,nikoli literou zákona.Ten dojde chvály ne od lidí,nýbrž od Boha.
............................
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 14:47:20)
Odpovědět
Jahodo, ta vaše čísla jsou magoroviny. Např. v bojích na začátku vzniku SSSR se vraždili navzájem bílí i rudí - proč to připisujete Stalinovi? Podle vás by v Rusku už nikdo nežil. A co Španělská chřipka která zabila na začátku minulého století 50 milionů lidí - také ji rozšířili bolševici - nebo hladomory po skoro celé Evropě občas v první polovině minulého století, zase vše sežrali rudí a ostatní chcípali hladem. Komu přičítáte mrtvé v 1. světové válce cca 10 miionů - církvi, že - vždyť ji vedli křesťanští panovníci či vojevůdci. Nebo 2. světovou válku rozpotali Sověti a psali si na opasky Gott mit uns? Jugoslávii, Bosnu - bombardovali bezvěrci - a proč pořádali pro piloty bombardéru mše polní kuráti? Radši Jahodo v te´éto otázce zalezte - i s Francouzskou revolucí, neboť první střelbu do shromážděných hladovějících Pařížanů zahájil katolocký Ludva XVI.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(mozek, 30.4.2011 17:37:00)
Odpovědět
v SSSR nastolil teror Lenin,vládl skrze Dekrety a vykonavateli byli rudí komisaři - židé.Proslulý byl židovský revoluční vlak smrti, který zastavil na nádraží, do něj se nahnala místní křestanská inteligence, učitelé,děti, lékaři,továrníci, důstojníci,atd. a bez rozsudku se popravovalo a zajízdy vyhazovala mrtvá těla.To je klasický případ orientální bestiality,která má svůj původ v poušti.....a v nenávisti podle jedné knihy.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 8:28:10)
Odpovědět
Kdyby lidé neměli motivaci, na Leninovu stranu by se nepřidali. Do hladovějících dělníků nechával střílet car a ne Lenin. To je dost bl.bý názor - teror v Rusku rozpoutal Lenin, on tam byl i za cara. Nerozpoutal i 1. světovou válku, která Rusko strašně poničila a byly vytvořeny podmínky k "revoluci"?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(mozek, 1.5.2011 23:38:55)
Odpovědět
Kalousi.V Rusku chystal velké ústavní a právní reformy Dr.Stolypin,čímž by se, pokud jde o zákony přiblížilo civilizované Evropě.To bylo pochopitelně se souhlasem cara.Zásahem židů se opět posunulo zpět.Masy se možná z hlouposti přidaly, ale brzy je to přešlo.Navíc jeden z prvních dekretů revoluční moci byl Dekret proti antisemitismu, tudíž revoluční masy velice rychle pochopily kdo řídí neuvěřitelný teror.Kritika bolševického teroru byla ztotožněna s antisemitismem.Pokud někdo gramotný přečetl pár Leninských revolučních dekretů, tak musel pochopit o co jde.Navíc bolševická revoluce byla ve skutečnosti protikřestanská revoluce řízená těmi správnými kluky.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(ThujaGarden, 30.4.2011 18:16:00)
Odpovědět
Kalous...,jenom a jenom tvoje...,kecy. Ty se do těch keců...,úplně zamotáváš.
...Bílí bojovali za legálně zvolenou Prozatímní vládu...,Rudí s Leninem provedli puč..., a nechali postřílet celou carskou rodinu...,včetně žen a dětí....
Proti Rudým bolševikům se snažila bojovat...,marně celá Evropa, i část...,našich legionářů.
Čoveče Kalousi...,jak má někdo jiný názor...,prskáš vzteky jako nějaký vorvaň.....
A co tvůj milavaný Kadáfí...,ten byl přeci legálně zvolen...,po svém puči před 40 lety...
