reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání

Autor: Redakce | Publikováno: 23.5.2011 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Iniciatva Církev v nouzi vydala vlastní zprávu o náboženské svobodě. Ta poukazuje mj. na to, že buddhismus, na Západě spojovaný spíše s mírem, soucitem, moudrostí a ekumenickým bratrstvím, patří spíše do skupiny utlačujících náboženství.

Ve většina asijských států, kde je buddhismus majoritním náboženstvím, panuje náboženská represe.

Nejvýraznějším příkladem je Myanmar, dřívější Barma. Zpráva amerického ministerstva zahraničí klasifikuje Myanmar jako jeden ze šesti nejhorších potlačovatelů náboženské svobody. V zemi se křesťanství trestá nejen zvláštní daní a nucenou prací pro armádu, ale dokonce jsou křesťanským rodinám odebírány děti (a svěřovány mnichům v buddhistických klášterech).

Zpráva Církve v nouzi hovoří o Bhútánu, kde je konverze ke křesťanství trestná. Do země se smí dovážet jen buddhistická literatura. Kambodžský premiér sice prohlásil, že si váží práce cizích misionářů, ale poslední ataky buddhistů směřovaly na kostel v Kok Pring na jihovýchodě země. Buddhisté zaútočili během bohoslužby a obvinili křesťany, že mohou za sucho, které sužuje zemi už několik let. V Laosu panuje od roku 1975 komunistická vláda a otevřeně vyhlašuje svůj úmysl eliminovat křesťany, jež pokládá za nepřátele státu. Vyskytly se případy nucené konverze od křesťanství; ti, kdo konverzi odmítli, byli uvězněni. Na Srí Lance útočí buddhističtí mniši na kostely a školy, došlo i k masakrům. V roce 2003 byly zavřeny všechny katolické školy. Ve Vietnamu patří katolicismus a protestantismus ke schváleným náboženstvím, ale vláda křesťany přísně kontroluje, kostely jsou bořeny a lidé vězněni.

Z osmi asijských zemí s buddhistickou většinou pouze jedna – Thajsko - poskytuje náboženskou svobodu všem vyznáním.

 

ResClaritatis.cz

reklama
2276 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(vizír, 23.5.2011 0:04:29)
Odpovědět
...do Asie křesťanství nepatří,
ale stejně tak na Západ nepatří judaismus, islám ani další asiatské nechutnosti z nichž je budhismus ještě zdaleka nejcivilizovanější
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Leonardo, 23.5.2011 5:34:04)
Odpovědět
Ježíš, resp. Bohočlověk má poněkud jiné mínění o rozšíření křesťanství nežli vy.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(orel, 23.5.2011 0:56:51)
Odpovědět
Není fér argumentovat příkladem zemí, kde je komunistická diktatura.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Jahoda, 23.5.2011 1:12:42)
Odpovědět
Komunismus není diktatura, komunismus je další fáze Bible.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Frank, 23.5.2011 1:22:53)
Odpovědět
Vy antisemito jeden .-)
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Koraktor, 23.5.2011 11:35:54)
Odpovědět
No nevím nikde jsem v Bibli nečetl, že ji nahradí diktatura proletariátu, to si asi pletete se satanským Karitalem.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Kalous, 23.5.2011 15:27:00)
Odpovědět
Ale první křesťané byli svým způsobem "komunisté" (jak někteří husité či Židé v kibucech), měli společný majetek a byli si naprosto rovni, Kristus svým učedníkům dokonce symbolicky umíval nohy coby jejich "služebník" i Pán.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Aleš, 23.5.2011 23:41:34)
Odpovědět
To co říkáte je zaměňováním idejí za jejich konkrétní projevy. V komunismu jde o třídní boj a výsledkem je beztřídní společnost. Nic takového křesťanství nehlásá, v křesťanství jde o následování Krista a na konci je individuální spása. U těch kibuců je to už opravdu složitější, protože ti už marxismus znali a snažili se jej v různých podobách opravdu i aplikovat.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Kalous, 24.5.2011 5:07:35)
Odpovědět
Samozřejmě souhlasím.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Jahoda, 23.5.2011 18:59:47)
Odpovědět
Je psáno: To spíše projde velbloud uchem jehli , než boháč do království nebeského.
Pamatujte na to vy ateističtí kapitalisté!
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Deva, 24.5.2011 10:03:11)
Odpovědět
Mt 25,27 Měl jsi tedy dát mé peníze peněžníkům, abych přišel a to, co mi patří, si vybral s úrokem.
25,28 Vezměte mu tu hřivnu a dejte tomu, který má deset hřiven!
25,29 Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.

To zni dost kapitalisticky, ne? :)
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Gaura Nitai, 23.5.2011 6:59:42)
Odpovědět
Buddhisticky utlak jinych tradic existoval i v davnejsi minulosti napr. v jizni Indii:

Many laws had been passed by "Buddhist" land rulers to undermine the Vaisnavas and things were becoming more and more difficult to maintain the Vaisnava practices of daily worship etc., in safety.