a teď ho tam žolďáci terorizují. Zastáváš se...,opravdu pěkného zloděje...,který vykradl z Libye možná až desetinu majetku z příjmů z ropy.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 8:34:39)
Odpovědět
Thujo - laciné kecy. členové Prozatimní vlády (či předchozí) také svrhli "legitimního" cara. Proti bolševikům bojovala celá Evropa a část legionářů - to určitě nebyla celá Evropa, ta měla trochu podobné problémy - viz rudé vzpoury v Berlíně, bolševické republiky Maďarská republika rad či Slovenská republika rad. Ti legionáři - to byla jen skupina dobrodruha Radoly Gajdy, jinak byly boje s bolševiky v rozporu se zájmy legií i Masaryka.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(cook, 1.5.2011 12:22:44)
Odpovědět
Pane Kalous mílíte se.Legionáři bojovat s bolševiky museli.Jelikož bplševici po uzavření bres-litevského míse se zavázali odzbrojit a,zajmout a vydat vojáky jenž pocházejí ze zemí spojenců Německa.Todíž legionáři byli nuceni bojovat o svůj život.A přito jejich jedinou touhou bylo odjet z Ruska.Hned první rozmíšky když se je pokusili bolševici odzbrojit což se jim nepovedlo a následně se je pokusilo zajmout německé vojsko.Které naši legionáři odrazili a začali se disciplinovaně stahovat.Pak je začali napadat bolševici a naši snima museli bojovat.Takže naši legionáři si tenhle boj nevybrali,ale byl jim bolševiky vnucen.Což jak bolševici brzo poznali,byla jejich chyba.A až po mnoha útocích naši přešli do protiofenzívy a začaly spolupracovat z protivníkem bolševiků.A jelikož můj dědeček byl legionářem tak z vyprávění vím jak jim byl ruský lid vděčen za ochranu.A to jak před bolševiky tak před bílýma.Prostý rus měl tehdy pořekadlo-to by báťuška car nedovolil.Takže prvotní chyba v rusku bylo svržení cara.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 8:42:42)
Odpovědět
Ke Kaddáfímu - ve všech muslimských zemích vládnou diktátoři, pojetí naší demokracie je tam nefungující nesmysl. Kaddáfí po svém nástupu učinil z africké země s nejnižší životní úrovní zemi ss životní úrovní nejvyšší, což se neodpouští, zvláště když je to spojeno se zestátňováním ropných vrtů. Na 1 Libyjce připadají 2 automobily, nemusí platit daně a u obecných bytů v podstatě ani nájem. Mají zadarmo školství, zdravotnictví. Ty Kaddáfího peníze nejsou jak u Koženého, Krajčíře či Promopra - větší část slouží pro režimní účely (nyní "ze svého" platí část armády). Je zajímavé, že ti bojovníci za svobodu v Libyi často mluví anglicky, mají amrické, britské a francouzské instruktory, objevují se tam jak houby po dešti lidskoprávní organizace, i naše - asi Člověk v tísni. Samozřejmě Kaddáfí je diktátor, má na svědomí i vraždy - to mají na svědomí i západní presidenti a ještě dostanou dopředu Nobelovu cenu za mír.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 14:52:19)
Odpovědět
No Jahodo u těch Indiánů jste se také sekl pořádně - španělští katoličtí conquistadoři Indiány systematicky vraždili, velkému Inkovi slíbili, že pokud naplní místnost kde byl vězněn zlatem a přijme křesťanství - že mu darují život. Zlato i slib dostali, stejně ho uškrtili. Neštovice byly jako pro Indiány smrtelná nemoc i úmyslně šířeny - v Se. Americe bylo běžné dát indiánským kmenům jako dar pokrývky nakažené neštovicemi - a zase byla volná půda pro farmáře. Jahodo - běžte i s tou vaší ctnostnou svatou církví do háje!!!
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(mozek, 30.4.2011 17:31:41)
Odpovědět
jahodo.Hladomor na Ukrajině vyvolalo židovské politbyro, rudý teror v SSSR po roce 1917 řídili neetničtí rusové ( židé svezení z celé Evropy).O Stalinove teroru 50.let se začalo mluvit až tehdy, když židé, kteří roztočili kola bolševsismu nakonec skončili také v Gulazích.Nakonec ta židovská nekritičnost je na celém světě stejná.Nedávno byl v TV dokument o prof.Goldstuckerovi a mluvila jeho vnučka v tom smyslu, že v 50.letech trpěli židé, s dědečkem byli v krimu samí židé.Ano.Členové Kominterny, kteří provedli bolševický puč byli židé a pak se stalo, že chudáčci spadli do žumpy, kterou tady zavedli.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jeeves, 30.4.2011 10:00:53)
Odpovědět
Jahoda považuje ateisty také za nějaký organizovaný spolek. Je pro něj nepředstavitelné, že by se někdo mohl řídit pouze svým rozumem. Tuto svoji stupiditu o zlých ateistech tady vykřikuje poměrně často. :-)
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 10:30:55)
Odpovědět
vyvratte co jsem napsal,nebo mlčte!
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jeeves, 30.4.2011 13:18:49)
Odpovědět
Ty svoje nesmysly považujete za fakta? :-)
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jeeves, 30.4.2011 13:40:42)
Odpovědět
Já ty Vaše příspěvky nikdy nedokážu dočíst do konce, ale tentokrát jsem se přemohl. A skutečně k popukání. Tohle bych Vám měl vyvracet? Mám jakousi laťku, pod kterou nejdu. To v takových případech, jako je ten Váš, protože nehodlám ztrácet čas školením nějakého pošuka.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 14:56:29)
Odpovědět
no vida....)))!
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(ripper, 30.4.2011 17:19:18)
Odpovědět
No,pane Jahoda, když jsou židi a ateisti tak zlí, nevím proč se neobrátila na nějakou ortodoxně křesťanskou zemi,třeba na USA. A co takhle papež a Vatikán. Tam by ji všude a rádi a zadarmo ty játra vyměnili, ani by nemusela být občankou.Vždyť takové země rády všem pomáhají. Nebo ne?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 23:29:55)
Odpovědět
zde byla řeč o milionech obětí napříč 20 století počínaje Ruskem ,Čínou,přes Kambodži a namísto vyvrácení mnou doležených faktů,že se zde jedná o miliony obětí krutého teroru jsem byl ihned nařčen z..
kravin
magorovin
byl jsem vybídnut,abych zalezl
,abych šel do háje
i s nesmyslama
jsou k popukání
a pošuk.
A toto jsou argumenty k dizkuzi,jak příkladné !
Co se týče té ŘKC,tak na rozdíl od vás pánové si já omyl dokáži klidně přiznat a odsoudit čarodějniské procesy a zločiny inkvizice v propojení s politikou.
Na rozdíl od vás totiž nejsem pyšník ,to proto,že nespatřuji na rozdíl od vás ŘKC jako prostředek k získání světské moci,kterou je třeba si za každou cenu bránit před oponenty.
A přesně to vy zde děláte,když si hájíte svou ateistickou víru.
Jaký je potom mezi váma a již zmíněnou inkvizicí rozdíl..??

Takže jsem jsem opět pravdu,jak jinak...
Vy ateisté si svou víru budete vždy a za každých okolností bránit a půjdete při tom přes miliony a miliony.
Tato dizkuzte nemá opravdu smysl,již nebudu provokovat a kalit vodu,není toho třeba.
Stejně jsem dosáhl svého a usvědčil vás z fanatizmu a fundamentalizmu s kterým si svou ateistickou víru bráníte naprosto stejně,jak svého času inkvizice ,která vraždila a mučila.
Ty desítky milionů obětí zde prostě jsou a jejich nevinně prolitá krev volá po Boží spravedlnosti a té se jí také dostane .
Zdraví pošuk Jahoda.))
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jahoda, 30.4.2011 23:37:36)
Odpovědět
to pan Ripper,
není můj záměr vyvolávat nenávist proti Židům,bohužel jak čtu dizkuzi,tak můje komentáře jsou voda na mlýn těm,kteří Židy nemají dvakráte rádi.
Já proti nim nikdy nepsal,akorád včera a dnes jsem učinil vyjímku.

První a poslední,to Vám slibuji.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Stilet, 30.4.2011 14:19:27)
Odpovědět
Kalousi, tobě zřejmě vadí jen to vyvraždění Indianu v Severní Americe. Tak vznikaly všechny státy, dokonce i země Koruny České. V té době ještě nebyla žádná Charta lidských práv ani OSN. Také tě bolí vyhnání a vraždění v Europě v minulých staletích i v minulém století tak jako v Severní Americe? Tobě nedá existence USA zřejmě ani spát. To nevíš jak se ti Indiani v Americe nad kterýmí tolik pláčeš vraždili i mezi sebou?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 14:57:50)
Odpovědět
Stilete, nepleť jabka a hrušky. Jde o zločiny ateistů a křesťanů (či věřících) v historii. Tak by jsi mohl spíše reagovat, kdo ty vaše severoamerické Indiány likvidoval a plati odměny za jejich skalpy (poslední platba za sklap údajně 100 dolarů v r. 1895 od Washingtonské vlády) - jak bych řekl že věřící, Jahoda si že ateisté.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Stilet, 30.4.2011 16:03:15)
Odpovědět
Já vám Kalousi že jako správný český vlastenec jsi přecitlivělí na narážky které vyvrací českou "velehumanitni tradice". Vůbec se nazastávám těch zhovadilcu v osmnáctém a devatenáctém stoleti. Jenže i v Čechách se děli bestiality a horší jak mrtvým braly skalpy. A dokonce nedávno. Takže i ty by jsi neměl vzpomínat je na bestiality spáchané dávno mrtvími. V Čechách ještě žijí snad lidé kteří se dopuštěli horšcvíh kousku.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:22:07)
Odpovědět
A vy píšete z izraelské ambasády nebo z centrály sudetoněmeckého landsmanšaftu? Protože tohle tedy čeština není.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Stilet, 30.4.2011 21:39:03)
Odpovědět
Já přece vím vizíre že Žida vidíš i ve svém poklopci. S tou češtinou máš pravdu. Hodně jsem český zapoměl. Můj domov je už 43 roku jinde, ale nikoliv v Izraeli. A český nikdo kolem mě neumí. Pane bože děje se na světě tolik hanebnosti a to všude a ty hanebnosti podle tebe a tobě podobných lidí páchá vždy jen několik židu v té zemi. Proč ty tedy tropíš sviňárny když žid nejsi? To také za tvé sviňárny můžou židé?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 22:29:21)
Odpovědět
no vidíte, když o naší zemi a situaci v ní víte prd tak proč se k ní rádobyfundovaně jalově vyjadřujete?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Stilet, 30.4.2011 23:40:59)
Odpovědět
A proč vizíre ty strkáš ten svůj čenich do jiných zemí, jako USA či Izrael? Co ti je po tom? Já mám příbuzné v ČR a kdys jsem tam žil, ale co tobě je tedy po Izraeli a USA?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 1.5.2011 11:01:46)
Odpovědět
Rozdíl je v tom že ČR neovlivňuje situaci ve světě ,tím méně v usa a izraeli zatímco tyto dvě umělé země ovlivňují situaci ve světě i v ČR ... a to extrémně negativně v každém ohledu. Už to chápete?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kurt, 30.4.2011 5:47:57)
Odpovědět
Je to velice smutný, tragický případ, který by se měl více zveřejnit, aby se s ním seznámila větší část veřejnosti. Tato dívka, přes svou mladost, svou vírou a zásadovostí předčila všechny ty ubohé politiky a vůdčí prominenty, kteří ať říkají co říkají, v podstatě vždy myslí pouze na vlastní prospěch. Stát, který není schopen lidsky reagovat, použít vyjímku ze svých předpisů, není možno respektovat jako civilizovaný...