http://www.salagram.net/gp-U-warriors.htm
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Kalous, 23.5.2011 7:08:10)
Odpovědět
Nejtolerantnější je budhismus v Tibetu, mají rádi křesťany a zakládají tam stranu Zelených. Začali i po vzoru našich Bursíkovců propagovat ekologickou elektřinu - do manter vložily magnety a dráty a při modlení k Budhovi při otáčení manter vzniká elektřina a tu odvádí do sítě.
Buddhismus zadne nabozenstvi nepotlacuje
(RK, 23.5.2011 8:13:22)
Odpovědět
na druhou stranu se nelze divit vladam asijskych zemi po zkusenostech s minulosti, ze se na importovana nabozenstvi nedivaji s duverou. V mnoha techto zemich byli jezuite vstupni branou pro naslednou kolonizaci.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(D.P., 23.5.2011 17:20:41)
Odpovědět
V Barmě je vojenská junta, která nemá s buddhismem nic společného - neváhala střílet i do buddhistických mnichů, když demonstrovali za demokracii. A ve Vietnamu je zase komunistická diktatura, takže se není co divit, že tam boří křesťanské kostely. Házet vinu za politiku takovýchto režimů na mírumilovné buddhisty je demagogie.
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(ajoaj, 23.5.2011 18:10:19)
Odpovědět
V jižní Indii je spousta křesťanů, hlavně v komunistické Kerale. Na Srí Lance je mešit jak naseto. Ty budhistům nevadí?
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Bromden, 23.5.2011 21:19:25)
Odpovědět
v Barmě jsem byla týden, mnišský buddhismus je asi to jediné co jim vojenská chunta dovolí, a asi si ji to docela hodí, je to parádní nástroj jak fízlovat společnost, generálové jsou ale především komunisti. Lidé jsou tam velice milí (minimálně ve městech kam vám junta dovolí cestovat, a těch měst moc není), v Mandalay mě vozil muslim taxíkem (dokonce mi vysvětloval že se před stupou musím zout, že je to svaté místo), v Rangúnu byla bandička dětí (mezi nimi jeden muslim), který v tý bídě hráli na oprejskanou kytaru - znali Green day, z mý foukací harmoniky a blues byli fakt odvaření, a v tom stejném městě hučel muezín jak siréna ještě před svítáním). Není dobré se s Barmánci bavit moc dlouho - mohli by mít problémy s policií (děsná představa), zmínit jenom jméno Su Ki by mohlo mít pro takovýho člověka katastrofální následky. Buddhismus v Asii je zkostnatělá instituce, která je zavřena za zdmi klášterů, obyčejný člověk se sním téměř nepotká (mám na mysli Buddhovo učení, nikoli lidi v oranžových, v případě Barmy sienových hábitech, co žebrají na ulici). Nevím jestli jsou všichni buddhisté mírumilovní, ale co vím jistě je že Buddhovo učení mírumilovné je a je bez dogmat ('Ńevřtě ničemu z toho co jsem Vám řekl, jenom proto že to řekl Buddha, všechno si ověřte a buďte sami sobě světlem'', Buddha Šákjamuní). Za absurní považuji trvzení že křesťanství do Asie nepatří - analogie, která mě k tomu napadá: jazz by neměli hrát bilí, jazz prostě bělochům nepatří :D. Buddhovo učení přišlo na Západ a daří se mu zde dobře, protože se mu daří vždy tam kde je mysl lidí otevřená a svobodná. a ještě Albert Einstein: If there is any religion that could cope with modern scientific needs it would be Buddhism. :)
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Olg0j Chorch0j, 24.5.2011 14:36:57)
Odpovědět
Vyvážet kř. do budhistických zemí je jako chtít dovážet trabanty do země kde jezdí v mercedesech :-)
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Trafikant, 26.5.2011 8:08:25)
Odpovědět
uz Karel Marx rikal, ze orientalismus brzy padne...
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(........., 28.5.2011 9:12:25)
Odpovědět
nEJVETSI MODA ZAZOBANYCH V SRN JE MIT TRABANT
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Trafikant, 26.5.2011 7:55:41)
Odpovědět
vytahovat zrovna Vietnam bez sirsiho kontextu je trochu blbe. Za Diemova rezimu byli pronasledovani buddhiste, katolicismus byl nabozenstvim kolonizatoru a Diem byl jenom dalsim z mistnich poskoku zapadnich mocnosti. Vietnam neni protikrestansky proto ze je buddhisticky, ale proto ze je komunisticky.

V zasade existuji tri druhy buddhismu - jeden je devotni a vyznava se v Jihovychodni Asii - je to takovy ortodoxni buddhis,us, ktery bych za tolerantni nepovazoval

pak buddhismus zenovy (zhruba receno), praktikovany v Cine, Japonsku - zde nejde mluvit skoro o zadne ortodoxii, bezne jsou chramy s taoistickymi a buddhistickymi bozstvy

nejproblematictejsi z hlediska nabozenske tolerance je lamovsky buddhismus. uz jenom proto, ze Dalailama je v nem boho-kral. vliv indickeho tantrismus mu dodava dost desivy aspekt - sexualni magie apod., mimochodem v lamaistickych posvatnych textech se pise, ze buddhiste v apokalipticke bitve vyvrazdi vyznavace jinych nabozenstvi (szv Shambala), vice viz http://srsen.wordpress.com/2011/02/24/dalajlama-a-tantricky-budhismus/
Re: Jsou buddhisté mírumilovní? Chyba lávky. Netolerují jiná vyznání
(Trafikant, 26.5.2011 8:05:25)
Odpovědět
mimochodem nemaji buddhisticti teroriste na Sri Lance nejake uzemni spory/etnicky konflikt (Tamilove)? Tento priklad mimochodem ukazuje, ze Islam neni "vadne" nabozenstvi, a ze terorismus motivuje hlavne nacionalizmus a ne nejaka vidina raje s pannami.

viz kniha Dying to Win: The Strategic Logic of Suicide Terrorism, obsah: http://srsen.wordpress.com/2011/03/23/strategicka-logika-sebevrazedneho-terorismu/
Holy Wars in Buddhism and Islam:
The Myth of Shambhala

http://www.berzinarchives.com/web/en/archives/advanced/kalachakra/relation_islam_hinduism/holy_wars_buddhism_islam/holy_war_buddhism_islam_shambhala_long.html