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 8:35:21)
Odpovědět
V tomto případě je necivilizovaný stát Rusko, který měl transplantaci jater už dávno zavést - u nás byla zavedena už asi před 25 či 30 lety (možná profesor Kořistka v Brně).
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Jeeves, 30.4.2011 10:08:32)
Odpovědět
Měl byste k takovým slzavým bulvárním historkám přistupovat trochu obezřetně. Pro mne je tedy velice podezřelá...
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Stilet, 30.4.2011 14:31:01)
Odpovědět
Kde pak asi tohle autor vyštrachal?
Tak takové případy se stávají velice často. Členové některých náboženských sekt rovněž radějí nechávají zemřít i svá dítka pro své naboženské vyznání. Dokonce i samotní ti nemocní opdmítají transpaltaci a radějí zemřou. Tento případ a nevím zda se vůbec skutečně stal využívají židožrouti jako je vizír. Pokud se to stalo, tak je to opravdu hanebné, ale oni neměli peníze na tu operaci a v Izraeli jím ji měli udělat zadarmo. To si nemohli položit nějakou podmínku? Jak to sledují, tak také mnozí z vás běsní, že cizinci v ČR mají něco zadarmo, tak jaký je v tom rozdíl? Také to nechcete i úřady si občas také dávají podmínky i nemocnice.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:51:59)
Odpovědět
Je dobře že jste přirovnal stát Izrael k náboženské sektě, je to výstižné
(obzvláště vzhledem k faktu že křesťan nesmí získat občanství ať má židovský původ sebevětší a ať třeba zemře... o talmudických sňatcích v Izraeli,povolených pouze mezi židy, nemluvě).Je prokázané že stát Irael je teokracie poháněná talmudickou nenávistí k celému světu , chabě krytá občasnými volbami ve kterých volí zombie s vymytými mozky naprosto vyšinuté pastrany s nacistickým politickým programem, už jen to hajlování chybí.

PS: no oni vlastně jsou takoví jehovisté .. a to doslova
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(stop, 30.4.2011 8:15:53)
Odpovědět
Dobrá rada nad zlato. Jste ruský státní občan, který potřebuje operaci? A nemůžete ji v Rusku zaplatit? Jeďte do Izraele tam je to zadarmo a nebo ještě lépe do České republiky. To je stát, který je schopen lidsky reagovat, použít vyjímku ze svých předpisů, který je možno respektovat jako civilizovaný...
Tam, když nejste jejich občan a nemáte zdravotní pojištění, vás v nemocnicí umřít nenechají. Leda před bránou.
A když přitom umřete. Je v tom Rusko nevinně. Ti tu nešťastnici umřít nenechali. Stačilo přece jen zaplatit.Může za to Izrael a židi. To je jasné. V Rusku nebo v ČR by se jí to stát nemohlo.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 15:07:03)
Odpovědět
To jsou ale problémy - kdyby to bylo před 20 lety v Husákově Československu, udělal by tuto transplantaci v Brně ve Fakultní nemocnici profesor Kořístek na počkání. A pak že bylo socialistické zdravotnictví zaostalé a zdevastované - řada států to nedokáže ani dnes a už tehdy to u nás jelo skoro "jak na běžícím pásu"
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 15:11:16)
Odpovědět
Upřesnění: první transplantaci jater provedl u nás profesor Kořístek již v r. 1983!!!
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(sanhedrin, 30.4.2011 8:44:10)
Odpovědět
I když je otec židovského původu, nesplňuje dcera podmínku halachy.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Felix, 30.4.2011 9:09:43)
Odpovědět
Máte, pane, na mysli rasovou halachu? Nebo spíš rasistickou halachu? Máte na mysli rasisticko-sionisticko-norimbersko-hitlerovsko- netanjahuovské zákony?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(sanhedrin, 30.4.2011 9:16:27)
Odpovědět
Každý stát má svoje zákony a svoji míru dodržování těchto zákonů. My také.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Felix, 30.4.2011 15:28:36)
Odpovědět
I rasistický stát? Třeba hitlerovské Německo nebo netanjáhuovský Izrael? Tak jste to myslel?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 10:32:44)
Odpovědět
Izrael má sice právo rozhodovat o tom, kterému cizinci udělí občanství a kterému ne, přesto si myslím, že tohle (je-li článek pravdivý)není správné. Kde jinde by měla osoba židovského původu najít útočiště? Proč má být odmítnuta jen kvůli svému vyznání? Vážím si Izraele, nicméně měl by (stejně jako my)svou demokracii dále rozvíjet a zdokonalovat. Dokud ale bude v jeho čele stát současná vláda premiéra Netanjahua, moc tomu nevěřím.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 10:58:03)
Odpovědět
Zbytečně to nahrává magorům typu pana Semína, schopného ve svém článku "Když teče křesťanská krev" označit tento nesporně demokratický stát za "režim apartheidu." Tento "režim apartheidu" poskytuje všem svým občanům bez ohledu na původ (včetně izraelských Arabů) právo volit i být voleni, studovat na izraelských univerzitách a plně využívat štědrosti izraelského systému sociálního zabezpečení. I tohle je Izrael.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(opatrně, 30.4.2011 11:43:41)
Odpovědět
Je to bezesporu tragedie. Zemřela mladá ruská občanka. Ruska, nadto hluboce věřící pravoslavná křesťanka.
A nemuselo se to možná stát. Stačilo málo. Stačilo by, kdyby to obrovitánské Rusko, ta největší země na světě, dělala pro své občany alespoń v jedné své nemocnici to, co pro své občany dělá malinký stát Izrael.
Nebo, pokud nejsou Rusové schopni podobné operace provádět, měli by takové operace prováděné ruským občanům v zahraničí hradit. A nebo, jako se to stalo například už několikrát v ČR, mohli ruští občané udělat na ni sbírku. Proč ta sbírka nebyla úspěšná? Při ceně 300 000 USD za operaci by stačilo, kdyby cca každý desátý Rus, třeba jen některý z těch, kteří jsou pravoslavní věřící, dal částku v hodnotě asi 3 USD. Ale nakonec proč by to dělali. Podle těch „pravých“ Rusů to stejně byla asi židovka.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(patrně, 30.4.2011 13:26:04)
Odpovědět
Patrně tam máš početní chybu. Při průměrné částce finančního daru na operaci ve výši 3 USD na jednoho dárce, což je při dnešním kurzu míň než 50 Kč, a stotisícovém celkovém předpokládaném počtu případných dárců, by při současném počtu Rusů, kterých je přes 100 milionů, stačilo, aby dárcem byl cca každý tisícátý ruský obyvatel. S ostatním se dá souhlasit. Život té nebohé dívce však, bohužel, nikdo, ani Ježíš Kristus, nevrátí.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Antagón, 30.4.2011 19:07:32)
Odpovědět
Ježíš Kristus jí Život VRÁTÍ !
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 12:45:32)
Odpovědět
Izrael je jediná země Blízkého východu, kde křesťanů stále přibývá. Před dvaceti lety žilo v Izraeli 100 000 křesťanů, dnes 150 000 a jejich počet dále roste.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 12:49:54)
Odpovědět
Mnozí tam nacházejí útočistě po útěku z území spravovaných palestinskou autonomií.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 30.4.2011 15:02:42)
Odpovědět
Ano - Izrael už je křesťany přelidněn - je jich tam 2,1%.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 15:18:27)
Odpovědět
Údajem o rostoucím počtu křesťanů v Izraeli jsem chtěl naznačit, že Izrael asi není ke křesťanům tak macešský, jak by mohla naznačovat nesporně tragická událost popsaná v článku.
Naproti tomu v arabských zemích, na rozdíl od Izraele, místní křesťanští občané trpí pronásledováním - a křesťanská Evropa toho pro ně příliš mnoho nedělá.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:02:12)
Odpovědět
Palestinců také přibývá a ne rozhodně proto že by je sionacisté podporovali, úplně to samé s křesťany, nové zákony jsou v izraeli zabavovány sionistickým gestapem a veřejně páleny na ulicích v nacistickém stylu
.. jak palaestinci tak křesťané jsou na černé listině sionistů ,určeni ve správný čas k předání ortodoxním židům kteří je za provolávání starozákonních citací o amalecích a káánanitech podřezají - ti už s s takovými plány pro křesťany a palestince ani netají.. blouznit o židokřesťanství může jen opravdu naivní multikulturní existence
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 17:50:35)
Odpovědět
Měl byste psát horory, fantazii na to máte. Už dlouho jsem se tak nenasmál, jako při čtení tohoto vašeho příspěvku!Díky!
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 1.5.2011 11:50:53)
Odpovědět
...dnes jsou 30.léta sionacismu
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 1.5.2011 17:21:20)
Odpovědět
"Israel’s Orthodox Rabbis: ‘Palestinians to the Ovens!’"

www.richardsilverstein.com/tikun_olam/2011/01/12/israels-orthodox-rabbis-palestinians-to-the-ovens/

"Israeli rabbis call for creation of 'death camps' for Palestinians"

www.wakeupfromyourslumber.com/blog/sullivan/israeli-rabbis-call-creation-death-camps-palestinians
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 1.5.2011 23:36:42)
Odpovědět
Je mimořádně hloupé posuzovat celý národ jen podle jeho největších extremistů. To je jako kdyby někdo posuzoval celý český národ například podle Vás Vizíre - a tak hluboko jsme zase ještě neklesli.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(statistik, 30.4.2011 16:35:29)
Odpovědět
Zato židů je v ČR 0,0 procent a přesto to některým vadí.Viz tabulka:N
áboženské vyznání v ČR Rok 2001
Obyvatelstvo celkem 10 230 060 100,0
Věřící celkem
3 288 088 32,1
Církev římskokatolická 2 740 780 26,8
Českobratrská církev 117 212 1,1
Církev českosl. husitsk 99 103 1,0
Svědkové Jehovovi 23 162 0,2
Pravoslavná církev 22 968 0,2
Slezská církev evang. 14 020 0,1
Církev bratrská 9 931 0,1
Církev adventistů 9 757 0,1
Církev řeckokatolická 7 675 0,1
Buddhismus 7 000 0,1
Křesťanské sbory 6 927 0,1
Apoštolská církev 4 565 0,0
Islám 3 700 0,0
Bratrská jednota baptistů 3 622 0,0
Evangelická církev metod. 2 694 0,0
Starokatolická církev v ČR 1 605 0,0
Federace židovských obcí 1 515 0,0
Novoapoštolská církev v ČR 449 0,0
Nábož. spol. českých unitářů 302 0,0
Ostatní a nepřesně určené 211 101 2,2
Bez vyznání 6 039 991 59,0
Nezjištěno 901 981 8,9
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:45:50)
Odpovědět
registrovaných židů je v ČR 4500 ,
tito židé a jejich organizovaný židovský zločin(tzv.kosher nostra) způsobili za posledních 20 let škodu našemu státu i v té nejminimálnější verzi 500 miliard Kč ,
... z toho plyne že statisticky jeden žid(včetně nemluvňat a senilních důchodců) způsobil naší zemi škodu více než 100 000 000 korun(slovy STO MILIONŮ korun) ... opakuji: na jednoho žida
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(stop, 30.4.2011 18:08:21)
Odpovědět
Určitě takovi v tvém seznamu všichni jsou. Vyjmenuj aspoň 10 z nich.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Stilet, 30.4.2011 21:47:23)
Odpovědět
No vizíre, jak je možné že když v ČR je pouhých 4500 Židu, tak proč těch deset milionu českých nežidu si navzájem páchá tolik sviňáren? Přece to všechno nemůže dělat tá hrstka Židu. Pouhých 4500? Podívám se letos zase do ČR a jsem zvědav kolik těch Židu mě představíš. Napiš mě svou adresu a povodíš mě po svém okolí. Jsem na ty Židy strašně zvědav. Měl by jsi se také rozhodnout, jestli mě zařadíš mezi Židy nebo sudťácké nacisty. Nemůžu být obojí.
Z tebe by měl Julius Streicher obrovskou radost. Zaměstnal by tě jako redakčního posluhu.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Zappa, 30.4.2011 23:27:55)
Odpovědět
Stilete, komunikace s Vizírem je naprostá ztráta času.
...(( všude v populaci se najdou mago**ři jeho typu ))...
...(( jediný rozdíl je, že vizír dělá celé dny h**vn**o a válí se u netu, je to penzista nebo invalida nebo invalidní penzista..))...
....(( zato já musím *hákovat* i v penzijním věku, protože mě to baví a protože mám finančně zhýčkanou manželku ))....
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 8:56:09)
Odpovědět
To je zvláštní statistik - co znamenají ty desetiny, to je někdo z 0,5 katolík a z 0,3 muslim a 0,2 části Žid?
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 9:18:37)
Odpovědět
Jo pardon - ony jsou to procenta a desetiny procent bez označení
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Samuel Vitovsky, 30.4.2011 16:35:19)
Odpovědět
V ČR existuje takové pravidlo, nevím přesně, jakého právního druhu, že dospělí lidé, kteří nepřekročí výšku 120 cm, mají nárok na sociální příspěvek na úhradu péče, kterou kvůli svému handicapu potřebují. Lidově se tomu říká "bezmocnost". Ten příspěvek činí několik tisíc. Když má ale někdo 121 cm, nedostane ani korunu. Protože ale tělesná výška v centimetrech je údaj sice exaktní ale v mnoha případech zavádějící, je možné se i při výšce 121 cm odvolat. Případ je pak posouzen individuálně. Trvá to sice déle, ale šance na opravné procedury existuje.
Já vím, že je to z jiného soudku. Chci tím ale říct dvě věci.
1. Žádný sociální příspěvek není samozřejmostí. Nepadá z nebe. Je to pro společnost značná finanční zátěž. A vždycky může být poskytovaná jen do míry, kterou je společnost schopná ufinancovat.
2. Pro poskytnutí pomoci musí existovat jasná pravidla. Ano, ta prvotní pravidla mohou na první pohled vypadat stupidně. Ale NĚJAKÁ existovat musí.

Jestli stát Izrael nabízí občanství NA POŽÁDÁNÍ (!!!), je to vpravdě unikát, a ne samozřejmost. Dělá to ČR, USA, Británie, Rusko, Austrálie? Stěžovat si, proč těm jo a jiným ne, je tak trochu drzost.
Příběh té dívky je samozřejmě tragický. Ale co článek říká o tom způsobu, jak o občanství žádala? Zmiňoval se pouze o jednom dotazníku a jedné otázce v něm. S jakým předstihem slečna o občanství žádala? Vyplnila jen ten jeden dotazník, nebo činila i kroky jiné. A ten zákon, podle kterého mohla o občanství žádat, jaké přesně podmínky stanoví. Jak přesně se pro něj prokazuje židovský původ? A je v něm, že člověk musí mít židovský původ "i" vyznání, nebo původ "nebo" vyznání? K poctivému posouzení bychom všechno tohle museli vědět.

Článek ale bohužel nemá ambici SDĚLIT INFORMACE. On se snaží VYVOLAT POCIT. Pocit negativní.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:39:47)
Odpovědět
no jo... mlžit, lhát a zakrývat zlo, typicky židovské - pořád stejně a nikdy jinak - nenávist k pravdě , to je etický odkaz "židovství"
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(D.P., 30.4.2011 17:52:08)
Odpovědět
vizír - zářivě čistý antisemitismus
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 30.4.2011 17:56:32)
Odpovědět
Je fascinující jak si talmudičtí židé chtějí brát všechny židy jako rukojmí své nenávisti k ostatním lidem a svých odporných talmudických zrůdností ... to je skutečné Zlo a skutečný antisemitismus
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(ThujaGarden, 30.4.2011 18:28:07)
Odpovědět
Je správné...,Vizíre, že se na takovýchto menších portálech...,objevují nenávistné názory...,jako je ten tvůj. Ale buď si jistý...,že ve vyšších patrech jak ekonomiky...,tak politiky....,všude tam kde je potřebné PR, tam by tě všude...,z vedoucího místa vyrazili.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 9:15:47)
Odpovědět
Ano, vizíra by pokud by hlásal své názory veřejně, např. ze státní správy vyrazili. Ale zastala by se ho paní Viviane Redingová z Brusele a paní Tydlitátová myslím z Plzeňské univerzity, vzaly by ho za poradce (viz Báthora u ministra Dobeše)
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(vizír, 1.5.2011 11:11:34)
Odpovědět
Ano, máte pravdu, v naší zemi mají hlavní slovo fašisté , jelikož naše země je okupována sionistickou mafií s pomocí místních kolaborantů rekrutovaných z luzy, jako většina západních zemí , nicméně všeho do času.
Ta příští ,antisionistická,revoluce už nejspíš sametová nebude.Mám pocit že se budou opakovat scény z roku 45 kdy němečtí náckové viseli na každém klandru a pekli se na benzínových ohníčcích. To vše nejspíš čeká všechny ty zdejší židonácky jako je havel, tydlidátová i bakaly a kellnery(oni tihle dva asi vědí proč mají místo domů pevnosti a u nich heliporty).Tomu prostě bohužel asi nepůjde zabránit.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(medic, 30.4.2011 17:56:50)
Odpovědět
Centrum kardiovaskulární
a transplantační chirurgie Brno
TRANSPLANTACE JATER
Je život zachraňující metoda léčby pacientů, u kterých došlo z nejrůznějších příčin k selhání funkce jater a kde již není možný jiný způsob terapie. Na našem pracovišti jsme první transplantaci uskutečnili v roce 1983 a do konce roku 2010 jich bylo provedeno 395.
Vybrat vhodného pacienta k provedení transplantace jater a zvolení správného okamžiku jeho zařazení na listinu čekatelů je velmi složité rozhodování. Pacient musí jednak splňovat indikační kritéria, na druhé straně nesmí být přítomny kontraindikace výkonu, které by limitovaly další přežívání či byly příčinou závažných komplikací.
Pokud jsou k transplantaci jater indikováni pacienti, jejichž životní prognóza není delší než jeden rok, pak jednoleté přežívání našich pacientů je 92%, pětileté 81% a desetileté 72 % lze považovat za úspěch.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Kalous, 1.5.2011 9:05:00)
Odpovědět
Gratuluji Brnu, vynikající výsledky. Izraelci to mají jednodušší - ti mohou k transplantaci (nebo spíše mohli) používat játra, které Kosovští mafiáni vyřezali zajatým Srbům (i náhodným civilistům bez bojové aktivity) v severoalbánském Birellu a prodávali je hlavně do Izraele a Turecka. V té době na Jeruzalémské klinice prudce vzrost počet transplantací.
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(Antagón, 30.4.2011 19:09:31)
Odpovědět
http://afinabul.blog.cz/1104/urazeni-jezise-a-nezidu-krestanu-v-izraelske-tv
Re: Dnešní Izrael: Dívka odmítla vzdát se křesťanství, nechali ji zemřít
(medic, 1.5.2011 8:58:55)
Odpovědět
Ještě jednou k transplantaci jater.
Jsou údaje uváděné v článku jediným nebo dokonce hlavním důvodem toho, proč Alina Milan zemřela? Taková operace totiž není výroba na běžícím pásu, kde možná stačí, že něco podepíšete, a už to jede.

Nelze zcela vyloučit ani tu možnost, že by ona Ruska zemřela i v tom případě, že by podepsala třeba tisíc nějakých papírů a to prostě proto, že v danou chvíli třeba nebyl k dispozici vhodný dárce. To se v podobných případech stává . Existoval v danou chvíli nějaký vhodný dárce jater? Před jakým rozhodnutím stál operatér a jeho tým? Kolik bylo v danou dobu podobných akutních případů? Nebylo třeba nutné řešit děsivé dilema mezi akutní operací jater u izraelského státního občana a operací jater cizince? Takových otázek týkajících se lékařské etiky je zde prostě víc. V článku však odpovědi na ně nejsou. Dále. Dárcem jater je člověk s prokázanou mozkovou smrtí. Jsou to nejčastěji pacienti po mozkovém traumatu při autohavárii. Další nejčastější příčinou mozkové smrti jsou pacienti s krvácením do mozku na podkladě ruptury aneurysmatu.
Dárce musí být s příjemcem identický nebo kompatibilní v hlavních krevních skupinách (A,B,O). Hmotnostní rozdíl by neměl přesahovat 20%.
Celá akce jaterní transplantace je komplexní, zahrnuje problémy komunikační, organizační, vyžaduje správné načasování jednotlivých akcí, správnou péči o dárce, správný výběr dárce a komunikaci s příjemcem. Vedení takové akce vyžaduje vysoce kvalifikovanou práci, kterou zastává transplantační koordinátor.
. I když to může vypadat relativně jednoduše, operace je velmi náročná.
Tím, že autor článku o podstatě problému z hlediska medicíny, ať už úmyslně, či neúmyslně, nic neuvedl, lze jeho článek považovat za příspěvek na úrovni darebáka a lháře jako například vizír.
"Nejdůležitější není to, co stojí na papíře, ale to, co má člověk v duši... a v mé je důvěra v Boha silnější než všechny papíry...."
(c7, 1.5.2011 10:58:17)
Odpovědět
Tak, co by chtěla. Jako ortodoxní ateista říkám - Bůh dal šanci, ateismus /na papíře/, ale ona byla hrdá /v mých očích blbá/ křestanka. A na výběr měla, bud za 300 000 nebo zadarmo. POKUD VĚDĚLA, ŽE ZEMŘE, TAK TO BYLA VLASTNĚ SEBEVRAŽDA, CO NA TO TA KŘESTANKA V NÍ?
Re: "Nejdůležitější není to, co stojí na papíře, ale to, co má člověk v duši... a v mé je důvěra v Boha silnější než všechny papíry...."
(Daniel Makay, 2.5.2011 19:37:06)
Odpovědět
Tak přesně uvažuje člověk plný ateistické víry. Prostě člověk, který ani rozumět nemůže. To děvče se dnes nachází v místě o kterém se žádnému ateistovi ani nezdálo, protože pro svoji omezenost a tvrdost srdce není schopen, pochopit věci věčnosti. Ale na druhou stranu, co také zbude člověku, který celý život žije v bludu a ve lži, chytne se každé příležitosti aby si zachránil kůži. Právě takoví zbabělci se podřizovali komunistům i fašistům, protože se třásli o svůj krátký živůtek a tak sehli hřbet a vyráběli pro ně bomby, nebo pomáhali konečnému řešení. Ta dívka je z pohledu ateisty blázen, ale z pohledu křesťanství žena plná víry. Ne nadarmo se o nás hovoří jako o bláznech pro Krista. Její rozhodnutí ji uvedlo do svaté věčnosti. A nekydejte na Israel.
Re: "Nejdůležitější není to, co stojí na papíře, ale to, co má člověk v duši... a v mé je důvěra v Boha silnější než všechny papíry...."
(c7, 3.5.2011 11:00:24)
Odpovědět
Nerozumím tomu na konci o Izraeli. Já na něj nic nekydám, to spíš vy křestané se tady rozčilujete, co že si to ti Židé dovolili - neléčit cizince zdarma... Nikomu víru neberu, ale vadí mi, když se jí někdo ohání a dělá ze sebe něco víc a chce výhody. Nevěřím, třeba se zítra něco stane a uvěřím. Nevím, někdy mi víra přijde výhodná - hodím svý problémy na Boha a jede se dál, občas bych to bral. Ale ty trable stejně musím pak vyřešit já...